Agentiei Naţionale pentru Ocuparea Forţei de Muncă(actualizat până la data de 14 februarie 2006*)
––––*) Textul initial a fost publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 487 din 7 iulie 2003. Aceasta este forma actualizata de S.C. "Centrul Teritorial de Calcul Electronic" S.A. Piatra Neamt până la data 14 februarie 2006, cu modificările şi completările aduse de: RECTIFICAREA nr. 768 din 3 iulie 2003; HOTĂRÂREA nr. 1.282 din 4 noiembrie 2003; HOTĂRÂREA nr. 1.578 din 23 decembrie 2003; HOTĂRÂREA nr. 1.700 din 14 octombrie 2004; HOTĂRÂREA nr. 138 din 29 ianuarie 2006; HOTĂRÂREA nr. 159 din 3 februarie 2006. +
Capitolul IDispozitii generale +
Articolul 1Agentia Naţionala pentru Ocuparea Forţei de Muncă este institutie publică de interes naţional, sub autoritatea Ministerului Muncii, Solidaritatii Sociale şi Familiei, cu personalitate juridica, având sediul în municipiul Bucureşti. +
Articolul 2(1) Agentia Naţionala pentru Ocuparea Forţei de Muncă are în subordine urmatoarele unităţi cu personalitate juridica: … a) agentiile pentru ocuparea forţei de muncă judetene, respectiv a municipiului Bucureşti; … b) centrele regionale de formare profesionala a adulţilor. … (2) În subordinea agentiilor pentru ocuparea forţei de muncă judetene, respectiv a municipiului Bucureşti, funcţionează urmatoarele tipuri de subunitati: … a) agentiile locale pentru ocuparea forţei de muncă; … b) centrele proprii de formare profesionala. … +
Capitolul IIObiectivele şi atribuţiile Agentiei Naţionale pentru Ocuparea Forţei de Muncă +
Articolul 3(1) Obiectivele principale ale Agentiei Naţionale pentru Ocuparea Forţei de Muncă sunt: … a) institutionalizarea dialogului social în domeniul ocuparii forţei de muncă; … b) realizarea politicilor, strategiilor, planurilor şi programelor privind ocuparea forţei de muncă şi formarea profesionala a somerilor; … c) coordonarea la nivel naţional a activităţii de formare profesionala a persoanelor în cautarea unui loc de muncă. … (2) Pentru realizarea obiectivelor sale, Agentia Naţionala pentru Ocuparea Forţei de Muncă are, pe lângă atribuţiile prevăzute la art. 4 din Legea nr. 145/1998 privind înfiinţarea, organizarea şi functionarea Agentiei Naţionale pentru Ocuparea Forţei de Muncă, cu modificările şi completările ulterioare, şi urmatoarele atribuţii: … a) acţionează pentru prevenirea somajului şi combaterea efectelor sociale nefavorabile ale acestuia; … b) calculeaza şi face publici indicatorii statistici privind piaţa muncii, conform prevederilor legale; … c) asigura aplicarea masurilor prevăzute de lege pentru cresterea sanselor de ocupare a persoanelor în cautarea unui loc de muncă; … d) realizează masurile privind stimularea angajatorilor pentru incadrarea în munca a somerilor; … e) acrediteaza furnizorii de servicii specializate pentru stimularea ocuparii forţei de muncă; … f) realizează executarea silita a creanţelor bugetare şi acorda inlesniri la plata acestora, în condiţiile legii; … g) asigura, de la data aderarii României la Uniunea Europeana, implementarea programelor finantate din Fondul social european şi indeplineste rolul de organism intermediar pentru Programul operational sectorial pentru dezvoltarea resurselor umane; … h) asigura, la nivel regional, implementarea schemelor de finanţare nerambursabilă, componenta «Dezvoltarea Resurselor Umane», din cadrul Subprogramului PHARE 2003 – Coeziune economica şi sociala; … i) indeplineste atribuţiile de autoritate de implementare pentru schemele de finanţare nerambursabilă, componenta «Dezvoltarea Resurselor Umane», din cadrul Subprogramului PHARE 2004-2006 – Coeziune economica şi sociala. … (3) Principalele