SPECIFICAŢII TEHNICE din 28 ianuarie 2019
![]() |
Redacția Lex24 |
Publicat in Repertoriu legislativ, 09/12/2024 |
|
Informatii Document
Emitent: AGENTIA NATIONALA DE CADASTRU SI PUBLICITATE IMOBILIARAPublicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 77 bis din 31 ianuarie 2019
Nu exista actiuni suferite de acest act |
Nu exista actiuni induse de acest act |
Acte referite de acest act: |
SECTIUNE ACT | REFERA PE | ACT NORMATIV |
Actul | REFERIRE LA | ORDIN 155 28/01/2019 |
Actul | FA IN LUCRU | ORDIN 1427 06/11/2017 |
Actul | REFERIRE LA | ORDIN 1427 06/11/2017 |
Actul | FA IN LUCRU | SPECIF. TEHN. 06/11/2017 |
Actul | REFERIRE LA | SPECIF. TEHN. 06/11/2017 |
Acte care fac referire la acest act: |
SECTIUNE ACT | REFERIT DE | ACT NORMATIV |
Actul | CONTINUT DE | ORDIN 155 28/01/2019 |
Notă Aprobate prin Ordinul directorului general al Agenţiei Naţionale de Cadastru şi Publicitate Imobiliară nr. 155/2019, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I nr. 77 din 31 ianuarie 2019.
Anexă
Specificaţiile tehnice de realizare a lucrărilor sistematice de cadastru pe sectoare cadastrale în vederea înscrierii imobilelor în cartea funciară, aprobate prin Ordinul directorului general al Agenţiei Naţionale de Cadastru şi Publicitate Imobiliară nr. 1427/2017, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 921 din 23 noiembrie 2017, se modifică şi se completează după cum urmează:
-
1. La punctul 1.3 „Etapele lucrărilor sistematice de cadastru”, paragraful 2 se modifică şi va avea următorul cuprins:
„Principalele etape ale lucrărilor de înregistrare sistematică realizate la nivel de sector cadastral sunt următoarele:
-
a) Organizarea şi desfăşurarea campaniei de informare publică locală care are ca scop înştiinţarea cetăţenilor cu privire la începerea lucrărilor de înregistrare sistematică în sectoarele cadastrale determinate şi cu privire la beneficiile, drepturile şi obligaţiile acestora pe parcursul procesului de înregistrare sistematică.
-
b) Realizarea lucrărilor premergătoare cadastrului: identificarea limitelor UAT, selectarea sectoarelor cadastrale, analizarea şi integrarea informaţiilor preluate de la Achizitor, OCPI, primărie sau alte instituţii şi autorităţi publice, ori din alte surse;
-
c) Derularea lucrărilor de specialitate: realizarea interviurilor la teren având ca scop identificarea amplasamentelor şi a limitelor imobilelor, realizarea măsurătorilor cadastrale, identificarea deţinătorilor legali ai imobilelor şi colectarea actelor juridice;
-
d) Actualizarea informaţiilor culese din teren cu cele din înregistrarea sporadică şi întocmirea documentelor tehnice cadastrale;
-
e) Recepţia documentelor tehnice cadastrale de către comisia de recepţie desemnată în acest
scop;
-
f) Derularea campaniei de informare cu privire la afişarea documentelor tehnice ale
cadastrului;
-
g) Publicarea şi afişarea, în condiţiile legii, a documentelor tehnice cadastrale;
-
h) Înregistrarea şi soluţionarea cererilor de rectificare a documentelor tehnice cadastrale publicate;
-
i) Actualizarea documentelor tehnice ale cadastrului, în urma soluţionării cererilor de rectificare şi ca urmare a integrării lucrărilor sporadice înregistrate în perioada de publicare;
-
j) Închiderea lucrărilor sistematice de cadastru, în vederea înscrierii în cartea funciară şi deschiderea noilor cărţi funciare;
-
k) Închiderea vechilor evidenţe de cadastru şi carte funciară şi informarea publică cu privire la finalizarea lucrărilor de înregistrare sistematică la nivelul întregii unităţi administrativ-teritoriale, prin ordin al directorului general al ANCPI, publicat în Monitorul Oficial, Partea I;
-
l) Comunicarea în condiţiile Legii, a extrasului de carte funciară pentru informare şi a extrasului din noul plan cadastral;
-
m) Arhivarea documentelor care stau la baza înregistrării imobilelor în sistemul integrat de cadastru şi carte funciară.”
-
-
2. Punctul 2.1 „Obiectivul lucrărilor sistematice de cadastru” se modifică şi va avea următorul cuprins:
„2.1 Obiectivul lucrărilor sistematice de cadastru
Obiectivul lucrărilor de înregistrare sistematică îl constituie înregistrarea în Sistemul Integrat de Cadastru şi Carte Funciară a imobilelor situate în sectoarele cadastrale selectate de către Achizitor.
După parcurgerea etapelor prevăzute la punctul 1.3 lit. a) – d) şi, respectiv f) – i), se întocmesc documentele tehnice ale cadastrului, respectiv: registrul cadastral al imobilelor (Anexa nr. 2), opisul alfabetic al titularilor drepturilor reale de proprietate, al posesorilor şi al altor deţinători (Anexa nr. 3), planul cadastral (Anexa nr. 7)."
-
3. Punctul 2.2 „Informaţii generale necesare realizării lucrărilor sistematice cadastru” se modifică şi se completează după cum urmează:
„2.2 Informaţii generale necesare realizării lucrărilor sistematice cadastru
Informaţiile şi datele necesare realizării lucrării de înregistrare sistematică a imobilelor la nivel de sectoare cadastrale, sunt puse la dispoziţia Prestatorului de către Achizitor, conform prevederilor legale. Aceste informaţii sunt prezentate în Anexa nr. 1-Date generale.
ANCPI prin intermediul OCPI, pune la dispoziţia Prestatorului, care va fi mandatat în scris de către Achizitor, informaţiile şi datele pe care le deţine cu privire la imobile, necesare realizării lucrărilor de înregistrare sistematică.
În cazul în care în evidenţele OCPI există informaţii suplimentare, care nu au fost prevăzute în Anexa nr. 1, dar care sunt utile realizării lucrărilor, acestea vor fi puse la dispoziţia Prestatorului în termen de 30 de zile de la intrarea în vigoare a contractului.
Prestatorul are obligaţia să solicite în termen de cel mult 10 zile de la încheierea contractului, toate documentele prevăzute în Anexa 1 – Date generale, inclusiv dreptul de acces la baza de date a sistemului integrat de cadastru şi carte funciară. Termenul de predare a datelor de către OCPI este de cel mult 10 de zile de la solicitarea Prestatorului. Solicitarea ulterioară de către Prestator a unor documente, nu prelungeşte termenul de prestare a serviciilor.
Prestatorul este responsabil de îndeplinirea cerinţelor privind informarea persoanelor ale căror date cu caracter personal se colectează şi prelucrează în cadrul procesului de înregistrare sistematică, conform prevederilor legale pentru protecţia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal şi libera circulaţie a acestor date."
-
4. Punctul 3.1 „Campania de informare publică” se modifică şi va avea următorul cuprins:
„3.1 Campania de informare publică
Campania de informare publică are ca scop aducerea la cunoştinţa cetăţenilor a începerii lucrărilor de înregistrare sistematică în sectoarele cadastrale stabilite, modul în care deţinătorii imobilelor sunt implicaţi în desfăşurarea lucrărilor, precum şi informarea cetăţenilor cu privire la importanţa realizării lucrărilor sistematice de cadastru şi înregistrării proprietăţilor în evidenţele de cadastru şi carte funciară.
Campania de informare publică la nivel local se realizează de către Prestator cu sprijinul primăriei.
În cadrul campaniei de informare publică locală Prestatorul realizează:
-
a) analiza situaţiei la nivelul UAT/sectoare cadastrale, în ceea ce priveşte particularităţile locale din punctul de vedere al nevoilor de informare.
În acest sens, Prestatorul împreună cu primăria evaluează condiţiile şi cerinţele executării unei campanii de informare, care să sprijine derularea lucrărilor sistematice de cadastru în sectorul cadastral/sectoarele cadastrale stabilite.
-
b) derularea campaniei de informare publică locală.
Campania de informare publică locală se desfăşoară în două etape.
Prima etapă se derulează în perioada desfăşurării lucrărilor de teren, iar a doua etapă se realizează în perioada de publicare a documentelor tehnice ale cadastrului.
În prima etapă a campaniei de informare Prestatorul realizează următoarele:
-
– tipăreşte şi distribuie materialele informaţionale (pliante, postere). După semnarea contractului, Achizitorul pune la dispoziţia Prestatorului modelul materialelor informaţionale furnizate de ANCPI. Cantităţile privind materialele informaţionale sunt stabilite de către Achizitor. Caracteristicile tehnice ale materialelor informaţionale sunt prevăzute în Anexa nr. 5. Pe perioada implementării contractului, modelul materialelor informaţionale poate suporta modificări, ca mesaj sau conţinut grafic, dar caracteristicile tehnice rămân aceleaşi. Înainte de tipărire, Prestatorul are obligaţia de a prezenta modelul final al materialelor informaţionale, în format digital, în vederea aprobării acestora de către Achizitor.
Prestatorul are obligaţia de a distribui pliantele şi de a afişa posterele în locuri vizibile (primărie, cămin cultural, biserică, şcoală, dispensar, poştă, etc.) în perioada campaniei de
informare, iar la finalizarea activităţii va încheia un proces-verbal, semnat de către reprezentanţii UAT şi ai Prestatorului, care atestă parcurgerea acestei etape de informare şi cantităţile materialelor informaţionale folosite. Prestatorul comunică OCPI un exemplar al procesului-verbal întocmit;
-
– organizează cu sprijinul primăriei întâlniri de informare cu cetăţenii, în funcţie de particularităţile UAT- ului şi de nevoile identificate (existenţa străinaşilor, aşezărilor informale, minorităţilor etnice, etc.), iar la finalizarea activităţii va încheia un proces-verbal ce conţine date privind calendarul întâlnirilor realizate, numărul participanţilor, probleme semnalate, etc. Prestatorul comunică OCPI un exemplar al procesului-verbal întocmit.
Desfăşurarea campaniei de informare în etapa 1 va fi evidenţiată în cadrul Memoriului tehnic aferent Livrării nr. 1 – „Documentele tehnice ale cadastrului – copie spre publicare".
A doua etapă a campaniei de informare se derulează în perioadele de pregătire a publicării documentelor tehnice ale cadastrului şi de publicare a acestora, în scopul verificării datelor de către orice persoană.
În perioada de pregătire a publicării documentelor tehnice ale cadastrului, Prestatorul distribuie cetăţenilor înştiinţări pentru convocarea acestora la primărie în scopul verificării rezultatelor privitoare la proprietăţile pe care le deţin şi afişează postere în locuri vizibile.
