STANDARDE NAŢIONALE din 18 februarie 2000

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 18/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: GUVERNUL
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 79 din 23 februarie 2000
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Nu exista acte referite de acest act
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulAPROBAT DEHG 127 18/02/2000
ActulCONTINUT DEHG 127 18/02/2000

de evaluare a instituţiilor de invatamant preuniversitar



MINISTERUL EDUCATIEI NAŢIONALECOMISIA DE EVALUARE ŞI ACREDITARE A INVATAMANTULUI PREUNIVERSITARI. INDICATORI DE CONTEXTIndicatorii de context se utilizeaza, în principiu, pentru descrierea situaţiei social-economice, demografice etc. la nivel local/judetean şi vizeaza inserarea unităţii scolare în contextul comunitar dat. Acestia trebuie avuti în vedere la elaborarea proiectului de dezvoltare a scolii, atât ca premise pentru o fundamentare realista, cat şi pentru redimensionarea retelei scolare a sistemului de invatamant:1. Procentul din bugetul judetean/local planificat pentru invatamant2. Procentul din bugetul judetean/local realizat3. Indicatori demografici generali şi scolari:– rata natalitatii la nivel judetean şi local (%);– distributia populatiei pe naţionalitati, la nivel judetean şi local (%);– distributia populatiei în functie de apartenenta religioasa (%);– populatia de scolarizat pe termen scurt şi mediu (3-5 ani), la nivel judetean şi local (%).4. Rata de participare la educatie a populatiei în vârsta de scolarizare5. Indicatori economici:– rata de ocupare a populatiei, pe sectoare economice, la nivel judetean (%);– rata somajului, pe sectoare economice (primar, secundar şi tertiar), la nivel judetean (%).N.B.:1. Indicatorii prevăzuţi la pct. 1, 2 şi 3 sunt valabili pentru toate nivelurile de scolarizare.2. Indicatorul prevăzut la pct. 4 se referă numai la învăţământul prescolar şi general obligatoriu.3. Indicatorii prevăzuţi la pct. 5 vor fi luati în considerare numai pentru învăţământul secundar şi postliceal.4. Indicatorii sus-menţionaţi nu sunt standardizati.Surse de informare: agentiile judetene de ocupare şi formare profesionala, directiile judetene de statistica, primariile.II. RELATIA SCOALA – COMUNITATEA LOCALA ŞI PARTENERIATUL CU ALTE INSTITUTII ŞI AGENTI ECONOMICI1. Importanţa unităţii de invatamant din perspectiva economica şi socioculturala a zonei: concordanta dintre profiluri, specializari, filiere de formare ale scolii şi nevoile locale de forta de muncăStandarde de evaluare:–––––––-BINE – unitatea scolara este importanţa şi necesară, exista concordanta între profilurile, specializarile şi filierele de formare ale scolii şi nevoile locale de calificare a forţei de muncă – 10 puncte;SATISFACATOR – unitatea scolara este necesară, exista concordanta parţială sau decalata temporal între profilurile, specializarile şi filierele de formare ale scolii şi nevoile locale de calificare a forţei de muncă – 7 puncte;SLAB – unitatea scolara este mai puţin adaptata nevoilor locale de calificare a forţei de muncă, profilurile, specializarile şi filierele sale de formare sunt puţin relevante faţă de acestea – 4 puncte.2. Implicarea unităţii de invatamant în:– asigurarea condiţiilor de desfăşurare a instruirii practice la nivelul unităţii în primii ani de studii pentru scolile profesionale şi de ucenici, liceele tehnologice şi vocationale şi scolile postliceale;– asigurarea