servicii de ocupare şi formare profesionala, furnizate de Agentia Naţionala pentru Ocuparea Forţei de Muncă, sunt prevăzute la art. 6 din Legea nr. 145/1998, cu modificările şi completările ulterioare, şi în Legea nr. 76/2002 privind sistemul asigurarilor pentru şomaj şi stimularea ocuparii forţei de muncă, cu modificările şi completările ulterioare. … (4) Persoanele din cadrul Agentiei Naţionale pentru Ocuparea Forţei de Muncă şi din unitatile subordonate acesteia, care ocupa functii publice, sunt functionari publici. … ––––-Litera h) a alin. (2) al art. 3 a fost introdusa de pct. 1 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 1.578 din 23 decembrie 2003, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 940 din 29 decembrie 2003.Litera g) a alin. (2) al art. 3 a fost modificata de pct. 1 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 1.700 din 14 octombrie 2004, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 968 din 21 octombrie 2004.Litera h) a alin. (2) al art. 3 a fost modificata de pct. 1 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 159 din 3 februarie 2006 publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 137 din 14 februarie 2006.Litera i) a alin. (2) al art. 3 a fost introdusa de pct. 2 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 159 din 3 februarie 2006 publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 137 din 14 februarie 2006. +
Capitolul IIIStructura organizatorica şi organele de conducere +
Articolul 4Structura organizatorica a Agentiei Naţionale pentru Ocuparea Forţei de Muncă este prevăzută în anexa nr. 1. +
Articolul 4^1(1) În structura Agentiei Naţionale pentru Ocuparea Forţei de Muncă se organizeaza, la nivel de direcţie, Organismul intermediar pentru Programul operational sectorial pentru dezvoltarea resurselor umane. … (1^1) Organismul intermediar pentru Programul operational sectorial pentru dezvoltarea resurselor umane indeplineste atribuţiile delegate de către Autoritatea de Management pentru Programul operational sectorial pentru dezvoltarea resurselor umane.(1^2) Organismul intermediar pentru Programul operational sectorial pentru dezvoltarea resurselor umane indeplineste atribuţiile prevăzute la art. 3 alin. (2) lit. g).(2) Abrogat. … (3) Atribuţiile prevăzute la art. 3 alin. (2) lit. i) sunt indeplinite prin unitatile de implementare a programului, unităţi fără personalitate juridica ce funcţionează în cadrul celor 8 regiuni de dezvoltare şi îşi desfăşoară activitatea la sediul agentiilor pentru ocuparea forţei de muncă din resedintele de judet în care îşi au sediile agentiile de dezvoltare regionala. … (4) Unitatile de implementare a programului aplica la nivel regional şi Programul operational sectorial pentru dezvoltarea resurselor umane. … (5) Implementarea, la nivel judetean, a schemelor de finanţare nerambursabilă pentru dezvoltarea resurselor umane se realizează de către unitatile de implementare a programului prin compartimente de specialitate de implementare a programului, denumite în continuare compartimente de implementare a programului. … (5^1) Compartimentele de implementare a programului sunt subunitati fără personalitate juridica în structura unităţilor de implementare a programului şi îşi desfăşoară activitatea la sediul agentiilor pentru ocuparea forţei de muncă judetene şi a municipiului Bucureşti.