STATUTUL din 10 mai 2005

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 19/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: COLEGIUL FARMACISTILOR DIN ROMÂNIA
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 752 din 18 august 2005
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulARE LEGATURA CUDECIZIE 1 12/05/2006
ActulACTUALIZEAZA PESTATUT 10/05/2005
 Nu exista acte care fac referire la acest act





Notă
Aprobat prin DECIZIA nr. 1 din 10 mai 2005, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 752 din 18 august 2005.
 + 
Capitolul IPrincipii generale + 
Articolul 1(1)Colegiul Farmaciștilor din România se organizează și funcționează în baza Legii nr. 305/2004 privind exercitarea profesiei de farmacist, precum și organizarea și funcționarea Colegiului Farmaciștilor din România și a prezentului statut ca organizație profesională națională a farmaciștilor cu drept de liberă practică, fiind o instituție de interes public, neguvernamentală, apolitică și fără scop patrimonial.(2)Colegiul Farmaciștilor din România are personalitate juridică și este autonom în raport cu orice autoritate publică, exercitându-și atribuțiile fără posibilitatea vreunei imixtiuni.
 + 
Articolul 2Colegiul Farmaciștilor din România are ca principal obiect de activitate controlul și supravegherea exercitării profesiei de farmacist, aplicarea legilor și regulamentelor care organizează și reglementează exercițiul profesiei, reprezentarea intereselor profesiei de farmacist și păstrarea prestigiului acestei profesii în cadrul vieții sociale. + 
Articolul 3Ca autoritate publică și profesională, Colegiul Farmaciștilor din România realizează atribuțiile prevăzute de lege și de prezentul statut, în cinci domenii principale de activitate:a)profesional;b)etic și deontologic;c)jurisdicție profesională și litigii;d)economico-social;e)administrativ și organizatoric.
 + 
Articolul 4(1)La nivelul județelor, respectiv al municipiului București, se organizează și funcționează câte un colegiu al farmaciștilor cu drept de liberă practică din unitatea administrativ-teritorială respectivă.(2)Farmaciștii înscriși și luați în evidența colegiilor teritoriale sunt membri ai Colegiului Farmaciștilor din România.(3)Nici un colegiu teritorial nu poate funcționa în afara Colegiului Farmaciștilor din România. + 
Articolul 5Între Colegiul Farmaciștilor din România și colegiile teritoriale există, în condițiile legii și ale prezentului statut, autonomie organizatorică, funcțională și financiară. + 
Articolul 6(1)Ca organizație profesională, Colegiul Farmaciștilor din România apără demnitatea și promovează drepturile și interesele membrilor săi în toate sferele de activitate, apără onoarea, libertatea și independența profesională a farmacistului în exercitarea profesiei, asigură respectarea de către farmaciști a obligațiilor ce le revin față de bolnav și de sănătatea publică.(2)În vederea realizării obiectivelor prevăzute la alin. (1), Colegiul Farmaciștilor din România colaborează, în condițiile legii, cu toate instituțiile competente.
 + 
Articolul 7(1)Colegiul Farmaciștilor din România, prin organismele sale, este reprezentant al corpului profesional din România în relațiile cu autoritățile și cu instituțiile guvernamentale și neguvernamentale, interne și internaționale.(2)Pentru îndeplinirea atribuțiilor și obiectivelor conferite de lege și de prezentul statut, organele reprezentative ale Colegiului Farmaciștilor din România pot intră în relații cu diferite organisme similare din alte state.
 + 
Articolul 8Alegerea organelor reprezentative și de conducere ale Colegiului Farmaciștilor din România se va face, de jos în sus, cu respectarea principiilor democratice și a egalității tuturor membrilor. + 
Articolul 9(1)Sediul Colegiului Farmaciștilor din România este în municipiul București.(2)Emblema cu sigla Colegiului Farmaciștilor din România este prevăzută în anexa la prezentul statut.
 + 
Capitolul IIAtribuțiile Colegiului Farmaciștilor din România + 
Articolul 10Colegiul Farmaciștilor din România are următoarele atribuții:a)asigură aplicarea legilor, regulamentelor și normelor care organizează și reglementează exercitarea profesiei de farmacist;b)apără demnitatea și promovează drepturile și interesele membrilor săi în toate sferele de activitate; apără onoarea, libertatea și independența profesională a farmacistului, precum și dreptul acestuia de decizie în exercitarea actului profesional; asigură respectarea de către farmaciști a obligațiilor ce le revin;c)elaborează și adoptă Regulamentul de organizare și funcționare a Colegiului Farmaciștilor din România și Codul deontologic al farmacistului;d)controlează și supraveghează modul de exercitare a profesiei de farmacist, indiferent de forma de exercitare și de unitatea la care se desfășoară, asigurând aplicarea legilor și a regulamentelor specifice;e)colaborează cu Ministerul Sănătății și cu Ministerul Educației și Cercetării la formarea, specializarea și perfecționarea pregătirii profesionale a farmaciștilor;f)avizează, conform regulamentelor de organizare și funcționare ale unităților farmaceutice, fișa de atribuții a postului de farmacist, întocmită în mod obligatoriu la nivelul fiecărei farmacii;g)acționează atât singur, cât și împreună cu instituțiile publice în vederea asigurării calității actului profesional în unitățile farmaceutice;h)stabilește capacitatea de contractare a farmaciilor aflate în raporturi contractuale cu sistemul de asigurări sociale de sănătate, în funcție de criteriile elaborate de Consiliul național al Colegiului Farmaciștilor din România și de Ministerul Sănătății;i)colaborează cu Ministerul Sănătății și îl sprijină, prin reprezentanții săi, în activitatea de inspecție farmaceutică organizată de Ministerul Sănătății;j)colaborează cu Ministerul Sănătății la elaborarea metodologiei de acordare a gradului profesional și a tematicii de concurs;k)împreună cu Ministerul Sănătății și cu Ministerul Educației și Cercetării, organizează forme de educație continuă și de ridicare a gradului de competență profesională a membrilor săi;l)controlează modul în care sunt respectate de către angajatori independența profesională și dreptul de decizie profesională ale farmacistului;m)reprezintă și apără interesele membrilor, la solicitarea acestora, în fața angajatorilor;n)promovează și stabilește relații pe plan extern cu instituții și organizații similare;o)colaborează cu Ministerul Sănătății la elaborarea reglementărilor profesiei de farmacist;p)organizează judecarea cazurilor de încălcare a normelor de deontologie profesională ori a celor care reglementează exercitarea profesiei sau a actului profesional;q)stabilește, în funcție de gradul riscului profesional, valoarea riscului asigurat în cadrul asigurărilor de răspundere civilă profesională pentru membrii săi;r)organizează centre de pregătire lingvistică, necesare pentru exercitarea activității profesionale de către farmaciștii cetățeni ai statelor membre ale Uniunii Europene, ai statelor aparținând Spațiului Economic European sau ai Confederației Elvețiene;s)avizează, conform legii, structura rețelei farmaceutice la nivel național.
 + 
Articolul 11(1)În exercitarea atribuțiilor prevăzute de prezentul statut, Colegiul Farmaciștilor din România, prin structurile naționale sau teritoriale, are dreptul de a formula acțiune în justiție în nume propriu sau în numele membrilor săi.(2)Decizia privind deschiderea acțiunii aparține Biroului executiv al Consiliului național al Colegiului Farmaciștilor din România, respectiv consiliului colegiului teritorial.
