STRATEGIA din 29 ianuarie 2004

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 17/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: GUVERNUL
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 139 din 17 februarie 2004
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Actiuni suferite de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ActulABROGAT PARTIAL DEHG 1207 02/12/2010
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAHG 756 03/07/2003
ActulREFERIRE LALEGE 85 18/03/2003
ActulREFERIRE LAHG 577 13/06/2002
ActulREFERIRE LALEGE 137 28/03/2002
ActulREFERIRE LALEGE 137 28/03/2002 ART. 50
ActulREFERIRE LALEGE 137 28/03/2002 ART. 51
ActulREFERIRE LANORMA 13/06/2002
ActulREFERIRE LANORMA 13/06/2002 ART. 190
ActulREFERIRE LAHG 647 12/07/2001
ActulREFERIRE LAOUG 88 23/12/1997
ActulREFERIRE LALEGE (R) 31 16/11/1990
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulABROGAT PARTIAL DEHG 1207 02/12/2010
ActulREFERIT DEHG 184 09/03/2005
ActulREFERIT DESTRATEGIE 09/03/2005
ActulREFERIT DEHG 545 09/06/2005
ActulAPROBAT DEHG 102 29/01/2004
ActulCONTINUT DEHG 102 29/01/2004
ActulREFERIT DEHG 881 03/06/2004
ActulREFERIT DESTRATEGIE 03/06/2004
ActulREFERIT DEHG 2168 30/11/2004

de accelerare a atragerii de investiţii şi privatizării în sectorul de producere a energiei termoelectrice



1. Obiective generaleProcesul de atragere de investiţii şi de privatizare a agenţilor economici din portofoliul Ministerului Economiei şi Comerţului – Oficiul Participaţiilor Statului şi Privatizării în Industrie este abordat ţinându-se seama, în principal, de necesitatea realizării programelor de investiţii şi reabilitare, precum şi a programelor de conformare la obligaţiile de mediu care să asigure crearea unor structuri competitive în contextul sistemului energetic naţional şi în context regional.Programul de restructurare şi de atragere de investiţii în sectorul producerii de energie electrică urmăreşte reabilitarea şi modernizarea capacităţilor existente şi/sau realizarea de noi capacităţi pe baza studiilor de fezabilitate, în condiţii de eficientizare a producţiei şi asigurare a protecţiei mediului înconjurător.Obiectivele principale care au stat la baza prezentei strategii sunt:– necesităţile de investiţii şi reabilitare urgente, necesare susţinerii sectorului termoenergetic din România, care asigură aproximativ 60% din consumul de energie electrică;– necesitatea îmbunătăţirii prin investiţii a performanţelor tehnice (randamente, consumuri) şi a siguranţei în exploatare prin realizarea unor structuri competitive în contextul integrării sistemului energetic naţional în cel regional şi european;– necesitatea îndeplinirii obligaţiilor de mediu la nivelul normativelor europene, în aşa fel încât grupurile de generare în funcţiune, bazate pe materii prime fosile, să îndeplinească cerinţele de mediu până în anul 2012, iar grupurile noi să fie realizate cu tehnologii de mediu la nivelul cerinţelor europene;– necesitatea accelerării investiţiilor private în sectorul de producţie a energiei termoelectrice, în conformitate cu angajamentele internaţionale asumate, într-un climat de competitivitate ridicată, într-o piaţă energetică în curs de deschidere şi liberalizare.2. Acţiunile întreprinse şi perspectivele atragerii de investiţii şi privatizăriiÎn anul 2002, Societatea Comercială de Producere a Energiei Electrice şi Termice "Termoelectrica" – S.A. a declanşat procedura de atragere de capital prin cereri de ofertă adresate principalelor companii producătoare de electricitate. De asemenea, a fost lansat un anunţ de intenţie pentru modernizarea centralelor pe cărbune, în publicaţii cu circulaţie internă şi internaţională.