Societatii Comerciale "Saturn" – S.A. Mangalia
+
Capitolul 1Denumirea, forma juridica, sediul, durata +
Articolul 1Denumirea societatiiDenumirea societatii este Societatea Comerciala "Saturn" – S.A. Mangalia.În toate actele, facturile, anunturile, publicatiile şi alte acte emanind de la societate, denumirea societatii va fi precedata sau urmata de cuvintele "societate pe acţiuni" sau initialele "S.A.", de capitalul social şi numărul de înregistrare în Registrul comerţului. +
Articolul 2Forma juridica a societatiiSocietatea Comerciala "Saturn" – S.A. Mangalia este persoana juridica română, având forma juridica de societate pe acţiuni.Aceasta îşi desfăşoară activitatea în conformitate cu legile române şi cu prezentul statut.În cadrul Societatii Comerciale "Saturn" – S.A. Mangalia va functiona Brigada Tehnica Complexa ca sucursala cu autonomie gestionara şi functionala, cu organigrama proprie, operaţiuni şi evidenţa contabilă până la nivel de balanta. +
Articolul 3Sediul societatiiSediul societatii este în România, localitatea Mangalia, sos. Constantei nr. 76, judeţul Constanta.Sediul societatii poate fi schimbat în alta localitate din România, pe baza hotărârii adunarii generale a acţionarilor, potrivit legii.Societatea poate avea şi alte sucursale, filiale, reprezentante, agentii situate şi în alte localităţi din tara şi din strainatate. +
Articolul 4Durata societatiiDurata societatii este nelimitata. +
Capitolul 2Scopul şi obiectul de activitate al societatii +
Articolul 5Scopul societatiiScopul societatii este realizarea de servicii în domeniul turismului în condiţii de eficienta economica. +
Articolul 6Obiectul de activitateObiectul de activitate al societatii este:– prestări servicii turistice (cazare, alimentatie publică, agrement);– promovarea şi contractarea externa a programelor turistice şi derularea lor;– organizarea şi comercializarea de programe turistice de excursii, de odihnă şi tratament balnear în tara şi peste hotare pentru cetatenii români şi straini;– activităţi de transport intern şi international de persoane (turisti) şi marfuri atit pentru necesitatile societatii, cit şi pentru terte persoane (fizice şi juridice) române sau straine;– desfacere de marfuri alimentare şi nealimentare, cu ridicata şi cu amanuntul, pentru persoane fizice şi juridice române şi straine;– operaţiuni de import-export marfuri alimentare şi nealimentare;– activităţi de productie alimentare (laboratoare de cofetarie, patiserie, carmangerie);– activităţi de desfacere produse alimentare şi nealimentare prin puncte de desfacere (chioscuri, bufete, restaurante) de pe intreg litoralul românesc;– activitate de depozitare marfuri alimentare şi nealimentare pentru persoane fizice şi juridice române sau straine, precum şi activităţi de închiriere spatii de depozitare;– activităţi de întreţinere, reparatii şi constructii civile, industriale şi social-culturale proprii şi pentru terte persoane;– activitate de exploatare, reparare şi întreţinere a centralelor termice de frig şi gheata, statii de pompe, statii piscine;– ateliere de confectii (croitorie, tapiterie, lemnarie, metalice);– executare de lucrari de gospodarie comunala (spatii verzi, plaje, terenuri sportive, alei), activităţi de productie horticola în sera şi comercializarea de produse horticole şi agroalimentare. +
Capitolul 3Capitalul social, actiunile +
Articolul 7Capitalul socialCapitalul social initial este în valoare de 10.847.338 mii lei, impartit în acţiuni nominative în valoare nominala de 5.000 lei fiecare, în intregime subscrise de acţionar.Capitalul social initial, impartit în acţiuni nominative de 5.000 lei, este în intregime subscris de statul român, în calitate de acţionar unic, şi varsat în intregime la data constituirii societatii.Capitalul social initial este detinut integral de statul român, ca acţionar unic, până la transmiterea acţiunilor din proprietatea statului către terte persoane fizice sau juridice române sau straine, în condiţiile legii. +
Articolul 8ActiunileActiunile nominative ale societatii vor cuprinde toate elementele prevăzute de lege.Actiunile vor purta timbrul sec al societatii şi semnatura a doi administratori.Societatea va tine evidenta acţiunilor într-un registru numerotat, sigilat şi parafat de preşedintele consiliului de administratie, care se păstrează la sediul societatii. +
