de restructurare, privatizare şi atragere de investiţii la următoarele societăţi cu capital de stat din sectorul minier – exploatări minereuri metalifere (necarbonifere/altele decât exploatarea cărbunelui): Societatea Comercială "Cupru Min" – S.A. Abrud, Societatea Comercială "Moldomin" – S.A. Moldova Nouă, Compania Naţională a Cuprului, Aurului şi Fierului "Minvest" – S.A. Deva, Societatea Comercială "Băiţa" – S.A. Ştei, Compania Naţională a Metalelor Preţioase şi Neferoase "Remin" – S.A. Baia Mare, Societatea Comercială "Minbucovina" – S.A. Vatra Dornei, precum şi la filialele acestora(actualizată pâna la data de 28 martie 2008*)
–––––*) Forma actualizată a acestui act normativ până la data de 28 martie 2008 este realizată de către Departamentul juridic din cadrul S.C. "Centrul Teritorial de Calcul Electronic" S.A. Piatra-Neamţ prin includerea tuturor modificărilor şi completărilor aduse de către HOTĂRÂREA nr. 347 din 26 martie 2008.Conţinutul acestui act nu este un document cu caracter oficial, fiind destinat pentru informarea utilizatorilor1. Generalităţi1.1. Prezenta strategie stabileşte mandatul instituţiei publice implicate, metodele de restructurare, atragere de investiţii şi privatizare a următoarelor societăţi cu capital de stat din sectorul minier – exploatări minereuri metalifere (ne-carbonifere/altele decât exploatarea cărbunelui): Societatea Comercială "Cuprumin" S.A. Abrud, Societatea Comercială "Moldomin" S.A. Moldova Nouă, Compania Naţională a Cuprului, Aurului şi Fierului "Minvest" S.A. Deva, Societatea Comercială "Bâiţa" S.A. Ştei, Compania Naţională a Metalelor Preţioase şi Neferoase "Remin" S.A. Baia Mare, Societatea Comercială "Minbucovina" S.A. Vatra Dornei, precum şi a filialelor acestora, denumite în continuare "societăţi comerciale din minerit".1.2. Reducerea implicării directe a statului prin atragerea treptată de investiţii din sectorul privat şi diminuarea treptată a subvenţiilor până la eliminarea acestora în anul 2007, reprezintă unul din principalele obiective ale Guvernului.Strategia de accelerare a privatizării şi atragerii de investiţii pentru agenţii economici din portofoliul M.E.C.-O.P.S.P.I. pentru anul 2005, şi unele măsuri pentru aplicarea acesteia, aprobată prin Hotărârea Guvernului nr. 184/2005, prevede că proiect prioritar, restructurarea şi privatizarea următoarelor societăţi: Societatea Comercială „Moldomin” S.A. Moldova Nouă, Societatea Comercială „Cuprumin” S.A. Abrud, Compania Naţională a Cuprului, Aurului şi Fierului „Minvest” S.A.1.3. Privatizarea societăţilor comerciale din minerit este un proces deosebit de complex, care presupune o analiză atât din punct de vedere tehnic, economico-financiar, al viabilităţii exploatărilor, cât şi din punct de vedere al implicaţiilor sociale şi de mediu. Aceasta se va desfăşura într-o a doua etapă, ulterior restructurării şi atragerii de investiţii.2. Prezentarea societăţilor comerciale2.1. Strategia de restructurare şi atragere de investiţii în vederea pregătirii privatizării societăţilor din minerit ia în considerare următoarele aspecte:a) eliminarea subvenţiilor începând cu 01.01.2007; … b) volumul foarte mare al datoriilor acestor societăţi, datorii în cea mai mare parte la bugetul de stat şi care la 31.12.2004 erau după cum urmează: … – Societatea Comercială "Moldomin" S.A. Moldova Nouă: 551.773.590 mii lei;– Societatea Comercială "Cuprumin" S.A. Abrud: 735.960.589 mii lei;– Compania Naţională a Cuprului, Aurului şi Fierului "Minvest S.A. Deva: 4.383.532.836 mii lei.c) abrogată; … ––––Lit. c) a pct. 2.1. a fost abrogată de pct. 2 al art. unic din HOTĂRÂREA nr. 347 din 26 martie 2008 publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 244 din 28 martie 2008.d) retrocedarea în natură a unor bunuri în conformitate cu prevederile Legii nr. 247/2005; … e) închiderea unor activităţi miniere după anul 2007; … f) necesitatea evaluării activelor viabile după clarificările menţionate; … g) timpul îndelungat necesar pentru rezolvarea problemelor prezentate mai sus; … h) identificarea problemelor de mediu cu care se confrunta fiecare societate din minerit în parte care să includă şi inventarierea degradărilor de mediu ca rezultat direct al exploatărilor miniere asupra zonelor învecinate şi asupra comunităţilor locale, precum şi alocarea unor fonduri de la bugetul de stat pentru remedierea pagubelor înainte de privatizare, proces de durata; … i) lipsa fondurilor destinate retehnologizării şi modernizării unor exploatări; … j) urgenţa atragerii resurselor financiare necesare restructurării şi modernizării pentru a asigura continuitatea funcţionării acesteia şi după anul 2007. … 2.2. Date sintetice privind societăţile comerciale din minerit sunt prevăzute în anexele nr. 1 – 6 la prezenta.2.3. Având în vedere problemele cu care se confruntă societăţile din minerit (gradul scăzut de atractivitate în actuala formă organizatorică şi cu situaţia financiară şi operaţională din prezent) precum şi contextul economic actual, privatizarea acestora ar însemna un proces de lungă durată, cu şanse mici de reuşită în momentul de faţă.De aceea, pentru continuarea activităţii societăţilor din minerit şi după anul 2007, se impune ca absolut necesară restructurarea acestora într-o perioadă premergătoare privatizării.2.4. Restructurarea societăţilor din minerit presupune implementarea unui program de măsuri care să contribuie la creşterea atractivităţii acestora, în special prin atragerea de investiţii pentru activităţile de exploatare, explorare şi activităţi de conservare şi închidere de mină, în scopul eficientizării activităţilor viabile şi apoi intrarea lor în proces de privatizare.3. Principalele obiective ale restructurării––––Titlul pct. 3 din anexă a fost modificat de pct. 3 al art. unic din HOTĂRÂREA nr. 347 din 26 martie 2008 publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 244 din 28 martie 2008.3.1. Menţinerea obiectului de activitate al societăţilor comerciale din minerit, asigurarea păstrării în funcţiune a capacităţilor de producţie viabile şi dezvoltarea acestora;3.2. Restructurarea activităţii societăţii prin atragerea de investiţii pentru continuarea activităţii capacităţilor de producţie viabile din cadrul societăţilor comerciale din minerit;3.3. Atragerea unor investitori strategici care să demonstreze un real potenţial financiar şi care să poată prezenta garanţii în realizarea de investiţii, în scopul introducerii de noi tehnologii şi modernizării celor existente;3.4. Transferul de know-how în cadrul societăţilor comerciale din minerit şi creşterea eficienţei operaţionale a acestora;3.5. Modernizarea organizatorică şi managerială;3.6. Asigurarea de locuri de muncă pe termen lung pentru personalul societăţilor comerciale din minerit.4. Strategia de restructurare şi atragere de investiţii4.1. Modalităţi de restructurareÎn urma analizei comparative a modalităţilor de restructurare prin atragere de investiţii pentru activităţile de exploatare efectuate ţinând cont de elementele specifice sectorului minier, se consideră ca varianta contractului de cooperare pentru restructurarea exploatării, exploatare şi atragere de investiţii este cea mai adecvată în contextul economic actual pentru societăţile comerciale din minerit, fiind o construcţie juridică ce permite acestora să dezvolte o colaborare pe o anumită exploatare minieră, având ca scop desfăşurarea de activităţi miniere şi activităţi de conservare şi închidere de mină.În cadrul contractului de cooperare, investitorul va participa cu bani şi cu echipamente în scopul retehnologizării şi modernizării activităţii de producţie, management şi kow-how, preluând o parte din salariaţi pe baza unor contracte de prestări servicii, iar societatea va participa cu active – terenuri, clădiri, mijloace fixe – (pe baza unor contracte de închiriere), cu licenţe (se vor încheia acte adiţionale prin care se va acorda investitorului dreptul de a desfăşura anumite activităţi miniere, societatea rămânând proprietara licenţei). Sumele obţinute de societate din contractele de închiriere, prestări servicii, redevenţa pe care o va plăti investitorul pe cantitatea extrasă vor putea fi folosite la plata datoriilor şi la rezolvarea unor probleme de mediu şi de funcţionare în siguranţă, societatea devenind astfel mai atractivă pentru privatizare.