În luna august 2003, Ministerul Economiei şi Comerţului a făcut cunoscută, prin anunţuri publice, intenţia de a oferi la privatizare Societatea Comercială de Producere a Energiei Electrice şi Termice "Termoelectrica" – S.A. şi/sau filialele acesteia, prin:– atragere de capital în investiţii pentru modernizare şi retehnologizare;– vânzarea participaţiilor la f i l i a l e l e de servicii (TERMOSERV-uri).În urma acestor anunţuri s-au primit scrisori de exprimare a interesului din partea unor firme specializate din Europa şi Statele Unite ale Americii pentru:– investiţii la Societatea Comercială "Electrocentrale Turceni" – S.A., Societatea Comercială "Electrocentrale Rovinari" – S.A., filiale ale Societăţii Comerciale de Producere a Energiei Electrice şi Termice "Termoelectrica" S.A., cu condiţia integrării minelor de lignit care le deservesc în centralele de producţie a energiei electrice ca centre de cost ale acestora şi evitării concentrării producţiei pe acelaşi tip de combustibil în favoarea unui singur investitor pentru a permite promovarea climatului competiţional, necesar asigurării unui preţ eficient al energiei electrice;– realizarea unor grupuri energetice noi "green field" pe cogenerare la centralele de la Iernut, Bucureşti-Sud şi Palas, sucursale ale Societăţii Comerciale "Electrocentrale Bucureşti" – S.A., cu aport de capital străin, într-o structură de producător independent în care Societatea Comercială "Electrocentrale Bucureşti" – S.A. va aporta terenul necesar, o parte din utilităţile existente şi accesul la acestea;– investiţii în obiectivele termoenergetice Borzeşti şi Galaţi, constituite ca producători independenţi de energie termoelectrică prin desprinderea acestora din structura Societăţii Comerciale de Producere a Energiei Electrice şi Termice "Termoelectrica" – S.A. şi constituirea lor ca filiale cu personalitate juridică.În elaborarea strategiei, Ministerul Economiei şi Comerţului a utilizat studii de consultanţă de specialitate finanţate de Agenţia Statelor Unite pentru Dezvoltare Internaţională (U.S.A.I.D.), efectuate în mod specific pentru centralele pe bază de lignit de la Turceni şi Rovinari.În urma studiilor şi analizelor efectuate, precum şi a exprimărilor de interes ale potenţialilor investitori a rezultat că pentru a atrage capitalul necesar modernizării şi dezvoltării centralelor pe bază de lignit este necesară rezolvarea situaţiei determinate de fenomenul de captivitate reciprocă prin integrarea minelor de lignit în centralele de generare pe care le deservesc, ca centre de cost ale acestora.Se menţionează faptul că lignitul reprezintă aproximativ 70% din costul total al energiei electrice. Acest fenomen este specific lignitului care, fiind o materie primă cu o cantitate de energie mică într-o masă dată, determină imposibilitatea comercializării pe piaţă întrucât cheltuielile de transport pe masa de lignit sunt neeconomice. Rezultă deci că lignitul are valoare numai în măsura în care beneficiarul acestuia, respectiv producătorul de energie, este situat lângă zăcământ. Pentru a avea un control direct asupra costului lignitului, majoritatea marilor producători de energie pe bază de lignit din Europa şi Statele Unite ale Americii au integrat prin absorbţie exploatările de lignit în centralele de producere a energiei electrice, ca centre de cost ale acestora.Având în vedere conjunctura creată de noile directive europene în domeniul energiei, care nu permit utilizarea unor instrumente care ofereau investitorilor un nivel de confort acceptabil cum ar fi cumpărătorul unic, contractele de cumpărare de energie electrică pe termen lung, garanţiile suverane, investitorii solicită acordarea de facilităţi fiscale pentru datoriile istorice acumulate de agenţii economici din sectorul energiei electrice şi termice şi din sectorul minier, menţionând că nerezolvarea acestei probleme ar face ca unităţile respective să fie neatractive pentru investiţii.3. Program privind atragerea de investiţii şi