condiţiilor de desfăşurare a instruirii practice a elevilor din anii terminali ai acelorasi niveluri de invatamant în întreprinderi, firme şi unităţi proprii de microproductie;– stabilirea de contracte cu agentii economici din zona pentru angajarea absolventilor la finalizarea studiilor;– acordarea de burse de studiu din surse proprii sau din surse atrase de la agentii economici interesati.Standarde de evaluare:–––––––-BINE – desfăşurarea activităţii de instruire practica a elevilor din primii ani de studii în baze proprii, dotate conform cerințelor planului de invatamant; existenta unor contracte, protocoale sau a altor înţelegeri scrise cu parteneri reprezentativi din domeniile de pregatire furnizate de şcoala, pentru desfăşurarea activităţii practice a tuturor elevilor din anii terminali; contracte de angajare a absolventilor la terminarea studiilor; acordarea de burse – 10 puncte;SATISFACATOR – desfăşurarea activităţii de instruire practica a elevilor din primii ani de studii în baze proprii, dotate sub cerinţele planului de invatamant; existenta unor contracte, protocoale, înţelegeri scrise cu diferiti parteneri pentru desfăşurarea activităţii practice a elevilor; angajarea unora dintre absolventi la terminarea studiilor – 7 puncte;SLAB – desfăşurarea activităţii de instruire practica a elevilor în baze proprii de calitate necorespunzatoare sau absenta acestora; lipsa unor contracte, protocoale, înţelegeri scrise cu diferiti parteneri pentru desfăşurarea activităţii practice a elevilor şi neangajarea absolventilor la terminarea studiilor – 4 puncte.N.B.: Criteriile prevăzute la pct. 1 şi 2 se aplică numai nivelurilor de invatamant secundar şi postliceal.3. Relatii de parteneriat cu institutii similare din tara şi din strainatateStandarde de evaluare:–––––––-BINE – unitatea scolara are relatii de parteneriat pe termen lung cu alte scoli şi institutii, în condiţiile legii, din tara şi din strainatate: "infratiri", participari comune la programe şi proiecte europene şi naţionale, având ca finalitate instruirea şi educatia – 10 puncte;SATISFACATOR – unitatea scolara are relatii conjuncturale cu scoli şi institutii, în condiţiile legii, din tara sau din strainatate: vizite intamplatoare, corespondenta, schimburi de publicatii, activităţi comune viitoare în faza de proiect – 7 puncte;SLAB – unitatea scolara nu are relatii cu alte scoli şi institutii sau are contacte rare şi cu totul ocazionale – 4 puncte.N.B.: Criteriul se aplică tuturor nivelurilor de invatamant.4. Accesul la educatie şi formare profesionala a grupurilor minoritare – religioase, etnice (inclusiv pentru români, în zonele în care acestia sunt minoritari), dezavantajate economic şi socioculturalStandarde de evaluare:–––––––-BINE – unitatea de invatamant are o politica democratica în asigurarea accesului liber şi deplin la educatie şi formare profesionala al tuturor copiilor şi tinerilor care îşi exprima opţiunea pentru şcoala respectiva – 10 puncte;SATISFACATOR – unitatea scolara opereaza şi cu alte criterii de selecţie pe lângă cele unanim acceptate – cunoştinţe, aptitudini, deprinderi -, are cerinţe şi impune condiţionari de natura etnica, religioasa, economica sau socioculturala – 7 puncte;SLAB – acces discriminatoriu la educatie şi formare profesionala; unitatea scolara are o politica de recrutare care exclude anumite categorii de copii şi tineri – 4 puncte.N.B.: Criteriul se aplică tuturor nivelurilor de