STRATEGIA ACTUALIZATĂ din 14 aprilie 2005

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 19/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: GUVERNUL
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 355 din 27 aprilie 2005
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Nu exista acte referite de acest act
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulAPROBAT DEHG 306 14/04/2005
ActulCONTINUT DEHG 306 14/04/2005

privind reforma instituţională a Ministerului Administraţiei şi Internelor în perioada 2005-2006



1. Argument:Rezultatele obţinute în anul 2004, analiza potenţialului uman şi a resurselor materiale şi financiare, precum şi direcţiile de acţiune prevăzute în Programul de guvernare pentru perioada 2005-2008 au impus actualizarea Strategiei sectoriale a Ministerului Administraţiei şi Internelor privind reforma instituţională în perioada 2004-2006 şi aplicarea la nivelul structurilor responsabile a unor noi măsuri care să asigure reforma instituţională proiectată până la data integrării României în Uniunea Europeană.2. Scop:Crearea unei instituţii funcţionale adecvate realităţilor româneşti şi compatibilizarea ei cu instituţiile similare din ţările membre ale Uniunii Europene3. Obiectiv fundamental:Întărirea capacităţii instituţionale a structurilor Ministerului Administraţiei şi Internelor4. Analiză-diagnostic:Strategia actualizată de reformă a Ministerului Administraţiei şi Internelor este rezultatul unei analize aprofundate a realităţilor României anului 2004. Strategia actualizată răspunde dublului imperativ al consolidării democraţiei în România şi al pregătirii integrării ţării noastre în Uniunea Europeană.Strategia, în forma actualizată, proiectează noi modalităţi de accelerare a transformării instituţionale a Ministerului Administraţiei şi Internelor pentru a susţine eforturile generale de reformă a administraţiei publice.Potrivit analizei-diagnostic au rezultat următoarele:● Principalele aspecte pozitive semnalate sunt:a) de ordin general:– capacitatea de adaptare a structurilor funcţionale la schimbările şi la cerinţele mediului socioeconomic, precum şi la obiectivele naţionale impuse de integrarea europeană şi de statutul de membru al Alianţei Nord-Atlantice – NATO;– elaborarea şi promovarea actelor normative, în conformitate cu standardele Uniunii Europene şi cu acquisul comunitar;– crearea cadrului instituţional pentru desfăşurarea procesului de descentralizare administrativă şi financiară;– creşterea gradului de transparenţă în relaţiile publice;– adoptarea şi implementarea unor noi instrumente şi metode moderne de management în diferite domenii;– acumularea de experienţă în gestionarea programelor cu finanţare externă;– relaţii active cu instituţiile similare din alte ţări şi cu organismele internaţionale de profil;b) în domeniul administraţiei publice:– constituirea şi operaţionalizarea unor structuri compatibile cu standardele Uniunii Europene, în domeniul evidenţei persoanelor, elaborarea legislaţiei de profil şi pregătirea introducerii cardului electronic de identitate;– punerea în aplicare a unor programe prioritare în domeniul administraţiei publice;– crearea sistemului-cadru de formare continuă a personalului;– implementarea unor proiecte în domeniul "e-Administraţie" destinate apropierii administraţiei de cetăţeni şi reducerii birocraţiei;– demararea procesului de reformă a funcţiei publice;c) în domeniul ordinii şi siguranţei publice:– mediu de lucru organizat şi disciplinat;– posibilităţi multiple de pregătire şi perfecţionare profesională.● Principalele puncte slabe sunt reprezentate de:a) de ordin general:– dificultăţi de comunicare internă, care generează o anumită rezistenţă la schimbare;– insuficientă coerenţă în adoptarea politicilor şi strategiilor subsectoriale;– deficienţe în delimitarea atribuţiilor între structuri;– insuficienţa spaţiilor adecvate de lucru, echipamentelor IT şi biroticii;– posibilităţi reduse de motivare financiară a personalului şi de atragere în corpul funcţionarilor publici a personalului cu pregătire profesională corespunzătoare;– inconsecvenţă în realizarea obiectivelor strategice stabilite prin diferite documente programatice şi a unor programe