privatizareaÎn conformitate cu prevederile Programului de guvernare şi ale Planului de acţiune al Programului de guvernare pe perioada 2001-2004, cu Strategia naţională de dezvoltare energetică a României pe termen mediu – 2001-2004, aprobată prin Hotărârea Guvernului nr. 647/2001, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 444 din 7 august 2001, Ministerul Economiei şi Comerţului, prin Oficiul Participaţiilor Statului şi Privatizării în Industrie (O.P.S.P.I.), în vederea realizării tranzacţiilor de atragere de investiţii, îşi propune următoarele:a) reorganizarea şi restructurarea activităţii de producţie a energiei electrice pe bază de lignit prin crearea de complexuri energetice în care exploatările miniere să fie integrate ca centre de cost ale producătorului de energie, respectiv:– Complexul Energetic Turceni, în care se înglobează filiala Societatea Comercială "Electrocentrale Turceni" S.A., exploatarea minieră Jilţ şi mina Dragoteşti. În acest complex va fi, de asemenea, înglobată şi activitatea de transport pe calea ferată al lignitului;– Complexul Energetic Rovinari, în care se înglobează filiala Societatea Comercială "Electrocentrale Rovinari" S.A. şi exploatarea minieră Rovinari;– Complexul Energetic Craiova, în care se înglobează sucursalele Electrocentrale Craiova II şi Electrocentrale Işalniţa, din cadrul filialei Societăţii Comerciale "Electrocentrale Bucureşti" – S.A., şi cariera Ruget-Seciuri din cadrul E.M.C. Berbeşti.În vederea creării complexurilor energetice de tip termocentrală -mine-exploatare calea ferată pentru Turceni, termocentrală-mine pentru Rovinari şi Craiova, sunt necesare următoarele măsuri:– divizarea prin desprinderea unor părţi (active) din patrimoniul Companiei Naţionale a Lignitului "Oltenia" S.A. a exploatărilor miniere furnizoare şi transmiterea acestora către Societatea Comercială "Electrocentrale Turceni" S.A. şi, respectiv, Societatea Comercială "Electrocentrale Rovinari" – S.A. şi constituirea de noi societăţi comerciale Societatea Comercială "Complexul Energetic Turceni" S.A. şi Societatea Comercială "Complexul Energetic Rovinari" – S.A.;– fuziunea sucursalei Electrocentrale Craiova II şi a sucursalei Electrocentrale Işalniţa, desprinse prin divizarea parţială a Societăţii Comerciale "Electrocentrale Bucureşti" S.A., cu o parte (active) desprinsă prin divizare din patrimoniul Companiei Naţionale a Lignitului "Oltenia" – S.A. şi constituirea unei noi societăţi comerciale – Societatea Comercială "Complexul Energetic Craiova" – S.A.;– transmiterea în administrarea Societăţii Comerciale "Complexul Energetic Turceni" – S.A. din administrarea Societăţii Naţionale de Transport Feroviar de Marfă "C.F.R. Marfă" – S.A. a căii ferate Turceni-Dragoteşti împreună cu dotările aferente necesare deservirii acesteia;– transferul vagoanelor şi al altor dotări necesare efectuării transportului cărbunelui între mine şi termocentralele din cadrul complexurilor energetice din proprietatea Societăţii Naţionale de Transport Feroviar de Marfă "C.F.R. Marfă" – S.A. în proprietatea societăţilor comerciale complexuri energetice;– divizarea Companiei Naţionale a Lignitului "Oltenia" S.A. prin desprinderea unor părţi (active) din patrimoniul acesteia, respectiv exploatările miniere care nu se integrează în complexurile energetice şi înfiinţarea Societăţii Naţionale a Lignitului "Oltenia";b) constituirea de societăţi mixte sau majorarea capitalului social prin aport de capital la complexurile energetice nou-înfiinţate, combinată, după caz, şi cu vânzarea de acţiuni, cu potenţiali investitori care să asigure infuzia de lichidităţi necesare demarării investiţiilor de modernizare, construirii de noi capacităţi şi realizării investiţiilor pentru protecţia mediului.Pentru evitarea concentrării producţiei pe acelaşi tip de combustibil în favoarea