SPECIFICAŢII TEHNICE din 28 ianuarie 2019

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 09/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: AGENTIA NATIONALA DE CADASTRU SI PUBLICITATE IMOBILIARA
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 77 bis din 31 ianuarie 2019
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAORDIN 155 28/01/2019
ActulFA IN LUCRUORDIN 1427 06/11/2017
ActulREFERIRE LAORDIN 1427 06/11/2017
ActulFA IN LUCRUSPECIF. TEHN. 06/11/2017
ActulREFERIRE LASPECIF. TEHN. 06/11/2017
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulCONTINUT DEORDIN 155 28/01/2019





Notă Aprobate prin Ordinul directorului general al Agenţiei Naţionale de Cadastru şi Publicitate Imobiliară nr. 155/2019, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I nr. 77 din 31 ianuarie 2019.

Anexă

Specificaţiile tehnice de realizare a lucrărilor sistematice de cadastru pe sectoare cadastrale în vederea înscrierii imobilelor în cartea funciară, aprobate prin Ordinul directorului general al Agenţiei Naţionale de Cadastru şi Publicitate Imobiliară nr. 1427/2017, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 921 din 23 noiembrie 2017, se modifică şi se completează după cum urmează:

  1. 1. La punctul 1.3 Etapele lucrărilor sistematice de cadastru”, paragraful 2 se modifică şi va avea următorul cuprins:

    „Principalele etape ale lucrărilor de înregistrare sistematică realizate la nivel de sector cadastral sunt următoarele:

    1. a) Organizarea şi desfăşurarea campaniei de informare publică locală care are ca scop înştiinţarea cetăţenilor cu privire la începerea lucrărilor de înregistrare sistematică în sectoarele cadastrale determinate şi cu privire la beneficiile, drepturile şi obligaţiile acestora pe parcursul procesului de înregistrare sistematică.

    2. b) Realizarea lucrărilor premergătoare cadastrului: identificarea limitelor UAT, selectarea sectoarelor cadastrale, analizarea şi integrarea informaţiilor preluate de la Achizitor, OCPI, primărie sau alte instituţii şi autorităţi publice, ori din alte surse;

    3. c) Derularea lucrărilor de specialitate: realizarea interviurilor la teren având ca scop identificarea amplasamentelor şi a limitelor imobilelor, realizarea măsurătorilor cadastrale, identificarea deţinătorilor legali ai imobilelor şi colectarea actelor juridice;

    4. d) Actualizarea informaţiilor culese din teren cu cele din înregistrarea sporadică şi întocmirea documentelor tehnice cadastrale;

    5. e) Recepţia documentelor tehnice cadastrale de către comisia de recepţie desemnată în acest

      scop;

    6. f) Derularea campaniei de informare cu privire la afişarea documentelor tehnice ale

      cadastrului;

    7. g) Publicarea şi afişarea, în condiţiile legii, a documentelor tehnice cadastrale;

    8. h) Înregistrarea şi soluţionarea cererilor de rectificare a documentelor tehnice cadastrale publicate;

    9. i) Actualizarea documentelor tehnice ale cadastrului, în urma soluţionării cererilor de rectificare şi ca urmare a integrării lucrărilor sporadice înregistrate în perioada de publicare;

    10. j) Închiderea lucrărilor sistematice de cadastru, în vederea înscrierii în cartea funciară şi deschiderea noilor cărţi funciare;

    11. k) Închiderea vechilor evidenţe de cadastru şi carte funciară şi informarea publică cu privire la finalizarea lucrărilor de înregistrare sistematică la nivelul întregii unităţi administrativ-teritoriale, prin ordin al directorului general al ANCPI, publicat în Monitorul Oficial, Partea I;

    12. l) Comunicarea în condiţiile Legii, a extrasului de carte funciară pentru informare şi a extrasului din noul plan cadastral;

    13. m) Arhivarea documentelor care stau la baza înregistrării imobilelor în sistemul integrat de cadastru şi carte funciară.”

  2. 2. Punctul 2.1 „Obiectivul lucrărilor sistematice de cadastru” se modifică şi va avea următorul cuprins:

    2.1 Obiectivul lucrărilor sistematice de cadastru

    Obiectivul lucrărilor de înregistrare sistematică îl constituie înregistrarea în Sistemul Integrat de Cadastru şi Carte Funciară a imobilelor situate în sectoarele cadastrale selectate de către Achizitor.

    După parcurgerea etapelor prevăzute la punctul 1.3 lit. a) – d) şi, respectiv f) – i), se întocmesc documentele tehnice ale cadastrului, respectiv: registrul cadastral al imobilelor (Anexa nr. 2), opisul alfabetic al titularilor drepturilor reale de proprietate, al posesorilor şi al altor deţinători (Anexa nr. 3), planul cadastral (Anexa nr. 7)."

  3. 3. Punctul 2.2 „Informaţii generale necesare realizării lucrărilor sistematice cadastru” se modifică şi se completează după cum urmează:

    2.2 Informaţii generale necesare realizării lucrărilor sistematice cadastru

    Informaţiile şi datele necesare realizării lucrării de înregistrare sistematică a imobilelor la nivel de sectoare cadastrale, sunt puse la dispoziţia Prestatorului de către Achizitor, conform prevederilor legale. Aceste informaţii sunt prezentate în Anexa nr. 1-Date generale.

    ANCPI prin intermediul OCPI, pune la dispoziţia Prestatorului, care va fi mandatat în scris de către Achizitor, informaţiile şi datele pe care le deţine cu privire la imobile, necesare realizării lucrărilor de înregistrare sistematică.

    În cazul în care în evidenţele OCPI există informaţii suplimentare, care nu au fost prevăzute în Anexa nr. 1, dar care sunt utile realizării lucrărilor, acestea vor fi puse la dispoziţia Prestatorului în termen de 30 de zile de la intrarea în vigoare a contractului.

    Prestatorul are obligaţia să solicite în termen de cel mult 10 zile de la încheierea contractului, toate documentele prevăzute în Anexa 1 – Date generale, inclusiv dreptul de acces la baza de date a sistemului integrat de cadastru şi carte funciară. Termenul de predare a datelor de către OCPI este de cel mult 10 de zile de la solicitarea Prestatorului. Solicitarea ulterioară de către Prestator a unor documente, nu prelungeşte termenul de prestare a serviciilor.

    Prestatorul este responsabil de îndeplinirea cerinţelor privind informarea persoanelor ale căror date cu caracter personal se colectează şi prelucrează în cadrul procesului de înregistrare sistematică, conform prevederilor legale pentru protecţia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal şi libera circulaţie a acestor date."

  4. 4. Punctul 3.1 „Campania de informare publică” se modifică şi va avea următorul cuprins:

    „3.1 Campania de informare publică

    Campania de informare publică are ca scop aducerea la cunoştinţa cetăţenilor a începerii lucrărilor de înregistrare sistematică în sectoarele cadastrale stabilite, modul în care deţinătorii imobilelor sunt implicaţi în desfăşurarea lucrărilor, precum şi informarea cetăţenilor cu privire la importanţa realizării lucrărilor sistematice de cadastru şi înregistrării proprietăţilor în evidenţele de cadastru şi carte funciară.

    Campania de informare publică la nivel local se realizează de către Prestator cu sprijinul primăriei.

    În cadrul campaniei de informare publică locală Prestatorul realizează:

    1. a) analiza situaţiei la nivelul UAT/sectoare cadastrale, în ceea ce priveşte particularităţile locale din punctul de vedere al nevoilor de informare.

      În acest sens, Prestatorul împreună cu primăria evaluează condiţiile şi cerinţele executării unei campanii de informare, care să sprijine derularea lucrărilor sistematice de cadastru în sectorul cadastral/sectoarele cadastrale stabilite.

    2. b) derularea campaniei de informare publică locală.

      Campania de informare publică locală se desfăşoară în două etape.

      Prima etapă se derulează în perioada desfăşurării lucrărilor de teren, iar a doua etapă se realizează în perioada de publicare a documentelor tehnice ale cadastrului.

      În prima etapă a campaniei de informare Prestatorul realizează următoarele:

      • tipăreşte şi distribuie materialele informaţionale (pliante, postere). După semnarea contractului, Achizitorul pune la dispoziţia Prestatorului modelul materialelor informaţionale furnizate de ANCPI. Cantităţile privind materialele informaţionale sunt stabilite de către Achizitor. Caracteristicile tehnice ale materialelor informaţionale sunt prevăzute în Anexa nr. 5. Pe perioada implementării contractului, modelul materialelor informaţionale poate suporta modificări, ca mesaj sau conţinut grafic, dar caracteristicile tehnice rămân aceleaşi. Înainte de tipărire, Prestatorul are obligaţia de a prezenta modelul final al materialelor informaţionale, în format digital, în vederea aprobării acestora de către Achizitor.

        Prestatorul are obligaţia de a distribui pliantele şi de a afişa posterele în locuri vizibile (primărie, cămin cultural, biserică, şcoală, dispensar, poştă, etc.) în perioada campaniei de

        informare, iar la finalizarea activităţii va încheia un proces-verbal, semnat de către reprezentanţii UAT şi ai Prestatorului, care atestă parcurgerea acestei etape de informare şi cantităţile materialelor informaţionale folosite. Prestatorul comunică OCPI un exemplar al procesului-verbal întocmit;

      • organizează cu sprijinul primăriei întâlniri de informare cu cetăţenii, în funcţie de particularităţile UAT- ului şi de nevoile identificate (existenţa străinaşilor, aşezărilor informale, minorităţilor etnice, etc.), iar la finalizarea activităţii va încheia un proces-verbal ce conţine date privind calendarul întâlnirilor realizate, numărul participanţilor, probleme semnalate, etc. Prestatorul comunică OCPI un exemplar al procesului-verbal întocmit.

      Desfăşurarea campaniei de informare în etapa 1 va fi evidenţiată în cadrul Memoriului tehnic aferent Livrării nr. 1 – „Documentele tehnice ale cadastrului – copie spre publicare".

      A doua etapă a campaniei de informare se derulează în perioadele de pregătire a publicării documentelor tehnice ale cadastrului şi de publicare a acestora, în scopul verificării datelor de către orice persoană.

      În perioada de pregătire a publicării documentelor tehnice ale cadastrului, Prestatorul distribuie cetăţenilor înştiinţări pentru convocarea acestora la primărie în scopul verificării rezultatelor privitoare la proprietăţile pe care le deţin şi afişează postere în locuri vizibile.

      OCPI va verifica şi monitoriza activităţile realizate de Prestator în cadrul campaniei de informare publică şi va consemna în Raportul transmis lunar la ANCPI numărul materialelor informaţionale (postere, pliante) folosite în cele două etape ale campaniei de informare, precum şi numărul întâlnirilor organizate cu cetăţenii.

      Anterior distribuirii materialelor informaţionale (pentru ambele etape ale campaniei de informare), între Prestator şi OCPI se încheie un proces verbal de constatare în care se consemnează faptul că acesta a tipărit materialele (pliante şi postere) în numărul şi formatele solicitate prin specificaţiile tehnice, iar modelele sunt cele aprobate de achizitor."

