SCHEMA DE AJUTOR DE STAT din 25 martie 2008

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 23/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL AGRICULTURII SI DEZVOLTARII RURALE
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 267 din 4 aprilie 2008
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ART. 5REFERIRE LAHG 1280 13/08/2004
ART. 6REFERIRE LALEGE 346 14/07/2004
ART. 9REFERIRE LALEGE 346 14/07/2004
ART. 10REFERIRE LALEGE 346 14/07/2004
ART. 10REFERIRE LALEGE 300 28/06/2004
ART. 10REFERIRE LALEGE (R) 31 16/11/1990
ART. 11REFERIRE LALEGE 346 14/07/2004
ART. 11REFERIRE LALEGE 300 28/06/2004
ART. 27REFERIRE LALEGE 346 14/07/2004 ANEXA 1
ART. 32REFERIRE LAORDIN 175 20/06/2007
ART. 32REFERIRE LAREGULAMENT 20/06/2007
ART. 34REFERIRE LALEGE 137 17/05/2007
ART. 34REFERIRE LAOUG 117 21/12/2006
ANEXA 1REFERIRE LALEGE 346 14/07/2004
ANEXA 1REFERIRE LALEGE 346 14/07/2004 ART. 6
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulREFERIT DERAPORT 03/11/2011
ActulCONTINUT DEORDIN 211 25/03/2008
ActulREFERIT DEORDIN 610 01/10/2008

"Stimularea microîntreprinderilor din domeniul prelucrării primare a produselor forestiere lemnoase şi nelemnoase"



1. Titlul schemei + 
Articolul 1Prezenta procedura instituie o schemă transparentă de ajutor de stat pentru realizarea de investiţii în microîntreprinderi, denumită "Stimularea microîntreprinderilor din domeniul prelucrării primare a produselor forestiere lemnoase şi nelemnoase", aferentă măsurii 123 "Creşterea valorii adăugate a produselor agricole" din Programul Naţional de Dezvoltare Rurală 2007-2013.
 + 
Articolul 2(1) Acordarea ajutoarelor de stat pentru microîntreprinderi în cadrul acestei scheme se face cu respectarea criteriilor privind ajutorul de stat prevăzute în Regulamentul CE nr. 70/2001 privind aplicarea articolelor 87 şi 88 din Tratatul CE ajutoarelor de stat pentru întreprinderi mici şi mijlocii*35), denumit în continuare Regulament, modificat şi completat prin Regulamentul CE nr. 364/2004, Regulamentul nr. 1.857/2006 şi Regulamentul nr. 1.976/2006. Prezenta schemă este exceptată de la obligaţia notificării către Comisia Europeană.–––––*35) JO L 10, 13.01.2001, p. 33.(2) Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale, denumit în continuare MADR, prin Autoritatea de management pentru Programul Naţional de Dezvoltare Rurală, este autoritatea responsabilă pentru această schemă, iar implementarea se asigură prin Agenţia de Plăţi pentru Dezvoltare Rurală şi Pescuit.
2. Scopul şi obiectivele schemei + 
Articolul 3Scopul principal al prezentei scheme este de a permite microîntreprinderilor din sectorul forestier să realizeze produse primare forestiere de calitate superioară, conforme cu standardele de calitate din Uniunea Europeană. Acest scop este atins prin realizarea de investiţii pentru modernizarea proceselor tehnologice, pentru realizarea de produse noi cu valoare adăugată superioară, inclusiv produse din biomasă, precum şi pentru modernizarea managementului.
 + 
Articolul 4(1) Obiectivele generale ale prezentei scheme sunt cuprinse în Strategia naţională de dezvoltare a întreprinderilor mici şi mijlocii (IMM) şi au în vedere creşterea competitivităţii microîntreprinderilor din domeniul prelucrării primare a produselor forestiere lemnoase şi nelemnoase şi obţinerea de surse de energie regenerabilă din biomasă forestieră, realizându-se, pe această cale, îmbunătăţirea performanţei generale a întreprinderilor din domeniu.(2) Obiectivele specifice ale prezentei scheme:a) introducerea şi dezvoltarea tehnologiilor şi procedeelor pentru obţinerea de produse forestiere primare;b) adaptarea la noile standarde comunitare atât a activităţilor de prelucrare, procesare, cât şi a celei de distribuţie a produselor forestiere obţinute;c) creşterea valorii adăugate a produselor forestiere cu impact asupra îmbunătăţirii competitivităţii întreprinderilor sprijinite;d) creşterea calităţii produselor obţinute şi obţinerea de noi produse forestiere primare, competitive, cu impact economic asupra procesării ulterioare în întreprinderi din domeniul industriei, a siguranţei alimentare în cazul produselor destinate obţinerii de alimente şi sau medicamente;e) creşterea siguranţei ocupaţionale, menţinerea biodiversităţii şi protejarea mediului.(3) Obiectivele operaţionale: creşterea, în baza prezentei scheme, a numărului de microîntreprinderi modernizate şi a volumului de investiţii în domeniul forestier.
3. Necesitatea şi oportunitatea schemei + 
Articolul 5(1) În conformitate cu Strategia guvernamentală pentru susţinerea dezvoltării întreprinderilor mici şi mijlocii în perioada 2004-2008, aprobata prin Hotărârea Guvernului nr. 1.280/2004*36), România recunoaşte şi apreciază importanţa sectorului IMM ca bază pentru dezvoltarea economiei moderne, dinamice, bazată pe cunoaştere.––––––*36) Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 790 din 27 august 2004.(2) În prezent, există disparităţi profunde la nivel regional în ceea ce priveşte mediul de afaceri, mai ales între zonele urbane şi rurale, fapt datorat în principal unei infrastructuri slab dezvoltate în spaţiul rural, lipsei resurselor financiare a potenţialilor beneficiari, dificultăţilor de accesare a creditelor, dar şi slabei pregătiri antreprenoriale. Microîntreprinderile existente în spaţiul rural sunt în număr redus şi acoperă doar o gamă restrânsă de activităţi productive şi servicii, nevalorificând suficient resursele locale.(3) Numeroase comunităţi locale sunt situate în zone bogate în păduri, activităţile de bază ale populaţiei acestor comunităţi fiind desfăşurate în cadrul microîntreprinderilor silvice locale.(4) Aceste activităţi constau atât în întreţinerea şi exploatarea pădurii, cât şi în transportul, sortarea calitativă, uscarea, depozitarea temporară şi prelucrarea fizică, primară, a arborilor recoltaţi, precum şi în recoltarea, transportul, sortarea depozitarea temporară şi ambalarea produselor naturale vegetale nelemnoase, destinate procesării în industria alimentară, chimică, farmaceutică şi cosmetică.(5) În prezent, activităţile silvice mai sus prezentate se caracterizează printr-un nivel redus al competitivităţii pe piaţă, din cauza slabei calităţi şi a numărului redus de produse realizate, a dotării tehnice învechite şi/sau insuficiente a microîntreprinderilor care asigură procesarea primară.(6) În acelaşi timp, îndeplinirea cerinţelor managementului şi marketingului modern sunt imposibil de realizat, datorită dotării insuficiente cu echipamente şi produse IT, fără care evidenţa şi prelucrarea datelor economice sunt mult îngreunate, iar accesul la informaţiile din reţelele internet nu se poate realiza.(7) În general, biomasa rezultată din prelucrarea fizică a arborilor recoltaţi se pierde din cauză că întreprinderile nu au dotarea necesară transformării acesteia în sursă de energie calorică.(8) Buştenii sunt recoltaţi şi prelucraţi fizic cu echipamente depăşite tehnic, neeficace, motiv pentru care aceştia suferă procese de degradare calitativă, obţinându-se materii prime forestiere necompetitive pentru piaţă, fiind declasate în raport cu standardele actuale de calitate, fiind de strictă necesitate achiziţia unor echipamente complexe pentru recoltare şi prelucrare.(9) De asemenea, echipamentele pentru uscare şi prelucrare fizică învechite sunt consumatoare în exces de combustibili convenţionali, conducând la creşterea costului utilizării, diminuarea câştigurilor şi, indirect, provocând poluarea zonei în care sunt utilizate.(10) Odată cu aderarea României la Uniunea Europeană au devenit obligatorii respectarea normelor comunitare şi asigurarea accesului la fondurile de sprijin pentru dezvoltare al diferitelor domenii de activitate, în conformitate cu strategia generală de dezvoltare a Uniunii Europene.(11) Un sprijin important pentru modernizarea şi dezvoltarea agriculturii şi zonelor rurale este acordat prin două fonduri: Fondul European de Garantare Agricolă (FEGA) şi Fondul European pentru Agricultură şi Dezvoltare Rurală (FEADR).(12) Având în vedere că microîntreprinderile din domeniul silviculturii nu beneficiază de alte forme de sprijin public pentru modernizare şi dezvoltare, se consideră necesară şi oportună cofinanţarea publică, prin intermediul prezentei scheme, a microîntreprinderilor cu obiect de activitate în domeniul exploatării pădurii şi prelucrării primare a produselor forestiere, simultan cu cofinanţarea investiţiilor privind îmbunătăţirea valorii economice a pădurilor, infrastructura forestieră şi împădurirea terenurilor agricole, finanţate prin măsurile PNDR.(13) Prin sprijinul acordat sectorului IMM se va contribui la creşterea produsului intern brut, la crearea de noi locuri de muncă. IMM îşi vor mări abilitatea de a răspunde în mod flexibil pe pieţe puternic competitive şi de a se adapta rapid la schimbările structurale şi ciclice ale economiei globale, un sector IMM bine dezvoltat putând astfel să sprijine stabilitatea şi creşterea macroeconomică.
4. Baza legală + 
Articolul 6Prezenta schemă de ajutor de stat se implementează cu luarea în considerare a dispoziţiilor conţinute de următoarele acte, după cum urmează:1. Regulamentul Comisiei (CE) nr. 70/2001 privind aplicarea articolelor 87 şi 88 din Tratatul CE ajutoarelor de stat pentru întreprinderi mici şi mijlocii, cu modificările şi completările ulterioare;2. Legea nr. 346/2004 privind stimularea înfiinţării şi dezvoltării întreprinderilor mici şi mijlocii*37), cu modificările şi completările ulterioare;–––––-*37) Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 681 din 29 iulie 2004.3. prevederile art. 28 "Creşterea valorii adăugate pentru produsele agricole şi forestiere" din Regulamentul Consiliului (CE) nr. 1.698/2005 *38) privind sprijinul pentru dezvoltare rurală acordat din Fondul European Agricol pentru Dezvoltare Rurală (FEADR);–––––*38) JO L 227, 21.10.2005, p. 1-40.4. prevederile pct. 5.2 liniuţa a doua din anexa II la Regulamentul Comisiei (CE) nr. 1.974/2006 *39) de stabilire a normelor de aplicare a Regulamentului (CE) nr. 1.698/2005 privind sprijinul pentru dezvoltare rurală acordat din Fondul European Agricol pentru Dezvoltare Rurală (FEADR).–––––*39) JO L 368, 23.12.2006, p. 15-73.
5. Domeniul de aplicare + 
Articolul 7Prezenta schemă se adresează microîntreprinderilor care îşi desfăşoară activitatea în România în următoarele domenii de activitate:

a) Valorificarea produselor lemnoase
1. recoltarea, fasonarea, sortarea şi transportul arborilor
2. producerea de cherestea, inclusiv lemn tăiat subţire
3. uscarea lemnului
4. impregnarea sau tratarea chimică a lemnului cu
conservanţi şi alte materiale
5. colectarea talaşului a rumeguşului, aşchiilor şi altor
fragmente de lemn
6. ambalarea şi balotarea produselor şi subproduselor din
lemn
7. producerea de articole pentru ardere prin procesarea
biomasei rezultate din prelucrarea primară a arborilor
recoltaţi
8. recoltarea şi prelucrarea arborilor/arbuştilor forestieri
din culturi bioenergetice
b) Valorificarea produselor nelemnoase
– colectarea, sortarea, ambalarea şi depozitarea temporară,
în vederea comercializării, a ciupercilor de pădure, a fructelor
de pădure şi a altor produse naturale provenite din flora
spontană forestieră (lac, răşini, balsamuri, păr vegetal, iarbă,
seminţe forestiere, muşchi, licheni, plante medicinale, flori şi
frunze cu calităţi aromo-terapeutice)

 + 
Articolul 8În cadrul prezentei scheme nu se acordă sprijin financiar pentru:a) activităţile legate de export, şi anume direct legate de cantităţile exportate, de crearea şi funcţionarea unei reţele de distribuţie sau pentru alte cheltuieli curente legate de activitatea de export;b) utilizarea produselor naţionale în detrimentul celor importate;c) achiziţia de autovehicule destinate transportului de persoane;d) construcţia de case cu destinaţia de locuinţă sau modernizarea acestora;e) construcţia de drumuri;f) construcţii şi materiale destinate regenerării artificiale a pădurii;g) bunuri de orice fel necesare activităţii de cercetare;h) investiţii cerute de organizarea activităţii de vânzare cu amănuntul;i) achiziţionarea de bunuri second-hand;j) achiziţii de terenuri;k) activităţi de promovare şi de reclamă a produselor;l) activităţi legate de producţia primară a produselor agricole;m) activităţi legate de prelucrarea şi marketingul produselor care imită sau substituie laptele sau produsele lactate, definite conform art. 3 (2) din Regulamentul Consiliului CEE nr. 1.898/1987*40);–––––*40) JO L 182, 03.07.1987, p. 36n) pescuit şi acvacultură, acoperite de Regulamentul Consiliului CE nr. 104/2000.
6. Definiţii: + 
Articolul 9În sensul prezentei scheme de ajutor de stat, următorii termeni se definesc astfel:a) ajutor de stat – orice măsură care îndeplineşte criteriile prevăzute de art. 87(1) din Tratatul CE;b) întreprinderi mici şi mijlocii (IMM) – acele întreprinderi care au mai puţin de 250 de angajaţi şi care au fie o cifră de afaceri anuală netă care nu depăşeşte echivalentul în lei a 50 milioane de euro, fie un rezultat anual al bilanţului contabil care nu depăşeşte echivalentul în lei a 43 milioane euro;c) în cadrul categoriei IMM, microîntreprinderea este întreprinderea care are mai puţin de 10 salariaţi şi a cărei cifră de afaceri sau rezultat anual al bilanţului contabil nu depăşeşte echivalentul în lei a 2 milioane euro;d) calculul cifrei de afaceri şi al numărului de salariaţi se face ţinând cont de statutul întreprinderii, respectiv întreprindere autonomă, legată sau parteneră, astfel cum sunt acestea definite în Legea nr. 346/2004, cu modificările şi completările ulterioare, care a preluat prevederile anexei la Recomandarea CE din 6 mai 2003 privind definiţia microîntreprinderilor, a întreprinderilor mici şi mijlocii, publicată în Jurnalul Oficial al Uniunea Europeană nr. L 124/20.05.2003;e) investiţie iniţială – orice investiţie în active fixe corporale şi necorporale legate de crearea unei noi unităţi, extinderea unei unităţi existente sau angajarea într-o activitate care implică o schimbare fundamentală în produsul sau procesul de producţie al unei unităţi existente (mai ales prin raţionalizare, diversificare sau modernizare);f) activele corporale – clădiri, utilaje, echipamente;g) activele necorporale – transferul de tehnologie prin achiziţionarea de patente, licenţe, know-how, software sau a cunoştinţelor tehnice nebrevetate;h) costuri eligibile – costurile legate de investiţia iniţială, respectiv costurile cu activele corporale şi activele necorporale;i) intensitatea brută a ajutorului de stat – cuantumul ajutorului exprimat ca procent din costurile eligibile ale proiectului. Toate cifrele utilizate reprezintă sume determinate înainte de aplicarea impozitelor directe. Ajutoarele plătibile în mai multe tranşe sunt actualizate la valoarea de la data acordării lor. Rata de actualizare este rata de referinţă în vigoare la data acordării acestuia;j) rata de referinţă – rata dobânzii stabilită de către Comisia Europeană pentru România şi publicată în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene şi pe internet;k) Program Naţional de Dezvoltare Rurală – documentul programatic în baza căruia, potrivit Regulamentului Consiliului (CE) nr. 1.698/2005 *41) privind sprijinul pentru dezvoltare rurală acordat prin Fondul European Agricol pentru Dezvoltare Rurală, vor fi accesate sumele alocate pentru România pentru perioada de programare 2007-2013, denumit în continuare PNDR;––––-*41) JO L 277, 21.10.2005, p. 1-40l) măsură a PNDR – mijlocul prin care se implementează o prioritate, asigurând cadrul cofinanţării proiectelor atât din FEADR, cât şi din bugetul naţional;m) Autoritatea de management al PNDR – organismul responsabil cu managementul şi implementarea eficientă, efectivă şi corectă a PNDR, denumită în continuare AM PNDR;n) Agenţia de Plăţi pentru Dezvoltare Rurală şi Pescuit – organismul responsabil cu asigurarea funcţiei de plată în cadrul PNDR, inclusiv pentru măsura 123 "Creşterea valorii adăugate a produselor agricole şi forestiere", denumită în continuare APDRP, şi care are în structura sa 42 de oficii judeţene de plată pentru dezvoltare rurală şi pescuit (OJPDRP) şi 8 centre regionale de plată pentru dezvoltare rurală şi pescuit (CRPDRP);o) procedura de evaluare şi selectare a proiectelor – detalierea etapelor de verificare şi de control şi a documentelor necesare obţinerii cofinanţării, din momentul depunerii proiectului până la semnarea contractului de cofinanţare;p) ghidul solicitantului – set de instrucţiuni cu privire la evaluarea, selectarea, contractarea şi plata proiectelor de investiţii, elaborat pentru fiecare măsură în parte, disponibil la nivel local şi central şi pe site-ul APDRP şi MADR;q) cererea de plată – solicitarea scrisă pe care un beneficiar o depune la APDRP pentru obţinerea rambursării cotei aferente ajutorului financiar public din cheltuielile eligibile efectuate pe parcursul implementării proiectului. La cererea de plată se ataşează documentele justificative de plată;r) avizele şi acordurile necesare investiţiei – documente parte a cadrului legislativ, administrativ şi operaţional, inclusiv din domeniul mediului, prin intermediul cărora, în baza protocoalelor de colaborare, APDRP şi celelalte instituţii responsabile vor asigura verificarea proiectelor specifice măsurilor prevăzute în PNDR 2007-2013, astfel încât investiţiile să respecte legislaţia în vigoare;s) prelucrare primară, fizică a produselor forestiere lemnoase – prelucrarea arborilor recoltaţi cu mijloace mecanice până la stadiul de materie primă destinată prelucrării industriale;t) produse agricole – produsele menţionate în anexa 1 la Tratatul CE, cu excepţia pescuitului şi acvaculturii; produsele de plută definite la clasele 4502, 4503 şi 4505 din Nomenclatorul Combinat de la Bruxelles; produsele care imită sau substituie laptele şi produsele lactate;u) produse forestiere lemnoase – produse de origine forestieră (buşteni din arbori recoltaţi, tăiaţi, din pădure), precum şi produsele obţinute prin prelucrarea primară (cherestea, lemn tăiat subţire) a acestora, în situ sau pe platforme special destinate acestei prelucrări şi care nu au fost supuse unei prelucrări industriale;v) produse forestiere nelemnoase – ciupercile de pădure, fructele de pădure şi alte produse naturale provenite din flora spontană forestieră (lacuri, răşini, balsamuri, păr vegetal, iarbă, seminţe forestiere, muşchi, licheni, plante medicinale, flori şi frunze cu calităţi aromoterapeutice). Sub niciun titlu, produsele de vânătoare nu fac obiectul categoriei de produse nelemnoase.
