STANDARDE MINIME OBLIGATORII din 6 iulie 2006

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 20/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: AUTORITATEA NATIONALA PENTRU PROTECTIA DREPTURILOR COPILULUI
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 664 din 2 august 2006
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Nu exista acte referite de acest act
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulAPROBAT DEORDIN 289 06/07/2006
ActulCONTINUT DEORDIN 289 06/07/2006

privind centrul de consiliere şi sprijin pentru părinţi şi copii



Centrul da consiliere şi sprijin pentru părinţi şi copii, denumit în continuare CCS, este un serviciu de zi care sprijina şi asistă părinţii/ potenţialii părinţi pentru a face faţa dificultaţilor psihosociale- care afectează relaţiile familiale, pentru dezvoltarea competenţelor parentale pentru prevenirea separării copilului de familia sa, şi sprijină copiii atunci când apar probleme în dezvoltarea acestora.Clienţii serviciului sunt părinţii biologici, familia extinsă, familia substitutivă, persoanele/familiile (potenţial) adoptatoare, viitorii părinţi, copiii.Standardele sunt grupate pe urmatoarele arii de interes:Informare şi relaţia cu comunitatea1. Activităţi de informare şi relaţii cu comunitateaManagementul de caz2. Evaluarea iniţială a clienţilor3. Planul personalizat de consiliere4. Monitorizarea post-servicii şi închiderea cazuluiSeriviciile oferite5. Consiliere şi informare6. Sprijin şi educaţie parentalăAdministrarea şi managementul7. Locaţia, resursele financiare şi baza materială8. Proceduri administrative şi de managementResursele umane9. Recrutarea, angajarea şi structura de personal10. Formarea personalului11. SupervizareaINFORMAREA ŞI RELATIA CU COMUNITATEAStandardul 1Activităţi de informare şi relatii cu comunitateaCentrul de consiliere şi sprijin pentru parinti şi copii desfăşoară activităţi de informare şi sensibilizare privind problematica copilului şi a familiei, de promovare a serviciilor oferite şi stabileste relatii de colaborare cu institutii, organizaţii şi/sau alte grupuri de suport comunitar.RezultatComunitatea este informată despre existenţa şi misiunea centrului de consiliere şi sprijin pentru părinti şi copii şi se implică în sprijinirea activităţilor acestuia.Cerinţe pentru implementarea standardului1.1. CCS dezvoltă un set de proceduri pentru identificarea situaţiilor de risc de separare a copilului de familia sa.1.2. Profesioniştii CCS realizează o reţea comunitară de semnalare şi sprijin a potenţialilor clienţi.1.3. CCS realizează şi distribuie materiale promoţionale şi de informare (pentru familii, profesionişti şi alţi membrii ai comunităţii) în ceea ce priveşte misiunea, serviciile oferite şi modalităţile de acces la acestea.1.4. CCS se asigură că toate materialele promoţionale şi informaţiile puse la dispoziţia comunităţii respectă dreptul clienţilor la imagine şi confidenţialitate.1.5. CCS îşi reevaluează materialele promoţionale şi de informare cel puţin o dată pe an şi le actualizează atunci când este necesar.1.6. CCS realizează, cel puţin o dată pe an, o campanie de prevenire a separării copilului de familia sa şi/sau de informare şi sensibilizare privind problematica copilului şi familiei în ansamblu.1.7. CCS face publică informaţia relevantă referitoare la activităţile sale cel puţin o dată pe an.1.8. CCS realizează anual o analiză a nevoilor familiilor din cadrul comunităţii şi utilizează în activitatea sa informaţiile şi concluziile obţinute.1.9. CCS încurajează implicarea voluntarilor pentru activităţile de informare şi comunicare cu comunitatea şi coordonează activităţile acestora.1.10. CCS stabileşte relaţii formalizate de colaborare în reţea cu serviciile şi programele comunitare, regionale şi naţionale de asistenţă şi protecţie a copilului şi familiei.1.11. CCS realizează anual, cel puţin 3 acţiuni de sensibilizare şi informare a profesioniştilor din reţea având ca obiectiv prevenirea situaţiilor de separare a copilului de familia sa.Indicatori pentru Standardul 1(I) 1.1. Existenţa procedurilor de identificare a situaţiilor de risc de separare a copilului de familia sa.