SCHEMĂ TRANSPARENTĂ DE AJUTOR DE MINIMIS din 30 decembrie 2013

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 02/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL ECONOMIEI
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 46 din 20 ianuarie 2014
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ART. 1REFERIRE LAHG 916 20/11/2013
ART. 33REFERIRE LALEGE 137 17/05/2007
ART. 33REFERIRE LAOUG 117 21/12/2006 ART. 6
ART. 36REFERIRE LALEGE 137 17/05/2007
ART. 36REFERIRE LAOUG 117 21/12/2006 ART. 18
ART. 39REFERIRE LAORDIN 175 20/06/2007
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulAPROBAT DEORDIN 2499 30/12/2013
ActulCONTINUT DEORDIN 2499 30/12/2013





Notă
Aprobată prin ORDINUL nr. 2.499 din 30 decembrie 2013, publicat în Monitorul Oficial nr. 46 din 20 ianuarie 2014.
 + 
Capitolul IPrevederi generale + 
Articolul 1(1)Prezenta reglementare instituie o schemă transparentă de ajutor de minimis sub formă de împrumuturi cu subvenție parțială de dobândă, ca parte integrantă a implementării inițiativei JEREMIE în România.(2)Autoritatea care administrează schema este Fondul European de Investiții, denumit în continuare FEI.(3)Furnizorul de ajutor de minimis este Ministerul Economiei, prin Autoritatea de management a Programului operațional sectorial "Creșterea competitivității economice 2007-2013" (denumit în continuare POS CCE).(4)Beneficiarii ajutorului de minimis sunt întreprinderi mici și mijlocii, definite conform art. 8 lit. e), care îndeplinesc condițiile de eligibilitate prezentate în cap. III.(5)Termenii și expresiile utilizate, care nu sunt altfel definite în cadrul prezentei scheme, respectă definițiile stipulate în Acordul de finanțare dintre Guvernul României și Fondul European de Investiții privind programul JEREMIE în România, semnat la București la 19 noiembrie 2013 și la Luxemburg la 15 noiembrie 2013, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 916/2013 (denumit în continuare „acord de finanțare JEREMIE”). + 
Articolul 2Ajutoarele de minimis sub formă de împrumuturi cu subvenție de dobândă din cadrul prezentei scheme se vor acorda în conformitate cu Regulamentul (CE) nr. 1.998/2006 al Comisiei din 15 decembrie 2006 privind aplicarea articolelor 87 și 88 din tratat ajutoarelor de minimis, denumit în continuare Reg. 1.998/2006 , și cu Regulamentul privind procedurile de monitorizare a ajutoarelor de stat, pus în aplicare prin Ordinul președintelui Consiliului Concurenței nr. 175/2007. + 
Articolul 3În conformitate cu Reg. 1.998/2006 , prezenta schemă de ajutor de minimis nu intră sub incidența obligației de notificare către Comisia Europeană. + 
Articolul 4Inițiativa JEREMIE este un set de acțiuni având ca obiectiv creșterea accesului la finanțare al întreprinderilor mici și mijlocii. În România, inițiativa JEREMIE este organizată prin intermediul FEI, acționând ca Fond de Participare JEREMIE (denumit în continuare FPJ). Prin FPJ, FEI administrează fonduri puse la dispoziție de POS CCE cu cofinanțare din Fondul European de Dezvoltare Regională (denumit în continuare FEDR) pentru utilizare în scopul implementării inițiativei JEREMIE în România. + 
Articolul 5În cadrul POS CCE, Guvernul României a fost de acord să pună la dispoziția FEI fonduri dedicate pentru implementarea inițiativei JEREMIE, cu respectarea Regulamentului (CE) nr. 1.083/2006 al Consiliului din 11 iulie 2006 de stabilire a unor dispoziții generale privind Fondul European de Dezvoltare Regională, Fondul Social European și Fondul de coeziune și de abrogare a Regulamentului (CE) nr. 1.260/1999 (denumit în continuare Reg. 1.083/2006 ) și în conformitate cu acordul de finanțare JEREMIE. Inițiativa JEREMIE este finanțată din POS CCE, axa prioritară 1 "Un sistem de producție inovativ și ecoeficient", domeniul major de intervenție 1.2 "Accesul IMM la finanțare". + 