(6) Numărul de posturi necesar unităţilor de implementare a programului şi compartimentelor de implementare a programului, structura şi atribuţiile acestora se stabilesc prin hotărâre a Consiliului de administratie al Agentiei Naţionale pentru Ocuparea Forţei de Muncă. … (7) Numărul de posturi necesar unităţilor de implementare a programului şi compartimentelor de specialitate pentru implementarea programului se asigura prin redistribuirea posturilor din cadrul agentiilor pentru ocuparea forţei de muncă judetene şi a municipiului Bucureşti. … (8) Abrogat. … ––––-Art. 4^1 a fost introdus de pct. 2 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 1.578 din 23 decembrie 2003, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 940 din 29 decembrie 2003.Alin. (1) al art. 4^1 a fost modificat de pct. 2 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 1.700 din 14 octombrie 2004, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 968 din 21 octombrie 2004.Alin. (1^1) al art. 4^1 a fost introdus de pct. 3 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 1.700 din 14 octombrie 2004, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 968 din 21 octombrie 2004.Alin. (2) al art. 4^1 a fost modificat de pct. 4 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 1.700 din 14 octombrie 2004, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 968 din 21 octombrie 2004.Alin. (8) al art. 4^1 a fost abrogat de pct. 5 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 1.700 din 14 octombrie 2004, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 968 din 21 octombrie 2004.Alin. (1^2) al art. 4^1 a fost introdus de pct. 3 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 159 din 3 februarie 2006 publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 137 din 14 februarie 2006.Alin. (2) al art. 4^1 a fost abrogat de pct. 4 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 159 din 3 februarie 2006 publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 137 din 14 februarie 2006.Alin. (3), (4) şi (5) ale art. 4^1 au fost modificate de pct. 5 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 159 din 3 februarie 2006 publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 137 din 14 februarie 2006.Alin. (5^1) al art. 4^1 a fost introdus de pct. 6 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 159 din 3 februarie 2006 publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 137 din 14 februarie 2006.Alin. (6) al art. 4^1 a fost modificat de pct. 7 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 159 din 3 februarie 2006 publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 137 din 14 februarie 2006. +
Articolul 4^2(1) Unitatile de implementare a programului indeplinesc atributia de implementare tehnica a schemelor de finanţare nerambursabilă, componenta «Dezvoltarea Resurselor Umane», din cadrul Subprogramului PHARE 2003 – Coeziune economica şi sociala. … (2) Unitatile de implementare a programului indeplinesc atributia de implementare tehnica a schemelor de finanţare nerambursabilă, componenta «Dezvoltarea Resurselor Umane», din cadrul Subprogramului PHARE 2004-2006 – Coeziune economica şi sociala. … (3) Pentru implementarea tehnica a schemelor de finanţare nerambursabilă, componenta «Dezvoltarea Resurselor Umane», din cadrul Subprogramului PHARE 2004-2006 – Coeziune economica şi sociala, unitatile de implementare a programului îşi vor îndeplini atribuţiile de implementare sub coordonarea Agentiei de Implementare PHARE din cadrul Ministerului Muncii, Solidaritatii Sociale şi Familiei. … ––––-Art. 4^2 a fost introdus de pct. 2 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 1.578 din 23 decembrie 2003, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 940 din 29 decembrie 2003.Litera h) a art. 4^2 a fost introdusa de pct. 6 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 1.700 din 14 octombrie 2004, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 968 din 21 octombrie 2004.Art. 4^2 a fost modificat de pct. 8 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 159 din 3 februarie 2006 publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 137 din 14 februarie 2006. +
