STRATEGIA DE PRIVATIZARE din 14 iulie 2005

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 19/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: GUVERNUL
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 700 din 3 august 2005
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulACTUALIZEAZA PESTRATEGIE 14/07/2005
 Nu exista acte care fac referire la acest act





Notă
Aprobată prin HOTĂRÂREA nr. 806 din 14 iulie 2005, publicată în Monitorul Oficial nr. 700 din 3 august 2005.
 + 
Articolul 1Prezenta strategie stabilește procedeul și metoda de privatizare care se vor utiliza, precum și cotele de capital care vor fi dobândite de persoanele fizice sau juridice la Casa de Economii și Consemnațiuni C.E.C. – S.A., denumită în continuare C.E.C. – S.A. + 
Articolul 2Procedeul de privatizare a C.E.C. – S.A. constă în vânzarea acțiunilor deținute de stat și gestionate de Ministerul Finanțelor Publice, denumit în continuare M.F.P., reprezentând 100% din capitalul social al C.E.C. – S.A., către persoane fizice sau juridice, cu plata integrală în numerar, conform prevederilor art. 2 din Legea nr. 83/1997 pentru privatizarea societăților comerciale bancare la care statul este acționar, cu modificările și completările ulterioare.(la 25-05-2006,
Articolul 2 a fost modificat de Punctul 1, Articolul UNIC din HOTĂRÂREA nr. 573 din 26 aprilie 2006, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 456 din 25 mai 2006
)
 + 
Articolul 3(1)Metoda de privatizare a C.E.C. – S.A. constă în vânzarea către o instituție financiar-bancară de reputație internațională sau către un consorțiu de investitori din care să facă parte cel puțin o instituție financiar-bancară de reputație internațională, prin negociere, cu selecție de oferte, a acțiunilor aparținând statului și gestionate de M.F.P., în cota și conform etapelor prevăzute mai jos.(2)Pentru a stabili dacă potențialii cumpărători pot fi calificați ca instituții financiar-bancare de reputație internațională în scopul participării la procesul de privatizare a C.E.C. – S.A., Comisia de privatizare va solicita punctul de vedere explicit al Băncii Naționale a României.(3)Contractul de vânzare-cumpărare de acțiuni va include în sarcina cumpărătorului cel puțin următoarele obligații:a)păstrarea sintagmei "Casa de Economii și Consemnațiuni", pe o perioadă de cel puțin 5 ani de la data finalizării tranzacției, ca parte componentă a denumirii băncii;b)menținerea în activitate, pe o perioadă de cel puțin 5 ani de la data finalizării tranzacției, a unui număr de cel puțin 700 de unități C.E.C. aflate în mediul rural, în localitățile cu mai puțin de 50.000 de locuitori;c)acordarea de credite sectorului agricol, îndeosebi pentru cofinanțarea fondurilor comunitare, asigurându-se absorbția acestor fonduri pentru dezvoltarea mediului rural;d)implementarea unei modalități moderne, rapide și eficiente de efectuare a transferurilor din străinătate pentru deservirea inclusiv a cetățenilor români care lucrează în străinătate;e)efectuarea tuturor diligențelor pentru a canaliza, prin unitățile sale, fondurile comunitare din categoria Politicii Agricole Comune, fondurile structurale și de coeziune ale Uniunii Europene, cât mai aproape de utilizatorii finali din mediul rural.