unui singur investitor şi pentru a permite promovarea climatului competiţional necesar asigurării unui preţ eficient al energiei electrice, se va restricţiona participarea ca acţionar a aceluiaşi investitor în mai mult de un complex energetic;c) promovarea realizării de obiective noi de tip "green field" pe cogenerare la centralele de la Iernut, Bucureşti-sud şi Palas, cu aport de capital străin, într-o structură nouă de societate comercială, constituită în baza Legii nr. 31/1990, republicată, cu modificările şi completările ulterioare. Acestea vor funcţiona ca producători independenţi, în care Societatea Comercială „Electrocentrale Bucureşti” – S.A. va aporta terenul necesar, o parte din utilităţile existente şi accesul la acestea;d) continuarea sau iniţierea, după caz, a acţiunilor de atragere de investiţii, precum şi a vânzării de active către potenţiali investitori la obiectivul energetic Borzeşti;e) reorganizarea Societăţii Comerciale de Producere a Energiei Electrice şi Termice "Termoelectrica" – S.A. Sucursala Electrocentrale Galaţi, prin înfiinţarea Societăţii Comerciale "Electrocentrale Galaţi" – S.A., filială a Societăţii Comerciale de Producere a Energiei Electrice şi Termice "Termoelectrica" – S.A., sucursală care se desfiinţează;f) în derularea activităţilor de atragere de investiţii în centralele de producere a energiei electrice se vor avea în vedere şi posibilităţile de privatizare a filialelor TERMOSERV care le deservesc;g) vânzarea acţiunilor deţinute de Societatea Comercială de Producere a Energiei Electrice şi Termice "Termoelectrica" – S.A. la filialele Societatea Comercială "Termoserv Galaţi" – S.A. şi Societatea Comercială "Electrocentrale Galaţi" – S.A., într-un proces comun de vânzare prin licitaţie publică în care se au în vedere următoarele:1. prin anunţul/oferta de vânzare se pot stabili criterii de precalificare şi/sau alte condiţii impuse de procesul comun;2. efectuarea unor investiţii, în natură şi/sau în numerar, asumate de cumpărător prin contractul de vânzare-cumpărare de acţiuni, cu care acesta va majoră capitalul social al societăţii după transferul dreptului de proprietate asupra acţiunilor;3. după dobândirea calităţii de acţionar, cumpărătorul va oferi salariaţilor Societăţii Comerciale de Producere a Energiei Electrice şi Termice "Termoelectrica" – S.A. şi ai societăţilor comerciale "Termoserv Galaţi" – S.A. şi "Electrocentrale Galaţi" – S.A. posibilitatea de a achiziţiona 10% din acţiunile celor două societăţi comerciale la acelaşi preţ cu care a achiziţionat acţiunile în cadrul procesului de privatizare;h) vânzarea acţiunilor deţinute de Ministerul Economiei şi Comerţului prin Oficiul Participaţiilor Statului şi Privatizării în Industrie la Societatea Comercială "Termoelectrica Midia" S.A., prin licitaţie publică în care se au în vedere următoarele:1. prin anunţul/oferta de vânzare se pot stabili criterii de precalificare şi/sau alte condiţii necesare;2. efectuarea unor investiţii, în natură şi/sau în numerar, asumate de cumpărător prin contractul de vânzare-cumpărare de acţiuni, cu care acesta va majoră capitalul social al societăţii după transferul dreptului de proprietate asupra acţiunilor.În vederea realizării obiectivelor strategiei, se vor constitui comisii şi secretariate tehnice aferente, atât pentru reorganizarea, restructurarea unor activităţi şi analizarea posibilităţilor de privatizare, cât şi pentru organizarea şi conducerea negocierilor/licitaţiilor în procesul de privatizare şi atragere de investiţii în sectorul de producere a energiei electrice. Stabilirea numărului de membri ai comisiilor şi secretariatelor tehnice aferente, nominalizarea membrilor şi, după caz, a coordonatorilor acestora, precum şi remunerarea de care vor beneficia aceştia până la finalizarea tranzacţiilor se fac prin ordin al ministrului