7. Criterii de eligibilitate pentru beneficiari + 
Articolul 10Pot beneficia de prevederile de ajutor din prezenta schemă microîntreprinderile care îndeplinesc, cumulativ, următoarele condiţii:1. îşi desfăşoară activitatea pe teritoriul României, respectă prevederile Legii nr. 346/2004*42), cu modificările şi completările ulterioare, şi sunt înregistrate conform prevederilor:––––––*42) Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 681 din 29 iulie 2004.Legii nr. 31/1990*43) privind societăţile comerciale, republicată, cu modificările şi completările ulterioare; sau––––––*43) Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1.066 din 17 noiembrie 2004.● Legii 300/2004*44) privind autorizarea persoanelor fizice şi a asociaţiilor familiale care desfăşoară activităţi economice în mod independent, cu modificările şi completările ulterioare;––––––*44) Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 576 din 29 iunie 2004.2. să nu fie considerate firme în dificultate, în sensul prevederilor Orientărilor comunitare privind ajutorul de stat pentru salvarea şi restructurarea întreprinderilor în dificultate*45). Potrivit acestor reglementări firma în dificultate este:––––––*45) JO C 244 din 1.10.2004, p.2.a) societatea cu răspundere limitată, când se constată pierderea a mai mult de jumătate din capitalul social şi a mai mult de un sfert din capital în ultimele 12 luni;b) societatea în care cel puţin o parte din asociaţi răspunde nelimitat de datoriile întreprinderii, atunci când s-a pierdut mai mult de jumătate din capitalul propriu, aşa cum reiese din evidenţele contabile ale societăţii, şi când mai mult de un sfert din acest capital s-a pierdut în decursul ultimelor 12 luni;c) orice întreprindere, indiferent de forma juridică, care întruneşte condiţiile pentru a fi supusă unei proceduri prevăzute de legislaţia privind procedura reorganizării judiciare şi a falimentului.Chiar în cazul în care niciuna dintre condiţiile prevăzute la lit. a), b) sau c) nu este îndeplinită, o firmă este considerată în dificultate când prezintă simultan următoarele simptome: cifra de afaceri este în scădere, înregistrează pierderi, acumulează datorii, scade fluxul de numerar;3. nu se află în procedură de executare silită, reorganizare judiciară, faliment, închidere operaţională, dizolvare, lichidare sau administrare specială, nu au activităţile suspendate sau alte situaţii similare reglementate de lege;4. la data depunerii cererii de finanţare să nu înregistreze debite la bugetul de stat, respectiv bugetele locale sau provenind din neplata contribuţiilor de asigurări sociale, a contribuţiilor de asigurări pentru şomaj, a contribuţiei de asigurare pentru accidente de muncă şi boli profesionale, precum şi a contribuţiilor pentru asigurările sociale de sănătate;5. nu sunt firme împotriva cărora a fost emis un ordin de recuperare a unui ajutor de stat ca urmare a unei decizii anterioare, iar acest ordin nu a fost deja executat.
8. Criterii de eligibilitate a proiectelor + 
Articolul 11În cadrul prezentei scheme pot fi finanţate exclusiv proiectele care prevăd realizarea de investiţii iniţiale în active corporale sau necorporale, aşa cum sunt acestea definite la art. 10.
 + 
Articolul 12(1) În cadrul prezentei scheme, ajutorul de stat se acordă dacă beneficiarul a adresat, înainte de demararea lucrărilor de executare a proiectului de investiţii, o cerere pentru finanţare şi dacă ADPRP a confirmat în scris că, sub rezerva unor verificări ulterioare mai detaliate, proiectul îndeplineşte condiţiile de eligibilitate stabilite în schemă.(2) Dacă lucrările încep anterior îndeplinirii condiţiei prevăzute la alin. (1), proiectul nu este eligibil pentru ajutor.(3) Un beneficiar poate depune un al doilea proiect în cadrul prezentei scheme, cu condiţia ca primul să fie finalizat.(4) Criteriile de eligibilitate pentru acordarea ajutorului sunt:a) proiectul trebuie să respecte conformitatea cu obiectivul general al prezentei scheme şi cu cel puţin unul dintre obiectivele specifice;b) beneficiarul sau responsabilul legal al proiectului trebuie să dovedească pregătire profesională în raport cu proiectul;c) beneficiarul trebuie să asigure cofinanţarea investiţiei;d) beneficiarul trebuie să prezinte toate avizele şi acordurile conform legislaţiei în vigoare din domeniul sanitar-veterinar, sanitar, fitosanitar şi de mediu necesare realizării investiţiei în cadrul proiectului. Pentru toate tipurile de investiţii, potenţialii beneficiari trebuie să obţină acordul de mediu în conformitate cu legislaţia naţională. În anumite situaţii menţionate în legislaţie, acordul de mediu este însoţit obligatoriu de studiul de impact de mediu.
9. Criterii de selecţie a proiectelor de investiţii + 
Articolul 13(1) După verificarea eligibilităţii proiectelor de către APDRP, fiecare proiect eligibil va fi punctat în funcţie de sistemul de punctaj stabilit înaintea lansării sesiunii depunerii de proiecte. AM PNDR, în consultare cu Comitetul de monitorizare, va stabili sistemul de punctaj, precum şi criteriile de departajare a proiectelor cu punctaj egal.(2) Selecţia va fi făcută de Comitetul de selecţie, care este un organism tehnic prezidat de către AM PNDR, şi care are în componenţă reprezentanţi ai AM PNDR şi ai APDRP. Rolul Comitetului de selecţie este de a face propuneri către AM PNDR pentru finanţarea proiectelor pe baza regulilor de selecţie stabilite.(3) APDRP va întocmi o listă a proiectelor eligibile în ordinea punctajului obţinut şi o va transmite Comitetului de selecţie.(4) Când cuantumul total al ajutoarelor de stat aferente proiectelor eligibile primite se situează sub bugetul total al acestei scheme, Comitetul de selecţie va întocmi un raport pe care îl va transmite către directorul general al AM PNDR pentru aprobare.(5) Când cuantumul total al ajutoarelor de stat aferente proiectelor eligibile primite se situează peste bugetul total al prezentei scheme, Comitetul de selecţie va aplica sistemul de punctare şi, atunci când este necesar, criteriile pentru departajarea proiectelor cu punctaj egal. Ulterior, va întocmi un raport pe care îl va transmite către directorul general al AM PNDR pentru aprobare.(6) Pe baza rapoartelor primite de la Comitetul de selecţie, AM PNDR va lua decizia finală asupra selecţiei proiectelor depuse.(7) Criteriile de selecţie aplicabile în cadrul schemei sunt:● microîntreprinderi care se adaptează la standardele comunitare;● microîntreprinderi care procesează produse lemnoase şi care promovează tehnologii de protecţie a mediului;● microîntreprinderi din zone unde există materie primă disponibilă şi nu există capacităţi de procesare;● microîntreprinderi care să nu mai fi beneficiat de alt sprijin SAPARD/FEADR;● microîntreprinderi care să colecteze şi/sau să proceseze produse ecologice.Aceste criterii de selecţie nu sunt cumulative.