 + 
Articolul 4(1)Cotele de capital care vor putea fi dobândite de persoanele fizice sau juridice în procesul de privatizare a C.E.C. – S.A. sunt:a)pachetul majoritar de acțiuni de 69,9% din capitalul social total al C.E.C. – S.A., de către o instituție financiar-bancară de reputație internațională sau de către un consorțiu de investitori din care să facă parte cel puțin o instituție financiar-bancară de reputație internațională. Un procent de 9,9% din suma încasată pentru acțiunile vândute în pachetul majoritar va fi virat la Fondul «Proprietatea», conform prevederilor art. 9 alin. (2) lit. f) din titlul VII al Legii nr. 247/2005 privind reforma în domeniile proprietății și justiției, precum și unele măsuri adiacente, cu modificările și completările ulterioare;(la 25-05-2006,
Litera a) din Alineatul (1), Articolul 4 a fost modificată de Punctul 2, Articolul UNIC din HOTĂRÂREA nr. 573 din 26 aprilie 2006, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 456 din 25 mai 2006
)
b)un număr de acțiuni de 5% din capitalul social total al C.E.C. – S.A., de către salariați și pensionarii cu ultimul loc de muncă la C.E.C. – S.A.;(la 25-05-2006,
Litera b) din Alineatul (1), Articolul 4 a fost modificată de Punctul 2, Articolul UNIC din HOTĂRÂREA nr. 573 din 26 aprilie 2006, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 456 din 25 mai 2006
)
c)restul acțiunilor deținute de stat vor fi vândute parțial sau în întregime, prin ofertă publică de vânzare pe piața internă și/sau externă de capital, inclusiv către acționarii existenți, prin metodele specifice piețelor reglementate, după finalizarea vânzării pachetului majoritar de acțiuni.(la 25-05-2006,
Litera c) din Alineatul (1), Articolul 4 a fost modificată de Punctul 2, Articolul UNIC din HOTĂRÂREA nr. 573 din 26 aprilie 2006, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 456 din 25 mai 2006
)
(2)Procentul de 9,9% din sumele ce se vor încasa din vânzarea acțiunilor prevăzută la alin. (1) lit. b) și c) se va vira la Fondul «Proprietatea», conform prevederilor art. 9 alin. (2) lit. f) din titlul VII al Legii nr. 247/2005, cu modificările și completările ulterioare.(la 25-05-2006,
Articolul 4 a fost completat de Punctul 3, Articolul UNIC din HOTĂRÂREA nr. 573 din 26 aprilie 2006, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 456 din 25 mai 2006
)
 + 
Articolul 5Elementele principale ale contractului de vânzare-cumpărare a pachetului majoritar de acțiuni la C.E.C. – S.A. vor fi supuse aprobării Guvernului. + 
Articolul 6(1)Vânzarea de acțiuni de către M.F.P. în cota prevăzută la art. 4 lit. b) către salariați, membrii consiliului de administrație și pensionarii cu ultimul loc de muncă la C.E.C. – S.A. se va face în condițiile legii, prin negociere directă, fără selecție de oferte, după finalizarea vânzării pachetului majoritar de acțiuni.(2)Elementele esențiale ale contractului de vânzare-cumpă rare de acțiuni, inclusiv prețul de vânzare, vor fi supuse aprobării Guvernului.(la 25-05-2006,
Articolul 6 a fost completat de Punctul 4, Articolul UNIC din HOTĂRÂREA nr. 573 din 26 aprilie 2006, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 456 din 25 mai 2006
)
 + 
Articolul 7(1)Vânzarea pachetului majoritar de acțiuni prevăzut la art. 4 alin. (1) lit. a) se va face în trei etape:a)etapa I – oferte preliminare neangajante;b)etapa a II-a – oferte finale angajante; șic)etapa a III-a – oferte financiare finale angajante îmbunătățite.Procedura de selecție va fi transparentă, deschisă și competitivă, bazată pe practicile internaționale în materie. În raport cu circumstanțele economice și politice naționale sau internaționale, cu interesul manifestat de potențialii cumpărători ori ținându-se seama de alte condiții care ar putea influența negativ rezultatele procesului de privatizare a C.E.C. – S.A., Guvernul poate decide în orice moment suspendarea sau întreruperea procesului de privatizare, fără a fi ținut răspunzător pentru aceasta și fără a i se putea cere despăgubiri.(la 25-05-2006,
Alineatul (1) din Articolul 7 a fost modificat de Punctul 5, Articolul UNIC din HOTĂRÂREA nr. 573 din 26 aprilie 2006, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 456 din 25 mai 2006
)