OCPI va verifica şi monitoriza activităţile realizate de Prestator în cadrul campaniei de informare publică şi va consemna în Raportul transmis lunar la ANCPI numărul materialelor informaţionale (postere, pliante) folosite în cele două etape ale campaniei de informare, precum şi numărul întâlnirilor organizate cu cetăţenii.
Anterior distribuirii materialelor informaţionale (pentru ambele etape ale campaniei de informare), între Prestator şi OCPI se încheie un proces verbal de constatare în care se consemnează faptul că acesta a tipărit materialele (pliante şi postere) în numărul şi formatele solicitate prin specificaţiile tehnice, iar modelele sunt cele aprobate de achizitor."
-
-
-
5. Punctul 3.2.2 „Studiul datelor analogice şi digitale preluate de la Achizitor” se modifică şi va avea următorul cuprins:
„3.2.2 Studiul datelor analogice şi digitale
În cadrul acestei operaţiuni Prestatorul analizează datele analogice şi digitale preluate de la Achizitor şi ANCPI:
-
– limitele UAT- ului şi ale intravilanelor componente deţinute de OCPI, utilizate în activitatea de recepţie a documentaţiilor cadastrale şi de înscriere în cartea funciară;
-
– limitele sectoarelor cadastrale;
-
– ortofotoplanul corespunzător sectorului cadastral/sectoarelor cadastrale;
-
– planurile cadastrale/topografice;
-
– planurile parcelare, avizate de comisia locală, recepţionate de către OCPI aferente sectorului cadastral/sectoarelor cadastrale;
-
– fişierele .pdf extrase din baza de date a titlurilor de proprietate şi datele textuale din DDAPT pentru tarlalele din sectoarele cadastrale stabilite;
-
– baza de date a registrelor de transcripţiuni-inscripţiuni;
-
– copii ale cărţilor funciare, dacă este cazul;
-
– PAD-uri active provenite din înregistrarea sporadică a imobilelor din sectorul cadastral/sectoarele cadastrale;
-
– fişiere .cgxml cu date din baza de date a aplicaţiei e-Terra;
-
– date referitoare la reţeaua naţională geodezică (planimetrie, altimetrie);
-
– alte documentaţii (hărţi de carte funciară, cadastru imobiliar-edilitar, sisteme informaţionale specifice etc.), în măsura în care sunt necesare realizării lucrărilor;
-
– datele preluate de la autorităţile şi instituţiile publice centrale şi locale, privind imobilele din sectorul cadastral/sectoarele cadastrale.”
-
-
6. Punctul 3.2.4 „Stabilirea modului de execuţie a lucrărilor” se modifică şi va avea următorul cuprins:
„3.2.4 Stabilirea modului de execuţie a lucrărilor
Prestatorul stabileşte modalitatea de realizare a lucrărilor de înregistrare sistematică, ce include activităţi precum:
-
– alegerea soluţiei tehnice pentru execuţia lucrărilor, ca urmare a analizării datelor primite şi a recunoaşterii terenului;
-
– stabilirea resurselor materiale şi umane necesar a fi alocate pentru realizarea obiectivelor;
-
– elaborarea programului de execuţie a lucrărilor pe etape şi tipuri de operaţiuni;
-
– realizarea planului principalelor activităţi şi stabilirea termenului estimat de realizare a fiecărei activităţi;
-
– stabilirea termenului de finalizare a lucrărilor de înregistrare sistematică a imobilelor din sectorul cadastral.
Stabilirea modului de execuţie a lucrărilor va fi evidenţiată în cadrul Memoriului tehnic aferent Livrării nr. 1 – „Documentele tehnice ale cadastrului – copie spre publicare".
Planul principalelor activităţi poate fi întocmit conform modelului de mai jos: Judeţ:
UAT:
Sector cadastral nr.: . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Tarla nr /ori denumirea toponimică a zonelor
Nr.
crt.
Denumire activitate
Locul
desfăşurării*
Nr. zile
calendaristice
Perioadă
calendaristică
Termen de
finalizare
1
Analiză şi integrare date existente, primite de la Achizitor, OCPI, primărie, alte instituţii, persoane
juridice
2
Realizare măsurători topografice
3
Identificare şi măsurare limite
imobile
4
Colectare acte de proprietate
5
Integrare date şi generare fişiere
.cgxml
6
Realizare documente tehnice ale
sectorului cadastral
7
Publicare documente tehnice ale
sectorului cadastral
8
Soluţionare cereri de rectificare
9
Actualizare documente tehnice
Planul principalelor activităţi completat conform progresului lucrărilor, constituie documentul în baza căruia Prestatorul va întocmi Raportul de activitate, care se transmite lunar Achizitorului.
Pe parcursul derulării lucrărilor de înregistrare sistematică fiecărui imobil i se alocă un identificator unic la nivelul UAT (ID – număr natural de la 1 la n). În cazul în care la nivelul UAT- ului au fost executate anterior lucrări de înregistrare sistematică, OCPI va comunica Prestatorului primul ID disponibil.
Datele grafice şi textuale asociate unui imobil sunt stocate în fişiere tip .xml cu denumirea ID.cgxml, iar actele asociate acestuia sunt stocate în fişiere tip .pdf cu denumirea ID.pdf.
În cazul unităţilor individuale din construcţiile de tip condominiu (UI), denumirea fişierelor
.pdf asociate este de forma: ID-Cn-Um.pdf, unde:
ID – identificator imobil
Cn – litera "C" urmată de numărul de ordine al construcţiei condominiu
Um – litera "U" urmată de numărul de ordine al UI din cadrul construcţiei condominiu."
-
-
7. La punctul 3.3 „Derularea lucrărilor de specialitate”, paragraful 8 se modifică şi va avea următorul cuprins:
„În situaţia în care suprafaţa rezultată din măsurarea întregii tarlale este mai mică decât suprafaţa rezultată în urma însumării suprafeţelor parcelelor din acea tarla înscrise în titlurile de proprietate emise conform legilor funciare, suprafaţa fiecărui imobil din respectiva tarla se diminuează proporţional cu suprafaţa din titlul de proprietate. Suprafaţa imobilelor înregistrate anterior în sistemul integrat de cadastru şi carte funciară nu se modifică în situaţia în care aceasta nu depăşeşte suprafaţa înscrisă în titlul de proprietate, cu excepţia situaţiei în care se constată un deficit de suprafaţă la nivelul unităţii administrativ-teritoriale, situaţie în care suprafaţa tuturor imobilelor înscrise în sistemul integrat de cadastru şi carte funciară se diminuează până la limita suprafeţei din titlul de proprietate."
-
8. Punctul 3.3.2.2 „Stabilirea limitelor imobilelor situate în extravilan” se modifică şi va avea următorul cuprins:
„3.3.2.2 Stabilirea limitelor imobilelor situate în extravilan
Pentru zonele unde există planuri parcelare în format raster, acestea se georeferenţiază, iar limitele imobilelor se determină prin vectorizarea planului şi se introduc în planul cadastral, în cazul în care reflectă situaţia din acte şi teren.
În situaţia în care nu există planuri parcelare, limitele imobilelor se stabilesc în baza informaţiilor obţinute de la Achizitor, OCPI, primărie şi deţinători.
În situaţia în care, în urma măsurării sectorului cadastral din extravilan se constată că suprafaţa acestuia este mai mică decât suprafaţa însumată a parcelelor înscrise în titlurile de proprietate aferente sectorului cadastral, Prestatorul realizează următoarele:
-
a) identifică amplasamentele imobilelor din sector, preluate din sistemul integrat de cadastru şi carte funciară;
-
b) identifică amplasamentele imobilelor din sector pentru care nu au fost deschise cărţi funciare, pe baza titlurilor de proprietate, a limitelor indicate de către titular, reprezentantul primăriei, alte persoane interesate;
-
c) stabileşte noile amplasamente ale parcelelor ca urmare a diminuării proporţionale a suprafeţelor imobilelor din sectorul cadastral;
-
d) prezintă proprietarilor din sectorul cadastral soluţia propusă şi în funcţie de răspunsul acestora procedează astfel:
-
– în cazul în care proprietarii imobilelor sunt de acord cu noile amplasamente şi cu suprafeţele stabilite, aceştia vor semna în acest sens declaraţiile cuprinse în fişele de date ale imobilelor, iar situaţia imobilelor astfel stabilită va fi înregistrată în documentele tehnice ale cadastrului;
-
– în cazul în care proprietarii imobilelor nu sunt de acord cu noile amplasamente şi cu suprafeţele diminuate şi nu pot indica nici amplasamentele şi nici limitele imobilelor, iar identificarea nu poate fi realizată nici de către Prestator, acesta va proceda la alocarea unui singur ID pentru întregul sector cadastral, care va fi considerat un singur imobil. În Registrul cadastral al imobilelor, în partea a 2 a Proprietatea/Posesia se vor menţiona titularii drepturilor de proprietate conform titlurilor de proprietate din sectorul respectiv şi informaţiile aferente deschiderii cărţilor funciare individuale derivate, care se deschid pentru fiecare parcelă în parte în favoarea titularului dreptului înscris în titlul de proprietate.
Conform Legii, actualizarea cărţilor funciare individuale derivate din cartea funciară a titlurilor de proprietate din sector, prin realizarea geometriei fiecărui imobil, se poate realiza cu acordul tuturor proprietarilor, iar în lipsa consensului, prin hotărâre judecătorească definitivă. Proprietarii înscrişi în cărţile funciare individuale derivate din cartea funciară a titlurilor de proprietate din sector îşi pot exercita liber prerogativele dreptului de proprietate, potrivit Legii, în regim de carte funciară."
-
-
-
9. Punctul 3.3.3 „Pregătirea fişei de date a imobilului ” se modifică şi va avea următorul cuprins:
„3.3.3 Pregătirea fişei de date a imobilului
Prestatorul integrează şi corelează în fişa de date a imobilului informaţiile provenite din toate sursele de date disponibile.
Prestatorul generează fişe de date pentru toate imobilele din sectorul/sectoarele cadastrale.
Fişele de date ale imobilelor, pentru care au fost identificaţi posesori, vor fi în mod obligatoriu semnate de către posesori şi de către Prestator.
Fişele de date ale imobilelor din sectoarele cadastrale cu privire la care s-a constatat un deficit de suprafaţă şi există consens între titulari, vor conţine o declaraţie a acestora cu privire la acordul de a fi înscrişi în documentele tehnice ale cadastrului şi în cartea funciară cu amplasamentele modificate şi cu suprafeţele diminuate.
Având în vedere faptul că fişa de date constituie un document de lucru al Prestatorului (care poate fi completat, modificat, corectat), în cadrul procesului de recepţie Comisia verifică doar existenţa acesteia, excepţie făcând: fişele întocmite pentru posesori şi cele ale imobilelor din sectoarele cadastrale cu privire la care s-a constatat un deficit de suprafaţă (adică acele fişe care trebuie să fie semnate în mod obligatoriu de posesor/titulari ai dreptului de proprietate).
