STRATEGIE din 21 decembrie 2006

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 21/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: GUVERNUL
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 13 din 9 ianuarie 2007
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ART. 3REFERIRE LAHG 651 24/05/2006
ART. 3REFERIRE LAORDIN 136 08/07/2003
ART. 3REFERIRE LAINSTRUCTIUNI 08/07/2003
ART. 21REFERIRE LALEGE 328 14/07/2006
ART. 21REFERIRE LAOG 39 14/07/2005 ART. 1
ART. 21REFERIRE LAOG 39 14/07/2005 ART. 2
ART. 21REFERIRE LAOG 39 14/07/2005 ART. 3
ART. 22REFERIRE LAHG 651 24/05/2006
ART. 22REFERIRE LALEGE 328 14/07/2006
ART. 22REFERIRE LAOG 39 14/07/2005 ART. 21
ART. 22REFERIRE LAOG 39 14/07/2005 ART. 77
ART. 22REFERIRE LAORDIN 136 08/07/2003 ART. 2
ART. 28REFERIRE LAORDIN 136 08/07/2003 ART. 2
ART. 39REFERIRE LAHG 651 24/05/2006
ART. 39REFERIRE LAORDIN 136 08/07/2003
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulCONTINUT DEHG 1874 21/12/2006
ActulAPROBAT DEHG 1874 21/12/2006

privind vânzarea sălilor şi grădinilor de spectacol cinematografic, precum şi a terenurilor aferente acestora, aflate în proprietatea privată a statului şi în administrarea Regiei Autonome de Distribuţie şi Exploatare a Filmelor "România-Film"



 + 
Capitolul IDispoziţii generale + 
Articolul 1Prezenta strategie reglementează cadrul juridic, modalităţile, criteriile şi procedurile de vânzare care se aplică sălilor şi grădinilor de spectacol cinematografic, precum şi terenurilor aferente acestora, prevăzute în anexa nr. 2.
 + 
Articolul 2În înţelesul prezentei strategii, următorii termeni se definesc astfel:a) active – sălile sau grădinile de spectacol cinematografic, precum şi terenurile aferente acestora, aflate în proprietatea privată a statului şi în administrarea Regiei Autonome de Distribuţie şi Exploatare a Filmelor "România-Film";b) cumpărător – persoana fizică sau juridică, română ori străină, care îşi manifestă intenţia de a cumpăra active sau lanţuri de cinematograf, cu excepţia membrilor consiliului de administraţie şi a directorilor executivi ai Regiei Autonome de Distribuţie şi Exploatare a Filmelor "România-Film", soţ/soţie, rude sau afini până la gradul al IV-lea inclusiv ai acestora; în acest sens, vor semna o declaraţie pe propria răspundere;c) vânzător – statul român reprezentat de Ministerul Culturii şi Cultelor prin Regia Autonomă de Distribuţie şi Exploatare a Filmelor "România-Film", denumită în continuare Regie;d) preţ de vânzare – preţul obţinut prin ajustarea preţului de ofertă, în funcţie de cererea de cumpărare, ca urmare a aplicării procedurilor specifice metodei de vânzare prevăzute în prezenta strategie;e) preţ de ofertă – preţul pieţei;f) investitor strategic – cumpărătorul sau grupul de cumpărători care îndeplineşte criteriile stabilite de Ministerul Culturii şi Cultelor prin ordin al ministrului culturii şi cultelor şi care îşi manifestă intenţia de a cumpăra mai mult de două lanţuri de cinematograf;g) lanţuri de cinematograf – ansamblurile formate, de regulă, din 3-10 active, pe bază de criterii geografice şi economice, criterii care vor fi stabilite de Ministerul Culturii şi Cultelor, după consultarea Regiei, prin ordin al ministrului culturii şi cultelor;h) utilizatori actuali – utilizatorii care deţin active în baza unui contract de închiriere, asociere sau locaţie de gestiune.
