SCHEMA TRANSPARENTĂ din 7 aprilie 2010

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 27/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL ECONOMIEI, COMERTULUI SI MEDIULUI DE AFACERI
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 269 din 26 aprilie 2010
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulARE LEGATURA CUORDIN 2496 24/12/2013
ActulACTUALIZEAZA PESCHEMA 07/04/2010
 Nu exista acte care fac referire la acest act





Notă
Aprobată prin ORDINUL nr. 625 din 7 aprilie 2010, publicat în Monitorul Oficial nr. 269 din 26 aprilie 2010.
I.Prevederi generale + 
Articolul 1(1)Prezenta procedură instituie o schemă transparentă de ajutor de stat în domeniul capitalului de risc prin intermediul unuia sau mai multor fonduri de capital de risc (denumite în continuare fonduri), ca parte integrantă a implementării inițiativei JEREMIE în România, inclusiv:● finanțarea și termenii acesteia;● sectoare și activități neeligibile;● intermediari financiari, fonduri și investitori în fonduri;● investițiile fondurilor de capital de risc și beneficiarii investițiilor;● criterii de evaluare a intermediarilor financiari.(2)Autoritatea care administrează schema este Fondul European de Investiții (denumit în continuare FEI).(3)Furnizor de ajutor de stat este Ministerul Economiei, Comerțului și Mediului de Afaceri, prin Autoritatea de management al Programului operațional sectorial "Creșterea competitivității economice".(4)Termenii și expresiile utilizate sunt definite în Acordul de finanțare dintre Guvernul României și Fondul European de Investiții privind programul JEREMIE în România, semnat la București la 18 februarie 2008 (denumit în continuare Acord de finanțare), aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 514/2008. + 
Articolul 2Ajutoarele de stat prin fonduri de capital de risc în cadrul acestei scheme se vor acorda în conformitate cu Regulamentul (CE) nr. 800/2008 al Comisiei din 6 august 2008 de declarare a anumitor categorii de ajutoare compatibile cu piața comună în aplicarea articolelor 87 și 88 din tratat (Regulament general de exceptare pe categorii de ajutoare), publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. L 214 din 9 august 2008, denumit în continuare Reg. 800/2008 , și cu Regulamentul privind procedurile de monitorizare a ajutoarelor de stat, pus în aplicare prin Ordinul președintelui Consiliului Concurenței nr. 175/2007, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I nr. 436 din 28 iunie 2007. + 
Articolul 3Inițiativa JEREMIE este un set de acțiuni coerente având ca obiectiv creșterea accesului la finanțare al întreprinderilor mici și mijlocii. În România, inițiativa JEREMIE este organizată prin intermediul FEI, acționând ca Fond de participare JEREMIE (denumit în continuare FPJ). Prin FPJ, FEI administrează fonduri puse la dispoziție de Fondul European de Dezvoltare Regională (denumit în continuare FEDR) pentru utilizare în scopul implementării inițiativei JEREMIE în România. + 
Articolul 4În cadrul Programului operațional sectorial "Creșterea competitivității economice" 2007-2013 (denumit în continuare POS CCE), Guvernul României a fost de acord să pună la dispoziția FEI fonduri dedicate pentru implementarea inițiativei JEREMIE, cu respectarea art. 44(b)(i) din Regulamentul (CE) nr. 1.083/2006 al Consiliului din 11 iulie 2006 de stabilire a anumitor dispoziții generale privind Fondul European de Dezvoltare Regională, Fondul Social European și Fondul de Coeziune și de abrogare a Regulamentului (CE) nr. 1.260/1999 (denumit în continuare Reg. 1.083/2006 ) și în conformitate cu Acordul de finanțare. Inițiativa JEREMIE este finanțată din POS CCE, axa prioritară 1 "Un sistem de producție inovativ și ecoeficient", domeniul major de intervenție 1.2 "Accesul IMM la finanțare". + 