––––Alin. (2) al pct. 4.1. din anexă a fost modificat de pct. 4 al art. unic din HOTĂRÂREA nr. 347 din 26 martie 2008 publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 244 din 28 martie 2008.4.1.1. În consecinţă, restructurarea societăţilor comerciale din minerit, ca etapă premergătoare privatizării, se realizează, în principal, prin încheierea unor contracte de cooperare pentru restructurarea exploatării, exploatare şi atragere de investiţii cu parteneri români sau străini având ca obiectiv principal continuarea activităţilor miniere. De regulă, exploatarea oricărei resurse minerale dintr-un perimetru de licenţă va face obiectul unui singur contract de cooperare.4.1.2. Dacă nu s-a încheiat contractul de cooperare pot fi folosite orice alte modalităţi de restructurare prevăzute de lege, în funcţie de particularităţile fiecăreia şi de avantajele preconizate, respectiv:a) vânzarea unor active viabile prin licitaţie competitivă, deschisă, transparentă şi necondiţionată; … b) încheierea unor contracte de asociere în participaţiune cu parteneri români sau străini; … c) încheierea unor contracte cu parteneri români sau străini privind înfiinţarea unor societăţi cu capital mixt/înfiinţarea unor filiale; … d) încheierea unor contracte de închiriere cu parteneri români sau străini, pentru bunuri mobile şi imobile; … e) alte forme, în condiţiile legii. … În situaţia încheierii contractelor de cooperare, dacă se apreciază ca fiind necesară continuarea restructurării, pentru partea de activitate care nu face obiectul acestor contracte, pot fi folosite oricare dintre modalităţile prevăzute la lit. a)-e) sau combinaţii posibile ale acestora.––––Pct. 4.1.2. din anexă a fost modificat de pct. 5 al art. unic din HOTĂRÂREA nr. 347 din 26 martie 2008 publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 244 din 28 martie 2008.4.2. Prezentarea structurii contractului de cooperare pentru restructurarea exploatării, exploatare şi atragere de investiţii (Contract de cooperare):4.2.1. Contractul de cooperare are ca obiect dezvoltarea de către societate a colaborării pe o anumită exploatare minieră şi desfăşurarea de activităţi miniere.4.2.2. Intr-o astfel de structură sunt avute în vedere:– termenii general: acte juridice ce trebuie încheiate, durata şi termenele limită de implementare a proiectului, drepturi şi obligaţii ale părţilor, cazuri de încetare şi modalităţi de despăgubire;– acte necesare pentru implementarea proiectului: act adiţional la licenţa minieră prin care investitorul este cooptat în calitate de "asociat", contract de închiriere/uzufruct a unor active (investitorul acţionând în calitate de locatar/ uzufructuar) prin care sunt puse la dispoziţia investitorului anumite utilaje, mijloace de transport, clădiri, depozite, terenuri, un contract de prestări servicii prin care investitorul contractează forţa de muncă şi utilităţile necesare, un contract de asistenţă tehnică de specialitate prin care investitorul este beneficiarul experienţei şi know-how-ului privind exploatările miniere ce constituie obiectul proiectului.4.2.3. Avantajele unei astfel de structuri constau în:– părţile pot stabili în mod liber modul în care doresc şi colaboreze, durata, termenele, drepturile şi obligaţiile părţilor, încetarea şi modalităţile de despăgubire;– activele societăţilor pot rămâne proprietatea acestora, ele urmând a fi inchiriate şi nu înstrăinate în prima fază;– veniturile societăţilor se obţin din cesiunea parţiala a licenţei, chirii, prestări servicii, furnizarea utilităţilor, s.a., fondurile putând fi folosite la finanţarea altor activităţi sau la plata datoriilor;– activitatea de exploatare este finanţată de investitor fără ca prin aceasta să se pună în pericol integritatea patrimoniului societăţilor;– societăţile nu vor pierde licenţele de exploatare;– societăţile vor putea beneficia de managementul adus de investitor;– nu se mai fac disponibilizări de personal, existând posibilitatea ca o parte din salariaţii societăţilor să poată fi preluaţi de investitor;– termenul de implementare este relativ scurt.4.2.4. Participările societăţii şi investitorului, sintetic prezentate, vor consta în principiu, în:*Font 8*┌──────────────────────────────────────────────────────┬─────────────────────────────────────────────┐│ Societate │ Investitor │├──────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────────────┤│● active: terenuri, clădiri, utilaje, mijloace fixe, │● resurse financiare, concretizate în bani şi││mijloace de transport, cu privire la care se va │echipamente cu titlul de investiţii: sumele ││încheia contractul de închiriere; │vor putea fi utilizate la: ││● licenţe miniere: cu privire la care se vor │- refacerea mediului; ││încheia acte adiţionale prin care se va acorda │- dezvoltarea unor activităţi; ││dreptul investitorului de a desfăşura anumite │- lucrări de reparaţii/modernizare active ce ││activităţi miniere: societatea va rămâne (co)titular │vor fi utilizate în procesul de extracţie. ││al licenţei miniere; │● Management; ││● salariaţii: vor fi preluaţi de către investitor pot │● Know-how ││fi detaşaţi, sau vor putea lucra pe baza unui │ ││contract de prestări servicii. │ │└──────────────────────────────────────────────────────┴─────────────────────────────────────────────┘4.2.5. Având în vedere interesul pentru activităţile de exploatare şi preparare a minereurilor neferoase, selectarea investitorilor se va face pe baza unor criterii de precalificare (spre ex.: experienţa în activitatea de exploatare, preparare, procesare a minereurilor neferoase şi rare şi/sau conservare, închidere, refacere a mediului, dovedită prin documente justificative, experienţă tehnică şi managerială dovedită, elemente ce dovedesc bonitatea investitorului, inclusiv referitoare la inexistenta unor încălcări grave ale unor prevederi legale relevante, autorizaţii, contracte cu autorităţile/instituţiile publice, angajamente ferme de investiţii tehnologice, în infrastructură, de mediu, angajament ferm pentru preluarea unui număr de angajaţi).4.2.6. Selecţia ofertelor se va face pe baza unei grile de evaluare care va cuprinde, în principal, oferta financiară şi oferta tehnică, alături de alte elemente considerate adecvate în vederea selecţiei potenţialilor investitori.a) Oferta tehnică va conţine în principal: … – Prezentarea unui plan de afaceri din care să reiasă posibilitatea dezvoltării şi modernizării activităţii şi asumarea unui volum de investiţii;– Deţinerea/ dezvoltarea în ţară a unor capacităţi de prelucrare a minereurilor extrase sau contracte/ angajamente ferme pentru prelucrarea în ţară a minereurilor extrase;– Suportul logistic şi organizatoric;– Experienţa în activitatea de exploatare, preparare, procesare a minereurilor neferoase şi rare şi/sau conservare, închidere, refacere a mediului.b) Oferta financiară va conţine: … – Valoarea chiriei oferită pentru activele societăţii;– Valoarea redevenţei oferită pe tona de minereu extras;– Alte sume reprezentând preţul unor servicii şi lucrări.Prin mandatul ce i se va acorda, Comisia de Negociere îşi va putea rezerva dreptul de a cere oferte îmbunătăţite, atât din punct de vedere tehnic cât şi financiar.Ofertele depuse vor fi clasificate în funcţie de punctajul final.4.2.7. La negocierea Contractului cadru se vor avea în vedere şi următoarele elemente:> Durata contractului: 10 ± 20 ani calendaristici de la data semnării;> Investitorul va realiza toate activităţile miniere incluse în documentaţiile de obţinere a licenţei pentru perimetrul inclus în contractul de cooperare;> Investitorul va închiria o parte din activele societăţii cu care aceasta în prezent desfăşoară activităţi de exploatare, în schimbul unei chirii;> Investitorul va dobândi dreptul de a desfăşura activităţi miniere în urma încheierii unor acte adiţionale la licenţele miniere (sau alte acte cu aceleaşi efecte juridice) în schimbul unei redevenţe ce va fi plătită lunar, pe tona de minereu extras în fiecare lună calendaristică;Termenii financiari ai colaborării se bazează pe o componentă fixă – chiria – şi o componentă variabilă – redevenţa.Redevenţa este stabilită în baza cantităţii de minereu extras de investitor într-o lună calendaristică, dar nu mai puţin de o anumită sumă fixă ce va fi stabilită după consultări cu societăţile implicate, direcţiile de specialitate din cadrul M.E.C. şi A.N.R.M.