a Ministerului Administraţiei şi Internelor privind reforma instituţională în perioada 2004-2006
1. ArgumentImplementarea Strategiei actualizate a Guvernului României privind accelerarea reformei în administraţia publică, 2004-2006, aprobată prin Hotărârea Guvernului nr. 699 din 5 mai 2004, impune elaborarea şi aplicarea la nivelul instituţiilor responsabile a unor strategii sectoriale care să asigure reforma instituţională previzionată până la data integrării României în Uniunea Europeană.2. Scop: crearea unei instituţii funcţionale, moderne, compatibile cu instituţiile similare din ţările membre ale Uniunii Europene.3. Obiectivul fundamental îl reprezintă reorganizarea structurilor ministerului în vederea creşterii capacităţii instituţionale şi a eficienţei activităţilor desfăşurate şi restructurarea profundă a administraţiei publice prin asigurarea coerenţei şi stabilităţii cadrului legislativ, deconcentrarea/descentralizarea serviciilor publice, consolidarea autonomiei administrative şi financiare, asigurarea coerenţei actului administrativ, perfecţionarea managementului în administraţie şi asigurarea ordinii publice naţionale şi siguranţei cetăţeanului.4. Analiza-diagnosticStrategia de reformă a Ministerului Administraţiei şi Internelor este rezultatul unei analize aprofundate şi constructive a realităţilor României anului 2004. Strategia răspunde dublului imperativ al consolidării democraţiei în România şi al pregătirii integrării ţării noastre în Uniunea Europeană.Strategia generează noi modalităţi de accelerare a transformărilor instituţionale în administraţia publică şi susţine efortul de aprofundare a direcţiilor de modernizare şi reformă convenite, inclusiv în plan operaţional, cu un plan de măsuri cu scadenţe precise pe ani şi trimestre.Conform analizei-diagnostic, au rezultat următoarele:● Principalele aspecte pozitive semnalate sunt:a) de ordin general: … – înfiinţarea Ministerului Administraţiei şi Internelor ca minister integrat al cetăţeanului şi comunităţii;– capacitatea de adaptare a structurilor funcţionale la schimbările şi cerinţele mediului socioeconomic, precum şi la obiectivele naţionale de integrare europeană şi euroatlantică;– elaborarea actelor normative în conformitate cu standardele Uniunii Europene şi acquisul comunitar;– crearea cadrului instituţional pentru desfăşurarea procesului de descentralizare administrativă şi financiară;– transparenţă în relaţiile cu mass-media;– însuşirea şi utilizarea unor noi instrumente de management în diferite domenii;– crearea şi operaţionalizarea Institutului Naţional de Administraţie;– experienţă în gestionarea programelor cu finanţare externă;– relaţii active cu instituţii similare internaţionale.b) în domeniul administraţiei publice: … – punerea în aplicare a unor programe prioritare în domeniul administraţiei publice;– crearea de noi posibilităţi de formare continuă a personalului;– crearea sistemului funcţiei publice;c) în domeniul ordinii şi siguranţei publice: … – demilitarizarea Poliţiei Române şi a unor structuri centrale ale ministerului;– lansarea programelor prioritare de acţiune în domeniul ordinii şi siguranţei publice;– crearea şi operaţionalizarea de structuri specializate: Agenţia Naţională Antidrog, Oficiul Naţional pentru Protecţia Martorilor;– structuri organizatorice flexibile şi dinamice;– posibilităţi multiple de pregătire şi perfecţionare profesională;– mediu de lucru bine organizat şi disciplinat.● Principalele puncte slabe sunt reprezentate de:a) de ordin general: … – dificultăţi de comunicare internă, care generează o anumită rezistenţă la schimbare;– lipsa de coerenţă în adoptarea politicilor şi strategiilor sectoriale;– deficienţe în delimitarea atribuţiilor departamentale;– insuficienţa spaţiilor adecvate de lucru, echipamentelor IT şi biroticii;– posibilităţi reduse de motivare financiară a personalului existent şi de atragere în corpul funcţionarilor publici a personalului tânăr, cu pregătire profesională corespunzătoare;b) în domeniul administraţiei publice: … – lipsa unor strategii proprii;– insuficienţa resurselor financiare destinate perfecţionării profesionale a funcţionarilor publici, lipsa unei politici coerente de formare a acestora;– repartizarea neuniformă a personalului pe categorii de vârstă;– insuficienta implementare a cadrului normativ şi metodologic;– gradul ridicat de fluctuaţie a funcţionarilor publici, fapt ce determină cheltuirea suplimentară a unor resurse financiare pentru profesionalizarea acestora;c) în domeniul ordinii şi siguranţei publice: … – deficitul de personal diminuează capacitatea de acţiune a structurilor de ordine publică;– disfuncţionalităţi în asigurarea cu mijloace materiale şi financiare.Cele mai multe dintre aspectele negative menţionate au fost generate de constrângerile bugetare şi de insuficienţa numerică a personalului în raport cu activităţile desfăşurate.Din punctul de vedere al gestiunii publice, ţinându-se cont de evoluţiile europene în domeniu (începând cu anul 2006, ca urmare a schimbării ciclului bugetar al Comisiei Europene, în unele state membre urmează a se utiliza sistemul de bugetare bazat pe programe), la nivelul Ministerului Administraţiei şi Internelor este necesară pregătirea personalului din direcţiile specializate pentru a aplica în viitor acest sistem de bugetare.