Articolul 5Normele de aplicare a Reg. 1.083/2006 sunt stabilite prin Regulamentul (CE) nr. 1.828/2006 al Comisiei de stabilire a normelor de punere în aplicare a Regulamentului (CE) nr. 1.083/2006 al Consiliului de stabilire a anumitor dispoziții generale privind Fondul de Dezvoltare Regională, Fondul Social European și Fondul de coeziune și a Regulamentului (CE) nr. 1.080/2006 al Parlamentului European și al Consiliului privind Fondul European de Dezvoltare Regională, cu modificările și completările ulterioare (denumit în continuare Reg. 1.828/2006 ). + 
Articolul 6(1)În cadrul schemei, bugetul alocat fondurilor de către FPJ va fi de 35 milioane euro (echivalent lei). Defalcarea estimativă pe ani este următoarea:– 2010: 6 milioane euro;– 2011: 19,5 milioane euro;– 2012: 6 milioane euro;– 2013: 3,5 milioane euro;(2)Numărul estimat de beneficiari în cadrul schemei este de 20.(3)Fondurile de capital de risc se constituie de către FPJ, după publicarea prezentei scheme în Monitorul Oficial al României, Partea I, până la 31 decembrie 2010 – estimativ.(4)Prezenta schemă intră în vigoare la data publicării ei în Monitorul Oficial al României, Partea I, și se aplică până la data de 30 iunie 2014, în limita bugetului alocat.(la 09-01-2014,
Alineatul (4) din Articolul 6 a fost modificat de Articolul I din ORDINUL nr. 2.496 din 24 decembrie 2013, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 14 din 09 ianuarie 2014
)
 + 
Articolul 7Investițiile FPJ în fonduri și investițiile inițiale ale fondurilor în întreprinderi mici și mijlocii pot fi realizate până la data de 31 decembrie 2013 (sau până la o dată ulterioară, în cazul în care aplicabilitatea Reg. 800/2008 va fi prelungită).
II.Sectoare și activități neeligibile + 
Articolul 8În cadrul fondurilor de capital de risc, se acordă ajutoare întreprinderilor din toate sectoarele și pentru toate activitățile prevăzute în Codul CAEN Rev. 2 – NACE Rev. 2, cu excepția următoarelor:● secțiunea A, Agricultură, silvicultură și pescuit;● secțiunea B, Industria extractivă, numai codurile:– 05 Extracția cărbunelui superior și inferior;– 0892 Extracția turbei;● secțiunea C, Industria prelucrătoare, numai codurile:– 10 Industria alimentară;– 12 Fabricarea produselor din tutun;– 24 Industria metalurgică;– 2051 Fabricarea explozivilor;– 206 Fabricarea fibrelor sintetice și artificiale;– 242 Producția de tuburi, țevi, profile tubulare și accesorii pentru acestea din oțel;– 243 Fabricarea altor produse prin prelucrarea primară a oțelului;– 2452 Turnarea oțelului;– 254 Fabricarea armamentului și muniției;– 301 Construcția de nave și bărci;– 304 Fabricarea vehiculelor militare de luptă;– 1101 Distilarea, rafinarea și mixarea băuturilor alcoolice;– 1104 Fabricarea altor băuturi nedistilate, obținute prin fermentare;● secțiunea F, numai codul 411, Dezvoltare (promovare) imobiliară;● secțiunea L, Tranzacții imobiliare;● secțiunea K, Intermedieri financiare și asigurări;● secțiunea N, Activități de servicii administrative și activități de servicii suport;● secțiunea O, Administrație publică și apărare; asigurări sociale din sistemul public;● secțiunea R, Activități de spectacole, culturale și recreative;● secțiunea T, Activități ale gospodăriilor private în calitate de angajator de personal casnic; activități ale gospodăriilor private de producere de bunuri și servicii destinate consumului propriu;● secțiunea U, Activități ale organizațiilor și organismelor extrateritoriale.De asemenea, în cadrul fondurilor de capital de risc nu se vor acorda ajutoare întreprinderilor cu activități în domeniile comercializării armelor și munițiilor, clonării umane și organismelor modificate genetic.