> Societatea are acces pe toată durata contractului la orice documente ale investitorului privind activităţile sale desfăşurate în perimetrul minier;> Investitorul va prelua definitiv un anumit număr de salariaţi ai societăţii, al cărui număr nu va putea fi redus pentru o perioadă de 3 ani, exceptând reducerile naturale, pensionările la cerere, decesele, ş.a.m.d.;> Întocmirea documentaţiilor de mediu şi obţinerea avizelor şi autorizaţiilor de mediu după semnarea contractelor de cooperare este în sarcina investitorului;> Parţile vor efectua un bilanţ de mediu (realizat de un expert neutru, recunoscut de ambele părţi şi plătit în mod egal de societate şi investitor), care să stabilească obligaţiile de mediu existente în perimetrul minier la data preluării acestuia de către investitor;> Investitorul se obligă să extragă o cantitate minimă dată într-o anumită perioadă de timp;> Investitorul va efectua investiţii tehnologice în tranşe anuale, ce vor fi garantate prin instrumentele de garantare prevăzute de legislaţia română în vigoare;Investiţiile pot consta în sume de bani proprii sau atrase în nume propriu de investitor, pentru realizarea unor investiţii ce vor fi menţionate clar în anexa la contract şi/sau în sume de bani proprii sau atrase în nume propriu, cheltuite pentru achiziţionarea de echipamente în vederea efectuării activităţilor descrise în contract. Lista echipamentelor anticipate va fi convenită împreună cu societatea comercială. Certificarea investiţiilor va fi efectuată de experţi tehnici independenţi, agreaţi de ambele părţi şi plătiţi de investitori;> Procesul de privatizare poate fi declanşat oricând pe durata derulării contractului de cooperare.> În cazul rezilierii contractului în situaţia privatizării, investitorul va fi despăgubit într-o anumită limită în funcţie de data rezilierii şi suma investită, pe baza unei evaluări efectuate în condiţii ce vor fi stabilite în contractul de cooperare.Condiţii precedente:Contractul de cooperare va fi supus unor condiţii precedente precum:> emiterea de către Consiliul Concurenţei a unei decizii de autorizare necondiţionată din punct de vedere al Legii nr. 21/1996 a tuturor actelor prevăzute în contract;> la momentul finalizării nici una dintre părţi să nu fie supusă unei proceduri de reorganizare sau faliment;> A.N.R.M. să emită acordul său favorabil în legătură cu actele juridice prevăzute în contract;> partenerul social – sindicate, confederaţii sindicale pe ramură – să fie informat cu privire la acest proiect şi să existe un protocol între toate părţile implicate.Proiectul de contract se adaptează specificului fiecărei societăţi comerciale din minerit.4.3. Etape necesare în implementarea proiectului4.3.1. Societăţile comerciale din minerit vor stabili un set de informaţii, ce vor putea fi puse la dispoziţia potenţialilor investitori, în cadrul Camerei de date, respectând reglementările privind principiul tratamentului egal pentru toţi potenţialii investitori şi pe cele ale Legii nr. 182/2002 privind protecţia informaţiilor clasificate, cu modificările şi completările ulterioare, a Standardelor Naţionale de protecţie a informaţiilor clasificate din România aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 585/2002, cu modificările şi completările ulterioare şi ale Hotărârea Guvernului S nr. 1576/2002 privind aprobarea listei cuprinzând informaţiile secrete de stat, pe nivele de secretizare, elaborate sau deţinute de Ministerul Industriei şi Resurselor, modificată prin Hotărârea Guvernului S nr. 671/2003 pentru modificarea şi înlocuirea anexei la Hotărârea Guvernului S nr. 1576/2002.4.3.2. Publicarea de către fiecare societate în parte, a câte unui anunţ în presa centrală şi de către M.E.C. prin O.P.S.P.I., în cotidiene locale şi naţionale de largă circulaţie, cât şi prin mijloace electronice şi într-un jurnal internaţional de largă circulaţie.Potenţialii investitori vor putea efectua vizite tehnice şi vor avea acces la date şi informaţii privind societăţile comerciale numai după semnarea unui Angajament de confidenţialitate cu acestea.În ceea ce priveşte furnizarea de date şi informaţii clasificate din domeniul geologic referitoare la perimetrele de exploatare concesionate de Autoritatea Naţională de Resurse Minerale (A.N.R.M.), potenţialii investitori vor trebui să aibă acordul scris al acestei instituţii. A.N.R.M. îi revine obligaţia de a-şi exprima în scris poziţia faţă de accesul investitorilor la informaţiile solicitate prin acordarea accesului sau refuzul argumentat.4.3.3. După publicarea ultimului anunţ din cele prezentate mai sus, într-un termen care va fi stabilit şi comunicat de către instituţia publică implicată, potenţialii investitori vor depune la societăţi şi/sau la M.E.C. o scrisoare conţinând expresia de interes pentru participarea la proiect, în care vor indica, printre altele; perimetrul de licenţă, structura de active, nivelul de investiţii asumat şi numărul de personal.4.3.4. Numirea comisiei de coordonare a derulării procesului formată din reprezentanţi ai direcţiilor de specialitate din minister, O.P.S.P.I. şi A.N.R.M.4.3.5. Consultări între comisia de coordonare şi investitorii care au depus scrisori de interes.4.3.6. Consultări între comisia de coordonare şi organizaţiile sindicale reprezentative la nivelul societăţilor comerciale sau al ramurii.4.3.7. Comisia de Coordonare stabileşte şi înaintează spre aprobare preşedintelui Autorităţii pentru Valorificarea Activelor Statului următoarele:––––Partea introd. a pct. 4.3.7. a fost modificată de lit. a) a pct. 14 al art. unic din HOTĂRÂREA nr. 347 din 26 martie 2008 publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 244 din 28 martie 2008, prin înlocuirea unei sintagme.(a) perimetrele de exploatare, structura activelor şi numărul de personal propus a fi preluat de potenţialul investitor;(b) criteriile de precalificare şi documentele de participare;(c) conţinutul Caietului de sarcini ce va fi transmis potenţialilor investitori, cu anexele sale (proiectul Contractului cadru de cooperare şi anexele acestuia);(d) lista informaţiilor ce vor fi incluse în Camera de date ce va fi organizată la sediul societăţilor comerciale, sub îndrumarea Comisiei de Negociere şi regulamentul Camerei de date;(e) grila de punctare a ofertelor;(f) instrucţiunile pentru organizarea şi desfăşurarea procesului;(g) Contractul de cooperare şi a anexelor acestuia, care urmează a fi semnat;(h) alte elemente considerate de interes în derularea acestui proces.4.3.8. Mandatarea reprezentanţilor în A.G.A. la societăţile comerciale din minerit pentru aprobarea documentaţiei necesare în vederea semnării Contractului de cooperare.4.3.9. Numirea Comisiilor de negociere.4.3.10. Derularea procesului de depunere, selecţie a ofertelor şi negociere a contractului.5. Strategia de privatizare a societăţilor din minerit5.1. Ulterior demarării restructurării societăţilor din minerit, în funcţie de rezultatele evaluării complexe ale fiecărei societăţi din punctul de vedere al viabilităţii perimetrelor pentru care deţine licenţa, al situaţiei financiare, juridice, patrimoniale şi de mediu, precum şi al situaţiei dotărilor tehnologice, poate fi iniţiat procesul de privatizare care se va realiza în conformitate cu Normele metodologice de aplicare a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 88/1997privind privatizarea societăţilor comerciale, cu modificările şi completările ulterioare, şi a Legii nr. 137/2002privind unele măsuri pentru accelerarea privatizării, cu modificările şi completările ulterioare, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 577/2002, cu modificările şi completările ulterioare, prin metoda licitaţiei cu strigare, competitivă, la cel mai bun preţ oferit, superior valorii preţului de ofertă.