STANDARDE din 30 mai 2003

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 16/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: CASA NATIONALA DE ASIGURARI DE SANATATE
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 410 din 11 iunie 2003
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulARE LEGATURA CUDECIZIE 730 28/08/2003
ActulACTUALIZEAZA PESTANDARD 30/05/2003
 Nu exista acte care fac referire la acest act





Notă
Aprobate prin DECIZIA nr. 247 din 30 mai 2003, publicată în Monitorul Oficial nr. 410 din 11 iunie 2003.
I.Standarde referitoare la organizare:1.Ambulatoriul de specialitate, centrul medical, centrul de diagnostic și tratament sau centrul de referința (denumit în continuare ambulatoriu) este înființat și funcționează în mod legal.2.Ambulatoriul are autorizație sanitară de funcționare definitivă, valabilă fără condiții în întregul său, eliberata de direcția de sănătate publică, conform prevederilor legale în vigoare.3.Ambulatoriul respecta reglementările legale în vigoare privind structura și normele de funcționare specifice fiecărei activități.4.Ambulatoriul are un regulament de organizare și funcționare de care întregul personal a luat la cunoștința în scris.II.Standarde referitoare la resursele fizice:5.Ambulatoriul își desfășoară activitatea într-un spațiu de care dispune în mod legal și care este destinat exclusiv asistenței medicale.6.Medicamentele, reactivii și materialele sanitare utilizate în cadrul activității în ambulatoriu sunt înregistrate și depozitate în mod adecvat.7.La sediul ambulatoriului exista cel puțin un aparat telefonic funcțional, care are alocat un număr de apel.III.Standarde referitoare la resursele umane:8.Medicii și asistenții medicali care lucrează în ambulatoriu au autorizație de libera practica valabilă, conform prevederilor legale.8^1.Exista un tabel centralizator cu termenele de valabilitate ale autorizațiilor de libera practica valabile și declarații pe propria răspundere ale medicilor și asistentilor medicali, conform cărora aceștia se obliga să obțină autorizații de libera practica înainte de expirarea termenului de valabilitate al celei anterioare.(la 03-09-2003,
Punctul III. a fost completat de Punctul 2, Articolul I din DECIZIA nr. 730 din 28 august 2003, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 632 din 03 septembrie 2003
)
9.Medicii și asistenții medicali care lucrează în ambulatoriu au contracte de muncă legale.10.Medicii care lucrează în ambulatoriu sunt membri ai colegiului medicilor din județul, respectiv municipiul București, unde se afla ambulatoriul.11.Toate persoanele care lucrează în ambulatoriu au fise ale postului, în care sunt definite atribuțiile și obligațiile acestora, semnate de persoana în cauza și aprobate de reprezentantul legal al unității ambulatoriului.12.Exista un document intern prin care conducerea ambulatoriului se angajează să respecte independenta de decizie profesională a medicilor.13.Medicii care lucrează în ambulatoriu au asigurare de răspundere civilă profesională (malpraxis) în vigoare.14.Personalul poarta în permanenta ecuson pe care sunt înscrise numele și calificarea respectivei persoane.15.Asistenții medicali care lucrează în ambulatoriu sunt membri ai Ordinului Asistentilor Medicali din România și sunt înscriși în Registrul unic al asistentilor medicali.16.Activitatea fiecărei persoane care lucrează în cadrul ambulatoriului este evaluată periodic, cel puțin anual.
IV.Standarde functionale generale:17.În incinta ambulatoriului nu se afla vectori animali ai bolilor infectioase și plante cu potențial alergic.18.Ambulatoriul are un program de lucru afișat, vizibil din exterior.19.Atât la intrarea, cat și în interiorul ambulatoriului nu exista pericol de accidentare sau de vătămare corporală atât pentru pacienti, cat și pentru personal.20.Ambulatoriul acorda servicii în mod nediscriminatoriu.21.Ambulatoriul folosește pentru manevre invazive materiale sanitare sterile de unica folosință, iar în cazul instrumentelor refolosibile, le sterilizeaza în mod adecvat.V.Standarde referitoare la managementul informatiei:22.Ambulatoriul are evidenta consultatiilor, tratamentelor și serviciilor medicale oferite, astfel încât să fie identificabil pacientul și cine a oferit serviciul, precum și momentul în timp când s-a furnizat serviciul.23.Ambulatoriul are programul informatic necesar pentru a transmite caselor de asigurări de sănătate datele solicitate.24.Ambulatoriul are prevăzut în regulamentul de organizare și funcționare norme de păstrare a confidențialității față de terți (conform reglementărilor în vigoare). Confidențialitatea se referă la datele de identificare și serviciile furnizate fiecărui pacient.25.Ambulatoriul de specialitate, centrul medical, centrul de diagnostic și tratament sau centrul de referința a luat măsuri pentru protecția informatiei și a suportului acesteia împotriva pierderii, degradării și folosirii acesteia de către persoane neautorizate.VI.Standarde referitoare la asigurați:26.Asigurații au acces neingradit la un registru de reclamații și sesizări; acest registru este numerotat.27.Ambulatoriul are afișat la loc vizibil un document ce conține drepturile pacientului.

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x