invatamant.III. RESURSE UMANEPersonal didactic1. Gradul de acoperire cu personal didactic calificat*)Standarde de evaluare:–––––––BINE – peste 15% (invatamant postliceal şi de ucenici), 25% (invatamant primar, gimnazial, liceal şi profesional) şi, respectiv, 50% (invatamant prescolar) – 10 puncte;SATISFACATOR – 15% (invatamant postliceal şi de ucenici), 25% (invatamant primar, gimnazial, liceal şi profesional) şi, respectiv, 50% (invatamant prescolar) – 7 puncte;SLAB – sub 15% (invatamant postliceal şi de ucenici), 25% (invatamant primar, gimnazial, liceal şi profesional) şi, respectiv, 50% (invatamant prescolar) – 4 puncte.–––Notă *) Personalul calificat/specializat constituie diferenţa până la 100%.2. Structura personalului pe grade didactice şi pe vechimea în invatamant

  Grade didactice/ Vechimea în învăţământ Fără definitivat Cu definitivat Gradul II Gradul I Doctorat
  0-10 ani          
  11-20 de ani          
  21-30 de ani          
  peste 30 de ani          

N.B.: Tabelul de mai sus constituie o situaţie statistica, nestandardizata, conform fisei de evaluare a resurselor umane.3. Proportia personalului didactic titular pentru învăţământul de stat şi, respectiv, cu norma de baza în învăţământul particular, în unitatea de invatamantStandarde de evaluare:–––––––BINE – peste 15% (invatamant postliceal şi de ucenici), 25% (invatamant primar, gimnazial, liceal şi profesional) şi, respectiv, 50% (invatamant prescolar) – 10 puncte;SATISFACATOR – 15% (invatamant postliceal şi de ucenici), 25% (invatamant primar, gimnazial, liceal şi profesional) şi, respectiv, 50% (invatamant prescolar) – 7 puncte;SLAB – sub 15% (invatamant postliceal şi de ucenici), 25% (invatamant primar, gimnazial, liceal şi profesional) şi, respectiv, 50% (invatamant prescolar) – 4 puncte.4. Proportia personalului calificat cu pregătirea psihopedagogica adecvata şi care preda în specialitateBINE – peste 75% personal calificat cu pregatire psihopedagogica adecvata şi care preda în specialitate – 10 puncte;SATISFACATOR – 25%-75% personal calificat cu pregatire psihopedagogica adecvata şi care preda în specialitate 7 puncte;SLAB – sub 25% personal calificat cu pregatire psihopedagogica adecvata şi care preda în specialitate – 4 puncte.5. Proportia personalului didactic cu performante în activitatea didactica şi stiintifica (activităţi/stagii de perfectionare, doctorat, publicatii etc.)Standarde de evaluare:–––––––-BINE – peste 75% personal didactic cu performante în activitatea didactica şi stiintifica – 10 puncte;SATISFACATOR – 25%-75% personal didactic cu performante în activitatea didactica şi stiintifica – 7 puncte;SLAB – sub 25% personal didactic cu performante în activitatea didactica şi stiintifica – 4 puncte.6. Continuitatea personalului didactic titular/cu norma de baza în unitatea de invatamant (proportia personalului care îşi continua activitatea în unitatea respectiva pe parcursul unui ciclu de invatamant)Standarde de evaluare:–––––––-BINE – peste 75% din totalul personalului didactic titular/cu norma de baza în unitatea de invatamant – 10 puncte;SATISFACATOR – 50%-75% din totalul personalului didactic titular/cu norma de baza în unitatea de invatamant – 7 puncte;SLAB – sub 50% din totalul personalului didactic titular/cu norma de baza în unitatea de invatamant – 4 puncte.7. Raportul numar de elevi/profesorStandarde de evaluare:–––––––-BINE – raportul este mai mic decat sau egal cu media pe tara