 + 
Articolul 12(1)Colegiul Farmaciștilor din România participă, alături de celelalte instituții implicate, la elaborarea contractului-cadru privind furnizarea serviciilor farmaceutice în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate și, împreună cu casele de asigurări de sănătate teritoriale, stabilește necesarul estimativ de servicii farmaceutice și îl prezintă Casei Naționale de Asigurări de Sănătate.(2)În cadrul Colegiului Farmaciștilor din România se va înființa o comisie care va urmări îndeplinirea de către farmaciile aflate în raporturi contractuale cu sistemul de asigurări sociale de sănătate a obligațiilor contractuale. În acest sens comisia va colabora cu toate instituțiile implicate și va acționa prin toate mijloacele legale pentru îndeplinirea obligațiilor contractuale de către toate părțile implicate.(3)Trimestrial comisia va prezenta, în baza datelor furnizate de partenerii contractuali, consiliului colegiului teritorial un raport privind modul în care farmaciile respectă obligațiile contractuale și drepturile asiguraților, problemele apărute în urma derulării raporturilor contractuale și propune măsurile ce trebuie luate în vederea îmbunătățirii activității farmaciilor.
 + 
Capitolul IIIMembrii Colegiului Farmaciștilor din România. Drepturi și obligații + 
Secţiunea 1Membrii Colegiului Farmaciștilor din România + 
Articolul 13(1)Sunt membri ai Colegiului Farmaciștilor din România toți farmaciștii, cetățeni români, domiciliați în România, autorizați să practice profesia de farmacist, precum și, la cerere, farmaciștii pensionari care nu mai desfășoară activitate profesională.(2)Membrii Colegiului Farmaciștilor din România sunt înscriși în Registrul farmaciștilor din România, registru ce se publică pe site-ul oficial al colegiului.
 + 
Articolul 14(1)La cerere, membrii Colegiului Farmaciștilor din România care, din motive obiective, întrerup pe o durată de până la 5 ani exercitarea profesiei de farmacist pot solicita suspendarea calității de membru pe acea durată.(2)Întreruperea sau suspendarea activității pe o durată mai mare de 5 ani atrage de drept pierderea calității de membru al Colegiului Farmaciștilor din România și, pe cale de consecință, pierderea dreptului de liberă practică.(3)Pe durata suspendării, la cerere, a calității de membru al Colegiului Farmaciștilor din România se suspendă obligațiile și drepturile ce decurg din prezentul statut.(4)Reînscrierea în cadrul Colegiului Farmaciștilor din România și reluarea activității profesionale după o întrerupere a exercitării profesiei mai mare de 5 ani se pot face numai în condițiile legii și cu avizul favorabil al Consiliului național al Colegiului Farmaciștilor din România, acordat în baza unei reatestări profesionale organizate de Comisia profesional-științifică și de învățământ.
 + 
Articolul 15Farmaciștii cetățeni străini cărora li s-a aprobat, în condițiile legii, să exercite profesia de farmacist pe teritoriul României au obligația să se înregistreze la Colegiul Farmaciștilor din România și să respecte prezentul statut, Codul deontologic al farmacistului, regulamentele profesiei și deciziile organelor de conducere ale corpului profesional.
 + 
Secţiunea a 2-aDrepturile și obligațiile membrilor Colegiului Farmaciștilor din România + 
Articolul 16Membrii Colegiului Farmaciștilor din România au următoarele drepturi:a)dreptul să aleagă și să fie aleși în organele de conducere ale corpului profesional;b)dreptul să se adreseze organelor abilitate ale Colegiului Farmaciștilor din România și să primească informațiile solicitate;c)dreptul să participe la orice acțiuni ale corpului profesional și să fie informați în timp util despre acestea;d)dreptul să folosească, împreună cu membrii lor de familie, toate dotările sociale, profesionale, culturale și sportive ale Colegiului Farmaciștilor din România și ale colegiilor teritoriale;e)dreptul să poarte însemnele corpului profesional;f)dreptul de a fi judecați pe baza prezumției de nevinovăție de către organele competente ale Colegiului Farmaciștilor din România pentru abaterile deontologice și disciplinare;g)dreptul de a contesta sancțiunile primite;h)dreptul de a solicita ajutoare materiale pentru situații deosebite, atât personal, cât și prin membrii lor de familie. + 
Articolul 17Obligațiile membrilor Colegiului Farmaciștilor din România sunt următoarele:a)să respecte dispozițiile prezentului statut, ale Codului deontologic al farmacistului, hotărârile organelor de conducere ale Colegiului Farmaciștilor din România și regulamentele profesiei;b)să rezolve sarcinile ce le-au fost încredințate în calitate de membru sau de reprezentant al corpului profesional;c)să participe la manifestările inițiate de organele de conducere, la activitățile profesionale ori de pregătire profesională, inițiate ori organizate de organele de conducere naționale sau locale;d)să participe la ședințele ori la adunările la care au fost convocați;e)să execute cu bună-credință sarcinile ce decurg din prezentul statut ori stabilite prin hotărârile organelor de conducere;f)să se abțină de la deliberările organelor de conducere în care sunt aleși, în cazul în care, în îndeplinirea unor atribuții ale acestor organe, au un interes propriu;g)să păstreze secretul profesional;h)să păstreze în cadrul profesiei confidențialitatea asupra dezbaterilor, opiniilor și voturilor exprimate în organele de conducere;i)să respecte normele, principiile și îndatoririle deontologiei profesionale și să aibă un comportament demn în exercitarea profesiei ori a calității de membru al Colegiului Farmaciștilor din România;j)să achite în termenul stabilit cotizația datorată;k)să rezolve litigiile cu alți membri, în primul rând prin intermediul medierii de către comisiile de specialitate din cadrul colegiului la care sunt înregistrați;l)să execute cu bună-credință atribuțiile ce le revin în calitate de reprezentant sau de membru în organele de conducere ale Colegiului Farmaciștilor din România sau ale colegiilor teritoriale. + 
Articolul 18Obligațiile membrilor Colegiului Farmaciștilor din România, ce decurg din calitatea lor specială de farmacist, sunt:a)să respecte și să aplice în orice împrejurare normele de deontologie;b)să nu aducă prejudicii reputației corpului profesional sau altor membri, respectând statutul de corp profesional al Colegiului Farmaciștilor din România;c)să acorde cu promptitudine și necondiționat îngrijirile profesionale de urgență, ca o îndatorire fundamentală profesională și civică;d)să acționeze, pe toată durata exercitării profesiei, în vederea creșterii gradului de pregătire profesională și cunoașterii noutăților profesionale;e)să informeze organele de conducere ale corpului profesional ori de câte ori constată sau apreciază că independența profesiei le-a fost încălcată prin decizii administrative.
 + 
Articolul 19(1)Membrii Colegiului Farmaciștilor din România sunt obligați să realizeze numărul anual de credite de educație profesională continuă, stabilit de Consiliul național.(2)Nerealizarea numărului integral de credite pe parcursul a 3 ani atrage suspendarea dreptului de liberă practică până la realizarea numărului total de credite.(3)La stabilirea numărului de credite se vor avea în vedere numai programele și celelalte forme de educație profesională acreditate de Colegiul Farmaciștilor din România. + 
Articolul 20Încălcarea obligațiilor menționate mai sus constituie abatere disciplinară de la disciplina și deontologia profesională și a celei de corp profesional.
 + 
Capitolul IVOrganizarea și funcționarea + 
Secţiunea 1Dispoziții generale + 
Articolul 21(1)Corpul profesional al farmaciștilor este organizat la nivel național în cadrul Colegiului Farmaciștilor din România, iar la nivel teritorial, județe, respectiv municipiul București, prin colegii teritoriale.(2)Colegiile teritoriale au de la data constituirii și înregistrării la administrația financiară personalitate juridică, patrimoniu și buget proprii.(3)În termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentului statut, Consiliul național al Colegiului Farmaciștilor din România va emite decizii de validare a constituirii colegiilor teritoriale înființate și organizate potrivit Legii nr. 81/1997 privind exercitarea profesiunii de farmacist, înființarea, organizarea și funcționarea Colegiului Farmaciștilor din România. + 
Articolul 22(1)Denumirea colegiului teritorial este "Colegiul Farmaciștilor din ……." (se completează cu denumirea unității administrativ-teritoriale în care funcționează colegiul respectiv).(2)Sediul colegiului teritorial este în orașul reședință de județ, respectiv în municipiul București pentru Colegiul Farmaciștilor București.
