STATUTUL din 12 aprilie 2023

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 18/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL ANTREPRENORIATULUI SI TURISMULUI
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 370 din 2 mai 2023
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulARE LEGATURA CUORDIN 1344 17/11/2023
ActulACTUALIZEAZA PESTATUT 12/04/2023
 Nu exista acte care fac referire la acest act





Notă
Aprobat prin ORDINUL nr. 681 din 12 aprilie 2023, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 370 din 2 mai 2023.
 + 
Capitolul I Cadrul general + 
Articolul 1Consiliul Consultativ al Turismului (C.C.T.) este organism de consultanță care funcționează pe lângă ministrul antreprenoriatului și turismului.  + 
Articolul 2C.C.T. are în componență: reprezentanți ai operatorilor economici, ai asociațiilor, federațiilor, fundațiilor profesionale și organizațiilor patronale cu activitate în domeniul turismului, ai organizațiilor de sprijin al mediului de afaceri recunoscute prin lege sau hotărâre a Guvernului, care au ca membri operatori din domeniul turismului, operatori economici definiți la art. 3 din anexa nr. 1 la ordin, precum și reprezentanți ai mediului academic recunoscuți în domeniul turismului;(la 29-11-2023,
Articolul 2, Capitolul I a fost modificat de Punctul 2., Articolul I din ORDINUL nr. 1.344 din 17 noiembrie 2023, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 1085 din 29 noiembrie 2023
)
 + 
Articolul 3Entitățile prevăzute la art. 2 dobândesc calitatea de membru în Consiliul Consultativ al Turismului dacă îndeplinesc cumulativ, pentru fiecare categorie, cerințele prevăzute în anexa nr. 1 la ordin.
 + 
Capitolul IIAtribuțiile C.C.T. + 
Articolul 4(1)Atribuțiile C.C.T. sunt următoarele: a)propune programe, strategii și proiecte care să asigure creșterea competitivității ofertei de turism în România; b)propune acțiuni care conduc la creșterea și diversificarea produselor turistice; c)analizează problematica curentă a activității de turism și formulează propuneri pentru îmbunătățirea acesteia, inclusiv formarea profesională; d)recomandă modificări ale cadrului legislativ din domeniul turismului în vederea îmbunătățirii activității turistice și creșterii numărului de turiști; e)analizează și face propuneri cu privire la târgurile și expozițiile internaționale de turism la care Ministerul Antreprenoriatului și Turismului participă cu stand oficial. (2)C.C.T. poate îndeplini și alte atribuții care să asigure realizarea scopului și responsabilităților care îi revin. (3)Propunerile și documentele rezultate din activitatea C.C.T. sunt înaintate ministrului antreprenoriatului și turismului, pentru a le valorifica în procesul decizional.
 + 
Capitolul IIIRegulamentul de organizare și funcționare a C.C.T. + 
Articolul 5(1)Conducerea C.C.T. este asigurată de un președinte și un vicepreședinte, aleși de majoritatea membrilor în prima ședință, sprijiniți de un consiliu director. (2)Consiliul director are o împărțire pe sectoare de activitate și competențe necesare, membrii acestuia fiind aleși din rândul membrilor C.C.T., astfel:– hoteluri: 2 locuri (lanțuri și brand, antreprenorial);– restaurante: 2 locuri – lanțuri și individual;– balneo + wellness – 2 locuri;– ecoturism – 1 loc;– agroturism – 1 loc;– organizare de evenimente mari – 1 loc;– ghizi – 1 loc;– agenții de turism: 3 locuri – incoming, turism intern, MICE;– reprezentant al organizațiilor de management al destinațiilor – 1 loc;– transport/aeroporturi – 1 loc;– organizațiile definite la art. 2 alin. (2) din anexa nr. 1 la ordin – 1 loc;– învățământ/educație – 1 loc;– marketing – 1 loc.(la 29-11-2023,
Alineatul (2), Articolul 5, Capitolul III a fost modificat de Punctul 3., Articolul I din ORDINUL nr. 1.344 din 17 noiembrie 2023, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 1085 din 29 noiembrie 2023
)
 + 