Articolul 9Reducerea sau marirea capitalului socialCapitalul social poate fi redus sau marit pe baza hotărârii adunarii generale extraordinare a acţionarilor, în condiţiile şi cu respectarea procedurii prevăzute de lege. +
Articolul 10Drepturi şi obligaţii decurgind din acţiuniFiecare actiune subscrisa şi varsata de acţionar conferă acestuia dreptul la vot în adunarea generală a acţionarilor, dreptul de a alege şi de a fi ales în organele de conducere, dreptul de a participa la distribuirea profitului, conform prevederilor prezentului statut şi alte drepturi prevăzute în statut.Detinerea actiunii implica adeziunea de drept la statut.Drepturile şi oblibaţiile legate de acţiuni urmeaza actiunile în cazul trecerii lor în proprietatea altor persoane.Oblibaţiile societatii sunt garantate cu capitalul social al acesteia, iar actionarii raspund în limita valorii acţiunilor pe care le deţin.Patrimoniul societatii nu poate fi grevat de datorii sau alte obligaţii personale ale acţionarilor. Un creditor al unui acţionar poate formula pretentii asupra părţii din profitul societatii ce i se va repartiza de către adunarea generală a acţionarilor sau a cotei-părţi cuvenite acestuia la lichidarea societatii efectuata în condiţiile legii. +
Articolul 11Cesiunea acţiunilorActiunile sunt indivizibile cu privire la societate, care nu recunoaste decit un singur proprietar pentru fiecare actiune.Cesiunea parţială sau totala a acţiunilor între actionari sau terti se poate face în condiţiile şi cu procedura prevăzute de lege. +
Articolul 12Pierderea acţiunilorÎn cazul pierderii unor acţiuni, proprietarul va trebui sa anunte consiliul de administratie şi sa faca public faptul prin presa. După 6 luni va putea obtine un duplicat al actiunii. +
Capitolul 4Adunarea generală a acţionarilor +
Articolul 13AtribuţiiAdunarea generală a acţionarilor este organul de conducere al societatii, care poate decide asupra activităţii acesteia şi asigura politica ei economica şi comerciala.Adunările generale ale acţionarilor sunt ordinare şi extraordinare şi au urmatoarele atribuţii principale:a) aproba structura organizatorica a societatii şi numărul de posturi, precum şi normativul de constituire a compartimentelor functionale şi operative; … b) aleg administratorii şi cenzorii, inclusiv cenzorii supleanti, le fixeaza remuneratia cuvenita, îi descarca de activitate şi îi revoca; … c) aleg directorul general şi adjunctii acestuia, le stabilesc salariul, îi descarca de activitate şi îi revoca; directorul general poate fi numit dintre membrii consiliului de administratie; … d) stabilesc competentele şi raspunderile consiliului de administratie şi ale comisiei de cenzori; e) stabilesc nivelul de salarizare a personalului angajat în societate, în functie de studii şi munca efectiv prestata, cu respectarea limitei minime de salarizare prevăzute de lege; … f) aproba şi modifica programele de activitate şi bugetul societatii; … g) hotarasc cu privire la contractarea de împrumuturi bancare şi la acordarea de garantii; … h) examineaza, aproba sau modifica bilantul şi contul de profit şi pierderi după analizarea raportului consiliului de administratie, al comisiei de cenzori sau al expertului de gestiune, după caz; aproba repartizarea profitului între actionari; … i) hotarasc cu privire la înfiinţarea şi desfiintarea de sucursale, filiale şi agentii; … j) hotarasc cu privire la marirea sau reducerea capitalului social, la modificarea numarului de acţiuni sau a valorii nominale a acestora, precum şi la cesiunea acţiunilor; … k) hotarasc cu privire la adoptarea sau modificarea statutului, precum şi la transformarea formei juridice a societatii; … l) hotarasc cu privire la comasarea, divizarea, dizolvarea şi lichidarea societatii; … m) hotarasc cu privire la executarea de reparatii capitale şi realizarea de investitii noi; … n) hotarasc cu privire la actionarea în justiţie a membrilor consiliului de administratie, a directorului general, a adjunctilor acestuia şi a cenzorilor pentru paguba pricinuita societatii; … o) hotarasc în orice alte probleme privind societatea. … Atribuţiile adunarilor generale ordinare şi extraordinare ale acţionarilor se diferentiaza potrivit legii. +