Modelul fişei de date a imobilului se regăseşte în Anexa nr. 4."
-
10. La punctul 3.3.4.1 „Identificarea deţinătorilor”, după paragraful 6, se introduc două noi paragrafe cu următorul cuprins:
„Pentru imobilele situate în regiunile de carte funciară supuse Decretului-Lege nr. 115/1938 pentru unificarea dispoziţiunilor privitoare la cărţile funciare, Prestatorul va face identificarea imobilelor situate în intravilan şi în extravilanul necooperativizat cu numerele topografice din cărţile funciare vechi. În cazul extravilanului necooperativizat, identificarea se va face dacă aceasta este posibilă potrivit documentelor puse la dispoziţie. Identificarea cu cărţile funciare vechi se va face şi pentru imobilele cu construcţii din extravilanul cooperativizat. În cazul în care imobilul identificat în cadrul lucrărilor de înregistrare sistematică se suprapune parţial cu un număr topografic, în cuprinsul fişierului .cgxml, la introducerea datelor despre imobil, în secţiunea asociată părţii I a cărţii funciare, în câmpul "Observaţii/Referinţe" se menţionează textul "parte din nr. topografic".
Sarcinile imobilelor înscrise în vechile cărţi funciare se preiau obligatoriu în fişierele
.cgxml, urmând ca după deschiderea noilor cărţi funciare sarcinile stinse să fie radiate la cererea proprietarului imobilului, a oricărei persoane interesate sau din oficiu."
-
11. La punctul 3.3.4.1 „Identificarea deţinătorilor”, în cadrul subpunctului „Stabilirea destinaţiei şi a categoriei de folosinţă”, paragraful 2 se modifică şi va avea următorul cuprins:
„Potrivit Legii, situaţia reflectată în documentele tehnice cadastrale se prezumă a fi în concordanţă cu situaţia tehnică şi juridică reală până la proba contrară şi în consecinţă, se va înscrie categoria de folosinţă actuală, constatată în teren."
-
12. La punctul 3.3.4.1 „Identificarea deţinătorilor”, în cadrul subpunctului
„Identificarea construcţiilor", paragraful 2 se modifică şi va avea următorul cuprins:
„Se înregistrează construcţiile permanente identificate în teren, cu suprafaţa mai mare de 1 mp, clasificate după destinaţia stabilită în conformitate cu prevederile legale."
-
13. La punctul 3.3.4.1 „Identificarea deţinătorilor”, subpunctul „Situaţia litigiilor” se modifică şi va avea următorul cuprins:
„Situaţia litigiilor
În cazul în care se identifică imobile ce fac obiectul unor procese înregistrate pe rolul instanţelor, în baza copiei acţiunii, având ştampila şi numărul de înregistrare ale instanţei sau a certificatului de grefă care identifică obiectul procesului, părţile şi imobilul, puse la dispoziţie de titulari sau alte persoane interesate, în Registrul cadastral al imobilelor, se consemnează la punctul
4. "Notări, procese, interdicţii, etc.": numărul dosarului, instanţa la care este înregistrat dosarul, obiectul litigiului, părţile în litigiu.
Aceste informaţii se regăsesc şi în fişierele .cgxml."
-
14. Punctul 3.3.4.2 „Colectarea actelor” se modifică şi va avea următorul cuprins:
„3.3.4.2 Colectarea actelor
Prestatorul colectează, în copie legalizată, actele juridice care atestă dreptul de proprietate sau alte drepturi reale, care conţin modificări ale configuraţiei imobilelor sau atestă alte acte, fapte ori raporturi juridice privitoare la imobile. Copiile legalizate ale documentelor se preiau numai dacă acestea nu există în arhiva OCPI, a primăriei sau a altor instituţii şi autorităţi publice. În cazul documentelor existente în arhive se eliberează copii ale acestora certificate pentru conformitate cu originalul, în cazul în care documentul se regăseşte în original în arhive sau copii ale acestora certificate pentru conformitate cu exemplarul din arhivă, în cazul în care documentul se regăseşte în copie legalizată în arhive.
De asemenea, primăria eliberează copii legalizate ale actelor necesare întocmirii documentelor tehnice, în condiţiile art. 17 al Legii notarilor publici şi a activităţii notariale nr. 36/1995, republicată, cu modificările ulterioare.
În cazul localităţilor unde funcţionează birouri ale notarilor publici, în cadrul campaniei de informare publică pe care o desfăşoară, Prestatorul înştiinţează cetăţenii cu privire la necesitatea legalizării pe cale notarială a copiilor actelor de proprietate.
În vederea înregistrării în documentele tehnice şi în cartea funciară, este suficientă prezentarea ultimului act doveditor al drepturilor reale privitoare la imobil, în forma cerută de lege. În cazul imobilelor înregistrate în cartea funciară anterior demarării lucrărilor de înregistrare sistematică, cu privire la care există acte juridice neînscrise, Prestatorul va actualiza informaţiile privind imobilele, conform actelor juridice puse la dispoziţie. Astfel, în cazul în care există modificări referitoare la proprietarul imobilului faţă de situaţia înregistrată în cartea funciară, în fişa de date a imobilului se menţionează proprietarul înscris în cartea funciară, iar în baza actelor juridice doveditoare colectate, poziţia acestuia se radiază şi se înscrie ultimul proprietar. Prestatorul are obligaţia de a analiza actele juridice puse la dispoziţie, care fac dovada transmisiunilor succesive
ale drepturilor cu privire la imobilele în cauză.
În situaţia în care Prestatorul identifică mai mulţi proprietari asupra aceluiaşi imobil, care au dobândit dreptul de proprietate în baza unor acte juridice diferite, se deschide o singură carte funciară în care se notează în partea a II-a existenţa acestei situaţii juridice, fără a fi intabulat dreptul de proprietate. Ulterior, intabularea dreptului de proprietate se va efectua în baza hotărârii judecătoreşti definitive, concomitent cu radierea din oficiu a notării.
În cazul imobilelor proprietate publică a statului sau a unităţilor administrativ-teritoriale, intabularea se realizează în baza actelor de proprietate, iar în lipsa acestora, a copiei extrasului de pe inventarul centralizat al bunurilor respective, atestat prin hotărâre a Guvernului, însoţită de un
înscris emis de către conducătorul instituţiei publice centrale sau locale, care are obligaţia întocmirii şi modificării inventarului centralizat, prin care se confirmă identitatea dintre imobilul din documentaţia cadastrală şi cel evidenţiat în inventarul centralizat. Pentru imobilele a căror apartenenţă la domeniul public al statului sau al unităţilor administrativ-teritoriale este stabilită prin acte normative, intabularea se va efectua în baza hotărârilor Guvernului, hotărârilor consiliului local, judeţean sau al municipiului Bucureşti de însuşire a inventarelor cu privire la aceste bunuri imobile, însoţite de un înscris emis de către conducătorul instituţiei publice centrale sau locale, prin care se confirmă identitatea dintre imobilul din documentaţia cadastrală şi cel a cărui intabulare se solicită, cu respectarea prevederilor legale în vigoare.
În cazul imobilelor proprietate publică a statului sau a unităţilor administrativ-teritoriale care nu întrunesc condiţiile pentru intabulare, se poate dispune înscrierea provizorie a dreptului de proprietate în baza actelor administrative emise cu privire la imobil, în condiţiile legii.
În cazul imobilelor proprietate privată a statului sau a unităţilor administrativ-teritoriale, intabularea se realizează în baza actelor de proprietate, iar în lipsa acestora, se poate dispune înscrierea provizorie a dreptului de proprietate în baza actelor administrative emise cu privire la imobil, în condiţiile legii.
Autorităţile şi instituţiile publice centrale şi locale au obligaţia, conform legii, de a pune la dispoziţia Prestatorului, în calitate de mandatar al ANCPI, gratuit, datele, informaţiile şi copiile certificate ale documentelor referitoare la imobilele pe care le deţin, în vederea înscrierii acestora în cartea funciară.
Conform prevederilor legale, primarul pune la dispoziţia Prestatorului, toate informaţiile şi evidenţele deţinute de primărie, privitoare la imobile şi deţinători. De asemenea, primarul eliberează documentele necesare realizării lucrărilor, în termen de 30 de zile de la solicitare."
-
15. Punctul 3.3.4.3 „Înregistrarea posesiei de fapt asupra imobilului” se modifică şi se completează după cum urmează:
„3.3.4.3 Înregistrarea posesiei de fapt asupra imobilului
Persoana care nu deţine acte de proprietate asupra imobilului, dar posedă imobilul sub nume de proprietar, poate fi înscrisă în documentele tehnice ale cadastrului ca posesor de fapt, în baza următoarelor documente:
-
a) fişa de date a imobilului semnată de către posesorul imobilului şi de către persoana autorizată, reprezentantul Prestatorului, să efectueze lucrările de înregistrare sistematică;
-
b) adeverinţa eliberată de autorităţile administraţiei publice locale, care atestă faptul că:
-
(i) posesorul este cunoscut că deţine imobilul sub nume de proprietar;
-
(ii) imobilul nu face parte din domeniul public sau nu a fost înscris în evidenţe ca fiind în domeniul privat al statului sau al unităţilor administrativ-teritoriale;
-
-
c) copia înscrisului care atestă faptul posesiei, dacă există.
Prestatorul colectează de la posesori documentele menţionate şi copiile actelor de identitate şi de stare civilă. Adeverinţa prevăzută la litera b) poate fi înlocuită prin contrasemnarea documentelor tehnice de către primar, în condiţiile art. 12 alin. (14) din Lege.
Dispoziţiile privitoare la înscrierea posesiei de fapt sunt aplicabile:
-
– imobilelor situate în intravilan;
-
– imobilelor pentru care s-a finalizat procesul de retrocedare prin emiterea titlurilor de proprietate, situate în zonele de extravilan al localităţilor;
-
– imobilelor situate în zonele foste necooperativizate.
Aceste dispoziţii sunt aplicabile şi imobilelor din regiunile supuse prevederilor Decretului- Lege nr. 115/1938 pentru unificarea dispoziţiilor privitoare la cărţile funciare, în situaţia în care proprietarii nu sunt identificaţi cu ocazia realizării interviurilor pe teren, însă sunt identificaţi posesorii.
Posesia de fapt înscrisă în documentele tehnice se notează în cărţile funciare deschise din oficiu ca urmare a finalizării înregistrării sistematice.
Potrivit Legii, în cazul imobilelor cu privire la care au fost emise procese-verbale de punere în posesie, dar nu a fost eliberate titlurile de proprietate, conform Legii fondului funciar nr. 18/1991, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, dreptul de proprietate se va putea înscrie provizoriu în favoarea titularilor, în baza procesului-verbal de punere în posesie şi a hotărârii comisiei judeţene de fond funciar prin care s-a validat dreptul de proprietate, emise în condiţiile legii. Intabularea dreptului de proprietate urmează a se efectua ulterior în condiţiile legii."