corespunzătoare nivelului de invatamant – 10 puncte;SATISFACATOR – raportul este mai mare cu până la 5 elevi decat media pe tara corespunzătoare nivelului de invatamant – 7 puncte;SLAB – raportul este mai mare cu mai mult de 5 elevi decat media pe tara corespunzătoare nivelului de invatamant – 4 puncte.Personal didactic auxiliar1. Gradul de acoperire cu personal didactic auxiliar calificatStandarde de evaluare:–––––––-BINE – peste 75% personal didactic auxiliar calificat – 10 puncte;SATISFACATOR – 50%-75% personal didactic auxiliar calificat – 7 puncte;SLAB – sub 50% personal didactic auxiliar calificat – 4 puncte.IV. BAZA MATERIALA/PATRIMONIUL ŞI CONCORDANTA CU NUMARUL DE ELEVI INSCRISIBaza materiala proprie/inchiriata1. Starea fizica a spatiilor scolare şi incadrarea în normele de ergonomie şi igiena scolara:– condiţii privind spatiul/elev în salile de clasa (1,8-2,1 mý/loc suprafaţa utila) – 1 punct;– condiţii privind spatiul/elev în laboratoare, cabinete, ateliere scolare (idem) – 1 punct;– condiţii de iluminat corespunzătoare asigurarii unei bune vizibilitati – 1 punct;– condiţii corespunzătoare de incalzire (temperatura) – 1 punct;– curatenia scolii – 1 punct;– starea grupurilor sanitare – 1 punct;– condiţii ergonomice privind mobilierul scolar şi adaptarea la vârsta elevilor – 1 punct;– condiţii ergonomice privind utilajele din atelierele scolare şi adaptarea la vârsta elevilor – 1 punct;– condiţii de ventilare a spatiilor – 1 punct;– condiţii de respectare a normelor P.S.I. – 1 punct.Standarde de evaluare:–––––––-BINE – 8-10 = 10 puncte;SATISFACATOR – 5-7 = 7 puncte;SLAB – sub 5 = 4 puncte.2. Numărul de cabinete, laboratoare, ateliere/ferme scolare, sali de sport etc. în raport cu numărul disciplinelor cuprinse în planurile de invatamant şi functionalitatea acestora (instalaţii de apa, gaz, ventilatie etc.)Standarde de evaluare:–––––––-BINE – exista cabinete, laboratoare, ateliere/ferme scolare, sala de sport etc., functionale pentru toate disciplinele cuprinse în planul de invatamant sau pentru grupuri de discipline inrudite – 10 puncte;SATISFACATOR – exista cabinete, laboratoare, ateliere/ferme scolare, sala de sport etc., functionale pentru unele discipline cuprinse în planul de invatamant sau pentru grupuri de discipline inrudite – 7 puncte;SLAB – nu exista cabinete, laboratoare, ateliere/ferme scolare, sala de sport etc. pentru nici una dintre disciplinele cuprinse în planul de invatamant sau pentru grupuri de discipline inrudite – 4 puncte.3. Numărul de schimburi în care funcţionează şcoalaStandarde de evaluare:–––––––-BINE – şcoala funcţionează cu unul sau doua schimburi; sunt respectate atât durata orelor de curs şi a pauzelor, cat şi programarea cursurilor dimineata pentru elevii din învăţământul primar – 10 puncte;SATISFACATOR – şcoala funcţionează cu unul sau doua schimburi, dar sunt afectate atât durata orelor de curs şi a pauzelor, cat şi programarea cursurilor pe parcursul zilei – 7 puncte;SLAB – şcoala funcţionează cu trei schimburi; sunt afectate drastic atât durata orelor de curs şi a pauzelor, cat şi programarea cursurilor – 4 puncte.4. Biblioteca scolara şi dotarea acesteiaStandarde de evaluare:–––––––-BINE – şcoala dispune de biblioteca (depozit de cărţi şi sala de lectura), de fond de carte adecvat nivelului de invatamant şi de sistem de evidenta pentru fluxurile de cititori – 10 puncte;SATISFACATOR – şcoala dispune de biblioteca (depozit de cărţi), de