(I) 1.2.1. Instituţiile şi persoanele resursă componente ale reţelei comunitare.(I) 1.2.2. Număr total de semnalări din partea reţelei/an.(I) 1.2.3. Baza de date cu beneficiarii.(I) 1.2.4. Număr de acorduri/ convenţii de colaborare încheiate având obiective comune/număr de instituţii.(I) 1.3.1. Existenţa materialelor promoţionale şi de informare (pliante, broşuri, afişe, etc).(I) 1.3.2. Număr de materiale promoţionale şi de informare diseminate.(I) 1.3.3. Conţinutul materialelor promotionale este adecvat grupului ţinta.(I) 1.3.4. Misiunea CCS este inclusa în materialele informative.(I) 1.4.1. Conţinutul materialelor publicate respectă dreptul clientilor la imagine şi confidenţialitate.(I) 1.4.2. Numărul de reclamaţii/ an cu privire la încălcarea confidenţialităţii.(I) 1.5. Numar de revizuiri ale materialelor promoţionale şi de informare/an.(I) 1.6.1. Numărul anual de campanii.(I) 1.6.2. Numărul de solicitări de servicii înregistrate în urma campaniilor.(I) 1.7.1. Numărul de articole publicate anual care conţin date relevante din activitatea CCS.(I) 1.7.2. Raportul anual de activitate al CCS este facut public.(I) 1.8.1. Raportul de evaluare a nevoilor familiilor în cadrul comunităţii(I) 1.8.2. Compatibilitatea planului anual de acţiune cu concluziile raportului de evaluare.(I) 1.8.3. Număr de voluntari implicati în activităţile de informare şi comunicare cu comunitatea/an.(I) 1.10. Numar de acorduri/ convenţii de colaborare încheiate având obiective comune/numar de instituţii.(I) 1.11.1. Număr de acţiuni/ an.(I) 1.11.2. Numar de participanti în rândul profesionistilor.(I) 1.11.3. Lista înstituţiilor implicate şi a profesiilor.MANAGEMENTUL DE CAZStandardul 2Evaluarea initiala a clientilorCentrul de consiliere şi sprijin pentru parinti şi copii realizează evaluarea initiala a clienţilor în maxim 3 zile de la primirea solicitarii.RezultatClientul devine beneficiarul serviciilor centrului de consiliere şi sprijin pentru parinti şi copii sau este orientat în timp util către alte institutii.Cerinţe pentru implementarea standardului 22.1. Preluarea cazurilor de către CCS se poate face a) prin referire de către alte instituţii/ servicii/ specialişti; b) prin orientare de către managerul de: caz din cadrul direcţiei generale de asistenţa socială şi protecţie a copilului (DGASPC)/ organismului privat acreditat (OPA)/ alte forme independente de exercitare a profesiei de asistent social; respectiv pin orientare de către responsabilul de caz prevenire de la nivelul serviciului public de asistenţa socială/ primăria din comune şi c) prin solicitări directe din partea potenţialilor clienţi.2.2. CCS stabileşte criterii de admitere a clienţilor la serviciile oferite, care sunt parte componentă a metodologiei de organizare şi funcţionare a CCS, denumită în continuare MOF; aceste criterii sunt analizate anual şi revizuite dacă este cazul.2.3. CCS se asigură că pentru toate cazurile referite sau orientate să primească informaţii relevante pentru rezolvarea cazurilor respective.2.4. Un membru al echipei CCS efectuează evaluarea iniţială a solicitantului în urma căreia se ia decizia începerii evaluării detaliate sau închiderii cazului prin referire către alte servicii/instituţii abilitate. Referirea implică realizarea unui document înregistrat şi transmis serviciului/instituţiei abilitate, direct sau prin intermediul clientului, iar în unele situaţii şi prin contactarea telefonică a serviciului/instituţiei