multianuale cu susţinere financiară corespunzătoare pentru atingerea acestora;– lipsa unui sistem cuprinzător şi actualizat de standarde ocupaţionale şi de formare pe plan naţional, ceea ce împiedică recunoaşterea adecvată a competenţelor indivizilor;b) în domeniul administraţiei publice:– insuficienţa resurselor financiare destinate perfecţionării profesionale a funcţionarilor publici, lipsa unei politici coerente de formare a acestora, precum şi a asigurării nivelului de investiţii necesar în vederea alinierii serviciilor publice la cerinţele acquisului comunitar în perioadele de conformare negociate şi implementării Sistemului "e-Administraţie";– poziţionarea responsabilităţii implementării unor programe cu finanţare externă pentru domenii aflate în coordonarea Ministerului Administraţiei şi Internelor în cadrul altor instituţii (de exemplu: coordonarea programului ISPA – Instrumentul pentru Politici Structurale de Preaderare, destinat serviciilor publice, de către Ministerul Mediului şi Gospodăririi Apelor);– gradul ridicat de fluctuaţie a funcţionarilor publici, fapt ce determină cheltuirea suplimentară a unor resurse financiare pentru profesionalizarea acestora;– resurse umane insuficiente şi/sau alocate în mod nefundamentat;– lipsa unui sistem de comunicare electronică securizat, care să fluidizeze circulaţia documentelor/ informaţiilor, să scurteze perioada de fundamentare şi de luare a deciziei şi să diminueze cheltuielile bugetare;– lipsa unui sistem unitar de salarizare pentru funcţionarii publici;c) în domeniul ordinii şi siguranţei publice:– număr insuficient de personal în cadrul structurilor operative, fapt ce diminuează capacitatea de acţiune a structurilor de ordine publică;– întârzierea aplicării unora dintre măsurile de reformă stabilite;– întârzierea adoptării şi introducerii în dotare a unor metode şi mijloace moderne pentru managementul crizelor în timp real;– lipsa evaluărilor riscului de criminalitate în comunităţile locale;– disfuncţionalităţi în asigurarea cu mijloace materiale şi financiare.Din punct de vedere al managementului public, ţinând cont de evoluţiile europene în domeniu (începând cu anul 2006, ca urmare a schimbării ciclului bugetar al Comisiei Europene, în unele state membre urmează a se utiliza sistemul de bugetare bazat pe programe), la nivelul Ministerului Administraţiei şi Internelor este necesară pregătirea personalului din direcţiile specializate pentru a aplica în viitor acest sistem de bugetare.În acest sens va fi introdus "Programul managerial" avizat de Colegiul Ministerului Administraţiei şi Internelor şi aprobat de ministru, bazat pe indicatorii fizici şi pe fondurile bugetare alocate anual.De asemenea, utilizarea noilor tehnologii ale informaţiilor şi comunicaţiilor este esenţială în vederea reducerii costurilor de funcţionare a sistemului administraţiei publice, reducerii birocraţiei şi creşterii eficienţei activităţilor, asigurându-se astfel un acces mai facil cetăţenilor la informaţiile publice de interes naţional sau local prin accesarea on-line a serviciilor de tip A2C ("Administraţie către cetăţean").Din punct de vedere al optimizării procesului de fundamentare a actului decizional un element deosebit de important îl constituie îmbunătăţirea procesului de formulare a politicilor publice sectoriale prin crearea sistemelor de coordonare şi creşterea capacităţii manageriale a structurilor Ministerului Administraţiei şi Internelor.● Probleme critice ale domeniuluiDeşi în rapoartele de ţară Comisia Europeană arată că "evoluţii importante au avut loc cu privire la lansarea unei reforme a administraţiei publice din România", pe baza celor 3 documente programatice şi de raportare utilizate de Comisia Europeană în relaţia cu România (Documentul de poziţie pentru cap. 24, Parteneriatul de aderare a Românei, Programul naţional de aderare a României) pot fi identificate în continuare o serie de probleme critice, astfel:– administraţia rămâne caracterizată prin centralizare şi birocraţie excesivă, întârzieri majore în implementarea tehnologiilor proprii societăţii informaţionale moderne, lipsă de transparenţă şi capacitate limitată de transpunere în practică a politicilor;– lipsa instrumentelor