Articolul 6Nominalizarea reprezentanților în C.C.T. se realizează prin desemnarea în scris a acestora (titulari și supleanți) de către conducătorii entităților prevăzute la art. 1-3 din anexa nr. 1 la ordin și se transmite către Ministerul Antreprenoriatului și Turismului în cadrul documentației de înscriere în C.C.T. + 
Articolul 7(1)Reprezentanții titulari și supleanți în C.C.T. sunt validați în proxima ședință a C.C.T., în baza mandatelor scrise primite din partea entităților care au calitate de membri, iar din rândul titularilor se vor alege prin vot membrii Consiliului director. Durata mandatului reprezentanților (titulari și supleanți) ai organizațiilor membre ale C.C.T. în cadrul Consiliului director este de 2 ani. Durata mandatului președintelui și vicepreședintelui este de 2 ani, cu posibilitatea realegerii pentru cel mult două mandate consecutive.(la 29-11-2023,
Alineatul (1), Articolul 7, Capitolul III a fost modificat de Punctul 4., Articolul I din ORDINUL nr. 1.344 din 17 noiembrie 2023, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 1085 din 29 noiembrie 2023
)
(2)O persoană nu poate fi nominalizată la mai mult de o poziție în cadrul Consiliului director.(3)Candidaturile pentru o poziție în cadrul Consiliului director vor fi transmise cu minimum 5 zile înainte de prima ședință.(4)Dacă la prima întrunire a C.C.T. nu se completează toate locurile din Consiliul director, se vor accepta candidaturi pentru pozițiile vacante, până la completarea locurilor din Consiliul director. Procedura de vot pentru aceste candidaturi se va relua la următoarea întrunire a Adunării generale a C.C.T.(la 29-11-2023,
Articolul 7, Capitolul III a fost completat de Punctul 5., Articolul I din ORDINUL nr. 1.344 din 17 noiembrie 2023, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 1085 din 29 noiembrie 2023
)
 + 
Articolul 8În funcție de tematica înscrisă pe ordinea de zi, la ședințele C.C.T. pot participa, în calitate de invitați, reprezentanți ai oricăror alte entități private care nu sunt membre în cadrul C.C.T. și care au atribuții privind subiectele dezbătute.  + 
Articolul 9(1)Reuniunile C.C.T. se convoacă de către președinte, la solicitarea ministrului antreprenoriatului și turismului, prin secretariatul consiliului. (2)Președintele poate convoca C.C.T. ori de câte ori este necesar pentru a dezbate tematici, în limita atribuțiilor din prezentul statut, cu scopul de a înainta propuneri ministrului antreprenoriatului și turismului. (3)Trimestrial, președintele și membrii Consiliului director al C.C.T. se întâlnesc într-o ședință de analiză la care va participa și conducerea Ministerului Economiei, Antreprenoriatului și Turismului, în urma căreia vor fi făcute propuneri de acțiuni asupra luărilor de poziție puse în dezbatere de C.C.T.(la 29-11-2023,
Alineatul (3), Articolul 9, Capitolul III a fost modificat de Punctul 6., Articolul I din ORDINUL nr. 1.344 din 17 noiembrie 2023, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 1085 din 29 noiembrie 2023
)
 + 
Articolul 10(1)Secretariatul C.C.T. este numit de Consiliul director. (2)Ministrul antreprenoriatului și turismului va desemna două persoane, una din cadrul Direcției generale turism și una din cadrul Direcției relația cu Parlamentul, pentru a menține legătura cu C.C.T.
 + 
Articolul 11Ordinea de zi a reuniunii C.C.T. va include tematici aferente atribuțiilor acestuia, rezultate din legislația în vigoare, sau tematici de interes în domeniul turismului. + 
Articolul 12Tematicile incluse pe ordinea de zi vor fi analizate, după caz, de grupurile de lucru constituite pe domenii ale C.C.T., care vor prezenta punctul de vedere referitor la acestea, precum și propunerea pentru dezbatere în plenul C.C.T. + 
Articolul 13(1)Convocarea reuniunii C.C.T. se face de către secretariat, prin e-mail, cu minimum 10 zile lucrătoare înainte de data stabilită, iar materialele aferente punctelor de pe ordinea de zi se transmit fiecărui membru al C.C.T. în termenul stabilit pentru convocare. (2)În situații excepționale, reuniunea C.C.T. se poate convoca și într-un termen mai scurt decât cel prevăzut la alin. (1), dar nu mai puțin de 36 de ore.