respective; informaţiile din raportul de evaluare sunt aduse la cunoştinţa clientului.2.5. În baza raportului de evaluare iniţială, coordonatorul CCS desemnează pentru fiecare caz în parte un responsabil care coordonează evaluarea detaliată.2.6. Dacă în unna evaluării iniţiale se constată nevoia altor servicii care nu sunt de competenţa CCS, centrul informează serviciul public de asistenţă socială din comunitatea din care provine clientul, în vederea întocmirii planului de servicii.Indicatori pentru Standardul 2(I) 2.1.1. Număr de cazuri preluate prin referire/ lună/ an.(I) 2.1.2. Număr de cazuri preluate prin orientare/ lună/ an.(I) 2.1.3. Număr de solicitări directe/ lună/ an.(I) 2.2.1. Existenţa criteriilor de admitere ca parte componentă a MOF.(I) 2.2.2. Rapoarte de evaluare a criteriilor/ an.(I) 2.2.3. Relevanţa criteriilor în raport cu misiunea centrului.(I) 2.3.1. Număr de solicitări ale centrului pentru obţinerea rapoartelor de evaluare deja existente.(I) 2.3.2. Număr de rapoarte de evaluare/ număr de referiri/ orientări.(I) 2.4.1. Număr de rapoarte/ fişe de evaluare iniţială/ număr de cazuri.(I) 2.4.2. Număr de rapoarte semnate de clienţi/ număr de clienţi.(I) 2.4.3. Număr de decizii de începere a evaluării detaliate.(I) 2.4.4. Număr de decizii de închidere a cazului prin referire.(I) 2.5. Existenţa unui responsabil care coordonează evaluarea detaliată pentru fiecare client.(I) 2.6. Număr de cazuri orientate către serviciul public de asistenţă socială, care necesită planuri de servicii/an.Standardul 3Planul personalizat de consiliereEchipa centrului de consiliere şi sprijin pentru parinti şi copii elaboreaza planul personalizat de consiliere în maximum 5 zile de la realizarea evaluării detaliate.RezultatFiecare client beneficiaza de o interventie adecvata nevoilor şi optiunilor sale.Cerinţe pentru implementarea standardului 33.1. Pentru elaborarea planului personalizat de consiliere, denumit în continuare PPC, responsabilul împreună cu echipa CCS realizează evaluarea detaliată a clientului în maxim 2 săptămâni de la luarea deciziei de includere a clientului în programele CCS.3.2. Responsabilul PPC, împreună cu specialiştii care au contribuit la evaluarea detaliată, elaborează raportul de evaluare detaliată care este avizat de coordonatorul CCS; conţinutul raportului este adus la cunoştinţa clientului.3.3. În procesul de elaborare, luare a deciziilor şi implementare a PPC responsabilul se asigură de consultarea şi implicarea activă a clientului3.4. Implementarea PPC se realizează pe baza unui contract încheiat cu clientul.3.5. PPC este revizuit periodic, cel puţin o dată la 3 luni sau atunci când obiectivele sale nu mai corespund nevoilor clientului, iar acest lucru este consemnat în registrul de consiliere şi fişa individuală de consiliere3.6. Responsabilul PPC trimite managerului de caz, respectiv responsabilului de caz prevenire, în mod periodic – cel puţin lunar sau de câte ori este necesar – rapoarte referitoare la atingerea obiectivelor cuprinse în planul personalizat de consiliere, precum şi despre orice modificare survenită în acest plan.3.7. Managerul de caz, respectiv responsabilul de caz prevenire, la rândul său, este obligat să aducă la cunoştinţa membrilor echipei multidisciplinare din cadrul CCS orice modificare survenită în situaţia clienţilor care afectează atingerea obiectivelor cuprinse în PPC.3.8. Fiecare responsabil de PPC se ocupă de un număr maxim de 25 de cazuri active.Indicatori pentru Standardul 3(I) 3.1.-3.3. – Rapoartele de evaluare detaliată a clientului.– Semnătura clientului pe raportul de evaluare.– Avizul coordonatorului pe rapoartele de evaluare.(I) 3.4. Număr de contracte încheiate/ număr de PPC-uri.(I) 3.5.1. Numărul de revizuiri ale PPC.(I) 3.5.2. Registrul de consiliere şi fişa individuală de consiliere.