În ceea ce priveşte noile tehnologii ale informaţiilor şi comunicaţiilor, analizele efectuate au relevat faptul că acestea sunt esenţiale în reducerea costurilor de funcţionare a sistemului administraţiei publice şi creşterea eficienţei activităţilor, asigurând un acces mai facil al cetăţenilor la informaţiile publice de interes naţional sau local.Din punctul de vedere al optimizării procesului de fundamentare a actului decizional, un element deosebit de important îl constituie îmbunătăţirea procesului de formulare a politicilor publice. De asemenea, s-a ajuns la concluzia că nu există mecanisme interinstituţionale care să permită evaluarea impactului proiectelor actelor normative.4.1. Probleme critice ale domeniuluiDeşi în Raportul de ţară pe anul 2002 Comisia Europeană arată că "evoluţii importante au avut loc cu privire la lansarea unei reforme a administraţiei publice din România", pe baza celor 4 documente programatice şi de raportare utilizate de Comisia Europeană în relaţia cu România (Foaia de parcurs pentru România, Parteneriatul de aderare a României, Programul Naţional de Aderare a României şi Raportul de ţară pe anul 2002) pot fi identificate următoarele probleme critice, opozabile Ministerului Administraţiei şi Internelor:– administraţia rămâne caracterizată prin birocraţia excesivă, lipsa de transparenţă şi capacitatea limitată de transpunere în practică a politicilor;– neîndeplinirea în totalitate a atribuţiilor ce revin, conform legii, Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici în ceea ce priveşte managementul funcţiei publice, datorită lipsei instrumentelor legale de autoritate şi a resurselor;– legat de funcţia publică s-au înregistrat progrese minore în domenii precum: remunerarea, structura carierei şi dezvoltarea responsabilităţii publice;– sistemele de gestionare a resurselor umane sunt subdezvoltate, formarea profesională este limitată şi se constată o fluctuaţie mare în rândul funcţionarilor publici;– cel mai adesea planurile de acţiuni elaborate nu se bazează pe evaluări de impact/necesităţi;– unele decizii sunt luate fără respectarea procedurilor interne normale, având ca rezultat propuneri legislative insuficient elaborate, fără o consultare adecvată şi fără o evaluare suficientă a fezabilităţii şi impactului acestora;– ca regulă generală, organizaţiile neguvernamentale nu sunt atrase în dialogul asupra politicilor;– o problemă majoră este aceea a capacităţilor manageriale limitate de aplicare a responsabilităţilor descentralizate.Pornind de la aceste probleme critice, în cadrul aceloraşi documente programatice şi de raportare, Comisia Europeană face următoarele recomandări:● îmbunătăţirea coordonării la nivelul experţilor din ministere pentru formularea politicilor sectoriale şi elaborarea reglementărilor;● perfecţionarea aplicării reglementărilor privind evaluarea consecinţelor economice şi sociale ale proiectelor de acte normative;● continuarea reformei funcţiei publice.5. Principii directoareCorespunzător celor două domenii de activitate gestionate de Ministerul Administraţiei şi Internelor, principiile directoare care guvernează întreaga activitate sunt:a) în domeniul administraţiei publice: … ● administrare prin lege şi previzibilitate;● deschidere şi transparenţă;● responsabilitate instituţională;● eficienţă;b) în domeniul ordinii şi siguranţei publice: … ● legalitate, imparţialitate şi obiectivitate;● transparenţă;● eficienţă;● orientarea către cetăţean;● stabilitatea în exercitarea funcţiei publice;● adaptare şi flexibilitate;● principiul priorităţii;● principiul viziunii globale şi unitare;● principiul coordonării şi cooperării unitare între toate sectoarele implicate;● principiul profesionalizării în toate domeniile de activitate;● principiul complementarităţii;● principiul continuităţii;● principiul confidenţialităţii;● principiul respectării drepturilor şi libertăţilor omului;● principiul nediscriminării.6. Priorităţile reformeiModificările de esenţă în structura şi atribuţiile Ministerului Administraţiei şi Internelor sunt concepute ca un proces gradual ce se desfăşoară din interior, coerent şi organizat cu etape şi obiective clar definite, bazat pe criterii logice şi aflat într-o permanentă adaptare la dinamica realităţii sociale.Priorităţile identificate au în vedere:a) de ordin general: … – creşterea capacităţii administrative a Ministerului Administraţiei şi Internelor;– reducerea numărului posturilor de conducere prin reorganizarea unor componente ale Ministerului Administraţiei şi Internelor vizând eliminarea paralelismelor şi suprapunerilor de competenţe concomitent cu adoptarea unui management performant;– generalizarea standardizării procedurale şi acţionale în scopul eliminării procedurilor greoaie şi a birocraţiei, care continuă să greveze asupra serviciilor publice din România;– descentralizarea şi deconcentrarea sporită a luării deciziilor şi alocării resurselor pentru a aduce mai aproape de beneficiar