 + 
Articolul 14În situația în care un reprezentant titular al unui membru al C.C.T. nu poate participa la reuniune din motive obiective, acesta va fi înlocuit de către reprezentantul supleant. + 
Articolul 15Reuniunea C.C.T. se poate desfășura numai în condițiile participării majorității membrilor înregistrați în registrul de evidență a componenței C.C.T. până la data convocării respective.  + 
Articolul 16(1)Hotărârile C.C.T. se adoptă cu votul a 75% din membrii prezenți la reuniune. (2)Procedura de adoptare a hotărârilor este prin vot deschis. (3)În caz de paritate, votul președintelui este determinant pentru luarea hotărârii. (4)Minuta ședinței se trimite tuturor participanților, care pot formula observații în termen de 36 de ore de la primire. În caz contrar, se consideră acceptarea oficială a minutei.(5)În cazul în care există disonanță pe câte un subiect, se va specifica în minută opinia diferită de decizie, dar doar la solicitarea celui/celor care a/au avut altă opinie. + 
Articolul 17În situația în care la ședințele C.C.T. sunt invitați și reprezentanți ai unor entități care nu sunt membre ale acestuia, lista invitaților care participă la C.C.T. se aprobă de președinte, la propunerea secretariatului. Secretariatul va asigura transmiterea către invitați a ordinii de zi și a materialelor aferente.  + 
Articolul 18Pentru desfășurarea operativă a activității C.C.T. se constituie și funcționează în cadrul C.C.T. următoarele grupuri de lucru permanente:a)grup de lucru marketing și târguri;b)grup de lucru pentru legislație;c)grup de lucru pentru educație;d)grup de lucru pentru dezvoltare și investiții;e)grup de lucru pentru turism balnear.(la 29-11-2023,
Articolul 18, Capitolul III a fost modificat de Punctul 7., Articolul I din ORDINUL nr. 1.344 din 17 noiembrie 2023, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 1085 din 29 noiembrie 2023
)
 + 
Articolul 19În funcție de domeniul de activitate al fiecărui grup de lucru, membrii Consiliului director desemnează specialiști și experți în cadrul grupului respectiv, dintre experții propuși de membrii C.C.T.(la 29-11-2023,
Articolul 19, Capitolul III a fost modificat de Punctul 8., Articolul I din ORDINUL nr. 1.344 din 17 noiembrie 2023, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 1085 din 29 noiembrie 2023
)
 + 
Articolul 20Grupurile de lucru au atribuții privind elaborarea materialelor ce urmează a fi supuse dezbaterii, analiza problematicii specifice domeniilor de activitate și luarea de decizii cu privire la tematica dezbătută, pe care le transmit către Consiliul director.  + 
Articolul 21Coordonatorii grupurilor de lucru pe domenii de activitate sunt aleși prin vot deschis în prima ședință de comisie, din cadrul membrilor Consiliului director. + 
Articolul 22În funcție de tematica aflată pe ordinea de zi, membrii C.C.T. pot decide convocarea unui grup de lucru pentru analizarea anumitor subiecte cu caracter specific unui anumit domeniu de activitate.  + 
Articolul 23(1)Secretariatul fiecărui grup de lucru se asigură de unul dintre membri, nominalizat de către coordonatorul ales, care are obligația întocmirii minutei ședinței grupului de lucru respectiv și transmiterii acesteia către Consiliul director.(2)Convocarea membrilor grupurilor de lucru se face de către secretariat, la inițiativa coordonatorului, cu minimum 10 zile lucrătoare înainte de data întrunirii grupului de lucru, prin e-mail, iar transmiterea materialelor se realizează în același termen.
 + 
Articolul 24La ședințele grupurilor de lucru pot participa, în calitate de invitați, reprezentanți ai Ministerului Antreprenoriatului și Turismului care au atribuții privind subiectele înscrise pe ordinea de zi.

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x