 + 
Articolul 23(1)Raporturile dintre organele de conducere naționale și cele teritoriale se stabilesc conform dispozițiilor Legii nr. 305/2004 și ale prezentului statut.(2)Raporturile menționate la alin. (1) vor avea la bază, în ceea ce privește organizarea și funcționarea, autonomia organismelor locale, respectarea principiului democratic în luarea deciziilor și a competențelor speciale stabilite de lege și de statut.
 + 
Secţiunea a 2-aOrganele de conducere la nivel național + 
Articolul 24Organele de conducere la nivel național ale Colegiului Farmaciștilor din România sunt:a)Adunarea generală națională;b)Consiliul național;c)Biroul executiv;d)președintele.Adunarea generală națională
 + 
Articolul 25(1)Adunarea generală națională a Colegiului Farmaciștilor din România este alcătuită din președinții colegiilor teritoriale și din reprezentanți aleși de adunările generale locale prin vot direct și secret.(2)Norma de reprezentare în Adunarea generală națională este de 1/50.(3)Reprezentanții în Adunarea generală națională sunt aleși pe o durată de 4 ani.(4)Proporțional cu numărul de farmaciști înscriși în evidența colegiului teritorial, se va alege un număr de 3-11 membri supleanți.
 + 
Articolul 26Adunarea generală națională are următoarele atribuții:a)adoptă Statutul Colegiului Farmaciștilor din România și Codul deontologic al farmacistului;b)aprobă modificarea documentelor menționate la lit. a);c)aprobă bugetul de venituri și cheltuieli și execuția celui pentru exercițiul expirat;d)alege dintre membrii săi comisia de cenzori și validează cenzorul expert contabil propus de Consiliul național;e)adoptă declarații care să reflecte poziția Colegiului Farmaciștilor din România cu privire la aspecte de interes general în ceea ce privește profesia de farmacist ori statutul farmacistului în societate.
 + 
Articolul 27(1)Adunarea generală națională adoptă hotărâri în prezența a cel puțin două treimi din numărul membrilor săi, cu majoritate simplă de voturi.(2)Dacă la prima convocare nu se realizează condiția de cvorum, după două săptămâni se va organiza o altă ședință, cu aceeași ordine de zi, care va putea adopta hotărâri, indiferent de numărul membrilor prezenți, cu excepția situațiilor prevăzute la art. 26 lit. a) și b), pentru care este necesară condiția de cvorum prevăzută de lege.(3)Adunarea generală națională se întrunește în ședință ordinară în primul trimestru al anului în curs. + 
Articolul 28Adunarea generală națională este condusă de președintele Colegiului Farmaciștilor din România. + 
Articolul 29Adunarea generală națională este convocată de:a)președintele Colegiului Farmaciștilor din România;b)Biroul executiv al Consiliului național;c)Consiliul național.Consiliul național + 
Articolul 30(1)Consiliul național al Colegiului Farmaciștilor din România este alcătuit din președinții colegiilor teritoriale, 3 reprezentanți ai Colegiului Farmaciștilor din București, respectiv președintele și 2 vicepreședinți, și câte un reprezentant al farmaciștilor din fiecare minister ori instituție centrală cu rețea sanitară proprie. Consiliul național al Colegiului Farmaciștilor din România poate fi asistat, cu rol consultativ, de către un reprezentant al Academiei de Științe Medicale, Ministerului Sănătății, Ministerului Muncii, Solidarității Sociale și Familiei și al Ministerului Justiției.(2)Cheltuielile cu deplasarea și diurna reprezentanților în Consiliul național vor fi suportate de colegiile ai căror reprezentanți sunt.
 + 
Articolul 31(1)Consiliul național lucrează în prezența a două treimi din numărul membrilor cu drept de vot și decide cu o majoritate absolută de voturi, cu excepția deciziilor referitoare la cotizație, pentru care sunt necesare voturile favorabile a două treimi din numărul total al membrilor.(2)Deciziile Consiliului național sunt obligatorii pentru colegiile teritoriale și pentru toți farmaciștii care practică profesia de farmacist în România.
 + 
Articolul 32(1)Consiliul național se întâlnește în ședințe ordinare o dată pe trimestru sau în ședințe extraordinare ori de câte ori este nevoie.(2)Ședințele ordinare sunt convocate de către președintele Biroului executiv.
 + 
Articolul 33Convocarea membrilor Consiliului național se va face, după caz, prin:a)scrisoare recomandată cu confirmare de primire;b)fax la sediul colegiului local al cărui membru este respectivul reprezentant sau la unitatea ori instituția la care reprezentantul își desfășoară activitatea. + 
Articolul 34(1)Convocarea în una dintre modalitățile menționate mai sus se va face cu cel puțin 7 zile înaintea datei întrunirii Consiliului național și va fi însoțită de ordinea de zi și, atunci când este posibil, de materialele, proiectele de decizii, acte normative etc. ce urmează a fi adoptate.(2)Materialele ce urmează a fi supuse dezbaterilor pot fi trimise și prin intermediul poștei electronice.
 + 
Articolul 35(1)Ședințele extraordinare pot fi convocate de către:a)Biroul executiv;b)președintele Biroului executiv;c)secretarul general sau oricare alt membru al Biroului executiv, la solicitarea a cel puțin o treime din numărul membrilor Consiliului național.(2)Procedura de convocare a ședințelor extraordinare este cea prevăzută de art. 34. + 
Articolul 36Consiliul național lucrează în prezența a două treimi din numărul membrilor cu drept de vot și decide cu o majoritate absolută de voturi, cu excepția deciziilor referitoare la cotizație, pentru care sunt necesare voturile favorabile a două treimi din numărul total al membrilor. + 
Articolul 37Atribuțiile Consiliului național:a)elaborează Statutul Colegiului Farmaciștilor din România, precum și proiectele de modificare a acestuia;b)elaborează Codul deontologic al farmacistului, precum și proiectele de modificare a acestuia;c)colaborează cu Ministerul Sănătății la elaborarea Nomenclatorului de specialități medicale, medico-dentare și farmaceutice pentru rețeaua de asistență medicală;d)colaborează cu Ministerul Sănătății la elaborarea tematicilor, metodologiilor, concursurilor și examenelor pentru farmaciști;e)stabilește sistemul de credite de educație continuă, pe baza căruia se evaluează activitatea de perfecționare profesională a farmaciștilor;f)colaborează cu Ministerul Sănătății la elaborarea normelor privind exercitarea profesiei de farmacist pe teritoriul României;g)colaborează cu Ministerul Sănătății și cu Ministerul Educației și Cercetării la elaborarea strategiei și programelor privind dezvoltarea învățământului farmaceutic;h)colaborează cu Ministerul Sănătății la elaborarea principiilor și criteriilor privind teritorializarea și înființarea de noi farmacii, laboratoare și depozite farmaceutice;i)fixează cotizația care trebuie plătită în mod obligatoriu de către fiecare farmacist consiliului colegiului teritorial, stabilind partea din această cotizație care trebuie virată către Consiliul național;j)gestionează bunurile Colegiului Farmaciștilor din România și poate să creeze și să subvenționeze acțiuni interesând profesiunea, acțiuni de întrajutorare sau de sponsorizare;k)soluționează, prin comisiile de specialitate ale Colegiului Farmaciștilor din România, în termen de 30 de zile de la înregistrare, contestațiile formulate împotriva deciziilor date de consiliile colegiilor teritoriale, în conformitate cu regulamentele proprii;l)alege dintre membrii săi pe cei care vor forma Biroul executiv al Consiliului național;m)propune Adunării generale naționale proiectul privind bugetul de venituri și cheltuieli al Colegiului Farmaciștilor din România;n)alege dintre membrii săi pe cei care vor forma comisiile de lucru;o)stabilește indemnizațiile membrilor Biroului executiv și indemnizația de ședință a membrilor Comisiei superioare de disciplină;p)avizează reînscrierea farmaciștilor care au pierdut calitatea de membru al Colegiului Farmaciștilor din România, conform Codului deontologic a farmacistului;q)aprobă proiectul privind bugetul de venituri și cheltuieli al Colegiului Farmaciștilor din România;r)stabilește numărul comisiilor de specialitate sau tehnice, competențele acestora și regulamentul lor de funcționare;s)orice alte atribuții pe care legea sau Adunarea generală națională le stabilește în sarcina Colegiului Farmaciștilor din România.