(I) 3.6. Număr de rapoarte transmise managerului de caz, respectiv responsabilului de caz prevenire/ lună/ an.(I) 3.7. Număr de comunicări ale managerului de caz/responsabilului de caz din cadrul direcţiei generale de asistenţă socială şi protecţia copilului/serviciului public de asistenţă socială/organismului privat autorizat.(I) 3.8. Număr de cazuri active/ responsabil de PPC/ lună.Standardul 4Monitorizarea post-servicii şi închiderea cazuluiResponsabilul planului personalizat de consiliere asigură desfăşurarea activităţilor de monitorizare a cazului şi propune închiderea cazului.RezultatÎnchiderea cazului are loc în momentul în care rapoartele de monitorizare evidentiaza faptul ca asistenţa clientului nu mai este necesară.Cerinţe pentru implementarea standardului 44.1. După incheierea intervenţiilor, responsabilul PPC asigură monitorizarea cazului pentru o perioadă de cel puţin 3 luni, cu posibilităţi de prelungire în funcţie de rezultatele acestora, cu avizul coordonatorului CCS.4.2. În activităţile de monitorizare post-servicii, responsabilul PPC colaborează cu autoritatea locală din comunitatea în care locuieşte clientul în vederea elaborării planului de servicii, atunci când este cazul.4.3. În procesul de monitorizare post-servicii, responsabilul de PPC colaborează cu profesionişti din servicii/ instituţii care pot consolida rezultatele obţinute în urma intervenţiei din partea specialiştilor CCS.4.4. Pe tot parcursul intervenţiei, responsabilul PPC pregăteşte clientul în vederea închiderii cazului.4.5. Pe baza rapoartelor de monitorizare, responsabilul PPC închide cazul cu avizul coordonatorului CCS şi informează managerul de caz, respectiv responsabilul de caz prevenire asupra deciziei luate.Indicatori pentru Standardul 4(I) 4.1.1. Număr de rapoarte de monitorizare post-servicii/ lună,(I) 4.1.2. Aprobările coordonatorului CCS cu privire la prelungirea perioadei de monitorizare post-servicii.(I) 4.2.- 4.3. Dosarul clientului/ planul de servicii/ corespondenta şi alte documente relevante.(I) 4.4.1. PPC.(I) 4.4.2. Rapoartele de monitorizare.(I) 4.5.1. Rapoartele de închidere a cazurilor având avizul coordonatorului CCS.(I) 4.5.2. Nota de informare către managerul de caz respectiv responsabilul de caz prevenire.SERVICIILE OFERITEStandardul 5Consiliere şi informareCentrul de consiliere şi sprijin pentru părinţi şi copii asigură condiţii optime şi oferă servicii de consiliere şi informare clienţilor săi.RezultatClienţii beneficiază de servicii de consiliere, sprijin şi informare de calitate care îi ajută să îşi rezolve eficient problemele cu care se confruntă.Cerinţe pentru implementarea standardului 55.1. Consilierea se realizează după un PPC şi are obiective specifice care se stabilesc cu acordul clientului.5.2. Consilierea premaritală se acordă obligatoriu în cadrul CCS pentru adolescenţii/ tinerii aflaţi la vârsta minimă legală pentru căsătorie.5.3. Serviciile propuse în PPC sunt iniţiate în maxim 3 zile de la finalizarea PPC, luând în considerare gravitatea situaţiei şi numărul de cazuri active/ consilier.5.4. Activitatea de consiliere se desfăşoară într-un spaţiu special amenajat şi securizant pentru clienţi.5.5. CCS oferă informaţii cu privire la serviciile pe care le poate furniza, la resursele existente în comunitate şi la modalităţile de rezolvare a problemelor cu care se confruntă clienţii CCS.5.6. CCS furnizează sau asigură accesul la servicii de consiliere/ informare juridică şi medicală sau orice alte servicii pentru copil şi familie corespunzător nevoilor acestora.5.7. În cadrul CCS, intervenţiile se realizează cu respectarea confidenţialităţii şi a dreptului la imagine şi intimitate al persoanei.5.8. CCS oferă prin telefon, în timpul programului de lucru, informaţii clienţilor care solicită acest lucru.Indicatori pentru Standardul 5(I) 5.1. Existenţa PPC.