Articolul 4^3(1) Organismul intermediar pentru Programul operational sectorial pentru dezvoltarea resurselor umane devine operational începând cu data de 1 noiembrie 2004 şi va functiona cu un numar total de 50 de posturi în anul 2006, din care 16 posturi în anul 2004 şi 50 de posturi în anul 2005. … (2) Numărul total de 50 de posturi, prevăzut la alin. (1), se asigura prin redistribuire în cadrul numarului maxim de posturi aprobat, respectiv 3.475 de posturi sau, după caz, prin suplimentarea acestui numar, cu incadrarea în numărul total de posturi aprobat prin legile bugetare anuale. … (3) Structura functiilor publice şi structura organizatorica a Organismului intermediar pentru Programul operational sectorial pentru dezvoltarea resurselor umane se definitiveaza până la data de 1 noiembrie 2004. … ––––-Art. 4^3 a fost introdus de pct. 7 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 1.700 din 14 octombrie 2004, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 968 din 21 octombrie 2004. +
Articolul 5(1) Agentia Naţionala pentru Ocuparea Forţei de Muncă este condusa de un consiliu de administratie, care este alcătuit din 15 membri, după cum urmeaza: … a) 5 membri, reprezentanti ai Guvernului, desemnaţi de ministrul muncii, solidaritatii sociale şi familiei, dintre care un membru este secretar de stat în cadrul Ministerului Muncii, Solidaritatii Sociale şi Familiei şi are calitatea de presedinte al Agentiei Naţionale pentru Ocuparea Forţei de Muncă, numit de primul-ministru; … b) 5 membri numiti prin consens de asociaţiile patronale reprezentative la nivel naţional; … c) 5 membri numiti prin consens de organizaţiile sindicale reprezentative la nivel naţional. … (2) Sunt reprezentative la nivel naţional asociaţiile patronale şi organizaţiile sindicale care indeplinesc condiţiile prevăzute de Legea nr. 130/1996 privind contractul colectiv de muncă, republicată, cu modificările ulterioare. … (3) Durata mandatului membrilor consiliului de administratie este de 4 ani. … (4) Consiliul de administratie este legal constituit începând cu data la care sunt numiti cel puţin 11 dintre membrii acestuia, fiecare parte fiind reprezentata în consiliu. … (5) Membrii revocati, decedati sau cei care îşi prezinta demisia trebuie inlocuiti în termen de 3 luni. În acest caz, mandatul noilor membri expira la data la care ar fi incetat normal mandatul predecesorilor lor. … +
Articolul 6(1) Consiliul de administratie se intruneste, de regula, lunar sau la cererea presedintelui ori a unei treimi din numărul membrilor săi, ori de cate ori este necesar. … (2) Consiliul de administratie funcţionează în mod legal în prezenta a cel puţin 11 membri ai săi. … (3) Hotărârile consiliului de administratie se adoptă cu votul a cel puţin două treimi din numărul membrilor prezenţi, cu condiţia ca fiecare parte să fie reprezentata. … +