 + 
Articolul 38Consiliul național stabilește strategia și planul anual de control și supraveghere a modului de exercitare a profesiei de farmacist, precum și a condițiilor în care se desfășoară aceasta. + 
Articolul 39(1)În cadrul Consiliului național, pentru realizarea atribuțiilor, funcționează următoarele comisii de specialitate:1.Comisia de studii și strategii de dezvoltare;2.Comisia profesional-științifică și de învățământ;3.Comisia economico-socială și de asigurări sociale de sănătate;4.Comisia de etică și deontologie profesională;5.Comisia imagine, relații interne și externe;6.Comisia acreditări și avizări;7.Comisia administrativă și financiar-contabilă;8.Comisia superioară de disciplină.(2)La nivel local se poate adopta o organizare asemănătoare.
 + 
Articolul 40(1)În funcție de necesitățile concrete, Consiliul național poate aproba înființarea unor comisii de lucru ori a unor comisii consultative.(2)Aceste comisii pot avea activitate permanentă sau temporară.
 + 
Articolul 41Materialele supuse spre aprobare Consiliului național vor fi avizate și fundamentate de către comisia de specialitate competentă. + 
Articolul 42(1)Corespunzător acestor comisii de lucru ale Consiliului național, în cadrul Colegiului Farmaciștilor din România se pot înființa, ca structuri tehnice sau administrative, departamente.(2)Departamentele vor fi coordonate de către unul dintre membrii Biroului executiv și, în funcție de numărul de posturi și de schema de personal aprobată de Consiliul național, vor fi asigurate cu personal tehnic de specialitate sau administrativ.(3)Consiliul național va aproba regulamentele de organizare și funcționare a departamentelor.Biroul executiv
 + 
Articolul 43Biroul executiv al Consiliul național este format dintr-un președinte, 3 vicepreședinți și un secretar general, aleși în mod individual de către Consiliul național dintre membrii săi. + 
Articolul 44(1)Biroul executiv lucrează legal în prezența a 3 dintre membrii săi și ia decizii valabile cu votul majorității membrilor prezenți.(2)Biroul executiv se întrunește o dată la două săptămâni sau ori de câte ori este cazul, la cererea președintelui sau a cel puțin 2 dintre membrii săi.
 + 
Articolul 45Atribuțiile Biroului executiv:a)asigură activitatea permanentă a Colegiului Farmaciștilor din România;b)aprobă angajarea de personal și asigură execuția bugetului Colegiului Farmaciștilor din România;c)întocmește raportul anual de activitate și gestiune, pe care îl supune aprobării Consiliului național;d)acceptă donațiile, legatele și sponsorizările făcute Colegiului Farmaciștilor din România;e)execută hotărârile Adunării generale naționale și ale Consiliului național;f)elaborează și supune spre avizare Consiliului național proiectul bugetului de venituri și cheltuieli pe baza bugetelor locale;g)îndeplinește orice alte sarcini stabilite de Consiliul național;h)informează Consiliul național cu privire la deciziile emise între ședințele consiliului. + 
Articolul 46Biroul executiv coordonează activitatea comisiilor de lucru ale Consiliului național. + 
Articolul 47În exercitarea mandatului membrii Biroului executiv, precum și membrii birourilor consiliilor colegiilor teritoriale vor primi o indemnizație lunară, al cărei cuantum va fi aprobat, după caz, de Consiliul național, respectiv de consiliile colegiilor teritoriale. + 
Articolul 48Președintele Biroului executiv este președintele Colegiului Farmaciștilor din România. + 
Articolul 49Atribuțiile președintelui:a)reprezintă Colegiul Farmaciștilor din România în relațiile cu persoanele fizice și juridice din țară și din străinătate;b)încheie contracte și convenții în numele Colegiului Farmaciștilor din România, cu aprobarea Biroului executiv;c)convoacă și conduce ședințele Adunării generale naționale și ale Consiliului național;d)duce la îndeplinire deciziile Biroului executiv, hotărârile Consiliului național date în sarcina sa și rezolvă problemele și lucrările curente;e)angajează personalul de specialitate și administrativ, cu aprobarea Biroului executiv.
 + 
Articolul 50(1)Președintele Biroului executiv păstrează și folosește ștampila Colegiului Farmaciștilor din România și are drept de semnătură în bancă.(2)În lipsa sa, președintele poate mandata pe oricare dintre membrii Biroului executiv pentru a realiza competențele care îi revin sau numai o parte din acestea.
 + 
Secţiunea a 3-aAtribuțiile comisiilor de specialitate ale Consiliului național + 
Articolul 51Comisiile de specialitate ale Consiliului național sunt competente în probleme integrative și de strategie și îndeplinesc atribuțiile stabilite de prezentul statut sau prin hotărâre a Consiliului național. + 
Articolul 52Comisia de studii și strategii de dezvoltare exercită următoarele atribuții principale:a)analizează situația personalului și a serviciilor farmaceutice, în funcție de nevoile României;b)propune obiective strategice, programe și proiecte de dezvoltare și restructurare a activității Colegiului Farmaciștilor din România;c)planifică realizarea programelor;d)monitorizează și realizează proiecte;e)elaborează informări și sinteze pentru Biroul executiv și Consiliul național.
 + 
Articolul 53Comisia de studii și strategii de dezvoltare realizează sinteze în legătură cu aplicarea sistemului normativ în materie profesională și propune Consiliului național și Biroului executiv adoptarea măsurilor strategice efective pentru modificarea și adoptarea actelor normative în beneficiul societății românești și al corpului profesional din România. + 
Articolul 54Comisia profesional-științifică și de învățământ urmărește și controlează în activitatea sa realizarea obiectivelor profesionale ale farmaciștilor din România prin programe de educație continuă, specializare, ridicare și menținere a standardelor de calitate a actului profesional, acces egal și echitabil la grade și titluri specifice profesiei. + 
Articolul 55Comisia profesional-științifică și de învățământ își desfășoară activitatea pe următoarele direcții:a)educație profesională continuă;b)examene și concursuri;c)învățământ profesional și alte forme de pregătire profesională;d)științe profesionale;e)practică independentă a profesiei de farmacist.