(I) 5.2. Semnătura clientului pe contractul dintre CCS şi client.(I) 5.1.3. Numărul de şedinţe de consiliere/ client/ an.(I) 5.2. Numărul de clienţi (pe tema consilierii premaritale)/ an.(I) 5.3. Registrul de consiliere.(I) 5.4. Existenţa biroului de consiliere special amenajat pentru activitatea de consiliere.(I) 5.5.1. PPC.(I) 5.5.2. Informaţiile consemnate în rapoartele de monitorizare.(I) 5.6.1. Fişa de consiliere/ informare juridică/ medicală.(I) 5.6.2. Dosarul copilului.(I) 5.7. Numărul de sesizări ale clienţilor privitoare la nerespectarea confidenţialităţii, a dreptului la imagine şi intimitate a persoanei.(I) 5.8. Registrul de apeluri telefonice.Standardul 6Sprijin şi educaţie parentalăCentrul de consiliere şi sprijin pentru părinţi şi copii oferă părinţilor programe de sprijin şi educaţie parentală pentru formarea şi dezvoltarea competenţelor şi abilităţilor parentale.RezultatParintii au abilitatile/competentele parentale îmbunătăţite şi pot face faţa cerințelor de dezvoltare a copiilor lor.Cerinţe pentru implementarea standardului 66.1. CCS sprijina organizarea sau organizează programe de educare a parinţilor/viitorilor părinţi ("Şcoala părinţilor"). Acestea se desfaşoara după o programă elaborata în conformitate cu legislaţia în vigoare şi în funcţie de nevoile identificate.6.2. CCS sprijină organizarea sau organizează grupuri "de sprijin pentru parinţi, cupluri care urmează să devină părinţi şi alte persoane interesate de problematica familiei, la cerere.6.3. CCS organizează cel puţin 2 programe de educare pentru părinţi pe an.6.4. CCS face cunoscută tematica programei de educaţie parentala cu cel puţin o lună înaintea începerii activităţii.Indicatori pentru Standardul 6(I) 6.1.1. Existenţa programelor de educare a parinţilor/ viitorilor părinţi.(I) 6.1.2. Numărul de părinţi participanţi/ program.(I) 6.1.3. Numărul de ore/ sesiune.(I) 6.1.4. Numărul de sesiuni/ program.(I) 6.1.5. Numărul de programe organizate împreună cu alte organizaţii/instituţii(I) 6.1.6. Raportul de activitate privind programul de educare a părinţilor.(I) 6.1.7. Rezultatele la chestionarele de verificare pre- şi post-program de formare.(I) 6.2.1. Existenţa grupurilor de sprijin.(I) 6.2.2. Numărul de clienţi participanţi/ sesiune de grup.(I) 6.2.3. Numărul de ore/ sesiune de grup.(I) 6.2.4. Numărul de grupuri de sprijin organizate împreună cu alte organizaţii/instituţii.(I) 6.2.5. Raportul de activitate privind grupurile de sprijin.(I) 6.3. Numărul de programe/an.(I) 6.4.1. Afişarea programei de pregătire.(I) 6.4.2. Numărul de materiale informative(I) 6.4.3. Data la care este facuta cunoscută programa este consemnata în raportul de activitate.ADMINISTRAREA ŞI MANAGEMENTULStandardul 7Locatia, resurse financiare şi baza materialaCentrul de consiliere şi sprijin pentru parinti şi copii dispune de o locaţie accesibilă clientilor, resurse financiare suficiente şi o baza materiala corespunzătoare indeplinirii misiunii sale.RezultatCopiii şi familiile au acces la servicii de calitate oferite de centrul de consiliere şi sprijin pentru parinti şi copiiCerinţe pentru implementarea standardului 77.1. CCS funcţioneaza într-o locaţie adecvata, adaptată serviciilor pe care le ofera şi nevoilor beneficiarilor, inclusiv a clienţilor cu dizabilitaţi.7.2. Pentru desfăşurarea activitătii sale, CCS dispune de cel puţin: o sală de primire, un birou de consiliere, un birou pentru echipa pluridisciplinară, o sală multifuncţională, două grupuri sanitare separate pentru clienţi şi personal.7.3. CCS îşi desfăşoară activitatea într-o locaţie separată de un centru de plasament functional.7.4. Spaţiile sunt amenajate şi dotate corespunzător desfăşurării activităţilor oferite de CCS.7.5. CCS se afla într-un loc accesibil din punct de vedere al existenţei mijloacelor de transport în comun.7.6. CCS este localizat în proximitatea celorlalte servicii din comunitate.7.7. CCS dispune le autarizaţii de functionare.7.8. Fondurile alocate CCS de către furnizorul de servicii sunt suficiente pentru îndeplinirea misiunii sale şi prevederilor standardelor minime obligatorii prezente, denumite în continuare SMO.Indicatorii pentru Standardul 7(I) 7.1.1. Cladirea în care este amplasat centrul este adecvată şi adaptata.