––––Pct. 5.1. din anexă a fost modificat de pct. 6 al art. unic din HOTĂRÂREA nr. 347 din 26 martie 2008 publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 244 din 28 martie 2008.5.2. În derularea procesului de privatizare se vor avea în vedere următoarele:a) privatizarea să se realizeze printr-o procedură transparentă; … b) privatizarea să se facă prin transferul pachetului majoritar de acţiuni, mergându-se până la transferul integral al capitalului social; decizia privind dimensiunea acestei cote de capital social se va lua după o analiză specifică a activităţii societăţii respective, a rolului şi impactului acesteia în economie; … c) privatizarea să conducă la mărirea siguranţei în exploatare şi modernizare; … d) respectarea prevederilor legislaţiei în vigoare din domeniul protecţiei mediului; … e) respectarea obligaţiei implementării programelor de restructurare aferente societăţilor comerciale din minerit care au obţinut decizii de autorizare a ajutorului de stat pentru restructurare, după caz … ––––Pct. 5.2. din anexă a fost modificat de pct. 7 al art. unic din HOTĂRÂREA nr. 347 din 26 martie 2008 publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 244 din 28 martie 2008.5.3. Asistenţa în pregătirea şi realizarea privatizăriiÎn conformitate cu prevederile legale în vigoare, A.V.A.S. va declanşa procesul de privatizare a societăţilor comerciale din minerit şi poate angaja, potrivit prevederilor legale, servicii de asistenţă juridică pentru pregătirea şi derularea privatizării societăţilor comerciale din minerit.––––Pct. 5.3. din anexă a fost modificat de pct. 8 al art. unic din HOTĂRÂREA nr. 347 din 26 martie 2008 publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 244 din 28 martie 2008.5.4. Aspecte specifice privatizării societăţilor comerciale din minerit:––––Pct. 5.4. din anexă a fost modificat de pct. 9 al art. unic din HOTĂRÂREA nr. 347 din 26 martie 2008 publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 244 din 28 martie 2008.5.4.1. Abrogat.––––Pct. 5.4.1. din anexă a fost abrogat de pct. 10 al art. unic din HOTĂRÂREA nr. 347 din 26 martie 2008 publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 244 din 28 martie 2008.5.4.2. Societăţile comerciale din minerit vor stabili un set de informaţii, ce vor putea fi puse la dispoziţia potenţialilor investitori, în cadrul Camerei de date, respectând reglementările privind principiul tratamentului egal pentru toţi potenţialii investitori şi pe cele ale Legii nr. 182/2002privind protecţia informaţiilor clasificate, cu modificările şi completările ulterioare, ale Standardelor naţionale de protecţie a informaţiilor clasificate în România, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 585/2002, cu modificările ulterioare, şi ale Hotărârii Guvernului S nr. 1.576/2002privind aprobarea listei cuprinzând informaţiile secrete de stat, pe nivele de secretizare, elaborate sau deţinute de Ministerul Industriei şi Resurselor, modificată prin Hotărârea Guvernului S nr. 671/2003pentru modificarea şi înlocuirea anexei la Hotărârea Guvernului S nr. 1.576/2002, precum şi ale Hotărârii Guvernului S nr. 921/2004privind aprobarea listei cuprinzând informaţiile secrete de stat, pe nivele de secretizare, elaborate sau deţinute de Agenţia Naţională pentru Resurse Minerale (A.N.R.M.).Prin dosarele de prezentare ale societăţilor comerciale din minerit, potenţialii ofertanţi vor fi înştiinţaţi cu privire la:a) existenţa contractelor de cooperare încheiate între societate şi un investitor şi obligaţiile ce decurg din acestea, în situaţia privatizării societăţii; … b) obiectivele miniere a căror închidere a fost aprobată prin hotărâri ale Guvernului. … Potenţialii investitori vor putea efectua vizite tehnice şi vor avea acces la date şi informaţii privind societăţile comerciale din minerit numai după semnarea unui angajament de confidenţialitate.În vederea consultării de către potenţialii investitori a datelor şi informaţiilor geologice confidenţiale, aceştia vor semna cu societatea un acord de confidenţialitate, conform modelului aprobat de A.N.R.M. Datele şi informaţiile geologice clasificate vor fi puse la dispoziţia potenţialilor investitori conform prevederilor legale în vigoare privind protecţia informaţiilor clasificate.––––Pct. 5.4.2. din anexă a fost modificat de pct. 11 al art. unic din HOTĂRÂREA nr. 347 din 26 martie 2008 publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 244 din 28 martie 2008.5.4.3. Contractele de vânzare-cumpărare de acţiuni la societăţile comerciale din minerit vor cuprinde inclusiv, dar fără a se limita la acestea, clauze specifice privind:a) obligaţia cumpărătorului de a-şi asuma realizarea măsurilor/investiţiilor pentru protecţia mediului impuse de autoritatea pentru protecţia mediului, destinate realizării de către societatea comercială din minerit a obligaţiilor de mediu şi a măsurilor cuprinse în programele de conformare din avizele de mediu pentru privatizare, a măsurilor asumate în planurile de acţiuni, reabilitarea perimetrelor afectate de activităţile de minerit în zonele care îi aparţin şi în care nu se mai desfăşoară activităţi specifice de minerit; … b) obligaţia cumpărătorului de a determina societatea comercială din minerit să îndeplinească obligaţiile pentru protecţia mediului, cu excepţia celor care revin investitorilor conform contractelor de cooperare încheiate; … c) obligaţia cumpărătorului de a respecta prevederile specifice privind răspunderea de mediu cu referire la prevenirea şi repararea prejudiciului asupra mediului; … d) obligaţia cumpărătorului de a determina societatea comercială din minerit să respecte calendarul de închidere pentru depozitele de deşeuri din industria minieră, precum şi perioadele de tranziţie de care aceasta beneficiază conform Tratatului de aderare a României la Uniunea Europeană; … e) obligaţia cumpărătorului de a determina societatea comercială din minerit să respecte tendinţele actuale ale României şi Uniunii Europene de renunţare la utilizarea concentraţiilor de cianuri în exploatările miniere; … f) depozitele de deşeuri din industria minieră care au fost închise şi ecologizate din fonduri de la bugetul de stat şi care pot fi redeschise numai dacă operatorul returnează statului român sumele investite în activităţile de închidere şi ecologizare, într-o perioadă de timp acceptată de autorităţile publice competente; … g) clauzele specifice solicitate de A.N.R.M., dacă este cazul. … ––––Pct. 5.4.3. din anexă a fost modificat de pct. 12 al art. unic din HOTĂRÂREA nr. 347 din 26 martie 2008 publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 244 din 28 martie 2008.5.4.4. Abrogat.––––Pct. 5.4.4. din anexă a fost abrogat de pct. 13 al art. unic din HOTĂRÂREA nr. 347 din 26 martie 2008 publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 244 din 28 martie 2008.5.4.5. Abrogat.