 + 
Articolul 3(1) Vânzarea activelor prevăzute la art. 1 se face după stabilirea valorii de piaţă a acestora, pe baza indicatorilor de piaţă general acceptaţi şi a criteriilor de evaluare general admise, de către un expert independent selectat de Regie, prin licitaţie publică, în condiţiile legii.(2) Preţul de ofertă astfel stabilit este preţul minim de achiziţionare care poate fi acceptat fără a se acordă ajutor de stat, conform prevederilor Ordinului Consiliului Concurenţei nr. 136/2003 pentru punerea în aplicare a Instrucţiunilor privind vânzările de terenuri şi/sau clădiri de către autorităţile publice, precum şi ale Hotărârii Guvernului nr. 651/2006 privind aprobarea Politicii în domeniul ajutorului de stat pentru perioada 2006-2013.
 + 
Articolul 4(1) În termen de 30 de zile lucrătoare de la data intrării în vigoare a prezentei strategii se constituie Comisia pentru vânzarea activelor prevăzute la art. 1, denumită în continuare Comisie, formată din 7 membri, după cum urmează:a) 2 reprezentanţi ai Ministerului Finanţelor Publice;b) 2 reprezentanţi ai Autorităţii pentru Valorificarea Activelor Statului;c) 3 reprezentanţi ai Ministerului Culturii şi Cultelor.(2) Desemnarea reprezentanţilor autorităţilor adminis-traţiei publice centrale prevăzute la alin. (1) se face de către fiecare autoritate, iar constituirea Comisiei se aprobă prin ordin comun al ministrului culturii şi cultelor, ministrului finanţelor publice şi al preşedintelui Autorităţii pentru Valorificarea Activelor Statului.(3) Secretariatul Comisiei va fi asigurat de către salariaţi ai Regiei.(4) Preşedintele Comisiei va fi ales din rândul membrilor săi, prin votul acestora, în prima şedinţă.(5) Membrii Comisiei nu pot fi acţionari, asociaţi, administratori sau cenzori, respectiv nu pot fi soţ/soţie, rude sau afini până la gradul al IV-lea inclusiv ai persoanei fizice sau ai administratorului persoanei juridice care a solicitat cumpărarea unui activ. În acest sens, membrii Comisiei vor semna o declaraţie pe propria răspundere, din care să reiasă că nu se află în stare de incompatibilitate.(6) În caz de incompatibilitate, persoana în cauză este obligată să informeze conducătorul autorităţii publice respective, în termen de maximum 24 de ore de la ultima zi de depunere a dosarelor. Autoritatea publică respectivă va desemna un alt reprezentant în cadrul Comisiei, în termen de două zile lucrătoare.(7) Pentru activitatea depusă în cadrul Comisiei, cu ocazia fiecărei şedinţe de licitaţie, membrii acesteia au dreptul la o indemnizaţie de 10% din salariul directorului general al Regiei.(8) Plata indemnizaţiei membrilor Comisiei se efectuează de către Regie.
 + 
Articolul 5(1) Comisia are următoarele atribuţii:a) verifică modul de alegere a expertului independent şi existenţa rapoartelor de evaluare;b) verifică şi analizează documentele depuse de ofertanţi şi întocmeşte lista cuprinzând participanţii la licitaţie;c) organizează şi conduce procesul de licitaţie pentru vânzarea activelor prevăzute la art. 1;d) organizează şi conduce procesul de vânzare a activelor către utilizatorii actuali, conform prevederilor cap. II.(2) În îndeplinirea atribuţiilor sale, Comisia emite hotărâri. Acestea sunt valabile cu votul majorităţii simple a membrilor ei.(3) Cu ocazia fiecărei vânzări, membrii Comisiei vor semna un proces-verbal cuprinzând datele cu privire la desfăşurarea procedurii de vânzare şi la preţul vânzării.
 + 
Articolul 6Cheltuielile ocazionate de organizarea şi desfăşurarea procedurilor de vânzare a activelor, indemnizaţiile membrilor Comisiei, publicitatea internă şi/sau externă, întocmirea rapoartelor de evaluare, precum şi celelalte cheltuieli aferente vânzării vor fi suportate din veniturile Regiei, rezultate din taxele de participare la licitaţie.