(I) 7.1.2. Accesibilitatea cladirii şi spatiilor, inclusiv pentru persoane cu dizabilitaţi.(I) 7.1.3. Numar de încăperi raportat la tipul de activităţi şi la marimea şi structura echipei.(I) 7.2.2. Existenta spatiilor igienico-sanitare separate pentru clienti şi personal.(I) 7.2.3. Existenţa spaţiilor destinate activităţilor în beneficiul clienţilor, separate de biroul echipei.(I) 7.3. Locaţia CCS.(I) 7.4. Amenajarea şi dotarea spaţiilor.(I) 7.5. Existenta mijloacelor de transport în comun în vecinatatea CCS.(I) 7.6. Amplasarea CCS în vecinătatea serviciilor comunitare.(I) 7.7. Existenţa autorizaţiilor de funcţionare: autorizaţie sanitara de funcţionare, autorizaţie sanitar-veterinară, autorizatie de prevenire şi stingere a incendiilor, etc.(I) 7.8. Bugetul alocat CCS de către furnizorul de servicii.Standardul 8Proceduri administrative şi de managementCentrul de consiliere şi sprijin pentru parinti şi copii dispune de un set de proceduri administrative şi de management în concordanta cu misiunea sa.RezultatOrganizarea administrativa şi managementul asigura functionarea optima a centrului de consiliere şi sprijin pentru parinti şi copii în beneficiul clientilor.Cerinţe pentru implementarea standardului 88.1. CCS funcţionează într-un cadru legal, certificat de documente oficiale.8.2. CCS funcţionează conform unui plan anual de acţiune, întocmit de coordonatorul CCS, pe baza prevederilor SMO prezente şi a nevoilor beneficiarilor.8.3. Coordonatorul CCS realizează anual evaluarea organizării şi funcţionării CCS, precum şi a calităţii serviciilor furnizate. Pe baza rezultatelor evaluării, coordonatorul CCS, cu avizul furnizorului de servicii, ameliorează anual organizarea, funcţionarea şi serviciile CCS.8.4. Coordonatorul CCS se asigură că misiunea, activităţile şi programul de lucru cu clienţii sunt aduse la cunoştinţa celor interesaţi.8.5. CCS stabileşte un regulament de ordine interioară sau norme interne de funcţionare, care sunt aduse la cunoştinţa tuturor angajaţilor.8.6. CCS deţine o bază de date care cuprinde informaţii referitoare la clienţii pentru care s-au derulat activităţi specifice şi care este utilizată conform legislaţiei în vigoare.8.7. Funcţionarea CCS se realizează în conformitate cu MOF elaborată pe baza SMO prezente şi a ghidului metodologic al CCS.8.8. Coordonatorul CCS organizează cel puţin lunar reuniuni de lucru cu întreg personalul.8.9. Coordonatorul CCS elaborează raportul anual de activitate şi îl înaintează furnizorului de servicii.Indicatori pentru Standardul 8(I) 8.1. Existenţa de hotărâri, autorizaţii, decizii, acte constitutive şi statute, acorduri de funcţionare, convenţii de parteneriat, etc.(I) 8.2. Existenţa planului anual de acţiune care cuprinde cel puţin: obiectivele elaborate pe baza misiunii centrului, clienţii, metodologia de lucru, activităţile derulate, resurse umane, materiale şi financiare implicate.(I) 8.3.1. Raportul, anual de evaluare a serviciului semnat de coordonatorul CCS.(I) 8.3.2. Strategia de îmbunătăţire a activităţii centrului, care e inclusă în planul anual de acţiune.(I) 8.4.1. Afişarea misiunii, activităţilor derulate şi programului centrului într-un loc vizibil, şi accesibil celor interesaţi.(I) 8.4.2. Cunoaşterea misiunii de către angajaţii centrului.(I) 8.4.3. Semnarea regulamentului de către toţi angajaţii.