Articolul 6Normele de aplicare a Reg. 1.083/2006 sunt stabilite prin Regulamentul (CE) nr. 1.828/2006 al Comisiei din 8 decembrie 2006 de stabilire a normelor de punere în aplicare a Regulamentului (CE) nr. 1.083/2006 al Consiliului de stabilire a anumitor dispoziții generale privind Fondul European de Dezvoltare Regională, Fondul Social European și Fondul de coeziune și a Regulamentului (CE) nr. 1.080/2006 al Parlamentului European și al Consiliului privind Fondul European de Dezvoltare Regională, cu modificările și completările ulterioare (denumit în continuare Reg. 1.828/2006 ). + 
Articolul 7(1)Prezenta schemă este cofinanțată din fonduri structurale UE, respectiv Fondul European de Dezvoltare Regională.(2)În cadrul prezentei scheme, suma totală maximă estimată, alocată ajutoarelor de minimis sub formă de împrumuturi cu subvenție parțială de dobândă de către FPJ, va fi de maximum 150 milioane euro (echivalent lei). Defalcarea estimativă pe ani este:– 2014 – 75 milioane euro;– 2015 – 75 milioane euro.(3)Numărul estimat de beneficiari în cadrul schemei este de 2000.(4)Prezenta schemă se aplică de la data publicării ei în Monitorul Oficial al României, Partea I, până la 30 iunie 2014.(5)Pentru perioada de aplicare ulterioară datei de 30 iunie 2014, această schemă de ajutor de minimis va fi armonizată cu prevederile noului regulament privind ajutorul de minimis elaborat de Comisia Europeană. În cazul în care schema nu va fi armonizată cu noile reglementări privind ajutorul de minimis, aceasta își va pierde valabilitatea.
 + 
Capitolul IIDefiniții + 
Articolul 8În sensul prezentei scheme, următorii termeni se definesc astfel:a)ajutoare/ajutor de stat înseamnă orice măsură care îndeplinește toate criteriile prevăzute la art. 107(1) din Tratatul de funcționare al Uniunii Europene;b)acord operațional înseamnă, în contextul prezentei scheme, un acord încheiat de FEI, acționând ca FPJ, cu un intermediar financiar, având ca obiect o facilitate de împrumut care respectă atât condițiile prezentei scheme, cât și alte condiții prevăzute în apelul pentru expresii de interes JEREMIE (JER-002/4) care nu aduc atingere prevederilor în materie de ajutoare de stat;c)apel pentru expresii de interes JEREMIE înseamnă, în contextul prezentei scheme și conform acordului de finanțare JEREMIE, o solicitare de oferte care are ca scop identificarea intermediarilor financiari adecvați care vor primi contribuții de la FPJ; apelul pentru expresii de interes JEREMIE se publică pe site-ul FEI (www.eif.org);d)împrumutul cu subvenție parțială de dobândă, în contextul prezentei scheme, un angajament prin care băncile selectate de FEI în urma apelului pentru expresii de interes vor acorda credite (împrumuturi) cu dobândă subvenționată către întreprinderi eligibile, în condițiile acordului operațional semnat cu FEI;e)întreprinderi mici și mijlocii sau IMM sunt întreprinderi care respectă criteriile prevăzute în anexa I la Regulamentul (CE) nr. 800/2008 al Comisiei din 6 august 2008 de declarare a anumitor categorii de ajutoare compatibile cu piața comună în aplicarea articolelor 87 și 88 din tratat (Regulament general de exceptare pe categorii de ajutoare); în prezenta schemă, microîntreprinderile sunt încadrate în categoria întreprinderilor mici;f)întreprindere aflată în dificultate, conform Liniilor directoare comunitare privind ajutorul de stat pentru salvarea și restructurarea întreprinderilor aflate în dificultate (publicate în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene seria C nr. 244 din 1 octombrie 2004), este o întreprindere care îndeplinește următoarele condiții:(i)în