III.Definiții + 
Articolul 9În sensul prezentei scheme următorii termeni se definesc astfel:a)ajutoare/ajutor de stat înseamnă orice măsură care îndeplinește toate criteriile prevăzute la art. 87(1) din Tratatul de instituire a Comunității Europene;b)întreprinderi mici și mijlocii sau IMM sunt întreprinderile care respectă criteriile prevăzute în anexa I la Reg. 800/2008 . În prezenta schemă microîntreprinderile sunt încadrate în categoria întreprinderilor mici;c)întreprindere aflată în dificultate, în cazul în care beneficiarul este o întreprindere mică sau mijlocie, este întreprinderea care îndeplinește următoarele condiții:(i)în cazul unei societăți cu răspundere limitată, atunci când mai mult de jumătate din capitalul social a dispărut, peste un sfert din acest capital fiind pierdut în ultimele 12 luni; sau(ii)în cazul unei societăți în care cel puțin o parte dintre asociați răspund nelimitat pentru datoriile întreprinderii, atunci când mai mult de jumătate din capitalul propriu a dispărut, așa cum reiese din contabilitatea societății, peste un sfert din acest capital fiind pierdut în ultimele 12 luni; sau(iii)indiferent de tipul societății, când respectiva întreprindere întrunește condițiile prevăzute de legislația națională privind procedura insolvenței;(iv)o IMM cu o vechime de mai puțin de 3 ani nu se consideră a fi în dificultate în această perioadă în sensul prezentei scheme, cu excepția cazului în care îndeplinește condițiile prevăzute la pct. (iii);d)întreprindere-țintă înseamnă o întreprindere în care un investitor sau un fond de investiții dorește să investească;e)intensitatea ajutorului înseamnă valoarea ajutorului, exprimată ca procentaj din costurile eligibile. Ajutorul plătit în tranșe va fi actualizat la valoarea lui în momentul acordării. Rata dobânzii care trebuie aplicată la actualizare este rata de referință aplicabilă la data acordării ajutorului. Toate sumele utilizate vor fi calculate înainte de aplicarea unor deduceri fiscale sau altor taxe. Intensitatea ajutorului se calculează pentru fiecare beneficiar;f)capital inițial (seed capital) înseamnă finanțarea furnizată pentru a studia, evalua și dezvolta un concept inițial, înaintea fazei de lansare;g)capital de pornire (start-up capital) înseamnă finanțarea acordată pentru dezvoltarea produsului și marketing inițial unor întreprinderi care nu și-au vândut produsul sau serviciul în mod comercial și care nu generează încă un profit;h)capital de extindere înseamnă finanțarea acordată pentru dezvoltarea și extinderea unei întreprinderi, care poate sau nu să fi atins pragul de rentabilitate ori să genereze profit, în scopul creșterii capacității de producție, dezvoltării unei piețe sau a unui produs ori furnizării de fond de rulment suplimentar;i)capital de risc (risk capital) înseamnă finanțarea acordată prin investiții de capital propriu și cvasicapital în întreprinderi aflate în stadii incipiente de dezvoltare (fază inițială, de pornire și de extindere);j)capital propriu (equity) înseamnă participația deținută într-o întreprindere, reprezentată de acțiunile emise în favoarea investitorilor;k)cvasicapital (quasi-equity) înseamnă instrumente financiare a căror profitabilitate pentru deținător este bazată în mod predominant pe profiturile sau pierderile întreprinderii-țintă de bază și care sunt negarantate în caz de neplată;l)fond de capital de risc (sau fond) înseamnă un instrument financiar constituit sub diverse forme juridice conform țării de origine (de exemplu, societate comercială, parteneriat etc.), prin intermediul căruia unul sau mai mulți investitori acționează în mod concertat pentru a realiza investiții de capital de risc, acestea din urmă definite în Reg. 800/2008 ca "investiții de capital propriu și cvasicapital în întreprinderi aflate în stadii incipiente de dezvoltare (fază inițială – seed, de pornire start-up și de extindere – expansion);m)intermediar financiar înseamnă un administrator de fonduri de capital de risc care va fi selecționat de către FEI ca urmare a Apelului pentru expresii de interes JEREMIE pentru a implementa schema de capital de risc. În funcție de rezultatele procesului de selecție, vor fi selectați unul sau mai mulți intermediari financiari, câte unul pentru fiecare fond care va fi înființat;n)investitor înseamnă o persoană fizică sau juridică care se angajează să plaseze resurse financiare în IMM-uri prin intermediul fondului de capital de risc;o)zone asistate înseamnă regiunile care pot beneficia de ajutoare regionale, astfel cum sunt stabilite în harta ajutoarelor regionale aprobată pentru statul membru în cauză pentru perioada 2007-2013.