-
-
-
16. La punctul 3.3.5 „Întocmirea documentelor tehnice ale cadastrului”, primul paragraf se modifică şi va avea următorul cuprins:
„Documentele tehnice ale cadastrului se întocmesc pentru fiecare sector cadastral care face obiectul înregistrării sistematice şi evidenţiază situaţia tehnică şi juridică reală, constatată de Prestator cu ocazia desfăşurării lucrărilor sistematice de cadastru."
-
17. Punctul 3.3.5.2 „Livrabile” se modifică şi se completează după cum urmează:
„3.3.5.2 Livrabile
Documentaţia finală, întocmită pe sectoare cadastrale, se predă în formatele, în numărul de exemplare şi cu respectarea celor menţionate în tabelul de mai jos:
TABEL LIVRABILE
Livrarea nr. 1 – Documentele tehnice ale cadastrului – copie spre publicare
Nr. crt.
Livrabil
Format/nr. exemplare
Format analogic
Format digital
1
Memoriu tehnic cu descrierea lucrărilor efectuate
1 ex.
.pdf
2
Fişele de date ale imobilelor, actele colectate în cadrul lucrărilor
sistematice de cadastru
1 ex.
.pdf*)
3
Fişierele .cgxml
nu
.xml*)
4
Registrul cadastral al imobilelor
1 ex.
.pdf
5
Opisul alfabetic al titularilor drepturilor reale de proprietate, al posesorilor şi al altor deţinători
1 ex.
.pdf
6
Planurile cadastrale
1 ex.
.tiff georeferenţiat,
.shp/.dxf
Livrarea nr. 2 – Documentele tehnice ale cadastrului – copie finală
Nr.
crt.
Livrabil
Format
analogic
Format digital
1
Cereri de rectificare, contestaţii, acte,
procese verbale, etc.
nu
.pdf*)
2
Fişierele .cgxml
nu
.xml*)
3
Registrul cadastral al imobilelor
nu
.pdf
4
Opisul alfabetic al titularilor drepturilor reale de proprietate, al
posesorilor şi al altor deţinători
nu.
.pdf
5
Planurile cadastrale
nu.
.tiff georeferenţiat,
.shp/.dxf
*) Fişierele .cgxml şi .pdf asociate se încarcă de Prestator în sistemul integrat de cadastru şi care funciară, pe baza user-ului şi a parolei anterior solicitate oficiului teritorial.
Acestea nu se predau pe suporturi fizice.
Procesele-verbale de predare-primire a livrabilelor în format digital vor include menţiunea prin care Prestatorul înştiinţează OCPI că fişierele .cgxml şi .pdf asociate au fost încărcate în sistemul integrat de cadastru şi carte funciară spre a fi verificate.
Exceptând fişierele .cgxml şi .pdf asociate, livrabilele care se predau în format digital vor fi semnate electronic cu semnătură electronică extinsă, bazată pe un certificat digital calificat care întruneşte condiţiile de validitate potrivit Legii nr. 455/2001 privind semnătura electronică. Forma analogică (hârtie) a livrabilelor trebuie să conţină menţionarea explicită a acestei semnături şi numele/denumirea Prestatorului care a semnat electronic. Utilizarea semnăturii electronice exclude aplicarea ştampilei Prestatorului şi semnăturii olografe pe documentele tipărite, cu excepţia Fişelor de date ale imobilelor cu posesori şi Fişelor de date aferente imobilelor din sectoarele cadastrale cu deficit de suprafaţă pentru care există consimţământul titularilor la diminuarea suprafeţelor, caz în care fişele de date vor fi semnate olograf de proprietari/posesori şi de reprezentantul Prestatorului. Prestatorul scanează actele referitoare la imobile şi deţinători şi creează un fişier .pdf multipage. Fiecărui imobil i se asociază un fişier care se denumeşte ID.pdf, unde ID reprezintă
identificatorul imobilului atribuit în cadrul lucrării de înregistrare sistematică.
Documentele (fişele de date şi actele) se scanează cu rezoluţia 200 dpi, alb-negru. Ordinea documentelor în fişier este:
-
– fişa de date;
-
– actele de identitate/certificatele de înregistrare/certificate deces/acte de stare civilă, etc;
-
– actele juridice privitoare la imobile.
Documentele analogice se predau pe sectoare cadastrale, în dosare care conţin aproximativ 100 de file, ordonate crescător după ID imobil. Pe fiecare dosar se menţionează numele UAT-ului, numărul sectorului cadastral şi intervalul ID conţinut.
Ordinea documentelor analogice trebuie să fie identică cu cea din fişierul .pdf. Formatul fişierelor .cgxml este prezentat în Anexa nr. 8.
După semnarea contractului, ANCPI pune la dispoziţia Prestatorului un fişier .xsd conţinând schema fişierului .cgxml. Schema .xsd a fişierului .cgxml poate fi descărcată de pe site-ul ANCPI (http://www.ancpi.ro/pnccf/documente-support.html).
Prestatorul poate descărca datele disponibile din sistemul integrat de cadastru şi carte funciară în format .xml.
Pentru generarea fişierelor .cgxml Prestatorul îşi poate dezvolta propria aplicaţie sau poate utiliza aplicaţia pusă la dispoziţie de ANCPI.
Reprezentanţii Prestatorului care au acces la datele şi informaţiile puse la dispoziţie de ANCPI/OCPI completează şi transmit către OCPI angajamentul de confidenţialitate (Anexa nr. 12). De asemenea, Prestatorul transmite OCPI mandatul prin care acesta autorizează reprezentanţi, care pot accesa online, în numele său, baza de date digitală pusă la dispoziţie de către ANCPI. În mandat
se vor preciza numele, prenumele, codul numeric personal al reprezentanţilor şi va fi însoţit de copii ale cărţilor de identitate ale acestora. Fiecare reprezentant al Prestatorului va completa o cerere de acces la datele digitale.
În paralel cu lucrările de sistematice de cadastru se desfăşoară şi înregistrarea sporadică a proprietăţilor, prin care se modifică în permanenţă evidenţa de cadastru şi publicitate imobiliară a imobilelor.
În consecinţă, Prestatorul are responsabilitatea de a verifica periodic evidenţele OCPI prin intermediul funcţionalităţilor sistemului integrat de cadastru şi carte funciară şi de a integra noile date cu privire la imobile, în documentele tehnice ale cadastrului. Ultima verificare în scopul actualizării se face cu cel mult de 5 zile lucrătoare înainte de data predării pentru livrările
„Documentele tehnice ale cadastrului – copie spre publicare" şi „Documentele tehnice ale cadastrului – copie finală". De asemenea, OCPI va comunica Prestatorului orice modificări sau completări ale documentelor predate conform Anexei nr. 1 la specificaţiile tehnice, apărute pe parcursul realizării lucrărilor de înregistrare sistematică (anularea/modificarea unor titluri de proprietate, modificări ale limitelor UAT conform hotărârilor judecătoreşti etc).
Documentele tehnice ale cadastrului (Registrul cadastral al imobilelor, Opisul alfabetic al titularilor drepturilor reale de proprietate, al posesorilor şi al altor deţinători, Planurile cadastrale) predate la livrarea „Documentele tehnice ale cadastrului – copie spre publicare" poartă menţiunea
„Spre publicare", iar cele predate la livrarea „Documentele tehnice ale cadastrului – copie finală" poartă menţiunea „Documente finale". Această menţiune se face pe fiecare pagină/planşă.
La procesele-verbale de predare-primire a livrabilelor se va anexa un tabel cu numele, funcţia şi semnătura persoanelor care au participat la realizarea fiecărui livrabil (conform modelului de mai jos):
Denumire livrare (de exemplu: Livrarea nr. 1 – Documentele
tehnice ale cadastrului – copie spre publicare)
Nume şi
prenume
Funcţia1)
Specialitatea
Data
Semnătura
Denumire livrabil (de exemplu: 1. Memoriu tehnic cu descrierea
lucrărilor efectuate)
Întocmit
. . .
Denumire livrabil (de exemplu: 4. Registrul cadastral al
imobilelor)
Întocmit
. . .
1) funcţia se precizează acolo unde este cazul
Sub tabel va fi menţionat numele persoanei care a semnat electronic livrabilele:
Livrare semnată electronic de către ,
funcţia . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
-
-
18. La punctul 3.3.5.3 „Tipărirea documentelor tehnice”, paragraful 8 se modifică şi va avea următorul cuprins:
„Pe prima pagină a volumelor în care se îndosariază date referitoare la construcţiile tip condominiu, se specifică şi adresa. Paginile fiecărui volum al registrului se numerotează de la 1 la
n. Opisul alfabetic al titularilor drepturilor reale de proprietate, al posesorilor şi al altor deţinători se întocmeşte pe sector cadastral şi se îndosariază în volume de câte 200 de file ordonate alfabetic. Numărul filelor poate fi mai mare sau mai mic, astfel încât deţinătorii având aceeaşi iniţială a numelui să fie înscrişi integral într-un volum. Pe coperta fiecărui volum se specifică: denumirea, UAT şi literele reprezentând iniţialele numelor componente. Paginile opisului alfabetic se numerotează de la 1 la n."
-
19. La punctul 3.4 „Publicarea documentelor tehnice ale cadastrului”, primul paragraf se modifică şi va avea următorul cuprins:
„OCPI împreună cu primăria stabilesc data publicării documentelor tehnice, pe care o comunică în scris ANCPI, Prestatorului şi Achizitorului (atunci când nu este primăria)."
-
20. Punctul 3.5 „Primirea şi soluţionarea cererilor de rectificare” se modifică şi va avea următorul cuprins:
„3.5 Primirea şi soluţionarea cererilor de rectificare
Cererea de rectificare a informaţiilor din documentele tehnice publicate se poate face în termen de 60 de zile de la afişare şi trebuie însoţită de documentele doveditoare.
Modelul cererii de rectificare este prezentat în Anexa nr. 10.
Primirea, înregistrarea şi soluţionarea cererilor de rectificare se realizează de către comisia de soluţionare a cererilor de rectificare din cadrul OCPI desemnată pentru îndeplinirea acestor atribuţii. Soluţionarea cererilor de rectificare se realizează în perioada afişării publice, dar nu mai târziu de 30 de zile de la data finalizării perioadei de afişare.
Pe durata perioadei de publicare şi de soluţionare a cererilor de rectificare, Prestatorul şi primăria asigură suport tehnic comisiei, prin reprezentanţi desemnaţi în acest scop.
Atribuţiile comisiei pentru soluţionarea cererilor de rectificare sunt următoarele, dar fără a se limita la acestea:
-
– acordarea lămuririlor necesare contestatarilor;
-
– înregistrarea cererilor de rectificare şi a contestaţiilor;
-
– marcarea imobilelor contestate în documentele cadastrale;
-
– analiza documentelor depuse de contestatari;
-
– verificarea în teren a imobilelor contestate, dacă se consideră necesar;
-
– întocmirea procesului-verbal de soluţionare a cererilor de rectificare;
-
– întocmirea unui tabel centralizator, care conţine imobilele care trebuie rectificate sau actualizate de către Prestator.