cazul unei societăți cu răspundere limitată, atunci când mai mult de jumătate din capitalul social a dispărut, peste un sfert din acest capital fiind pierdut în ultimele 12 luni; sau(ii)în cazul unei societăți în care cel puțin o parte dintre asociați răspund nelimitat pentru datoriile întreprinderii, atunci când mai mult de jumătate din capitalul propriu a dispărut, așa cum reiese din contabilitatea societății, peste un sfert din acest capital fiind pierdut în ultimele 12 luni; sau(iii)indiferent de tipul societății, când respectiva întreprindere întrunește condițiile prevăzute de legislația națională privind procedura insolvenței;(iv)chiar și atunci când niciuna dintre condițiile prevăzute mai sus nu este îndeplinită, o întreprindere poate să fie totuși considerată în dificultate, în special în cazul în care sunt prezente simptomele obișnuite ale unei întreprinderi aflate în dificultate, cum ar fi: creșterea pierderilor, scăderea cifrei de afaceri, creșterea inventarelor pe stocuri, supracapacitate, flux de capital în declin, îndatorare crescută, creșterea comisioanelor financiare și scăderea sau dispariția valorii activului net. În cazuri foarte grave, o întreprindere poate să fi devenit deja insolvabilă sau poate face obiectul procedurilor de insolvență colectivă prevăzute de legislația națională;g)intensitatea ajutorului înseamnă valoarea ajutorului, exprimată ca procent din costurile eligibile. Ajutorul plătit în tranșe va fi actualizat la valoarea lui în momentul acordării. Rata dobânzii care trebuie aplicată la actualizare este rata de referință aplicabilă la data acordării ajutorului. Toate sumele utilizate vor fi calculate înainte de aplicarea unor deduceri fiscale sau altor taxe;h)intermediar financiar înseamnă o bancă, persoană juridică română sau sucursală a unei bănci din alt stat membru al Uniunii Europene, autorizată de Banca Națională a României să funcționeze pe teritoriul României, și cu care FEI, acționând ca FPJ, va semna un acord operațional cu privire la o facilitate de garanție de portofoliu de credite în condițiile prezentei scheme. În funcție de rezultatele apelului pentru expresii de interes, vor fi selectați unul sau mai mulți intermediari financiari.
 + 
Capitolul IIICondiții de eligibilitate pentru beneficiari + 
Articolul 9Prezenta schemă transparentă de ajutor de minimis se aplică pe tot teritoriul României, în toate cele 8 regiuni de dezvoltare. + 
Articolul 10În cadrul schemei se acordă ajutoare întreprinderilor mici și mijlocii din toate sectoarele și activitățile prevăzute în Codul CAEN Rev. 2 – NACE Rev. 2, cu excepția următoarelor:1.Sectoarele și activitățile prevăzute la art. 1 alin. (1) din Reg. 1.998/2006 , și anume:– pescuit și acvacultură, reglementate de Regulamentul (CE) nr. 104/2000 al Consiliului din 17 decembrie 1999 privind organizarea comună a piețelor în sectorul produselor pescărești și de acvacultură;– producția primară de produse agricole, astfel cum sunt enumerate în anexa I la Tratatul privind funcționarea Uniunii Europene (tratat);– transformarea și comercializarea produselor agricole, astfel cum sunt enumerate în anexa I la tratat, în următoarele cazuri:a)atunci când valoarea ajutorului este stabilită pe baza prețului sau a cantității produselor în cauză achiziționate de la producătorii primari sau introduse pe piață de întreprinderile în cauză;b)atunci când ajutorul este condiționat de transferarea lui parțială sau integrală către producătorii primari;– activități legate de export către țări terțe sau către state membre, respectiv ajutoare legate direct de cantitățile exportate, ajutoare destinate înființării și funcționării unei rețele de distribuție sau destinate altor cheltuieli curente legate