legale de autoritate şi a resurselor necesare Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici pentru îndeplinirea în totalitate a atribuţiilor stabilite în competenţa acesteia;– legat de funcţia publică, s-au înregistrat progrese minore în domenii precum: remunerarea, structura şi urmărirea carierei şi dezvoltarea responsabilităţii publice;– sistemele de gestionare a resurselor umane sunt subdezvoltate, formarea profesională este limitată şi se constată o fluctuaţie mare în rândul funcţionarilor publici;– cel mai adesea planurile de acţiune elaborate nu se bazează pe evaluări de impact/necesităţi;– unele decizii sunt luate fără respectarea procedurilor interne, fără o consultare adecvată şi fără o evaluare suficientă a fezabilităţii şi impactului acestora, având ca rezultat propuneri legislative insuficient elaborate;– ca regulă generală, organizaţiile neguvernamentale nu sunt atrase în dialogul asupra politicilor.Pornind de la aceste probleme critice, în cadrul aceloraşi documente programatice şi de raportare Comisia Europeană face următoarele recomandări:– continuarea procesului de descentralizare/ deconcentrare a serviciilor publice;– îmbunătăţirea coordonării la nivelul experţilor din ministere pentru formularea politicilor sectoriale şi elaborarea reglementărilor;– perfecţionarea aplicării reglementărilor privind evaluarea consecinţelor economice şi sociale ale proiectelor de acte normative;– continuarea reformei funcţiei publice.5. Principii directoareCorespunzător domeniilor de activitate gestionate de Ministerul Administraţiei şi Internelor, principiile directoare care guvernează întreaga activitate sunt:a) legalitate, imparţialitate şi obiectivitate;b) transparenţă, liber acces la informaţiile de interes public;c) eficienţă şi eficacitate;d) orientare către cetăţean;e) stabilitate în exercitarea funcţiei publice;f) adaptare şi flexibilitate;g) prioritate;h) viziune globală şi unitară;i) coordonare şi cooperare unitară între toate sectoarele implicate;j) profesionalizare în toate domeniile de activitate;k) complementaritate;l) continuitate;m) respectarea drepturilor şi libertăţilor omului;n) nediscriminare.6. Priorităţile reformeiModificările de esenţă în structura şi în atribuţiile Ministerului Administraţiei şi Internelor sunt concepute ca un proces coerent, gradual, având obiective clar definite şi aflat într-o permanentă adaptare la dinamica realităţii sociale.Astfel, în acord cu cerinţele impuse în procesul de integrare europeană şi pe baza concluziilor desprinse în urma analizelor-diagnostic, la nivelul Ministerului Administraţiei şi Internelor au fost stabilite următoarele priorităţi:– creşterea capacităţii administrative a Ministerului Administraţiei şi Internelor;– crearea unui sistem eficient de prevenire şi combatere a corupţiei;– dezvoltarea capacităţii instituţiei de a formula politici publice coerente în domeniile de responsabilitate şi asigurarea compatibilităţii acestora cu reglementări şi politici din alte domenii ale guvernării;– îndeplinirea, în condiţiile şi la termenele stabilite, a obiectivelor şi angajamentelor specifice din competenţa Ministerului Administraţiei şi Internelor, asumate prin cap. 24 "Justiţie şi afaceri interne".La stabilirea priorităţilor s-au avut în vedere:a) în domeniul administraţiei publice:– consolidarea rolului prefectului în gestionarea procesului de deconcentrare a serviciilor publice şi în asigurarea unui management integrat pentru serviciile publice deconcentrate ale ministerelor;– pregătirea transformării prefectului şi subprefectului în înalţi funcţionari publici şi profesionalizarea acestor funcţii prin programe de formare specializată;– consolidarea relaţiilor de parteneriat şi a dialogului permanent dintre Ministerul Administraţiei şi Internelor şi structurile asociative ale autorităţilor administraţiei publice locale;– elaborarea şi introducerea Cartei serviciilor publice, prin care se vor stabili principiile minimale ale ofertei de servicii publice, obligatorii pentru prestatorii de servicii publice, precum şi standardele de calitate şi modalităţile de evaluare a acestor oferte;– regândirea sistemului de salarizare a funcţionarilor publici, astfel încât funcţia publică să