10. Modalitatea de acordare a ajutorului + 
Articolul 14Măsurile de sprijin acordate microîntreprinderilor în cadrul acestei scheme constau în alocări financiare nerambursabile din Fondul European Agricol pentru Dezvoltare Rurală (FEADR) şi de la bugetul naţional şi nu pot depăşi 50% din costurile eligibile ale proiectului.
 + 
Articolul 15Sprijinul financiar în cadrul acestei scheme se acordă în baza contractului de finanţare încheiat între APDRP şi beneficiar. Plata efectivă se efectuează eşalonat, în maximum 5 tranşe, în urma prezentării de către beneficiar a documentelor justificative de plată, pe baza graficului de eşalonare.
11. Condiţii de acordare a ajutorului de stat11.1. Valoarea maximă a finanţării (intensitatea măsurii de sprijin) + 
Articolul 16(1) Intensitatea brută a ajutoarelor de stat acordate în cadrul prezentei scheme este:a) 40% din totalul cheltuielilor eligibile aferente proiectelor ce se realizează în regiunea Bucureşti-Ilfov;b) 50% din totalul cheltuielilor eligibile aferente proiectelor ce se realizează în celelalte 7 regiuni de dezvoltare.(2) Valoarea maximă a alocării individuale în cadrul prezentei scheme nu va depăşi echivalentul în lei a 2.000.000 euro/proiect.
 + 
Articolul 17Ajutorul total acordat unui beneficiar pentru aceleaşi costuri eligibile nu poate depăşi plafonul maxim al intensităţii prevăzut la art. 16 alin. (1), indiferent dacă acesta provine din surse naţionale sau comunitare.
11.2. Contribuţia beneficiarului + 
Articolul 18Beneficiarul trebuie să aducă o contribuţie financiară de cel puţin 50% din costurile eligibile, din resurse proprii sau din credite, iar această contribuţie nu trebuie să fie afectată de elemente de ajutor de stat.
11.3. Cheltuieli eligibile + 
Articolul 19(1) Sprijinul va fi acordat microîntreprinderilor din industria de prelucrare a produselor forestiere pentru investiţii iniţiale în active corporale şi/sau necorporale.(2) Reprezintă costuri eligibile ale investiţiilor în active corporale costurile legate de investiţiile în clădiri, utilaje şi echipamente.(3) În cadrul acestei scheme, sunt considerate cheltuieli eligibile aferente investiţiilor în active necorporale cheltuielile pentru dobândirea drepturilor de brevet, a licenţelor, knowhow-ului sau a cunoştinţelor tehnice nebrevetate, după cum urmează:a) cumpărarea de tehnologii (know-how), achiziţionarea de patente şi licenţe pentru pregătirea implementării proiectului;b) achiziţionarea de software.(4) Activele necorporale trebuie să îndeplinească cumulativ următoarele condiţii:● să fie utilizate în exclusivitate în locaţia care a beneficiat de ajutor de stat;● să fie considerate active amortizabile;● să fie achiziţionate în condiţii de piaţă;● să fie incluse în categoria activelor proprii ale firmei şi să rămână în locaţia care a beneficiat de ajutor de stat pentru cel puţin 5 ani, termen calculat din momentul în care investiţia a fost finalizată.
 + 
Articolul 20(1) Investiţia iniţială realizată cu sprijin din partea statului acordat în cadrul prezentei scheme trebuie menţinută în locaţia în cauză pe o perioadă de cel puţin 5 ani de la momentul finalizării proiectului de investiţii.(2) Regula prevăzută la alin. 1 nu împiedică înlocuirea instalaţiilor sau echipamentelor uzate moral în decursul acestei perioade de 5 ani, datorită schimbărilor tehnologice rapide, cu condiţia ca activitatea economică să se desfăşoare în continuare în locaţia în cauză pentru o durată de 5 ani.
12. Durata de aplicare a schemei + 
Articolul 21Prezenta schemă de ajutor se aplică în perioada 30 martie 2008 – 31 decembrie 2008.
13. Bugetul schemei + 
Articolul 22(1) Bugetul total estimat al ajutorului de stat care va fi acordat în cadrul prezentei scheme este echivalentul în lei al sumei de 110.000.000 euro.(2) Ajutorul financiar nerambursabil se compune din 80% contribuţie comunitară – FEADR şi 20% contribuţie naţională – bugetul de stat.
 + 
Articolul 23Numărul maxim estimat al microîntreprinderilor care vor beneficia de alocări individuale în cadrul acestei scheme este de 150.
14. Reguli privind cumulul ajutoarelor + 
Articolul 24Ajutoarele financiare acordate prin prezenta schemă nu pot fi cumulate cu alte ajutoare de stat sau cu ajutoare de minimis, indiferent dacă acestea provin din fonduri naţionale sau comunitare, pentru aceleaşi costuri eligibile, dacă un asemenea cumul depăşeşte intensitatea maximă admisibilă prevăzută de prezenta schemă de ajutor de stat.
15. Procedura de implementare a schemei + 
Articolul 25Autoritatea responsabilă cu administrarea schemei de ajutor de stat este AM PNDR, iar Autoritatea de implementare a schemei de ajutor de stat este APDRP.
 + 
Articolul 26Implementarea prezentei scheme se realizează pe baza Procedurii de evaluare şi selectare a proiectelor pentru măsura 123 din PNDR şi cuprinde următoarele etape: evaluarea, selectarea, contractarea şi plata proiectelor.
 + 
Articolul 27(1) Implementarea prezentei scheme se desfăşoară după cum urmează:a) lansarea apelului de proiecte de către APDRP pe site-ul oficial;b) primirea şi înregistrarea cererilor de finanţare la OJPDRP;c) verificarea administrativă (verificarea conformităţii cererilor şi a documentelor însoţitoare) – numai proiectele care trec de aceasta etapă vor putea face obiectul etapei următoare – de către OJPDRP;d) verificarea eligibilităţii solicitantului şi a proiectului – diferenţiat, după tipul de proiect, şi anume: de către OJPDRP pentru proiecte fără lucrări de construcţii/montaj şi de către CRPDRP pentru proiecte cu lucrări de construcţii/montaj; numai proiectele care trec de această etapă vor putea face obiectul etapei următoare;e) selecţia proiectelor;f) întocmirea şi semnarea contractului de finanţare la CRPDRP;g) depunerea cererii de plată însoţite de documentele justificative la OJPDRP;h) acordarea finanţării nerambursabile – se face de către APDRP, numai pe bază de documente justificative, după verificarea cheltuielilor şi autorizării plăţii de către CRPDRP;i) monitorizarea implementării proiectelor de către APDRP.(2) Solicitanţii trebuie să prezinte declaraţii pe propria răspundere referitoare la:a) încadrarea în categoria IMM – microîntreprindere, conform modelului prezentat în anexa nr. 1*46) la prezenta schema de ajutor de stat;–––––*46) Model conform anexei nr. 1 la Legea nr. 346/2004 privind stimularea înfiinţării şi dezvoltării întreprinderilor mici şi mijlocii, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 681 din 29 iulie 2004, cu modificările şi completările ulterioare.b) neîncadrarea în categoria de "firme în dificultate", conform modelului prezentat în anexa nr. 2 la prezenta schemă de ajutor de stat;c) ajutoare de minimis şi alte ajutoare de stat primite, pentru aceleaşi costuri eligibile, aferente proiectului de investiţii pentru care se solicită finanţare, cu menţionarea bazei legale, conform modelului prezentat în anexa nr. 3 la prezenta schemă de ajutor de stat.(3) OJPDRP, pe baza declaraţiilor pe proprie răspundere şi a documentelor depuse de potenţialii beneficiari, va efectua toate verificările necesare pentru a stabili dacă aceştia întrunesc condiţiile pentru a beneficia de ajutor de stat şi dacă este respectată regula de cumul.(4) Detalierea modalităţii de derulare a prezentei schemei se găseşte în Ghidul solicitantului, acesta fiind publicat pe site-ul www.apdrp.ro.