––––Pct. 5.4.5. din anexă a fost abrogat de pct. 13 al art. unic din HOTĂRÂREA nr. 347 din 26 martie 2008 publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 244 din 28 martie 2008.6. Dispoziţii finale6.1. În conformitate cu prevederile Hotărârea Guvernului nr. 184/2005privind aprobarea Strategiei de accelerare a privatizării şi atragere de investiţii pentru agenţii economici din portofoliul Autorităţii pentru Valorificarea Activelor Statului pentru anul 2005, precum şi a unor măsuri pentru aplicarea acesteia, pentru derularea procesului de restructurare, atragere de investiţii, iniţierea şi derularea privatizării societăţilor din minerit, prin ordin al preşedintelui Autorităţii pentru Valorificarea Activelor Statului, vor fi numite:––––Partea introd. a pct. 6.1. a fost modificată de lit. a) a pct. 14 al art. unic din HOTĂRÂREA nr. 347 din 26 martie 2008 publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 244 din 28 martie 2008, prin înlocuirea unei sintagme.(a) Comisia pentru coordonarea restructurării, atragerii de investiţii şi privatizare a societăţilor comerciale din minerit;(b) Comisii de Negociere numite în scopul realizării procesului de restructurare şi atragere de investiţii a fiecărei societăţi comerciale din minerit pe baza contractului de cooperare;(c) Comisii de Negociere numite în scopul valorificării activelor neincluse în contractele de cooperare;(d) Comisii de negociere numite în scopul privatizării societăţilor din minerit, formate din reprezentanţi ai Autorităţii pentru Valorificarea Activelor Statului.––––Lit. d) a pct. 6.1. a fost modificată de lit. a) a pct. 14 al art. unic din HOTĂRÂREA nr. 347 din 26 martie 2008 publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 244 din 28 martie 2008, prin înlocuirea unei sintagme.6.1.1. Comisia pentru coordonarea restructurării, atragerii de investiţii şi privatizare a societăţilor comerciale din minerit are următoarele atribuţii:a) stabileşte întâlniri cu potenţialii investitori pentru fiecare societate în parte; … b) stabileşte elementele necesare realizării Contractului de cooperare; … c) poartă discuţii cu organizaţiile sindicale şi prezintă concluziile privind implementarea proiectelor specifice fiecărei societăţi din minerit; … d) coordonează activitatea Comisiilor de negociere; … e) analizează informările primite din partea Comisiilor de Negociere cu privire la stadiul negocierilor cu ofertanţii; … f) analizează şi avizează raportul privind finalizarea procesului de restructurare, atragere de investiţii şi privatizare, inclusiv prevederile clauzelor contractuale, întocmit de Comisiile de Negociere; … g) ia măsurile care se impun pe parcursul derulării procesului de restructurare, atragere de investiţii şi privatizare. … 6.2. Comisiile de Negociere vor asigura implementarea măsurilor prevăzute în Strategia de restructurare, privatizare şi atragere de investiţii a societăţilor comerciale din minerit. Numărul membrilor, membrilor supleanţi şi componenţa Comisiilor de Negociere se stabileşte prin ordin al preşedintelui Autorităţii pentru Valorificarea Activelor Statului.––––Pct. 6.2. a fost modificat de lit. a) a pct. 14 al art. unic din HOTĂRÂREA nr. 347 din 26 martie 2008 publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 244 din 28 martie 2008, prin înlocuirea unei sintagme.6.3. Fiecare instituţie reprezentată în Comisiile de negociere ale societăţilor comerciale din minerit îşi desemnează câte un membru supleant.6.4. (1) Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului asigură secretariatul Comisiei pentru coordonarea restructurării, atragerii de investiţii şi privatizare a societăţilor din minerit, constituit din 3 membri.(2) Prin ordin al preşedintelui Autorităţii pentru Valorificarea Activelor Statului se stabileşte componenţa secretariatului Comisiei pentru coordonarea restructurării, atragerii de investiţii şi privatizare a societăţilor comerciale din minerit, precum şi atribuţiile acestuia. … (3) Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului asigură secretariatul Comisiilor de negociere. … (4) Prin decizie a şefului Autorităţii pentru Valorificarea Activelor Statului se stabileşte numărul membrilor şi componenţa secretariatului tehnic al Comisiilor de Negociere în procesul de restructurare, atragere de investiţii şi privatizare a societăţilor comerciale din minerit, precum şi atribuţiile acestuia. … ––––Pct. 6.4. a fost modificat de lit. a) a pct. 14 al art. unic din HOTĂRÂREA nr. 347 din 26 martie 2008 publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 244 din 28 martie 2008, prin înlocuirea unei sintagme.6.5. Membrii Comisiei pentru Coordonare şi cei ai Comisiilor de Negociere, inclusiv membrii supleanţi ai acestora precum şi membrii secretariatelor tehnice aferente, vor beneficia, de la data publicării hotărârii de guvern de aprobare a prezentei strategii şi până la data intrării în vigoare a contractelor de cooperare, pentru comisiile de negociere numite în scopul restructurării, respectiv până la data transferului dreptului de proprietate prevăzut în contractul de privatizare, de o indemnizaţie lunară stabilită la nivelul a 50% din salariul directorului general al societăţii comerciale din minerit pentru membrii comisiei de negociere şi, respectiv 40%, pentru membrii secretariatelor tehnice ale comisiilor, indemnizaţie aprobată prin hotărârea adunării generale a acţionarilor societăţilor comerciale din minerit în baza mandatului acordat prin ordin al preşedintelui Autorităţii pentru Valorificarea Activelor Statului, şi plătită de societatea comercială din minerit.Cheltuielile aferente remunerării membrilor Comisiilor menţionate mai sus, inclusiv membrii supleanţi ai acestora precum şi membrii secretariatelor tehnice aferente, vor fi suportate de către societăţile comerciale din minerit conform prevederilor art. 51 lit. b) teza a II-a din Legea nr. 137/2002privind unele măsuri pentru accelerarea privatizării, cu modificările şi completările ulterioare.––––Pct. 6.5. a fost modificat de lit. a) a pct. 14 al art. unic din HOTĂRÂREA nr. 347 din 26 martie 2008 publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 244 din 28 martie 2008, prin înlocuirea unei sintagme.6.6. Cheltuielile pentru restructurare în vederea pregătirii privatizării şi pentru realizarea privatizării societăţilor comerciale din minerit, inclusiv cele pentru consultanţa juridică asigurată de casele de avocatură, precum şi orice alte cheltuieli necesare pentru aplicarea prezentei strategii sunt suportate de către instituţia publică implicată în cazul societăţilor comerciale din subordinea Autorităţii pentru Valorificarea Activelor Statului, conform prevederilor art. 51 lit. b) din Legea nr. 137/2002privind unele măsuri pentru accelerarea privatizării, cu modificările şi completările ulterioare, respectiv de companiile naţionale pentru filialele acestora.––––Pct. 6.6. a fost modificat de lit. a) a pct. 14 al art. unic din HOTĂRÂREA nr. 347 din 26 martie 2008 publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 244 din 28 martie 2008, prin înlocuirea unei sintagme.7. Legislaţia în baza căreia s-a întocmit strategia de restructurare, atragere de investiţii şi privatizare a societăţilor din minerit7.1. Legea nr. 31/1990 privind societăţile comerciale, republicată cu modificările şi completările ulterioare.7.2. Ordonanţa de urgenta a Guvernului nr. 88/2001 privind înfiinţarea Oficiului Participaţiilor Statului şi Privatizării în Industrie*), aprobată şi modificată prin Legea nr. 552/2001.7.3. Hotărârea Guvernului nr. 869/2001 privind organizarea şi funcţionarea Oficiului Participaţiilor Statului şi Privatizării în Industrie*).7.4. Legea nr. 137/2002 privind unele măsuri pentru accelerarea privatizării, cu modificările şi completările ulterioare.7.5. Normele metodologice de aplicare a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 88/1997 privind privatizarea societăţilor comerciale, cu modificările şi completările ulterioare şi a Legii nr. 137/2002 privind unele măsuri pentru accelerarea privatizării, cu modificările şi completările ulterioare, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 577/2002 cu completările ulterioare**);7.6. Strategia de accelerare a privatizării şi atragerii de investiţii pentru agenţii economici din portofoliul M.E.C.