Articolul 7Atribuţiile consiliului de administratie sunt urmatoarele:a) coordonează activitatea Agentiei Naţionale pentru Ocuparea Forţei de Muncă; … b) analizeaza şi aproba programele naţionale anuale privind ocuparea şi formarea profesionala a persoanelor în cautarea unui loc de muncă; … c) aproba indicatorii de performanţă care stau la baza incheierii contractelor-angajament de către Agentia Naţionala pentru Ocuparea Forţei de Muncă cu agentiile pentru ocuparea forţei de muncă judetene şi a municipiului Bucureşti, respectiv cu Ministerul Muncii, Solidaritatii Sociale şi Familiei; … d) analizeaza şi avizeaza propunerile pentru fundamentarea proiectului bugetului asigurarilor pentru şomaj în vederea inaintarii acestuia la Ministerul Muncii, Solidaritatii Sociale şi Familiei; … e) aproba defalcarea bugetului asigurarilor pentru şomaj pe agentiile pentru ocuparea forţei de muncă judetene, respectiv a municipiului Bucureşti, în raport cu sarcinile din programele de ocupare a forţei de muncă şi de formare profesionala; … f) aproba programe de interventie pentru situaţii sociale speciale cauzate de disponibilizari rezultate din restructurarea economica; … g) aproba tematica anuală a studiilor, cercetarilor şi analizelor privind somajul şi ocuparea forţei de muncă, elaborate de Agentia Naţionala pentru Ocuparea Forţei de Muncă sau de prestatorii de servicii specializati; … h) adopta hotărâri privind îmbunătăţirea activităţii Agentiei Naţionale pentru Ocuparea Forţei de Muncă; … i) aproba programele anuale de formare profesionala a personalului propriu al Agentiei Naţionale pentru Ocuparea Forţei de Muncă şi a unităţilor din subordine; … j) aproba procedurile standard privind activităţile Agentiei Naţionale pentru Ocuparea Forţei de Muncă şi ale unităţilor subordonate; … k) elaboreaza şi aproba regulamentul propriu de organizare şi functionare; … l) aproba regulamentul-cadru de organizare şi functionare a structurilor organizatorice ale unităţilor subordonate; … m) aproba organizarea compartimentelor functionale în cadrul structurii organizatorice aprobate; … n) aproba statul de functii al Agentiei Naţionale pentru Ocuparea Forţei de Muncă; … o) aproba criteriile de înfiinţare a agentiilor locale pentru ocuparea forţei de muncă şi adopta hotărâri privind înfiinţarea acestora, la propunerea directorului general executiv; … p) aproba programul de investitii şi urmareste realizarea acestuia, cu respectarea prevederilor legale; … r) hotaraste cu privire la utilizarea donatiilor şi a bunurilor dobandite din alte surse decat bugetul asigurarilor pentru şomaj; … s) aproba dimensiunile şi condiţiile generale de contractare a imprumuturilor; … s) aproba situaţia financiară anuală, contul de execuţie bugetară şi raportul anual de activitate; … t) aproba rapoartele de activitate ale Agentiei Naţionale pentru Ocuparea Forţei de Muncă; … t) propune Ministerului Muncii, Solidaritatii Sociale şi Familiei proiecte de acte normative în domeniul ocuparii şi formarii profesionale şi al protectiei sociale a persoanelor neincadrate în munca. … +
Articolul 8Secretarul de stat din cadrul Ministerului Muncii, Solidaritatii Sociale şi Familiei, presedinte al Agentiei Naţionale pentru Ocuparea Forţei de Muncă, este şi preşedintele consiliului de administratie al acesteia, calitate în care indeplineste urmatoarele atribuţii:a) emite ordine în exercitarea atribuţiilor sale şi pentru realizarea hotărârilor consiliului de administratie; … b) conduce activitatea Agentiei Naţionale pentru Ocuparea Forţei de Muncă, cu respectarea prevederilor legale în vigoare şi a hotărârilor consiliului de administratie; … c) reprezinta Agentia Naţionala pentru Ocuparea Forţei de Muncă în relatiile cu tertii; … d) asigura promovarea imaginii Agentiei Naţionale pentru Ocuparea Forţei de Muncă; … e) propune anual spre aprobare consiliului de administratie statul de functii al Agentiei Naţionale pentru Ocuparea Forţei de Muncă; … f) numeste prin ordin, în condiţiile legii, directorul general executiv al Agentiei Naţionale pentru Ocuparea Forţei de Muncă, directorii executivi ai agentiilor pentru ocuparea forţei de muncă judetene, respectiv a municipiului