devină atractivă pentru persoanele cu o înaltă calificare profesională;– activităţi de promovare a "EU Best Practices în Public Administration – Cele mai bune practici ale Uniunii Europene în domeniul administraţiei publice" la nivelul administraţiilor locale, inclusiv prin încurajarea încheierii de acorduri de înfrăţire instituţională – twinning între administraţiile locale ale localităţilor din România şi cele din cadrul ţărilor membre ale Uniunii Europene;b) în domeniul ordinii şi siguranţei publice:– deconcentrarea atribuţiilor structurilor din aparatul central al Ministerului Administraţiei şi Internelor şi din aparatele proprii ale inspectoratelor generale (similare), concomitent cu diminuarea posturilor de conducere şi a efectivelor cu până la 50%;– stabilirea numărului de posturi în structurile de ordine şi siguranţă publică, în strictă concordanţă cu numărul de indicatori aprobaţi Ministerului Administraţiei şi Internelor prin legea anuală a bugetului de stat;– evaluarea nivelului optim al efectivelor de ordine şi siguranţă publică, necesar pentru îndeplinirea atribuţiilor stabilite prin lege;– elaborarea unor soluţii alternative care să conducă la îmbunătăţirea activităţii în domeniul de referinţă;– implementarea unor metode şi tehnologii moderne pentru managementul în timp real al crizelor nonmilitare;– realizarea efectivă a unui parteneriat cu societatea civilă, necesar obţinerii sprijinului acesteia în efortul comun de prevenire şi contracarare a fenomenului infracţional, prin:● întărirea capacităţii de promovare a unei imagini coerente, credibile şi stabile a Ministerului Administraţiei şi Internelor;● adoptarea unei atitudini transparente, active şi a unui limbaj adecvat;– testarea prin sondaje de opinie a reacţiei publicului faţă de strategiile, proiectele şi activitatea Ministerului Administraţiei şi Internelor.7. Obiective şi direcţii de acţiuneObiectiv 1 – Stabilirea unei structuri organizatorice a Ministerului Administraţiei şi Internelor, compatibilă cu structurile instituţiilor similare din statele membre ale Uniunii EuropeneÎn anul 2005(în anexa nr. 1A "Structura organizatorică a Ministerului Administraţiei şi Internelor în anul 2005")– Reducerea etapizată a numărului posturilor de conducere şi a efectivelor, cu până la 50%, din aparatul central al Ministerului Administraţiei şi Internelor şi din aparatele proprii ale inspectoratelor generale (similare), prin descentralizarea unor activităţi de ordine publică şi prin deconcentrarea unor atribuţii, concomitent cu modificarea legislaţiei secundare şi primare– Desfiinţarea funcţiei de secretar de stat pentru logistică şi transferarea atribuţiilor acestuia secretarului general al Ministerului Administraţiei şi Internelor, în concordanţă cu practicile europene în domeniu– Înfiinţarea funcţiei de adjunct al şefului Departamentului ordine şi siguranţă publică (la nivel de subsecretar de stat)– Transferarea unor atribuţii privind combaterea criminalităţii organizate ale Direcţiei generale informaţii şi protecţie internă la Inspectoratul General al Poliţiei Române– Înfiinţarea Direcţiei anticorupţie– Înfiinţarea Centrului de Studii şi Planificare Strategică prin unificarea Unităţii de Politici Publice cu Unitatea de Planificare Strategică, care va prelua domeniile politicilor publice sectoriale, avizării strategiilor etc.– Transformarea Direcţiei pentru serviciile publice descentralizate în Direcţia pentru serviciile publice deconcentrate– Reorganizarea Direcţiei generale servicii de gospodărie comunală în Direcţia generală servicii de interes general şi parteneriat cu asociaţiile aleşilor locali– Reorganizarea Direcţiei pentru comunităţi locale şi parteneriat cu asociaţiile aleşilor locali în Direcţia pentru comunităţi locale– Reorganizarea Direcţiei pentru investiţii locale în Direcţia pentru politici fiscale, bugetare şi investiţii locale– Constituirea Centrului de Cooperare Poliţienească Internaţională, care va integra Punctul Naţional Focal, Biroul Naţional INTERPOL, Oficiului European de Poliţie EUROPOL şi SIRENE– Transferarea Societăţii Comerciale "Rami-Dacia" – S.A. din coordonarea Ministerului Administraţiei şi Internelor în coordonarea Autorităţii pentru Valorificarea Activelor Statului– Trecerea Grupului Special de Protecţie şi Intervenţie "Acvila" din subordinea Direcţiei generale organizare, planificare misiuni şi resurse în subordinea secretarului de stat, şef al Departamentului ordine şi siguranţă publică.