 + 
Articolul 7(1) Strategia privind vânzarea activelor cuprinde două etape, astfel:a) etapa I, în care va avea loc vânzarea activelor către utilizatorii actuali, în condiţiile existenţei unui temei legal care să permită acest lucru, ale respectării clauzelor contractuale şi a prevederilor art. 14;b) etapa a II-a, în care va avea loc vânzarea de săli şi grădini de spectacol cinematografic, precum şi a terenurilor aferente acestora, aflate în administrarea Regiei, ca atare sau constituite în lanţuri de cinematograf, conform obiectivelor stabilite la cap. III.(2) Vânzarea se va face cu respectarea următoarelor principii:a) asigurarea transparenţei procedurilor;b) formarea preţului de vânzare, în baza raportului dintre cerere şi ofertă;c) asigurarea egalităţii de tratament dintre cumpărători.
 + 
Articolul 8Sunt supuse vânzării activele care au situaţia juridică clarificată.
 + 
Articolul 9(1) Dosarele de prezentare ale activelor, respectiv ale lanţurilor de cinematograf, sunt destinate să asigure potenţialilor cumpărători posibilitatea cunoaşterii principalelor date şi informaţii referitoare la activele şi la lanţurile de cinematograf supuse vânzării.(2) Dosarele de prezentare se pun la dispoziţie potenţialilor cumpărători, la cererea acestora, contra cost.
 + 
Articolul 10Dosarele de prezentare cuprind date despre activ, respectiv lanţul de cinematograf, după cum urmează:a) informaţii generale: denumirea, adresa/adresele, numerele de telefon, numărul şi structura numerică ale personalului salariat, obiectul de activitate;b) date referitoare la situaţia patrimonială:(i) terenuri: suprafaţa, amplasarea, destinaţia, valoarea contabilă, situaţia juridică;(îi) clădiri principale: amplasarea, suprafaţa construită, suprafaţa construită şi desfăşurată, destinaţia, vechimea, valoarea netă contabilă, situaţia juridică;(iii) investiţii în curs: descrierea sumară, valoarea totală, procentul de realizare, data finalizării şi valoarea necesară finalizării acestora;(iv) bunuri mobile revendicate de terţi;(v) bunurile care fac obiectul contractelor de închiriere, asociere sau locaţie de gestiune;(vi) echipamente şi mobilier, dacă există.
 + 
Articolul 11În cazul în care înainte de vânzarea dosarului de prezentare sau în perioada de cumpărare a acestuia potenţialul cumpărător comunică în scris Regiei că doreşte efectuarea unei vizite cu scopul de a-şi forma o opinie generală asupra activului, respectiv a lanţului de cinematograf supus vânzării, Regia este obligată să îi asigure accesul, cu semnarea în prealabil a unui angajament de confidenţialitate, fără achitarea unei taxe.
 + 
Articolul 12În cadrul procesului de vânzare a activelor, reglementat de prezenta strategie, Ministerul Culturii şi Cultelor exercită toate drepturile ce decurg din calitatea de administrator al averii statului, având capacitatea de a-i împuternici pe reprezentanţii săi să acţioneze pentru administrarea eficientă a Regiei şi asigurând:a) pregătirea şi realizarea unor operaţiuni organizatorice, tehnice, manageriale şi financiare necesare;b) măsurile necesare pentru realizarea procesului de vânzare în condiţiile prezentei strategii;c) încheierea şi semnarea contractelor de vânzare-cumpă rare în condiţiile legii şi ale prezentei strategii.
 + 
Articolul 13(1) Atribuţiile Comitetului director al Regiei în procesul de vânzare a activelor disponibile ale acesteia sunt:a) propune spre aprobare Consiliului de administraţie al Regiei taxa de participare la licitaţii, precum şi garanţia de participare;b) propune spre aprobare Consiliului de administraţie al Regiei lista activelor ce urmează a fi vândute în condiţiile prezentei strategii;c) ţine evidenţa activelor care cad sub incidenţa prezentei strategii;d) întocmeşte dosarele de prezentare, în conformitate cu prezenta strategie;e) întocmeşte oferta de vânzare şi o face publică;f) întocmeşte şi supune spre aprobare Consiliului de administraţie al Regiei lista utilizatorilor actuali eligibili pentru cumpărarea directă a activelor grevate de contracte de închiriere, asociere sau locaţie de gestiune, eligibilitatea fiind stabilită în baza art. 14.(2) Pe baza mandatului expres al Ministerului Culturii şi Cultelor, Consiliul de administraţie al Regiei declanşează procedurile prevăzute de art. 1.(3) Mandatul expres acordat de Ministerul Culturii şi Cultelor Consiliului de administraţie al Regiei trebuie să facă referire şi la aprobarea garanţiei de participare la licitaţie şi a taxei de participare.(4) Garanţia de participare se restituie în cazul neadjudecării licitaţiei, se scade din valoarea activului sau a lanţului de cinematografe, în cazul adjudecării licitaţiei, sau se reţine, în cazul în care deponentul nu s-a prezentat la licitaţie.