(I) 8.5.1. Existenţa regulamentului de ordine interioară/normelor interne de funcţionare.(I) 8.5.2. Semnarea regulamentului de către toţi angajaţii.(I) 8.6.1. Existenţa bazei de date.(I) 8.6.2. Baza de date este funcţională şi actualizata.(I) 8.6.3. CCS are un sistem clar de utilizare a bazei de date de către personal în ceea ce priveşte accesul la informaţii şi asigurarea confidenţialitaţii datelor.(I) 8.7. Existenţa MOF.(I) 8.8.1. Procesele verbale ale reuniunii de lucru cu echipa interdisciplinară a CCS.(I) 8.8.2. Numărul de reuniuni de lucru/luna.(I) 8.8.3. Conţinutul proceselor verbale elaborate în urma reuniunilor de lucru.(I) 8.9.1. Existenta raportului de activitate la sfârşitul fiecărui an; raportul există la nivelul CCS şi la furnizorul de servicii.(I) 8.9.2. Informarea celor interesaţi în ceea ce priveşte conţinutul raportului anual de activitate.RESURSE UMANEStandardul 9Recrutarea, angajarea şi structura personaluluiStandardul de consiliere şi sprijin pentru parinti şi copii utilizeaza personal calificat care raspunde nevoilor clientilor şi cerințelor prezentelor standarde minime obligatorii.RezultatPersonalul recrutat este eficient în indeplinirea misiunii centrului de consiliere şi sprijin pentru parinti şi copii.Cerinţe pentru implementarea standardului 99.1. CCS utilizeaza politici eficiente de recrutare şi angajare de personal.9.2. Coordonatorul CCS participă la luarea deciziilor referitoare la selectarea personalului CCS.9.3. Activitatea de recrutare şi angajare de personal se înregistrează, iar documentele referitoare la această activitate se păstrează într-un dosar separat.9.4. Coordonatorul CCS are studii superioare socio-umane şi experienţa în servicii pentru protecţia copilului de minim 2 ani.9.5. Personalul de specialitate are studii superioare socio-umane şi experienţă practică de cel puţin 1 an în domeniul protecţiei copilului.9.6. Personalul este angajat conform ştatului de funcţii şi cerinţelor postului.9.7. CCS utilizează o metodologie de recrutare, evaluare, pregătire şi coordonare a voluntarilor.Indicatori pentru Standardul 9(I) 9.1. Criteriile de selecţie a personalului.(I) 9.2. Dispoziţia angajatorului de constituire a comisiei de examinare a personalului.(I) 9.3.1. Dosarul de recrutare, selecţie şi angajare a personalului CCS.(I) 9.3.2. Conţinutul documentelor.(1) 9.4-9.5 – Documentele care atestă pregătirea şi experienţa coordonatorului.– Diplomele de studii şi alte acte care atestă calificarea şi experienţa personalului angajat.(I) 9.6.1. Numărul de angajaţi conform statului de funcţii.(I) 9.6.2. Numărul de clienţi raportat la numărul de specialişti al CCS.(I) 9.7.1. Existenţa metodologiei de recrutare, evaluare, pregătire şi coordonare a voluntarilor.(I) 9.7.2. Existenţa contractelor de voluntariat în conformitate cu normele legale în vigoare.Standardul 10Formarea personaluluiCentrul de consiliere şi sprijin pentru parinti şi copii asigura angajatilor formarea în domeniul specific serviciilor oferite de acesta.RezultatAngajatii au pregatire şi abilitati profesionale corespunzătoare serviciilor centrului de consiliere şi sprijin pentru parinti şi copii.Cerinţe pentru implementarea standardului 1010.1. Angajatorul utilizează un pachet de formare de iniţiere în domeniul specific activităţilor CCS, asigurată din bugetul propriu la momentul angajării.10.2. Coordonatorul CCS identifică nevoile de formare ale personalului de specialitate.10.3. Coordonatorul CCS încurajează angajaţii centrului să-şi identifice nevoile de formare şi să solicite cursuri de perfecţionare, specializare.10.4. Personalul de specialitate al CCS, inclusiv coordonatorul, participă la cel puţin 42 de ore de formare continuă pe an (cursuri de specializare, de perfecţionare, stagii profesionale, seminarii, conferinţe