 + 
Articolul 56Comisia profesional-științifică și de învățământ analizează și propune îmbunătățirea legislației în domeniul sanitar și ia măsurile necesare asigurării unui cadru legal, coerent și adecvat practicii profesionale. Ea are drept obiectiv introducerea unor mecanisme de evaluare și asigurare a calității îngrijirilor profesionale: acreditare, standardizare, certificate de calitate, ghiduri de practică profesională etc. + 
Articolul 57Comisia profesional-științifică și de învățământ organizează și coordonează funcționarea specialităților profesionale la standarde corespunzătoare. Studiază raporturile de competență dintre diferitele specialități profesionale și asigură suportul informațional necesar pregătirii profesionale. + 
Articolul 58În realizarea competențelor sale Comisia profesional-științifică și de învățământ îndeplinește și următoarele activități:a)studiază situația producției, aprovizionării și cererii de medicamente, recomandând organelor competente scoaterea unor medicamente din nomenclator sau un regim special de compensare ori gratuitate pentru anumite categorii;b)promovează ridicarea continuă a nivelului profesional, facilitând participarea farmaciștilor la programe de perfecționare profesională din țară sau din străinătate;c)sprijină procurarea de materiale documentare de specialitate, precum și organizarea de manifestări profesionale și științifice;d)elaborează programe și standarde de acreditare periodică a competenței profesionale;e)organizează o subcomisie pentru probleme de rezidențiat și alte forme de învățământ profesional;f)propune organelor competente cifra de școlarizare în învățământul farmaceutic. + 
Articolul 59Comisia economico-socială și de asigurări sociale de sănătate susține obiectivele economice și sociale ale corpului profesional, adaptându-le în permanență condițiilor existente în plan național și internațional. + 
Articolul 60Comisia economico-socială și de asigurări sociale de sănătate reprezintă farmaciștii care lucrează în sistemul de asigurări sociale de sănătate, urmărind apărarea drepturilor, intereselor și a demnității profesiunii de farmacist, precum și eliminarea oricăror ingerințe în exercitarea actului profesional. Totodată Comisia economico-socială și de asigurări sociale de sănătate supraveghează desfășurarea raporturilor dintre farmaciștii care lucrează în sistemul de asigurări sociale de sănătate, luând toate măsurile care se impun pentru asigurarea libertății profesiei și a apărării statutului farmacistului în societate, inclusiv cu privire la raportul dintre importanța socială a activității profesionale și veniturile farmacistului. + 
Articolul 61(1)Președintele Comisiei economico-sociale și de asigurări sociale de sănătate reprezintă Colegiul Farmaciștilor din România și farmaciștii din sistemul de asigurări sociale de sănătate în fața organismelor specializate ale Casei Naționale de Asigurări de Sănătate, la nivel central.(2)La nivel local, reprezentativitatea se va realiza pe baza principiilor autonomiei organizatorice, funcționale și financiare.
 + 
Articolul 62Președintele Colegiului Farmaciștilor din România împreună cu președintele Comisiei economico-sociale și de asigurări sociale de sănătate reprezintă Colegiul Farmaciștilor din România la nivel central pentru negocierea, elaborarea, încheierea sau încetarea contractelor-cadru privind furnizarea serviciilor profesionale în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate. + 
Articolul 63Comisiile economico-sociale și de asigurări sociale de sănătate de la nivel județean, respectiv al municipiului București, supraveghează modul de aplicare a negocierilor realizate de către Colegiul Farmaciștilor din România la nivel central, în sensul că:a)îi asistă, la cerere, pe membrii lor la încheierea contractelor individuale privind furnizarea de servicii profesionale;b)reprezintă și apără interesele membrilor lor în fața partenerilor contractuali;c)susțin posibilitatea membrilor lor de a munci cât mai mult, dacă o doresc, cu asigurarea veniturilor corespunzătoare muncii depuse;d)oferă consultații de specialitate cu privire la încheierea, executarea și încetarea contractelor privind furnizarea de servicii profesionale în cadrul sistemului de asigurări de sănătate;e)intervin prompt și acționează prin toate mijloacele legale atunci când sunt încălcate drepturile ce decurg din încheierea contractelor privind furnizarea de servicii profesionale.
 + 
Articolul 64Prin intermediul comisiei economico-sociale și de asigurări sociale de sănătate de la nivel județean sau al municipiului București, Colegiul Farmaciștilor din România participă la elaborarea și avizarea regulamentelor de ordine interioară ale unităților farmaceutice, efectuează controlul privind respectarea regulamentelor de ordine interioară și îndeplinirea atribuțiilor conform fișei postului, organizează și încurajează activitățile cultural-artistice și sportive ale membrilor săi și familiilor acestora, gospodărește și dezvoltă baza proprie de recreare și sport, contribuie la protejarea membrilor săi și a familiilor acestora prin acordarea, în limita posibilităților, de ajutoare materiale. + 
Articolul 65Comisia de etică și deontologie profesională are următoarele atribuții:a)urmărește și controlează respectarea de către farmaciști a Codului deontologic al farmacistului;b)analizează evoluția normelor deontologice în practica europeană și internațională;c)face propuneri de modificare a Codului deontologic al farmacistului;d)anchetează reclamațiile și sesizările legate de nerespectarea deontologiei profesionale;e)întocmește dosarul de anchetă disciplinară;f)susține acțiunea disciplinară în fața comisiei de disciplină. + 
Articolul 66Judecarea cazurilor ce constituie abatere disciplinară se face în temeiul cadrului legal, al prezentului statut, al Codului deontologic al farmacistului, al regulamentelor de ordine internă ale unităților farmaceutice și al fișei postului, asigurându-se o înaltă moralitate profesională în rândurile corpului profesional. + 
Articolul 67Excluderea unui membru din cadrul Colegiului Farmaciștilor din România implică retragerea dreptului de liberă practică. + 
Articolul 68(1)În cazul unor acțiuni care lezează onoarea profesională a membrilor Colegiului Farmaciștilor din România și/sau a corpului profesional în ansamblu, indiferent de mijloacele de realizare, Comisia de etică și deontologie profesională va uza de dreptul la replică, cerând ferm autorilor unor astfel de acțiuni să le retracteze sau să le rectifice.(2)La nivel județean, respectiv al municipiului București, astfel de atribuții se realizează pe baza principiului autonomiei organizatorice și funcționale.
 + 
Articolul 69Prin comisia de etică și deontologie profesională de la nivel județean, respectiv al municipiului București, se sesizează încercarea de practică ilegală a profesiei de farmacist pe teritoriul României. Dreptul de a susține acțiunea în justiție revine președintelui consiliului colegiului teritorial. + 
Articolul 70Comisia imagine, relații interne și externe are ca obiectiv realizarea legăturilor dintre Colegiul Farmaciștilor din România și structuri guvernamentale, neguvernamentale, județene, naționale și internaționale. Relația cu publicul și mass-media se asigură prin intermediul unui purtător de cuvânt sau al președintelui acestei comisii. + 
Articolul 71Comisia acreditări și avizări are ca obiectiv impunerea unor standarde și criterii de asigurare a calității actului profesional pe teritoriul României. În acest sens, Comisia acreditări și avizări îndeplinește următoarele atribuții principale:a)asigură împreună cu structurile de specialitate din Ministerul Educației și Cercetării și din Ministerul Sănătății verificarea, validarea și echivalarea calificării membrilor săi;b)participă la elaborarea unor criterii transparente de evaluare, validare și echivalare a diplomelor, specialităților, competențelor și gradelor profesionale;c)elaborează și propune criteriile și metodologia pentru acordarea și revocarea avizului de liberă practică, a avizului de înființare și funcționare a unităților farmaceutice, precum și metodologia de emitere a autorizației de liberă practică;d)participă la ședințele comisiilor centrale de acreditări profesionale din cadrul sistemului de asigurări de sănătate;e)propune și avizează metodologia de acreditare a unităților farmaceutice;f)aduce la îndeplinire alte sarcini trasate de Consiliul național. + 
Articolul 72Prin comisiile acreditări și avizări județene, respectiv cea de la nivelul municipiului București, Colegiul Farmaciștilor din România îndeplinește următoarele atribuții:a)eliberează avizele de înființare și funcționare a farmaciilor;b)participă la acreditarea furnizorilor de servicii farmaceutice;c)ține evidența farmaciștilor cu drept de liberă practică și a farmaciilor din raza județului respectiv sau a municipiului București;d)supraveghează modul de exercitare a profesiei de către farmaciști;e)analizează cazurile de exercitare ilegală a profesiei de farmacist cu care este sesizat și înaintează la rândul său dosarul organelor competente.
 + 
Articolul 73Comisia administrativă și financiar-contabilă are următoarele atribuții:a)asigură asistența juridică curentă a Colegiului Farmaciștilor din România, alta decât cea legată de exercitarea profesiei de farmacist, inclusiv fundamentarea juridică a deciziilor Consiliului național;b)gestionează patrimoniul și ține evidența financiar-contabilă;c)centralizează cotizațiile și celelalte venituri;d)asigură activitatea de birotică;e)propune Consiliului național nivelul cotizației și al părții din aceasta care trebuie virată de structurile județene către organele centrale;f)fundamentează proiectul bugetului de venituri și cheltuieli;g)fundamentează și propune Biroului executiv al Consiliului național necesarul de personal de execuție;h)controlează gestiunea colegiilor teritoriale;i)pregătește și asigură desfășurarea ședințelor Adunării generale naționale, Consiliului național și Biroului executiv.