economiei şi comerţului. Până la finalizarea tranzacţiilor, membrii comisiilor şi secretariatelor tehnice aferente vor beneficia de o indemnizaţie lunară în cuantum ce va fi aprobat de adunările generale ale societăţilor comerciale ce fac obiectul acţiunilor derulate în conformitate cu prevederile strategiei.4. Împuterniciri şi atribuţiiFaţă de cele prezentate, este necesar ca ministerele implicate în punerea în aplicare a strategiei să ia toate măsurile necesare creării societăţilor comerciale integrate energetic, astfel:a) Ministerul Economiei şi Comerţului este împuternicit să asigure transferul exploatărilor miniere necesare înfiinţării complexurilor energetice, în condiţiile Legii nr. 31/1990, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;b) Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului este împuternicit să asigure transferul către Societatea Comercială "Electrocentrale Turceni" – S.A. al activelor aferente activităţii operării şi exploatării căii ferate Dragoteşti-Turceni prin aplicarea metodei divizării parţiale a Societăţii Naţionale de Transport Feroviar de Marfă "C.F.R. Marfă" – S.A. şi a Companiei Naţionale de Căi Ferate "C.F.R." – S.A., în condiţiile Legii nr. 31/1990, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi îndeplinirea actelor şi adoptarea hotărârilor necesare exercitării calităţii de autoritate concedentă referitoare la calea ferată Dragoteşti-Turceni;c) Agenţia Naţională pentru Resurse Minerale, în exercitarea atribuţiilor principale în ceea ce priveşte gestionarea resurselor minerale proprietate publică a statului potrivit prevederilor Legii minelor nr. 85/2003 şi Hotărârii Guvernului nr. 756/2003 privind organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Resurse Minerale, va colabora cu Ministerul Economiei şi Comerţului în vederea concesionării către complexurile energetice nou-create a dreptului de exploatare a lignitului din perimetrele miniere transferate;d) Ministerul Finanţelor Publice, Ministerul Muncii, Solidarităţii Sociale şi Familiei, Casa Naţională de Asigurări de Sănătate, autorităţile administraţiei publice locale şi alţi creditori bugetari vor emite, în termen de 30 de zile lucrătoare de la data solicitării de către Ministerul Economiei şi Comerţului, certificate de obligaţii bugetare pentru societăţile comerciale ce fac obiectul acţiunilor prevăzute în prezenta strategie;e) Ministerul Agriculturii, Pădurilor, Apelor şi Mediului, prin organele sale competente, va întreprinde măsurile necesare pentru emiterea operativă a avizelor de mediu pentru privatizare pentru fiecare amplasament;f) în vederea pregătirii procesului de negociere în scopul atragerii de capital în cadrul complexurilor energetice, Ministerul Economiei şi Comerţului, prin societăţile implicate, va asigura angajarea unor consultanţi specializaţi care să îmbine experienţa şi reputaţia internaţională cu cunoaşterea problemelor specifice sectorului energetic din România. Serviciile de consultanţă sunt necesare în vederea asigurării fazei de diagnostic, evaluare a societăţii, determinare a strategiei de atragere a investiţiilor, precum şi în organizarea procesului de negociere cu potenţialii investitori. În procesul de atragere a investiţiilor în sectorul producţiei de energie electrică se beneficiază de finanţare internaţională U.S.A.I.D. pentru componenta fixă a onorariului aferentă Contractului de consultanţă la Societatea Comercială "Electrocentrale Turceni" – S.A. (Complexul Energetic Turceni). De asemenea, este avută în vedere şi posibilitatea finanţării parţiale internaţionale (U.S.T.D.A.) a serviciilor de consultanţă la Societatea Comercială "Electrocentrale Rovinari" – S.A. (Complexul Energetic Rovinari). În vederea asigurării unei abordări unitare şi coordonate, precum şi a continuităţii acţiunilor iniţiate este necesar