Bucureşti, şi directorii executivi ai centrelor regionale de formare profesionala a adulţilor; … g) dispune controale asupra activităţilor structurilor din cadrul Agentiei Naţionale pentru Ocuparea Forţei de Muncă şi ale unităţilor subordonate; … h) rezolva conflictele de competente aparute în cadrul Agentiei Naţionale pentru Ocuparea Forţei de Muncă; … i) conduce sedintele consiliului de administratie; în lipsa presedintelui, membrii consiliului de administratie vor desemna prin vot un presedinte de sedinta; … j) duce la indeplinire hotărârile luate de Consiliul de administratie al Agentiei Naţionale pentru Ocuparea Forţei de Muncă; … k) indeplineste şi alte atribuţii stabilite de consiliul de administratie în legătură cu obiectul de activitate al Agentiei Naţionale pentru Ocuparea Forţei de Muncă. … +
Articolul 9(1) Conducerea operativa a activităţii Agentiei Naţionale pentru Ocuparea Forţei de Muncă se exercită de către directorul general executiv, care este înalt functionar public şi este numit de presedinte. … (2) Ocuparea postului de director general executiv se face prin concurs, în condiţiile legii. … (3) Directorul general executiv primeste, prin delegare, de la ministrul muncii, solidaritatii sociale şi familiei, în condiţiile legii, atribuţiile de ordonator de credite bugetare pentru bugetul asigurarilor pentru şomaj. … (4) Atribuţiile directorului general executiv al Agentiei Naţionale pentru Ocuparea Forţei de Muncă, ale directorilor executivi ai agentiilor pentru ocuparea forţei de muncă judetene, respectiv a municipiului Bucureşti, şi ai centrelor regionale de formare profesionala a adulţilor se stabilesc prin regulamentele de organizare şi functionare ale acestor institutii. … (5) Atribuţiile şi sarcinile personalului Agentiei Naţionale pentru Ocuparea Forţei de Muncă vor fi stabilite prin fisa postului. … +
Articolul 10În subordinea Agentiei Naţionale pentru Ocuparea Forţei de Muncă funcţionează unitatile prevăzute în anexa nr. 2. +
Articolul 11Agentiile pentru ocuparea forţei de muncă judetene, respectiv a municipiului Bucureşti, sunt conduse de directorul executiv, sprijinit de un consiliu consultativ. +
Articolul 12(1) Pentru rezolvarea problemelor legate de activitatea agentiilor pentru ocuparea forţei de muncă judetene, respectiv a municipiului Bucureşti, directorii executivi sunt sprijiniti de un consiliu consultativ, format din 15 membri, reprezentand autorităţile publice locale, organizaţiile sindicale şi asociaţiile patronale. … (2) Numirea celor 15 membri ai consiliului consultativ se face, potrivit legii, astfel: … – 5 membri, reprezentand autoritatea publică locala, desemnaţi de prefectul judeţului sau al municipiului Bucureşti;– 5 membri numiti prin consens de organizaţiile sindicale reprezentative la nivel naţional;– 5 membri numiti prin consens de asociaţiile patronale reprezentative la nivel naţional.(3) Mandatul membrilor consiliului consultativ are durata de 4 ani. Acest mandat poate fi reinnoit sau poate inceta la cererea motivata a organizaţiilor sau asociaţiilor care i-au desemnat. … (4) în cazul în care locurile din consiliul consultativ devin vacante ca urmare a demisiei, revocarii sau decesului, vor fi numiti noi membri până la incheierea mandatului initial, în termen de 30 de zile calendaristice. … +