 + 
Articolul 28Data de la care se pot depune cererile de finanţare şi documentele justificative la OJPDRP va fi anunţată cu cel puţin 30 de zile calendaristice înainte de lansarea cererii de proiecte pe pagina oficială web a MADR şi pe pagina web a APDRP.
16. Reguli privind raportarea şi monitorizarea + 
Articolul 29APDRP va monitoriza respectarea condiţiilor şi a criteriilor de eligibilitate prevăzute în prezenta schemă de ajutor de stat pe toată perioada de derulare a acesteia. În situaţia în care constată nerespectarea criteriilor prevăzute în prezenta schemă, va întreprinde toate demersurile necesare pentru recuperarea ajutorului acordat, inclusiv a dobânzilor aferente, calculate conform prevederilor comunitare în vigoare.
 + 
Articolul 30(1) APDRP trebuie să păstreze înregistrări detaliate referitoare la ajutoarele acordate în cadrul acestei scheme. Aceste evidenţe care conţin informaţiile necesare pentru a stabili dacă sunt respectate condiţiile de exceptare definite în Regulament trebuie păstrate timp de 10 ani de la data acordării ultimului ajutor.(2) Beneficiarii de ajutor de stat au obligaţia să ţină o evidenţă specifică a tuturor ajutoarelor primite în baza prezentei scheme.
 + 
Articolul 31La solicitarea expresă a Consiliul Concurenţei, AM PNDR, pe baza datelor furnizate de APDRP, în vederea monitorizării prezentei scheme, are obligaţia să furnizeze acestei instituţii, în maximum 20 de zile lucrătoare sau în orice perioadă mai lungă stabilită în mod expres de aceasta, toate informaţiile necesare pentru a se verifica respectarea prevederilor comunitare în domeniul ajutorului de stat.
 + 
Articolul 32AM PNDR, pe baza datelor furnizate de APDRP, va transmite Consiliului Concurenţei raportarea anuală cu privire la implementarea prezentei scheme, în forma prevăzută de Regulamentul privind procedurile de monitorizare a ajutoarelor de stat, pus în aplicare prin Ordinul preşedintelui Consiliului Concurenţei nr. 175/2007*47), publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 436 din 28 iunie 2007.––––*47) Publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 436 din 28 iunie 2007.
 + 
Articolul 33Textul prezentei scheme de ajutor de stat pentru microîntreprinderi este publicat integral pe pagina web a MADR, la adresa http://www.madr.ro/pages/page.php?self=03 amp;sub=0305.
 + 
Articolul 34AM PNDR va asigura respectarea prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 117/2006*48) privind procedurile naţionale în domeniul ajutorului de stat, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 137/2007, şi va decide cu privire la data implementării prezentei scheme de ajutor de stat.–––*48) Publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1.042 din 28 decembrie 2006.
 + 
Anexa 1––-la schema de ajutor de stat–––––––––Model de declaraţie privind încadrareaîntreprinderii în categoria întreprinderilor mici şi mijlocii(Se completează toate rubricile dinformularul-tip în limba română, prin tehnoredactare.) + 
Capitolul IDeclaraţie privind încadrarea întreprinderii în categoria întreprinderilor mici şi mijlociiI. Date de identificare a întreprinderiiDenumirea întreprinderiiAdresa sediului socialCod unic de înregistrareNumele şi funcţia …………. (preşedintele consiliului de administraţie, director general sau echivalent)II. Tipul întreprinderiiIndicaţi, după caz, tipul întreprinderii:|_| Întreprindere autonomă – În acest caz, datele din tabelul de mai jos sunt preluate doar din situaţia economico-financiară a întreprinderii solicitante. Se va completa doar declaraţia, fără datele de la cap. II|_| Întreprindere parteneră – Se va completa tabelul de mai jos pe baza rezultatelor calculelor efectuate conform cap. II, precum şi a fişelor adiţionale care se vor ataşa la declaraţie|_| Întreprindere legată – Se va completa tabelul de mai jos pe baza rezultatelor calculelor efectuate conform cap. II, precum şi a fişelor adiţionale care se vor ataşa la declaraţieIII. Date utilizate pentru a se stabili categoria întreprinderii*49)–––*49) Datele sunt calculate în conformitate cu art. 6 din Legea nr. 346/2004 privind stimularea înfiinţării şi dezvoltării întreprinderilor mici şi mijlocii, cu modificările şi completările ulterioare.┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐│ Exerciţiul financiar de referinţă*50) │├────────────────────────┬───────────────────────────────┬────────────────────┤│ Numărul mediu anual │ Cifra de afaceri anuală netă │ Active totale ││ de salariaţi │ (mii lei/mii euro) │ (mii lei/mii euro) │├────────────────────────┼───────────────────────────────┼────────────────────┤├────────────────────────┼───────────────────────────────┼────────────────────┤└────────────────────────┴───────────────────────────────┴────────────────────┘––––*50) Datele cu privire la numărul mediu anual de salariaţi, cifra de afaceri anuală netă şi activele totale sunt cele realizate în ultimul exerciţiu financiar, raportate în situaţiile financiare anuale aprobate de acţionari sau asociaţi. În cazul întreprinderilor nou-înfiinţate datele cu privire la numărul mediu anual de salariaţi, cifra de afaceri anuală netă şi activele totale se determină şi se declară pe propria răspundere.  Important: Precizaţi dacă, faţă de exerciţiul |_| Nu  financiar anterior, datele financiare au  înregistrat modificări care determină încadrarea |_| Da (în acest caz se  întreprinderii într-o altă categorie va completa şi se va  (respectiv microîntreprindere, întreprindere mică, ataşa o declaraţie   mijlocie sau mare). referitoare la exerciţiul                                                      financiar anterior)Semnătura ………… (numele şi funcţia semnatarului, autorizat să reprezinte întreprinderea)Declar pe propria răspundere că datele din această declaraţie şi din anexe sunt conforme cu realitatea.Data întocmirii ……………………..Semnătura …………………………..
 + 
Capitolul IICalculul pentru întreprinderile partenere sau legateI. Secţiunile care trebuie incluse, după caz:– secţiunea A, dacă întreprinderea solicitantă are cel puţin o întreprindere parteneră (precum şi orice fişe adiţionale);– secţiunea B, dacă întreprinderea solicitantă este legată cu cel puţin o întreprindere (precum şi orice fişe adiţionale).Calculul pentru tipurile de întreprinderi partenere sau legate