 + 
Capitolul IIVânzarea către utilizatorii actuali + 
Articolul 14În baza prezentei strategii pot fi vândute active către utilizatorii actuali, prin negociere directă cu locatarii sau cu asociaţii, în situaţiile în care aceştia îndeplinesc următoarele condiţii:a) au efectuat investiţii în activele pe care le utilizează, reprezentând mai mult de 15% din valoarea acestor active;b) au respectat clauzele contractuale;c) nu au avut restanţe la plata chiriei în ultimele 6 luni.
 + 
Articolul 15(1) Vânzarea activelor prevăzute la art. 14 se face după stabilirea valorii de piaţă a acestora, pe baza indicatorilor de piaţă general acceptaţi şi a criteriilor de evaluare general admise, de către un expert independent, selectat de Regie prin licitaţie publică, în condiţiile legii, precum şi după evaluarea investiţiilor efectuate.(2) Din preţul de vânzare se scade valoarea investiţiilor efectuate, în baza raportului de evaluare.(3) Deducerea valorii investiţiilor din preţul de vânzare se poate face doar dacă:a) investiţiile au fost efectuate cu acordul Regiei;b) eventualele lucrări de construcţii au fost efectuate în baza unei autorizaţii de construire.
 + 
Articolul 16Procedura de vânzare va începe la solicitarea locatarului.
 + 
Articolul 17Cumpărarea activelor de către utilizatorii actuali se poate face şi prin modalitatea plăţii în rate, conform prevederilor cap. IV.
 + 
Articolul 18(1) Consiliul de administraţie al Regiei va transmite fiecărui utilizator actual, care îndeplineşte condiţiile art. 14, oferta de vânzare a activului care face obiectul contractului de închiriere, asociere sau locaţie de gestiune, în termen de 20 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei strategii.(2) Utilizatorii actuali prevăzuţi la alin. (1) pot solicita cumpărarea activelor respective în termen de 15 zile de la primirea ofertei de vânzare.(3) Consiliul de administraţie al Regiei va prezenta Comisiei lista cu activele pentru care utilizatorii actuali au solicitat cumpărarea şi care îndeplinesc condiţiile art. 14.
 + 
Articolul 19Prevederile art. 9, art. 13 alin. (1) şi ale art. 25 se aplică în mod corespunzător.
 + 
Articolul 20(1) Vânzarea către utilizatorii actuali se va face, potrivit legii, cu preluarea actualilor salariaţi, acolo unde este cazul, precum şi cu asigurarea protecţiei sociale a acestora.(2) Vânzarea către utilizatorii actuali care, potrivit clauzelor contractuale, efectuează şi activitate de exploatare film se va face numai cu menţionarea unor clauze contractuale referitoare la obligativitatea continuării proiecţiei cinematografice, pe o perioadă de minimum 10 ani.(3) Monitorizarea modului în care sunt respectate de către cumpărător obligaţiile asumate prin contractele de vânzare-cumpărare, în scopul realizării obiectivelor declarate prin prezenta strategie, se exercită de către Ministerul Culturii şi Cultelor şi se realizează în conformitate cu prevederile alin. (5) şi (6) ale art. 31.