IV.Intermediari financiari, investitori în fonduri și fonduri + 
Articolul 10FEI va selecta intermediari financiari pentru gestionarea fondurilor aplicând Criteriile de evaluare ale POS CCE, aprobate de Comitetul de monitorizare al POS CCE, respectiv:– relevanța proiectului;– calitatea proiectului;– maturitatea proiectului;– capacitatea beneficiarului de implementare a proiectului;– sustenabilitatea proiectului. + 
Articolul 11În selectarea intermediarilor financiari, FEI respectă următoarele principii fundamentale:a)egalitate de șanse;b)nediscriminare;c)confidențialitate; șid)transparență. + 
Articolul 12Conform criteriilor și principiilor la care se face referire în art. 10 și 11, FEI va evalua capacitatea intermediarilor financiari de a gestiona fonduri de capital de risc, gradul de îndeplinire a cerințelor specifice, și va evalua capacitatea acestora de a atrage surse private de finanțare. + 
Articolul 13Costurile de management plătibile intermediarilor financiari selecționați vor fi stabilite în mod competitiv, conform prevederilor art. 43 din Reg. 1.828/2006 . + 
Articolul 14În conformitate cu art. 43 din Reg. 1.828/2006 , intermediarii financiari vor înființa fondurile fie ca entități juridice noi, independente, fie ca blocuri separate de finanțare în cadrul acestora, supuse unor reguli de implementare specifice, cu precădere în ceea privește deschiderea de conturi separate, pentru a se distinge între resursele nou-investite, inclusiv cele puse la dispoziție de POS CCE, și resursele deja existente în cadrul intermediarului financiar. + 
Articolul 15Intermediarii financiari vor administra fondurile pe baze comerciale. Pentru a garanta că fondurile de investiții vor fi administrate pe baze comerciale, participanții fiecărui fond de investiții vor încheia cu un administrator de fonduri profesionist un contract care să prevadă că remunerarea administratorului este corelată cu rezultatele obținute și să stabilească obiectivele fondului și calendarul investițiilor. + 
Articolul 16Pentru fiecare fond:a)fiecare intermediar financiar va atrage direct surse private de finanțare care să însumeze cel puțin 30% din capitalul total al fondului;b)fondul va efectua cel puțin 70% din investițiile sale în IMM-uri sub formă de capital propriu sau cvasicapital. + 
Articolul 17Investitorii privați sunt reprezentați în procesul de luare a deciziilor printr-un comitet consultativ sau printr-un comitet al investitorilor. + 
Articolul 18Intermediarii financiari și investitorii unui fond vor semna acorduri operaționale în care se vor prevedea obiectivele fondului, calendarul investițiilor și alți termeni operaționali definiți prin Acordul de finanțare aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 514/2008, precum și faptul că remunerarea intermediarului financiar este corelată cu rezultatele financiare ale fondului. + 
Articolul 19În gestionarea fondului, fiecare intermediar financiar va utiliza cele mai bune practici și mijloace de control corespunzătoare caracterului public al FPJ, ținând cont, între altele, de liniile directoare dezvoltate de Asociația Europeană a Capitalului de Risc (EVCA). + 