Perioada de referinţă
Numărul mediu
anual de
salariaţi

Cifra de
afaceri
anuală netă
(mii lei/
mii euro)
Total
active
(mii lei/
mii euro)

1. Datele*51) întreprinderii solicitante
sau din situaţiile financiare anuale
consolidate (se vor introduce datele din
tabelul B1 din secţiunea B*52)
2. Datele cumulate*51) în mod
proporţional ale tuturor întreprinderi-
lor partenere, dacă este cazul (se vor
introduce datele din secţiunea A)
3. Datele cumulate ale tuturor
întreprinderilor legate*51) (dacă
există) – dacă nu au fost deja incluse
prin consolidare la pct. 1 din acest
tabel (se vor introduce datele din
tabelul B2 din secţiunea B)
TOTAL:

–––––*51) Datele cu privire la numărul mediu anual de salariaţi, cifra de afaceri anuală netă şi activele totale sunt cele realizate în ultimul exerciţiu financiar, raportate în situaţiile financiare anuale aprobate de acţionari sau asociaţi. În cazul întreprinderilor nou-înfiinţate datele cu privire la numărul mediu anual de salariaţi, cifra de afaceri anuală netă şi activele totale se determină şi se declară pe propria răspundere.*52) Datele întreprinderii, inclusiv numărul mediu anual de salariaţi, sunt determinate pe baza situaţiilor financiare anuale şi a datelor întreprinderii sau, atunci când este cazul, pe baza situaţiilor financiare anuale consolidate ale întreprinderii ori a situaţiilor financiare anuale consolidate în care întreprinderea este inclusă.Datele incluse în secţiunea "Total" din tabel trebuie introduse în tabelul "Date utilizate pentru a se stabili categoria întreprinderii" din cap. I.II. Fişa de parteneriat1. Date de identificare a întreprinderiiDenumirea întreprinderiiAdresa sediului socialCodul unic de înregistrareNumele, prenumele şi funcţia ………… preşedintelui consiliului de administraţie, directorului general sau echivalent.2. Date referitoare la întreprinderea legată

Perioada de referinţă
Numărul mediu
anual de
salariaţi*53)

Cifra de
afaceri
anuală netă
(mii lei/
mii euro)
Active
totale
(mii lei/
mii euro)

TOTAL:

––––*53) În cazul în care în situaţiile financiare anuale consolidate nu există date privind numărul de personal, calculul se face prin cumularea datelor de la întreprinderile legate.NOTĂ: Aceste date rezultă din conturile sau alte date ale întreprinderii partenere, consolidate, dacă există. La acestea se adaugă într-un procent de 100% datele întreprinderilor care sunt legate de această întreprindere parteneră, dacă datele din conturile consolidate ale întreprinderilor legate au fost deja incluse prin consolidare în conturile întreprinderii partenere. Dacă este necesar, se va adăuga "fişa întreprinderii legate" pentru întreprinderile care nu au fost încă incluse prin consolidare.3. Calculul proporţionala) Indicaţi exact proporţia deţinută*54) de întreprinderea solicitantă (sau de întreprinderea legată prin intermediul căreia se stabileşte legătura de parteneriat), în întreprinderea parteneră la care se referă această fişă: …………..Indicaţi, de asemenea, proporţia deţinută de întreprinderea parteneră, la care se referă această fişă, din capitalul social al întreprinderii solicitante (sau în întreprinderea legată) ………..–––*54) Procent din capitalul social sau din drepturile de vot deţinute, oricare dintre aceste procente este mai mare. La acesta trebuie cumulată proporţia deţinută de fiecare întreprindere legată în aceeaşi întreprindere parteneră.b) Introduceţi în tabelul de mai jos rezultatul calculului proporţional obţinut prin aplicarea celui mai mare dintre procentele la care se face referire la lit. a) la datele introduse în tabelul de la pct. 1.Tabelul de parteneriat – A.2

Procent

Numărul mediu
anual de
salariaţi

Cifra de
afaceri
anuală netă
(mii lei/
mii euro)
Active
totale*55)
(mii lei/
mii euro)

Valoare rezultată în urma aplicării
celui mai mare procent la datele
introduse în tabelul de la pct. 1

–––*55) Active totale reprezintă active imobilizate plus active circulante plus cheltuieli în avans.Aceste date se vor introduce în tabelul A1.III. Secţiunea A – Întreprinderi partenerePentru fiecare întreprindere pentru care a fost completată "fişa de parteneriat" [câte o fişă pentru fiecare întreprindere parteneră a întreprinderii solicitante şi pentru orice întreprindere parteneră a oricărei întreprinderi legate, ale cărei date nu au fost încă incluse în situaţiile financiare anuale consolidate ale acelei întreprinderi legate], datele din această fişă de parteneriat trebuie să fie introduse în tabelul de mai jos.Date de identificare şi date financiare preliminareTabelul A.1

Întreprinderea parteneră – Date de identificare Numărul Cifra de Active
mediu afaceri totale
Numele sau Adresa Cod unic Numele şi prenumele anual anuală netă (mii lei/
denumirea sediului de înre- preşedintelui de sa- (mii lei/ mii euro)
între- social gistrare consiliului de lariaţi mii euro)
prinderii administraţie,
director general
sau echivalent
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
TOTAL:

NOTĂ: Aceste date sunt rezultatul unui calcul proporţional efectuat pe baza "fişei de parteneriat", pentru fiecare întreprindere cu care întreprinderea solicitantă este direct sau indirect parteneră.Datele introduse în secţiunea "Total" vor fi introduse la pct. 2 din tabelul "Calculul pentru tipurile de întreprinderi partenere sau legate" (referitor la întreprinderile partenere).Aceste date rezultă din situaţiile financiare anuale consolidate şi din alte date ale întreprinderii partenere, dacă există, la care se adaugă în proporţie de 100% datele întreprinderilor care sunt legate cu această întreprindere parteneră, în cazul în care acestea nu au fost deja incluse în situaţiile financiare anuale consolidate ale întreprinderii partenere. Dacă este necesar, adăugaţi "fişe privind legătura dintre întreprinderi" pentru întreprinderile care nu au fost deja incluse în situaţiile financiare anuale consolidate.IV. Secţiunea B – Întreprinderi legate1. Determinarea situaţiei aplicabile întreprinderii care solicită încadrarea în categoria întreprinderilor mici şi mijlocii:|_| Cazul 1: Întreprinderea solicitantă ţine situaţii financiare anuale consolidate sau este inclusă în situaţiile financiare anuale consolidate ale unei alte întreprinderi (tabelul B1).|_| Cazul 2: Întreprinderea solicitantă sau una ori mai multe întreprinderi legate nu întocmeşte/întocmesc ori nu este/nu sunt inclusă/incluse în situaţiile financiare anuale consolidate (tabelul B2).NOTĂ: Datele întreprinderilor legate cu întreprinderea solicitantă derivă din situaţiile financiare anuale şi din alte date ale acestora, consolidate dacă este cazul. La acestea se adaugă în mod proporţional datele oricărei eventuale întreprinderi partenere a acelei întreprinderi legate, situată imediat în aval sau în amonte, dacă nu a fost deja inclusă prin consolidare*56).–––*56) Definiţia întreprinderii legate din Legea nr. 346/2004, cu modificările şi completările ulterioare.2. Metode de calcul pentru fiecare cazCazul 1: Situaţiile financiare anuale consolidate reprezintă baza de calcul. Se va completa tabelul B1 de mai jos.Tabelul B1

Numărul mediu anual
de salariaţi*7
Cifra de afaceri anuală
netă (mii lei/mii euro)
Active totale
(mii lei/mii euro)
Total

Datele introduse în secţiunea "Total" din tabelul de mai sus se vor introduce la pct. 1 din tabelul "Calculul pentru tipurile de întreprinderi partenere sau legate".

Identificarea întreprinderilor incluse prin consolidare
Întreprinderea legată
(denumire/date de
identificare)

Adresa sediului
social

Cod unic de
înregistrare

Numele şi prenumele
preşedintelui consiliului
de administraţie, director
general sau echivalent
A.
B.
C.
D.
E.

NOTĂ: Întreprinderile partenere ale unei întreprinderi legate, care nu au fost încă incluse în situaţiile financiare anuale consolidate, sunt considerate partenere directe ale întreprinderii solicitante. Datele aferente acestora şi o "fişă de parteneriat" trebuie adăugate la secţiunea A.Cazul 2: Pentru fiecare întreprindere legată (inclusiv prin intermediul altor întreprinderi legate), se va completa o "fişă privind legătura dintre întreprinderi" şi se vor adăuga datele din situaţiile financiare anuale ale tuturor întreprinderilor legate, prin completarea tabelului B2 de mai jos.Tabelul B2

Întreprinderea
numărul:

Numărul mediu anual
de salariaţi

Cifra de afaceri anuală netă
(mii lei/mii euro)

Active totale
(mii lei/
mii euro)
1.*)
2.*)
3.*)
4.*)
5.*)
Total

–––Notă *) Ataşaţi câte o "fişă privind legătura dintre întreprinderi" pentru fiecare întreprindere.NOTĂ: Datele rezultate în secţiunea "Total" din tabelul de mai sus se vor introduce la pct. 3 din tabelul "Calculul pentru tipurile de întreprinderi partenere sau legate" (privind întreprinderile legate).V. Fişa privind legătura dintre întreprinderi nr. ………. din tabelul B2, secţiunea B (numai pentru întreprinderile legate care nu sunt incluse în situaţiile financiare anuale consolidate)1. Date de identificare a întreprinderiiDenumirea întreprinderiiAdresa sediului socialCodul unic de înregistrareNumele, prenumele şi funcţia ……… preşedintelui consiliului de administraţie, directorului general sau echivalent2. Date referitoare la întreprindere

Perioada de referinţă
Numărul mediu
anual de
salariaţi*57)

Cifra de
afaceri
anuală netă
(mii lei/
mii euro)
Active
totale
(mii lei/
mii euro)

TOTAL:

–––*57) În cazul în care în situaţiile financiare anuale consolidate nu există date privind numărul de personal, calculul se face prin cumularea datelor de la întreprinderile legate.Datele trebuie introduse în tabelul B2 din secţiunea B.NOTĂ:Datele întreprinderilor legate cu întreprinderea solicitantă sunt extrase din situaţiile financiare anuale şi din alte date aferente acestora, consolidate dacă este cazul. La acestea se adaugă în mod proporţional datele oricărei eventuale întreprinderi partenere ale întreprinderii legate, situată imediat în aval sau în amonte de aceasta, dacă nu au fost deja incluse în situaţiile financiare anuale consolidate.Acest tip de întreprinderi partenere sunt considerate ca fiind întreprinderi direct partenere cu întreprinderea solicitantă. Datele aferente acestora şi "fişa de parteneriat" trebuie introduse în secţiunea A. + 
Anexa 2––-la schema de ajutor de stat–––––––––Declaraţie pe propria răspundere cu privire laneîncadrarea în categoria "firme în dificultate"(Se completează toate rubricile dinformularul-tip în limba română, prin tehnoredactare.)DECLARAŢIE1. Date de identificare a solicitantuluiNumele sau denumirea întreprinderii ……………………………….Adresa (domiciliul sau sediul social) ………… cod poştal ………..Telefon ………………………… Fax ………………………..E-mail ……………..Data înregistrării întreprinderii …………………………………Nr. de înmatriculare la oficiul registrului comerţului ………………Codul de identificare fiscală ……………………………………Codul IBAN în care se solicită transferarea alocaţiei specifice individuale (lei) …………….. deschis la Trezoreria ………….Forma juridică ………………………………………………….Capitalul social: ……………. lei, deţinut de:– persoane fizice: ………… %;– IMM*58): ………. %.Obiectul principal de activitate ………………………………….Codul CAEN ……………………………………………………..Obiectul secundar de activitate*59) ……………………………….Codul CAEN ……………………………………………………..Numărul mediu scriptic anual de personal (în anul fiscal anterior) ……Cifra de afaceri (conform ultimului bilanţ contabil anual aprobat) ….. leiValoare active totale (conform ultimei situaţii financiare aprobate)*60) …….. lei2. Cazuri de încadrare a unei întreprinderi ca "firmă în dificultate"*61)a) societatea cu răspundere limitată, când se constată pierderea a mai mult de jumătate din capitalul social şi a mai mult de un sfert din capital în ultimele 12 luni;b) societatea în care cel puţin o parte din asociaţi răspunde nelimitat de datoriile întreprinderii, atunci când s-a pierdut mai mult de jumătate din capitalul propriu, aşa cum reiese din evidenţele contabile ale societăţii, şi când mai mult de un sfert din acest capital s-a pierdut în decursul ultimelor 12 luni;c) orice întreprindere, indiferent de forma juridică, care întruneşte condiţiile pentru a fi supusă unei proceduri prevăzute de legislaţia privind procedura reorganizării judiciare şi a falimentului.Chiar în cazul în care niciuna dintre condiţiile prevăzute la lit. a), b) sau c) nu este îndeplinită, o firmă este considerată în dificultate când prezintă simultan următoarele simptome: cifra de afaceri este în scădere, înregistrează pierderi, acumulează datorii, scade fluxul de numerar.3. Date economico-financiare ale solicitantului*62)