 + 
Secţiunea a 4-aPersonalul + 
Articolul 74În limita numărului de posturi aprobat de Consiliul național și a schemei de organizare și funcționare, în funcție de necesitățile concrete și de nota de fundamentare a Comisiei administrative și financiar-contabile, Biroul executiv poate angaja, în condițiile legii, personal de specialitate, tehnic și administrativ. + 
Articolul 75Pentru lucrări de specialitate care nu presupun o activitate continuă sau pentru consultații de specialitate în anumite domenii, Biroul executiv poate contracta servicii plătite pe lucrare, temă sau proiect, cu specialiști în domeniu. + 
Articolul 76Activitatea administrativă curentă a Colegiului Farmaciștilor din România poate fi condusă de un director general executiv.
 + 
Capitolul VOrganele de conducere la nivel teritorial + 
Secţiunea 1Dispoziții generale + 
Articolul 77Organele de conducere la nivelul colegiului județean, respectiv al municipiului București, sunt:1.adunarea generală;2.consiliul;3.biroul consiliului;4.președintele. + 
Articolul 78(1)Adunarea generală este formată din toți farmaciștii cu drept de liberă practică înscriși în colegiul respectiv și care își desfășoară activitatea de bază în raza colegiului teritorial respectiv.(2)Adunarea generală alege reprezentanții în consiliul colegiului și reprezentanții în Adunarea generală națională.
 + 
Articolul 79Adunarea generală se întrunește în primul trimestru al anului în ședință ordinară și, în mod excepțional, în ședințe extraordinare. + 
Articolul 80Ședințele pot fi convocate de:a)consiliu;b)președintele colegiului județean, respectiv al municipiului București;c)biroul consiliului colegiului teritorial;d)o treime din numărul membrilor;e)președintele Colegiului Farmaciștilor din România, la solicitarea Consiliului național.
 + 
Articolul 81Adunarea generală are următoarele atribuții:a)alege membrii consiliului;b)alege reprezentanții în Adunarea generală națională;c)alege dintre membrii săi pe cei care vor alcătui comisia de cenzori, formată din 3 membri;d)aprobă bugetul de venituri și cheltuieli;e)aprobă execuția bugetară;f)descarcă de gestiune consiliul;g)analizează raportul de activitate al consiliului.
 + 
Secţiunea a 2-aConsiliul colegiului județean, respectiv al municipiului București + 
Articolul 82(1)Consiliul colegiului județean, respectiv al municipiului București, are un număr de membri proporțional cu numărul farmaciștilor înscriși în evidența colegiului la data organizării alegerilor, aleși de adunarea generală conform proporțiilor stabilite la art. 40 din Legea nr. 305/2004.(2)Consiliul lucrează în prezența a două treimi din numărul membrilor cu drept de vot și decide cu o majoritate absolută de voturi.
 + 
Articolul 83Principalele atribuții ale consiliilor colegiilor teritoriale sunt următoarele:a)conduc activitatea colegiilor între ședințele adunării generale;b)aleg individual și pe funcții membrii biroului consiliului;c)elaborează regulamentul de organizare și funcționare;d)aprobă indemnizațiile lunare ale membrilor biroului consiliului;e)aduc la îndeplinire hotărârile adunării generale;f)aplică și urmăresc ducerea la îndeplinire a hotărârilor organelor naționale ale Colegiului Farmaciștilor din România;g)aleg dintre membrii lor comisiile de lucru;h)apără și reprezintă interesele profesionale ale membrilor lor, inclusiv în fața instanțelor judecătorești și a altor autorități publice.
 + 
Secţiunea a 3-aBiroul consiliului + 
Articolul 84Biroul consiliului este format din: președinte, 3 vicepreședinți și un secretar, aleși în mod individual de consiliu dintre membrii săi. + 
Articolul 85(1)Biroul consiliului se întrunește în ședințe ordinare lunar sau ori de câte ori este nevoie, la solicitarea președintelui sau a cel puțin 2 dintre membrii săi.(2)Biroul consiliului lucrează în prezența a cel puțin 3 dintre membrii săi și ia decizii cu votul a cel puțin 3 membri.
 + 
Articolul 86Biroul consiliului are următoarele atribuții:a)asigură activitatea colegiului între ședințele consiliului;b)aprobă angajarea de personal și asigură execuția bugetului;c)execută hotărârile adunării generale și ale consiliului;d)elaborează și supune spre avizare consiliului proiectul bugetului de venituri și cheltuieli;e)execută deciziile organelor naționale de conducere și răspunde de ducerea lor la îndeplinire;f)informează consiliul cu privire la deciziile emise și activitatea desfășurată între ședințele consiliului.
 + 
Capitolul VIVenituri și cheltuieli + 
Articolul 87Veniturile Colegiului Farmaciștilor din România și ale colegiilor județene, respectiv al municipiului București, se constituie din:a)taxa de înscriere;b)cotizațiile lunare ale membrilor;c)contravaloarea serviciilor prestate membrilor sau persoanelor fizice și juridice;d)donații și sponsorizări de la persoane fizice și juridice;e)legate;f)drepturi editoriale;g)încasări din vânzarea publicațiilor proprii;h)fonduri rezultate din manifestările culturale și științifice;i)organizarea de cursuri de educație profesională continuă;j)alte surse. + 
Articolul 88Taxa de înscriere în Colegiul Farmaciștilor din România este de 10% din salariul minim pe economie. + 
Articolul 89(1)Cotizațiile datorate și neplătite, în termenul fixat de către consiliul colegiului teritorial, de către membrii Colegiului Farmaciștilor din România determină plata unor penalități de 1% pe zi întârziere din valoarea datorată.(2)Aceeași penalitate se va aplica și colegiilor teritoriale care nu varsă către organele naționale partea de cotizație stabilită de Consiliul național.
 + 
Articolul 90(1)Neplata cotizației datorate Colegiului Farmaciștilor din România pe o perioadă de 6 luni și după atenționarea scrisă a consiliului colegiului teritorial se sancționează cu suspendarea dreptului de liberă practică până la plata cotizației datorate și a penalităților aferente.(2)Sancțiunea se aplică de comisia de disciplină, la sesizarea comisiei administrative și financiar-contabile a colegiului teritorial.(3)Decizia de suspendare se comunică Ministerului Sănătății, casei de asigurări de sănătate județene și angajatorului farmacistului suspendat. + 
Articolul 91(1)Cuantumul cotizației de membru al Colegiului Farmaciștilor din România, precum și partea din aceasta care trebuie vărsată către forurile naționale se stabilesc de Consiliul național al Colegiului Farmaciștilor din România.(2)Partea din cotizație aferentă funcționării forurilor naționale va fi virată până cel mai târziu la sfârșitul lunii următoare celei pentru care a fost percepută cotizația.
 + 
Articolul 92(1)Partea de cotizație datorată Consiliului național al Colegiului Farmaciștilor din România, nefiind venit al consiliilor colegiilor teritoriale, se va vira către acesta înaintea oricăror altor plăți.(2)Obligația de a urmări și de a efectua vărsarea cotei aferente Consiliului național revine președintelui consiliului colegiului teritorial.