Articolul 14Convocarea adunarii generale a acţionarilorAdunarea generală a acţionarilor se convoaca de preşedintele consiliului de administratie sau de unul dintre vicepresedinti, pe baza imputernicirii date de presedinte.Adunările generale ordinare au loc o dată pe an, la doua luni de la incheierea exercitiului economico-financiar, pentru examinarea bilantului şi a contului de profit şi pierderi pe anul precedent şi pentru stabilirea programului de activitate şi a bugetului pe anul în curs.Adunările generale extraordinare se convoaca la cererea acţionarilor reprezentind cel puţin 1/3 din capitalul social, la cererea comisiei de cenzori, precum şi în cazul în care capitalul social s-a diminuat cu mai mult de 10% timp de 2 ani consecutiv, cu excepţia primilor 2 ani de la înfiinţarea societatii.Adunarea generală a acţionarilor va fi convocata de administratori de cite ori va fi nevoie, în conformitate cu dispozitiile din statut, cu cel puţin 15 zile înainte de data stabilita.Convocarea va fi publicată în Monitorul Oficial al României, Partea a IV-a, şi intr-unul din ziarele de larga circulatie din localitatea în care se afla sediul societatii sau din cea mai apropiata localitate.Convocarea va cuprinde locul şi data tinerii adunarii, precum şi ordinea de zi, cu aratarea explicita a tuturor problemelor ce vor face obiectul dezbaterii adunarilor.Când în ordinea de zi figurează propuneri pentru modificarea statutului, convocarea va trebui sa cuprindă textul integral al ordinii de zi.Adunarea generală a acţionarilor se intruneste la sediul societatii sau în alt loc din aceeasi localitate. +
Articolul 15Organizarea adunarii generale a acţionarilorAdunarea generală ordinara este constituita valabil şi poate lua hotărâri dacă la prima convocare actionarii prezenţi sau reprezentati deţin cel puţin 2/3 din capitalul social, iar la a doua convocare, dacă deţin cel puţin 1/2 din capitalul social.Adunarea generală extraordinara este constituita valabil şi poate lua hotărâri, dacă la prima convocare actionarii prezenţi sau reprezentati deţin cel puţin 3/4 din capitalul social, iar la a doua convocare, dacă deţin cel puţin 1/2 din capitalul social.Adunarea generală a acţionarilor este prezidata de preşedintele consiliului de administratie, iar în lipsa acestuia, de către unul dintre vicepresedinti, desemnat de presedinte.Preşedintele consiliului de administratie desemneaza, dintre membrii adunarii generale, doi secretari care să verifice lista de prezenta a acţionarilor şi sa intocmeasca procesul-verbal al adunarii.Procesul-verbal al adunarii se va scrie într-un registru sigilat şi parafat. Procesul-verbal va fi semnat de persoana care a prezidat sedinta şi de secretarul care l-a întocmit.La sedintele ordinare şi extraordinare ale adunarii generale a acţionarilor, în care se dezbat probleme privitoare la raporturile de muncă cu personalul societatii, pot fi invitati şi reprezentantii sindicatului. +
Articolul 16Exercitarea dreptului de vot în adunarea generală a acţionarilorHotărârile adunarilor generale se iau prin vot deschis.Actionarii voteaza, de regula, prin ridicarea miinii.La propunerea persoanei care prezideaza sau a unui grup de actionari prezenţi sau reprezentati, ce deţin cel puţin 1/4 din capitalul social, se va putea decide ca votul să fie secret.Votul secret este obligatoriu pentru alegerea membrilor consiliului de administratie şi a cenzorilor, pentru revocarea şi luarea hotărârilor referitoare la raspunderea administratorilor.Hotărârile adunarii generale sunt obligatorii chiar pentru actionarii absenti sau nereprezentati. +
Articolul 17Până la aplicarea prevederilor art. 39 din Legea nr. 58/1991 privind privatizarea societatilor comerciale, atribuţiile adunarii generale a acţionarilor vor fi exercitate de imputernicitii mandataţi sa reprezinte interesele capitalului de stat (doi împuterniciţi mandataţi de Ministerul Finanţelor şi unul mandatat de Ministerul Turismului). +
Articolul 18Imputernicitii mandataţi sa reprezinte interesele capitalului de stat nu pot face parte din consiliul de administratie şi nu pot fi directori ai societatii. +
Capitolul 5Consiliul de administratie +