ş.a), în domenii care asigura optimizarea activităţii CCS, asigurată din bugetul angajatorului.10.5. La angajare, în lipsa unei pregătiri în domeniul managementului serviciilor sociale, coordonatorul CCS beneficiază de pregătire în acest domeniu; anual coordonatorul participă la cel puţin 21 de ore de formare în domeniul managementului de servicii.10.6. Voluntarii beneficiază de un număr minim de 14 ore de formare iniţială în cadrul centrului şi organizata de acesta şi de formare continuă în domeniu.10.7. Educaţia permanentă şi formarea profesională continuă a angajaţilor se realizează conform legislaţiei în vigoare.10.8. CCS deţine un punct de documentare cu materiale/ lucrări de specialitate din domeniul protecţiei copilului pe care fiecare membru al echipei le poate consulta ori de cate ori are nevoie, precum şi o baza de documentare cu informaţii pentru specialişti (formări, cursuri, evenimente, etc).Indicatori pentru Standardul 10(I) 10.1.1. Existenţa unui pachet de formare de iniţiere.(I) 10.1.2. Conţinutul pachetului de formare de iniţiere.(I) 10.1.3. Documente care atestă participarea la formarea de iniţiere.(I) 10.2. Fişa de evaluare a nevoilor de formare.(I) 10.3.1. Fişele de autoevaluare a nevoilor de pregătire.(I) 10.3.2. Propunerile de participare la seminarii, conferinţe, planuri de formare ale angajaţilor supuse spre analiză conducerii CCS.(I) 10.4.1. Documente care atestă cursurile de formare ale fiecărui specialist şi participarea la seminarii, conferinţe.(I) 10.4.2. Numărul de angajaţi care au participat la cursuri, seminarii, conferinţe.(I) 10.4.3. Numărul şi conţinutul cursurilor, seminariilor, conferinţelor.(I) 10.4.4. Număr de ore de formare continuă/ angajat/ an,(I) 10.5. Documente care atestă formarea coordonatorului în domeniul managementului serviciilor sociale.(I) 10.6. Documente care atestă formarea iniţială şi continuă a voluntarilor.(I) 10.7. Certificatele de absolvire cu recunoaştere naţională şi cele cu recunoaştere din partea angajatorului. În cazul celor din urmă se verifică modalitatea de desfăşurare a programului de formare, utilizând criteriile existente în legislaţia de formare profesională a adultului.(I) 10.8.1. Existenţa punctului de documentare în centru.(I) 10.8.2. Existenţa bazei de documentare.Standardul 11SupervizareCentrul de consiliere şi sprijin pentru parinti şi copii dispune de un sistem de supervizare a resurselor umane.RezultatPersonalul este eficient şi asigura servicii de calitate pentru clientii centrului de consiliere şi sprijin pentru parinti şi copii.Cerinţe pentru implementarea standardului 1111.1. Coordonatorul CCS are obligaţia de asigura supervizarea internă şi externă a personalului de specialitate şi a voluntarilor.11.2. Şedinţele de supervizare au loc periodic şi la cererea personalului toate şedinţele sunt consemnate.11.3. Furnizorul de servicii are obligaţia de a asigura supervizarea coordonatorului CCS.11.4. Supervizarea se realizează de specialişti cu studii superioare socio-umane cu experienţă de cel puţin cinci ani în servicii pentru copil şi familie, pregătire în supervizare şi experienţă de cel puţin doi ani în servicii pentru copil şi familie în plus faţă de persoanele cărora li se asigură supervizarea respectivă.Indicatori pentru Standardul 11(I) 11.1.-11.2. – Planurile de supervizare, planificările.– Număr de propuneri de supervizare/ an.– Număr de întâlniri de supervizare în grup/ lună/ an.– Număr de întâlniri de supervizare individuale/ lună/ an.– Rapoarte de supervizare individuală/ de grup.– Număr de întâlniri de supervizare la solicitarea angajaţilor/ echipei/ an.(I) 11.3. Număr de întâlniri de supervizare a coordonatorului/ lună; an.(I) 11.4. Documentele înregistrate referitoare la supervizare.––––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x