  5. 5. Punctul 3.2.2 „Studiul datelor analogice şi digitale preluate de la Achizitor” se modifică şi va avea următorul cuprins:

    3.2.2 Studiul datelor analogice şi digitale

    În cadrul acestei operaţiuni Prestatorul analizează datele analogice şi digitale preluate de la Achizitor şi ANCPI:

    • limitele UAT- ului şi ale intravilanelor componente deţinute de OCPI, utilizate în activitatea de recepţie a documentaţiilor cadastrale şi de înscriere în cartea funciară;

    • limitele sectoarelor cadastrale;

    • ortofotoplanul corespunzător sectorului cadastral/sectoarelor cadastrale;

    • planurile cadastrale/topografice;

    • planurile parcelare, avizate de comisia locală, recepţionate de către OCPI aferente sectorului cadastral/sectoarelor cadastrale;

    • fişierele .pdf extrase din baza de date a titlurilor de proprietate şi datele textuale din DDAPT pentru tarlalele din sectoarele cadastrale stabilite;

    • baza de date a registrelor de transcripţiuni-inscripţiuni;

    • copii ale cărţilor funciare, dacă este cazul;

    • PAD-uri active provenite din înregistrarea sporadică a imobilelor din sectorul cadastral/sectoarele cadastrale;

    • fişiere .cgxml cu date din baza de date a aplicaţiei e-Terra;

    • date referitoare la reţeaua naţională geodezică (planimetrie, altimetrie);

    • alte documentaţii (hărţi de carte funciară, cadastru imobiliar-edilitar, sisteme informaţionale specifice etc.), în măsura în care sunt necesare realizării lucrărilor;

    • datele preluate de la autorităţile şi instituţiile publice centrale şi locale, privind imobilele din sectorul cadastral/sectoarele cadastrale.”

  6. 6. Punctul 3.2.4 „Stabilirea modului de execuţie a lucrărilor” se modifică şi va avea următorul cuprins:

    3.2.4 Stabilirea modului de execuţie a lucrărilor

    Prestatorul stabileşte modalitatea de realizare a lucrărilor de înregistrare sistematică, ce include activităţi precum:

    • alegerea soluţiei tehnice pentru execuţia lucrărilor, ca urmare a analizării datelor primite şi a recunoaşterii terenului;

    • stabilirea resurselor materiale şi umane necesar a fi alocate pentru realizarea obiectivelor;

    • elaborarea programului de execuţie a lucrărilor pe etape şi tipuri de operaţiuni;

    • realizarea planului principalelor activităţi şi stabilirea termenului estimat de realizare a fiecărei activităţi;

    • stabilirea termenului de finalizare a lucrărilor de înregistrare sistematică a imobilelor din sectorul cadastral.

    Stabilirea modului de execuţie a lucrărilor va fi evidenţiată în cadrul Memoriului tehnic aferent Livrării nr. 1 – „Documentele tehnice ale cadastrului – copie spre publicare".

    Planul principalelor activităţi poate fi întocmit conform modelului de mai jos: Judeţ:

    UAT:

    Sector cadastral nr.: . . . . . . . . . . . . . . . . . .

    Tarla nr /ori denumirea toponimică a zonelor

    Nr.

    crt.

    Denumire activitate

    Locul

    desfăşurării*

    Nr. zile

    calendaristice

    Perioadă

    calendaristică

    Termen de

    finalizare

    1

    Analiză şi integrare date existente, primite de la Achizitor, OCPI, primărie, alte instituţii, persoane

    juridice

    2

    Realizare măsurători topografice

    3

    Identificare şi măsurare limite

    imobile

    4

    Colectare acte de proprietate

    5

    Integrare date şi generare fişiere

    .cgxml

    6

    Realizare documente tehnice ale

    sectorului cadastral

    7

    Publicare documente tehnice ale

    sectorului cadastral

    8

    Soluţionare cereri de rectificare

    9

    Actualizare documente tehnice

    Planul principalelor activităţi completat conform progresului lucrărilor, constituie documentul în baza căruia Prestatorul va întocmi Raportul de activitate, care se transmite lunar Achizitorului.

    Pe parcursul derulării lucrărilor de înregistrare sistematică fiecărui imobil i se alocă un identificator unic la nivelul UAT (ID – număr natural de la 1 la n). În cazul în care la nivelul UAT- ului au fost executate anterior lucrări de înregistrare sistematică, OCPI va comunica Prestatorului primul ID disponibil.

    Datele grafice şi textuale asociate unui imobil sunt stocate în fişiere tip .xml cu denumirea ID.cgxml, iar actele asociate acestuia sunt stocate în fişiere tip .pdf cu denumirea ID.pdf.

    În cazul unităţilor individuale din construcţiile de tip condominiu (UI), denumirea fişierelor

    .pdf asociate este de forma: ID-Cn-Um.pdf, unde:

    ID – identificator imobil

    Cn – litera "C" urmată de numărul de ordine al construcţiei condominiu

    Um – litera "U" urmată de numărul de ordine al UI din cadrul construcţiei condominiu."

  7. 7. La punctul 3.3 „Derularea lucrărilor de specialitate”, paragraful 8 se modifică şi va avea următorul cuprins:

    „În situaţia în care suprafaţa rezultată din măsurarea întregii tarlale este mai mică decât suprafaţa rezultată în urma însumării suprafeţelor parcelelor din acea tarla înscrise în titlurile de proprietate emise conform legilor funciare, suprafaţa fiecărui imobil din respectiva tarla se diminuează proporţional cu suprafaţa din titlul de proprietate. Suprafaţa imobilelor înregistrate anterior în sistemul integrat de cadastru şi carte funciară nu se modifică în situaţia în care aceasta nu depăşeşte suprafaţa înscrisă în titlul de proprietate, cu excepţia situaţiei în care se constată un deficit de suprafaţă la nivelul unităţii administrativ-teritoriale, situaţie în care suprafaţa tuturor imobilelor înscrise în sistemul integrat de cadastru şi carte funciară se diminuează până la limita suprafeţei din titlul de proprietate."

  8. 8. Punctul 3.3.2.2 „Stabilirea limitelor imobilelor situate în extravilan” se modifică şi va avea următorul cuprins:

    3.3.2.2 Stabilirea limitelor imobilelor situate în extravilan

    Pentru zonele unde există planuri parcelare în format raster, acestea se georeferenţiază, iar limitele imobilelor se determină prin vectorizarea planului şi se introduc în planul cadastral, în cazul în care reflectă situaţia din acte şi teren.

    În situaţia în care nu există planuri parcelare, limitele imobilelor se stabilesc în baza informaţiilor obţinute de la Achizitor, OCPI, primărie şi deţinători.

    În situaţia în care, în urma măsurării sectorului cadastral din extravilan se constată că suprafaţa acestuia este mai mică decât suprafaţa însumată a parcelelor înscrise în titlurile de proprietate aferente sectorului cadastral, Prestatorul realizează următoarele:

    1. a) identifică amplasamentele imobilelor din sector, preluate din sistemul integrat de cadastru şi carte funciară;

    2. b) identifică amplasamentele imobilelor din sector pentru care nu au fost deschise cărţi funciare, pe baza titlurilor de proprietate, a limitelor indicate de către titular, reprezentantul primăriei, alte persoane interesate;

    3. c) stabileşte noile amplasamente ale parcelelor ca urmare a diminuării proporţionale a suprafeţelor imobilelor din sectorul cadastral;

    4. d) prezintă proprietarilor din sectorul cadastral soluţia propusă şi în funcţie de răspunsul acestora procedează astfel:

      • în cazul în care proprietarii imobilelor sunt de acord cu noile amplasamente şi cu suprafeţele stabilite, aceştia vor semna în acest sens declaraţiile cuprinse în fişele de date ale imobilelor, iar situaţia imobilelor astfel stabilită va fi înregistrată în documentele tehnice ale cadastrului;

      • în cazul în care proprietarii imobilelor nu sunt de acord cu noile amplasamente şi cu suprafeţele diminuate şi nu pot indica nici amplasamentele şi nici limitele imobilelor, iar identificarea nu poate fi realizată nici de către Prestator, acesta va proceda la alocarea unui singur ID pentru întregul sector cadastral, care va fi considerat un singur imobil. În Registrul cadastral al imobilelor, în partea a 2 a Proprietatea/Posesia se vor menţiona titularii drepturilor de proprietate conform titlurilor de proprietate din sectorul respectiv şi informaţiile aferente deschiderii cărţilor funciare individuale derivate, care se deschid pentru fiecare parcelă în parte în favoarea titularului dreptului înscris în titlul de proprietate.

      Conform Legii, actualizarea cărţilor funciare individuale derivate din cartea funciară a titlurilor de proprietate din sector, prin realizarea geometriei fiecărui imobil, se poate realiza cu acordul tuturor proprietarilor, iar în lipsa consensului, prin hotărâre judecătorească definitivă. Proprietarii înscrişi în cărţile funciare individuale derivate din cartea funciară a titlurilor de proprietate din sector îşi pot exercita liber prerogativele dreptului de proprietate, potrivit Legii, în regim de carte funciară."

  9. 9. Punctul 3.3.3 „Pregătirea fişei de date a imobilului ” se modifică şi va avea următorul cuprins:

    3.3.3 Pregătirea fişei de date a imobilului

    Prestatorul integrează şi corelează în fişa de date a imobilului informaţiile provenite din toate sursele de date disponibile.

    Prestatorul generează fişe de date pentru toate imobilele din sectorul/sectoarele cadastrale.

    Fişele de date ale imobilelor, pentru care au fost identificaţi posesori, vor fi în mod obligatoriu semnate de către posesori şi de către Prestator.

    Fişele de date ale imobilelor din sectoarele cadastrale cu privire la care s-a constatat un deficit de suprafaţă şi există consens între titulari, vor conţine o declaraţie a acestora cu privire la acordul de a fi înscrişi în documentele tehnice ale cadastrului şi în cartea funciară cu amplasamentele modificate şi cu suprafeţele diminuate.

    Având în vedere faptul că fişa de date constituie un document de lucru al Prestatorului (care poate fi completat, modificat, corectat), în cadrul procesului de recepţie Comisia verifică doar existenţa acesteia, excepţie făcând: fişele întocmite pentru posesori şi cele ale imobilelor din sectoarele cadastrale cu privire la care s-a constatat un deficit de suprafaţă (adică acele fişe care trebuie să fie semnate în mod obligatoriu de posesor/titulari ai dreptului de proprietate).

    Modelul fişei de date a imobilului se regăseşte în Anexa nr. 4."

  10. 10. La punctul 3.3.4.1 „Identificarea deţinătorilor”, după paragraful 6, se introduc două noi paragrafe cu următorul cuprins:

    „Pentru imobilele situate în regiunile de carte funciară supuse Decretului-Lege nr. 115/1938 pentru unificarea dispoziţiunilor privitoare la cărţile funciare, Prestatorul va face identificarea imobilelor situate în intravilan şi în extravilanul necooperativizat cu numerele topografice din cărţile funciare vechi. În cazul extravilanului necooperativizat, identificarea se va face dacă aceasta este posibilă potrivit documentelor puse la dispoziţie. Identificarea cu cărţile funciare vechi se va face şi pentru imobilele cu construcţii din extravilanul cooperativizat. În cazul în care imobilul identificat în cadrul lucrărilor de înregistrare sistematică se suprapune parţial cu un număr topografic, în cuprinsul fişierului .cgxml, la introducerea datelor despre imobil, în secţiunea asociată părţii I a cărţii funciare, în câmpul "Observaţii/Referinţe" se menţionează textul "parte din nr. topografic".