-O.P.S.P.I. pentru anul 2005, şi unele măsuri pentru aplicarea acesteia, aprobată prin Hotărârea Guvernului nr. 184/2005;7.7. Legea nr. 137/1995 privind protecţia mediului, republicată în 2000, cu modificările şi completările ulterioare;7.8. Ordonanţa de urgentă nr. 91/2002 pentru modificarea şi completarea Legii protecţiei mediului nr. 137/1995.––––Notă C.T.C.E. Piatra Neamţ:*) Conform lit. a) a pct. 14 al art. unic din HOTĂRÂREA nr. 347 din 26 martie 2008 publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 244 din 28 martie 2008, în cuprinsul hotărârii, sintagmele „Ministerul Economiei şi Comerţului, prin Oficiul Participaţiilor Statului şi Privatizării în Industrie”, „Ministerul Economiei şi Comerţului” şi „Oficiul Participaţiilor Statului şi Privatizării în Industrie” se înlocuiesc cu sintagma „Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului”.**) A se vedea şi lit. b) a pct. 14 al art. unic din HOTĂRÂREA nr. 347 din 26 martie 2008 publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 244 din 28 martie 2008, care prevede: „Strategia de restructurare, privatizare şi atragere de investiţii prevăzută în anexă, acolo unde nu se dispune altfel, se completează cu prevederile Normelor metodologice de aplicare a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 88/1997 privind privatizarea societăţilor comerciale, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale Legii nr. 137/2002 privind unele măsuri pentru accelerarea privatizării, cu modificările şi completările ulterioare, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 577/2002, cu modificările şi completările ulterioare”. +
Anexa 1la strategieS.C. CUPRUMIN S.A. ABRUD┌────┬──────────────────────┬──────────────────────────────────────────────────┐│Nr. │ │ DATE SINTETICE ││crt.│ │ │├────┼──────────────────────┼──────────────────────────────────────────────────┤│ 1.│Sediul │Abrud, str. Piaţa P.Dobra nr. 1, jud. Alba │├────┼──────────────────────┼──────────────────────────────────────────────────┤│ 2.│C.U.I. │R-11551757 │├────┼──────────────────────┼──────────────────────────────────────────────────┤│ 3.│Nr. înregistrare la │J 01/64/1999 ││ │O.R.C. │ │├────┼──────────────────────┼──────────────────────────────────────────────────┤│ 4.│Capital social (RON) │24.040.530 │├────┼──────────────────────┼──────────────────────────────────────────────────┤│ 5.│Acţiuni: │ ││ │- Valoare nominală │10 RON ││ │- Nr. total acţiuni │2.404.053 │├────┼──────────────────────┼──────────────────────────────────────────────────┤│ 6.│Structura acţionariat │M.E.C. – 100% │├────┼──────────────────────┼──────────────────────────────────────────────────┤│ 7.│Sector de activitate: │Extracţia şi prepararea minereurilor neferoase şi ││ │ │rare – cod CAEN 1350. ││ │- tipuri de zăcăminte │- zăcământ de cupru şi andezit. │├────┼──────────────────────┼──────────────────────────────────────────────────┤│ 8.│ Perimetre de │Roşia Poieni ││ │exploatare │ │├────┼──────────────────────┼──────────────────────────────────────────────────┤│ 9.│Număr mediu de │ ││ │personal │1.081 ││ │(30.06.2005) │ │├────┼──────────────────────┼─────────────────┬────────────────┬───────────────┤│ 10.│Date economico- │ │ │ ││ │financiare │ 3l.12.2003 │ 31.12.2004 │ 30.06.2005 ││ │(mil. ROL) │ │ │ │├────┼──────────────────────┼─────────────────┼────────────────┼───────────────┤│ │Venituri totale │ 771.188 │ 838.374 │ 398.730 │├────┼──────────────────────┼─────────────────┼────────────────┼───────────────┤│ │Cifra de afaceri │ 748.622 │ 798.634 │ 368.960 │├────┼──────────────────────┼─────────────────┼────────────────┼───────────────┤│ │Rezultat din exploat. │ – 78.836 │ – 4.289 │ – 96.053 ││ │(+/-) │ │ │ │├────┼──────────────────────┼─────────────────┼────────────────┼───────────────┤│ │Rezultat brut │ – 79.992 │ – 4.510 │ – 95.988 │├────┼──────────────────────┼─────────────────┼────────────────┼───────────────┤│ │Rezultat net │ – 79.992 │ – 4.908 │ – 96.270 │├────┼──────────────────────┼─────────────────┼────────────────┼───────────────┤│ │Datorii, total │ 763.927 │ 735.961 │ 799.548 │├────┼──────────────────────┼─────────────────┴────────────────┴───────────────┤│ 11.│Alte elemente │Mina Roşia Poieni, de unde se exploatează minereul││ │ │de cupru, dispune de o exploatare în cariera şi ││ │ │uzina de preparare cu toate instalaţiile auxiliare││ │ │Gradul de utilizare a capacităţilor existente în ││ │ │2005: 64%. │├────┼──────────────────────┼──────────────────────────────────────────────────┤│ 12.│Considerate viabile │Cariera Roşia Poieni ││ │după anul 2007 │Uzina de preparare │└────┴──────────────────────┴──────────────────────────────────────────────────┘ +
Anexa 2la strategieS.C. MOLDOMIN S.A. MOLDOVA NOUA┌────┬──────────────────────┬──────────────────────────────────────────────────┐│Nr. │ │ DATE SINTETICE ││crt.│ │ │├────┼──────────────────────┼──────────────────────────────────────────────────┤│ 1.│Sediul │Moldova Nouă, str. Dunării nr. 1, jud. Caraş ││ │ │Severin │├────┼──────────────────────┼──────────────────────────────────────────────────┤│ 2.│C.U.I. │R-11932018 │├────┼──────────────────────┼──────────────────────────────────────────────────┤│ 3.│Nr. înregistrare la │J 11/233/1999 ││ │O.R.C. │ │├────┼──────────────────────┼──────────────────────────────────────────────────┤│ 4.│Capital social (RON) │94.971.505 │├────┼──────────────────────┼──────────────────────────────────────────────────┤│ 5.│Acţiuni: │ ││ │- Valoare nominală │2,5 RON ││ │- Nr. total acţiuni │37.988.602 │├────┼──────────────────────┼──────────────────────────────────────────────────┤│ 6.│Structura acţionariat │M.E.C. – 100% │├────┼──────────────────────┼──────────────────────────────────────────────────┤│ 7.│Sector de activitate: │Extracţia şi prepararea minereurilor neferoase şi ││ │ │rare (exclusiv minereuri radioactive) – cod CAEN ││ │ │1320. ││ │- tipuri de zăcăminte │- zăcământ de cupru. │├────┼──────────────────────┼──────────────────────────────────────────────────┤│ 8.│Perimetre de │Cariera de namatite – la suprafaţa. ││ │exploatare │Mina Centrală (zăcământul Suvorov şi Valea Mare) ││ │ │- în subteran. │├────┼──────────────────────┼──────────────────────────────────────────────────┤│ 9.│Număr mediu de │ ││ │personal │1.211 ││ │(30.06.2005) │ │├────┼──────────────────────┼─────────────────┬────────────────┬───────────────┤│ 10.│Date economico- │ │ │ ││ │financiare │ 3l.12.2003 │ 31.12.2004 │ 30.06.2005 ││ │(mil. ROL) │ │ │ │├────┼──────────────────────┼─────────────────┼────────────────┼───────────────┤│ │Venituri totale │ 774.368 │ 935.683 │ 325.477 │├────┼──────────────────────┼─────────────────┼────────────────┼───────────────┤│ │Cifra de afaceri │ 574.157 │ 657.309 │ 309.276 │├────┼──────────────────────┼─────────────────┼────────────────┼───────────────┤│ │Rezultat din exploat. │ 638.176 │ 6.056 │ 2.704 ││ │(+/-) │ │ │ │├────┼──────────────────────┼─────────────────┼────────────────┼───────────────┤│ │Rezultat brut │ – │ 5.978 │ 2.711 │├────┼──────────────────────┼─────────────────┼────────────────┼───────────────┤│ │Rezultat net │ 638.039 │ 5.978 │ 2.711 │├────┼──────────────────────┼─────────────────┼────────────────┼───────────────┤│ │Datorii, total │ 1.850.364 │ 551.774 │ 557.974 │├────┼──────────────────────┼─────────────────┴────────────────┴───────────────┤│ 11.│Alte elemente │Societate desprinsa în anul 2001 din MINVEST DEVA.││ │ │Minereul se extrage din 2 perimetre de exploatare:││ │ │Cariera de Banatite (suprafaţă) şi Mina centrală ││ │ │(zăcământul Suvorov şi Valea Mare). ││ │ │Minereul se prelucrează la Uzina de preparare nr. ││ │ │2, concentratul de cupru rezultat livrându-se la ││ │ │SC CUPROM METALE SRL Baia Mare. ││ │ │Gradul de utilizare a capacităţilor existente în ││ │ │anul: 85%. │├────┼──────────────────────┼──────────────────────────────────────────────────┤│ 12.│Considerate viabile │Cariera de banatite ││ │după anul 2007 │Uzina de preparare │└────┴──────────────────────┴──────────────────────────────────────────────────┘ +
