SCHEMA DE AJUTOR DE STAT din 2 august 2016

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 05/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL AGRICULTURII SI DEZVOLTARII RURALE
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 596 din 5 august 2016
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulARE LEGATURA CUORDIN 349 16/12/2020
ActulACTUALIZEAZA PESCHEMĂ 02/08/2016
 Nu exista acte care fac referire la acest act





Notă
Aprobată prin ORDINUL nr. 877 din 2 august 2016, publicat în Monitorul Oficial nr. 596 din 5 august 2016.
 + 
Capitolul IDispoziții generale + 
Articolul 1(1)Prezentul ordin instituie o schemă de ajutor de stat, cu titlul "Sprijin acordat întreprinderilor pentru investiții necesare dezvoltării, modernizării sau adaptării infrastructurii silvice".(2)Prezenta schemă este derulată de Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale (MADR) prin Direcția generală dezvoltare rurală – Autoritate de management pentru Programul Național de Dezvoltare Rurală (AM PNDR) și Agenția pentru Finanțarea Investițiilor Rurale (AFIR).(3)Prezenta schemă se aplică pe întreg teritoriul României. + 
Articolul 2(1)Scopul prezentei scheme îl reprezintă creșterea gradului de accesibilizare a pădurilor prin înființarea, extinderea și/sau modernizarea căilor de acces din cadrul fondului forestier.(2)Obiectivul prezentei scheme vizează accesul la terenurile forestiere prin investiții în drumuri forestiere, deschise publicului în mod gratuit și care servesc aspectele multifuncționale ale pădurii.
 + 
Articolul 3Textul prezentei scheme se publică integral pe pagina web oficială a MADR și AFIR. + 
Articolul 4În sensul prezentei scheme, se aplică următoarele definiții:1.schemă de ajutoare – înseamnă orice act pe baza căruia, fără să mai fie nevoie de măsuri de punere în aplicare suplimentare, pot fi acordate ajutoare individuale întreprinderilor definite în cadrul actului în mod general și abstract, precum și orice act pe baza căruia pot fi acordate ajutoare care nu sunt legate de un proiect specific uneia sau mai multor întreprinderi, pentru o perioadă nedefinită de timp și pentru o valoare nedefinită;2.întreprindere – în baza art. 1 din anexa I la Regulamentul (UE) nr. 702/2014, se consideră orice entitate care desfășoară o activitate economică, indiferent de forma sa juridică. Sunt considerate, de asemenea, întreprinderi persoanele fizice autorizate și asociațiile familiale implicate în activități de artizanat sau alte activități, precum și parteneriatele sau asociațiile care desfășoară în mod regulat o activitate economică;3.întreprindere aflată în dificultate – înseamnă o întreprindere care se află în cel puțin una dintre situațiile următoare:(i)în cazul unei societăți cu răspundere limitată, alta decât un IMM care a fost înființat de mai puțin de trei ani, atunci când mai mult de jumătate din capitalul său subscris a dispărut ca urmare a pierderilor acumulate. Această situație survine atunci când scăderea pierderilor acumulate din rezerve și din toate celelalte elemente considerate în general ca făcând parte din fondurile proprii ale societății conduce la un rezultat cumulat negativ care depășește jumătate din capitalul social subscris. În sensul prezentei dispoziții, "societate cu răspundere limitată" se referă, în special, la tipurile de societăți comerciale menționate în anexa I la Directiva 2013/34/UE a Parlamentului European și a Consiliului din 26 iunie 2013 privind situațiile financiare anuale, situațiile financiare consolidate și rapoartele conexe ale anumitor tipuri de întreprinderi, de modificare a Directivei 2006/43/CE a Parlamentului European și a Consiliului și de abrogare a Directivelor 78/660/CEE și 83/349/CEE ale Consiliului, iar "capital social" include, acolo unde este cazul, orice primă de emisiune;(ii)în cazul unei societăți în care cel puțin unul dintre asociați are răspundere nelimitată pentru creanțele societății, alta decât un IMM care a fost înființat de mai puțin de trei ani, și atunci când mai mult de jumătate din capitalul propriu, astfel cum reiese din contabilitatea societății, a dispărut ca rezultat al pierderilor acumulate. În sensul prezentei dispoziții, "o societate comercială în care cel puțin unii dintre asociați au răspundere nelimitată pentru creanțele societății" se referă în special la acele tipuri de societăți comerciale menționate în anexa II la Directiva 