    Sarcinile imobilelor înscrise în vechile cărţi funciare se preiau obligatoriu în fişierele

    .cgxml, urmând ca după deschiderea noilor cărţi funciare sarcinile stinse să fie radiate la cererea proprietarului imobilului, a oricărei persoane interesate sau din oficiu."

  11. 11. La punctul 3.3.4.1 „Identificarea deţinătorilor”, în cadrul subpunctului „Stabilirea destinaţiei şi a categoriei de folosinţă”, paragraful 2 se modifică şi va avea următorul cuprins:

    „Potrivit Legii, situaţia reflectată în documentele tehnice cadastrale se prezumă a fi în concordanţă cu situaţia tehnică şi juridică reală până la proba contrară şi în consecinţă, se va înscrie categoria de folosinţă actuală, constatată în teren."

  12. 12. La punctul 3.3.4.1 „Identificarea deţinătorilor”, în cadrul subpunctului

    „Identificarea construcţiilor", paragraful 2 se modifică şi va avea următorul cuprins:

    „Se înregistrează construcţiile permanente identificate în teren, cu suprafaţa mai mare de 1 mp, clasificate după destinaţia stabilită în conformitate cu prevederile legale."

  13. 13. La punctul 3.3.4.1 „Identificarea deţinătorilor”, subpunctul „Situaţia litigiilor” se modifică şi va avea următorul cuprins:

    Situaţia litigiilor

    În cazul în care se identifică imobile ce fac obiectul unor procese înregistrate pe rolul instanţelor, în baza copiei acţiunii, având ştampila şi numărul de înregistrare ale instanţei sau a certificatului de grefă care identifică obiectul procesului, părţile şi imobilul, puse la dispoziţie de titulari sau alte persoane interesate, în Registrul cadastral al imobilelor, se consemnează la punctul

    4. "Notări, procese, interdicţii, etc.": numărul dosarului, instanţa la care este înregistrat dosarul, obiectul litigiului, părţile în litigiu.

    Aceste informaţii se regăsesc şi în fişierele .cgxml."

  14. 14. Punctul 3.3.4.2 „Colectarea actelor” se modifică şi va avea următorul cuprins:

    3.3.4.2 Colectarea actelor

    Prestatorul colectează, în copie legalizată, actele juridice care atestă dreptul de proprietate sau alte drepturi reale, care conţin modificări ale configuraţiei imobilelor sau atestă alte acte, fapte ori raporturi juridice privitoare la imobile. Copiile legalizate ale documentelor se preiau numai dacă acestea nu există în arhiva OCPI, a primăriei sau a altor instituţii şi autorităţi publice. În cazul documentelor existente în arhive se eliberează copii ale acestora certificate pentru conformitate cu originalul, în cazul în care documentul se regăseşte în original în arhive sau copii ale acestora certificate pentru conformitate cu exemplarul din arhivă, în cazul în care documentul se regăseşte în copie legalizată în arhive.

    De asemenea, primăria eliberează copii legalizate ale actelor necesare întocmirii documentelor tehnice, în condiţiile art. 17 al Legii notarilor publici şi a activităţii notariale nr. 36/1995, republicată, cu modificările ulterioare.

    În cazul localităţilor unde funcţionează birouri ale notarilor publici, în cadrul campaniei de informare publică pe care o desfăşoară, Prestatorul înştiinţează cetăţenii cu privire la necesitatea legalizării pe cale notarială a copiilor actelor de proprietate.

    În vederea înregistrării în documentele tehnice şi în cartea funciară, este suficientă prezentarea ultimului act doveditor al drepturilor reale privitoare la imobil, în forma cerută de lege. În cazul imobilelor înregistrate în cartea funciară anterior demarării lucrărilor de înregistrare sistematică, cu privire la care există acte juridice neînscrise, Prestatorul va actualiza informaţiile privind imobilele, conform actelor juridice puse la dispoziţie. Astfel, în cazul în care există modificări referitoare la proprietarul imobilului faţă de situaţia înregistrată în cartea funciară, în fişa de date a imobilului se menţionează proprietarul înscris în cartea funciară, iar în baza actelor juridice doveditoare colectate, poziţia acestuia se radiază şi se înscrie ultimul proprietar. Prestatorul are obligaţia de a analiza actele juridice puse la dispoziţie, care fac dovada transmisiunilor succesive

    ale drepturilor cu privire la imobilele în cauză.

    În situaţia în care Prestatorul identifică mai mulţi proprietari asupra aceluiaşi imobil, care au dobândit dreptul de proprietate în baza unor acte juridice diferite, se deschide o singură carte funciară în care se notează în partea a II-a existenţa acestei situaţii juridice, fără a fi intabulat dreptul de proprietate. Ulterior, intabularea dreptului de proprietate se va efectua în baza hotărârii judecătoreşti definitive, concomitent cu radierea din oficiu a notării.

    În cazul imobilelor proprietate publică a statului sau a unităţilor administrativ-teritoriale, intabularea se realizează în baza actelor de proprietate, iar în lipsa acestora, a copiei extrasului de pe inventarul centralizat al bunurilor respective, atestat prin hotărâre a Guvernului, însoţită de un

    înscris emis de către conducătorul instituţiei publice centrale sau locale, care are obligaţia întocmirii şi modificării inventarului centralizat, prin care se confirmă identitatea dintre imobilul din documentaţia cadastrală şi cel evidenţiat în inventarul centralizat. Pentru imobilele a căror apartenenţă la domeniul public al statului sau al unităţilor administrativ-teritoriale este stabilită prin acte normative, intabularea se va efectua în baza hotărârilor Guvernului, hotărârilor consiliului local, judeţean sau al municipiului Bucureşti de însuşire a inventarelor cu privire la aceste bunuri imobile, însoţite de un înscris emis de către conducătorul instituţiei publice centrale sau locale, prin care se confirmă identitatea dintre imobilul din documentaţia cadastrală şi cel a cărui intabulare se solicită, cu respectarea prevederilor legale în vigoare.

    În cazul imobilelor proprietate publică a statului sau a unităţilor administrativ-teritoriale care nu întrunesc condiţiile pentru intabulare, se poate dispune înscrierea provizorie a dreptului de proprietate în baza actelor administrative emise cu privire la imobil, în condiţiile legii.

    În cazul imobilelor proprietate privată a statului sau a unităţilor administrativ-teritoriale, intabularea se realizează în baza actelor de proprietate, iar în lipsa acestora, se poate dispune înscrierea provizorie a dreptului de proprietate în baza actelor administrative emise cu privire la imobil, în condiţiile legii.

    Autorităţile şi instituţiile publice centrale şi locale au obligaţia, conform legii, de a pune la dispoziţia Prestatorului, în calitate de mandatar al ANCPI, gratuit, datele, informaţiile şi copiile certificate ale documentelor referitoare la imobilele pe care le deţin, în vederea înscrierii acestora în cartea funciară.

    Conform prevederilor legale, primarul pune la dispoziţia Prestatorului, toate informaţiile şi evidenţele deţinute de primărie, privitoare la imobile şi deţinători. De asemenea, primarul eliberează documentele necesare realizării lucrărilor, în termen de 30 de zile de la solicitare."

  15. 15. Punctul 3.3.4.3 „Înregistrarea posesiei de fapt asupra imobilului” se modifică şi se completează după cum urmează:

    3.3.4.3 Înregistrarea posesiei de fapt asupra imobilului

    Persoana care nu deţine acte de proprietate asupra imobilului, dar posedă imobilul sub nume de proprietar, poate fi înscrisă în documentele tehnice ale cadastrului ca posesor de fapt, în baza următoarelor documente:

    1. a) fişa de date a imobilului semnată de către posesorul imobilului şi de către persoana autorizată, reprezentantul Prestatorului, să efectueze lucrările de înregistrare sistematică;

    2. b) adeverinţa eliberată de autorităţile administraţiei publice locale, care atestă faptul că:

      1. (i) posesorul este cunoscut că deţine imobilul sub nume de proprietar;

      2. (ii) imobilul nu face parte din domeniul public sau nu a fost înscris în evidenţe ca fiind în domeniul privat al statului sau al unităţilor administrativ-teritoriale;

    3. c) copia înscrisului care atestă faptul posesiei, dacă există.

      Prestatorul colectează de la posesori documentele menţionate şi copiile actelor de identitate şi de stare civilă. Adeverinţa prevăzută la litera b) poate fi înlocuită prin contrasemnarea documentelor tehnice de către primar, în condiţiile art. 12 alin. (14) din Lege.

      Dispoziţiile privitoare la înscrierea posesiei de fapt sunt aplicabile:

      • imobilelor situate în intravilan;

      • imobilelor pentru care s-a finalizat procesul de retrocedare prin emiterea titlurilor de proprietate, situate în zonele de extravilan al localităţilor;

      • imobilelor situate în zonele foste necooperativizate.

      Aceste dispoziţii sunt aplicabile şi imobilelor din regiunile supuse prevederilor Decretului- Lege nr. 115/1938 pentru unificarea dispoziţiilor privitoare la cărţile funciare, în situaţia în care proprietarii nu sunt identificaţi cu ocazia realizării interviurilor pe teren, însă sunt identificaţi posesorii.

      Posesia de fapt înscrisă în documentele tehnice se notează în cărţile funciare deschise din oficiu ca urmare a finalizării înregistrării sistematice.

      Potrivit Legii, în cazul imobilelor cu privire la care au fost emise procese-verbale de punere în posesie, dar nu a fost eliberate titlurile de proprietate, conform Legii fondului funciar nr. 18/1991, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, dreptul de proprietate se va putea înscrie provizoriu în favoarea titularilor, în baza procesului-verbal de punere în posesie şi a hotărârii comisiei judeţene de fond funciar prin care s-a validat dreptul de proprietate, emise în condiţiile legii. Intabularea dreptului de proprietate urmează a se efectua ulterior în condiţiile legii."

  16. 16. La punctul 3.3.5 „Întocmirea documentelor tehnice ale cadastrului”, primul paragraf se modifică şi va avea următorul cuprins:

    „Documentele tehnice ale cadastrului se întocmesc pentru fiecare sector cadastral care face obiectul înregistrării sistematice şi evidenţiază situaţia tehnică şi juridică reală, constatată de Prestator cu ocazia desfăşurării lucrărilor sistematice de cadastru."

  17. 17. Punctul 3.3.5.2 „Livrabile” se modifică şi se completează după cum urmează:

    3.3.5.2 Livrabile

    Documentaţia finală, întocmită pe sectoare cadastrale, se predă în formatele, în numărul de exemplare şi cu respectarea celor menţionate în tabelul de mai jos:

    TABEL LIVRABILE

    Livrarea nr. 1 – Documentele tehnice ale cadastrului – copie spre publicare

    Nr. crt.

    Livrabil

    Format/nr. exemplare

    Format analogic

    Format digital

    1

    Memoriu tehnic cu descrierea lucrărilor efectuate

    1 ex.

    .pdf

    2

    Fişele de date ale imobilelor, actele colectate în cadrul lucrărilor

    sistematice de cadastru

    1 ex.

    .pdf*)

    3

    Fişierele .cgxml

    nu

    .xml*)

    4

    Registrul cadastral al imobilelor

    1 ex.