(2)Anunțul de vânzare, elaborat de Comisia de privatizare și publicat în presa internă și internațională, va cuprinde informații privind C.E.C. – S.A., acțiunile supuse privatizării, conform prezentei strategii, metoda de privatizare și criteriile pentru precalificarea ofertanților.(3)Criteriile de precalificare vor fi stabilite de Comisia de privatizare și vor fi comunicate potențialilor investitori interesați, prin intermediul anunțului de privatizare, împreună cu lista informațiilor și a documentelor considerate necesare fundamentării îndeplinirii criteriilor de precalificare.(4)După analizarea documentelor și a informațiilor primite și evaluarea îndeplinirii criteriilor de precalificare, Comisia de privatizare va întocmi lista investitorilor precalificați care vor fi invitați să depună oferte preliminare neangajante.(5)Comisia de privatizare va pune la dispoziție ofertanților precalificați un memorandum de informare cu privire la C.E.C. – S.A. și va asigura acestora, contra unei taxe ce va fi indicată în anunțul de privatizare, accesul la camera de date, în scopul efectuării propriei analize diagnostic și al depunerii ofertelor preliminare neangajante, care vor conține atât o componentă tehnică, cât și una financiară. Ofertanții precalificați vor primi, de asemenea, proiecte ale principalelor documente ale tranzacției (proiectul contractului de vânzare-cumpărare de acțiuni și, după caz, alte documente contractuale necesare în vederea încheierii tranzacției).(6)În scopul maximizării prețului acțiunilor, Comisia de privatizare va putea solicita potențialilor cumpărători să depună oferte preliminare neangajante atât pentru un pachet majoritar de 75% din capitalul social al C.E.C. – S.A., cât și pentru un pachet de acțiuni mai mic, dar nu mai puțin de 50% plus o acțiune din capitalul social total al C.E.C. – S.A.(7)În urma analizării ofertelor depuse, Comisia de privatizare va stabili cota de capital social pentru care va fi solicitată potențialilor cumpărători depunerea de oferte finale angajante.(8)După finalizarea negocierilor aferente etapei de oferte preliminare neangajante, potențialilor cumpărători li se vor transmite documentele revizuite ale tranzacției, precum și grila de punctaj, fiind invitați să depună oferte finale angajante, împreună cu garanția de participare stabilită de Comisia de privatizare, în conformitate cu prevederile art. 8. La solicitarea potențialilor cumpărători, Comisia de privatizare va putea să permită accesul acestora la informații suplimentare cu privire la C.E.C. – S.A., în vederea pregătirii ofertelor finale angajante. După depunerea ofertelor finale angajante, Comisia de privatizare va proceda la evaluarea acestora și îi va invita la negocieri în vederea depunerii de oferte financiare finale angajante îmbunătățite pe primii 2 ofertanți ale căror oferte finale angajante au obținut punctajele cele mai mari. Comisia de privatizare va putea însă solicita și ofertantului clasat pe al treilea loc să prezinte ofertă financiară finală îmbunătățită, dacă diferența dintre ofertele clasate pe primul și al treilea loc este de 10% sau mai puțin, raportat la oferta clasată pe primul loc.(la 25-05-2006,
Alineatul (8) din Articolul 7 a fost modificat de Punctul 6, Articolul UNIC din HOTĂRÂREA nr. 573 din 26 aprilie 2006, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 456 din 25 mai 2006
)
(8^1)În cazul în care, în urma aplicării grilei de punctaj, există egalitate de puncte între două sau mai multe oferte finale angajante clasate pe primul loc, Comisia de privatizare va invita la negocieri în vederea depunerii de oferte financiare finale angajante îmbunătățite numai ofertanții clasați la egalitate de puncte pe primul loc, fără a se aduce atingere posibilității Comisiei de privatizare de a invita la negocieri potențialul cumpărător a cărui ofertă s-a clasat pe locul următor în condițiile alin. (8). Dacă în urma aplicării grilei de punctaj rezultă un singur ofertant clasat pe primul loc și mai mulți ofertanți clasați la egalitate de puncte pe locul al doilea, Comisia de privatizare îi va invita la negocieri în vederea depunerii de oferte financiare finale angajante îmbunătățite pe ofertantul clasat pe primul loc și pe toți ofertanții clasați pe al doilea loc.(la 25-05-2006,
Articolul 7 a fost completat de Punctul 7, Articolul UNIC din HOTĂRÂREA nr. 573 din 26 aprilie 2006, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 456 din 25 mai 2006
)
(8^2)După derularea negocierilor, cu cel puțin 8 zile înaintea datei anunțate pentru depunerea ofertelor financiare finale angajante îmbunătățite, se vor comunică ofertanților selectați proiectul final al contractului de vânzare-cumpărare de acțiuni, proiectul final al acordului de cont escrow și mandat de plată, precum și, dacă este cazul, proiectul final al altor documente necesare în vederea încheierii tranzacției și vor fi invitați să depună oferte financiare finale angajante îmbunătățite.(la 25-05-2006,