 + 
Articolul 93Veniturile pot fi utilizate pentru cheltuieli cu organizarea și funcționarea, cheltuieli de personal, cheltuieli materiale și servicii, cheltuieli de capital, perfecționarea pregătirii profesionale, acordarea de burse prin concurs farmaciștilor, întrajutorarea farmaciștilor cu venituri mici, crearea de instituții cu scop filantropic și științific, alte cheltuieli aprobate, după caz, de consiliul colegiului teritorial, respectiv de Consiliul național. + 
Articolul 94(1)Colegiul Farmaciștilor din România, la nivel central, va avea cont bancar. Dreptul de semnătură în bancă aparține președintelui Colegiului Farmaciștilor din România. Acesta poate împuternici și o altă persoană cu dreptul de semnătură în bancă.(2)Dispozițiile alin. (1) se aplică și colegiilor județene, respectiv al municipiului București.
 + 
Articolul 95(1)Președinții consiliilor colegiilor județene, respectiv al municipiului București, vor trimite până la sfârșitul lunii martie copii de pe bugetul de venituri și cheltuieli pe anul în curs, aprobat de consiliul colegiului județean, respectiv al municipiului București, și copii de pe bilanțul și contul de execuție a bugetului de venituri și cheltuieli pe anul anterior.(2)Copiile vor fi certificate pentru conformitate cu originalul de către președintele consiliului colegiului județean, respectiv al municipiului București.
 + 
Articolul 96Membrii Colegiului Farmaciștilor din România care sunt excluși nu au nici un drept să revendice vreo parte din patrimoniul sau din veniturile acestuia și nici să ridice pretenții asupra taxelor de înscriere, cotizațiilor sau altor eventuale contribuții bănești ori materiale.
 + 
Capitolul VIISancțiuni și proceduri disciplinare + 
Secţiunea 1Dispoziții generale + 
Articolul 97Constituie abatere disciplinară fapta săvârșită cu vinovăție, prin care se încalcă jurământul depus, legile și regulamentele specifice profesiei de farmacist, Codul deontologic al farmacistului, prevederile prezentului statut, deciziile adoptate de Colegiul Farmaciștilor din România, precum și orice altă faptă săvârșită în legătură cu profesia sau în afara acesteia, care este de natură să prejudicieze onoarea și prestigiul profesiei sau ale corpului profesional. + 
Articolul 98Răspunderea disciplinară a farmacistului nu exclude răspunderea civilă, penală, administrativă sau materială a acestuia. + 
Articolul 99Acțiunea disciplinară poate fi pornită în termen de cel mult 3 luni de la data săvârșirii faptei sau de la data luării la cunoștință. + 
Articolul 100Sancțiunile aplicate se radiază după cum urmează:a)mustrarea, avertismentul și votul de blam, în termen de 6 luni de la data aplicării lor;b)suspendarea pe o durată determinată a calității de membru al Colegiului Farmaciștilor din România, în termen de un an de la data expirării perioadei de suspendare. + 
Articolul 101Dacă prin decizia comisiei de disciplină au fost dispuse și măsuri privind efectuarea unor cursuri de perfecționare sau de educație farmaceutică ori alte forme de pregătire profesională, radierea sancțiunii se va face numai după prezentarea dovezilor privind îndeplinirea măsurilor dispuse în acest sens de comisia de disciplină. + 
Articolul 102Repetarea unei abateri disciplinare până la radierea sancțiunii aplicate constituie o circumstanță agravantă, ce va fi avută în vedere la aplicarea unei eventuale alte sancțiuni. + 
Articolul 103Consiliile colegiilor teritoriale sunt obligate să țină evidența sancțiunilor aplicate fiecărui membru și să comunice situația disciplinară la cererea organelor de conducere de la nivel național. + 
Articolul 104(1)La nivelul fiecărui colegiu teritorial se va organiza și va funcționa o comisie de disciplină profesională, alcătuită din 5 membri, aleși de consiliul respectiv dintre membrii săi.(2)La nivelul Consiliului național se va organiza și va funcționa Comisia superioară de disciplină, alcătuită din 7 membri.(3)Membrii comisiei de disciplină sunt aleși de adunarea generală dintre farmaciștii cu o vechime de peste 7 ani în profesie.(4)Unul dintre membrii Comisiei superioare de disciplină este desemnat de Ministerul Sănătății.(5)Funcția de membru al comisiei de disciplină este incompatibilă cu orice altă funcție în cadrul colegiului.(6)Calitatea de membru al comisiei de disciplină încetează în condițiile legii.(7)La nivelul fiecărei comisii de disciplină membrii acesteia își vor alege un președinte care, separat de activitatea în comisii, va conduce activitatea administrativă. + 
Articolul 105(1)Abaterea disciplinară angajează răspunderea disciplinară a făptuitorului, căruia i se va aplica una dintre următoarele sancțiuni:a)mustrare;b avertisment;c)vot de blam;d)suspendarea temporară, într-un interval de 6-12 luni, a calității de membru al Colegiului Farmaciștilor din România;e)retragerea calității de membru al Colegiului Farmaciștilor din România.(2)La sancțiunile prevăzute la alin. (1) se poate prevedea, după caz, obligarea celui sancționat la efectuarea unor cursuri de perfecționare sau de educație farmaceutică ori a altor forme de pregătire profesională.
 + 
Secţiunea a 2-aReguli procedurale + 
Articolul 106(1)Plângerea împotriva unui farmacist se adresează colegiului al cărui membru este farmacistul. Aceasta va fi înregistrată numai dacă conține elemente de identificare: numele, prenumele, locul de muncă ale farmacistului împotriva căruia se face, precum și numele, prenumele, adresa și semnătura petentului.(2)Plângerea se va depune personal sau prin mandat cu procură ori poate fi trimisă prin scrisoare recomandată cu confirmare de primire.(3)Nu se vor înregistra plângerile trimise prin fax ori depuse sau trimise în copii. + 
Articolul 107Biroul consiliului colegiului se poate autosesiza și poate dispune începerea unei anchete disciplinare din oficiu. + 
Articolul 108Acțiunea disciplinară se exercită de persoane din cadrul comisiei de etică și deontologie profesională sau din departamentul respectiv. + 
Articolul 109Persoana sau, după caz, persoanele desemnate cu cercetarea faptei vor audia farmacistul reclamat, persoana care a făcut sesizarea, eventualii martori propuși și aduși de către reclamant, vor solicita, dacă este cazul, opinii ale specialiștilor în materie și vor strânge toate probele pe care le consideră utile cunoașterii cât mai exacte a faptei și a împrejurărilor în care aceasta s-a produs. + 
Articolul 110După cercetarea faptei conform art. 109, dosarul anchetei disciplinare se înaintează comisiei de disciplină. + 
Articolul 111Unitățile sanitare cu care farmacistul cercetat se află în raporturi contractuale de muncă vor pune la dispoziție comisiei disciplinare datele și informațiile solicitate cu privire la cauză. + 
Articolul 112După ascultarea farmacistului împotriva căruia s-a pornit acțiunea disciplinară, eventual a martorilor și a persoanei care a făcut plângerea, comisia de disciplină, cu majoritate de voturi, stabilește printr-o decizie una dintre următoarele soluții:a)stinge acțiunea disciplinară dacă fapta nu constituie abatere disciplinară;b)aplică una dintre sancțiunile prevăzute de art. 105. + 
Articolul 113Decizia adoptată în soluționarea cauzei va trebui să cuprindă:a)numărul deciziei și data pronunțării;b)componența comisiei de disciplină;c)descrierea pe scurt a faptei;d)arătarea măsurilor de cercetare a faptei (declarațiile părților, martorii care au fost audiați, înscrisurile, documentele cercetate și reținute în soluționarea cauzei etc.);e)sancțiunea aplicată;f)temeiul legal al adoptării ei;g)termenul de contestare și instanța competentă;h)semnătura președintelui comisiei de disciplină și ștampila colegiului. + 
Articolul 114Decizia adoptată de comisia de disciplină de la nivel teritorial se comunică farmacistului cercetat și persoanei care a făcut plângerea și Biroului executiv al Consiliului național. + 
Articolul 115(1)Împotriva deciziei comisiei de disciplină de la nivel teritorial cel sancționat poate face contestație în termen de 15 zile de la data comunicării ei.(2)Dacă nu se formulează contestație, decizia de sancționare se comunică unității cu care farmacistul sancționat se află în raporturi de muncă, precum și Ministerului Sănătății.