să se asigure următoarele măsuri:(i) Ministerul Economiei şi Comerţului, prin Oficiul Participaţiilor Statului şi Privatizării în Industrie, va încheia un contract de consultanţă cuprinzând componenta variabilă a onorariului, în vederea restructurării şi atragerii de investiţii în cadrul Societăţii Comerciale "Electrocentrale Turceni" – S.A., cu consultantul selectat de Agenţia Statelor Unite pentru Dezvoltare Internaţională (U.S.A.I.D.) în baza procedurii organismului internaţional finanţator în condiţiile prevăzute în Normele metodologice de aplicare a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 88/1997 privind privatizarea societăţilor comerciale, cu modificările şi completările ulterioare, şi a Legii nr. 137/2002 privind unele măsuri pentru accelerarea privatizării, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 577/2002, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 434 din 22 iulie 2002, cu modificările şi completările ulterioare. Cheltuielile legate de plată componentei variabile a onorariului şi cheltuielile pentru plata unor firme de avocatură angajate de Ministerul Economiei şi Comerţului, prin Oficiul Participaţiilor Statului şi Privatizării în Industrie, precum şi cele pentru pregătirea şi realizarea unor operaţiuni organizatorice, manageriale şi financiare în vederea sporirii atractivităţii societăţii comerciale pentru restructurarea şi atragerea investiţiilor în Complexul Energetic Turceni vor fi suportate, după caz, de Societatea Comercială „Electrocentrale Turceni” – S.A. sau de societatea comercială nou-înfiinţată ca urmare a restructurării/reorganizării, care va dispune plata acestora la termenele stabilite în contract, în baza confirmării de către Oficiul Participaţiilor Statului şi Privatizării în Industrie a îndeplinirii obligaţiilor asumate prin contractele încheiate în acest sens. Cheltuielile legate de plată componentei variabile a onorariului consultantului, aferente sumelor încasate efectiv de Oficiul Participaţiilor Statului şi Privatizării în Industrie, vor fi suportate de către acesta.(îi) Ministerul Economiei şi Comerţului, prin Oficiul Participaţiilor Statului şi Privatizării în Industrie, va încheia un contract de consultanţă cuprinzând componenta fixă şi componenta variabilă a onorariului în vederea restructurării şi atragerii de investiţii în Complexul Energetic Craiova.Selectarea consultantului şi încheierea contractului de consultanţă se vor realiza în condiţiile prevăzute în Normele metodologice de aplicare a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 88/1997 privind privatizarea societăţilor comerciale, cu modificările şi completările ulterioare, şi a Legii nr. 137/2002 privind unele măsuri pentru accelerarea privatizării, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 577/2002, cu modificările şi completările ulterioare.Cheltuielile legate de plată componentei fixe şi a componentei variabile a onorariului pentru contractul de consultanţă, cheltuielile pentru plata unor firme de avocatură angajate de Ministerul Economiei şi Comerţului, prin Oficiul Participaţiilor Statului şi Privatizării în Industrie, precum şi cele pentru pregătirea şi realizarea unor operaţiuni organizatorice, manageriale şi financiare în vederea sporirii atractivităţii societăţii comerciale pentru restructurarea şi atragerea de investiţii vor fi suportate, după caz, de Societatea Comercială "Electrocentrale Bucureşti" – S.A. sau de societatea comercială nou-înfiinţată ca urmare a restructurării/reorganizării, care va dispune plata acestora la termenele stabilite în contract, în baza confirmării de către Oficiul Participaţiilor Statului şi Privatizării în Industrie a îndeplinirii obligaţiilor asumate prin contractul încheiat în acest sens.Cheltuielile legate de plată componentei variabile a onorariului consultantului, aferente sumelor încasate efectiv de Oficiul Participaţiilor Statului şi Privatizării în Industrie, vor fi suportate de către acesta.