Articolul 13Atribuţiile consiliului consultativ al agentiilor pentru ocuparea forţei de muncă judetene, respectiv a municipiului Bucureşti, sunt urmatoarele:A. consiliaza directorul executiv în adoptarea deciziilor cu privire la:a) masurile de realizare a sarcinilor ce le revin potrivit programelor de ocupare a forţei de muncă şi de formare profesionala; … b) repartizarea între subunitati a sarcinilor din contractele-angajament şi a indicatorilor de performanţă; … B. analizeaza:a) raportul de activitate anual; … b) situaţia financiară anuală şi execuţia bugetară; … C. face propuneri cu privire la:a) programele de activitate ale subunitatilor; … b) proiectele programelor de ocupare a forţei de muncă şi de formare profesionala la nivelul judeţului; … c) proiectul de buget; … d) înfiinţarea şi dezvoltarea punctelor de lucru. … +
Articolul 14Consiliul consultativ se intruneste, de regula, lunar sau la cererea directorului executiv al agentiei pentru ocuparea forţei de muncă judetene, respectiv a municipiului Bucureşti, ori a două treimi din numărul membrilor săi, ori de cate ori este necesar. +
Articolul 14^1(1) Parcul normat de mijloace de transport şi consumul lunar de carburanti pentru Agentia Naţionala pentru Ocuparea Forţei de Muncă şi instituţiile subordonate sunt prevăzute în anexa nr. 3. … (2) Repartizarea mijloacelor de transport auto se aproba prin ordin al presedintelui Agentiei Naţionale pentru Ocuparea Forţei de Muncă. … ––––-Art. 14^1 a fost introdus de pct. 8 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 1.700 din 14 octombrie 2004, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 968 din 21 octombrie 2004. +
Articolul 15Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantă din prezentul statut. +
Anexa 1 ––-la statut)–––– AGENTIA NAŢIONALA PENTRU OCUPAREA FORTEI DE MUNCĂ Numărul maxim de posturi*): 205 (exclusiv preşedintele)__________ *) Include şi Centrul Naţional de Formare Profesionala a Personalului Propriu, care funcţionează la nivel de serviciu. ┌────────────────────────────┐ │ CONSILIUL DE ADMINISTRATIE │ └────────────┬───────────────┘ │ ┌─────┴──────┐ │ PRESEDINTE │ └─────┬──────┘ ┌────────────────────────┼───────────────────────┐ │ ┌─────────────┴───────────┐ │ │ │DIRECTOR GENERAL EXECUTIV│ │ │ └───────────┬─────────────┘ │ │ │ │ ┌─┐ ┌────┴──────────┐ │ ┌─┐ ├─┤A│ │ DIRECTOR AUDIT│ ├─┤1│ │ └─┘ │ INTERN ŞI │ │ └─┘ │ ┌─┐ │ CONTROLOR │ │ ┌─┐ ├─┤B│ └────┬──────────┘ ├─┤2│ │ └─┘ │ │ └─┘ │ ┌─┐┌─────┴──────┐ │ ┌─┐ └─┤C││ AUDIT POS/ │ ├─┤3│ └─┘│ PHARE │ │ └─┘└────────────┘ │ ┌─┐ ├─┤4│ │ └─┘ │ ┌─┐ └─┤5│ └─┘ Legenda: ────────── 1 – DIRECTIA MANAGEMENTUL PIEŢEI MUNCII ŞI PROGRAME MASURI ACTIVE 2 – DIRECTIA ECONOMICA 3 – DIRECTIA MANAGEMENTUL BAZELOR DE DATE 4 – DIRECTIA RELATII INTERNATIONALE 5 – DIRECTIA JURIDICA ŞI METODOLOGIE A – ORGANISM INTERMEDIAR PENTRU PROGRAMUL OPERATIONAL SECTORIAL PENTRU DEZVOLTAREA RESURSELOR UMANE B – DIRECTIA RESURSE UMANE ŞI SALARIZARE*) C – DIRECTIA COMUNICARE ŞI SECRETARIATUL CONSILIULUI DE ADMINISTRATIE Notă: *) Organismul Intermediar pentru Programul Operational Sectorial pentru Dezvoltarea Resurselor Umane funcţionează cu un numar de 30 de posturi.–––Anexa 1 a fost inlocuita cu anexa din HOTĂRÂREA nr. 1.578 din 23 decembrie 2003, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 940 din 29 decembrie 2003, conform pct. 3 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 1.578 din 23 decembrie 2003.Anexa 1 a fost inlocuita cu anexa 1 din HOTĂRÂREA nr. 1.700 din 14 octombrie 2004, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 968 din 21 octombrie 2004.Anexa 1 a fost modificata prin pct. 1 al art. II din HOTĂRÂREA nr. 138 din 29 ianuarie 2006 publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 98 din 1 februarie 2006.Anexa 1 a fost modificata fiind inlocuita cu Anexa nr. 1 la HOTĂRÂREA nr. 159 din 3 februarie 2006 publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 137 din 14 februarie 2006. +