 + 
Capitolul IIIVânzarea sălilor şi grădinilor de spectacol cinematografic, precum şi a terenurilor aferente acestora, aflate în administrarea Regiei + 
Articolul 21(1) Prezentul capitol reglementează condiţiile vânzării sălilor şi grădinilor de spectacol cinematografic, precum şi a terenurilor aferente acestora, aflate în administrarea Regiei, conform prevederilor art. 7 alin. (1) lit. b).(2) În situaţia în care utilizatorii actuali nu îndeplinesc condiţiile pentru cumpărarea activelor prevăzute la art. 14, pe care le utilizează în baza contractelor de închiriere, asociere sau locaţie de gestiune, sau nu doresc să le cumpere, acestea pot fi vândute ca atare, prin licitaţie publică cu strigare, sau pot fi organizate în lanţuri de cinematografe, conform criteriilor geografice şi economice.(3) Vânzarea activelor prevăzute la alin. (1) are următoarele obiective principale:a) realizarea interesului public general al satisfacerii dreptului fundamental privind accesul la cultură, în conformitate cu art. 33 din Constituţia României, republicată;b) susţinerea dezvoltării industriei filmului, a distribuirii şi exploatării filmelor, în primul rând a celor româneşti sau realizate cu participare românească, în conformitate cu prevederile art. 1 alin. (1), art. 2 lit. b) şi art. 3 lit. a) din Ordonanţa Guvernului nr. 39/2005 privind cinematografia, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 328/2006, cu modificările şi completările ulterioare.(4) Vânzarea activelor prevăzute la art. 21 se va face cu preluarea actualilor salariaţi, precum şi cu asigurarea protecţiei sociale a acestora.
 + 
Articolul 22(1) În conformitate cu obiectivele principale prevăzute la art. 21 alin. (3) din prezenta strategie, precum şi cu dispoziţiile art. 77 1 lit. d) din Ordonanţa Guvernului nr. 39/2005, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 328/2006, cu modificările şi completările ulterioare, pentru păstrarea activităţii de exploatare film, precum şi din motive de viabilitate economică, vânzarea sălilor şi grădinilor de spectacol cinematografic, precum şi a terenurilor aferente acestora se va face pe categorii de ansambluri formate, de regulă, din 3-10 active, cu obligaţia refacerii şi/sau construirii de săli multiecran, având fiecare, în medie, între 50 şi 150 de locuri, precum şi cu obligaţia asigurării proiecţiei cinematografice o perioadă de minimum 10 ani.(2) Ministerul Culturii şi Cultelor va stabili în termen de 20 de zile lucrătoare de la intrarea în vigoare a prezentei strategii criteriile care trebuie îndeplinite de către investitorii strategici.(3) Conform prevederilor art. 2.1.6 din Ordinul Consiliului Concurenţei nr. 136/2003, precum şi dispoziţiilor Hotărârii Guvernului nr. 651/2006, oferta de vânzare prin care viitorul proprietar trebuie să îşi asume obligaţii specifice, în interesul public general, se consideră „necondiţionată”, întrucât potenţialii cumpărători au posibilitatea să îndeplinească respectivele obligaţii chiar dacă exercită sau nu exercită o activitate economică, oricare ar fi natura acesteia.(4) Obligaţiile specifice pentru prevenirea afectării unui interes public general sau pentru evitarea ofertelor cu scop pur speculativ sunt legate doar de terenurile şi clădirile respective şi nu de persoana cumpărătorului sau de activităţile sale economice, cu condiţia ca oricare potenţial cumpărător să fie ţinut de ele, conform art. 2.4.1 din Ordinul Consiliului Concurenţei nr. 136/2003.(5) Publicitatea internaţională se va efectua inclusiv de către Ministerul Culturii şi Cultelor, Agenţia Română pentru Investiţii Străine şi Centrul Naţional al Cinematografiei.
 + 
Articolul 23(1) În termen de 30 de zile lucrătoare de la intrarea în vigoare a prezentei strategii, Regia va propune spre aprobare Ministerului Culturii şi Cultelor lista lanţurilor de cinematografe. La data aprobării, lista lanţurilor de cinematografe se face publică.(2) Oferta de vânzare se face publică în termen de 10 zile de la aprobare şi va cuprinde:a) denumirea, sediul şi datele de identificare ale vânzătorului, descrierea şi datele de identificare ale activelor supuse vânzării;b) numele, prenumele şi numărul de telefon ale persoanei desemnate să ofere relaţii suplimentare;c) dosarul de prezentare al activelor incluse în lanţurile de cinematografe supuse vânzării;d) documentele de participare la licitaţie;e) preţul de vânzare, cu indicarea modalităţii de achitare;f) cuantumul garanţiei şi al taxei de participare la licitaţie, după caz;g) locul, data şi ora începerii licitaţiei;h) orice alte informaţii suplimentare ce prezintă interes în procesul de vânzare.(3) Oferta de vânzare se afişează la sediul vânzătorului şi la locul unde sunt situate activele, cu cel puţin 15 zile înainte de data ţinerii licitaţiei.