Articolul 20Fiecare fond va exista până la înstrăinarea tuturor investițiilor în întreprinderi, dar nu mai mult de perioada fixată de FEI. + 
Articolul 21Pentru a realiza o corespondență între cerința cheltuirii fondurilor puse la dispoziție de POS CCE până la sfârșitul anului 2015 și faptul că, în mod normal, un fond de capital de risc este creat pentru o durată de 10 ani, fondurile de capital de risc pot aplica un model asimetric de contribuții efective ale investitorilor. Mai precis, la fiecare cerere de plată din partea fondului cu ocazia realizării unei investiții într-o IMM sau a plății unor costuri de management ale fondului, FPJ va putea plăti direct către fond 100% din suma solicitată. Simultan, investitorii privați vor plăti suma corespondentă participării lor la fond, de minimum 30%, într-un cont escrow purtător de dobândă. Sumele din contul escrow vor putea fi utilizate începând cu 1 ianuarie 2016 sau la o dată anterioară, în cazul în care plata efectivă a tuturor resurselor FPJ pentru investiții și costuri de management ale fondului se va fi finalizat înainte de 31 decembrie 2015. Detaliile privind plățile și contul escrow vor fi stabilite, dacă va fi cazul, în contractul operațional pe care FEI îl va semna cu fiecare intermediar financiar selecționat, conform prevederilor Acordului de finanțare. + 
Articolul 22Se va asigura că interesele economice ale investitorilor publici și ale investitorilor privați, precum și riscurile asumate de cele două categorii de investitori vor fi aliniate pe durata existenței fondului. Investitorii publici și investitorii privați vor suporta riscurile investițiilor de la nivelul întreprinderilor-țintă în mod pari passu (nepreferențial), indiferent de originea fondurilor utilizate pentru efectuarea unei investiții. + 
Articolul 23Distribuirea estimativă a veniturilor fiecărui fond se va face conform următorului mecanism:a)în primul rând, 100% către investitori (proporțional cu interesele economice de la nivelul de bază al investiției în întreprinderi-țintă), până când aceștia vor fi primit venituri egale cu contribuțiile efectiv plătite de aceștia (fie direct către fond, fie în contul de escrow) până la data acestei distribuiri.În cazul în care în urma distribuirii conform lit. a) rămân venituri nedistribuite:b)în al doilea rând, 100% către toți investitorii (proporțional cu interesele economice de la nivelul de bază), până când fiecare investitor va fi primit o sumă egală cu o rată anuală cumulată de rentabilitate de 6% calculată pe baza contribuțiilor plătite de aceștia și încă nerestituite.În cazul în care în urma distribuirii conform lit. b) rămân venituri nedistribuite:c)în al treilea rând, 100% către intermediarul financiar, până când acesta va fi primit o sumă suplimentară egală cu 20% din totalul veniturilor preferențiale distribuite către investitori conform paragrafelor de mai sus.În cazul în care în urma distribuirii conform lit. c) rămân venituri nedistribuite:d)în al patrulea rând, 80% către investitori și 20% către intermediarul financiar.