31 decembrie 2006 31 decembrie 2007
Total active imobilizate
Total active circulante, din care:
Stocuri
Disponibilităţi băneşti
Creanţe
Total capitaluri, din care:
Capital social subscris şi vărsat
Datorii curente sub un an
Total datorii
Cifra de afaceri
Total venituri
Total cheltuieli
Rezultatul brut al exerciţiului financiar
Rezultatul net al exerciţiului financiar
Solvabilitate patrimonială [%]
Lichiditate generală [%]

––––*58) IMM sunt definite ca societăţi comerciale cu numărul mediu scriptic de personal până la 249 (inclusiv) raportat în anul anterior şi care realizează o cifră de afaceri anuală netă de până la 50 milioane de euro, echivalent în lei, sau deţin active totale care nu depăşesc echivalentul în lei a 43 milioane de euro, conform ultimei situaţii financiare aprobate. Prin active totale se înţelege active imobilizate plus active circulante plus cheltuieli în avans.*59) Se completează dacă finanţarea se solicită pentru unul dintre obiectivele secundare de activitate.*60) Prin active totale se înţelege active imobilizate plus active circulante plus cheltuieli în avans.*61) Liniile directoare comunitare cu privire la ajutorul de stat pentru salvarea şi restructurarea întreprinderilor în dificultate, publicate în JO C 244/2004.*62) Tabelul se va actualiza după caz pentru fiecare exerciţiu financiar.De asemenea se declară pe propria răspundere următoarele:3.1. Nu se află în procedură de executare silită, reorganizare judiciară, faliment, închidere operaţională, dizolvare, lichidare sau administrare specială, nu are activităţile suspendate sau alte situaţii similare reglementate de lege.3.2. La data depunerii cererii de finanţare nu înregistrează debite la bugetul de stat, respectiv bugetele locale sau provenind din neplata contribuţiilor de asigurări sociale, a contribuţiilor de asigurări pentru şomaj, a contribuţiei de asigurare pentru accidente de muncă şi boli profesionale, precum şi a contribuţiilor pentru asigurările sociale de sănătate.3.3. Nu a fost emis un ordin de recuperare a unui ajutor de stat ca urmare a unei decizii anterioare, iar acest ordin nu a fost deja executat.Subsemnatul(a), ………., identificat(ă) cu B.I./C.I. seria ….. nr. ……, eliberat(ă) de ……. la data de ……., cu domiciliul în localitatea …….., str. …….. nr. ….., bl. ……, sc. ….., ap. ……, sectorul/judeţul ……, funcţia ………., în calitate de reprezentant legal al întreprinderii ………, declar pe propria răspundere că toate informaţiile furnizate şi consemnate în prezenta cerere sunt corecte şi complete.Înţeleg că orice omisiune sau incorectitudine în prezentarea informaţiilor în scopul de a obţine avantaje pecuniare este pedepsită conform legii.Numele …………………………Funcţia ………………………….Semnătura autorizată şi ştampila solicitantului*63)………………Data semnării …………………….––––*63) Toate cererile depuse pentru această schemă vor fi semnate de aceeaşi persoană autorizată să reprezinte legal întreprinderea. + 
Anexa 3––-la schema de ajutor de stat–––––––––Model de declaraţie pe propria răspundere cu privirela respectarea regulii cumulului ajutoarelor de stat(Se completează toate rubricile dinformularul-tip în limba română, prin tehnoredactare.)DECLARAŢIE*64)1. Date de identificare a solicitantuluiNumele sau denumirea întreprinderii …………………………….Adresa (domiciliul sau sediul social) ……….., cod poştal ………Telefon ………………. Fax ………………E-mail ………………………………………………………Data înregistrării întreprinderii ……………………………..Nr. de înmatriculare la oficiul registrului comerţului ……………Codul de identificare fiscală ………………………………….Codul IBAN în care se solicită transferarea alocaţiei specifice individuale (lei) …………, deschis la Trezoreria ………………….Forma juridică …………………………………Capitalul social: ……………………… lei, deţinut de:– persoane fizice: ………… %;– IMM*65): ………. %.Obiectul principal de activitate ………………………………Codul CAEN ………………………………………………….Obiectul secundar de activitate*66) ……………………………Codul CAEN ………………………………………………….Numărul mediu scriptic anual de personal (în anul fiscal anterior) …….Cifra de afaceri (conform ultimului bilanţ contabil anual aprobat) …. leiValoare active totale (conform ultimei situaţii financiare aprobate)*67 …….. lei––––*64)Se completează de către solicitant.*65) IMM sunt definite ca societăţi comerciale cu numărul mediu scriptic de personal de până la 249 (inclusiv) raportat în anul anterior şi realizează o cifră de afaceri anuală netă de până la 50 milioane de euro, echivalent în lei, sau deţin active totale care nu depăşesc echivalentul în lei a 43 milioane de euro, conform ultimei situaţii financiare aprobate. Prin active totale se înţelege active imobilizate plus active circulante plus cheltuieli în avans.*66) Se completează dacă finanţarea se solicită pentru unul dintre obiectivele secundare de activitate.*67) Prin active totale se înţelege active imobilizate plus active circulante plus cheltuieli în avans.2. Date privind ajutoarele de stat[] 1. Nu a mai beneficiat de ajutoare de stat din surse locale, naţionale, comunitare sau alte surse şi nici de ajutor de minimis.[] 2. A beneficiat de alte tipuri de ajutor de stat, indiferent dacă ajutoarele provin din fonduri naţionale sau comunitare, după cum urmează:a) ajutoare de stat pentru aceleaşi costuri eligibile cu cele menţionate în Schema de ajutor de stat "Stimularea microîntreprinderilor din domeniul prelucrării primare a produselor forestiere lemnoase şi nelemnoase"

               
  Nr. crt. Data acordării ajutorului de stat (an/lună/zi) Costurile eligibile care au făcut obiectul ajutorului de stat Forma ajutorului de stat Furnizorul ajutorului de stat Sursa şi actul normativ în baza căruia a beneficiat de finanţare Suma acordată
               
               

b) ajutoare de minimis primite pentru aceleaşi costuri eligibile menţionate în Schema de ajutor de stat "Stimularea microîntreprinderilor din domeniul prelucrării primare a produselor forestiere lemnoase şi nelemnoase"

               
  Nr. crt. Data acordării ajutorului de minimis (an/lună/zi) Costurile eligibile care au făcut obiectul ajutorului de minimis Forma ajutorului de minimis Furnizorul ajutorului de minimis Sursa şi actul normativ în baza căruia a beneficiat de finanţare Suma acordată
               
               

Societatea declară că prin cumulul ajutoarelor de stat prevăzute la lit. a) şi b) cu cele acordate în cadrul prezentei scheme pentru aceleaşi costuri eligibile nu se depăşeşte intensitatea maximă admisibilă de ………….% prevăzută de prezenta schemă de ajutor de stat pentru regiunea în care se realizează investiţia.3. Date de identificare a reprezentantului legalSubsemnatul(a), ………., identificat(ă) cu B.I./C.I. seria …. nr. ……, eliberat(ă) de …….. la data de ……., cu domiciliul în localitatea ………, str. ……. nr. ….., bl. …., sc. ….., ap. ……, sectorul/judeţul ……, funcţia ……, în calitate de reprezentant legal al întreprinderii …….., declar pe propria răspundere că toate informaţiile furnizate şi consemnate în prezenta cerere sunt corecte şi complete.Înţeleg că orice omisiune sau incorectitudine în prezentarea informaţiilor în scopul de a obţine avantaje pecuniare este pedepsită conform legii.Numele ……………………………….Funcţia …………………………………Semnătura autorizată şi ştampila solicitantului*68)…………….Data semnării …………………….––––*68) Toate cererile depuse pentru această schemă vor fi semnate de aceeaşi persoană autorizată să reprezinte legal întreprinderea.

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x