 + 
Articolul 24Taxa de participare la licitaţie nu se restituie. La stabilirea ei se va avea în vedere suma previzionată pentru efectuarea cheltuielilor necesare organizării şi desfăşurării procedurilor de vânzare a activului, inclusiv publicitatea şi întocmirea raportului de evaluare.
 + 
Articolul 25În funcţie de ofertant, documentele necesare pentru participarea la licitaţie sunt:A. în cazul persoanelor juridice române şi străine:a) copiile legalizate, respectiv traduse şi legalizate, ale documentelor care certifică identitatea ofertantului: certificatul de înmatriculare eliberat de oficiul registrului comerţului, respectiv echivalentul din ţara de origine, actul constitutiv, actele adiţionale, dacă este cazul, certificatul de înregistrare fiscală;b) documentele care certifică calitatea ofertantului: scrisoarea de bonitate financiară eliberată de o societate bancară română, pentru persoane juridice române, respectiv scrisoarea de bonitate financiară eliberată de o bancă străină care are reprezentant în România sau de o bancă străină care are relaţii de corespondenţă cu EXIMBANK, pentru persoane juridice străine;c) cazierul fiscal;d) dovada privind achitarea obligaţiilor fiscale, prin prezentarea de certificate, valabile ca termen, eliberate de organele fiscale şi bugetare competente, doar pentru persoanele juridice române; persoanele juridice străine vor prezenta o declaraţie că nu au obligaţii restante faţă de statul român;e) declaraţie pe propria răspundere a reprezentantului legal al societăţii comerciale, din care să rezulte că aceasta nu se află în reorganizare judecătorească şi/sau în faliment;f) împuternicirea (procura) acordată persoanei/ persoanelor care reprezintă ofertantul la negociere, autentificată şi semnată de ofertant;g) rapoartele de activitate sau situaţiile financiare pentru ultimul exerciţiu financiar;h) declaraţia ofertantului că nu se află în situaţie de incompatibilitate, conform art. 2 lit. b).B. în cazul comercianţilor persoane fizice şi/sau a asociaţiilor familiale:a) împuternicirea (procura) acordată persoanei/ persoanelor care reprezintă ofertantul la negociere, autentificată şi semnată de ofertant;b) copia legalizată a actului de identitate şi autorizaţia de funcţionare eliberată de autoritatea competentă sau a actului legal de constituire, după caz;c) certificatul de atestare fiscală eliberat de organul fiscal competent;d) certificatul de cazier judiciar din care să rezulte că nu au suferit condamnări pentru care nu a intervenit reabilitarea potrivit legii;e) declaraţia ofertantului că nu se află în situaţie de incompatibilitate, conform art. 2 lit. b).C. în cazul persoanelor fizice române sau străine:a) împuternicirea (procura) acordată persoanei/ persoanelor care reprezintă ofertantul la negociere, autentificată şi semnată de ofertant;b) copia actului de identitate, respectiv copia paşaportului;c) certificatul de cazier judiciar din care să rezulte că nu au suferit condamnări pentru care nu a intervenit reabilitarea potrivit legii;d) declaraţia ofertantului că nu se află în situaţie de incompatibilitate, conform art. 2 lit. b);e) dovada achitării obligaţiilor fiscale, în cazul persoanelor fizice române.