planificarea şi furnizarea serviciilor prin:● delimitarea clară a responsabilităţilor şi definirea relaţiilor dintre serviciile deconcentrate şi cele descentralizate potrivit noilor competenţe;● transferarea, la nivelul componentelor teritoriale ale Ministerului Administraţiei şi Internelor (prefecturi, inspectorate şi comandamente judeţene), a unor competenţe privind activitatea de management al resurselor umane şi financiare;● eficientizarea serviciilor publice şi sporirea calităţii acestora;– clarificarea competenţelor la diferite niveluri şi structuri ale ministerului;– dezvoltarea capacităţii instituţiei de a formula politici publice coerente în domeniile de responsabilitate;– stabilirea unei structuri organizatorice noi a Ministerului Administraţiei şi Internelor, compatibilă cu structurile instituţiilor similare din statele membre ale Uniunii Europene;– îndeplinirea, în condiţiile şi la termenele stabilite, a obiectivelor şi angajamentelor specifice din competenţa Ministerului Administraţiei şi Internelor, asumate prin cap. 24-JAI;– proiectarea şi aplicarea unui sistem integrat de diagnoză a nevoilor de pregătire a personalului, precum şi a unor indicatori de performanţă ai sistemului de pregătire continuă a personalului;– adaptarea sistemului universitar de învăţământ la standardele Uniunii Europene în domeniu;– extinderea sistemului de formare iniţială pe baza standardelor ocupaţionale;b) în domeniul administraţiei publice: … – redefinirea atribuţiilor prefecţilor şi consolidarea rolului acestora în gestionarea procesului de descentralizare/ deconcentrare a serviciilor publice şi în asigurarea unui management integrat pentru unele servicii publice;– regândirea sistemului de salarizare a funcţionarilor publici, astfel încât funcţia publică să devină atractivă pentru persoanele cu o înaltă calificare profesională;c) în domeniul ordinii şi siguranţei publice: … – transferarea unor atribuţii ale componentelor Ministerului Administraţiei şi Internelor în competenţa autorităţilor administraţiei publice locale, corespunzător Legii-cadru nr. 339/2004 privind descentralizarea;– elaborarea unor soluţii alternative care să conducă la îmbunătăţirea activităţii în diferite sectoare şi domenii;– instituirea unui sistem dual de ordine publică la nivel naţional, cu poliţişti şi jandarmi, astfel:● menţinerea ordinii şi siguranţei publice pe teritoriul localităţilor urbane şi rurale se va asigura la nivel naţional de către structurile specializate de ordine publică ale Poliţiei, iar pe timpul desfăşurării adunărilor, întrunirilor şi manifestărilor publice se va face de către structurile specializate ale Jandarmeriei Române, care asigură forţele şi mijloacele necesare la locurile de desfăşurare;● paza obiectivelor, intervenţia şi restabilirea ordinii publice la nivel naţional pe timpul desfăşurării manifestărilor publice, sportive sau a altor activităţi cu participarea unui public numeros se realizează de către structurile specializate ale Jandarmeriei Române;– creşterea capacităţii operative a structurilor de intervenţie rapidă în vederea gestionării calificate a tuturor problemelor pe linie de ordine publică;– revizuirea integrală a concepţiei de acţiune a forţelor de ordine publică în vederea reducerii nivelului criminalităţii;– calificarea muncii de culegere a informaţiilor în vederea combaterii faptelor de corupţie;– realizarea efectivă a unui parteneriat cu societatea civilă, necesar obţinerii sprijinului acesteia în efortul comun de prevenire şi contracarare a fenomenului infracţional prin:● întărirea capacităţii de promovare a unei imagini coerente, credibile şi stabile a Ministerului Administraţiei şi Internelor;● adoptarea unei atitudini transparente, active şi a unui limbaj adecvat.7. Direcţii de acţiune şi obiective specifice7.1. Direcţii de acţiune● armonizarea legislativă, în concordanţă cu modificările de structuri preconizate;● reorganizarea şi restructurarea instituţiei pentru eliminarea paralelismelor, reducerea structurilor supradimensionate, eliminarea verigilor intermediare;● dezvoltarea mecanismului instituţional de implementare, monitorizare şi evaluare a procesului de formare continuă;● implementarea strategiilor sectoriale şi definirea în cadrul acestora a indicatorilor de progres şi a resurselor necesare pentru implementarea planurilor de acţiune;● îmbunătăţirea relaţiilor cu societatea civilă.7.2. Obiective specificeEtapa I – anul 2004 (în anexa nr. 1A – Organigrama Ministerului Administraţiei şi Internelor la finele anului 2004):– înfiinţarea şi operaţionalizarea Unităţii de politici publice;– înfiinţarea şi operaţionalizarea Unităţii de planificare strategică;a) în domeniul administraţiei publice: … – transformarea Unităţii centrale pentru reforma administraţiei publice în direcţie generală, în scopul întăririi capacităţii acestei structuri în procesul de proiectare, coordonare şi monitorizare a reformei la nivelul întregii administraţii;– înfiinţarea Centrului Informatic Naţional;– reorganizarea Direcţiei pentru zone defavorizate şi parcuri industriale în teritoriu în Direcţia pentru zone asistate şi ajutor de stat;– reorganizarea