de activitatea de export; – ajutoarele subordonate folosirii mărfurilor naționale în locul celor importate;– sectorul cărbunelui, în sensul Regulamentului (CE) nr. 1.407/2002 al Consiliului din 23 iulie 2002 privind ajutorul de stat pentru industria cărbunelui;– achiziția de vehicule de transport rutier de mărfuri, când ajutoarele sunt acordate întreprinderilor care efectuează transport rutier de mărfuri în numele terților;– întreprinderi aflate în dificultate.2.Următoarele sectoare și activitățile conform CAEN Rev. 2:● Secțiunea A, Agricultură, silvicultură și pescuit;● Secțiunea B, Industria extractivă, numai codurile:– 05 Extracția cărbunelui superior și inferior;– 0892 Extracția turbei;● Secțiunea C, Industria prelucrătoare, numai codurile:– 12 Fabricarea produselor din tutun;– 24 Industria metalurgică;– 2051 Fabricarea explozivilor;– 206 Fabricarea fibrelor sintetice și artificiale;– 254 Fabricarea armamentului și muniției;– 301 Construcția de nave și bărci;– 304 Fabricarea vehiculelor militare de luptă;– 1101 Distilarea, rafinarea și mixarea băuturilor alcoolice;– 1104 Fabricarea altor băuturi nedistilate, obținute prin fermentare;● Secțiunea F, numai codul 411, Dezvoltare (promovare) imobiliară;● Secțiunea L, Tranzacții imobiliare;● Secțiunea K, Intermedieri financiare și asigurări.3.De asemenea, în cadrul schemei nu se vor acorda ajutoare întreprinderilor cu activități în domeniile comercializării armelor și munițiilor, clonării umane și organismelor modificate genetic.
 + 
Articolul 11Beneficiarii trebuie să fie înregistrați în România, să nu fie în stare de faliment ori lichidare, să nu aibă afacerile administrate de un judecător-sindic sau activitățile lor comerciale să fie suspendate ori să facă obiectul unui aranjament cu creditorii sau să fie într-o situație similară cu cele anterioare, reglementată prin lege. + 
Articolul 12Beneficiarii trebuie să își fi îndeplinit obligațiile de plată a impozitelor, taxelor și contribuțiilor de asigurări sociale către bugetele componente ale bugetului general consolidat (buget de stat, bugete speciale, bugete locale), în conformitate cu prevederile legale în vigoare. + 
Articolul 13Reprezentantul legal al fiecărui beneficiar trebuie să nu fi fost condamnat în ultimii 3 ani, prin hotărâre definitivă a unei instanțe judecătorești, pentru o faptă care a adus atingere eticii profesionale sau pentru comiterea unei greșeli în materie profesională. + 
Articolul 14Beneficiarii trebuie să nu fie obiectul unui ordin de recuperare în urma unei decizii anterioare a Comisiei Europene privind declararea unui ajutor de stat ca fiind ilegal și incompatibil cu piața comună sau, în cazul în care a făcut obiectul unei astfel de decizii, aceasta trebuie să fi fost deja executată și ajutorul să fi fost integral recuperat, inclusiv dobânda de recuperare aferentă. + 
Articolul 15Beneficiarii trebuie să îndeplinească și alte condiții specificate în apelul pentru expresii de interes și în anexele la acesta, care nu aduc atingere prevederilor în materie de ajutor de stat.
 + 
Capitolul IVSelectarea intermediarilor financiari + 
Articolul 16FEI va selecta unul sau mai mulți intermediari financiari (bănci) pentru implementarea facilității de garanție care face obiectul prezentei scheme, aplicând Criteriile de evaluare ale POS CCE, aprobate de Comitetul de monitorizare al POS CCE, respectiv:– relevanța proiectului;– calitatea proiectului;– maturitatea proiectului;– capacitatea beneficiarului de implementare a proiectului;– sustenabilitatea proiectului. + 
Articolul 17În selectarea intermediarilor financiari, FEI va respecta următoarele principii fundamentale:a)egalitate de șanse; b) nediscriminare; c) confidențialitate; și d) transparență.