Anexa 3la strategieC.N.C.A.F. MINVEST S.A. DEVA┌────┬──────────────────────┬──────────────────────────────────────────────────┐│Nr. │ │ DATE SINTETICE ││crt.│ │ │├────┼──────────────────────┼──────────────────────────────────────────────────┤│ 1.│Sediul │Deva, str. Piaţa Unirii nr. 9, jud. Hunedoara │├────┼──────────────────────┼──────────────────────────────────────────────────┤│ 2.│C.U.I. │R 2117946 │├────┼──────────────────────┼──────────────────────────────────────────────────┤│ 3.│Nr. înregistrare la │J 20/333/1999 ││ │O.R.C. │ │├────┼──────────────────────┼──────────────────────────────────────────────────┤│ 4.│Capital social (RON) │5.158.247,5 ││ │ │29.963.885 RON (participaţii la filiale) │├────┼──────────────────────┼──────────────────────────────────────────────────┤│ 5.│Acţiuni: │ ││ │- Valoare nominală │2,5 RON ││ │- Nr. total acţiuni │2.063.299 ││ │ │11.985.554 (aferent participaţiilor) │├────┼──────────────────────┼──────────────────────────────────────────────────┤│ 6.│Structura acţionariat │M.E.C. – 100% │├────┼──────────────────────┼──────────────────────────────────────────────────┤│ 7.│Sector de activitate: │Extracţia şi prepararea minereurilor neferoase şi ││ │ │rare (exclusiv minereuri radioactive) – cod CAEN ││ │ │DB 1320. ││ │- tipuri de zăcăminte │- minereu auro-argentifer, cuprifere complexe şi ││ │ │fier. │├────┼──────────────────────┼──────────────────────────────────────────────────┤│ 8.│Filiale /Perimetre de │- filiala DEVAMIN S.A. – minereu cuprifer, minereu││ │exploatare │aurifer, minereu complex (Pb, Zn, Cu) ││ │ │ o EM Deva ││ │ │ o Em Veţel ││ │ │- filiala CERTEJ S.A. – minereu aurifer, minereu ││ │ │complex (Pb, Zn, Cu) ││ │ │- filiala BRADMIN S.A, – minereu aurifer ││ │ │- filiala IARAMIN S,A. – minereu de fier ││ │ │- filiala ROŞIAMIN Roşia Montana S.A. – minereu ││ │ │aurifer ││ │ │- filiala BĂLAN S.A. – minereu cuprifer ││ │ │ ● Perimetrul BĂLAN – FAGUL CETĂŢII CENTRAL ││ │ │ şi SUD ││ │ │- filiala ECOMIN S.A. ││ │ │- filiala POIANA RUSCA Teliuc – minereu de fier │├────┼──────────────────────┼──────────────────────────────────────────────────┤│ 9.│Număr mediu de │ ││ │personal │4.283 ││ │(30.06.2005) │ │├────┼──────────────────────┼─────────────────┬────────────────┬───────────────┤│ 10.│Date economico- │ │ │ ││ │financiare │ 3l.12.2003 │ 31.12.2004 │ 30.06.2005 ││ │(mil. ROL) │ │ │ │├────┼──────────────────────┼─────────────────┼────────────────┼───────────────┤│ │Venituri totale │ 2.337.956 │ 2.639.246 │ 833.765 │├────┼──────────────────────┼─────────────────┼────────────────┼───────────────┤│ │Cifra de afaceri │ 2.010.158 │ 1.983.183 │ 754.769 │├────┼──────────────────────┼─────────────────┼────────────────┼───────────────┤│ │Rezultat din exploat. │ -1.341.098 │ -924.769 │ -381.951 ││ │(+/-) │ │ │ │├────┼──────────────────────┼─────────────────┼────────────────┼───────────────┤│ │Rezultat brut │ -1.341.425 │ -924.173 │ -382.775 │├────┼──────────────────────┼─────────────────┼────────────────┼───────────────┤│ │Rezultat net │ -1.341.425 │ -924.173 │ -382.775 │├────┼──────────────────────┼─────────────────┼────────────────┼───────────────┤│ │Datorii, total │ 6.484.828 │ 4.383.532 │ 4.677.790 │├────┼──────────────────────┼─────────────────┴────────────────┴───────────────┤│ 11.│Alte elemente │Extracţia şi prepararea minereurilor (auro- ││ │ │argentifere, fier, cuprifere) se desfăşoară în ││ │ │13 mine şi 16 uzine de preparare. ││ │ │În anul 1998 s-au constituit 2 societăţi mixte ││ │ │româno-canadiene ce desfăşoară activităţi miniere;││ │ │- la SC ROŞIA MONTANA GOLD CORPORATION SA(partener││ │ │GABRIEL RESOURCES LTD) deţine 19,31% din c.s.; ││ │ │- la SC DEVAGOLD SA (partener CASTLE EUROPA LTD) ││ │ │deţine 19,25% din C.S. │├────┼──────────────────────┼──────────────────────────────────────────────────┤│ 12.│Considerate viabile │- filiala DEVAMIN S.A. – balastiera Braznic şi ││ │după anul 2007 │cariera de piatra ││ │ │- filiala CERTEJ S.A. – halde aurifere (suprafaţa)││ │ │- filiala BRADMIM S.A.-halde aurifere Brad ││ │ │- filiala IARAMIN S.A. – cariera Fagetu Ierii ││ │ │- filiala ROŞIAMIN Roşia Montana S.A. – iaz ││ │ │aurifer (suprafaţa) ││ │ │- filiala ECOMIN S.A.; ││ │ │- E.M. Veţel – zguri metalurgice (suprafaţă) │└────┴──────────────────────┴──────────────────────────────────────────────────┘ +
Anexa 4la strategieS.C. BAIŢA S.A. STEI┌────┬──────────────────────┬──────────────────────────────────────────────────┐│Nr. │ │ DATE SINTETICE ││crt.│ │ │├────┼──────────────────────┼──────────────────────────────────────────────────┤│ 1.│Sediul │Ştei, str. Cuza Vodă nr. 9, jud. Bihor │├────┼──────────────────────┼──────────────────────────────────────────────────┤│ 2.│C.U.I. │R 14322197 │├────┼──────────────────────┼──────────────────────────────────────────────────┤│ 3.│Nr. înregistrare la │J 05/893/2001 ││ │O.R.C. │ │├────┼──────────────────────┼──────────────────────────────────────────────────┤│ 4.│Capital social (RON) │2.043.100 │├────┼──────────────────────┼──────────────────────────────────────────────────┤│ 5.│Acţiuni: │ ││ │- Valoare nominală │10 RON ││ │- Nr. total acţiuni │204.310 │├────┼──────────────────────┼──────────────────────────────────────────────────┤│ 6.│Structura acţionariat │M.E.C. – 100% │├────┼──────────────────────┼──────────────────────────────────────────────────┤│ 7.│Sector de activitate: │Extracţia şi prepararea minereurilor neferoase şi ││ │ │rare (exclusiv minereuri radioactive) – cod CAEN ││ │ │DB 1320. ││ │- tipuri de zăcăminte │- minereu polimetalic (Cu, Zn, Pb) şi molibden ││ │ │în subteran ││ │ │- calcar cristalin- la suprafaţă │├────┼──────────────────────┼──────────────────────────────────────────────────┤│ 8.│Perimetre de │Baiţa Bihor ││ │exploatare │ │├────┼──────────────────────┼──────────────────────────────────────────────────┤│ 9.│Număr mediu de │ ││ │personal │338 ││ │(30.06.2005) │ │├────┼──────────────────────┼─────────────────┬────────────────┬───────────────┤│ 10.│Date economico- │ │ │ ││ │financiare │ 3l.12.2003 │ 31.12.2004 │ 30.06.2005 ││ │(mil. ROL) │ │ │ │├────┼──────────────────────┼─────────────────┼────────────────┼───────────────┤│ │Venituri totale │ 21.947 │ 218.123 │ 94.949 │├────┼──────────────────────┼─────────────────┼────────────────┼───────────────┤│ │Cifra de afaceri │ 205.142 │ 217.187 │ 94.621 │├────┼──────────────────────┼─────────────────┼────────────────┼───────────────┤│ │Rezultat din exploat. │ 582 │ 2.172 │ 1.392 ││ │(+/-) │ │ │ │├────┼──────────────────────┼─────────────────┼────────────────┼───────────────┤│ │Rezultat brut │ 367 │ 554 │ 327 │├────┼──────────────────────┼─────────────────┼────────────────┼───────────────┤│ │Rezultat net │ 153 │ 554 │ 327 │├────┼──────────────────────┼─────────────────┼────────────────┼───────────────┤│ │Datorii, total │ 75.407 │ 57.648 │ 69.271 │├────┼──────────────────────┼─────────────────┴────────────────┴───────────────┤│ 11.│Alte elemente │Societate desprinsă în anul 2001 din MINVEST DEVA.││ │ │Activitatea de producţie se desfăşoară în subteran││ │ │mina – pentru extracţia minereului polimetalic şi ││ │ │molibden şi la suprafaţa – cariera – exploatarea ││ │ │calcarului. ││ │ │Procesul de producţie se realizează în patru ││ │ │puncte de lucru distincte, fără personalitate ││ │ │juridică: Mina Băiţa, Uzina de preparare, Cariera ││ │ │Baiţa, Platforma industriala Ştei. ││ │ │Prelucrarea minereului se realizează în uzina de ││ │ │preparare proprie şi în atelierul de produse ││ │ │metalurgice. ││ │ │Gradul de utilizare a capacităţilor existente în ││ │ │anul 2005: 85%. │├────┼──────────────────────┼──────────────────────────────────────────────────┤│ 12.│Considerate viabile │Mina Băiţa ││ │după anul 2007 │Cariera Băiţa ││ │ │Uzina de preparare │└────┴──────────────────────┴──────────────────────────────────────────────────┘ +
