STANDARDE DE LUCRU din 15 octombrie 2018

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 09/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: GUVERNUL ROMÂNIEI
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 879 din 18 octombrie 2018
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAHOTARARE 818 15/10/2018
ActulREFERIRE LALEGE 253 19/07/2013 ART. 19
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulAPROBAT DEHOTARARE 818 15/10/2018
ActulCONTINUT DEHOTARARE 818 15/10/2018
ActulREFERIT DEHOTARARE 818 15/10/2018





Notă
Aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 818 din 15 octombrie 2018, publicată în Monitorul oficial, Partea I, nr. 879 din 18 octombrie 2018.
Standardul nr. 1 – Stagiile de formare civică sunt realizate în baza programei-cadru pentru cursurile de formare civică pentru persoanele aflate în evidența serviciilor de probațiune, aprobată prin ordin comun al ministrului justiției și ministrului educației naționale, programă care oferă repere pentru conținutul curricular al stagiilor de formare civică derulate la nivel național, asigurând astfel respectarea unor standarde unitare în aplicarea acestei măsuri educative.La nivelul competențelor specifice și al conținuturilor curriculare, programa-cadru de formare civică trebuie să fie structurată în patru domenii de conținut, după cum urmează:a)dezvoltare personală; b)educație moral-civică; c)educație juridică;d)proiectul în beneficiul comunității.Elementele de dezvoltare personală vizează aspecte precum: autocunoaștere, dezvoltare socio-emoțională, comunicare asertivă, abilități de învățare și abilități de management al carierei, promovarea unui stil de viață sănătos.Elementele de educație moral-civică asigură dezvoltarea conștiinței civice și a conduitei civice. Elementele de educație juridică asigură înțelegerea rolului legilor în societate și a atribuțiilor specifice ale autorităților statului, precum și alte aspecte legate de acestea, urmărind să dezvolte un comportament activ și responsabil bazat pe respectarea legii și pe manifestarea unei atitudini de respect față de lege.Proiectul în beneficiul comunității vizează realizarea unor activități de tip proiect, care completează și îmbogățesc demersurile de formare civică specifice celorlalte domenii de conținut, prin implicare în propunerea și realizarea/simularea realizării unor proiecte simple care să urmărească rezolvarea unei probleme din comunitate, privind probleme concrete ale comunității, dimensiuni etice și/sau juridice ale unor situații de viață analizate în vederea implicării minorului în exerciții de luare a deciziei, de propunere a unor modalități de rezolvare a unei probleme din comunitate, în condițiile respectării normelor morale și juridice.Standardul nr. 2 – Stagiile de formare civică cuprind cele patru domenii de conținut prevăzute la Standardul nr. 1, fiecare domeniu având o structură organizată pe teme, respectiv un număr de teme care vor fi adaptate în funcție de particularitățile de vârstă, de dezvoltarea intelectuală, afectivă și morală ale minorului, de fapta pentru care a fost sancționat.Stagiul de formare civică este un program care îmbină pregătirea teoretică cu cea practic-aplicativă, sens în care cel puțin jumătate din timpul total al stagiului de formare civică trebuie alocat exercițiilor, aplicațiilor sau proiectului comunitar.Printre persoanele care pot susține cursul de formare civică se numără consilierul școlar sau un alt specialist din instituția din comunitate care organizează stagiul de formare civică sau reprezentantul unei alte instituții din comunitate abilitate în acest sens.Persoana care susține cursul de formare civică poate desfășura, totodată, și activități de mentorat, prin care susține și consiliază, acordă sprijin profesional și emoțional minorului participant la cursul de formare civică în scopul dobândirii de către acesta a competențelor cursului, potrivit planului de formare civică stabilit. Standardul nr. 3 – Instituția din comunitate unde minorul urmează stagiul de formare civică are următoarele obligații:a)să respecte dispozițiile deciziei date de consilierul de probațiune manager de caz;b)să asigure organizarea unei evidențe distincte pentru persoanele care urmează stagiul de formare civică;c)să asigure comunicarea în timp real a situațiilor în care persoanele nu urmează sau nu mai pot să urmeze stagiul, din motive obiective;d)să asigure comunicarea în timp real a situațiilor în care persoanele nu execută conform cerințelor/condițiilor stabilite stagiul de formare civică;e)să permită accesul consilierilor de probațiune la locul de derulare a stagiului de formare civică;f)să permită accesul consilierilor de probațiune la evidența constituită potrivit lit. b) și la dosarul stagiului de formare civică; g)să monitorizeze progresul persoanelor aflate în evidența serviciilor de probațiune care urmează stagiul de formare civică;h)să emită și să comunice serviciului de probațiune și persoanei aflate în supraveghere un document care atestă finalizarea stagiului de formare civică.Standardul nr. 4 – Specialistul care derulează stagiul de formare civică întocmește pentru fiecare persoană un dosar al stagiului de formare civică, care să cuprindă :a)documentele primite din partea serviciului de probațiune: decizia de executare emisă de consilierul de probațiune și copia dispozitivului hotărârii judecătorești;b)planul de formare civică;c)corespondența purtată în legătură cu modul de punere în executare a obligației de participare la stagiul de formare civică;d)fișele de lucru, de evidență/consemnare a sesiunilor stagiului, precum și cele cu rezultatele obținute de participant la evaluarea finală a stagiului de formare civică; e)documentul care atestă finalizarea stagiului de formare civică;f)alte documente pe care le consideră relevante cu privire la modul de punere în executare a obligației de participare la stagiul de formare civică.Standardul nr. 5 – Specialiștii instituțiilor din comunitate implicați în derularea efectivă evaluează rezultatele finale ale stagiului de formare civică, în baza instrumentelor aferente sau a instrucțiunilor de aplicare.Documentele dosarului de stagiu de formare civică întocmit de către instituția din comunitate pot face obiectul verificării organelor de audit sau a altor organe de control competente.Standardul nr. 6 – Instituțiile din comunitate care participă la executarea pedepselor și a măsurilor neprivative de libertate trebuie să își îndeplinească atribuțiile în conformitate cu prevederile legale și respectând standardele din prezenta anexă, neîndeplinirea sau îndeplinirea necorespunzătoare putând constitui abatere judiciară potrivit prevederilor art. 19 alin. (1) din Legea nr. 253/2013, cu modificările și completările ulterioare.––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x