 + 
Articolul 18Conform criteriilor și principiilor la care se face referire în art. 16 și 17, FEI a lansat un apel pentru expresii de interes JEREMIE, care a fost publicat pe site-ul www.eif.org. În cadrul evaluării expresiilor de interes depuse de intermediarii financiari se analizează, între altele, capacitatea acestora de a acorda credite noi pentru întreprinderi mici și mijlocii în condițiile prevăzute în apelul pentru expresii de interes JEREMIE, precum și sprijinul acordat IMM-urilor sub formă de condiții îmbunătățite de creditare ca urmare a prezenței ajutorului de minimis conform prezentei scheme.
 + 
Capitolul VModalitatea de implementare a schemei + 
Articolul 19(1)În cadrul prezentei scheme se vor încheia de către FEI (FPJ) unul sau mai multe acorduri operaționale cu unul sau mai mulți intermediari financiari (bănci). Fiecare bancă cu care se semnează un acord operațional JEREMIE primește de la FEI o facilitate de credit, în scopul acordării de credite pentru IMM-uri eligibile cofinanțate în mod egal de FEI (FPJ) la dobândă zero și de către bancă la dobânda pieței, conform unei rate de cofinanțare prestabilite în apelul pentru expresii de interes (în acest caz: 50% FEI/FPJ, 50% banca).(2)Banca împrumutată nu plătește dobândă către FEI (FPJ) câtă vreme fondurile obținute prin linia de credit JEREMIE sunt transformate în credite acordate IMM într-un timp foarte scurt, conform specificațiilor prevăzute în fiecare acord operațional.(3)Prin cofinanțarea de 50% cu dobândă zero din facilitatea JEREMIE, fiecare întreprindere împrumutată în cadrul acestui instrument beneficiază de un credit la aproximativ jumătate din dobânda de piață a băncii respective pe care întreprinderea ar fi plătit-o dacă nu ar fi existat facilitatea JEREMIE. + 
Articolul 20Perioada maximă de acordare a creditelor cu dobândă parțial subvenționată va fi de aproximativ 24 de luni de la semnarea acordului operațional cu un intermediar financiar (dar nu mai târziu de 31 decembrie 2015). + 
Articolul 21Pe durata contractelor operaționale, creditele eligibile conform prezentului capitol pot fi acordate de către intermediarul financiar și raportate ulterior către FEI. + 
Articolul 22Prin facilitatea acordată în cadrul prezentei scheme se va putea acoperi cel mult 50% din valoarea fiecărui credit eligibil nou-acordat de un intermediar financiar unei IMM eligibile, conform definițiilor de mai jos. FEI, acționând ca FPJ, și intermediarul financiar vor acționa în mod pari passu (nepreferențial) cu privire atât la suportarea riscului de credit, cât și la eventualele recuperări ulterioare ale pierderilor asociate producerii riscului de credit. + 
Articolul 23Creditele acordate de intermediarii financiari IMM-urilor vor respecta următoarele condiții de eligibilitate:– durata creditelor/liniilor de credit va fi de cel mult 10 ani, inclusiv perioada de grație (dacă va fi cazul);– finanțarea poate avea ca obiect: investiții (active tangibile și intangibile), leasing operațional, capital de lucru;– o întreprindere eligibilă va putea beneficia de unul sau mai multe credite, cu condiția respectării pragului de minimis;– în cadrul acordurilor operaționale cu intermediarii financiari JEREMIE se vor defini și alte condiții specifice pentru acordarea creditelor. + 
Articolul 24Suma maximă a fiecărui credit acordat către un IMM eligibil se va situa la nivelul la care echivalentul-subvenție brut ar atinge suma de 200.000 euro per întreprindere (respectiv 100.000 euro pentru operatorii economici care activează în domeniul transporturilor) pentru o perioadă consecutivă de 3 ani, în conformitate cu art. 2 paragraful 4 (a) din Reg. 1.998/2006 . + 
Articolul 25Intermediarii financiari cu care FEI, acționând ca FPJ, va semna acorduri operaționale vor administra și monitoriza crearea portofoliului de credite eligibile, raportarea către FEI și acțiunile de recuperare a pierderilor. De asemenea, intermediarii financiari vor monitoriza calculul și raportarea aferente procedurilor relevante în materie de ajutoare de stat prevăzute la cap. IX.