    .pdf

    5

    Opisul alfabetic al titularilor drepturilor reale de proprietate, al posesorilor şi al altor deţinători

    1 ex.

    .pdf

    6

    Planurile cadastrale

    1 ex.

    .tiff georeferenţiat,

    .shp/.dxf

    Livrarea nr. 2 – Documentele tehnice ale cadastrului – copie finală

    Nr.

    crt.

    Livrabil

    Format

    analogic

    Format digital

    1

    Cereri de rectificare, contestaţii, acte,

    procese verbale, etc.

    nu

    .pdf*)

    2

    Fişierele .cgxml

    nu

    .xml*)

    3

    Registrul cadastral al imobilelor

    nu

    .pdf

    4

    Opisul alfabetic al titularilor drepturilor reale de proprietate, al

    posesorilor şi al altor deţinători

    nu.

    .pdf

    5

    Planurile cadastrale

    nu.

    .tiff georeferenţiat,

    .shp/.dxf

    *) Fişierele .cgxml şi .pdf asociate se încarcă de Prestator în sistemul integrat de cadastru şi care funciară, pe baza user-ului şi a parolei anterior solicitate oficiului teritorial.

    Acestea nu se predau pe suporturi fizice.

    Procesele-verbale de predare-primire a livrabilelor în format digital vor include menţiunea prin care Prestatorul înştiinţează OCPI că fişierele .cgxml şi .pdf asociate au fost încărcate în sistemul integrat de cadastru şi carte funciară spre a fi verificate.

    Exceptând fişierele .cgxml şi .pdf asociate, livrabilele care se predau în format digital vor fi semnate electronic cu semnătură electronică extinsă, bazată pe un certificat digital calificat care întruneşte condiţiile de validitate potrivit Legii nr. 455/2001 privind semnătura electronică. Forma analogică (hârtie) a livrabilelor trebuie să conţină menţionarea explicită a acestei semnături şi numele/denumirea Prestatorului care a semnat electronic. Utilizarea semnăturii electronice exclude aplicarea ştampilei Prestatorului şi semnăturii olografe pe documentele tipărite, cu excepţia Fişelor de date ale imobilelor cu posesori şi Fişelor de date aferente imobilelor din sectoarele cadastrale cu deficit de suprafaţă pentru care există consimţământul titularilor la diminuarea suprafeţelor, caz în care fişele de date vor fi semnate olograf de proprietari/posesori şi de reprezentantul Prestatorului. Prestatorul scanează actele referitoare la imobile şi deţinători şi creează un fişier .pdf multipage. Fiecărui imobil i se asociază un fişier care se denumeşte ID.pdf, unde ID reprezintă

    identificatorul imobilului atribuit în cadrul lucrării de înregistrare sistematică.

    Documentele (fişele de date şi actele) se scanează cu rezoluţia 200 dpi, alb-negru. Ordinea documentelor în fişier este:

    • fişa de date;

    • actele de identitate/certificatele de înregistrare/certificate deces/acte de stare civilă, etc;

    • actele juridice privitoare la imobile.

    Documentele analogice se predau pe sectoare cadastrale, în dosare care conţin aproximativ 100 de file, ordonate crescător după ID imobil. Pe fiecare dosar se menţionează numele UAT-ului, numărul sectorului cadastral şi intervalul ID conţinut.

    Ordinea documentelor analogice trebuie să fie identică cu cea din fişierul .pdf. Formatul fişierelor .cgxml este prezentat în Anexa nr. 8.

    După semnarea contractului, ANCPI pune la dispoziţia Prestatorului un fişier .xsd conţinând schema fişierului .cgxml. Schema .xsd a fişierului .cgxml poate fi descărcată de pe site-ul ANCPI (http://www.ancpi.ro/pnccf/documente-support.html).

    Prestatorul poate descărca datele disponibile din sistemul integrat de cadastru şi carte funciară în format .xml.

    Pentru generarea fişierelor .cgxml Prestatorul îşi poate dezvolta propria aplicaţie sau poate utiliza aplicaţia pusă la dispoziţie de ANCPI.

    Reprezentanţii Prestatorului care au acces la datele şi informaţiile puse la dispoziţie de ANCPI/OCPI completează şi transmit către OCPI angajamentul de confidenţialitate (Anexa nr. 12). De asemenea, Prestatorul transmite OCPI mandatul prin care acesta autorizează reprezentanţi, care pot accesa online, în numele său, baza de date digitală pusă la dispoziţie de către ANCPI. În mandat

    se vor preciza numele, prenumele, codul numeric personal al reprezentanţilor şi va fi însoţit de copii ale cărţilor de identitate ale acestora. Fiecare reprezentant al Prestatorului va completa o cerere de acces la datele digitale.

    În paralel cu lucrările de sistematice de cadastru se desfăşoară şi înregistrarea sporadică a proprietăţilor, prin care se modifică în permanenţă evidenţa de cadastru şi publicitate imobiliară a imobilelor.

    În consecinţă, Prestatorul are responsabilitatea de a verifica periodic evidenţele OCPI prin intermediul funcţionalităţilor sistemului integrat de cadastru şi carte funciară şi de a integra noile date cu privire la imobile, în documentele tehnice ale cadastrului. Ultima verificare în scopul actualizării se face cu cel mult de 5 zile lucrătoare înainte de data predării pentru livrările

    „Documentele tehnice ale cadastrului – copie spre publicare" şi „Documentele tehnice ale cadastrului – copie finală". De asemenea, OCPI va comunica Prestatorului orice modificări sau completări ale documentelor predate conform Anexei nr. 1 la specificaţiile tehnice, apărute pe parcursul realizării lucrărilor de înregistrare sistematică (anularea/modificarea unor titluri de proprietate, modificări ale limitelor UAT conform hotărârilor judecătoreşti etc).

    Documentele tehnice ale cadastrului (Registrul cadastral al imobilelor, Opisul alfabetic al titularilor drepturilor reale de proprietate, al posesorilor şi al altor deţinători, Planurile cadastrale) predate la livrarea „Documentele tehnice ale cadastrului – copie spre publicare" poartă menţiunea

    „Spre publicare", iar cele predate la livrarea „Documentele tehnice ale cadastrului – copie finală" poartă menţiunea „Documente finale". Această menţiune se face pe fiecare pagină/planşă.

    La procesele-verbale de predare-primire a livrabilelor se va anexa un tabel cu numele, funcţia şi semnătura persoanelor care au participat la realizarea fiecărui livrabil (conform modelului de mai jos):

    Denumire livrare (de exemplu: Livrarea nr. 1 – Documentele

    tehnice ale cadastrului – copie spre publicare)

    Nume şi

    prenume

    Funcţia1)

    Specialitatea

    Data

    Semnătura

    Denumire livrabil (de exemplu: 1. Memoriu tehnic cu descrierea

    lucrărilor efectuate)

    Întocmit

    . . .

    Denumire livrabil (de exemplu: 4. Registrul cadastral al

    imobilelor)

    Întocmit

    . . .

    1) funcţia se precizează acolo unde este cazul

    Sub tabel va fi menţionat numele persoanei care a semnat electronic livrabilele:

    Livrare semnată electronic de către ,

    funcţia . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

  18. 18. La punctul 3.3.5.3 „Tipărirea documentelor tehnice”, paragraful 8 se modifică şi va avea următorul cuprins:

    „Pe prima pagină a volumelor în care se îndosariază date referitoare la construcţiile tip condominiu, se specifică şi adresa. Paginile fiecărui volum al registrului se numerotează de la 1 la

    n. Opisul alfabetic al titularilor drepturilor reale de proprietate, al posesorilor şi al altor deţinători se întocmeşte pe sector cadastral şi se îndosariază în volume de câte 200 de file ordonate alfabetic. Numărul filelor poate fi mai mare sau mai mic, astfel încât deţinătorii având aceeaşi iniţială a numelui să fie înscrişi integral într-un volum. Pe coperta fiecărui volum se specifică: denumirea, UAT şi literele reprezentând iniţialele numelor componente. Paginile opisului alfabetic se numerotează de la 1 la n."

  19. 19. La punctul 3.4 „Publicarea documentelor tehnice ale cadastrului”, primul paragraf se modifică şi va avea următorul cuprins:

    „OCPI împreună cu primăria stabilesc data publicării documentelor tehnice, pe care o comunică în scris ANCPI, Prestatorului şi Achizitorului (atunci când nu este primăria)."

  20. 20. Punctul 3.5 „Primirea şi soluţionarea cererilor de rectificare” se modifică şi va avea următorul cuprins:

    3.5 Primirea şi soluţionarea cererilor de rectificare

    Cererea de rectificare a informaţiilor din documentele tehnice publicate se poate face în termen de 60 de zile de la afişare şi trebuie însoţită de documentele doveditoare.

    Modelul cererii de rectificare este prezentat în Anexa nr. 10.

    Primirea, înregistrarea şi soluţionarea cererilor de rectificare se realizează de către comisia de soluţionare a cererilor de rectificare din cadrul OCPI desemnată pentru îndeplinirea acestor atribuţii. Soluţionarea cererilor de rectificare se realizează în perioada afişării publice, dar nu mai târziu de 30 de zile de la data finalizării perioadei de afişare.

    Pe durata perioadei de publicare şi de soluţionare a cererilor de rectificare, Prestatorul şi primăria asigură suport tehnic comisiei, prin reprezentanţi desemnaţi în acest scop.

    Atribuţiile comisiei pentru soluţionarea cererilor de rectificare sunt următoarele, dar fără a se limita la acestea:

    • acordarea lămuririlor necesare contestatarilor;

    • înregistrarea cererilor de rectificare şi a contestaţiilor;

    • marcarea imobilelor contestate în documentele cadastrale;

    • analiza documentelor depuse de contestatari;

    • verificarea în teren a imobilelor contestate, dacă se consideră necesar;

    • întocmirea procesului-verbal de soluţionare a cererilor de rectificare;

    • întocmirea unui tabel centralizator, care conţine imobilele care trebuie rectificate sau actualizate de către Prestator.

    Cererile de rectificare se soluţionează prin proces-verbal care se comunică în condiţiile Codului de procedură civilă. Modelul procesului verbal de soluţionare a cererilor de rectificare este prezentat în Anexa nr. 11.

    Împotriva procesului-verbal se poate formula plângere la judecătoria în a cărei rază de competenţă se află imobilul, în termen de 15 zile de la comunicare.

    În cazul în care soluţionarea unei cereri de rectificare implică modificări şi ale altor imobile, datele asociate acestor imobile se actualizează sau corectează, după caz. În aceste situaţii prin procesul-verbal de soluţionare a cererii de rectificare, care se comunică tuturor părţilor implicate, se dispune actualizarea/corectarea datelor referitoare la imobilele afectate.

    Cererile de rectificare, actele doveditoare şi procesul-verbal de soluţionare a cererilor de rectificare, se scanează (cu rezoluţia 200 dpi, alb-negru) şi se predau Prestatorului în format .pdf, în vederea actualizării documentelor tehnice şi a fişierelor .cgxml.

    Cererile de rectificare, procesul-verbal de soluţionare şi registrul cererilor de rectificare se arhivează împreună cu documentele tehnice ale cadastrului."