Direcţiei generale servicii de gospodărie comunală în Direcţia generală servicii de interes general şi parteneriat cu asociaţiile autorităţilor publice locale;– reorganizarea Direcţiei pentru comunităţi locale şi parteneriat cu asociaţiile aleşilor locali în Direcţia pentru comunităţi locale;– constituirea Direcţiei regim permise de conducere şi înmatriculare a vehiculelor;– înfiinţarea şi operaţionalizarea Inspectoratului General pentru Situaţii de Urgenţă;– constituirea Inspectoratului Naţional pentru Evidenţa Persoanelor;– constituirea Direcţiei Generale de Paşapoarte;b) în domeniul ordinii şi siguranţei publice: … – restructurarea Direcţiei generale de informaţii şi protecţie internă, a Corpului de control al ministrului şi a altor structuri de la nivelul inspectoratelor generale şi comandamentelor de armă şi înfiinţarea Diviziunii anticorupţie şi standarde profesionale;– transferul unor atribuţii privind combaterea criminalităţii organizate ale Direcţiei generale de informaţii şi protecţie internă la Inspectoratul General al Poliţiei Române;– constituirea Centrului Naţional de Administrare a Bazelor de Date privind Evidenţa Persoanelor;– înfiinţarea Inspecţiei generale a ministrului. Etapa a II-a – anul 2005 (în anexa nr. 1B Organigrama Ministerului Administraţiei şi Internelor la finele anului 2005):– organizarea Departamentului ordine şi siguranţă publică;– înfiinţarea Centrului de studii strategice şi previzionare, prin unificarea Unităţii de politici publice cu Unitatea de planificare strategică;– reducerea la patru a funcţiilor de secretar de stat, prin cumularea atribuţiilor din domeniile conexe, astfel:● menţinerea funcţiilor de secretar de stat pentru relaţia cu prefecturile, respectiv pentru comunităţile locale, concomitent cu desfiinţarea funcţiei de secretar de stat pentru reforma în administraţia publică;● menţinerea funcţiei de secretar de stat, şef al Departamentului ordine şi siguranţă publică;● înfiinţarea funcţiei de secretar de stat pentru integrare europeană şi relaţia cu Parlamentul, concomitent cu desfiinţarea funcţiilor de secretar de stat pentru integrare europeană şi relaţii internaţionale şi, respectiv, pentru relaţia cu Parlamentul;● desfiinţarea funcţiei de secretar de stat pentru logistică şi transferarea atribuţiilor acestuia secretarului general din minister, în concordanţă cu practicile europene în domeniu;– înfiinţarea funcţiei de adjunct al şefului Departamentului ordine şi siguranţă publică (la nivel de subsecretar de stat);a) în domeniul administraţiei publice: … – transformarea Direcţiei pentru serviciile publice deconcentrate în Serviciul pentru serviciile publice deconcentrate şi includerea acestuia în structura Direcţiei generale pentru relaţia cu prefecturile;– reorganizarea Direcţiei regim permise de conducere şi înmatricularea vehiculelor şi constituirea acesteia ca structură în cadrul Direcţiei generale pentru relaţia cu prefecturile;b) în domeniul ordinii şi siguranţei publice: … – transferarea Agenţiei Naţionale Antidrog în subordinea Secretariatului General al Guvernului;– Inspectoratul General al Poliţiei, Comandamentul Naţional al Jandarmeriei şi Inspectoratul General al Poliţiei de Frontieră se vor constitui în Direcţia Generală a Poliţiei Naţionale, Direcţia Generală a Jandarmeriei Române şi Direcţia Generală a Poliţiei de Frontieră, ca structuri în Departamentul ordine şi siguranţă publică.Etapa a III-a – anul 2006 (în anexa nr. 1C Organigrama Ministerului Administraţiei şi Internelor la finele anului 2006):– transformarea Direcţiei generale integrare europeană şi relaţii internaţionale în Direcţia generală afaceri europene;a) în domeniul administraţiei publice: … – desfiinţarea funcţiei de ministru delegat pentru administraţia publică;– transformarea Unităţii centrale pentru reforma administraţiei publice în Unitate de management public şi transferarea acesteia în cadrul Centrului de studii strategice şi previzionare;– transformarea Direcţiei pentru politici fiscale, bugetare şi investiţii locale în Direcţie generală şi includerea în structura acesteia a Direcţiei pentru zone asistate şi ajutor de stat;b) în domeniul ordinii şi siguranţei publice: … – externalizarea serviciilor privind hrănirea efectivelor şi întreţinerea imobilelor.8. Măsuri pentru managementul reformei● folosirea experienţei instituţiilor similare din alte state;● abordarea reformei ca un proces deschis;● respectarea priorităţilor strategice stabilite pentru fiecare etapă;● coordonarea procesului de reformă de către conducerea Ministerului Administraţiei şi Internelor.9. Riscurile şi oportunităţile pentru implementarea strategiei9.1. RiscuriPentru ca reforma instituţională a administraţiei publice să aibă succes se impun în primul rând atragerea societăţii civile şi obţinerea sprijinului acesteia la punerea în aplicare a programelor de reformă în calitate de principal beneficiar, constituindu-se astfel suportul legitim al tuturor acţiunilor propuse.Totodată, pe baza modelului dezvoltării integrate a organizaţiilor, au fost identificate patru tipuri de factori de blocaj în implementarea strategiei sectoriale: strategici (complexitatea decizională), structurali (birocraţia specifică oricărui sistem, mijloace umane şi financiare limitate, dimensiunea şi complexitatea), culturali (teama de risc, tradiţia "continuităţii", schimbarea mentalităţii) şi comportamentali (absenţa stimulentelor individuale, neînţelegerea obiectivelor finale, demotivare şi frustrări, comportamentele de aşteptare).9.2. Oportunităţi:– reforma administraţiei publice constituie o prioritate pe agenda Guvernului României;– procesul de reformă a Ministerului Administraţiei şi Internelor este susţinut şi se bucură de sprijinul partenerilor europeni;– existenţa unui cadru legislativ coerent, bine armonizat cu acquisul comunitar;– existenţa unei coeziuni, la nivelul tuturor partidelor şi formaţiunilor politice, cu privire la necesitatea continuării reformei în administraţie, precum şi la nivelul structurilor de decizie, care permite o acţiune concertată şi o abordare multilaterală, integrată, echilibrată şi participativă, în vederea atingerii obiectivelor stabilite prin strategie;– implementarea strategiei angajează un volum redus de cheltuieli, iar beneficiile reformei sunt opozabile întregii societăţi româneşti;– au fost identificate soluţiile optime pentru reformarea instituţională a administraţiei publice, precum şi măsurile alternative pentru susţinerea procesului de reformă.10. Mecanismul intern pentru revizuirea/actualizarea strategieiSistemul de revizuire/actualizare a strategiei se va realiza pe baza planului de implementare a strategiei şi monitorizare a performanţelor, prin care se va consacra un dublu sistem de monitorizare: intern – pentru a asigura feed-back-ul necesar pe tot parcursul derulării procesului de reformă instituţională, a identifica disfuncţionalităţile şi a aplica corectivele necesare şi, respectiv, extern – pentru a asigura independenţă şi neutralitate în monitorizarea procesului de reformă, precum şi o transparenţă reală pe parcursul derulării procesului.Actualizarea permanentă va ţine seama de rezultatele/performanţele obţinute în fiecare etapă de implementare a procesului de reformă.11. ResurseAplicarea Strategiei sectoriale a Ministerului Administraţiei şi Internelor privind reforma instituţională în perioada 2004-2006 nu incumbă resurse umane şi financiare suplimentare faţă de cele previzionate a fi alocate Ministerului Administraţiei şi Internelor prin legea bugetului de stat (în anexa nr. 1D – Evoluţia fondurilor asigurate de la bugetul de stat Ministerului Administraţiei şi Internelor în perioada 2004-2006). +
Anexa 1AORGANIGRAMAMINISTERULUI ADMINISTRATIEI ŞI INTERNELOR ┌─────────────┐ ┌────────────────────┐ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ │ │┌─────────────┐ │INSPECŢIA GENERALĂ A│ | COLEGIUL | │ MINISTRU ││CABINETUL │ │ MINISTERULUI │ | MINISTERULUI | │ ││DEMNITARULUI │ │(la nivel direcţie │ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ └─────────────┘└─────────────┘ │ generală) │ └────────────────────┘┌────────────────┐ ┌─────────────────────┐│ │ │DIRECTIA AUDIT INTERN││MINISTRU DELEGAT│┌────────────┐ └─────────────────────┘│ ││ CABINETUL ││ ││DEMNITARULUI│└───────┬────────┘└────────────┘ │ADMINISTRATIE PUBLICA │ ┌ ─ ─ ─ ─ ─┐ │ │┌┴┐ ┌─┐ ┌┴┐ ┌──┐ ┌──┐ ┌──┐ ┌──┐ ┌──┐│1│ │2│ │3│ │4 │ │5 │ │6 │ │7 │ │8 │└─┘ └─┘ └─┘ └──┘ └──┘ └──┘ └──┘ └──┘┌───┐ ┌───┐ ┌───┐ ┌───┐ ┌───┐ ┌───┐ ORGANE ŞI ┌───┐│1.1│ │2.1│ │3.1│ │4.1│ │5.1│ │6.1│ SIGURANTA │8.1│└───┘ └───┘ └───┘ └───┘ └───┘ └───┘ PUBLICA └───┘ ┌───┐ ┌───┐ ┌───┐ ┌───┐ ┌───┐ │2.2│ │3.2│ │6.2│ │7.1│ │8.2│ └───┘ └───┘ └───┘ └───┘ └───┘ ┌───┐ ┌───┐ ┌───┐ ┌───┐ │2.3│ │3.3│ │6.3│ │8.3│ └───┘ └───┘ └───┘ └───┘ ┌───┐ ┌───┐ ┌───┐ │3.4│ │6.4│ │8.4│ └───┘ └───┘ └───┘ ┌───┐ ┌────┐ ┌────┐ │ 9 │ │ 10 │ │ 11 │ └───┘ └────┘ └────┘– – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – ┌───┐ ┌───┐ ┌───┐ ┌───┐ ┌───┐ │ A │* │ B │* │ C │* │ D │* │ E │* └───┘ └───┘ └───┘ └───┘ └───┘– – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – ┌───┐ ┌───┐ ┌───┐ ┌───┐ ┌───┐ ┌───┐ ┌───┐ │ F │ │ G │ │ H │ │ J │ │ K │ │ L │ │ M │ └───┘ └───┘ └───┘ └───┘ └───┘ └───┘ └───┘ ┌───┐ ┌───┐ ┌───┐ ┌───┐ ┌───┐ ┌───┐ │F.1│ │G.1│ │H.1│ │J.1│ │K.1│ │L.1│ └───┘ └───┘ └───┘ └───┘ └───┘ └───┘ ┌───┐ ┌───┐ ┌───┐ ┌───┐ ┌───┐ │F.2│ │H.2│ │J.2│ │K.2│ │L.2│ └───┘ └───┘ └───┘ └───┘ └───┘ ┌───┐ ┌───┐ ┌───┐ │H.3│ │J.3│ │L.3│ └───┘ └───┘ └───┘ ┌───┐ ┌───┐ │J.4│ │L.4│ └───┘ └───┘ Legenda: ───────── 1 = SECRETAR DE STAT (pentru reforma în administratia publică 1.1 = UNITATEA CENTRALA PENTRU REFORMA ADMINISTRATIEI PUBLICE (la nivel direcţie generală) 2 = SECRETAR DE STAT (pentru relaţia cu prefecturile) 2.1 = DIRECTIA GENERALĂ PENTRU RELATIILE CU PREFECTURILE 2.2 = DIRECTIA PENTRU SERVICIILE PUBLICE DECONCENTRATE 2.3 = CENTRUL INFORMATIC NAŢIONAL AL M.A.J. 3 = SECRETAR DE STAT (pentru comunitatile locale) 3.1 = DIRECTIA GENERALĂ SERVICII DE INTERES GENERAL ŞI PARTENERIAT CU ASOCIAŢIILE ALESILOR LOCALI 3.2 = DIRECTIA PENTRU COMUNITATI LOCALA 3.3 = DIRECTIA PENTRU POLITICI FISCALE, BUGETARE ŞI INVESTITII LOCALE 3.4 = DIRECTIA PENTRU ZONE ASISTATE ŞI AJUTOR DE STAT 4 = SECRETAR DE STAT (pentru integrare europeana) 4.1 = DIRECTIA GENERALĂ INTEGRARE EUROPEANA ŞI