fond de carte şi de sistem de evidenta pentru fluxurile de cititori – 7 puncte;SLAB – şcoala nu dispune de biblioteca – 4 puncte.5. Dotarea unităţii scolare cu mijloace de invatamant pentru disciplinele prevăzute în planul de invatamant, cu echipamente audiovizuale şi tehnologie informatica şi de comunicatii (o retea de 8-10 calculatoare multimedia) şi conectare la InternetStandarde de evaluare:–––––––-BINE – şcoala dispune de toate categoriile de mijloace de invatamant (aparatura de laborator, utilaje pentru ateliere, mijloace audiovizuale – filme didactice pe casete video, casete audio, diapozitive, folii pentru retroproiectie etc. -, modele şi naturalizari, material grafic, jocuri şi jucarii) pentru toate disciplinele de invatamant, de echipamente audiovizuale, precum şi de tehnologie informatica şi de comunicatii (o retea de 8-10 calculatoare), conectare la Internet – 10 puncte;SATISFACATOR – şcoala dispune de unele categorii de mijloace de invatamant (aparatura de laborator, utilaje pentru ateliere, mijloace audiovizuale – filme didactice pe casete video, casete audio, diapozitive, folii pentru retroproiectie etc. -, modele şi naturalizari, material grafic, jocuri şi jucarii) pentru unele discipline din planul de invatamant, echipamente audiovizuale, precum şi de tehnologie informatica şi de comunicatii (4-6 calculatoare) – 7 puncte;SLAB – şcoala dispune de unele categorii de mijloace de invatamant (aparatura de laborator, utilaje pentru ateliere, mijloace audiovizuale – filme didactice pe casete video, casete audio, diapozitive, folii pentru retroproiectie etc. -, modele şi naturalizari, material grafic, jocuri şi jucarii) pentru unele discipline din planul de invatamant – 4 puncte.6. Numărul mediu de elevi/clasaStandarde de evaluare:–––––––BINE – raportul optim prevăzut de legislatia în vigoare în functie de nivelul de invatamant – 10 puncte;SATISFACATOR – raportul prevăzut de legislatie este depasit cu maximum 5 copii/elevi în functie de nivelul de scolarizare – 7 puncte;SLAB – raportul prevăzut de legislatie este depasit cu mai mult de 5 copii/elevi în functie de nivelul de scolarizare – 4 puncte.V. CURRICULUMFormularea clara a finalitatilor programului de pregatire, având în vedere ce trebuie să stie, sa stie sa faca şi sa stie să fie elevul la absolvire.1. Curriculumul scolii pentru fiecare nivel de scolarizare, profil şi specialitate:1.1. plan de invatamant identic cu cel din învăţământul de stat;1.2. plan de invatamant alternativ celui din învăţământul de stat, aprobat de Ministerul Educatiei Naţionale;1.3. programe scolare identice cu cele din învăţământul de stat (obiective operationale, continuturi);1.4. programe scolare alternative (obiective operationale, continuturi), aprobate de Ministerul Educatiei Naţionale;1.5. auxiliare curriculare (manuale, caiete de lucru, ghiduri de aplicare a curriculumului, portofolii de predare-invatare, culegeri de probleme, exercitii, indrumar pentru aplicaţii practice).Standarde de evaluare:–––––––-BINE – şcoala dispune de planuri, programe, auxiliare curriculare identice cu cele din învăţământul de stat sau alternative, aprobate de Ministerul Educatiei Naţionale, pentru toate disciplinele – 10 puncte;SATISFACATOR – şcoala dispune de planuri, programe, auxiliare curriculare identice cu cele din învăţământul de stat sau alternative, aprobate de Ministerul Educatiei Naţionale, pentru cel puţin jumătate din disciplinele cuprinse în