În anul 2006(în anexa nr. 1B "Structura organizatorică a Ministerului Administraţiei şi Internelor la finele anului 2006)– Transformarea Direcţiei generale integrare europeană şi relaţii internaţionale în Direcţia generală afaceri europene– Transformarea Corpului de control al ministrului în Inspecţia generală a ministrului– Constituirea Departamentului ordine şi siguranţă publică din Direcţia generală organizare, planificare misiuni şi resurse – ca structură a aparatului central al Ministerului Administraţiei şi Internelor – şi următoarele componente de ordine şi siguranţă publică subordonate ministerului: Poliţia Română, Jandarmeria Română, Poliţia de Frontieră Română, Autoritatea pentru Străini, Oficiul Naţional pentru Refugiaţi, Unitatea Specială de Aviaţie şi Grupul Special de Protecţie şi Intervenţie "Acvila".Obiectiv 2 – Armonizarea legislativă în concordanţă cu modificările de structuri preconizate– Elaborarea proiectelor de acte normative de nivel superior şi a legislaţiei secundare, cu respectarea principiului deconcentrării.Obiectiv 3 – Reorganizarea unor componente ale Ministerului Administraţiei şi Internelor vizând eliminarea paralelismelor şi suprapunerilor de competenţe, concomitent cu adoptarea unui management performant şi transferarea unor atribuţii către structurile teritoriale– Delimitarea competenţelor între poliţie şi jandarmerie, conform Strategiei Ministerului Administraţiei şi Internelor de realizare a ordinii şi siguranţei publice, pentru creşterea siguranţei cetăţeanului şi prevenirea criminalităţii stradale– Creşterea capacităţii operative a structurilor de intervenţie rapidă în vederea gestionării calificate a tuturor problemelor pe linie de ordine publică– Reorganizarea aparatului propriu al structurilor centrale din cadrul Departamentului ordine şi siguranţă publică prin creşterea ponderii atribuţiilor de reglementare, control şi monitorizare, reducerea/eliminarea atribuţiilor şi a funcţiilor de execuţie prin descentralizarea/transferarea acestora structurilor teritoriale– Generalizarea standardizării procedurilor şi acţiunilor în scopul debirocratizării serviciilor publice din competenţa Ministerului Administraţiei şi Internelor– Proiectarea şi aplicarea unui sistem integrat de diagnoză a nevoilor de pregătire a personalului, precum şi a unor indicatori de performanţă ai sistemului de formare continuă a personalului– Adaptarea structurilor de învăţământ universitar din subordinea Ministerului Administraţiei şi Internelor la standardele Uniunii Europene în domeniu.Obiectiv 4 – Continuarea procesului de deconcentrare/descentralizare– Identificarea activităţilor Ministerului Administraţiei şi Internelor, care vor fi descentralizate către autorităţile publice locale, conform principiilor subsidiarităţii şi proporţionalităţii– Identificarea activităţilor Ministerului Administraţiei şi Internelor care vor fi deconcentrate prin amendarea legislaţiei primare şi secundare pentru a asigura o flexibilitate mai mare în rezolvarea problemelor şi gestionarea resurselor, concomitent cu transferul de personal– Delimitarea clară a competenţelor între diferite niveluri şi structuri ale Ministerului Administraţiei şi Internelor– Externalizarea serviciilor privind hrănirea efectivelor, întreţinerea imobilelor, proiectarea lucrărilor de reparaţii la imobile şi investiţii (prin desfiinţarea Grupului de Proiectare pentru Construcţii din subordinea Direcţiei management logistic), inclusiv autorizarea execuţiei lucrărilor, a inspecţiei (dirigenţiei) de şantier, precum şi a activităţii de urmărire a comportării în timp a construcţiilor, la obiectivele din cadrul Ministerului Administraţiei şi Internelor (aceste activităţi se vor realiza de către autorităţile abilitate ale statului, urmând ca Serviciul de control al calităţii în construcţii din cadrul Direcţiei management logistic să fie desfiinţat)– Desfiinţarea liceelor militare– Desfiinţarea Clubului Sportiv "Dinamo Braşov" prin preluarea