 + 
Articolul 26(1) Licitaţia are loc la data şi la ora stabilite în oferta de vânzare.(2) Licitaţia este valabilă, dacă s-au prezentat cel puţin 2 ofertanţi.(3) Pentru participarea la licitaţie, ofertanţii depun la sediul societăţii comerciale, cel mai târziu cu 5 zile lucrătoare înainte de data fixată pentru începerea licitaţiei, documentele necesare stabilite potrivit prevederilor art. 25, dovada achitării taxei de participare, dovada depunerii garanţiei de participare la licitaţie, precum şi dovada cumpărării dosarului de prezentare.(4) Licitaţia se desfăşoară după regula licitaţiei competitive.(5) Participanţilor la licitaţie li se vor înmâna taloane cu numere de identificare corespunzătoare numărului de ordine din lista întocmită de Comisie.(6) În şedinţa de licitaţie, preşedintele Comisiei prezintă activele, respectiv lanţurile de cinematografe care se vând, anunţă preţul de piaţă stabilit, pasul de licitare de 5% din preţul de pornire, denumirea şi numărul de ordine ale ofertanţilor, modul de desfăşurare a licitaţiei şi scopul acesteia, asigurându-se că fiecare ofertant a înţeles procedura de desfăşurare.
 + 
Articolul 27(1) În cursul şedinţei de licitaţie, ofertanţii au dreptul să anunţe prin strigare un preţ egal sau mai mare decât preţul de licitaţie anunţat de preşedintele Comisiei.(2) Dacă se oferă preţul de pornire a licitaţiei, preşedintele Comisiei va creşte preţul cu câte un pas de licitare până când unul dintre ofertanţi acceptă preţul astfel majorat şi nu se oferă un preţ mai mare.
 + 
Articolul 28(1) În cazul în care nu se prezintă niciun ofertant care să ofere preţul din ofertă, licitaţia va fi reluată după publicarea unui nou anunţ de vânzare, în maximum 3 zile lucrătoare de la desfăşurarea primei licitaţii, noua licitaţie urmând să aibă loc în termen de cel mult 5 zile de la data anunţului, preţul putând fi scăzut cu 5%.(2) A doua licitaţie se va desfăşura tot după regula licitaţiei competitive.(3) În cazul în care nici a doua licitaţie nu este adjudecată, procedurile de licitaţie se pot relua ulterior, pe baza unei alte evaluări, în conformitate cu art. 2.3.1 din Ordinul Consiliului Concurenţei nr. 136/2003, ţinându-se cont de experienţa dobândită anterior, şi a unei noi oferte de vânzare, care poate să prevadă plata preţului în rate.
 + 
Articolul 29Eventualele contestaţii referitoare la desfăşurarea licitaţiei se depun în termen de două zile lucrătoare de la data anunţării rezultatului licitaţiei şi se soluţionează în termen de două zile lucrătoare de la data depunerii contestaţiei, de către o comisie formată din 3 membri, numită prin ordin comun al ministrului culturii şi cultelor, ministrului finanţelor publice şi al preşedintelui Autorităţii pentru Valorificarea Activelor Statului.
 + 
Articolul 30În acest caz, încheierea contractului de vânzare-cumpărare se va face în termen de cel mult 5 zile lucrătoare de la afişarea rezultatelor finale după soluţionarea eventualelor contestaţii.
 + 
Articolul 31(1) Monitorizarea modului în care sunt respectate de către cumpărător obligaţiile asumate prin contractele de vânzare-cumpărare, în scopul îndeplinirii obiectivelor stabilite prin prezenta strategie, se exercită de către Ministerul Culturii şi Cultelor. În vederea îndeplinirii atribuţiilor de monitorizare, Ministerul Culturii şi Cultelor poate solicita documente justificative cu privire la îndeplinirea obligaţiilor contractuale.(2) În vederea garantării realizării angajamentelor asumate, se va constitui ipotecă asupra activelor cumpărate în favoarea vânzătorului, până la îndeplinirea în totalitate a obligaţiilor asumate prin contract.(3) În contractele de vânzare-cumpărare vor fi inserate clauze ce prevăd pacte comisorii de ultim grad, referitoare la situaţiile în care cumpărătorii nu îndeplinesc obligaţiile contractuale, cât şi penalităţi pentru nerespectarea acestor clauze.(4) În contractele de vânzare-cumpărare în curs de executare vor fi inserate clauze ce prevăd condiţiile pentru efectuarea unei novaţii prin schimbare de debitor, prin care să se asigure executarea obligaţiilor:a) refacerea şi/sau construirea de săli multiecran, având fiecare în medie între 50 şi 150 de locuri;b) asigurarea proiecţiei cinematografice o perioadă de 10 ani.(5) Tipurile de clauze monitorizate sunt:a) clauzele privind garantarea realizării angajamentelor de investiţii asumate de cumpărători;b) clauzele specifice privind păstrarea numărului de salariaţi, asigurarea protecţiei sociale a acestora, păstrarea obiectului de activitate, precum şi altele asemenea.(6) Contractele de vânzare-cumpărare pentru care se încetează monitorizarea trebuie să îndeplinească următoarele condiţii:a) preţul contractului să fie achitat integral;b) obligaţiile contractuale să fie îndeplinite în totalitate, iar acestea să fie certificate prin documente justificative.