planul de invatamant – 7 puncte;SLAB – şcoala dispune de planuri, programe, auxiliare curriculare identice cu cele din învăţământul de stat sau alternative, aprobate de Ministerul Educatiei Naţionale, pentru mai puţin de jumătate din disciplinele cuprinse în planul de invatamant – 4 puncte.VI. CALITATEA ACTIVITĂŢII CADRELOR DIDACTICE1. Calitatea documentelor didactice necesare în procesul de instruire (planificarea anuală şi semestriala a materiei, planuri de lectii, instrumente de evaluare)Standarde de evaluare:–––––––-BINE – peste 75% din personalul didactic are planificari anuale, semestriale şi de evaluare, instrumente de evaluare formativa, corespunzător programelor scolare în vigoare – 10 puncte;SATISFACATOR – 50%-75% din personalul didactic are planificari anuale, semestriale şi de evaluare, instrumente de evaluare formativa, corespunzător programelor scolare în vigoare – 7 puncte;SLAB – sub 50% din personalul didactic are planificari anuale, semestriale şi de evaluare, instrumente de evaluare formativa, corespunzător programelor scolare în vigoare – 4 puncte.2. Eficacitatea utilizarii mijloacelor, materialelor şi a echipamentelor didactice în procesul de predare-invatareStandarde de evaluare:–––––––-BINE – utilizarea integrală şi eficienta a resurselor materiale şi adecvarea la obiectivele educationale – 10 puncte;SATISFACATOR – utilizarea parţială şi ocazionala a resurselor materiale existente – 7 puncte;SLAB – resursele materiale nu sunt utilizate – 4 puncte.3. Desfăşurarea de activităţi extracurriculare şi de interes comunitarStandarde de evaluare:–––––––-BINE – activităţi extracurriculare şi de interes comunitar, centrate pe interesele beneficiarilor, organizate sistematic – 10 puncte;SATISFACATOR – activităţi extracurriculare şi de interes comunitar, organizate ocazional şi/sau puţin centrate pe interesele beneficiarilor – 7 puncte;SLAB – lipsa activităţilor extracurriculare şi de interes comunitar – 4 puncte.N.B.: Comisia de Evaluare şi Acreditare a Învăţământului Preuniversitar nu evalueaza procesul didactic propriu-zis, ci utilizeaza documentele emise de structurile teritoriale sau naţionale cu atribuţii în acest sens.VII. EFICIENTA INTERNA A UNITATII DE INVATAMANT1. Politica de recrutare a populatiei scolare (pe baza rezultatelor examenului de capacitate/bacalaureat şi/sau a altor probe de cunoştinţe)Standarde de evaluare:–––––––-BINE – admitere exigenta; peste 2 candidati inscrisi pe un loc la admitere; şcoala organizeaza examene de selecţie severe, cu teste şi probe de cunoştinţe standardizate – 10 puncte;SATISFACATOR – admitere fără dificultati majore; mai puţin de 2 candidati inscrisi pe un loc la admitere; şcoala organizeaza examen de selecţie cu probe scrise – 7 puncte;SLAB – numărul de elevi inscrisi este mai mic decat sau egal cu numărul locurilor; şcoala nu organizeaza examen de admitere – 4 puncte.2. Rata de admitere în şcoala (raportul dintre numărul de elevi admisi/numărul de elevi inscrisi)Standarde de evaluare:–––––––-BINE – rata de admitere sub 0,5 – 10 puncte;SATISFACATOR – rata de admitere peste 0,5 – 7 puncte;SLAB – rata de admitere peste 0,5 – 4 puncte.3. Rata de promovabilitateStandarde de evaluare:–––––––-BINE – valorile ratei/an scolar depasesc media pe tara 10 puncte;SATISFACATOR – valorile ratei/an scolar sunt apropiate de media pe tara (±1%) – 7 puncte;SLAB – valorile ratei/an scolar sunt mai mici cu peste 1% faţă de media pe tara – 4 