Cererile de rectificare se soluţionează prin proces-verbal care se comunică în condiţiile Codului de procedură civilă. Modelul procesului verbal de soluţionare a cererilor de rectificare este prezentat în Anexa nr. 11.
Împotriva procesului-verbal se poate formula plângere la judecătoria în a cărei rază de competenţă se află imobilul, în termen de 15 zile de la comunicare.
În cazul în care soluţionarea unei cereri de rectificare implică modificări şi ale altor imobile, datele asociate acestor imobile se actualizează sau corectează, după caz. În aceste situaţii prin procesul-verbal de soluţionare a cererii de rectificare, care se comunică tuturor părţilor implicate, se dispune actualizarea/corectarea datelor referitoare la imobilele afectate.
Cererile de rectificare, actele doveditoare şi procesul-verbal de soluţionare a cererilor de rectificare, se scanează (cu rezoluţia 200 dpi, alb-negru) şi se predau Prestatorului în format .pdf, în vederea actualizării documentelor tehnice şi a fişierelor .cgxml.
Cererile de rectificare, procesul-verbal de soluţionare şi registrul cererilor de rectificare se arhivează împreună cu documentele tehnice ale cadastrului."
-
-
21. Punctul 3.6 „Actualizarea documentelor tehnice ale cadastrului” se modifică şi va avea următorul cuprins:
„3.6 Actualizarea documentelor tehnice ale cadastrului
Prestatorul actualizează documentele tehnice ale cadastrului, în baza documentelor transmise de către comisia de soluţionare a cererilor de rectificare, respectiv: procesul-verbal de soluţionare a cererilor de rectificare, cererile de rectificare, documentele doveditoare.
Actualizarea fişierelor ID.pdf/ID-Cn-Um.pdf se realizează de către Prestator prin adăugarea la conţinutul iniţial al acestora, a documentelor transmise de către OCPI în urma soluţionării cererilor de rectificare.
Ordinea documentelor în fişier este:
-
– fişa de date;
-
– actele de identitate/certificatele de înregistrare/certificate deces/acte de stare civilă etc.;
-
– actele juridice privitoare la imobile;
-
– cererea de rectificare/contestaţia privitoare la calitatea de posesor;
-
– actele doveditoare;
-
– procesul-verbal de soluţionare a cererii de rectificare.
De asemenea, Prestatorul integrează în documentele tehnice finale ale cadastrului, înregistrările din cărţile funciare efectuate în cadrul înregistrării sporadice, atât în perioada publicării documentelor tehnice cât şi în cea de soluţionare a cererilor de rectificare.
În perioada de afişare a documentelor tehnice ale cadastrului şi în cea de soluţionare a cererilor de rectificare, OCPI va furniza persoanelor autorizate să execute lucrări de specialitate din domeniul cadastrului, geodeziei şi cartografiei, informaţiile privitoare la imobilele recepţionate în cadrul lucrărilor de înregistrare sistematică, în vederea întocmirii de către aceştia a documentaţiilor tehnice necesare efectuării înregistrărilor în cadastru şi cartea funciară, formulate la cererea persoanelor interesate.
Pe baza datelor actualizate, Prestatorul generează şi predă la OCPI documentele tehnice
finale."
-
-
22. Punctul 3.7 „Recepţia documentelor tehnice ale cadastrului” se modifică şi va avea următorul cuprins:
„3.7 Recepţia documentelor tehnice ale cadastrului
Activităţile, livrările şi recepţiile se realizează conform graficului de activităţi din Anexa nr.
9 şi conform graficului de livrare din contract.
Recepţia se efectuează de către comisia de recepţie din cadrul OCPI, constituită din membri şi membri supleanţi numiţi prin decizie a directorului, şi are ca scop verificarea respectării cerinţelor specificaţiilor tehnice care au stat la baza încheierii contractului şi a reglementărilor din domeniul cadastrului şi publicităţii imobiliare. Documentele emise de către Comisia de recepţie vor fi semnate de către toţi membrii acesteia. În cazul absenţei unuia/mai multor membri titulari, aceştia vor fi înlocuiţi de membri supleanţi.
Predarea, respectiv recepţia documentelor tehnice se face la OCPI, pe sectoare cadastrale. Livrabilele aferente fiecărei etape se predau de către Prestator pe bază de Proces-verbal de predare- primire, conform modelului prevăzut la Anexa nr. 13.
Exceptând cazurile în care o livrare este considerată ca neefectuată, Prestatorul poate interveni cu corecţii/modificări numai asupra imobilelor (fişier .cgxml şi ID.pdf) care au fost identificate ca fiind "incorecte" de către OCPI.
În mod excepţional, în cazul în care pentru realizarea unei corecţii asupra unui imobil identificat de OCPI ca fiind "incorect" este necesară efectuarea de modificări asupra altor imobile vecine, în procesele-verbale de predare-primire Prestatorul va include o listă a imobilelor pentru care OCPI nu a solicitat corecţii/modificări şi motivele modificărilor/corecţiilor aduse acestor imobile."
-
23. Punctul 3.7.1 „Recepţia documentelor tehnice ale cadastrului – copie spre publicare” se modifică şi va avea următorul cuprins:
„3.7.1 Recepţia documentelor tehnice ale cadastrului – copie spre publicare Activitatea de recepţie se desfăşoară în două etape.
Etapa 1 se finalizează cu emiterea unei notificări prin care Comisia de recepţie din cadrul OCPI comunică Prestatorului faptul că livrabilele aferente acestei etape sunt corecte şi solicită predarea restului livrabilelor. Etapa 2 se finalizează cu emiterea de către Comisia de recepţie din cadrul OCPI a Procesului-verbal de recepţie cantitativă şi calitativă a livrării „Documentele tehnice ale cadastrului – copie spre publicare", care se comunică Achizitorului şi Prestatorului. Modelul Notificării se regăseşte în Anexa nr. 14.
Procesul-verbal de acceptanţă se emite de către Achizitor în baza procesului-verbal de recepţie cantitativă şi calitativă a livrării „Documentele tehnice ale cadastrului – copie spre publicare". După emiterea Procesului-verbal de acceptanţă se trece la etapa de publicare a documentelor tehnice.
Modelul proceselor-verbale de respingere, proceselor-verbale de constatare, proceselor- verbale de recepţie cantitativă şi calitativă şi al proceselor-verbale de acceptanţă (în cazul în care Achizitorul este primăria) vor fi puse la dispoziţie de ANCPI după semnarea contractelor.
Etapa 1
Prestatorul predă toate livrabilele prevăzute la punctul 3.3.5.2 Livrabile, numai în format digital, la termenul stabilit în contract, conform graficului de activităţi. Data înregistrării la OCPI a Procesului-verbal de predare-primire a livrabilelor în format digital reprezintă data predării Livrării nr. 1 – „Documentele tehnice ale cadastrului – copie spre publicare". Depăşirea datei de predare a Livrării nr. 1 şi/sau a termenelor dintre etape, respectiv termenelor de refacere se consideră întârziere conform prevederilor contractuale.
Comisia de recepţie din cadrul OCPI face verificări în toate componentele livrării.
Numărul total de imobile din cadrul unei livrări (NT) este format din numărul imobilelor de tip teren cu sau fără construcţie (care este egal cu numărul de fişiere .cgxml al livrării) la care se adaugă numărul de UI din construcţiile condominiu ale livrării respective.
Numărul total de imobile care se verifică (N) este format din N1+N2, unde:
-
– N1 = numărul imobilelor care conţin informaţii în Partea a III-a a cărţii funciare (în acest caz, lista imobilelor de verificat va fi formată din toate imobilele care conţin informaţii în Partea a III-a a cărţii funciare), din totalul imobilelor livrate (NT);
-
– N2 = 10% din NT-N1 (în acest caz, din lista imobilelor de verificat nu vor face parte imobilele care conţin informaţii în Partea a III-a a cărţii funciare).
În cazul în care Comisia de recepţie din cadrul OCPI constată că nu au fost predate toate livrabilele prevăzute la punctul 3.3.5.2 Livrabile sau că există deficienţe la un procent egal sau mai mare de 20% din totalul imobilelor verificate (N), întreaga livrare se consideră ca nepredată urmând a se aplica prevederile contractuale.
În acest caz, Comisia de recepţie din cadrul OCPI întocmeşte un proces-verbal de respingere, ce conţine lista imobilelor verificate şi raportul erorilor şi deficienţelor identificate, care se comunică Prestatorului.
În cazul în care Comisia de recepţie din cadrul OCPI constată deficienţe la un procent mai mic de 20% din totalul imobilelor verificate (N), întocmeşte un proces-verbal de constatare, însoţit de lista imobilelor verificate şi raportul erorilor şi deficienţelor identificate, care se comunică Prestatorului.
Prestatorul corectează livrabilele şi le redepune la OCPI în termen de maxim 10 zile de la comunicarea procesului-verbal de constatare.
În situaţia în care la verificarea datelor din fişierele redepuse de către Prestator, Comisia de recepţie din cadrul OCPI constată că acestea prezintă în continuare deficienţe, întocmeşte un proces- verbal de constatare, însoţit de lista imobilelor verificate şi raportul erorilor şi deficienţelor identificate, care se comunică Prestatorului. Prestatorul corectează livrabilele şi redepune la OCPI fişierele corectate, în termen de maxim 5 zile de la comunicarea procesului-verbal de constatare.
În situaţia în care la verificarea datelor din fişierele redepuse a doua oară de către Prestator, Comisia de recepţie din cadrul OCPI constată că acestea prezintă în continuare deficienţe, lucrarea se respinge şi întreaga livrare se consideră ca nepredată, urmând a se aplica prevederile contractuale. În această situaţie, Comisia de recepţie din cadrul OCPI întocmeşte un proces-verbal de respingere, ce conţine lista imobilelor verificate şi raportul erorilor şi deficienţelor identificate, care se comunică Prestatorului.
La finalul acestei etape, în momentul în care livrabilele verificate nu mai prezintă deficienţe de corectat, Comisia de recepţie din cadrul OCPI întocmeşte notificarea aferentă etapei 1 şi o comunică Prestatorului, în vederea predării livrabilelor în format analogic conform tabelului Livrabile de la pct. 3.3.5.2.
Etapa 2
În termen de 5 zile de la data primirii notificării aferente etapei 1, Prestatorul are obligaţia să predea livrabilele prevăzute la punctul 3.3.5.2 – Livrabile, în format analogic, având îndeplinită cerinţa prevăzută de art. 12 alin. (14) din Lege.
Dacă un livrabil lipseşte, este incomplet sau nu corespunde cerinţelor din specificaţiile tehnice, Comisia de recepţie din cadrul OCPI întocmeşte un proces-verbal de constatare cu descrierea deficienţelor identificate, care se comunică Prestatorului. Prestatorul corectează deficienţele şi redepune la OCPI livrabilele corectate în termen de maxim 5 zile de la comunicarea procesului-verbal de constatare.