  21. 21. Punctul 3.6 „Actualizarea documentelor tehnice ale cadastrului” se modifică şi va avea următorul cuprins:

    3.6 Actualizarea documentelor tehnice ale cadastrului

    Prestatorul actualizează documentele tehnice ale cadastrului, în baza documentelor transmise de către comisia de soluţionare a cererilor de rectificare, respectiv: procesul-verbal de soluţionare a cererilor de rectificare, cererile de rectificare, documentele doveditoare.

    Actualizarea fişierelor ID.pdf/ID-Cn-Um.pdf se realizează de către Prestator prin adăugarea la conţinutul iniţial al acestora, a documentelor transmise de către OCPI în urma soluţionării cererilor de rectificare.

    Ordinea documentelor în fişier este:

    • fişa de date;

    • actele de identitate/certificatele de înregistrare/certificate deces/acte de stare civilă etc.;

    • actele juridice privitoare la imobile;

    • cererea de rectificare/contestaţia privitoare la calitatea de posesor;

    • actele doveditoare;

    • procesul-verbal de soluţionare a cererii de rectificare.

    De asemenea, Prestatorul integrează în documentele tehnice finale ale cadastrului, înregistrările din cărţile funciare efectuate în cadrul înregistrării sporadice, atât în perioada publicării documentelor tehnice cât şi în cea de soluţionare a cererilor de rectificare.

    În perioada de afişare a documentelor tehnice ale cadastrului şi în cea de soluţionare a cererilor de rectificare, OCPI va furniza persoanelor autorizate să execute lucrări de specialitate din domeniul cadastrului, geodeziei şi cartografiei, informaţiile privitoare la imobilele recepţionate în cadrul lucrărilor de înregistrare sistematică, în vederea întocmirii de către aceştia a documentaţiilor tehnice necesare efectuării înregistrărilor în cadastru şi cartea funciară, formulate la cererea persoanelor interesate.

    Pe baza datelor actualizate, Prestatorul generează şi predă la OCPI documentele tehnice

    finale."

  22. 22. Punctul 3.7 „Recepţia documentelor tehnice ale cadastrului” se modifică şi va avea următorul cuprins:

    3.7 Recepţia documentelor tehnice ale cadastrului

    Activităţile, livrările şi recepţiile se realizează conform graficului de activităţi din Anexa nr.

    9 şi conform graficului de livrare din contract.

    Recepţia se efectuează de către comisia de recepţie din cadrul OCPI, constituită din membri şi membri supleanţi numiţi prin decizie a directorului, şi are ca scop verificarea respectării cerinţelor specificaţiilor tehnice care au stat la baza încheierii contractului şi a reglementărilor din domeniul cadastrului şi publicităţii imobiliare. Documentele emise de către Comisia de recepţie vor fi semnate de către toţi membrii acesteia. În cazul absenţei unuia/mai multor membri titulari, aceştia vor fi înlocuiţi de membri supleanţi.

    Predarea, respectiv recepţia documentelor tehnice se face la OCPI, pe sectoare cadastrale. Livrabilele aferente fiecărei etape se predau de către Prestator pe bază de Proces-verbal de predare- primire, conform modelului prevăzut la Anexa nr. 13.

    Exceptând cazurile în care o livrare este considerată ca neefectuată, Prestatorul poate interveni cu corecţii/modificări numai asupra imobilelor (fişier .cgxml şi ID.pdf) care au fost identificate ca fiind "incorecte" de către OCPI.

    În mod excepţional, în cazul în care pentru realizarea unei corecţii asupra unui imobil identificat de OCPI ca fiind "incorect" este necesară efectuarea de modificări asupra altor imobile vecine, în procesele-verbale de predare-primire Prestatorul va include o listă a imobilelor pentru care OCPI nu a solicitat corecţii/modificări şi motivele modificărilor/corecţiilor aduse acestor imobile."

  23. 23. Punctul 3.7.1 „Recepţia documentelor tehnice ale cadastrului – copie spre publicare” se modifică şi va avea următorul cuprins:

    3.7.1 Recepţia documentelor tehnice ale cadastrului – copie spre publicare Activitatea de recepţie se desfăşoară în două etape.

    Etapa 1 se finalizează cu emiterea unei notificări prin care Comisia de recepţie din cadrul OCPI comunică Prestatorului faptul că livrabilele aferente acestei etape sunt corecte şi solicită predarea restului livrabilelor. Etapa 2 se finalizează cu emiterea de către Comisia de recepţie din cadrul OCPI a Procesului-verbal de recepţie cantitativă şi calitativă a livrării „Documentele tehnice ale cadastrului – copie spre publicare", care se comunică Achizitorului şi Prestatorului. Modelul Notificării se regăseşte în Anexa nr. 14.

    Procesul-verbal de acceptanţă se emite de către Achizitor în baza procesului-verbal de recepţie cantitativă şi calitativă a livrării „Documentele tehnice ale cadastrului – copie spre publicare". După emiterea Procesului-verbal de acceptanţă se trece la etapa de publicare a documentelor tehnice.

    Modelul proceselor-verbale de respingere, proceselor-verbale de constatare, proceselor- verbale de recepţie cantitativă şi calitativă şi al proceselor-verbale de acceptanţă (în cazul în care Achizitorul este primăria) vor fi puse la dispoziţie de ANCPI după semnarea contractelor.

    Etapa 1

    Prestatorul predă toate livrabilele prevăzute la punctul 3.3.5.2 Livrabile, numai în format digital, la termenul stabilit în contract, conform graficului de activităţi. Data înregistrării la OCPI a Procesului-verbal de predare-primire a livrabilelor în format digital reprezintă data predării Livrării nr. 1 – „Documentele tehnice ale cadastrului – copie spre publicare". Depăşirea datei de predare a Livrării nr. 1 şi/sau a termenelor dintre etape, respectiv termenelor de refacere se consideră întârziere conform prevederilor contractuale.

    Comisia de recepţie din cadrul OCPI face verificări în toate componentele livrării.

    Numărul total de imobile din cadrul unei livrări (NT) este format din numărul imobilelor de tip teren cu sau fără construcţie (care este egal cu numărul de fişiere .cgxml al livrării) la care se adaugă numărul de UI din construcţiile condominiu ale livrării respective.

    Numărul total de imobile care se verifică (N) este format din N1+N2, unde:

    • N1 = numărul imobilelor care conţin informaţii în Partea a III-a a cărţii funciare (în acest caz, lista imobilelor de verificat va fi formată din toate imobilele care conţin informaţii în Partea a III-a a cărţii funciare), din totalul imobilelor livrate (NT);

    • N2 = 10% din NT-N1 (în acest caz, din lista imobilelor de verificat nu vor face parte imobilele care conţin informaţii în Partea a III-a a cărţii funciare).

    În cazul în care Comisia de recepţie din cadrul OCPI constată că nu au fost predate toate livrabilele prevăzute la punctul 3.3.5.2 Livrabile sau că există deficienţe la un procent egal sau mai mare de 20% din totalul imobilelor verificate (N), întreaga livrare se consideră ca nepredată urmând a se aplica prevederile contractuale.

    În acest caz, Comisia de recepţie din cadrul OCPI întocmeşte un proces-verbal de respingere, ce conţine lista imobilelor verificate şi raportul erorilor şi deficienţelor identificate, care se comunică Prestatorului.

    În cazul în care Comisia de recepţie din cadrul OCPI constată deficienţe la un procent mai mic de 20% din totalul imobilelor verificate (N), întocmeşte un proces-verbal de constatare, însoţit de lista imobilelor verificate şi raportul erorilor şi deficienţelor identificate, care se comunică Prestatorului.

    Prestatorul corectează livrabilele şi le redepune la OCPI în termen de maxim 10 zile de la comunicarea procesului-verbal de constatare.

    În situaţia în care la verificarea datelor din fişierele redepuse de către Prestator, Comisia de recepţie din cadrul OCPI constată că acestea prezintă în continuare deficienţe, întocmeşte un proces- verbal de constatare, însoţit de lista imobilelor verificate şi raportul erorilor şi deficienţelor identificate, care se comunică Prestatorului. Prestatorul corectează livrabilele şi redepune la OCPI fişierele corectate, în termen de maxim 5 zile de la comunicarea procesului-verbal de constatare.

    În situaţia în care la verificarea datelor din fişierele redepuse a doua oară de către Prestator, Comisia de recepţie din cadrul OCPI constată că acestea prezintă în continuare deficienţe, lucrarea se respinge şi întreaga livrare se consideră ca nepredată, urmând a se aplica prevederile contractuale. În această situaţie, Comisia de recepţie din cadrul OCPI întocmeşte un proces-verbal de respingere, ce conţine lista imobilelor verificate şi raportul erorilor şi deficienţelor identificate, care se comunică Prestatorului.

    La finalul acestei etape, în momentul în care livrabilele verificate nu mai prezintă deficienţe de corectat, Comisia de recepţie din cadrul OCPI întocmeşte notificarea aferentă etapei 1 şi o comunică Prestatorului, în vederea predării livrabilelor în format analogic conform tabelului Livrabile de la pct. 3.3.5.2.

    Etapa 2

    În termen de 5 zile de la data primirii notificării aferente etapei 1, Prestatorul are obligaţia să predea livrabilele prevăzute la punctul 3.3.5.2 – Livrabile, în format analogic, având îndeplinită cerinţa prevăzută de art. 12 alin. (14) din Lege.

    Dacă un livrabil lipseşte, este incomplet sau nu corespunde cerinţelor din specificaţiile tehnice, Comisia de recepţie din cadrul OCPI întocmeşte un proces-verbal de constatare cu descrierea deficienţelor identificate, care se comunică Prestatorului. Prestatorul corectează deficienţele şi redepune la OCPI livrabilele corectate în termen de maxim 5 zile de la comunicarea procesului-verbal de constatare.

    În situaţia în care la verificarea livrabilelor redepuse de către Prestator, Comisia de recepţie din cadrul OCPI constată că acestea prezintă în continuare livrabile lipsă, sunt incomplete sau nu corespund cerinţelor din specificaţiile tehnice, lucrarea se respinge şi întreaga livrare aferentă etapei 2 se consideră ca nepredată, urmând a se proceda la aplicarea prevederilor contractuale. În această situaţie Comisia de recepţie din cadrul OCPI întocmeşte un proces-verbal de respingere, ce conţine deficienţele constatate, care se comunică Prestatorului.

    Când livrarea este completă şi nu mai prezintă deficienţe de corectat, Comisia de recepţie din cadrul OCPI întocmeşte în 3 exemplare Procesul-verbal de recepţie cantitativă şi calitativă a livrării – „Documentele tehnice ale cadastrului – copie spre publicare", dintre care un exemplar se comunică Achizitorului şi un exemplar Prestatorului.

    În baza procesului-verbal de recepţie cantitativă şi calitativă, Achizitorul emite procesul- verbal de acceptanţă a livrării „Documentele tehnice ale cadastrului – copie spre publicare"."

  24. 24. Punctul 3.7.2 „Recepţia documentelor tehnice ale cadastrului – copie finală” se modifică şi va avea următorul cuprins:

    3.7.2 Recepţia documentelor tehnice ale cadastrului – copie finală

    Recepţia documentelor aferente Livrării nr. 2 se realizează după parcurgerea etapei de publicare a documentelor tehnice ale cadastrului şi după cea de soluţionare a cererilor de rectificare. În această etapă Prestatorul actualizează/corectează datele asociate imobilelor care au fost contestate. În cazul în care soluţionarea unei cereri de rectificare implică modificări şi ale altor imobile, Prestatorul actualizează/corectează şi datele asociate acestor imobile.

