STRATEGIA NAȚIONALĂ din 4 noiembrie 2022

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 17/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL TRANSPORTURILOR SI INFRASTRUCTURII
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 1129 din 23 noiembrie 2022
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAORDIN 2254 04/11/2022
ART. 1REFERIRE LAHG 38 16/01/2008
ART. 5REFERIRE LAORDIN 1058 19/10/2007
ART. 5REFERIRE LANORMA 19/10/2007 ART. 2
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulAPROBAT DEORDIN 2254 04/11/2022
ActulCONTINUT DEORDIN 2254 04/11/2022
ActulREFERIT DEORDIN 2254 04/11/2022





Notă
Aprobată prin ORDINUL nr. 2.254 din 4 noiembrie 2022, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1129 din 23 noiembrie 2022.
 + 
Articolul 1(1)Coordonatorul național introduce un sistem de clasificare în funcție de gradul de risc pentru întreprinderile/operatorii de transport rutier pe baza numărului și a gravității încălcărilor prevederilor Regulamentului (CE) nr. 561/2006al Parlamentului European și al Consiliului din 15 martie 2006 privind armonizarea anumitor dispoziții ale legislației sociale în domeniul transporturilor rutiere, de modificare a Regulamentelor (CEE) nr. 3.821/85 și (CE) nr. 2.135/98 ale Consiliului și de abrogare a Regulamentului (CEE) nr. 3.820/85 al Consiliului, ale Regulamentului (UE) nr. 165/2014 al Parlamentului European și al Consiliului din 4 februarie 2014 privind tahografele în transportul rutier, de abrogare a Regulamentului (CEE) nr. 3.821/85 al Consiliului privind aparatura de înregistrare în transportul rutier și de modificare a Regulamentului (CE) nr. 561/2006 al Parlamentului European și al Consiliului privind armonizarea anumitor dispoziții ale legislației sociale în domeniul transporturilor rutiere, cu modificările și completările ulterioare, și ale Hotărârii Guvernului nr. 38/2008 privind organizarea timpului de muncă al persoanelor care efectuează activități mobile de transport rutier, cu modificările ulterioare, denumită în continuare legislație specifică, constatate pentru fiecare întreprindere/operator de transport rutier, și organizează controalele în funcție de gradul de risc al întreprinderii/ operatorului de transport rutier.(2)Clasificarea în funcție de gradul de risc al întreprinderilor/ operatorilor de transport rutier conform alin. (1) se realizează conform Regulamentului de punere în aplicare (UE) 2022/695 al Comisiei din 2 mai 2022 de stabilire a normelor de aplicare a Directivei 2006/22/CE a Parlamentului European și a Consiliului în ceea ce privește formula comună pentru calcularea gradului de risc al întreprinderilor de transport.(3)Pentru a facilita controalele selective în trafic, datele din sistemul național de clasificare în funcție de gradul de risc sunt accesibile în momentul controlului tuturor autorităților de control competente din România.(4)Modul de acces al informațiilor existente în sistemul prevăzut la alin. (3) se realizează prin protocol încheiat între coordonatorul național și celelalte autorități competente din România.
 + 
Articolul 2Întreprinderile/Operatorii de transport rutier evaluate/evaluați ca prezentând un grad de risc ridicat vor face obiectul unor controale mai riguroase și mai frecvente, atât în trafic, cât și la sediu. + 
Articolul 3În cadrul controalelor efectuate în trafic pentru verificarea respectării legislației specifice, inclusiv în ceea ce privește normele speciale privind detașarea conducătorilor auto, personalul cu atribuții de control are în vedere verificarea cu precădere a autovehiculelor deținute/utilizate de întreprinderile/ operatorii de transport rutier clasificate/clasificați cu risc ridicat. + 
Articolul 4(1)Verificarea activității întreprinderilor/operatorilor de transport rutier evaluate/evaluați ca prezentând un grad de risc ridicat se efectuează la sediul acestora cel puțin o dată la 12 luni.(2)În cazul întreprinderilor/operatorilor de transport care în douăsprezece luni nu și-au îmbunătățit gradul de risc și sunt evaluate/evaluați cu grad de risc ridicat după această perioadă, controlul la sediul acestora se efectuează cel puțin o dată la 6 luni.(3)În cadrul controalelor efectuate la sediul întreprinderilor/ operatorilor de transport rutier conform alin. (1) și (2) sunt realizate verificări mai riguroase, în principal prin prelevarea înregistrărilor tahograf de la cât mai mulți conducători auto și pentru perioade de timp mai mari. + 
Articolul 5Controalele prevăzute la art. 2 din Normele metodologice privind activitatea de control al respectării perioadelor de conducere, pauzelor și perioadelor de odihnă ale conducătorilor auto și al utilizării aparatelor de înregistrare a activității acestora, aprobate prin Ordinul ministrului transporturilor nr. 1.058/2007, cu modificările și completările ulterioare, includ, după caz, un control asupra operațiunilor de cabotaj.

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x