 + 
Capitolul IVModalitatea de plată în rate + 
Articolul 32(1) Consiliul de administraţie al Regiei, pe baza mandatului expres al Ministerului Culturii şi Cultelor, poate aproba vânzarea cu plata în rate în cazul în care cumpărătorul, respectiv investitorul strategic, îndeplineşte condiţiile prevăzute la art. 33.(2) Prevederile alin. (1) se aplică pentru vânzarea activelor şi lanţurilor de cinematografe în condiţiile prezentei strategii.
 + 
Articolul 33Vânzarea activelor cu plata în rate se poate face în următoarele condiţii, care trebuie îndeplinite cumulativ:a) avans de minimum 20% din preţul de vânzare, care se va achita în termen de maximum 10 zile de la semnarea contractului de vânzare-cumpărare;b) rate eşalonate pe termen de 3 ani;c) garanţii pentru asigurarea plăţii ratelor, prin constituirea unei ipoteci asupra activelor care fac obiectul vânzării sau prin scrisoare de garanţie emisă de o bancă comercială română, pentru persoanele fizice şi juridice române, precum şi pentru asociaţiile familiale, respectiv de o bancă străină care are reprezentant în România, ori de o bancă străină care are relaţii de corespondenţă cu EXIMBANK, pentru persoanele fizice şi juridice străine;d) garanţiile pentru asigurarea plăţii ratelor vor fi constituite anterior încheierii contractului de vânzare-cumpă rare.
 + 
Articolul 34(1) La contractele de vânzare-cumpărare cu plata preţului în rate, la cuantumul fiecărei rate se aplică o dobândă care să acopere inflaţia, la care se adaugă două procente, în cazul în care preţul este stabilit şi plătit în moneda naţională, şi dobânda LIBOR, plus o marjă negociată de părţi, în cazul în care preţul este stabilit şi/sau plătit în valută.(2) Ministerul Culturii şi Cultelor va comunică cumpărătorului sau investitorului strategic, cu 15 zile înainte de scadenţa fiecărei rate, cuantumul sumei datorate cu titlu de dobândă.
 + 
Capitolul VUtilizarea veniturilor obţinute din vânzare + 
Articolul 35Sumele obţinute din vânzarea activelor aflate în proprietatea privată a statului şi în administrarea Regiei se fac venit la bugetul de stat, după deducerea cheltuielilor efectuate pentru aplicarea prezentei strategii.
 + 
Capitolul VIDispoziţii tranzitorii şi finale + 
Articolul 36Litigiile cu privire la desfăşurarea procedurilor de vânzare a activelor, proprietate privată a statului, aflate în administrarea Regiei, vor fi soluţionate de instanţele competente, în condiţiile şi cu procedura prevăzute de lege.
 + 
Articolul 37(1) Contractele de vânzare-cumpărare se încheie în formă autentică, conform prevederilor legale în materie.(2) Plata taxelor, precum şi a onorariilor ocazionate de procedura notarială prevăzută la alin. (1) sunt în sarcina cumpărătorului.
 + 
Articolul 38(1) În acest caz, încheierea şi semnarea contractului de vânzare-cumpărare se vor face în termen de cel mult 5 zile lucrătoare de la afişarea rezultatelor finale după soluţionarea eventualelor contestaţii.(2) Refuzul vânzătorului de a încheia contractul de vânzare-cumpărare în termenul prevăzut la alin. (1) poate fi atacat în justiţie, în condiţiile legii.
 + 
Articolul 39Prevederile prezentei strategii se completează cu prevederile Hotărârii Guvernului nr. 651/2006 şi cu Ordinul Consiliului Concurenţei nr. 136/2003.–––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x