În situaţia în care la verificarea livrabilelor redepuse de către Prestator, Comisia de recepţie din cadrul OCPI constată că acestea prezintă în continuare livrabile lipsă, sunt incomplete sau nu corespund cerinţelor din specificaţiile tehnice, lucrarea se respinge şi întreaga livrare aferentă etapei 2 se consideră ca nepredată, urmând a se proceda la aplicarea prevederilor contractuale. În această situaţie Comisia de recepţie din cadrul OCPI întocmeşte un proces-verbal de respingere, ce conţine deficienţele constatate, care se comunică Prestatorului.
Când livrarea este completă şi nu mai prezintă deficienţe de corectat, Comisia de recepţie din cadrul OCPI întocmeşte în 3 exemplare Procesul-verbal de recepţie cantitativă şi calitativă a livrării – „Documentele tehnice ale cadastrului – copie spre publicare", dintre care un exemplar se comunică Achizitorului şi un exemplar Prestatorului.
În baza procesului-verbal de recepţie cantitativă şi calitativă, Achizitorul emite procesul- verbal de acceptanţă a livrării „Documentele tehnice ale cadastrului – copie spre publicare"."
-
-
24. Punctul 3.7.2 „Recepţia documentelor tehnice ale cadastrului – copie finală” se modifică şi va avea următorul cuprins:
„3.7.2 Recepţia documentelor tehnice ale cadastrului – copie finală
Recepţia documentelor aferente Livrării nr. 2 se realizează după parcurgerea etapei de publicare a documentelor tehnice ale cadastrului şi după cea de soluţionare a cererilor de rectificare. În această etapă Prestatorul actualizează/corectează datele asociate imobilelor care au fost contestate. În cazul în care soluţionarea unei cereri de rectificare implică modificări şi ale altor imobile, Prestatorul actualizează/corectează şi datele asociate acestor imobile.
Prestatorul predă toate livrabilele în format digital la termenul stabilit în contract, conform graficului de activităţi.
Activitatea de recepţie se finalizează cu emiterea de către Comisia de recepţie din cadrul OCPI a Procesului-verbal de recepţie cantitativă şi calitativă a livrării „Documentele tehnice ale cadastrului – copie finală", care se comunică Achizitorului şi Prestatorului.
Procesul-verbal de acceptanţă se emite de către Achizitor în baza Procesului-verbal de recepţie cantitativă şi calitativă a livrării „Documentele tehnice ale cadastrului – copie finală".
Modelul proceselor-verbale de respingere, proceselor-verbale de constatare, proceselor- verbale de recepţie cantitativă şi calitativă şi al proceselor-verbale de acceptanţă (în cazul în care Achizitorul este primăria) vor fi puse la dispoziţie de ANCPI după semnarea contractelor.
Prestatorul predă livrabilele prevăzute la punctul 3.3.5.2 Livrabile, la termenul stabilit în contract, conform graficului de activităţi. Data înregistrării la OCPI a Procesului-verbal de predare- primire a livrabilelor în format digital reprezintă data predării Livrării nr. 2 – „Documentele tehnice ale cadastrului – copie finală".
Depăşirea datei de predare a Livrării nr. 2 şi/sau a termenelor de refacere se consideră întârziere conform prevederilor contractuale. Comisia de recepţie din cadrul OCPI verifică dacă actualizarea datelor este corect integrată în toate livrabilele şi că nu au fost alterate în mod nejustificat celelalte date.
Se verifică toate imobilele ale căror date au fost modificate în urma soluţionării cererilor de rectificare/contestaţiilor sau au fost afectate de soluţionarea cererilor de rectificare/contestaţiilor.
În cazul în care Comisia de recepţie din cadrul OCPI constată că nu au fost predate toate livrabilele prevăzute la punctul 3.3.5.2 Livrabile sau că există deficienţe la un procent egal sau mai mare de 20% din totalul imobilelor verificate, întreaga Livrare nr. 2 se consideră ca nepredată urmând a se aplica prevederile contractuale.
În acest caz, Comisia de recepţie din cadrul OCPI întocmeşte un proces-verbal de respingere, ce conţine lista imobilelor verificate şi raportul erorilor şi deficienţelor identificate, care se comunică Prestatorului.
În cazul în care Comisia de recepţie din cadrul OCPI constată deficienţe la un procent mai mic de 20% din totalul imobilelor verificate, întocmeşte un proces-verbal de constatare, însoţit de lista imobilelor verificate şi raportul erorilor şi deficienţelor identificate, care se comunică Prestatorului.
Prestatorul corectează livrabilele şi le redepune la OCPI în termen de maxim 7 zile de la comunicarea procesului-verbal de constatare.
În situaţia în care, la verificarea datelor din fişierele redepuse de către Prestator, Comisia de recepţie din cadrul OCPI constată că acestea prezintă în continuare deficienţe, întocmeşte un proces- verbal de constatare, însoţit de lista imobilelor verificate şi raportul erorilor şi deficienţelor identificate, care se comunică Prestatorului. Prestatorul corectează livrabilele şi redepune la OCPI fişierele corectate în termen de maxim 5 zile de la comunicarea procesului- verbal de constatare.
În situaţia în care la verificarea datelor din fişierele redepuse a doua oară de către Prestator, Comisia de recepţie din cadrul OCPI constată că acestea prezintă în continuare deficienţe, lucrarea se respinge şi întreaga Livrare nr. 2 se consideră ca nepredată, urmând a se aplica prevederile
contractuale. În această situaţie, Comisia de recepţie din cadrul OCPI întocmeşte un proces-verbal de respingere, ce conţine deficienţele constatate, care se comunică Prestatorului.
Când livrarea este completă şi nu mai prezintă deficienţe, Comisia de recepţie din cadrul OCPI întocmeşte în 3 exemplare Procesul-verbal de recepţie cantitativă şi calitativă a Livrării nr. 2
– „Documentele tehnice ale cadastrului – copie finală" şi comunică un exemplar Achizitorului şi un exemplar Prestatorului.
În baza Procesului-verbal de recepţie cantitativă şi calitativă, Achizitorul emite Procesul- verbal de acceptanţă a livrării „Documentele tehnice ale cadastrului – copie finală"."
-
25. Punctul 3.8 „Deschiderea cărţilor funciare” se modifică şi va avea următorul cuprins:
„3.8 Deschiderea cărţilor funciare
După emiterea Procesului-verbal de acceptanţă a livrării „Documentele tehnice ale cadastrului – copie finală", OCPI deschide noile cărţi funciare, în baza documentelor tehnice finale ale cadastrului şi a documentelor aferente, conform Regulamentului aprobat prin ordin al directorului general al ANCPI.
OCPI transmite Achizitorului şi Primăriei documentele tehnice ale cadastrului finale, în format digital.
În urma deschiderii noilor cărţi funciare, OCPI transmite autorităţii administraţiei publice locale, în vederea comunicării persoanelor interesate, potrivit evidenţei de carte funciară:
-
– extrasul de carte funciară pentru informare;
-
– extrasul de plan cadastral (în înţelesul prezentelor specificaţii tehnice, prin acest document se înţelege reprezentarea grafică din anexa la Partea I a cărţii funciare).”
-
-
26. La punctul 3.9 „Încheierea lucrărilor tehnice de cadastru”, paragraful 4 se modifică şi va avea următorul cuprins:
„Conform prevederilor legale în vigoare, închiderea vechilor evidenţe se realizează prin ordin al directorului general al ANCPI, care se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I."
-
27. Anexa nr. 4 – FIŞA DE DATE A IMOBILULUI se modifică şi va avea următorul cuprins:
ANEXA Nr. 4
FIŞA DE DATE A IMOBILULUI
UAT . . . . . . . . . .
Sector cadastral . . . . . . . . . .
ID imobil . . . . . . . . . .
-
1. DATE TEREN
Nr. Tarla/
stradă
Nr. parcelă/
nr. poştal
Suprafaţă măsurată
Nr. CF
Nr. cad/
nr. top
Împrejmuit/ Neîmprejmuit
(Î/N)
Zona cooperativizată/ necooperativizată
(Co/Nco)
Observaţii:
-
2. DATE CONSTRUCŢII PERMANENTE
Identificator construcţie
Cod
grupă destinaţie
Număr niveluri
Constr.
cu acte (DA/NU)
Construcţie
condominiu (DA/NU)
Nr. bloc
Nr.
total UI
Suprafaţă
construită măsurată
C1
C2
. . . .
Cn
Părţile comune:
Observaţii:
-
3. PROPRIETATEA/POSESIA
Nr. Crt.
Nume şi prenume deţinător/ Denumire persoană
juridică
CNP/ CUI
Nr. act de proprietate/posesie
Observaţii
1
2
În aplicarea prevederilor legale pentru protecţia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal şi libera circulaţie a acestor date, titularul declară că este de acord cu prelucrarea şi publicarea datelor cu caracter personal colectate în cadrul procesului de înregistrare sistematică.
Declaraţia titularului dreptului de proprietate:
Subsemnatul . . . . . . . . . . domiciliat în . . . . . . . . . . posesor al CI seria. nr . . . . . . . . . . eliberat de . . . . . . . . . . la data declar că sunt de acord cu înregistrarea în cartea funciară
a dreptului de proprietate asupra imobilului cu ID nr . . . . . . . . . . reprezentând cu
suprafaţa diminuată de . . . . . . . . . . ha şi cu amplasamentul stabilit conform înţelegerii dintre proprietarii imobilelor din sectorul cadastral nr. . . . . . . . . . . . . . . . . .
Posesor/Titular drept de proprietate (nume şi prenume, semnătura)
Reprezentantul Prestatorului (nume şi prenume, semnătura)
Note:
-
– Pentru a prelua toate datele constatate la teren, în cazul situaţiilor complexe, Prestatorul poate modifica formatul fişei de date a imobilului, cu acordul Achizitorului.
-
– Declaraţia titularului dreptului de proprietate se completează în cazul sectoarelor cadastrale cu deficit de suprafaţă. Fişa de date este semnată în mod obligatoriu de către titularii dreptului de proprietate.