2013/34/UE;(iii)atunci când întreprinderea face obiectul unei proceduri colective de insolvență sau îndeplinește criteriile prevăzute în dreptul intern pentru ca o procedură colectivă de insolvență să fie deschisă la cererea creditorilor săi;(iv)atunci când întreprinderea a primit ajutor pentru salvare și nu a rambursat încă împrumutul sau nu a încetat garanția ori a primit ajutor pentru restructurare și face încă obiectul unui plan de restructurare;(v)în cazul unei întreprinderi care nu este un IMM, atunci când, în ultimii doi ani:a)raportul datorii/capitaluri proprii al întreprinderii este mai mare de 7,5; șib)capacitatea de acoperire a dobânzilor calculată pe baza EBITDA se situează sub 1,0;4.data acordării ajutorului – înseamnă data semnării contractului de finanțare;5.intensitatea ajutorului – înseamnă valoarea brută a ajutorului exprimată ca procent din costurile eligibile, înainte de orice deducere de impozite sau alte taxe;6.Direcția generală dezvoltare rurală (AM PNDR) – structura din cadrul Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale cu rol de Autoritate de management pentru Programul Național de Dezvoltare Rurală 2014-2020;7.Agenția pentru Finanțarea Investițiilor Rurale (AFIR) – instituția din subordinea Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale, care are ca atribuții principale gestionarea financiară și implementarea tehnică a măsurilor din cadrul PNDR 2014-2020;8.Programul Național de Dezvoltare Rurală 2014-2020 (PNDR 2014-2020) – reprezintă documentul programatic, în sensul art. 6 din Regulamentul (UE) nr. 1.305/2013, în care sunt prevăzute măsurile și sumele alocate României pentru perioada de programare 2014-2020, aprobate de Comisia Europeană prin decizie;9.măsură (M) – set de operațiuni, din cadrul PNDR 2014-2020, care contribuie la realizarea uneia sau mai multora dintre prioritățile Uniunii în materie de dezvoltare rurală;10.submăsură (sM) – set de operațiuni grupate sub un cod unic alocat în cadrul unei măsuri în conformitate cu anexa I partea 5 din Regulamentul de punere în aplicare nr. 808/2014*1) al Comisiei din 17 iulie 2014 de stabilire a normelor de aplicare a Regulamentului (UE) nr. 1.305/2013 al Parlamentului European și al Consiliului privind sprijinul pentru dezvoltare rurală acordat din Fondul european agricol pentru dezvoltare rurală (FEADR);Notă
*1) Publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, seria L, nr. 227 din 31 iulie 2014.
11.Ghidul solicitantului – reprezintă o detaliere tehnică și financiară a fiecărei măsuri și cuprinde setul de informații necesare solicitantului pentru pregătirea, derularea și implementarea proiectului, elaborat pentru fiecare măsură PNDR, aprobat prin ordin al ministrului agriculturii și dezvoltării rurale și publicat pe site-urile oficiale ale MADR și AFIR;12.contract de finanțare – reprezintă documentul juridic încheiat între AFIR și beneficiar, prin care se stabilesc obiectul, drepturile și obligațiile părților, durata de execuție, valoarea, plata, precum și alte dispoziții și condiții specifice, prin care se acordă asistență financiară nerambursabilă din FEADR în scopul atingerii obiectivelor măsurilor cuprinse în PNDR;13.proiect eligibil – reprezintă proiectul care îndeplinește condițiile de eligibilitate prevăzute în schema de ajutor de stat, precum și în PNDR 2014-2020 și care poate fi selectat în urma apelului de proiecte, conform criteriilor de selecție aprobate și detaliate în manualele de proceduri și în Ghidul solicitantului;14.aspectul multifuncțional – în baza alin. (8) al art. 40 din Regulamentul (UE) nr. 702/2014 al Comisiei din 25 iunie 2014 de declarare a anumitor categorii de ajutoare în sectoarele agricol și forestier și în zonele rurale ca fiind compatibile cu piața internă, în aplicarea articolelor 107 și 108 din Tratatul privind funcționarea Uniunii Europene (TFUE) și în conformitate cu prevederile art. 83 alin. (2) din Legea nr. 46/2008 – Codul silvic, republicată, cu modificările ulterioare, investițiile ce fac obiectul finanțării prin prezenta schemă servesc aspecte multifuncționale cum sunt: gospodărirea pădurilor, desfășurarea activităților de vânătoare și pescuit sportiv, intervenții în caz de avarii, calamități sau dezastre, activități sportive, de recreere și turism care se pot practica numai cu acordul proprietarului, iar în cazul pădurilor proprietate publică a statului, cu acordul administratorului acestora.
