STANDARDE din 30 mai 2003

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 16/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: CASA NATIONALA DE ASIGURARI DE SANATATE
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 410 din 11 iunie 2003
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulACTUALIZEAZA PESTANDARD 30/05/2003
 Nu exista acte care fac referire la acest act





Notă
Aprobate prin DECIZIA nr. 249 din 30 mai 2003, publicată în Monitorul Oficial nr. 410 din 11 iunie 2003.
I.Standarde referitoare la organizare:1.Furnizorul de ingrijiri medicale la domiciliu cu personalitate juridica are statut legal din care rezultă ca are ca obiect de activitate furnizarea de ingrijiri medicale la domiciliu, iar furnizorul de ingrijiri medicale la domiciliu unitate specializata – persoana fizica are dovada inscrierii în Registrul unic al cabinetelor medicale.(la 21-05-2004,
Punctul 1. din Punctul I. a fost modificat de Punctul 1, Articolul I din DECIZIA nr. 229 din 4 mai 2004, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 458 din 21 mai 2004
)
2.Furnizorul de îngrijiri medicale la domiciliu deține autorizație de funcționare emisă de Ministerul Sănătății și Familiei.3.Furnizorul de îngrijiri medicale la domiciliu are un regulament de organizare și funcționare de care întregul personal a luat la cunoștința în scris.3^1.Furnizorul se angajează în scris că face demersurile necesare pentru a actualiza valabilitatea avizelor, autorizațiilor și contractelor în baza cărora se acordă prezenta acreditare.(la 05-03-2004,
Punctul I. a fost completat de Articolul I din DECIZIA nr. 134 din 2 martie 2004, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 199 din 05 martie 2004
)
II.Standarde referitoare la resursele fizice:4.Furnizorul de îngrijiri medicale la domiciliu are un sediu aflat într-un spațiu de care dispune în mod legal.5.Materialele sanitare utilizate în cadrul activității de îngrijiri medicale la domiciliu sunt înregistrate și depozitate în mod adecvat.6.La sediul furnizorului de îngrijiri medicale la domiciliu exista cel puțin un aparat telefonic funcțional, care are alocat un număr de apel.III.Standarde referitoare la resursele umane:7.Personalul sanitar are autorizatie de libera practica sau autorizatie de practica, iar celalalt personal are diploma de studii și instruirea corespunzătoare activității pe care o desfășoară, atestata printr-un act recunoscut de autoritatea de reglementare în domeniu.(la 21-05-2004,
Punctul 7. din Punctul III. a fost modificat de Punctul 2, Articolul I din DECIZIA nr. 229 din 4 mai 2004, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 458 din 21 mai 2004
)
8.Fiecare persoana care lucrează în cadrul organizației furnizoare de îngrijiri medicale la domiciliu are o fișa a postului, în care sunt menționate atribuțiile; fișa postului este semnată de titular.9.Fiecare persoana care lucrează în cadrul furnizorului de îngrijiri medicale la domiciliu este angajata conform prevederilor legale în vigoare.10.Medicii și asistenții medicali au asigurare de răspundere civilă (malpraxis) în vigoare.11.Medicii sunt cuprinși într-un program de pregătire continua avizat de Colegiul Medicilor din România, iar asistenții medicali sunt cuprinși într-un program de pregătire continua avizat de Ordinul Asistentilor Medicali din România. Restul personalului este cuprins într-un program de pregătire continua în cadrul instituției, iar personalul nou-angajat beneficiază de un program de orientare la locul de muncă de cel puțin două săptămâni.12.Activitatea fiecărei persoane care lucrează în cadrul organizației furnizoare de îngrijiri medicale la domiciliu este evaluată periodic, cel puțin anual.
IV.Standardele referitoare la îngrijiri:13.Furnizorul de îngrijiri medicale la domiciliu acorda servicii în mod nediscriminatoriu.14.Regulamentul de organizare și funcționare al furnizorului de îngrijiri medicale la domiciliu cuprinde pachetul de servicii oferite de organizație, care conține integral pachetul de servicii medicale de baza pentru îngrijiri la domiciliu, prevăzut în normele metodologice de aplicare a contractului-cadru în vigoare.15.Furnizorul de îngrijiri medicale la domiciliu folosește pentru manevre care implica soluții de continuitate materiale sanitare sterile de unica folosință, iar în cazul instrumentelor refolosibile, le sterilizeaza în mod adecvat.16.Exista o înregistrare medicală pentru fiecare pacient (fișa de îngrijire), vizata de medicul de familie. Aceasta înregistrare conține acordul scris al pacientului (sau al apartinatorilor, dacă pacientul nu poate semna), pentru furnizare de îngrijiri la domiciliu.17.Fișa de îngrijiri conține o rubrica prin care fiecare serviciu medical de îngrijire furnizat este confirmat în scris de către pacient sau de apartinator, dacă pacientul nu poate semna.18.Pentru fiecare pacient îngrijit la domiciliu, furnizorul ingrijirilor anunta medicul de familie al pacientului.19.Pentru fiecare pacient exista un plan de îngrijiri elaborat de către asistența medicală desemnată sa îngrijească bolnavul, pe baza recomandărilor din fișa de îngrijire.20.În recomandarea prin care un medic trimite un pacient spre a fi îngrijit la domiciliu se specifică în mod expres schema terapeutică și ingrijirile indicate, conform normelor metodologice de aplicare a contractului-cadru în vigoare.21.Furnizorul de îngrijiri medicale la domiciliu are un sistem de monitorizare a evoluției pacientului aflat în îngrijire. Fiecare pacient care primește îngrijiri la domiciliu este monitorizat.22.Furnizorul de îngrijiri medicale la domiciliu informează în scris, printr-un act înregistrat, medicul care a recomandat îngrijirea medicală la domiciliu despre efectul ingrijirilor la domiciliu pentru fiecare pacient, cel puțin săptămânal și la încheierea episodului de îngrijire.23.Furnizorul are un document intern aprobat de reprezentantul legal, în care se menționează că întregul personal al furnizorului este obligat sa păstreze confidențialitatea față de terți (conform reglementărilor în vigoare) privind datele de identificare și ingrijirile acordate fiecărui asigurat.24.Asigurații au acces neingradit la un registru de reclamații și sesizări; acest registru este numerotat.

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x