 + 
Capitolul VIDobânda + 
Articolul 26Dobânda plătibilă de către intermediarii financiari către FEI, acționând ca fond de participare JEREMIE, va fi egală cu zero, câtă vreme finanțarea obținută (în avans) în cadrul facilității va fi transferată imediat în credite acordate IMM într-un timp scurt, conform specificațiilor din cadrul fiecărui acord operațional. Diferența dintre suma primită de bancă de la EIF (FPJ) și suma transferată în împrumuturi către IMM este purtătoare de dobândă. Nivelul dobânzii se calculează de la caz la caz în funcție de ratingul extern al băncii și se stabilește prin acordul operațional.
 + 
Capitolul VIICondiții de acordare a ajutorului de minimis sub formă de împrumuturi cu dobândă parțial subvenționată + 
Articolul 27Ajutorul se acordă sub formă de împrumuturi cu dobândă parțial subvenționată, prin cofinanțarea cu dobândă zero de către FEI (FPJ) în proporție de 50% a fiecărui credit eligibil acordat către un IMM eligibil în condițiile prezentei scheme. + 
Articolul 28Înainte de acordarea ajutorului de minimis în cadrul prezentei scheme, respectiv înainte de acordarea unui credit eligibil cu subvenție parțială de dobândă conform cap. V, intermediarul financiar va verifica dacă beneficiarul a mai beneficiat de alte ajutoare de stat sau de minimis pentru aceleași cheltuieli eligibile și dacă regulile de cumul sunt respectate, pe baza unei declarații pe propria răspundere a beneficiarului. + 
Articolul 29Pentru calculul echivalentului-subvenție brut se vor aplica prevederile Reg. 1.998/2006 , completat cu reglementările naționale în vigoare, conform următoarei metodologii:Beneficiul total sau ajutorul acordat întreprinderii beneficiare constă în suma valorilor prezente nete ale diferențelor calculate lunar dintre (a) dobânda lunară pe care întreprinderea ar plăti-o pentru întregul împrumut în cazul în care acesta ar fi finanțat în întregime de către bancă (nivelul pieței) și (b) dobânda lunară efectiv plătită de întreprindere pentru împrumutul acordat cu cofinanțare 50% gratuită prin JEREMIE.Echivalentul-subvenție brut se calculează pentru fiecare împrumut o singură dată, luându-se în considerare dobânda acordată de bancă la data semnării contractului de credit dintre IMM și bancă. Echivalentul-subvenție brut se va actualiza în cazul modificării sumei sau a maturității împrumutului.Pentru calculul valorilor prezente nete, se aplică prevederile Comunicării Comisiei privind revizuirea metodei de stabilire a ratelor de referință și de scont (2008/C 14/02), și anume se ia în considerare rata de scont valabilă la un moment dat pentru România, la care se adaugă o marjă de 100 de puncte de bază.Formula de calcul a echivalentului subvenție brut este următoarea:unde:nESB = Σ (Dp – Dj)/(1 + r)^ii=nESB = echivalentul subvenție brut;n = maturitatea creditului acordat IMM în cadrul prezentei scheme, exprimată în luni calendaristice;Dp = dobânda lunară pe care ar fi plătit-o întreprinderea beneficiară pentru toată suma creditului în absența cofinanțării JEREMIE;Dj = dobânda lunară efectivă pe care o plătește întreprinderea beneficiară pentru toată suma creditului, în condițiile în care creditul este cofinanțat în proporție de 50% din sursa JEREMIE;r = rata de scont conform Comunicării Comisiei privind revizuirea metodei de stabilire a ratelor de referință și de scont (2008/C 14/02), calculată ca suma dintre rata de referință și o marjă de 100 de puncte de bază; de exemplu, de la 1 noiembrie 2013 rata de referință este egală cu 4,37%, ceea ce înseamnă că s-ar utiliza ca rată de scont cifra de 4,37% + 1% = 5,37%.