Articolul 7 a fost completat de Punctul 7, Articolul UNIC din HOTĂRÂREA nr. 573 din 26 aprilie 2006, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 456 din 25 mai 2006
)
(8^3)Depunerea de oferte financiare finale angajante îmbunătățite presupune acceptarea necondiționată de către ofertanții selectați a proiectului final al contractului de vânzare-cumpărare de acțiuni, a proiectului final al acordului de cont escrow și mandat de plată, precum și, dacă este cazul, a proiectului final al celorlalte documente necesare încheierii tranzacției. Oferta financiară finală angajantă îmbunătățită se referă numai la prețul oferit pe acțiune, care trebuie să fie mai mare decât cel prezentat prin oferta finală angajantă.(la 25-05-2006,
Articolul 7 a fost completat de Punctul 7, Articolul UNIC din HOTĂRÂREA nr. 573 din 26 aprilie 2006, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 456 din 25 mai 2006
)
(8^4)După depunerea ofertelor financiare finale angajante îmbunătățite, Comisia de privatizare va desemna ofertantul câștigător ca fiind acel ofertant selectat care a acceptat necondiționat proiectele finale ale documentelor necesare încheierii tranzacției și a oferit cel mai mare preț pe acțiune dintre ofertele financiare finale angajante îmbunătățite depuse. În cazul în care 2 sau mai mulți ofertanți oferă același cel mai mare preț pe acțiune, Comisia de privatizare poate solicita acestora să depună o nouă ofertă financiară angajantă îmbunătățită.(la 25-05-2006,
Articolul 7 a fost completat de Punctul 7, Articolul UNIC din HOTĂRÂREA nr. 573 din 26 aprilie 2006, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 456 din 25 mai 2006
)
(9)Abrogat.(la 25-05-2006,
Alineatul (9) din Articolul 7 a fost abrogat de Punctul 8, Articolul UNIC din HOTĂRÂREA nr. 573 din 26 aprilie 2006, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 456 din 25 mai 2006
)
(10)Abrogat.(la 03-04-2007,
Alineatul (10) din Articolul 7 a fost abrogat de Articolul UNIC din HOTĂRÂREA nr. 312 din 28 martie 2007, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 226 din 03 aprilie 2007
)
(11)Abrogat.(la 03-04-2007,
Alineatul (11) din Articolul 7 a fost abrogat de Articolul UNIC din HOTĂRÂREA nr. 312 din 28 martie 2007, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 226 din 03 aprilie 2007
)
(12)În cazul în care nu este depusă nicio ofertă financiară finală angajantă îmbunătățită sau nicio ofertă financiară finală angajantă îmbunătățită depusă nu este conformă cu instrucțiunile pentru depunerea ofertelor financiare finale angajante îmbunătățite, precum și în cazul în care documentele necesare încheierii tranzacției nu se încheie cu niciunul dintre ofertanții selectați, Comisia de privatizare poate decide să declare oferta câștigătoare dintre cele ale ofertanților care au depus oferte finale angajante ce respectă instrucțiunile Comisiei de privatizare sau poate întrerupe procedura.(la 25-05-2006,
Articolul 7 a fost completat de Punctul 10, Articolul UNIC din HOTĂRÂREA nr. 573 din 26 aprilie 2006, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 456 din 25 mai 2006
)
(13)Abrogat.(la 03-04-2007,
Alineatul (13) din Articolul 7 a fost abrogat de Articolul UNIC din HOTĂRÂREA nr. 312 din 28 martie 2007, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 226 din 03 aprilie 2007
)
(14)Abrogat.(la 03-04-2007,
Alineatul (14) din Articolul 7 a fost abrogat de Articolul UNIC din HOTĂRÂREA nr. 312 din 28 martie 2007, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 226 din 03 aprilie 2007
)
(15)Abrogat.(la 03-04-2007,
Alineatul (15) din Articolul 7 a fost abrogat de Articolul UNIC din HOTĂRÂREA nr. 312 din 28 martie 2007, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 226 din 03 aprilie 2007
)
 + 
Articolul 8(1)În vederea participării la negociere, potențialii cumpărători vor fi obligați să depună o garanție de participare odată cu ofertele finale angajante. Cuantumul și forma garanției, precum și situațiile în care garanția nu va mai fi restituită potențialilor cumpărători vor fi stabilite de Comisia de privatizare, urmând a fi comunicate potențialilor cumpărători cu cel puțin 8 zile înainte de data anunțată pentru depunerea ofertelor finale angajante.(2)Prin derogare de la prevederile art. 34 alin. (1) din anexa la Hotărârea Guvernului nr. 577/2002, în cazul în care garanția de participare solicitată va fi dată sub forma unei scrisori de garanție bancară, aceasta se va restitui ofertantului selectat pentru încheierea contractului de vânzare-cumpărare a pachetului de acțiuni prevăzut la art. 4 lit. a), după plata de către acesta a acțiunilor, conform contractului de vânzare-cumpărare.
––––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x