    Prestatorul predă toate livrabilele în format digital la termenul stabilit în contract, conform graficului de activităţi.

    Activitatea de recepţie se finalizează cu emiterea de către Comisia de recepţie din cadrul OCPI a Procesului-verbal de recepţie cantitativă şi calitativă a livrării „Documentele tehnice ale cadastrului – copie finală", care se comunică Achizitorului şi Prestatorului.

    Procesul-verbal de acceptanţă se emite de către Achizitor în baza Procesului-verbal de recepţie cantitativă şi calitativă a livrării „Documentele tehnice ale cadastrului – copie finală".

    Modelul proceselor-verbale de respingere, proceselor-verbale de constatare, proceselor- verbale de recepţie cantitativă şi calitativă şi al proceselor-verbale de acceptanţă (în cazul în care Achizitorul este primăria) vor fi puse la dispoziţie de ANCPI după semnarea contractelor.

    Prestatorul predă livrabilele prevăzute la punctul 3.3.5.2 Livrabile, la termenul stabilit în contract, conform graficului de activităţi. Data înregistrării la OCPI a Procesului-verbal de predare- primire a livrabilelor în format digital reprezintă data predării Livrării nr. 2 – „Documentele tehnice ale cadastrului – copie finală".

    Depăşirea datei de predare a Livrării nr. 2 şi/sau a termenelor de refacere se consideră întârziere conform prevederilor contractuale. Comisia de recepţie din cadrul OCPI verifică dacă actualizarea datelor este corect integrată în toate livrabilele şi că nu au fost alterate în mod nejustificat celelalte date.

    Se verifică toate imobilele ale căror date au fost modificate în urma soluţionării cererilor de rectificare/contestaţiilor sau au fost afectate de soluţionarea cererilor de rectificare/contestaţiilor.

    În cazul în care Comisia de recepţie din cadrul OCPI constată că nu au fost predate toate livrabilele prevăzute la punctul 3.3.5.2 Livrabile sau că există deficienţe la un procent egal sau mai mare de 20% din totalul imobilelor verificate, întreaga Livrare nr. 2 se consideră ca nepredată urmând a se aplica prevederile contractuale.

    În acest caz, Comisia de recepţie din cadrul OCPI întocmeşte un proces-verbal de respingere, ce conţine lista imobilelor verificate şi raportul erorilor şi deficienţelor identificate, care se comunică Prestatorului.

    În cazul în care Comisia de recepţie din cadrul OCPI constată deficienţe la un procent mai mic de 20% din totalul imobilelor verificate, întocmeşte un proces-verbal de constatare, însoţit de lista imobilelor verificate şi raportul erorilor şi deficienţelor identificate, care se comunică Prestatorului.

    Prestatorul corectează livrabilele şi le redepune la OCPI în termen de maxim 7 zile de la comunicarea procesului-verbal de constatare.

    În situaţia în care, la verificarea datelor din fişierele redepuse de către Prestator, Comisia de recepţie din cadrul OCPI constată că acestea prezintă în continuare deficienţe, întocmeşte un proces- verbal de constatare, însoţit de lista imobilelor verificate şi raportul erorilor şi deficienţelor identificate, care se comunică Prestatorului. Prestatorul corectează livrabilele şi redepune la OCPI fişierele corectate în termen de maxim 5 zile de la comunicarea procesului- verbal de constatare.

    În situaţia în care la verificarea datelor din fişierele redepuse a doua oară de către Prestator, Comisia de recepţie din cadrul OCPI constată că acestea prezintă în continuare deficienţe, lucrarea se respinge şi întreaga Livrare nr. 2 se consideră ca nepredată, urmând a se aplica prevederile

    contractuale. În această situaţie, Comisia de recepţie din cadrul OCPI întocmeşte un proces-verbal de respingere, ce conţine deficienţele constatate, care se comunică Prestatorului.

    Când livrarea este completă şi nu mai prezintă deficienţe, Comisia de recepţie din cadrul OCPI întocmeşte în 3 exemplare Procesul-verbal de recepţie cantitativă şi calitativă a Livrării nr. 2

    – „Documentele tehnice ale cadastrului – copie finală" şi comunică un exemplar Achizitorului şi un exemplar Prestatorului.

    În baza Procesului-verbal de recepţie cantitativă şi calitativă, Achizitorul emite Procesul- verbal de acceptanţă a livrării „Documentele tehnice ale cadastrului – copie finală"."

  25. 25. Punctul 3.8 „Deschiderea cărţilor funciare” se modifică şi va avea următorul cuprins:

    3.8 Deschiderea cărţilor funciare

    După emiterea Procesului-verbal de acceptanţă a livrării „Documentele tehnice ale cadastrului – copie finală", OCPI deschide noile cărţi funciare, în baza documentelor tehnice finale ale cadastrului şi a documentelor aferente, conform Regulamentului aprobat prin ordin al directorului general al ANCPI.

    OCPI transmite Achizitorului şi Primăriei documentele tehnice ale cadastrului finale, în format digital.

    În urma deschiderii noilor cărţi funciare, OCPI transmite autorităţii administraţiei publice locale, în vederea comunicării persoanelor interesate, potrivit evidenţei de carte funciară:

    • extrasul de carte funciară pentru informare;

    • extrasul de plan cadastral (în înţelesul prezentelor specificaţii tehnice, prin acest document se înţelege reprezentarea grafică din anexa la Partea I a cărţii funciare).”

  26. 26. La punctul 3.9 „Încheierea lucrărilor tehnice de cadastru”, paragraful 4 se modifică şi va avea următorul cuprins:

    „Conform prevederilor legale în vigoare, închiderea vechilor evidenţe se realizează prin ordin al directorului general al ANCPI, care se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I."

  27. 27. Anexa nr. 4 – FIŞA DE DATE A IMOBILULUI se modifică şi va avea următorul cuprins:

    ANEXA Nr. 4

    FIŞA DE DATE A IMOBILULUI

    UAT . . . . . . . . . .

    Sector cadastral . . . . . . . . . .

    ID imobil . . . . . . . . . .

    1. 1. DATE TEREN

      Nr. Tarla/

      stradă

      Nr. parcelă/

      nr. poştal

      Suprafaţă măsurată

      Nr. CF

      Nr. cad/

      nr. top

      Împrejmuit/ Neîmprejmuit

      (Î/N)

      Zona cooperativizată/ necooperativizată

      (Co/Nco)

      Observaţii:

    2. 2. DATE CONSTRUCŢII PERMANENTE

      Identificator construcţie

      Cod

      grupă destinaţie

      Număr niveluri

      Constr.

      cu acte (DA/NU)

      Construcţie

      condominiu (DA/NU)

      Nr. bloc

      Nr.

      total UI

      Suprafaţă

      construită măsurată

      C1

      C2

      . . . .

      Cn

      Părţile comune:

      Observaţii:

    3. 3. PROPRIETATEA/POSESIA

    Nr. Crt.

    Nume şi prenume deţinător/ Denumire persoană

    juridică

    CNP/ CUI

    Nr. act de proprietate/posesie

    Observaţii

    1

    2

    În aplicarea prevederilor legale pentru protecţia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal şi libera circulaţie a acestor date, titularul declară că este de acord cu prelucrarea şi publicarea datelor cu caracter personal colectate în cadrul procesului de înregistrare sistematică.

    Declaraţia titularului dreptului de proprietate:

    Subsemnatul . . . . . . . . . . domiciliat în . . . . . . . . . . posesor al CI seria. nr . . . . . . . . . . eliberat de . . . . . . . . . . la data declar că sunt de acord cu înregistrarea în cartea funciară

    a dreptului de proprietate asupra imobilului cu ID nr . . . . . . . . . . reprezentând cu

    suprafaţa diminuată de . . . . . . . . . . ha şi cu amplasamentul stabilit conform înţelegerii dintre proprietarii imobilelor din sectorul cadastral nr. . . . . . . . . . . . . . . . . .

    Posesor/Titular drept de proprietate (nume şi prenume, semnătura)

    Reprezentantul Prestatorului (nume şi prenume, semnătura)

    Note:

    • Pentru a prelua toate datele constatate la teren, în cazul situaţiilor complexe, Prestatorul poate modifica formatul fişei de date a imobilului, cu acordul Achizitorului.

    • Declaraţia titularului dreptului de proprietate se completează în cazul sectoarelor cadastrale cu deficit de suprafaţă. Fişa de date este semnată în mod obligatoriu de către titularii dreptului de proprietate.

    • În cazul imobilelor cu posesori, Fişa de date este semnată în mod obligatoriu de către posesori

    28

  28. 28. Anexa nr. 8 – STRUCTURA ŞI DESCRIEREA CÂMPURILOR FIŞIERULUI CGXML se modifică şi va avea următorul cuprins:

    ANEXA Nr. 8

    STRUCTURA ŞI DESCRIEREA CÂMPURILOR FIŞIERULUI CGXML

    STRUCTURA ŞI DESCRIEREA CÂMPURILOR FIŞIERULUI CGXML

    Tabela

    Coloana

    Tip Date

    Lungime

    coloană

    PK

    Note/Observaţii

    Address

    ADDRESSID

    Int32

    TRUE

    Identificatorul unic al

    adresei

    SIRSUP

    String

    50

    SIRUTA superioară

    reprezentând UAT

    SIRUTA

    String

    50

    SIRUTA

    reprezentând localitatea

    INTRAVILAN

    Boolean

    Valoare booleană

    intravilan

    DISTRICTTYPE

    String

    50

    Tip subunitate administrativă

    (Dicţionar)

    DISTRICTNAME

    String

    50

    Denumire subunitate

    administrativă

    STREETTYPE

    String

    50

    Tip stradă (Dicţionar)

    STREETNAME

    String

    50

    Denumire stradă

    POSTALNUMBER

    String

    50

    Număr poştal

    BLOCK

    String

    50

    Bloc

    ENTRY

    String

    50

    Scara

    FLOOR

    String

    50

    Etaj

    APNO

    String

    50

    Număr apartament

    ZIPCODE

    String

    50

    Cod poştal

    DESCRIPTION

    String

    4000

    Descriere

    suplimentară

    SECTION

    String

    100

    Tronson

    Building

    BUILDINGID

    Int32

    TRUE

    Identificatorul unic al

    construcţiei

    29

    LANDID

    Int32

    Identificatorul terenului pe care se

    află construcţia

    ADDRESSID

    Int32

    Identificatorul adresei

    construcţiei

    BUILDNO

    Int32

    Numărul construcţiei

    în cadrul terenului

    MEASUREDAREA

    Double

    Suprafaţa măsurată a

    construcţiei

    TOTALAREA

    Double

    Suprafaţa desfăşurată

    a construcţiei

    BUILDINGDESTINATION

    String

    50

    Cod grupă

    destinaţie(Dicţionar)

    LEVELSNO

    Int32

    Număr nivele

    construcţie

    IUNO

    Int32

    Număr unităţi

    individuale

    TAXVALUE

    Double

    Valoare de

    impozitare

    NOTES

    String

    2000

    Comentarii/Menţiuni

    construcţie

    30

    ISLEGAL

    Boolean

    Valoare booleană

    'Are acte'