V.Investițiile fondurilor de capital de risc și beneficiarii investițiilor + 
Articolul 24Obiectivul fondurilor de capital de risc este dezvoltarea sectorului investițiilor de capital de risc din România. + 
Articolul 25În cadrul fondurilor de capital de risc pot beneficia de investiții numai întreprinderile mici și mijlocii. + 
Articolul 26Beneficiarii trebuie să fie înregistrați în România, să nu fie în stare de faliment ori lichidare, să nu aibă afacerile administrate de un judecător-sindic sau activitățile lor comerciale să fie suspendate ori să facă obiectul unui aranjament cu creditorii sau să fie într-o situație similară cu cele anterioare, reglementată prin lege. + 
Articolul 27Beneficiarii trebuie să își fi îndeplinit obligațiile de plată a impozitelor, taxelor și contribuțiilor de asigurări sociale către bugetele componente ale bugetului general consolidat (buget de stat, bugete speciale, bugete locale), în conformitate cu prevederile legale în vigoare. + 
Articolul 28Reprezentantul legal al beneficiarului trebuie să nu fi fost condamnat în ultimii 3 ani, prin hotărâre definitivă a unei instanțe judecătorești, pentru o faptă care a adus atingere eticii profesionale sau pentru comiterea unei greșeli în materie profesională. + 
Articolul 29Beneficiarii trebuie să nu fie obiect al unui ordin de recuperare în urma unei decizii anterioare a Comisiei Europene privind declararea unui ajutor de stat ca fiind ilegal și incompatibil cu piața comună sau, în cazul în care au făcut obiectul unei astfel de decizii, aceasta a fost deja executată și ajutorul a fost integral recuperat, inclusiv dobânda de recuperare aferentă. + 
Articolul 30(1)În cadrul activităților prevăzute în statutul fiecărui beneficiar nu sunt prevăzute activități care se regăsesc în cuprinsul sectoarelor și activităților neeligibile, așa cum apar acestea la cap. II.(2)Beneficiarii sunt numai cei care nu vor fi considerați "întreprinderi aflate în dificultate" în conformitate cu definiția din art. 9 lit. (c).(3)Beneficiarul îndeplinește și alte condiții specificate în apelul de proiecte și anexele acestuia, care nu aduc atingere prevederilor în materie de ajutor de stat. + 
Articolul 31Tranșele investițiilor care urmează să fie realizate de un fond de capital de risc nu depășesc 1,5 milioane euro per întreprindere-țintă, pe parcursul oricărei perioade de 12 luni.
VI.Modalitatea de implementare a schemei + 
Articolul 32(1)Fondurile de capital de risc vor investi resursele financiare puse la dispoziție de investitori în întreprinderi mici și mijlocii, prin mijloace specifice cum ar fi: constituirea de societăți comerciale, achiziția unei participații la capitalul social al unor societăți existente, majorarea capitalului social, cvasicapital etc.(2)Investițiile se efectuează:– pentru a studia, evalua și dezvolta un concept inițial, înaintea fazei de lansare ("capital inițial")– pentru dezvoltarea produsului și marketing inițial, în cazul întreprinderilor care nu și-au vândut produsul sau serviciul în mod comercial și care nu generează încă un profit ("capital de pornire");– pentru dezvoltarea și extinderea unei întreprinderi, care poate sau nu să fi atins pragul de rentabilitate ori să genereze profit, în scopul creșterii capacității de producție, dezvoltării unei piețe sau a unui produs ori furnizării de fond de rulment suplimentar ("capital de extindere").(3)Întreprinderile-țintă vor fi identificate într-o primă fază de către intermediarii financiari pe baza criteriilor de eligibilitate stabilite în prezenta schemă și vor fi selecționate pe baza unui plan de afaceri viabil, în vederea dezvoltării activității în România, în urma unui proces de evaluare specific.