(iii) Ministerul Economiei şi Comerţului, prin Oficiul Participaţiilor Statului şi Privatizării în Industrie, va încheia un contract de consultanţă cuprinzând componenta variabilă şi, după caz, parte din componenta fixă a onorariului, în vederea restructurării şi atragerii de investiţii în cadrul Societăţii Comerciale "Electrocentrale Rovinari" – S.A., cu consultantul selectat de U.S.T.D.A. (S.U.A.) în baza procedurii organismului internaţional finanţator în condiţiile prevăzute în Normele metodologice de aplicare a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 88/1997 privind privatizarea societăţilor comerciale, cu modificările şi completările ulterioare, şi a Legii nr. 137/2002 privind unele măsuri pentru accelerarea privatizării, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 577/2002, cu modificările şi completările ulterioare.Cheltuielile legate de plată componentei variabile şi, după caz, a componentei fixe a onorariului, precum şi cheltuielile pentru plata unor firme de avocatură angajate de Ministerul Economiei şi Comerţului, prin Oficiul Participaţiilor Statului şi Privatizării în Industrie, precum şi cele pentru pregătirea şi realizarea unor operaţiuni organizatorice, manageriale şi financiare în vederea sporirii atractivităţii societăţii comerciale pentru restructurarea şi atragerea investiţiilor în Complexul Energetic Rovinari vor fi suportate, după caz, de Societatea Comercială "Electrocentrale Rovinari" – S.A. sau de societatea comercială nou-înfiinţată ca urmare a restructurării/reorganizării, care va dispune plata acestora la termenele stabilite în contract, în baza confirmării de către Oficiul Participaţiilor Statului şi Privatizării în Industrie a îndeplinirii obligaţiilor asumate prin contractele încheiate în acest sens.Cheltuielile legate de plată componentei variabile a onorariului consultantului, aferente sumelor încasate efectiv de Oficiul Participaţiilor Statului şi Privatizării în Industrie, vor fi suportate de către acesta.În situaţia în care nu a fost încheiat contract de consultanţă cu finanţare internaţională, Ministerul Economiei şi Comerţului, prin Oficiul Participaţiilor Statului şi Privatizării în Industrie, va încheia un contract de consultanţă cuprinzând componenta fixă şi componenta variabilă a onorariului, în vederea restructurării şi atragerii de investiţii în Complexul Energetic Rovinari, în condiţiile stabilite la pct. (îi).5. Metode de privatizarePrezenta strategie de privatizare stabileşte procedura de privatizare a Societăţii Comerciale de Producere a Energiei Electrice şi Termice "Termoelectrica" – S.A., denumită în continuare societatea, precum şi procedura de vânzare a acţiunilor deţinute la filialele sale, a activelor societăţii/filialelor societăţii şi a participaţiilor la societăţile mixte ale societăţii/filialelor societăţii.5.1. Pentru realizarea obiectivelor prezentei strategii, se vor putea utiliza următoarele metode:a) vânzarea de acţiuni/participaţii;b) majorarea capitalului social prin aport de capital (cu sau fără drept de opţiune);c) constituirea de noi societăţi comerciale cu participarea potenţialilor investitori;d) vânzarea de active.a) Vânzarea acţiunilor/participaţiilorVânzarea acţiunilor/participaţiilor deţinute de societate în societăţi comerciale mixte se realizează de către aceasta, în baza mandatului special acordat prin ordin al ministrului economiei şi comerţului.Vânzarea acţiunilor/participaţiilor deţinute de societăţile comerciale filiale ale societăţii în societăţile comerciale nouînfiinţate se va realiza de către filialele respective, cu aprobarea adunării generale a acţionarilor filialelor, în baza mandatului special acordat în acest sens de