    LEGALAREA

    Double

    Suprafaţa din acte a

    construcţiei

    E2IDENTIFIER

    String

    200

    Identificatorul electronic aparţinând

    sistemului ETERRA

    PAPERCADNO

    String

    200

    Număr cadastral

    hârtie

    PAPERLBNO

    String

    200

    Număr carte funciară

    hârtie

    TOPONO

    String

    200

    Număr topografic

    CADGENNO

    String

    200

    Identificator

    înregistrare

    sistematică

    BuildingCommonParts

    BUILDINGCOMMONPARTID

    Int32

    TRUE

    Identificatorul unic al

    părţii comune

    BUILDINGID

    Int32

    Identificatorul

    construcţiei de care

    31

    aparţine partea

    comună

    COMMONPARTTYPE

    String

    255

    Tip parte comună

    (Dicţionar)

    Contested

    CONTESTEDID

    Int32

    TRUE

    Identificator unic al

    contestaţiei

    CONTESTEDNUMBER

    Int32

    Număr cerere de

    rectificare/contestaţie

    CONTESTEDDATE

    DateTime

    Data cererii de

    rectificare/contestaţiei

    SOLUTIONNUMBER

    Int32

    Număr proces verbal de soluţionare cerere de

    rectificare/contestaţie

    SOLUTIONDATE

    DateTime

    Data proces verbal de soluţionare cerere de

    rectificare/contestaţie

    ContestedxEntity

    32

    CONTESTEDXENTITYID

    Int32

    TRUE

    Identificatorul unic al legăturii dintre

    contestaţie şi entitate

    CONTESTEDID

    Int32

    Identificatorul

    contestaţiei

    LANDID

    Int32

    Identificatorul terenului la care se

    refera contestaţia

    BUILDINGID

    Int32

    Identificatorul construcţiei de care aparţine partea

    comună

    IUID

    Int32

    Identificatorul unităţii

    individuale la care se refera contestaţia

    NOTES

    String

    4000

    Observaţii

    Deed

    DEEDID

    Int32

    TRUE

    Identificator unic al

    actului/documentului

    DEEDNUMBER

    String

    50

    Numărul

    actului/documentului

    33

    DEEDDATE

    DateTime

    Data

    actului/documentului

    DEEDTYPE

    String

    50

    Tipul actului/documentului

    (Dicţionar)

    AUTHORITY

    String

    50

    Autoritatea emitentă

    NOTES

    String

    4000

    Descriere

    suplimentară act/document

    FILEID

    Int32

    Identificatorul descrierii fişierului de care se leagă

    actul/documentul

    VALUECURRENCY

    String

    50

    Tip monedă valoare

    act/document

    VALUEAMOUNT

    String

    200

    Valoare act/document

    FileDescription

    FILENAME

    String

    50

    Denumirea fişierul

    CGXML

    EXPORTDATE

    DateTime

    Data exportului

    fişierului din sistemul

    34

    ETERRA

    FILEVERSION

    String

    50

    Versiunea fişierului CG/aplicaţiei Generare CG cu care

    a fost generat

    OPERATIONTYPE

    String

    50

    Tip operaţiune

    cadastrală (Dicţionar)

    LICENSEDNAME

    String

    255

    Denumire/Nume

    autorizat

    LICENSENUMBER

    String

    50

    Serie licenţă autorizat

    FILEID

    Int32

    TRUE

    Identificatorul unic al

    descrierii fişierului

    Land

    LANDID

    Int32

    TRUE

    Identificatorul unic al

    terenului

    CADSECTOR

    String

    200

    Sectorul cadastral în

    care se află terenul

    ADDRESSID

    Int32

    Identificatorul adresei

    terenului

    MEASUREDAREA

    Double

    Suprafaţa măsurată

    teren

    35

    PARCELLEGALAREA

    Double

    Suprafaţa totală din

    acte teren

    ISNEW

    Boolean

    Valoare booleană tip

    teren nou

    FILEID

    Int32

    Identificatorul descrierii fişierului CG de care se leagă

    terenul

    BUILDINGLEGALAREA

    Double

    Suprafaţa totală din

    acte construcţii

    TAXVALUE

    Double

    Valoare de

    impozitare

    NOTES

    String

    2000

    Comentarii/Menţiuni

    teren

    ENCLOSED

    Boolean

    Valoare booleană împrejmuit (TRUE), neîmprejmuit

    (FALSE)

    COAREA

    Boolean

    Valoare booleană zona cooperativizată

    (TRUE),

    36

    necooperativizată

    (FALSE)

    E2IDENTIFIER

    String

    200

    Identificatorul electronic aparţinând

    sistemului ETERRA

    PAPERCADNO

    String

    200

    Număr cadastral

    hârtie

    PAPERLBNO

    String

    200

    Număr carte funciară

    hârtie

    TOPONO

    String

    200

    Număr topografic

    CADGENNO

    String

    200

    Identificator înregistrare

    sistematică

    IU

    IUID

    Int32

    TRUE

    Identificatorul unic al

    unităţii individuale

    BUILDINGID

    Int32

    Identificatorul construcţiei de care aparţine unitatea

    individuală

    37

    IDENTIFIER

    String

    50

    Identificator

    apartament

    SECTION

    String

    50

    Tronsonul blocului de care aparţine unitatea

    individuală

    APNO

    String

    50

    Număr apartament/denumire

    a unităţii individuale

    ENTRY

    String

    50

    Scara blocului

    MEASUREDAREA

    Double

    Suprafaţa măsurată

    TOTALAREA

    Double

    Suprafaţa utilă

    LANDINDIVISIONAREA

    String

    Valoare cotă teren

    indiviză (fracţie)

    COMMONPARTSAREA

    String

    Valoare cotă părţi

    comune (fracţie)

    NOTES

    String

    2000

    Comentarii/Menţiuni

    unitate individuală

    FLOOR

    String

    50

    Etaj

    LANDDIVISIONTYPE

    String

    Tip cotă teren

    indiviză (Dicţionar)

    38

    COMMONPARTSTYPE

    String

    Tip cotă părţi comune

    (Dicţionar)

    ROOMNO

    Int16

    Număr camere

    E2IDENTIFIER

    String

    200

    Identificatorul

    electronic aparţinând sistemului ETERRA

    PAPERCADNO

    String

    200

    Număr cadastral

    hârtie

    PAPERLBNO

    String

    200

    Număr carte funciară

    hârtie

    TOPONO

    String

    200

    Număr topografic

    CADGENNO

    String

    200

    Identificator

    înregistrare sistematică

    Parcel

    PARCELID

    Int32

    TRUE

    Identificatorul unic al

    parcelei

    LANDID

    Int32

    Identificatorul terenului de care

    aparţine parcela

    NUMBER

    Int32

    Număr parcelă

    39

    MEASUREDAREA

    Double

    Suprafaţa măsurată

    parcelă

    USECATEGORY

    String

    50

    Tip categorie

    folosinţă (Dicţionar)

    INTRAVILAN

    Boolean

    Valoare booleană

    intravilan

    TAXVALUE

    Double

    Valoare taxă de

    impozitare

    TITLENO

    String

    50

    Număr titlu de

    proprietate

    LANDPLOTNO

    String

    50

    Număr tarla

    PARCELNO

    String

    50

    Numărul parcelei din

    tarla

    NOTES

    String

    2000

    Comentarii/Menţiuni

    parcelă

    E2IDENTIFIER

    String

    200

    Identificatorul electronic aparţinând

    sistemului ETERRA

    PAPERCADNO

    String

    200

    Număr cadastral

    hârtie

    40

    PAPERLBNO

    String

    200

    Număr carte funciară

    hârtie

    TOPONO

    String

    200

    Număr topografic

    parcelă

    CADGENNO

    String

    200

    Identificator înregistrare

    sistematică

    Person

    PERSONID

    Int32

    TRUE

    Identificatorul unic al

    persoanei

    ADDRESSID

    Int32

    Identificatorul adresei

    persoanei

    FIRSTNAME

    String

    255

    Prenume persoană

    fizică

    ISPHYSICAL

    Boolean

    Valoare booleană persoană fizică (TRUE), juridică

    (FALSE)

    LASTNAME

    String

    255

    Nume persoană fizică

    /Denumire persoană juridică

    41

    DEFUNCT

    Boolean

    Valoare booleană decedat (TRUE), viu/stare nedeterminată

    (FALSE)

    IDENTIFIED

    Boolean

    Valoare booleană proprietar identificat (TRUE), neidentificat

    (FALSE)

    IDCODE

    String

    50

    Cod CNP/CUI

    PREVIOUSLASTNAME

    String

    50

    Nume anterior

    persoană

    FATHERINITIAL

    String

    50

    Iniţiala tatălui

    CITIZENSHIPCOUNTRY

    String

    50

    Cetăţenie (Dicţionar)

    IDCARDTYPE

    String

    50

    Tip act de identitate

    (Dicţionar)

    IDCARDSERIALNO

    String

    50

    Serie act de identitate

    IDCARDNUMBER

    String

    Număr act de

    identitate

    NOTES

    String

    2000

    Comentarii/Menţiuni

    PHONE

    String

    Telefon

    42

    EMAIL

    String

    Email

    FILEID

    Int32

    Identificatorul

    descrierii fişierului

    REGISTRATIONID

    Int32

    Identificatorul

    înregistrării

    Points

    POINTID

    Int32

    TRUE

    Identificatorul unic al

    punctului

    IMMOVABLEID

    Int32

    Identificatorul

    terenului de care

    aparţine punctul

    BUILDINGID

    Int32

    Identificatorul

    construcţiei de care aparţine punctul

    NO

    String

    50

    Număr punct

    X

    Double

    Coordonata X a

    punctului

    Y

    Double

    Coordonata Y a

    punctului

    Registration

    43

    REGISTRATIONID

    Int32

    TRUE

    Identificatorul unic al

    înscrierii

    REGISTRATIONTYPE

    String

    Tip înscriere

    (Dicţionar)

    RIGHTTYPE

    String

    50

    Tip drept (Dicţionar)

    RIGHTCOMMENT

    String

    2000

    Detalii suplimentare legate de înscrierea

    unui drept

    NOTES

    String

    4000

    Textul notei în cazul

    în care tipul înscrierii este notă

    DEEDID

    Int32

    Identificatorul actului

    în baza căruia se face înscrierea

    TITLE

    String

    50

    Mod dobândire al

    dreptului (Dicţionar)

    QUOTATYPE

    String

    50

    Tip cotă

    INITIALQUOTA

    String

    10

    Cota iniţială (fracţie)

    ACTUALQUOTA

    String

    50

    Cota actuală (fracţie)

    VALUECURRENCY

    String

    50

    Tip monedă

    VALUEAMOUNT

    String

    50

    Valoare în monedă

    44

    COMMENTS

    String

    2000

    Observaţii

    LBPARTNO

    Int32

    Partea cărţii funciare

    în care se va face

    înscrierea (2 sau 3)