RELATII INTERNATIONALE 5 = SECRETAR DE STAT (pentru relaţia cu Parlamentul) 5.1 = DIRECTIA GENERALĂ REGLEMENTARI JURIDICE ŞI CONTENCIOS 6 = SECRETAR DE STAT (pentru logistica) 6.1 = DIRECTIA MANAGEMENT LOGISTIC 6.2 = DIRECTIA FINANCIARĂ 6.3 = DIRECTIA COMUNICATII ŞI INFORMATICA 6.4 = DIRECTIA MEDICALĂ 7 = SECRETAR DE STAT (sef al Departamentului ordine şi siguranţa publică) 7.1 = DIRECTIA GENERALĂ ORGANIZARE, MISIUNI ŞI RESURSE 8 = SECRETAR GENERAL 8.1 = SECRETAR GENERAL ADJUNCT 8.2 = SECRETAR GENERAL ADJUNCT 8.3 = DIRECTIA INFORMARE ŞI RELATII PUBLICE 8.4 = SECRETARIATUL GENERAL (la nivel direcţie) 9 = UNITATEA DE POLITICI (sectoriale) 10 = UNITATEA DE PLANIFICARE STRATEGICA 11 = DIRECTIA MANAGEMENT RESURSE UMANE– – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – A(*) = AGENTIA NAŢIONALA DE CADASTRU ŞI PUBLICITATE IMOBILIARA B(*) = AUTORITATEA PENTRU URMARIREA APLICARII UNITARE A LEGII NR. 10/2001 C(*) = AGENTIA NAŢIONALA A FUNCTIONARILOR PUBLICI D(*) = INSTITUTUL NAŢIONAL DE ADMINISTRATIE E = AGENTIA NAŢIONALA ANTIDROG– – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – F = PREFECTURI F.1 = INSPECTORATUL GENERAL PENTRU SITUAŢII DE URGENTA F.2 = DIRECTIA REGIM PERMISE DE CONDUCERE ŞI INMATRICULARE A VEHICULELOR G = INSPECTORATUL NAŢIONAL PENTRU EVIDENTA PERSOANELOR G.1 = DIRECTIA GENERALĂ PASAPOARTE H = OFICIUL NAŢIONAL PENTRU REFUGIATI H.1 = PUNCTUL NAŢIONAL FOCAL H.2 = CENTRUL NAŢIONAL DE ADMINISTRARE A BAZELOR DE DATE PRIVIND EVIDENTA PERSOANELOR H.3 = ARHIVELE NAŢIONALE J = DIRECTIA ECONOMICO-ADMINISTRATIVA J.1 = BAZA GENERALĂ PENTRU ASIGURAREA TEHNICA A MISIUNILOR J.2 = S.C. "RAMI-DACIA" S.A. J.3 = S.C. COMICEX S.A. J.4 = CASA DE PENSII K = UNITATI DE INVATAMANT K.1 = STRUCTURI SUBORDONATE UNOR UNITATI CENTRALE K.2 = CLUBURI SPORTIVE L = POLITIA ROMÂNĂ L.1 = POLITIA DE FRONTIERA ROMÂNĂ L.2 = JANDARMERIA ROMÂNĂ L.3 = AUTORITATEA PENTRU STRAINI L.4 = UNITATEA SPECIALA DE AVIATIE M = DIRECTIA GENERALĂ DE INFORMATII ŞI PROTECTIE INTERNA__________ *) În coordonarea ministrului delegat +
Anexa 1B ORGANIGRAMA MINISTERULUI ADMINISTRATIEI ŞI INTERNELOR ┌──────────┐ ┌────────────────────┐┌──────────┐ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ │ │┌─────────────┐│INSPECŢIA GENERALĂ A││ACADEMIA │ | COLEGIUL | │ MINISTRU ││CABINETUL ││ MINISTERULUI ││DE POLITIE│ | MINISTERULUI | │ ││DEMNITARULUI ││(la nivel direcţie ││"AL.I.CUZA│ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ └──────────┘└─────────────┘│ generală) │└──────────┘ └────────────────────┘┌──────────┐ ┌────────────────────┐│CENTRUL │ │DIRECTIA GENERALĂ DE││DE STUDII │ │ INFORMATII ŞI ││STRATEGICE│ │PROTECTIE INTERNA ││ŞI PREVI- │ └────────────────────┘│ZIONARE │ ┌─────────────────────┐└──────────┘ │DIRECTIA AUDIT INTERN│ └─────────────────────┘ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –| ADMINISTRATIE PUBLIC | | DEPARTAMENTUL ORDINE || ┌──────────────────┐ | | ŞI SIGURANTA PUBLICA || │ MINISTRU DELEGAT │ | ┌────┐ | | ┌────┐| └──────────────────┘ | │ C │ | ┌────┐ | │ E │| | └────┘ | │ D │ | └────┘| ┌────┐ ┌────┐ | ┌───┐ | └────┘ | ┌────┐| │ A │ │ B │ | │C.1│ | ┌────┐ | │E.1 │| └────┘ └────┘ | └───┘ | │D.1 │ | └────┘| ┌───┐ ┌───┐ | ┌───┐ | └────┘ | ┌────┐| │A.1│ │B.1│ | │C.2│ | ┌───┐ ┌───┐ | │E.2 │| └───┘ └───┘ | └───┘ | │d.1│ │d.6│ | └────┘| ┌───┐ ┌───┐ | ┌───┐ | └───┘ └───┘ | ┌───┐ ┌───┐| │A.2│ │B.2│ | │C.3│ | ┌───┐ ┌───┐ | │e.1│ │e.4│| └───┘ └───┘ | └───┘ | │d.2│ │d.7│ | └───┘ └───┘| ┌───┐ ┌───┐ | | └───┘ └───┘ | ┌───┐ ┌───┐| │A.3│ │B.3│ | | ┌───┐ ┌───┐ | │e.2│ │e.5│| └───┘ └───┘ | | │d.3│ │d.8│ | └───┘ └───┘| ┌───┐ | | └───┘ └───┘ | ┌───┐ ┌───┐| │B.4│ | | ┌───┐ ┌───┐ | │e.3│ │e.6│| └───┘ | | │d.4│ │d.9│ | └───┘ └───┘| ┌───┐ | | └───┘ └───┘ | ┌────┐| │B.5│ | | ┌───┐ ┌────┐ | │E.E │| └───┘ | | │d.5│ │d.10│ | └────┘| ┌───┐ | | └───┘ └────┘ || │B.6│ | | || └───┘ | – – – – – – – – – – –| ┌─────┐ || │ B.B │ || └─────┘ | – – – – – – – – – – – – ┌────┐ ┌────┐ ┌────┐ ┌────┐ │ F │* │ G │* │ H │* │ J │* └────┘ └────┘ └────┘ └────┘┌────┐ ┌────┐ ┌────┐ ┌────┐ ┌────┐ ┌────┐ ┌────┐│ K │ │ L │ │ M │ │ N │ │ O │ │ P │ │ R │└────┘ └────┘ └────┘ └────┘ └────┘ └────┘ └────┘ Legenda: ────────── A = SECRETAR DE STAT (pentru relaţia cu prefecturile) A. 1 = DIRECTIA GENERALĂ PENTRU RELATIILE CU PREFECTURILE A. 2 = DIRECTIA GENERALĂ DE PASAPOARTE A. 3 = CENTRUL INFORMATIC NAŢIONAL AL M.A.I. B = SECRETAR DE STAT (pentru integrare europeana şi relaţia cu Parlamentul B.1 = DIRECTIA GENERALĂ SERVICII DE INTERES GENERAL ŞI PARTENERIAT CU ASOCIAŢIILE ALESILOR LOCALI B.2 = DIRECTIA PENTRU POLITICI FISCALE, BUGETARE ŞI INVESTITII LOCALE B.3 = DIRECTIA PENTRU COMUNITATI LOCALE B.4 = DIRECTIA PENTRU ZONE ASISTATE ŞI AJUTOR DE STAT B.5 = INSPECTORATUL NAŢIONAL PENTRU EVIDENTA PERSOANELOR B.6 = INSPECTORATUL GENERAL PENTRU SITUAŢII DE URGENTA B.B = UNITATEA CENTRALA PENTRU REFORMA ADMINISTRATIEI PUBLICE (la nivel direcţie generală) C = SECRETAR DE STAT (pentru integrare europeana şi relaţia cu Parlamentul) C.1 = DIRECTIA GENERALĂ REGLEMENTARI JURIDICE ŞI CONTENCIOS C.2 = DIRECTIA GENERALĂ INTEGRARE EUROPEANA ŞI RELATII INTERNATIONALE C.3 = OFICIUL NAŢIONAL PENTRU REFUGIATI D = SECRETAR DE