Articolul 19OrganizareSocietatea comerciala pe acţiuni este administrata de către consiliul de administratie compus din 9 administratori, aleşi de adunarea generală a acţionarilor pe o perioadă de 4 ani, cu posibilitatea de a fi realesi pe noi perioade de 4 ani, putind avea şi calitatea de actionari.Alegerea administratorilor se face dintre persoanele desemnate de actionari în aceeasi proportie cu cota lor de participare la capital.Când se creeaza un loc vacant în consiliul de administratie, se alege un nou administrator pentru completarea locului vacant. Adunarea generală a acţionarilor va alege ca nou administrator o persoană indicată de aceiasi actionari care au desemnat pe predecesorul sau. Durata pe care este ales noul administrator pentru a ocupa locul vacant va fi egala cu perioada care a ramas până la expirarea mandatului predecesorului sau.Până la constituirea adunarii generale a acţionarilor, conform legii, consiliul de administratie al societatii comerciale va fi numit de către imputernicitii mandataţi sa reprezinte interesele capitalului de stat, cu acordul ministerului de resort.La prima sedinta a consiliului de administratie, acesta va alege, dintre membrii săi, un presedinte şi trei vicepresedinti.Consiliul de administratie se intruneste la sediul societatii ori de cite ori este necesar, la convocarea presedintelui sau a 1/3 din numărul membrilor săi. El este prezidat de presedinte, iar în lipsa acestuia, de unul dintre vicepresedinti, desemnat de presedinte. Preşedintele numeste un secretar, fie dintre membrii consiliului, fie din afara acestuia.Pentru valabilitatea deciziilor este necesară prezenta a cel puţin jumătate din numărul membrilor consiliului de administratie şi deciziile se iau cu majoritatea absoluta a membrilor prezenţi.Dezbaterile consiliului de administratie au loc conform ordinii de zi stabilite pe baza proiectului comunicat de presedinte, cu cel puţin 15 zile înainte.Acestea se consemneaza în procesul-verbal al sedintei care se scrie într-un registru sigilat şi parafat de preşedintele consiliului de administratie.Procesul-verbal se semneaza de persoana care a prezidat sedinta şi de secretarul care l-a întocmit.Consiliul de administratie poate delega unuia sau mai multor membri ai săi unele imputerniciri pe probleme limitate şi poate recurge la experti pentru studierea anumitor probleme.În relatiile cu terti, societatea este reprezentata de către preşedintele consiliului de administratie, pe baza şi în limitele imputernicirilor date de adunarea generală a acţionarilor sau, în lipsa lui, de către unul dintre vicepresedinti, desemnat de consiliu. Cel ce reprezinta societatea semneaza actele care o angajează faţă de terti.Membrii consiliului de administratie vor putea exercita orice act care este legat de administrarea societatii, în interesul acesteia, în limita drepturilor care li se conferă.Preşedintele consiliului de administratie este obligat sa puna la dispoziţia acţionarilor şi a comisiei de cenzori, la cererea acestora, toate documentele societatii.Preşedintele, vicepresedintii, membrii consiliului de administratie, directorul şi adjunctii acestuia raspund individual sau solidar, după caz, faţă de societate, pentru prejudiciile rezultate din fapte infractionale sau abateri de la dispozitiile legale, pentru abaterile de la statut sau pentru greseli în administrarea societatii. În astfel de situaţii, ei vor putea fi revocati prin hotărârea adunarii generale a acţionarilor. +
Articolul 20Atribuţiile consiliului de administratieConsiliul de administratie are, în principal, urmatoarele atribuţii:a) angajează şi concediaza personalul şi stabileste drepturile şi oblibaţiile acestuia; … b) stabileste indatoririle şi responsabilitatile personalului societatii pe compartimente; … c) aproba operaţiunile de încasări şi plati, potrivit competentelor acordate; … d) aproba operaţiunile de cumparare şi vinzare de bunuri (cu excepţia mijloacelor fixe), potrivit competentelor acordate; … e) aproba incheierea de contracte de închiriere (luarea sau darea cu chirie); … f) stabileste tactica şi strategia de marketing; … g) aproba incheierea sau rezilierea unor contracte, potrivit competentelor acordate; … h) supune anual adunarii generale a acţionarilor, în termen de 60 de zile de la incheierea exercitiului economico-financiar, raportul cu privire la activitatea societatii, bilantul şi contul de profit şi pierderi pe anul precedent, precum şi proiectul de program de activitate şi proiectul de buget al societatii pe anul în curs; … i) rezolva orice probleme stabilite în adunarea generală a acţionarilor. … +
Capitolul 6 +