unor secţii în cadrul Clubului Sportiv "Dinamo Bucureşti" şi transferarea celorlalte secţii către autorităţile administraţiei publice locale, precum şi analiza oportunităţii menţinerii unor secţii în cadrul Clubului Sportiv "Dinamo Bucureşti"– Transferarea Ansamblului "Ciocârlia" la o societate comercială din subordinea Ministerului Administraţiei şi Internelor.8. Managementul procesului de reformă impune:– coordonarea procesului de reformă de către conducerea Ministerului Administraţiei şi Internelor;– folosirea experienţei instituţiilor similare din alte state;– abordarea reformei ca un proces deschis;– respectarea priorităţilor strategice stabilite pentru fiecare etapă;– consultarea Corpului Naţional al Poliţiştilor, precum şi a celorlalte asociaţii cu caracter profesional ale poliţiştilor la elaborarea actelor normative care vizează activitatea poliţiei sau statutul poliţistului;– consultarea societăţii civile, în primul rând a patronatelor şi sindicatelor, atât în mod organizat şi periodic în cadrul Consiliului Economic şi Social constituit la nivelul Ministerului Administraţiei şi Internelor şi al fiecărei instituţii subordonate (Agenţia Naţională a Funcţionarilor Publici, Institutul Naţional de Administraţie etc.), cât şi în cazul unor evenimente şi/sau activităţi care necesită asemenea consultări.Monitorizarea procesului de implementare a prezentei strategii se realizează de către structura de planificare strategică.9. Riscuri şi oportunităţi pentru implementarea strategiei9.1. RiscuriPentru ca reforma instituţională a administraţiei publice să aibă succes se impune consultarea permanentă a organizaţiilor sindicale din administraţia publică, a Corpului Naţional al Poliţiştilor şi a celorlalte asociaţii profesionale ale poliţiştilor, precum şi a organizaţiilor societăţii civile.Totodată, pe baza modelului dezvoltării integrate a organizaţiilor, au fost identificate patru tipuri de factori de blocaj în implementarea strategiei sectoriale: strategici (complexitatea decizională), structurali (birocraţia specifică oricărui sistem, mijloace umane şi financiare limitate, dimensiunea şi complexitatea), culturali (teama de risc, tradiţia "continuităţii", schimbarea mentalităţii) şi comportamentali (absenţa stimulentelor individuale, neînţelegerea obiectivelor finale, demotivare şi frustrări, comportamentele de aşteptare). Dintre aceştia, neasigurarea resurselor financiare necesare prin bugetele anuale constituie un risc major.9.2. Oportunităţi:– reforma administraţiei publice constituie o prioritate pe agenda Guvernului României;– procesul de reformă a Ministerului Administraţiei şi Internelor este susţinut şi se bucură de sprijinul partenerilor europeni şi al societăţii civile;– existenţa unui cadru legislativ coerent, bine armonizat cu acquisul comunitar;– existenţa unei coeziuni, la nivelul tuturor partidelor şi formaţiunilor politice, cu privire la necesitatea continuării reformei în administraţie, precum şi la nivelul structurilor de decizie, care permite o acţiune concertată şi o abordare multilaterală, integrată, echilibrată şi participativă, în vederea atingerii obiectivelor stabilite prin prezenta strategie;– implementarea prezentei strategii angajează un volum redus de cheltuieli financiare, iar beneficiile reformei sunt opozabile întregii societăţi româneşti.10. Mecanismul intern pentru revizuirea/actualizarea strategieiSistemul de revizuire/actualizare a prezentei strategii se va realiza pe baza planului de implementare a acesteia şi monitorizare a performanţelor prin care se va consacra un dublu sistem de monitorizare: intern – pentru a asigura feed-back-ul necesar pe tot parcursul derulării procesului de reformă instituţională, a identifica disfuncţionalităţile şi a aplica corectivele necesare, şi, respectiv, extern – pentru a asigura independenţă şi neutralitate în monitorizarea procesului de reformă, precum şi o transparenţă reală pe parcursul derulării acestuia.Actualizarea permanentă va ţine seama de rezultatele/performanţele obţinute în fiecare etapă de implementare a procesului de reformă.11. ResurseAplicarea Strategiei actualizate privind reforma instituţională a Ministerului Administraţiei şi Internelor în perioada 2005-2006 incumbă resurse umane şi financiare suplimentare faţă de cele alocate pentru anul 2005 şi previzionate a fi alocate pentru anul 2006 Ministerului Administraţiei şi Internelor prin legea bugetului de stat (în anexa nr. 1C "Evoluţia fondurilor asigurate Ministerului Administraţiei şi Internelor în anul 2005 şi estimările pentru anul 2006"). + 