    POSITION

    Int32

    Număr poziţie din partea cărţii funciare în care se va face

    înscrierea

    APPNO

    Int32

    Numărul cererii în

    baza căreia s-a făcut înscrierea

    APPDATE

    DateTime

    Data cererii în baza

    căreia s-a făcut înscrierea

    RegistrationXEntity

    REGISTRATIONXENTITYID

    String

    TRUE

    Identificatorul unic al legăturii dintre

    înregistrare şi entitate

    REGISTRATIONID

    Int32

    Identificatorul

    înregistrării

    45

    LANDID

    Int32

    Identificatorul terenului la care se

    referă înregistrarea

    BUILDINGID

    Int32

    Identificatorul

    construcţiei la care se referă înregistrarea

    IUID

    Int32

    Identificatorul unităţii

    individuale la care se referă înregistrarea

    Denumire Relaţie

    Tabel Părinte

    Coloana Părinte

    Tabel Copil

    Coloana Copil

    FK_Building_IndividualUnit

    Building

    BUILDINGID

    IU

    BUILDINGID

    FK_Building_BuildingCommonParts

    Building

    BUILDINGID

    BuildingCommonParts

    BUILDINGID

    FK_Immovable_Building

    Land

    LANDID

    Building

    LANDID

    FK_FileDescription_Land

    FileDescription

    FILEID

    Land

    FILEID

    FK_Address_Building

    Address

    ADDRESSID

    Building

    ADDRESSID

    FK_Building_Points

    Building

    BUILDINGID

    Points

    BUILDINGID

    FK_Immovable_Points

    Land

    LANDID

    Points

    IMMOVABLEID

    FK_Address_Immovable

    Address

    ADDRESSID

    Land

    ADDRESSID

    FK_Immovable_Parcel

    Land

    LANDID

    Parcel

    LANDID

    FK_Person_FileDescription

    FileDescription

    FILEID

    Person

    FILEID

    FK_Address_Person

    Address

    ADDRESSID

    Person

    ADDRESSID

    46

    FK_Deed_FileDescription

    FileDescription

    FILEID

    Deed

    FILEID

    FK_Land_RegistrationXEntity

    Land

    LANDID

    RegistrationXEntity

    LANDID

    FK_Building_InscrierexEntitate

    Building

    BUILDINGID

    RegistrationXEntity

    BUILDINGID

    FK_IU_RegistrationXEntity

    IU

    IUID

    RegistrationXEntity

    IUID

    FK_Registration_RegistrationXEntity

    Registration

    REGISTRATIONID

    RegistrationXEntity

    REGISTRATIONID

    FK_Land_ContestedxEntity

    Land

    LANDID

    ContestedxEntity

    LANDID

    FK_Building_ContestedxEntity

    Building

    BUILDINGID

    ContestedxEntity

    BUILDINGID

    FK_IU_ContestedxEntity

    IU

    IUID

    ContestedxEntity

    IUID

    FK_Contested_ContestedxEntity

    Contested

    CONTESTEDID

    ContestedxEntity

    CONTESTEDID

    FK_Deed_Registration

    Deed

    DEEDID

    Registration

    DEEDID

    Denumire Relaţie

    Tabel Părinte

    Coloana Părinte

    Tabel Copil

    Coloana Copil

    FK_Registration_Person

    Registration

    REGISTRATIONID

    Person

    REGISTRATIONID

    Notă:

    47

    În cazul în care structura fişierului .cgxml va suferi modificări, acestea vor fi aduse la cunoştinţa Prestatorului.

  29. 29. Anexa nr. 13 – MODEL PROCES-VERBAL DE PREDARE-PRIMIRE se

    modifică şi va avea următorul cuprins:

    ANEXA Nr. 13

    MODEL PROCES-VERBAL DE PREDARE-PRIMIRE

    OCPI . . . . . . . . . . Nr . . . . . . . . . . Data . . . . . . . . . .

    PROCES – VERBAL DE PREDARE – PRIMIRE LIVRABILE

    în cadrul lucrărilor de înregistrare sistematică pe sectoare cadastrale Livrarea nr (denumirea livrării conform specificaţiilor tehnice)

    Etapa nr (denumirea etapei conform specificaţiilor tehnice)

    Refacerea nr. (0, 1 sau 2)

    UAT . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . , Judeţul . . . . . . . . . . . . . . . . . .

    SECTOR CADASTRAL nr . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

    Lucrările de înregistrare sistematică se desfăşoară în baza contractului de prestări servicii nr

    . . . . . . . . . . /(data) . . . . . . . . . . încheiat între . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . şi . . . . . . . . . .

    . (denumirea contractantului).

    Subsemnatul/Subscrisa (denumirea contractantului),

    în calitate de Prestator al lucrărilor de înregistrare sistematică, executate în baza contractului de prestări servicii nr . . . . . . . . . . /(data) . . . . . . . . . ., încheiat cu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

    . . . . . . . . . . . . . (denumirea Achizitorului) pentru sectorul cadastral/sectoarele cadastrale nr . . . . . .

    . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . din UAT . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . , judeţul ,

    am predat la OCPI . . . . . . . . . . . . . . . . Livrarea nr . . – (denumirea livrării conform

    specificaţiilor tehnice), Etapa nr. . . – (denumirea etapei conform specificaţiilor

    tehnice), Refacerea nr . . – (0,1 sau 2).

    Fişierele .cgxml şi .pdf aferente prezentei livrări sunt încărcate în sistemul integrat de cadastru şi carte funciară spre a fi verificate, iar denumirea livrărilor încărcate în sistemul integrat este . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

    Comisia de recepţie din cadrul OCPI a constatat că au fost predate de către . . . . . . . . . . . . .

    . . . . . . . . . (denumirea contractantului), prin reprezentant (numele şi

    prenumele reprezentantului), în baza împuternicirii (nr /data), următoarele livrabile:

    (se alege tabelul corespunzător în funcţie de livrare/etapă/refacere)

    Livrarea nr. 1 – Documentele tehnice ale cadastrului – copie spre publicare – Etapa 1

    Nr.

    crt.

    Livrabil

    Format digital

    Nr. fişiere

    1

    Memoriu tehnic cu descrierea

    lucrărilor efectuate

    .pdf

    2

    Fişele de date ale imobilelor, actele colectate în cadrul lucrărilor sistematice de

    cadastru

    .pdf

    3

    Fişierele .cgxml

    .xml

    4

    Registrul cadastral al imobilelor

    .pdf

    5

    Opisul alfabetic al titularilor drepturilor reale de proprietate, al posesorilor şi al altor

    deţinători

    .pdf

    6

    Planurile cadastrale

    .tiff georeferenţiat,

    .shp/.dxf1)

    Livrarea nr. 1 – Documentele tehnice ale cadastrului – copie spre publicare – Etapa 2

    Nr.

    crt.

    Livrabil

    Format

    analogic

    Cantităţi

    1

    Memoriu tehnic cu descrierea

    lucrărilor efectuate

    1 ex.

    nr. dosare ………….

    nr. pagini ………….

    2

    Fişele de date ale imobilelor, actele colectate în cadrul

    lucrărilor sistematice de cadastru

    1 ex.

    nr. dosare ………….

    nr. pagini ………….

    3

    Registrul cadastral al imobilelor

    1 ex.

    nr. dosare ………….

    nr. pagini ………….

    4

    Opisul alfabetic al titularilor drepturilor reale de proprietate, al

    posesorilor şi al altor deţinători

    1 ex.

    nr. dosare ………….

    nr. pagini ………….

    5

    Planurile cadastrale

    1 ex.

    nr. dosare ………….

    nr. pagini ………….

    Livrarea nr. 2 – Documentele tehnice ale cadastrului – copie finală

    Nr.

    crt.

    Livrabil

    Format digital

    Nr. Fişiere

    1

    Cereri de rectificare, contestaţii,

    acte, procese verbale, etc.

    .pdf

    2

    Fişierele .cgxml

    .xml

    3

    Registrul cadastral al imobilelor

    .pdf

    4

    Opisul alfabetic al titularilor drepturilor reale de proprietate, al posesorilor şi al altor

    deţinători

    .pdf

    5

    Planurile cadastrale

    .tiff georeferenţiat,

    .shp/.dxf1)

    1) se specifică formatul care a fost predat de către Prestator

    Prezentul Proces-verbal de predare-primire a fost întocmit în 2 exemplare, unul pentru Prestator, şi unul pentru OCPI.

    Am primit,

    Comisia de recepţie din cadrul OCPI:

    Nume prenume, funcţie, serviciu, semnătura Nume prenume, funcţie, serviciu, semnătura

    . . . . . . . . . .

    Am predat,

    Reprezentantul Prestatorului, Nume prenume, funcţie, semnătura

    Observaţie:

    Dacă se consideră necesar, prezentul model poate fi completat/modificat.

  30. 30. Anexa nr. 14 – MODEL NOTIFICARE se modifică şi va avea următorul cuprins:

ANEXA Nr. 14

MODEL NOTIFICARE

OCPI . . . . . . . . . . . . . . . . .

Nr . . . . . . . . . . Data . . . . . . . . . .

NOTIFICARE

Livrarea nr. 1: Documentele tehnice ale cadastrului – copie spre publicare ETAPA 1 – Livrabile în format digital

UAT . . . . . . . . . . . . . . . . . . . , JUDEŢUL . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

SECTOR CADASTRAL . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Contractul de prestări servicii nr . . . . . . . . . . /(data) . . . . . . . . . . încheiat între . . . . . . . . . .

. . . . . . . . . . . . . şi (denumirea contractantului).

Comisia de recepţie a lucrărilor de înregistrare sistematică constituită prin Decizia Directorului Oficiului de Cadastru şi Publicitate Imobiliară (judeţul)

nr . . . . . . . . . . /(data) (denumită în continuare „Comisia de recepţie"), a verificat

documentaţia depusă de (denumirea contractantului) pentru sectorul

cadastral nr . . . . . . . . . . din UAT . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ., reprezentând Livrarea nr. 1: Documentele tehnice ale cadastrului – copie spre publicare, etapa 1 – livrabile în format digital, predate conform Procesului-verbal de predare-primire nr . . . . . . . . . . /(data) . . . . . . . . . . . . . .

Documentele predate au avut/nu au avut nevoie de refaceri.

(dacă este cazul – refacerea 1)

În baza Procesului-verbal de constatare nr . . . . . . . . . . /(data) emis de Comisia

de recepţie, Prestatorul a corectat şi a efectuat redepunerea în termen de . . . . . zile de la comunicare.

(dacă este cazul – refacerea 2)

În baza Procesului-verbal de constatare nr . . . . . . . . . . /(data) emis de Comisia

de recepţie, Prestatorul a corectat şi a efectuat redepunerea în termen de zile de la

comunicare.

Comisia de recepţie constată că Livrarea nr. 1 – Documentele tehnice ale cadastrului – copie spre publicare, etapa 1 – livrabile în format digital, aferente sectorului/sectoarelor cadastrale . . . . .

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . din UAT , îndeplineşte cerinţele prevăzute în

specificaţiile tehnice şi în celelalte documente ale contractului şi recepţionează livrarea.

Având în vedere cele de mai sus, vă solicităm ca în termen de 5 zile de la primirea prezentei notificări să predaţi livrabile în format analogic, conform tabelului Livrabile de la punctul 3.3.5.2 din specificaţiile tehnice.

Comisia de recepţie din cadrul OCPI a Documentelor tehnice

ale cadastrului în cadrul Programului Naţional de Cadastru şi Carte Funciară:

Membri:

Nume prenume, funcţie, semnătura

Nume prenume, funcţie, semnătura

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x