Articolul 21Comitetul de direcţieConsiliul de administratie poate delega o parte din atribuţiile sale unui comitet de direcţie, compus din membri aleşi de consiliul de administratie, fixindu-le în acelasi timp şi salariile, potrivit legii.Preşedintele consiliului de administratie indeplineste şi functia de director general, în care calitate conduce şi comitetul de direcţie, asigurind conducerea curenta a societatii, aduce la indeplinire deciziile consiliului de administratie, în limitele activităţii societatii.Deciziile comitetului de direcţie se iau cu majoritatea absoluta a voturilor membrilor săi.Comitetul de direcţie este obligat să prezinte la fiecare sedinta a consiliului de administratie registrul sau de deliberari.În comitetul de direcţie votul nu poate fi dat prin delegatie. +
Capitolul 7Gestiunea societatii +
Articolul 22Comisia de cenzoriGestiunea societatii comerciale este controlata de actionari şi de comisia de cenzori aleasa de adunarea generală a acţionarilor, formata din trei membri care trebuie să fie asociaţi, cu excepţia cenzorilor contabili.În perioada în care statul este acţionar unic, cenzorii desemnaţi sunt reprezentanti ai Ministerului Finanţelor.Adunarea generală alege, de asemenea, cenzorii supleanti care vor inlocui, în caz de nevoie, pe cenzorii titulari.Pentru a putea exercita dreptul de control, acţionarilor li se pot prezenta, la cerere, date cu privire la activitatea societatii, situaţia patrimoniului, a profitului şi a pierderilor.Comisia de cenzori are urmatoarele atribuţii principale:– în cursul exercitiului economico-financiar verifica gospodarirea fondurilor fixe şi a mijloacelor circulante, a portofoliului de efecte, casa şi registrele de evidenţa contabilă şi informeaza consiliul de administratie asupra neregulilor constatate;– la incheierea exercitiului economico-financiar controlează exactitatea inventarului, a documentelor şi informaţiilor prezentate de consiliul de administratie asupra conturilor societatii, a bilantului şi a contului de profit şi pierderi, prezentind adunarii generale a acţionarilor un raport scris;– la lichidarea societatii controlează operaţiunile de lichidare;– prezinta adunarii generale a acţionarilor punctul sau de vedere la propunerile de reducere a capitalului social sau de modificare a statutului şi a obiectului societatii.Comisia de cenzori se intruneste la sediul societatii şi ia decizii în unanimitate. Dacă nu se realizează unanimitatea, raportul cu divergente se inainteaza adunarii generale.Comisia de cenzori poate convoca adunarea generală extraordinara a acţionarilor, dacă aceasta nu a fost convocata de consiliul de administratie, în cazul în care capitalul social s-a diminuat cu mai mult de 10% timp de 2 ani consecutiv (cu excepţia primilor 2 ani de la constituirea societatii) sau ori de cite ori considera necesar pentru alte situaţii.Atribuţiile şi modul de functionare a comisiei de cenzori, precum şi drepturile şi oblibaţiile cenzorilor se completeaza cu dispozitiile legale în acest domeniu.Cenzorii se numesc pe o perioadă de maximum 3 ani, iar prima comisie este compusa din trei membri. +
Capitolul 8Activitatea societatii +
Articolul 23Exercitiul economico-financiarExercitiul economico-financiar începe la 1 ianuarie şi se incheie la 31 decembrie ale fiecarui an. Primul exercitiu economico-financiar începe la data constituirii societatii. +
Articolul 24Personalul societatiiPersonalul de conducere al societatii şi cenzorii sunt aleşi de adunarea generală a acţionarilor. Restul personalului este angajat de către consiliul de administratie sau de directorul general al societatii comerciale.Nivelul salariilor pentru personalul societatii, pe categorii de calificare şi functii, se stabileste şi poate fi modificat de către adunarea generală a acţionarilor, în functie de studii şi munca efectiv prestata, cu respectarea limitei minime de salarizare prevăzute de lege.Salarizarea se face conform legislaţiei în vigoare.Plata salariilor, impozitelor pe acestea şi a cotei de asigurări sociale se face potrivit legii.Drepturile şi oblibaţiile personalului societatii se stabilesc de consiliul de administratie. +