Anexa 2––-la statut–––INSTITUTIILEcare funcţionează în subordinea Agentiei Naţionale pentru Ocuparea Forţei de Muncă1. În subordinea Agentiei Naţionale pentru Ocuparea Forţei de Muncă funcţionează ca unităţi cu personalitate juridica:a) agentiile judetene pentru ocuparea forţei de muncă, respectiv a municipiului Bucureşti; … b) centrele regionale de formare profesionala a adulţilor. … 2. În subordinea Agentiei Naţionale pentru Ocuparea Forţei de Muncă funcţionează ca unităţi fără personalitate juridica unitatile de implementare a programului.3. Agentiile judetene pentru ocuparea forţei de muncă, respectiv a municipiului Bucureşti, au în structura urmatoarele tipuri de subunitati:a) agentiile locale pentru ocuparea forţei de muncă; … b) centrele proprii de formare profesionala. … 4. Agentia Naţionala pentru Ocuparea Forţei de Muncă funcţionează cu un numar maxim de 3.545 posturi, finantate din bugetul asigurarilor pentru şomaj, din care pentru aparatul propriu 205 posturi, 3.051 posturi pentru agentiile judetene pentru ocuparea forţei de muncă şi a municipiului Bucureşti, 115 posturi pentru centrele regionale de formare profesionala a adulţilor şi 174 posturi pentru unitatile de implementare a programului.5. Repartizarea numarului de posturi pentru instituţiile menţionate la pct. 1 şi 2 se face prin ordin al presedintelui Agentiei Naţionale pentru Ocuparea Forţei de Muncă.––––-Punctul 2 din anexa nr. 2 a fost modificat de art. II din HOTĂRÂREA nr. 1.282 din 4 noiembrie 2003, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 807 din 17 noiembrie 2003.Punctul 2 din anexa nr. 2 a fost modificat de pct. 4 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 1.578 din 23 decembrie 2003, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 940 din 29 decembrie 2003.Anexa 2 a fost inlocuita cu anexa 2 din HOTĂRÂREA nr. 1.700 din 14 octombrie 2004, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 968 din 21 octombrie 2004.Punctul 2 din Anexa nr. 2 a fost modificat prin pct. 1 al art. II din HOTĂRÂREA nr. 138 din 29 ianuarie 2006 publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 98 din 1 februarie 2006.Anexa 2 a fost modificata fiind inlocuita cu Anexa nr. 2 la HOTĂRÂREA nr. 159 din 3 februarie 2006 publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 137 din 14 februarie 2006. +
Anexa 3––-la statut––––-PARCUL NORMATde mijloace de transport auto şi consumul lunarde carburanti──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── Nr. Tipul mijlocului Parcul Consumul crt. Activităţile de transport normat de specifice carburanti [litri/luna/ vehicul*)]──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── 1. Agentia Naţionala pentru Ocuparea autoturism 4 300 Forţei de Muncă autovehicul pentru transport persoane 1 350 2. Agentiile judetene pentru ocuparea forţei de muncă şi a municipiului Bucureşti autoturism 101 250 3. Centrele regionale de formare profesionala a adulţilor autoturism 6 250 4. Centrul Naţional de Pregatire autoturism 1 250 şi Perfectionare a Personalului autovehicul pentru Propriu transport marfa 1 350 autovehicul pentru transport persoane 1 350────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────______________*) Nu se considera depăşiri la consumul de carburanti normat pe autoturism consumul care, la nivelul anului, se încadrează în limita combustibilului normat în raport cu numărul total de autoturisme aprobat pentru fiecare dintre unitatile subordonate Agentiei Naţionale pentru Ocuparea Forţei de Muncă.––––-Anexa 3 a fost introdusa de pct. 10 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 1.700 din 14 octombrie 2004, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 968 din 21 octombrie 2004.–––-