 + 
Capitolul VIIICumul + 
Articolul 30Ajutorul de minimis acordat în cadrul prezentei scheme nu se cumulează cu alte ajutoare de stat acordate în legătură cu aceleași costuri eligibile, în cazul în care o astfel de cumulare ar avea drept rezultat o intensitate a ajutorului care depășește intensitatea ajutorului stabilită pentru condițiile speciale ale fiecărui caz de un regulament de scutire pe categorii sau de o decizie adoptată de Comisie. + 
Articolul 31În cazul în care valoarea totală a ajutoarelor de minimis acordate unui operator economic pe o perioadă de 2 ani anteriori consecutivi, cumulată cu valoarea alocării financiare acordate în conformitate cu prevederile prezentei scheme, depășește pragul de 200.000 euro (100.000 euro pentru operatorii economici care activează în domeniul transporturilor), echivalent în lei, solicitantul nu poate beneficia de prevederile schemei, nici chiar pentru acea fracție din ajutor care nu depășește acest plafon. + 
Articolul 32Valoarea maximă a ajutorului de minimis de care poate beneficia o întreprindere se calculează cumulându-se ajutoarele de minimis primite în anul fiscal în curs cu ajutoarele de minimis primite în ultimii 2 ani fiscali consecutivi; acesta nu poate depăși echivalentul în lei a 200.000 euro, respectiv 100.000 euro pentru societățile care activează în sectorul transportului rutier.
 + 
Capitolul IXTransparență, raportare și monitorizare + 
Articolul 33Furnizorul va transmite spre informare Consiliului Concurenței prezenta schemă în termen de 15 zile de la data aprobării acesteia, conform art. 6 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 117/2006 privind procedurile naționale în domeniul ajutorului de stat, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 137/2007. + 
Articolul 34Pe baza unei cereri scrise, furnizorul va transmite Comisiei Europene, prin Consiliul Concurenței, în 20 de zile lucrătoare sau în termenul fixat în cerere, toate informațiile pe care Comisia Europeană le consideră necesare pentru evaluarea respectării condițiilor acestei scheme de ajutor de minimis. + 
Articolul 35Schema de ajutor de minimis va fi publicată pe site-ul furnizorului de ajutor de minimis, la adresa www.minind.ro și nu se va implementa înainte de publicare. + 
Articolul 36În vederea asigurării transparenței și a unui control eficient al ajutoarelor de minimis, furnizorul de ajutor de minimis și autoritatea care administrează schema vor aplica prevederile art. 18 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 117/2006, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 137/2007, referitoare la procedura de pregătire a notificării și informării, și vor transmite Consiliului Concurenței rapoarte anuale privind prezenta schemă, în vederea transmiterii acestora Comisiei Europene, în conformitate cu Regulamentul (CE) nr. 659/1999 al Consiliului din 22 martie 1999 de stabilire a normelor de aplicare a articolului 93 din Tratatul CE și cu Regulamentul (CE) nr. 794/2004 al Comisiei din 21 aprilie 2004 de punere în aplicare a Regulamentului (CE) nr. 659/1999 al Consiliului de stabilire a normelor de aplicare a articolului 93 din Tratatul CE. + 