 + 
Articolul 116(1)Contestația se depune la comisia de disciplină teritorială care, în termen de 3 zile, este obligată ca, împreună cu dosarul cauzei, să o trimită Comisiei superioare de disciplină.(2)Contestația este suspensivă de executare.(3)Sunt nule contestațiile depuse direct la Comisia superioară de disciplină. + 
Articolul 117Soluționând contestația, Comisia superioară de disciplină a Consiliului național, după ascultarea părților, poate adopta una dintre următoarele soluții:a)admite contestația și, pe cale de consecință, anulează decizia comisiei de disciplină teritoriale;b)admite în parte contestația și aplică o sancțiune mai mică decât sancțiunea aplicată la nivel local;c)respinge contestația și menține decizia pronunțată de comisia de disciplină teritorială;d)aplică una dintre sancțiunile prevăzute de lege. + 
Articolul 118Decizia Comisiei superioare de disciplină va conține elementele prevăzute la art. 113. + 
Articolul 119Soluționarea cauzelor disciplinare se va face cu celeritate.
 + 
Capitolul VIIISoluționarea litigiilor + 
Articolul 120Membrii Colegiului Farmaciștilor din România sunt obligați ca, atunci când se găsesc într-o situație conflictuală, litigioasă, legată de exercitarea profesiei, cu alt membru al colegiului, înainte de a apela la instanțele de judecată, la mass-media sau la intervenția altor autorități, să apeleze la comisia de litigii a consiliului colegiului teritorial. + 
Articolul 121Comisia de litigii este formată din 3 membri ai consiliului colegiului, desemnată de către acesta. + 
Articolul 122Comisia de litigii va convoca părțile în litigiu și, pe baza probelor administrate de părți și a acelora pe care, considerându-le necesare, le va solicita, va încerca soluționarea amiabilă a litigiului. + 
Articolul 123(1)La terminarea procedurilor de împăcare a părților comisia de litigii va încheia un proces-verbal în care va consemna situația de fapt, pozițiile părților, probele administrate și rezultatul final.(2)Procesul-verbal va fi semnat de membrii comisiei de litigii și de către părți.
 + 
Capitolul IXAlegerea organelor de conducere și a membrilor comisiilor de disciplină + 
Secţiunea 1Alegerea reprezentanților + 
Articolul 124(1)Membrii Colegiului Farmaciștilor din România pot fi aleși în organele de conducere ale Colegiului Farmaciștilor din România.(2)Perioada organizării alegerilor se stabilește de Consiliul național al Colegiului Farmaciștilor din România.
 + 
Articolul 125Funcțiile de președinte, vicepreședinte și secretar, atât de la nivel teritorial, cât și central, sunt incompatibile cu:a)o funcție corespunzătoare dintr-un sindicat profesional;b)o funcție de conducere în structura Ministerului Sănătății: ministru, secretar de stat, șef de departament, director general, director general adjunct, director și director adjunct;c)calitatea de angajat al Casei Naționale de Asigurări de Sănătate ori al caselor de asigurări de sănătate județene.
 + 
Articolul 126Membrii consiliului colegiului teritorial, precum și reprezentanții în Adunarea generală națională se aleg prin vot direct, secret și liber exprimat de către membrii adunărilor generale din județe, respectiv din municipiul București. + 
Articolul 127Dreptul de vot, precum și dreptul de a fi ales în organele de conducere le au numai farmaciștii membri ai Colegiului Farmaciștilor din România, care au cotizația datorată colegiului plătită la zi. + 
Articolul 128(1)Dreptul de a alege și de a fi ales se poate exercita numai în cadrul colegiului al cărui membru este farmacistul respectiv.(2)Dovada calității de membru al colegiului teritorial se va face, acolo unde alegătorul nu se găsește pe lista alegătorilor, cu ultima chitanță dovedind plata cotizației.
 + 
Articolul 129(1)În vederea organizării și desfășurării alegerilor se vor organiza comisii electorale locale de către consiliile colegiilor teritoriale, respectiv o comisie electorală centrală organizată de Biroul executiv al Consiliului național și aprobată de Consiliul național.(2)Comisia electorală centrală va coordona desfășurarea alegerilor și va emite decizii de îndrumare în vederea aplicării Regulamentului electoral ori a procedurilor electorale.
 + 
Articolul 130(1)Membrii comisiilor electorale nu pot candida la posturile elective din cadrul Colegiului Farmaciștilor din România în legislatura pentru care se organizează alegerile.(2)Înaintea alegerii în această funcție ei se vor angaja în scris să nu candideze la o funcție electivă în legislatura pentru care se organizează respectivele alegeri.
 + 
Articolul 131Membrii Biroului executiv sunt aleși în mod individual cu majoritate de voturi de către Consiliul național, respectiv de către consiliile colegiilor teritoriale. + 
Articolul 132(1)Alegerile structurilor de conducere, precum și ale comisiilor de disciplină se vor desfășura în baza unui regulament electoral aprobat de Consiliul național al Colegiului Farmaciștilor din România.(2)Perioada organizării alegerilor se stabilește de către Consiliul național.
 + 
Secţiunea a 2-aÎncetarea calității de reprezentant sau de membru în Biroul executiv + 
Articolul 133(1)Încetarea calității de membru al organelor de conducere sau de reprezentant în organele de conducere intervine în următoarele situații:a)demisie;b)incompatibilitate;c)deces;d)pierderea calității de membru al Colegiului Farmaciștilor din România;e)revocare;f)imposibilitatea exercitării calității.(2)Locul rămas vacant va fi ocupat de către primul membru supleant.(3)Locul vacant din cadrul Biroului executiv se ocupă prin alegerea unui alt membru. + 
Articolul 134(1)Revocarea din funcție sau din calitatea de reprezentant în organele de conducere ale Colegiului Farmaciștilor din România, atât la nivel național, cât și la nivel județean, respectiv al municipiului București, se face cu majoritatea calificată a forului care l-a ales pe cel în cauză.(2)Revocarea se poate face în cazul încălcărilor grave ale legii, ale prezentului statut sau ale regulamentelor care organizează și reglementează exercitarea profesiei de farmacist.
 + 
Articolul 135(1)Membrii organelor de conducere care lipsesc nemotivat la:a)două ședințe într-un an ale adunărilor generale;b)3 ședințe într-un an ale Consiliului național sau ale consiliului colegiului teritorial;c)3 ședințe pe semestru ale Biroului executiv al Consiliului național, respectiv ale biroului consiliului colegiului teritorial, sunt revocați de drept.(2)Constatarea revocării se face prin:a)hotărârea Adunării generale naționale pentru membrii Consiliului național, la sesizarea Biroului executiv;b)hotărârea Consiliului național pentru membrii Biroului executiv al Consiliului național, la sesizarea a 3 dintre membrii Biroului executiv;c)decizia Biroului executiv al Consiliului național pentru membrii organelor teritoriale de conducere, la sesizarea biroului consiliului colegiului teritorial.(3)Sesizarea va fi însoțită de dovada absenței membrului în cauză.
 + 
Capitolul XDispoziții tranzitorii și finale + 
Articolul 136Completarea sau modificarea prezentului statut se va face de către Adunarea generală națională, la propunerea Consiliului național. + 
Articolul 137În temeiul art. 83 din Legea nr. 305/2004, actualele structuri ale Colegiului Farmaciștilor din România, de la nivel național și teritorial, vor rămâne în funcție și își vor exercita mandatul până la împlinirea duratei pentru care au fost alese. + 
Articolul 138Prezentul statut a fost aprobat de Adunarea generală națională în ședința din data de 10 mai 2005 și intră în vigoare la data publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I.
 + 
Anexăla statut
EMBLEMA           
cu sigla Colegiului Farmacistilor din Romania             

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x