puncte.4. Rata de repetentieStandarde de evaluare:–––––––-BINE – valorile ratei/an scolar sunt mai mici faţă de media pe tara – 10 puncte;SATISFACATOR – valorile ratei/an scolar sunt apropiate de media pe tara (±1%) – 7 puncte;SLAB – valorile ratei/an scolar sunt mai mari cu peste 1% faţă de media pe tara – 4 puncte.5. Rata de abandonStandarde de evaluare:–––––––-BINE – valorile ratei/an scolar sunt mai mici faţă de media pe tara – 10 puncte;SATISFACATOR – valorile ratei/an scolar sunt apropiate de media pe tara (±1%) – 7 puncte;SLAB – valorile ratei/an scolar sunt mai mari cu peste 1% faţă de media pe tara – 4 puncte.6. Rezultate la examenul naţional de capacitateStandarde de evaluare:–––––––-BINE – valorile ratei/an scolar depasesc media pe tara – 10 puncte;SATISFACATOR – valorile ratei/an scolar sunt apropiate de media pe tara (±1%) – 7 puncte;SLAB – valorile ratei/an scolar sunt mai mici cu peste 1% faţă de media pe tara – 4 puncte.7. Rezultate la examenul naţional de bacalaureatStandarde de evaluare:–––––––BINE – valorile ratei/an scolar depasesc media pe tara – 10 puncte;SATISFACATOR – valorile ratei/an scolar sunt apropiate de media pe tara (±1%) – 7 puncte;SLAB – valorile ratei/an scolar sunt mai mici cu peste 1% faţă de media pe tara – 4 puncte.8. Rezultate la examenele de absolvireStandarde de evaluare:–––––––-BINE – valorile ratei/an scolar depasesc media pe tara – 10 puncte;SATISFACATOR – valorile ratei/an scolar sunt apropiate de media pe tara (±1%) – 7 puncte;SLAB – valorile ratei/an scolar sunt mai mici cu peste 1% faţă de media pe tara – 4 puncte.N.B.: Se utilizeaza rezultatele prelucrate de structurile abilitate cu examinarea şi evaluarea procesului de invatamant.VIII. EFICIENTA EXTERNA A UNITATII DE INVATAMANT1. Urmarirea situaţiei absolventilorStandarde de evaluare:–––––––-BINE – exista situaţii complete despre insertia absolventilor scolii pe o perioadă de 3 ani – 10 puncte;SATISFACATOR – exista informaţii sporadice despre insertia absolventilor pe o perioadă de 3 ani – 7 puncte;SLAB – nu exista informaţii concludente – 4 puncte.2. Proportia elevilor admisi în nivelurile superioare de invatamantStandarde de evaluare:–––––––-BINE – valorile ratei/an scolar depasesc media pe tara – 10 puncte;SATISFACATOR – valorile ratei/an scolar sunt apropiate de media pe tara (±1%) – 7 puncte;SLAB – valorile ratei/an scolar sunt mai mici cu peste 1% faţă de media pe tara – 4 puncte.3. Proportia elevilor cu insertie scolara reusita pe piaţa forţei de muncă (angajaţi în meseria/profesia pentru care au fost formati)Standarde de evaluare:–––––––-BINE – valorile ratei/an scolar depasesc media pe tara – 10 puncte;SATISFACATOR – valorile ratei/an scolar sunt apropiate de media pe tara (±1%) – 7 puncte;SLAB – valorile ratei/an scolar sunt mai mici cu peste 1% faţă de media pe tara – 4 puncte.IX. PROGRAMUL MANAGERIAL ŞI CALITATEA MANAGEMENTULUI1. Indeplinirea condiţiilor prevăzute în statutul personalului didactic de către personalul de conducere – director/manager (grad didactic, vechime, titular/norma de baza în unitate) şi calitatea proiectului de dezvoltare a scolii pe termen scurt (1-3 ani):– indeplinirea condiţiilor prevăzute în statutul personalului didactic de către personalul de conducere – director/manager – 1 punct.Proiectul cuprinde:– datele cantitative şi de ordin calitativ, cu interpretarile aferente – 1 punct;– obiectivul general şi obiectivele specifice – 1 punct;– fundamentarea