societate.Documentaţia cu privire la vânzarea acţiunilor/participaţiilor filialelor la societăţi comerciale nou-înfiinţate va fi întocmită de filialele respective.b) Majorarea capitalului social prin aport de capitalMajorarea capitalului social prin aport de capital (cu sau fără drept de opţiune) la capitalul social al filialelor societăţii se realizează de către acestea, în baza mandatului special acordat în acest sens de societate.Documentaţia necesară desfăşurării procesului de privatizare prin majorarea capitalului social va fi întocmită de filială.c) Constituirea de societăţi mixteConstituirea de societăţi mixte/asocieri în participaţiune cu aportul societăţii se realizează cu respectarea prevederilor art. 50 din Legea nr. 137/2002 privind unele măsuri pentru accelerarea privatizării, ale Legii nr. 31/1990, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, ale Codului comercial, precum şi ale statutului societăţii.Potrivit art. 190 din Normele metodologice de aplicare a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 88/1997 şi a Legii nr. 137/2002, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 577/2002, cu modificările şi completările ulterioare, constituirea societăţilor mixte cu participarea societăţii se face cu aprobarea adunării generale a acţionarilor, conform mandatului acordat prin ordin al ministrului economiei şi comerţului.Constituirea de societăţi mixte/asocieri în participaţiune cu aportul societăţilor comerciale filiale ale societăţii se realizează cu respectarea prevederilor Legii nr. 31/1990, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, ale Codului comercial, precum şi ale statutelor filialelor. Constituirea noii societăţi se va realiza cu aprobarea adunării generale a acţionarilor filialei, în baza mandatului special acordat de societate.d) Vânzarea de activeVânzarea activelor Societăţii Comerciale de Producere a Energiei Electrice şi Termice "Termoelectrica" – S.A. se va realiza de societate, cu aprobarea adunării generale a acţionarilor societăţii, conform mandatului acordat prin ordin al ministrului economiei şi comerţului.Vânzarea activelor aparţinând societăţilor comerciale filiale ale Societăţii Comerciale de Producere a Energiei Electrice şi Termice "Termoelectrica" – S.A. se va realiza de către acestea, societatea urmând să acorde mandat reprezentanţilor săi în adunările generale ale acţionarilor societăţilor comerciale filiale pentru aprobarea vânzării activelor.5.2. Asistenţa în privatizare şi atragere de investiţiiÎn vederea desfăşurării în condiţii optime a procesului de restructurare, privatizare şi atragere de investiţii în filialele societăţii, acestea sunt abilitate să contracteze servicii de consultanţă, evaluare, asistenţă de specialitate juridică din partea unor societăţi civile de avocaţi, după caz.Selectarea acestora se va face de către societatea comercială care este în proces de privatizare, în baza mandatului acordat de societate şi în conformitate cu prevederile legale în vigoare.Cheltuielile legate de plată onorariilor pentru consultanţi, evaluatori şi societăţile civile de avocatură, precum şi cele pentru pregătirea şi realizarea unor operaţiuni organizatorice, manageriale şi financiare în vederea sporirii atractivităţii societăţilor comerciale pentru privatizare şi atragerea de investiţii vor fi suportate, în conformitate cu prevederile art. 51 lit. b) din Legea nr. 137/2002, cu modificările şi completările ulterioare, de societatea comercială filială supusă procesului de privatizare.6. Dispoziţii finaleMinisterul Economiei şi Comerţului, prin Oficiul Participaţiilor Statului şi Privatizării în Industrie, coordonează şi monitorizează întregul proces de privatizare şi dispune măsurile necesare în scopul realizării prezentei strategii.––––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x