(4)Pentru a garanta că măsura privind capitalul de risc urmărește obținerea de profit, trebuie îndeplinite următoarele condiții:a)existența unui plan de afaceri pentru fiecare investiție, în vederea dezvoltării activității în România, cuprinzând detalii pentru dezvoltarea produsului, a vânzărilor și a profitabilității și care să stabilească viabilitatea ex ante a proiectului; acest plan de afaceri va trebui să conțină cel puțin elementele cuprinse în anexa nr. 1 la prezenta schemă – Plan de afaceri (elemente principale);b)existența unei strategii de ieșire clare și realiste pentru fiecare investiție.(5)Fiecare fond va păstra pe o perioadă limitată investiția într-o IMM. În acest timp, intermediarul financiar va monitoriza evoluția întreprinderii și va adăuga valoare acesteia, atât prin investirea de sume suplimentare în condițiile prezentei scheme, în funcție de cerințele specifice de finanțare ale fiecărei întreprinderi, cât și prin participare la strategia și conducerea întreprinderii.(6)După o perioadă de timp limitată, de obicei 5 ani, fondul înstrăinează investiția (cota de capital social etc.) unui terț, având ca obiectiv realizarea unui profit.(7)Detalierea modalității de implementare a prezentei scheme de ajutor de stat se va face în cadrul apelului de proiecte, acesta fiind publicat pe site-ul FEI http://www.eif.org și pe site-ul Ministerului Economiei, Comerțului și Mediului de Afaceri http://amposcce.minind.ro
VII.Raportarea și monitorizarea + 
Articolul 33Furnizorul de ajutor de stat va transmite Consiliului Concurenței o fișă de informații referitoare la prezenta schemă de ajutor de stat, în forma prevăzută în anexa III la Reg. 800/2008 , în vederea transmiterii către Comisia Europeană în termen de 20 de zile lucrătoare de la intrarea în vigoare a prezentei scheme. Aceste informații vor fi publicate în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene și pe site-ul Comisiei. + 
Articolul 34În vederea asigurării transparenței și a unui control eficient al ajutoarelor de stat, furnizorul de ajutor de stat și autoritatea care administrează schema vor aplica prevederile art. 18 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 117/2006 privind procedurile naționale în domeniul ajutorului de stat, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 137/2007, și vor transmite Consiliului Concurenței rapoarte anuale privind prezenta schemă de ajutor de stat, în vederea transmiterii acestora Comisiei Europene, conform prevederilor Regulamentului (CE) nr. 659/1999 al Consiliului din 22 martie 1999 de stabilire a normelor de aplicare a articolului 93 din Tratatul CE și ale Regulamentului (CE) nr. 794/2004 al Comisiei din 21 aprilie 2004 de punere în aplicare a Regulamentului (CE) nr. 659/1999 al Consiliului de stabilire a normelor de aplicare a articolului 93 din Tratatul CE. În acest sens se va lua în considerare declarația pe propria răspundere a întreprinderii-țintă privind ajutoarele de stat, conform anexei nr. 2 la prezenta schemă. + 
Articolul 35Schema de ajutor de stat va fi publicată integral pe site-ul furnizorului de ajutor de stat la adresa www.minind.ro și pe pagina autorității care administrează schema la adresa www.eif.org + 
Articolul 36Furnizorul de ajutor de stat și autoritatea care administrează schema vor păstra evidența detaliată a ajutoarelor acordate în baza prezentei scheme pe o durată de 10 ani de la data la care ultima alocare specifică a fost acordată în baza prezentei scheme. Această evidență trebuie să conțină toate informațiile necesare pentru a demonstra respectarea condițiilor impuse de legislația comunitară în domeniul ajutorului de stat, inclusiv informații privind tipul de beneficiar, efectul stimulativ și costurile eligibile. + 
Articolul 37(1)Furnizorul are obligația de a supraveghea permanent ajutoarele acordate, aflate în derulare, și de a dispune măsurile care se impun.(2)Furnizorul are obligația de a transmite Consiliului Concurenței, în formatul și în termenul prevăzut de Regulamentul privind procedurile de monitorizare a ajutoarelor de stat, toate datele și informațiile necesare pentru monitorizarea ajutoarelor de stat la nivel național.