Articolul 37Intermediarul financiar se va asigura că împrumuturile eligibile acordate în cadrul prezentei scheme respectă prevederile relevante în materie de ajutoare de minimis, cu precădere cele ale Reg. 1.998/2006 , și va asigura în permanență actualizarea ratelor de referință și de scont aplicabile. În acest context, intermediarul financiar va fi responsabil cu calculul echivalentului-subvenție brut și pentru aplicarea procedurilor de monitorizare stipulate în art. 3 din Reg. 1.998/2006 . De asemenea, intermediarul financiar va informa în scris întreprinderile beneficiare în cadrul prezentei scheme cu privire la valoarea ajutorului acordat și la caracterul de minimis al acestuia, cu referire la Reg. 1.998/2006 , și le va solicita beneficiarilor declarații pe propria răspundere, conform modelului prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezenta schemă. + 
Articolul 38Furnizorul de ajutor de minimis și autoritatea care administrează schema vor păstra evidența detaliată a ajutoarelor acordate în baza prezentei scheme pe o durată de 10 ani de la data la care ultima alocare specifică a fost acordată în baza prezentei scheme. Această evidență trebuie să conțină toate informațiile necesare pentru a demonstra respectarea condițiilor impuse de legislația comunitară în domeniul ajutorului de stat, inclusiv informații privind tipul de beneficiar, efectul stimulativ și costurile eligibile. + 
Articolul 39(1)Furnizorul are obligația de a supraveghea permanent ajutoarele acordate, aflate în derulare, și de a dispune măsurile care se impun.(2)Furnizorul are obligația de a transmite Consiliului Concurenței, în formatul și în termenul prevăzute de Regulamentul privind procedurile de monitorizare a ajutoarelor de stat, pus în aplicare prin Ordinul președintelui Consiliului Concurenței nr. 175/2007, toate datele și informațiile necesare pentru monitorizarea ajutoarelor de stat la nivel național.
 + 
Articolul 40Autoritatea care administrează schema are obligația de a pune la dispoziția furnizorului de ajutor de minimis, în formatul și în termenul solicitate de către acesta, toate datele și informațiile necesare în vederea îndeplinirii procedurilor de raportare și monitorizare ce cad în sarcina furnizorului conform prezentului capitol.
 + 
Anexăla schemă– Model -
Declarație pe propria răspundere
Subsemnatul(a), …………………, identificat(ă) cu B.I./C.I. seria …… nr. …….., eliberat(ă) de ………… la data de …………., cu domiciliul în localitatea …………………, str. ……………. nr. ……, bl. ….., sc. ……, ap. ……, sectorul/județul …………………………., în calitate de reprezentant legal al operatorului economic ……………………., declar pe propria răspundere următoarele:Declar că întreprinderea se află/nu se află în dificultate, în conformitate cu prevederile Liniilor directoare comunitare privind ajutorul de stat pentru salvarea și restructurarea întreprinderilor aflate în dificultate (publicate în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene seria C nr. 244/2004).Declar pe propria răspundere că activitățile pentru care solicit finanțarea fac/nu fac obiectul altui ajutor de minimis sau oricărui alt tip de subvenție în cadrul altor programe/subprograme cu finanțare publică nerambursabilă.DA []NU []De asemenea, declar pe propria răspundere că în ultimii 3 (trei) ani fiscali, inclusiv anul în curs, am beneficiat/nu am beneficiat de ajutoare de minimis.DA []NU []Dacă da, completați tabelul de mai jos:

Nr. crt. Anul acordăriiajutorului de minimis Instituția finanțatoare Programul prin cares-a beneficiat de finanțare Cuantumul ajutoruluiacordat (euro)
1.
2.
3.

Declar pe propria răspundere că toate informațiile furnizate și consemnate în prezenta declarație sunt corecte și complete și înțeleg că orice omisiune sau incorectitudine în prezentarea informațiilor în scopul de a obține avantaje pecuniare este pedepsită conform legii.Nume/Prenume ………………………..Funcția ………………….Semnătura autorizată și ștampila solicitantului ……………..Data semnării …………..

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x