-
– În cazul imobilelor cu posesori, Fişa de date este semnată în mod obligatoriu de către posesori
28
-
-
28. Anexa nr. 8 – STRUCTURA ŞI DESCRIEREA CÂMPURILOR FIŞIERULUI CGXML se modifică şi va avea următorul cuprins:
ANEXA Nr. 8
STRUCTURA ŞI DESCRIEREA CÂMPURILOR FIŞIERULUI CGXML
STRUCTURA ŞI DESCRIEREA CÂMPURILOR FIŞIERULUI CGXML
Tabela
Coloana
Tip Date
Lungime
coloană
PK
Note/Observaţii
Address
ADDRESSID
Int32
TRUE
Identificatorul unic al
adresei
SIRSUP
String
50
SIRUTA superioară
reprezentând UAT
SIRUTA
String
50
SIRUTA
reprezentând localitatea
INTRAVILAN
Boolean
Valoare booleană
intravilan
DISTRICTTYPE
String
50
Tip subunitate administrativă
(Dicţionar)
DISTRICTNAME
String
50
Denumire subunitate
administrativă
STREETTYPE
String
50
Tip stradă (Dicţionar)
STREETNAME
String
50
Denumire stradă
POSTALNUMBER
String
50
Număr poştal
BLOCK
String
50
Bloc
ENTRY
String
50
Scara
FLOOR
String
50
Etaj
APNO
String
50
Număr apartament
ZIPCODE
String
50
Cod poştal
DESCRIPTION
String
4000
Descriere
suplimentară
SECTION
String
100
Tronson
Building
BUILDINGID
Int32
TRUE
Identificatorul unic al
construcţiei
29
LANDID
Int32
Identificatorul terenului pe care se
află construcţia
ADDRESSID
Int32
Identificatorul adresei
construcţiei
BUILDNO
Int32
Numărul construcţiei
în cadrul terenului
MEASUREDAREA
Double
Suprafaţa măsurată a
construcţiei
TOTALAREA
Double
Suprafaţa desfăşurată
a construcţiei
BUILDINGDESTINATION
String
50
Cod grupă
destinaţie(Dicţionar)
LEVELSNO
Int32
Număr nivele
construcţie
IUNO
Int32
Număr unităţi
individuale
TAXVALUE
Double
Valoare de
impozitare
NOTES
String
2000
Comentarii/Menţiuni
construcţie
30
ISLEGAL
Boolean
Valoare booleană
'Are acte'
LEGALAREA
Double
Suprafaţa din acte a
construcţiei
E2IDENTIFIER
String
200
Identificatorul electronic aparţinând
sistemului ETERRA
PAPERCADNO
String
200
Număr cadastral
hârtie
PAPERLBNO
String
200
Număr carte funciară
hârtie
TOPONO
String
200
Număr topografic
CADGENNO
String
200
Identificator
înregistrare
sistematică
BuildingCommonParts
BUILDINGCOMMONPARTID
Int32
TRUE
Identificatorul unic al
părţii comune
BUILDINGID
Int32
Identificatorul
construcţiei de care
31
aparţine partea
comună
COMMONPARTTYPE
String
255
Tip parte comună
(Dicţionar)
Contested
CONTESTEDID
Int32
TRUE
Identificator unic al
contestaţiei
CONTESTEDNUMBER
Int32
Număr cerere de
rectificare/contestaţie
CONTESTEDDATE
DateTime
Data cererii de
rectificare/contestaţiei
SOLUTIONNUMBER
Int32
Număr proces verbal de soluţionare cerere de
rectificare/contestaţie
SOLUTIONDATE
DateTime
Data proces verbal de soluţionare cerere de
rectificare/contestaţie
ContestedxEntity
32
CONTESTEDXENTITYID
Int32
TRUE
Identificatorul unic al legăturii dintre
contestaţie şi entitate
CONTESTEDID
Int32
Identificatorul
contestaţiei
LANDID
Int32
Identificatorul terenului la care se
refera contestaţia
BUILDINGID
Int32
Identificatorul construcţiei de care aparţine partea
comună
IUID
Int32
Identificatorul unităţii
individuale la care se refera contestaţia
NOTES
String
4000
Observaţii
Deed
DEEDID
Int32
TRUE
Identificator unic al
actului/documentului
DEEDNUMBER
String
50
Numărul
actului/documentului
33
DEEDDATE
DateTime
Data
actului/documentului
DEEDTYPE
String
50
Tipul actului/documentului
(Dicţionar)
AUTHORITY
String
50
Autoritatea emitentă
NOTES
String
4000
Descriere
suplimentară act/document
FILEID
Int32
Identificatorul descrierii fişierului de care se leagă
actul/documentul
VALUECURRENCY
String
50
Tip monedă valoare
act/document
VALUEAMOUNT
String
200
Valoare act/document
FileDescription
FILENAME
String
50
Denumirea fişierul
CGXML
EXPORTDATE
DateTime
Data exportului
fişierului din sistemul
34
ETERRA
FILEVERSION
String
50
Versiunea fişierului CG/aplicaţiei Generare CG cu care
a fost generat
OPERATIONTYPE
String
50
Tip operaţiune
cadastrală (Dicţionar)
LICENSEDNAME
String
255
Denumire/Nume
autorizat
LICENSENUMBER
String
50
Serie licenţă autorizat
FILEID
Int32
TRUE
Identificatorul unic al
descrierii fişierului
Land
LANDID
Int32
TRUE
Identificatorul unic al
terenului
CADSECTOR
String
200
Sectorul cadastral în
care se află terenul
ADDRESSID
Int32
Identificatorul adresei
terenului
MEASUREDAREA
Double
Suprafaţa măsurată
teren
35
PARCELLEGALAREA
Double
Suprafaţa totală din
acte teren
ISNEW
Boolean
Valoare booleană tip
teren nou
FILEID
Int32
Identificatorul descrierii fişierului CG de care se leagă
terenul
BUILDINGLEGALAREA
Double
Suprafaţa totală din
acte construcţii
TAXVALUE
Double
Valoare de
impozitare
NOTES
String
2000
Comentarii/Menţiuni
teren
ENCLOSED
Boolean
Valoare booleană împrejmuit (TRUE), neîmprejmuit
(FALSE)
COAREA
Boolean
Valoare booleană zona cooperativizată
(TRUE),
36
necooperativizată
(FALSE)
E2IDENTIFIER
String
200
Identificatorul electronic aparţinând
sistemului ETERRA
PAPERCADNO
String
200
Număr cadastral
hârtie
PAPERLBNO
String
200
Număr carte funciară
hârtie
TOPONO
String
200
Număr topografic
CADGENNO
String
200
Identificator înregistrare
sistematică
IU
IUID
Int32
TRUE
Identificatorul unic al
unităţii individuale
BUILDINGID
Int32
Identificatorul construcţiei de care aparţine unitatea
individuală
37
IDENTIFIER
String
50
Identificator
apartament
SECTION
String
50
Tronsonul blocului de care aparţine unitatea
individuală
APNO
String
50
Număr apartament/denumire
a unităţii individuale
ENTRY
String
50
Scara blocului
MEASUREDAREA
Double
Suprafaţa măsurată
TOTALAREA
Double
Suprafaţa utilă
LANDINDIVISIONAREA
String
Valoare cotă teren
indiviză (fracţie)
COMMONPARTSAREA
String
Valoare cotă părţi
comune (fracţie)
NOTES
String
2000
Comentarii/Menţiuni
unitate individuală
FLOOR
String
50
Etaj
LANDDIVISIONTYPE
String
Tip cotă teren
indiviză (Dicţionar)
38
COMMONPARTSTYPE
String
Tip cotă părţi comune
(Dicţionar)
ROOMNO
Int16
Număr camere
E2IDENTIFIER
String
200
Identificatorul
electronic aparţinând sistemului ETERRA
PAPERCADNO
String
200
Număr cadastral
hârtie
PAPERLBNO
String
200
Număr carte funciară
hârtie
TOPONO
String
200
Număr topografic
CADGENNO
String
200
Identificator
înregistrare sistematică
Parcel
PARCELID
Int32
TRUE
Identificatorul unic al
parcelei
LANDID
Int32
Identificatorul terenului de care
aparţine parcela
NUMBER
Int32
Număr parcelă
39
MEASUREDAREA
Double
Suprafaţa măsurată
parcelă
USECATEGORY
String
50
Tip categorie
folosinţă (Dicţionar)
INTRAVILAN
Boolean
Valoare booleană
intravilan
TAXVALUE
Double
Valoare taxă de
impozitare
TITLENO
String
50
Număr titlu de
proprietate
LANDPLOTNO
String
50
Număr tarla
PARCELNO
String
50
Numărul parcelei din
tarla
NOTES
String
2000
Comentarii/Menţiuni
parcelă
E2IDENTIFIER
String
200
Identificatorul electronic aparţinând
sistemului ETERRA
PAPERCADNO
String
200
Număr cadastral
hârtie
40
PAPERLBNO
String
200
Număr carte funciară
hârtie
TOPONO
String
200
Număr topografic
parcelă
CADGENNO
String
200
Identificator înregistrare
sistematică
Person
PERSONID
Int32
TRUE
Identificatorul unic al
persoanei
ADDRESSID
Int32
Identificatorul adresei
persoanei
FIRSTNAME
String
255
Prenume persoană
fizică
ISPHYSICAL
Boolean
Valoare booleană persoană fizică (TRUE), juridică
(FALSE)
LASTNAME
String
255
Nume persoană fizică
/Denumire persoană juridică
41
DEFUNCT
Boolean
Valoare booleană decedat (TRUE), viu/stare nedeterminată
(FALSE)
IDENTIFIED
Boolean
Valoare booleană proprietar identificat (TRUE), neidentificat
(FALSE)
IDCODE
String
50
Cod CNP/CUI
PREVIOUSLASTNAME
String
50
Nume anterior
persoană
FATHERINITIAL
String
50
Iniţiala tatălui
CITIZENSHIPCOUNTRY
String
50
Cetăţenie (Dicţionar)
IDCARDTYPE
String
50
Tip act de identitate
(Dicţionar)
IDCARDSERIALNO
String
50
Serie act de identitate
IDCARDNUMBER
String
Număr act de
identitate
NOTES
String
2000
Comentarii/Menţiuni
PHONE
String
Telefon
42
EMAIL
String
Email
FILEID
Int32
Identificatorul
descrierii fişierului
REGISTRATIONID
Int32
Identificatorul
înregistrării
Points
POINTID
Int32
TRUE
Identificatorul unic al
punctului
IMMOVABLEID
Int32
Identificatorul
terenului de care
aparţine punctul
BUILDINGID
Int32
Identificatorul
construcţiei de care aparţine punctul
NO
String
50
Număr punct
X
Double
Coordonata X a
punctului
Y
Double
Coordonata Y a
punctului
Registration
43
REGISTRATIONID
Int32
TRUE
Identificatorul unic al
înscrierii
REGISTRATIONTYPE
String
Tip înscriere
(Dicţionar)
RIGHTTYPE
String
50
Tip drept (Dicţionar)
RIGHTCOMMENT
String
2000
Detalii suplimentare legate de înscrierea
unui drept
NOTES
String
4000
Textul notei în cazul
în care tipul înscrierii este notă
DEEDID
Int32
Identificatorul actului
în baza căruia se face înscrierea
TITLE
String
50
Mod dobândire al
dreptului (Dicţionar)
QUOTATYPE
String
50
Tip cotă
INITIALQUOTA
String
10
Cota iniţială (fracţie)
ACTUALQUOTA
String
50
Cota actuală (fracţie)
VALUECURRENCY
String
50
Tip monedă
VALUEAMOUNT
String
50
Valoare în monedă
44
COMMENTS
String
2000
Observaţii
LBPARTNO
Int32
Partea cărţii funciare
în care se va face
înscrierea (2 sau 3)
POSITION
Int32
Număr poziţie din partea cărţii funciare în care se va face
înscrierea
APPNO
Int32
Numărul cererii în
baza căreia s-a făcut înscrierea
APPDATE
DateTime
Data cererii în baza
căreia s-a făcut înscrierea
RegistrationXEntity
REGISTRATIONXENTITYID
String
TRUE
Identificatorul unic al legăturii dintre
înregistrare şi entitate
REGISTRATIONID
Int32
Identificatorul
înregistrării
45
LANDID
Int32
Identificatorul terenului la care se
referă înregistrarea
BUILDINGID
Int32
Identificatorul
construcţiei la care se referă înregistrarea
IUID
Int32
Identificatorul unităţii
individuale la care se referă înregistrarea
Denumire Relaţie
Tabel Părinte
Coloana Părinte
Tabel Copil
Coloana Copil
FK_Building_IndividualUnit
Building
BUILDINGID
IU
BUILDINGID
FK_Building_BuildingCommonParts
Building
BUILDINGID
BuildingCommonParts
BUILDINGID
FK_Immovable_Building
Land
LANDID
Building
LANDID
FK_FileDescription_Land
FileDescription
FILEID
Land
FILEID
FK_Address_Building
Address
ADDRESSID
Building
ADDRESSID
FK_Building_Points
Building
BUILDINGID
Points
BUILDINGID
FK_Immovable_Points
Land
LANDID
Points
IMMOVABLEID
FK_Address_Immovable
Address
ADDRESSID
Land
ADDRESSID
FK_Immovable_Parcel
Land
LANDID
Parcel
LANDID
FK_Person_FileDescription
FileDescription
FILEID
Person
FILEID
FK_Address_Person
Address
ADDRESSID
Person
ADDRESSID
46
FK_Deed_FileDescription
FileDescription
FILEID
Deed
FILEID
FK_Land_RegistrationXEntity
Land
LANDID
RegistrationXEntity
LANDID
FK_Building_InscrierexEntitate
Building
BUILDINGID
RegistrationXEntity
BUILDINGID
FK_IU_RegistrationXEntity
IU
IUID
RegistrationXEntity
IUID
FK_Registration_RegistrationXEntity
Registration
REGISTRATIONID
RegistrationXEntity
REGISTRATIONID
FK_Land_ContestedxEntity
Land
LANDID
ContestedxEntity
LANDID
FK_Building_ContestedxEntity
Building
BUILDINGID
ContestedxEntity
BUILDINGID
FK_IU_ContestedxEntity
IU
IUID
ContestedxEntity
IUID
FK_Contested_ContestedxEntity
Contested
CONTESTEDID
ContestedxEntity
CONTESTEDID
FK_Deed_Registration
Deed
DEEDID
Registration
DEEDID
Denumire Relaţie
Tabel Părinte
Coloana Părinte
Tabel Copil
Coloana Copil
FK_Registration_Person
Registration
REGISTRATIONID
Person
REGISTRATIONID
Notă:
47
În cazul în care structura fişierului .cgxml va suferi modificări, acestea vor fi aduse la cunoştinţa Prestatorului.