Anexa 5la strategieC.N.M.P.N. REMIN S.A. BAIA MARE┌────┬──────────────────────┬──────────────────────────────────────────────────┐│Nr. │ │ DATE SINTETICE ││crt.│ │ │├────┼──────────────────────┼──────────────────────────────────────────────────┤│ 1.│Sediul │Baia Mare, str. Piaţa Revoluţiei nr. 1, jud. ││ │ │Maramureş │├────┼──────────────────────┼──────────────────────────────────────────────────┤│ 2.│C.U.I. │R 10349521 │├────┼──────────────────────┼──────────────────────────────────────────────────┤│ 3.│Nr. înregistrare la │J 24/172/1998 ││ │O.R.C. │ │├────┼──────────────────────┼──────────────────────────────────────────────────┤│ 4.│Capital social (RON) │56.367.340 │├────┼──────────────────────┼──────────────────────────────────────────────────┤│ 5.│Acţiuni: │ ││ │- Valoare nominală │10 RON ││ │- Nr. total acţiuni │5.638.734 │├────┼──────────────────────┼──────────────────────────────────────────────────┤│ 6.│Structura acţionariat │M.E.C. – 100% │├────┼──────────────────────┼──────────────────────────────────────────────────┤│ 7.│Sector de activitate: │- extracţia şi prepararea minereurilor feroase, ││ │ │cod CAEN – 1310 ││ │ │- extracţia şi prepararea minereurilor neferoase ││ │ │şi rare – cod CAEN – 1320 ││ │ │ (exclusiv minereurile radioactive). ││ │- tipuri de zăcăminte │- minereuri neferoase (cupru, zinc, plumb) şi ││ │ │mangan. ││ │ │- minereu auro-argentifer. │├────┼──────────────────────┼──────────────────────────────────────────────────┤│ 8.│Perimetre de │1. Exploatarea Minieră Baia Sprie ││ │exploatare │2. Exploatarea Minieră Băiuţ ││ │ │3. Exploatarea Minieră Borşa ││ │ │4. Exploatarea Minieră Cavnic ││ │ │5. Exploatarea Minieră Turţ ││ │ │6. Exploatarea Minieră Şuior ││ │ │7. Exploatarea Minieră Aurum ││ │ │8. Exploatarea Minieră Rodna ││ │ │9. Exploatarea Minieră Răzoare │├────┼──────────────────────┼──────────────────────────────────────────────────┤│ 9.│Număr mediu de │ ││ │personal │6.278 ││ │(30.06.2005) │ │├────┼──────────────────────┼─────────────────┬────────────────┬───────────────┤│ 10.│Date economico- │ │ │ ││ │financiare │ 3l.12.2003 │ 31.12.2004 │ 30.06.2005 ││ │(mil. ROL) │ │ │ │├────┼──────────────────────┼─────────────────┼────────────────┼───────────────┤│ │Venituri totale │ 3.108.480 │ 2.643.525 │ 1.087.416 │├────┼──────────────────────┼─────────────────┼────────────────┼───────────────┤│ │Cifra de afaceri │ 2.718.128 │ 2.157.987 │ 922.038 │├────┼──────────────────────┼─────────────────┼────────────────┼───────────────┤│ │Rezultat din exploat. │ -494.822 │ -102.738 │ -104.199 ││ │(+/-) │ │ │ │├────┼──────────────────────┼─────────────────┼────────────────┼───────────────┤│ │Rezultat brut │ -508.515 │ -107.554 │ -108.430 │├────┼──────────────────────┼─────────────────┼────────────────┼───────────────┤│ │Rezultat net │ -508.515 │ -107.554 │ -108.430 │├────┼──────────────────────┼─────────────────┼────────────────┼───────────────┤│ │Datorii, total │ 3.740.820 │ 873.451 │ 1.071.919 │├────┼──────────────────────┼─────────────────┴────────────────┴───────────────┤│ 11.│Alte elemente │Aria geografică pe care îsi desfăşoară activitatea││ │ │cuprinde judeţele: Bistriţa Năsăud, Maramureş şi ││ │ │Satu Mare. ││ │ │Capacitaţile de producţie sunt concentrate în 6 ││ │ │uzine de preparare pentru minereuri neferoase şi ││ │ │auro-argentifere şi într-o instalaţie de preparare││ │ │pentru minereuri Fe-Mn care prelucrează minereul ││ │ │extras. ││ │ │Grad de utilizare a capacităţilor: 35%. ││ │ │Participaţii la societăţi cu capital mixt: ││ │ │ – 44,8% în S.C. TRANSGOLD SA (parteneri: ││ │ │ Esmeralda Exploration Ltd. Australia – 50%; ││ │ │ Geomin Bucureşti – 5%; UUMR Baia Mare – 0,1%; ││ │ │ ICPMN Baia Mare – 0,1%); ││ │ │ – 25% în S.C. MAXIM S.R.L. (partener SAMAX ││ │ │ ROMÂNIA Ltd). │├────┼──────────────────────┼──────────────────────────────────────────────────┤│ 12.│Considerate viabile │E.M. Aurum ││ │după anul 2007 │- activităţi conexe. │└────┴──────────────────────┴──────────────────────────────────────────────────┘ +
Anexa 6la strategieMINBUCOVINA S.A. VATRA DORNEI┌────┬──────────────────────┬──────────────────────────────────────────────────┐│Nr. │ │ DATE SINTETICE ││crt.│ │ │├────┼──────────────────────┼──────────────────────────────────────────────────┤│ 1.│Sediul │Vatra Dornei, strada Mihai Eminescu nr. 1, jud. ││ │ │Suceava │├────┼──────────────────────┼──────────────────────────────────────────────────┤│ 2.│C.U.I. │R-14725610 │├────┼──────────────────────┼──────────────────────────────────────────────────┤│ 3.│Nr. înregistrare la │J 33/358/2002 ││ │O.R.C. │ │├────┼──────────────────────┼──────────────────────────────────────────────────┤│ 4.│Capital social (RON) │13.145.180 │├────┼──────────────────────┼──────────────────────────────────────────────────┤│ 5.│Acţiuni: │ ││ │- Valoare nominală │2,5 RON ││ │- Nr. total acţiuni │5.258.072 │├────┼──────────────────────┼──────────────────────────────────────────────────┤│ 6.│Structura acţionariat │M.E.C. – 100% │├────┼──────────────────────┼──────────────────────────────────────────────────┤│ 7.│Sector de activitate: │- extracţia şi prepararea minereurilor feroase, ││ │ │cod CAEN – 1310 ││ │ │- extracţia şi prepararea minereurilor neferoase ││ │ │şi rare (exclusiv minereurile radioactive) – cod ││ │ │CAEN – 1320 ││ │- tipuri de zăcăminte │- minereuri de cupru, zinc, mangan. │├────┼──────────────────────┼──────────────────────────────────────────────────┤│ 8.│ Perimetre de │1. E.M. Leşu Ursului cu sectoarele: ││ │exploatare │ – Sector Isipoaia – activitate neferoasă ││ │ │ – Uzina de preparare Tarniţa: secţia neferoase ││ │ │2. E.M. Dorna Iacobeni cu sectoarele: ││ │ │ – Sector Dorna – activitate mangan ││ │ │ – Sector Mănăila Sud – activitate polimetalic ││ │ │În subordinea societăţii se mai află următoarele ││ │ │secţii: ││ │ │ – Sector Conservări Călimani ││ │ │- Coloana auto Dorna Iacobeni ││ │ │- Laboratoarele de analize chimice şi mineralogice││ │ │- Spitalul Frasin ││ │ │- Depozitul de concentrate Frasin ││ │ │- Sector închideri perimetre │├────┼──────────────────────┼──────────────────────────────────────────────────┤│ 9.│Număr mediu de │ ││ │personal │992 ││ │(30.06.2005) │ │├────┼──────────────────────┼─────────────────┬────────────────┬───────────────┤│ 10.│Date economico- │ │ │ ││ │financiare │ 3l.12.2003 │ 31.12.2004 │ 30.06.2005 ││ │(mil. ROL) │ │ │ │├────┼──────────────────────┼─────────────────┼────────────────┼───────────────┤│ │Venituri totale │ 515.761 │ 476.021 │ 204.021 │├────┼──────────────────────┼─────────────────┼────────────────┼───────────────┤│ │Cifra de afaceri │ 497.400 │ 403.561 │ 195.068 │├────┼──────────────────────┼─────────────────┼────────────────┼───────────────┤│ │Rezultat din exploat. │ 94.913 │ 2.258 │ -31.702 ││ │(+/-) │ │ │ │├────┼──────────────────────┼─────────────────┼────────────────┼───────────────┤│ │Rezultat brut │ 91.291 │ 1.993 │ -38.881 │├────┼──────────────────────┼─────────────────┼────────────────┼───────────────┤│ │Rezultat net │ 91.291 │ 1.993 │ -38.881 │├────┼──────────────────────┼─────────────────┼────────────────┼───────────────┤│ │Datorii, total │ 167.178 │ 35.484 │ 74.661 │├────┼──────────────────────┼─────────────────┴────────────────┴───────────────┤│ 11.│Alte elemente │Activitatea S.C. MINBUCOVINA S.A. Vatra Dornei se ││ │ │desfăşoară în perimetrele Leşu Ursului, Dadu, ││ │ │Colacu, Oiţa, Tolovanu, Argestrut, Căprăria , ││ │ │Dealu Rusului şi Mănăila, perimetre situate pe ││ │ │teritoriul judeţului Suceava. ││ │ │Prelucrarea minereurilor se efectuează în Uzinele ││ │ │de preparare Tarniţa (minereuri neferoase-Cu, Zn) ││ │ │şi Iacobeni (minereuri de mangan). ││ │ │Gradul de utilizare a capacităţilor de producţie ││ │ │în anul 2005: 99%. │├────┼──────────────────────┼──────────────────────────────────────────────────┤│ 12.│Considerate viabile │Cariera Mănăilă ││ │după anul 2007 │Cariera Dorna ││ │ │Uzina de preparare Iacobeni │└────┴──────────────────────┴──────────────────────────────────────────────────┘–––