STAT (sef al Departamentului Ordine şi Siguranţa Publică) D.1 = SUBSECRETAR DE STAT (adjunct al sefului Departamentului Ordine şi Siguranţa Publică) d.1 = DIRECTIA GENERALĂ MANAGEMENT OPERATIONAL d.2 = DIRECTIA GENERALĂ A POLITIEI DE FRONTIERA d.3 = UNITATEA SPECIALA DE AVIATIE d.4 = CENTRUL NAŢIONAL DE ADMINISTRARE A BAZELOR DE DATE PRIVIND EVIDENTA PERSOANELOR d.5 = UNITATI DE INVATAMANT d.6 = DIRECTIA GENERALĂ A POLITIEI NAŢIONALE d.7 = DIRECTIA GENERALĂ A JANDARMERIEI ROMÂNE d.8 = AUTORITATEA PENTRU STRAINI d.9 = PUNCTUL NAŢIONAL FOCAL d.10 = ARHIVELE NAŢIONALE E = SECRETAR GENERAL E.1 = SECRETAR GENERAL ADJUNCT E.2 = SECRETAR GENERAL ADJUNCT e.1 = DIRECTIA MANAGEMENT RESURSE UMANE e.2 = DIRECTIA FINANCIARĂ e.3 = DIRECTIA MEDICALĂ e.4 = DIRECTIA MANAGEMENT LOGISTIC e.5 = DIRECTIA COMUNICATII ŞI INFORMATICA e.6 = DIRECTIA INFORMARE ŞI RELATII PUBLICE E.E = SECRETARIATUL GENERAL (la nivel direcţie) F* = AGENTIA NAŢIONALA DE CADASTRU ŞI PUBLICITATE IMOBILIARA G* = AUTORITATEA PENTRU URMARIREA APLICARII UNITARE A LEGII NR. 10/2001 H* = INSTITUTUL NAŢIONAL DE ADMINISTRATIE J* = AGENTIA NAŢIONALA A FUNCTIONARILOR PUBLICI K = PREFECTURI L = DIRECTIA ECONOMICO-ADMINISTRATIVA M = BAZA CENTRALA PENTRU ASIGURAREA TEHNICA A MISIUNILOR N = S.C. "RAMI-DACIA" S.A. O = S.C. COMICEX S.A. P = STRUCTURI SUBORDONATE UNOR UNITATI CENTRALE R = CLUBURI SPORTIVE +
Anexa 1CORGANIGRAMAMINISTERULUI ADMINISTRATIEI ŞI INTERNELOR ┌──────────┐ ┌────────────────────┐┌──────────┐ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ │ │┌─────────────┐│INSPECŢIA GENERALĂ A││ACADEMIA │ | COLEGIUL | │ MINISTRU ││CABINETUL ││ MINISTERULUI ││DE POLITIE│ | MINISTERULUI | │ ││DEMNITARULUI ││(la nivel direcţie ││"AL.I.CUZA│ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ └──────────┘└─────────────┘│ generală) │└──────────┘ └────────────────────┘┌──────────┐ ┌────────────────────┐│CENTRUL │ │DIRECTIA GENERALĂ DE││DE STUDII │ │ INFORMATII ŞI ││STRATEGICE│ │PROTECTIE INTERNA ││ŞI PREVI- │ └────────────────────┘│ZIONARE │ ┌─────────────────────┐└──────────┘ │DIRECTIA AUDIT INTERN│ └─────────────────────┘ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –| ADMINISTRATIE PUBLIC | | DEPARTAMENTUL ORDINE || | | ŞI SIGURANTA PUBLICA || | ┌────┐ | | ┌────┐| | │ C │ | ┌────┐ | │ E │| | └────┘ | │ D │ | └────┘| ┌────┐ ┌────┐ | ┌───┐ | └────┘ | ┌────┐| │ A │ │ B │ | │C.1│ | ┌────┐ | │E.1 │| └────┘ └────┘ | └───┘ | │D.1 │ | └────┘| ┌───┐ ┌───┐ | ┌───┐ | └────┘ | ┌────┐| │A.1│ │B.1│ | │C.2│ | ┌───┐ ┌───┐ | │E.2 │| └───┘ └───┘ | └───┘ | │d.1│ │d.6│ | └────┘| ┌───┐ ┌───┐ | ┌───┐ | └───┘ └───┘ | ┌───┐ ┌───┐| │A.2│ │B.2│ | │C.3│ | ┌───┐ ┌───┐ | │e.1│ │e.4│| └───┘ └───┘ | └───┘ | │d.2│ │d.7│ | └───┘ └───┘| ┌───┐ ┌───┐ | | └───┘ └───┘ | ┌───┐ ┌───┐| │A.3│ │B.3│ | | ┌───┐ ┌───┐ | │e.2│ │e.5│| └───┘ └───┘ | | │d.3│ │d.8│ | └───┘ └───┘| ┌───┐ | | └───┘ └───┘ | ┌───┐ ┌───┐| │B.4│ | | ┌───┐ ┌───┐ | │e.3│ │e.6│| └───┘ | | │d.4│ │d.9│ | └───┘ └───┘| ┌───┐ | | └───┘ └───┘ | ┌────┐| │B.5│ | | ┌───┐ ┌────┐ | │E.E │| └───┘ | | │d.5│ │d.10│ | └────┘ – – – – – – – – – – – – | └───┘ └────┘ | | | – – – – – – – – – – – ┌────┐ ┌────┐ ┌────┐ ┌────┐ │ F │ │ G │ │ H │ │ J │ └────┘ └────┘ └────┘ └────┘┌────┐ ┌────┐ ┌────┐ ┌────┐ ┌────┐ ┌────┐│ K │ │ L │ │ M │ │ N │ │ O │ │ P │└────┘ └────┘ └────┘ └────┘ └────┘ └────┘ Legenda: ────────── A = SECRETAR DE STAT (pentru relaţia cu prefecturile) A. 1 = DIRECTIA GENERALĂ PENTRU RELATIILE CU PREFECTURILE A. 2 = DIRECTIA GENERALĂ DE PASAPOARTE A. 3 = CENTRUL INFORMATIC NAŢIONAL AL M.A.I. B = SECRETAR DE STAT (pentru comunitati locale) B.1 = DIRECTIA GENERALĂ PENTRU POLITICI FISCALE, BUGETARE, INVESTITII LOCALE ZONE ASISTATE ŞI AJUTOR DE STAT B.2 = DIRECTIA GENERALĂ SERVICII DE INTERES GENERAL ŞI PARTENERIAT CU ASOCIAŢIILE ALESILOR LOCALI B.3 = INSPECTORATUL NAŢIONAL PENTRU EVIDENTA PERSOANELOR B.4 = DIRECTIA PENTRU COMUNITATI LOCALE B.5 = INSPECTORATUL GENERAL PENTRU SITUAŢII DE URGENTA C = SECRETAR DE STAT (pentru afaceri juridice şi europene) C.1 = DIRECTIA GENERALĂ REGLEMENTARI JURIDICE ŞI CONTENCIOS C.2 = DIRECTIA GENERALĂ AFACERI EUROPENE C.3 = OFICIUL NAŢIONAL PENTRU REFUGIATI D = SECRETAR DE STAT (sef al Departamentului Ordine şi Siguranţa Publică) D.1 = SUBSECRETAR DE STAT (adjunct al sefului Departamentului Ordine şi Siguranţa Publică) d.1 = DIRECTIA GENERALĂ MANAGEMENT OPERATIONAL d.2 = DIRECTIA GENERALĂ A POLITIEI DE FRONTIERA d.3 = UNITATEA SPECIALA DE AVIATIE d.4 = CENTRUL NAŢIONAL DE ADMINISTRARE A BAZELOR DE DATE PRIVIND EVIDENTA PERSOANELOR d.5 = UNITATI DE INVATAMANT d.6 = DIRECTIA GENERALĂ A POLITIEI NAŢIONALE d.7 = DIRECTIA GENERALĂ A JANDARMERIEI ROMÂNE d.8 = AUTORITATEA PENTRU STRAINI d.9 = PUNCTUL NAŢIONAL FOCAL d.10 = ARHIVELE NAŢIONALE E = SECRETAR GENERAL E.1 = SECRETAR GENERAL ADJUNCT E.2 = SECRETAR GENERAL ADJUNCT e.1 = DIRECTIA MANAGEMENT RESURSE UMANE e.2 = DIRECTIA FINANCIARĂ e.3 = DIRECTIA MEDICALĂ e.4 = DIRECTIA MANAGEMENT LOGISTIC e.5 = DIRECTIA COMUNICATII ŞI INFORMATICA e.6 = DIRECTIA INFORMARE ŞI RELATII PUBLICE E.E = SECRETARIATUL GENERAL (la nivel direcţie) F = AGENTIA NAŢIONALA DE CADASTRU ŞI PUBLICITATE IMOBILIARA G = AUTORITATEA PENTRU URMARIREA APLICARII UNITARE A LEGII NR. 10/2001 H = INSTITUTUL NAŢIONAL DE ADMINISTRATIE J = AGENTIA NAŢIONALA A FUNCTIONARILOR PUBLICI K = PREFECTURI L = BAZA CENTRALA PENTRU ASIGURAREA TEHNICA A MISIUNILOR M = S.C. "RAMI-DACIA" S.A. N = S.C. COMICEX S.A. O = STRUCTURI SUBORDONATE UNOR UNITATI CENTRALE P = CLUBURI SPORTIVE +