Anexa 1ASTRUCTURA ORGANIZATORICĂa Ministerului Administraţiei şi Internelor în anul 2005II. INSTITUŢII ŞI STRUCTURI AFLATE ÎN SUBORDINEA/COORDONAREA MINISTERULUI ADMINISTRAŢIEI ŞI INTERNELORA. Instituţii şi structuri aflate în subordinea Ministerului Administraţiei şi Internelor1. Agenţia Naţională Antidrog2. Agenţia Naţională de Cadastru şi Publicitate Imobiliară3. Institutul Naţional de Administraţie4. Agenţia Naţională a Funcţionarilor Publici5. Instituţia prefectului (42)6. Direcţia Generală de Paşapoarte7. Direcţia Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor8. Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţă9. Inspectoratul Naţional pentru Evidenţa Persoanelor10. Centrul Informatic Naţional al Ministerului Administraţiei şi Internelor (e-administraţie)11. Direcţia Generală de Informaţii şi Protecţie Internă12. Oficiul Naţional pentru Refugiaţi13. Centrul de Cooperare Poliţienească Internaţională14. Arhivele Naţionale15. Centrul Naţional de Administraţie a Bazelor de Date privind Evidenţa Persoanelor16. Academia de Poliţie "Alexandru Ioan Cuza"17. Liceul Militar "Neagoe Basarab" Buzău18. Liceul Militar "Constantin Brâncoveanu" Ploieşti19. Poliţia Română20. Jandarmeria Română21. Poliţia de Frontieră Română22. Autoritatea pentru Străini23. Unitatea Specială de Aviaţie24. Grupul Special de Protecţie şi Intervenţie "Acvila"25. Direcţia Economico-Administrativă26. Baza Centrală pentru Asigurarea Tehnică a Misiunilor27. Clubul Sportiv "Dinamo" Bucureşti28. Clubul Sportiv "Dinamo" Braşov29. Structuri subordonate unor unităţi centrale.B. Instituţii aflate în coordonarea Ministerului Administraţiei şi Internelor– Societatea Comercială "COMICEX" – S.A.
 + 
Anexa 1BSTRUCTURA ORGANIZATORICĂa Ministerului Administraţiei şi Internelor la finele anului 2006II. INSTITUŢII ŞI STRUCTURI AFLATE ÎN SUBORDINEA/COORDONAREA MINISTERULUI ADMINISTRAŢIEI ŞI INTERNELORA. Instituţii şi structuri aflate în subordinea Ministerului Administraţiei şi Internelor1. Agenţia Naţională Antidrog2. Agenţia Naţională de Cadastru şi Publicitate Imobiliară3. Institutul Naţional de Administraţie4. Agenţia Naţională a Funcţionarilor Publici5. Instituţia prefectului (42)6. Direcţia Generală de Paşapoarte7. Direcţia Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor8. Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţă9. Inspectoratul Naţional pentru Evidenţa Persoanelor10. Centrul Informatic Naţional al Ministerului Administraţiei şi Internelor (e-administraţie)11. Direcţia Generală de Informaţii şi Protecţie Internă12. Oficiul Naţional pentru Refugiaţi13. Centrul de Cooperare Poliţienească Internaţională14. Arhivele Naţionale15. Centrul Naţional de Administrare a Bazelor de Date privind Evidenţa Persoanelor16. Academia de Poliţie "Alexandru Ioan Cuza"17. Poliţia Română18. Jandarmeria Română19. Poliţia de Frontieră Română20. Autoritatea pentru Străini21. Uniunea Specială de Aviaţie22. Grupul Special de Protecţie şi Intervenţie "Acvila"23. Baza Centrală pentru Asigurarea Tehnică a Misiunilor24. Clubul Sportiv "Dinamo" Bucureşti25. Structuri subordonate unor unităţi centrale.B. Instituţii aflate în coordonarea Ministerului Administraţiei şi Internelor– Societatea Comercială "COMICEX" – S.A.
 + 
Anexa 1CNOTĂ:– Pentru anul 2005, pentru componenta de ordine publică, sunt necesare fonduri suplimentare în sumă de 1.270,0 miliarde lei (34,4 milioane EURO) pentru încadrarea a 4.400 posturi (2.000 la poliţie, 1.000 la jandarmerie şi 1.400 la poliţia de frontieră) în vederea realizării sarcinilor ce revin MAI din Cap. 24 – JAI.– Pentru anul 2006, pentru componenta de ordine publică, sunt necesare fonduri suplimentare în sumă de 1.460,0 miliarde lei (39,5 milioane EURO) pentru încadrarea a 4.792 posturi (2.500 la poliţie, 700 la jandarmerie şi 1.592 la poliţia de frontieră).–––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x