maximala şi minimala a proiectului – 1 punct;– etapele transpunerii în realitatea imediata – 1 punct;– resursele umane angajate în realizarea proiectului – 1 punct;– resursele materiale şi financiare preconizate să fie utilizate 1 – punct;– bugetul prognozat – 1 punct;– riscurile şi avantajele proiectului – 1 punct;– itemii de evaluare a proiectului – 1 punct.Standarde de evaluare:–––––––-BINE – 8-10 = 10 puncte;SATISFACATOR – 4-6 = 7 puncte;SLAB – sub 4 = 4 puncte.2. Competente manageriale în gestionarea resurselor financiare, materiale şi umane, reflectate în:– numărul suficient de personal didactic calificat – 2 puncte;– asigurarea unui proces instructiv-educativ de calitate prin pregătirea corespunzătoare a personalului calificat – 2 puncte;– spatii scolare şi resurse educative suficiente pentru realizarea curriculumului – 2 puncte;– existenta documentelor care reglementeaza activitatea unităţii scolare (regulamentul de ordine interioara etc.) – 2 puncte;– abilitatea atragerii de resurse financiare – 2 puncte.Standarde de evaluare:–––––––-BINE – 8-10 = 10 puncte;SATISFACATOR – 4-6 = 7 puncte;SLAB – sub 4 = 4 puncte.3. Politica privind formarea continua a personalului didacticStandarde de evaluare:–––––––-BINE – directorul scolii are preocupari constante privind formarea continua a personalului didactic, reflectate în participarea majorităţii cadrelor didactice (peste 50%) la activităţi de perfectionare în ultimii 3 ani – 10 puncte;SATISFACATOR – directorul scolii are preocupari sporadice privind formarea continua a personalului didactic, reflectate în participarea unei anumite părţi (aproximativ 50%) a cadrelor didactice la activităţi de perfectionare în ultimii 3 ani – 7 puncte;SLAB – directorul scolii nu se preocupa de formarea continua a personalului didactic; sub 35% din cadrele didactice au participat la activităţi de perfectionare în ultimii 3 ani – 4 puncte.X. CLIMATUL SCOLAR1. Climatul scolar (atmosfera din şcoala, gradul de motivare a personalului didactic pentru activitatea intelectuala, orientarea dominantă spre invatare, prezenta/absenta conflictelor, a reclamatiilor etc.)Standarde de evaluare:–––––––-BINE – atmosfera pozitiva, preocupari ale personalului didactic centrate pe activitatea profesionala, lipsa conflictelor între diversii actori ai scolii – 10 puncte;SATISFACATOR – relatii tensionate între cadrele didactice sau între acestea şi managerul scolii – 7 puncte;SLAB – atenţia personalului didactic este axata pe aspecte colaterale activităţii profesionale, prezenta conflictelor şi/sau a reclamatiilor etc. – 4 puncte.XI. RESURSE FINANCIARE1. Sursele de finanţare:– buget local/taxe de scolarizare – 2 puncte;– finantarea scolii din partea fondatorilor – 2 puncte;– finantarea externa a scolii: donatii, sponsorizari etc. – 2 puncte;– prestări de servicii – 2 puncte;– alte surse – 2 puncte.Standarde de evaluare:–––––––-BINE – 8-10 = 10 puncte;SATISFACATOR – 4-6 = 7 puncte;SLAB – sub 4 = 4 puncte.2. Ponderea venitului reinvestit în mijloace de invatamant şi în mobilier scolarStandarde de evaluare:–––––––-BINE – peste 25% – 10 puncte;SATISFACATOR – 25% – 7 puncte;SLAB – sub 25% – 4 puncte.3. Costul mediu/elev în functie de nivelurile de invatamantStandarde de evaluare:–––––––-BINE – cu 5% peste media pe tara – 10 puncte;SATISFACATOR – media pe tara ± 5% – 7 puncte;SLAB – cu 5% sub media pe tara – 4 puncte.–––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x