Articolul 25Amortizarea fondurilor fixeLa amortizarea fondurilor fixe se vor avea în vedere urmatoarele:– amortizarea se stabileste prin aplicarea normelor de amortizare asupra valorii de achizitie a fondurilor fixe şi se include, după caz, în preţul de cost al productiei, al prestarilor de servicii sau în cheltuielile de circulatie şi se utilizeaza pentru inlocuirea mijloacelor fixe şi pentru alte nevoi ale societatii;– prin valoarea de achizitie a fondurilor fixe se înţelege suma cheltuielilor de cumparare şi a altor cheltuieli efectuate pentru punerea în functiune a fiecarui fond fix;– amortizarea se calculeaza de la data punerii în functiune a fondurilor fixe. +
Articolul 26Reparatii capitale şi investitii noiLucrarile de reparatii capitale şi investitii noi se vor executa pe baza hotărârii adunarii generale a acţionarilor. Fondurile se asigura prin includerea cheltuielilor respective, după caz, în preţul de cost al productiei, al prestarilor de servicii sau în cheltuielile de circulatie în anul în care au fost executate, esalonat pe mai mulţi ani. +
Articolul 27Evidenta contabila şi bilantul contabilSocietatea va tine evidenţa contabilă, în lei, şi va întocmi anual bilantul şi contul de profit şi pierderi având în vedere normele metodologice elaborate de Ministerul Finanţelor.În cadrul societatii nou create, Societatea Comerciala "Saturn" – S.A. Mangalia va functiona Brigada Tehnica Complexa, ca sucursala cu autonomie gestionara şi functionala, cu organigrama proprie, operaţiuni şi evidenţa contabilă până la nivel de balanta. +
Articolul 28Calculul şi repartizarea profituluiProfitul societatii se stabileste pe baza bilantului contabil aprobat de adunarea generală a acţionarilor. Profitul impozabil se stabileste în conformitate cu prevederile legii.Din profitul prevăzut în bilant se scade impozitul legal, precum şi sumele utilizate pentru constituirea unor fonduri aprobate în condiţiile prevederilor legale, rezultind profitul cuvenit acţionarilor, care se repartizeaza sub forma de dividende, proportional cu aportul acestora la capitalul social.Plata profitului cuvenit acţionarilor se face de societate, în condiţiile legii, în cel mult 2 luni de la aprobarea bilantului de către adunarea generală a acţionarilor.În cazul înregistrării de pierderi, adunarea generală a acţionarilor se obliga sa analizeze cauzele şi sa ia măsuri de recuperare.Suportarea pierderilor de către actionari se va face proportional cu aportul la capital şi în limita capitalului subscris. +
Articolul 29Registrele societatiiSocietatea tine registrele prevăzute de lege. +
Capitolul 9Modificarea formei juridice, dizolvarea, lichidarea, litigii +
Articolul 30Modificarea formei juridiceSocietatea va putea fi transformata în alta forma de societate prin hotărârea adunarii generale a acţionarilor.În perioada în care statul este acţionar unic, transformarea formei juridice a societatii se va putea face prin hotărâre a Guvernului.Noua societate comerciala va îndeplini formalitatile legale de înregistrare şi publicitate cerute la înfiinţarea societatilor. +
Articolul 31Dizolvarea societatiiUrmatoarele situaţii duc la dizolvarea societatii:– imposibilitatea realizării obiectului social;– hotărârea adunarii generale;– falimentul;– pierderea unei jumatati din capitalul social după ce s-a consumat fondul de rezerva, dacă adunarea generală a acţionarilor nu decide completarea capitalului sau reducerea lui la suma rămasă;– numărul acţionarilor va fi redus sub 5, mai mult de 6 luni;– la cererea oricărui acţionar, dacă imprejurarile de forta majoră şi consecintele lor dureaza mai mult de 8 luni, iar adunarea generală a acţionarilor constata ca functionarea societatii nu mai este posibila;– în orice alte situaţii, pe baza hotărârii adunarii generale a acţionarilor, luata în unanimitate.Dizolvarea societatii comerciale trebuie să fie înscrisă în Registrul comerţului şi publicată în Monitorul Oficial al României, Partea a IV-a. +
Articolul 32Lichidarea societatiiÎn caz de dizolvare, societatea va fi lichidata.Lichidarea societatii şi repartizarea patrimoniului se fac în condiţiile şi cu respectarea procedurii prevăzute de lege. +
Articolul 33LitigiiLitigiile societatii cu persoane fizice sau juridice române, nesolutionate pe cale amiabila, sunt de competenţa instanţelor judecătorești din România. +
Capitolul 10Dispozitii finale +
Articolul 34Prevederile prezentului statut se completeaza sau se modifica cu dispozitiile legale referitoare la societăţile comerciale.––––-