Anexa 1DEVOLUŢIA FONDURILOR ASIGURATE DE LA BUGETUL DE STAT MINISTERULUI ADMINISTRATIEI ŞI INTERNELOR IN PERIOADA 2004 – 2006┌───────────────────────────────────────────────────────────────────┐│ Miliarde lei ││ ││ 40.000 ┌─────────────────────────────────┐ ││ │ ┌──┐ │ ││ 35.000 ┼─────────────┬──┬──────┤░░├──────┤ ││ │ │░░│ │░░│ │ ││ 30.000 ┼───┬──┬──────┤░░├──────┤░░├──────┤ ░░ Ordine publică ││ │ │░░│ │░░│ │░░│ │ ██ Administraţie ││ 25.000 ┼───┤░░├──────┤░░├──────┤░░├──────┤ publică ││ │ │░░│ │░░│ │░░│ │ ││ 20.000 ┼───┤░░├──────┤░░├──────┤░░├──────┤ ││ │ │░░│ │░░│ │░░│ │ ││ 15.000 ┼───┤░░├──────┤░░├──────┤░░├──────┤ ││ │ │░░│ │░░│ │░░│ │ ││ 10.000 ┼───┤░░├──────┤░░├──────┤░░├──────┤ ││ │ │░░│ │░░│ │░░│ │ ││ 5.000 ┼───┤░░├──────┤░░├──────┤░░├──────┤ ││ │ │░░├──┐ │░░├──┐ │░░├──┐ │ ││ │ │░░│██│ │░░│██│ │░░│██│ │ ││ 0 ┼───┴──┴──┴───┴──┴──┴───┴──┴──┴───┘ ││ 2004 2005 2006 ││ │└───────────────────────────────────────────────────────────────────┘┌───────────────────────────────┬───────────┬───────────┬───────────┐│ │ 2004 │ 2005 │ 2006 │├───────────────────────────────┼───────────┼───────────┼───────────┤│Ordine publică │ 29.725 │ 35.081 │ 37.631 │├───────────────────────────────┼───────────┼───────────┼───────────┤│Administraţie publică │ 1.624 │ 1.502 │ 1.642 │└───────────────────────────────┴───────────┴───────────┴───────────┘EVOLUŢIA FONDURILOR ASIGURATE DIN VENITURILE PROPRII┌───────────────────────────────────────────────────────────────────┐│ Miliarde lei ││ ││ 800 ┬─────────────────────────────────┐ ││ │ ┌──┐ │ ││ 700 ┼───┤░░├──────────────────────────┤ ││ │ │░░│ │ ││ 600 ┼───┤░░├──────────────────────────┤ ││ │ │░░│ │ ││ 500 ┼───┤░░├──────────────────────────┤ ░░ Ordine publică ││ │ │░░│ │ ██ Administraţie ││ 400 ┼───┤░░├──────────────────────────┤ publică ││ │ │░░│ │ ││ 300 ┼───┤░░├──────────────────────────┤ ││ │ │░░│ │ ││ 200 ┼───┤░░├──────────────────────────┤ ││ │ │░░│ │ ││ 100 ┼───┤░░├──────────────────────────┤ ││ │ │░░│ │ ││ 0 ┼───┴──┴──────────────────────────┘ ││ 2004 2005 2006 ││ │└───────────────────────────────────────────────────────────────────┘┌───────────────────────────────┬───────────┬───────────┬───────────┐│ │ 2004 │ 2005 │ 2006 │├───────────────────────────────┼───────────┼───────────┼───────────┤│Ordine publică │ 756 │ 0 │ 0 │├───────────────────────────────┼───────────┼───────────┼───────────┤│Administraţie publică │ 0 │ 0 │ 0 │└───────────────────────────────┴───────────┴───────────┴───────────┘EVOLUŢIA FONDURILOR ASIGURATE PRIN INTRĂRI DE CREDITE EXTERNE┌───────────────────────────────────────────────────────────────────┐│ Miliarde lei ││ ││ 2.500 ┌─────────────────────────────────┐ ││ │ ┌──┐ │ ││ │ │░░│ │ ││ 2.000 ┼─────────────┤░░├────────────────┤ ││ │ │░░│ │ ││ │ │░░│ │ ││ 1.500 ┼─────────────┤░░├────────────────┤ ░░ Ordine publică ││ │ ┌──┐ │░░│ ┌──┐ │ ██ Administraţie ││ │ │░░├──┐ │░░│ │░░│ │ publică ││ 1.000 ┼───┤░░│██├───┤░░├──────┤░░├──────┤ ││ │ │░░│██│ │░░│ │░░│ │ ││ │ │░░│██│ │░░├──┐ │░░│ │ ││ 500 ┼───┤░░│██├───┤░░│██├───┤░░├──────┤ ││ │ │░░│██│ │░░│██│ │░░├──┐ │ ││ │ │░░│██│ │░░│██│ │░░│██│ │ ││ 0 ┼───┴──┴──┴───┴──┴──┴───┴──┴──┴───┘ ││ 2004 2005 2006 ││ │└───────────────────────────────────────────────────────────────────┘┌───────────────────────────────┬───────────┬───────────┬───────────┐│ │ 2004 │ 2005 │ 2006 │├───────────────────────────────┼───────────┼───────────┼───────────┤│Ordine publică │ 1.383 │ 2.321 │ 1.257 │├───────────────────────────────┼───────────┼───────────┼───────────┤│Administraţie publică │ 1.170 │ 631 │ 65 │└───────────────────────────────┴───────────┴───────────┴───────────┘ASISTENŢĂ FINANCIARĂ EXTERNĂ NERAMBURSABILĂ┌───────────────────────────────────────────────────────────────────┐│ Miliarde lei ││ ││ 900 ┬─────────────────────────────────┐ ││ │ ┌──┐ │ ││ 800 ┼───┤░░├──────────────────────────┤ ││ │ │░░│ │ ││ 700 ┼───┤░░├──────────────────────────┤ ││ │ │░░├──┐ │ ││ 600 ┼───┤░░│██├───────────────────────┤ ░░ Ordine publică ││ │ │░░│██│ │ ██ Administraţie ││ 500 ┼───┤░░│██├───────────────────────┤ publică ││ │ │░░│██│ │ ││ 400 ┼───┤░░│██├───────────────────────┤ ││ │ │░░│██│ │ ││ 300 ┼───┤░░├██├───────────────────────┤ ││ │ │░░│██│ │ ││ 200 ┼───┤░░│██├───────────────────────┤ ││ │ │░░│██│ │ ││ 100 ┼───┤░░│██├───────────────────────┤ ││ │ │░░│██│ │ ││ 0 ┼───┴──┴──┴───────────────────────┘ ││ 2004 2005 2006 ││ │└───────────────────────────────────────────────────────────────────┘┌───────────────────────────────┬───────────┬───────────┬───────────┐│ │ 2004 │ 2005 │ 2006 │├───────────────────────────────┼───────────┼───────────┼───────────┤│Ordine publică │ 852 │ 0 │ 0 │├───────────────────────────────┼───────────┼───────────┼───────────┤│Administraţie publică │ 647 │ 0 │ 0 │└───────────────────────────────┴───────────┴───────────┴───────────┘____________________