-
29. Anexa nr. 13 – MODEL PROCES-VERBAL DE PREDARE-PRIMIRE se
modifică şi va avea următorul cuprins:
ANEXA Nr. 13
MODEL PROCES-VERBAL DE PREDARE-PRIMIRE
OCPI . . . . . . . . . . Nr . . . . . . . . . . Data . . . . . . . . . .
PROCES – VERBAL DE PREDARE – PRIMIRE LIVRABILE
în cadrul lucrărilor de înregistrare sistematică pe sectoare cadastrale Livrarea nr (denumirea livrării conform specificaţiilor tehnice)
Etapa nr (denumirea etapei conform specificaţiilor tehnice)
Refacerea nr. (0, 1 sau 2)
UAT . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . , Judeţul . . . . . . . . . . . . . . . . . .
SECTOR CADASTRAL nr . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Lucrările de înregistrare sistematică se desfăşoară în baza contractului de prestări servicii nr
. . . . . . . . . . /(data) . . . . . . . . . . încheiat între . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . şi . . . . . . . . . .
. (denumirea contractantului).
Subsemnatul/Subscrisa (denumirea contractantului),
în calitate de Prestator al lucrărilor de înregistrare sistematică, executate în baza contractului de prestări servicii nr . . . . . . . . . . /(data) . . . . . . . . . ., încheiat cu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . (denumirea Achizitorului) pentru sectorul cadastral/sectoarele cadastrale nr . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . din UAT . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . , judeţul ,
am predat la OCPI . . . . . . . . . . . . . . . . Livrarea nr . . – (denumirea livrării conform
specificaţiilor tehnice), Etapa nr. . . – (denumirea etapei conform specificaţiilor
tehnice), Refacerea nr . . – (0,1 sau 2).
Fişierele .cgxml şi .pdf aferente prezentei livrări sunt încărcate în sistemul integrat de cadastru şi carte funciară spre a fi verificate, iar denumirea livrărilor încărcate în sistemul integrat este . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Comisia de recepţie din cadrul OCPI a constatat că au fost predate de către . . . . . . . . . . . . .
. . . . . . . . . (denumirea contractantului), prin reprezentant (numele şi
prenumele reprezentantului), în baza împuternicirii (nr /data), următoarele livrabile:
(se alege tabelul corespunzător în funcţie de livrare/etapă/refacere)
Livrarea nr. 1 – Documentele tehnice ale cadastrului – copie spre publicare – Etapa 1
Nr.
crt.
Livrabil
Format digital
Nr. fişiere
1
Memoriu tehnic cu descrierea
lucrărilor efectuate
.pdf
2
Fişele de date ale imobilelor, actele colectate în cadrul lucrărilor sistematice de
cadastru
.pdf
3
Fişierele .cgxml
.xml
4
Registrul cadastral al imobilelor
.pdf
5
Opisul alfabetic al titularilor drepturilor reale de proprietate, al posesorilor şi al altor
deţinători
.pdf
6
Planurile cadastrale
.tiff georeferenţiat,
.shp/.dxf1)
Livrarea nr. 1 – Documentele tehnice ale cadastrului – copie spre publicare – Etapa 2
Nr.
crt.
Livrabil
Format
analogic
Cantităţi
1
Memoriu tehnic cu descrierea
lucrărilor efectuate
1 ex.
nr. dosare ………….
nr. pagini ………….
2
Fişele de date ale imobilelor, actele colectate în cadrul
lucrărilor sistematice de cadastru
1 ex.
nr. dosare ………….
nr. pagini ………….
3
Registrul cadastral al imobilelor
1 ex.
nr. dosare ………….
nr. pagini ………….
4
Opisul alfabetic al titularilor drepturilor reale de proprietate, al
posesorilor şi al altor deţinători
1 ex.
nr. dosare ………….
nr. pagini ………….
5
Planurile cadastrale
1 ex.
nr. dosare ………….
nr. pagini ………….
Livrarea nr. 2 – Documentele tehnice ale cadastrului – copie finală
Nr.
crt.
Livrabil
Format digital
Nr. Fişiere
1
Cereri de rectificare, contestaţii,
acte, procese verbale, etc.
.pdf
2
Fişierele .cgxml
.xml
3
Registrul cadastral al imobilelor
.pdf
4
Opisul alfabetic al titularilor drepturilor reale de proprietate, al posesorilor şi al altor
deţinători
.pdf
5
Planurile cadastrale
.tiff georeferenţiat,
.shp/.dxf1)
1) se specifică formatul care a fost predat de către Prestator
Prezentul Proces-verbal de predare-primire a fost întocmit în 2 exemplare, unul pentru Prestator, şi unul pentru OCPI.
Am primit,
Comisia de recepţie din cadrul OCPI:
Nume prenume, funcţie, serviciu, semnătura Nume prenume, funcţie, serviciu, semnătura
. . . . . . . . . .
Am predat,
Reprezentantul Prestatorului, Nume prenume, funcţie, semnătura
Observaţie:
Dacă se consideră necesar, prezentul model poate fi completat/modificat.
-
30. Anexa nr. 14 – MODEL NOTIFICARE se modifică şi va avea următorul cuprins:
ANEXA Nr. 14
MODEL NOTIFICARE
OCPI . . . . . . . . . . . . . . . . .
Nr . . . . . . . . . . Data . . . . . . . . . .
NOTIFICARE
Livrarea nr. 1: Documentele tehnice ale cadastrului – copie spre publicare ETAPA 1 – Livrabile în format digital
UAT . . . . . . . . . . . . . . . . . . . , JUDEŢUL . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
SECTOR CADASTRAL . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Contractul de prestări servicii nr . . . . . . . . . . /(data) . . . . . . . . . . încheiat între . . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . şi (denumirea contractantului).
Comisia de recepţie a lucrărilor de înregistrare sistematică constituită prin Decizia Directorului Oficiului de Cadastru şi Publicitate Imobiliară (judeţul)
nr . . . . . . . . . . /(data) (denumită în continuare „Comisia de recepţie"), a verificat
documentaţia depusă de (denumirea contractantului) pentru sectorul
cadastral nr . . . . . . . . . . din UAT . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ., reprezentând Livrarea nr. 1: Documentele tehnice ale cadastrului – copie spre publicare, etapa 1 – livrabile în format digital, predate conform Procesului-verbal de predare-primire nr . . . . . . . . . . /(data) . . . . . . . . . . . . . .
Documentele predate au avut/nu au avut nevoie de refaceri.
(dacă este cazul – refacerea 1)
În baza Procesului-verbal de constatare nr . . . . . . . . . . /(data) emis de Comisia
de recepţie, Prestatorul a corectat şi a efectuat redepunerea în termen de . . . . . zile de la comunicare.
(dacă este cazul – refacerea 2)
În baza Procesului-verbal de constatare nr . . . . . . . . . . /(data) emis de Comisia
de recepţie, Prestatorul a corectat şi a efectuat redepunerea în termen de zile de la
comunicare.
Comisia de recepţie constată că Livrarea nr. 1 – Documentele tehnice ale cadastrului – copie spre publicare, etapa 1 – livrabile în format digital, aferente sectorului/sectoarelor cadastrale . . . . .
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . din UAT , îndeplineşte cerinţele prevăzute în
specificaţiile tehnice şi în celelalte documente ale contractului şi recepţionează livrarea.
Având în vedere cele de mai sus, vă solicităm ca în termen de 5 zile de la primirea prezentei notificări să predaţi livrabile în format analogic, conform tabelului Livrabile de la punctul 3.3.5.2 din specificaţiile tehnice.
Comisia de recepţie din cadrul OCPI a Documentelor tehnice
ale cadastrului în cadrul Programului Naţional de Cadastru şi Carte Funciară:
Membri:
Nume prenume, funcţie, semnătura
Nume prenume, funcţie, semnătura