 + 
Articolul 38Pe baza unei cereri scrise, furnizorul va transmite Comisiei Europene, prin Consiliul Concurenței, în 20 de zile lucrătoare sau în termenul fixat în cerere, toate informațiile pe care Comisia Europeană le consideră necesare pentru evaluarea respectării condițiilor acestei scheme de ajutor de stat. + 
Articolul 39Autoritatea care administrează schema are obligația de a pune la dispoziția furnizorului de ajutor de stat, în formatul și în termenul solicitat de către acesta, toate datele și informațiile necesare în vederea îndeplinirii procedurilor de raportare și monitorizare ce cad în sarcina furnizorului conform prezentului capitol. + 
Anexa nr. 1la schemăPlan de afaceri (elemente principale)1.Rezumatul executiv prezintă în mod sintetic conținutul întregului plan de afaceri.2.Istoricul întreprinderii descrie evoluția întreprinderii de la creare până la data planului de afaceri. În cazul investițiilor de capital inițial (seed) și de pornire (start-up), se va prezenta conceptul de bază al afacerii.3.Prezentarea echipei de conducere care va asigura îndeplinirea indicatorilor prevăzuți în planul de afaceri se va axa pe experiența relevantă (comercială, operațională și de management), pe gradul de omogenitate și pe remunerarea și motivarea managerilor. În cazul în care echipa de conducere este incompletă, se vor include profilurile managerilor care urmează să fie recrutați.4.Produsele/Serviciile companiei vor fi prezentate în mod sintetic, cu accent pe avantajele competitive, stadiul de dezvoltare și eventualele aspecte legate de înregistrarea mărcii/patentului de invenție.5.Analiza pieței și a concurenței va include o estimare realistă a cererii pentru produsele/serviciile companiei, analiza competitorilor, prezentarea pieței și a perspectivelor acesteia, precum și descrierea barierelor de intrare pe piață, a canalelor de distribuție, a potențialelor riscuri și a modalităților de a le face față.6.Strategia de comercializare a produselor/serviciilor va fi definită în concordanță cu piața identificată și va include politica de distribuție națională/internațională, politica de preț, mijloacele de diferențiere a produselor/serviciilor, precum și politica de promovare și comunicare.7.Prognoza financiară, bazată pe ipoteze justificate de analizele precedente, se va referi la următorii 3-5 ani ai companiei și va include contul de profit și pierdere, bilanțul și fluxul de numerar. În discuțiile cu fondurile de investiții se obișnuiește prezentarea mai multor variante/scenarii de prognoză.8.Necesarul de finanțare va fi prezentat atât ca nivel, cât și ca structură (investiție de capital, credit etc.). Se vor detalia: utilizarea resurselor financiare, planificarea în timp, structura capitalului social înainte și după obținerea finanțării.9.Posibilitățile estimative de ieșire a investitorului financiar din afacere, care constituie un criteriu important al unui fond în demararea unei investiții, vor fi prezentate pe scurt în planul de afaceri.
 + 
Anexa nr. 2la schemăDeclarație pe propria răspundere    Subsemnatul(a) …………………….., identificat(ă) cu B.I./C.I.  seria … nr. ………., eliberat(ă) de …………. la data de ……….,  cu domiciliul în localitatea …………, str. ………………. nr. ….,  bl. …., sc. ….., ap. …., sectorul/județul ……………., în calitate  de reprezentant legal al operatorului economic ………………………..,    declar pe propria răspundere că activitățile pentru care solicit finanțarea  fac/nu fac obiectul altui ajutor sau oricărui alt tip de subvenție în cadrul  altor programe/subprograme cu finanțare publică legate de aceleași costuri  eligibile – investiții de capital de risc.    DA []    NU []    Dacă da: ┌────┬───────────────────┬──────────────┬───────────────┬────────────────────┐ │Nr. │  Anul acordării   │  Instituția  │   Programul   │Cuantumul ajutorului│ │crt.│ajutorului de stat │ finanțatoare │ prin care s-a │   acordat (euro)   │ │    │                   │              │   beneficiat  │                    │ │    │                   │              │  de finanțare │                    │ ├────┼───────────────────┼──────────────┼───────────────┼────────────────────┤ │    │                   │              │               │                    │ └────┴───────────────────┴──────────────┴───────────────┴────────────────────┘  în conformitate cu prevederile  Regulamentului (CE) nr. 800/2008  al Comisiei  din 6 august 2008 de declarare a anumitor categorii de ajutoare compatibile  cu piața comună în aplicarea articolelor 87 și 88 din tratat (Regulament  general de exceptare pe categorii de ajutoare), publicat în Jurnalul Oficial  al Uniunii Europene nr. L 214 din 9 august 2008.    Declar pe propria răspundere că toate informațiile furnizate și consemnate  în prezenta declarație sunt corecte și complete și înțeleg că orice omisiune  sau incorectitudine în prezentarea informațiilor este pedepsită conform  legii.    Numele și prenumele    ………………….    Funcția    ………………….    Semnătura autorizată și ștampila solicitantului    ………………………………………..    Data semnării    ……………………
–-

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x