 + 
Capitolul IIBeneficiari și criterii de eligibilitate + 
Articolul 5(1)În conformitate cu art. 40 alin. (2) din Regulamentul (UE) nr. 702/2014, ajutoarele pentru investiții în infrastructură care au legătură cu dezvoltarea, modernizarea sau adaptarea sectorului forestier sunt identice cu măsura de dezvoltare rurală care stă la baza acestora, prevăzută în programul de dezvoltare rurală.(2)Beneficiarii prezentei scheme sunt cei prevăzuți în fișa submăsurii 4.3 – Sprijin pentru investiții în infrastructură legate de dezvoltarea, modernizarea și adaptarea sectorului agricol și forestier din PNDR 2014-2020, respectiv:a)persoane juridice de drept privat/alte forme de organizare proprietari de pădure și/sau asociațiile acestora conform legislației în vigoare;b)unități administrativ-teritoriale și/sau asociații ale acestora proprietari de pădure, conform legislației în vigoare;c)administratorul fondului forestier proprietate publică a statului, conform legislației în vigoare.(3)Beneficiarii prevăzuți la alin. (2) lit. b) și c), pentru investițiile care vizează fondul forestier deținut în proprietate publică, nu cad sub incidența reglementărilor specifice ajutoarelor de stat.(4)Prezenta schemă nu se aplică beneficiarilor prevăzuți la alin. (2) lit. a) dacă se află în cel puțin una dintre următoarele situații:a)sunt considerați persoane aflate în dificultate financiară, conform definiției de la art. 4 pct. 3;b)sunt persoane împotriva cărora a fost emisă o decizie de recuperare definitivă a unui ajutor de stat, dacă această decizie de recuperare nu a fost deja executată. + 
Articolul 6Beneficiarii prevăzuți la art. 5 alin. (2) trebuie să îndeplinească următoarele condiții de eligibilitate:a)investiția trebuie să se încadreze în cel puțin unul din tipurile de sprijin prevăzute prin submăsură;b)solicitantul trebuie să se încadreze în categoria beneficiarilor eligibili;c)investiția va fi precedată de o evaluare a impactului preconizat asupra mediului, dacă aceasta poate avea efecte negative asupra mediului, în conformitate cu legislația în vigoare, menționată în cap. 8.1 din PNDR 2014-2020;d)solicitantul se angajează să asigure funcționarea la parametrii proiectați și întreținerea investiției pe o perioadă de minimum 5 ani de la ultima tranșă de plată;e)solicitanții trebuie să facă dovada proprietății asupra terenului/administrării terenului în cazul domeniului public al statului;f)solicitantul trebuie să facă dovada faptului că investiția se regăsește în amenajamentul silvic, iar în cazul modernizării drumului forestier, acesta să se regăsească în inventarul deținătorului;g)solicitantul trebuie să facă dovada că prin investiția în drumuri forestiere acestea vor fi deschise publicului în mod gratuit.
 + 
Capitolul IIICosturile eligibile, costurile neeligibile, intensitatea ajutorului și valoarea maximă a ajutorului + 
Articolul 7(1)Prezenta schemă vizează accesul beneficiarilor prevăzuți la art. 5 alin. (2) la terenurile forestiere prin realizarea de investiții legate de înființarea, extinderea și/sau modernizarea drumurilor forestiere, deschise publicului în mod gratuit.(2)Sunt eligibile în cadrul prezentei scheme următoarele costuri:a)construcția, extinderea și/sau modernizarea drumurilor forestiere;b)achiziționarea sau dezvoltarea de software și achiziționarea de brevete, licențe, drepturi de autor și mărci;c)costurile generale ale proiectului, legate de cheltuielile menționate la lit. a) și b), cum ar fi onorariile pentru arhitecți, ingineri și consultanți, onorariile pentru consiliere în domeniul durabilității mediului și al sustenabilității economice, inclusiv studiile de fezabilitate.(3)Costurile generale ale proiectului prevăzute la alin. (2) lit. b) și c) vor fi realizate în limita a 10% din totalul cheltuielilor eligibile pentru proiectele care prevăd construcții-montaj și în limita a 5% pentru proiectele care prevăd simplă achiziție, fără a se depăși intensitatea maximă a sprijinului admisă prin prezenta schemă.
 + 
Articolul 8Nu sunt eligibile în cadrul prezentei scheme următoarele costuri:a)achiziționarea de bunuri și echipamente;b)costurile efectuate înainte de semnarea contractului de finanțare a proiectului, cu excepția costurilor generale ale proiectului enunțate la art. 7 alin. (2) lit. b) și c);c)achiziția mijloacelor de transport pentru uz personal și pentru transport de persoane;d)costurile precizate la art. 69 alin. (3) din Regulamentul (UE) nr. 1.303/2013 al Parlamentului European și al Consiliului din 17 decembrie 2013 de stabilire a unor dispoziții comune privind Fondul european de dezvoltare regională, Fondul social european, Fondul de coeziune, Fondul european agricol pentru dezvoltare rurală și Fondul european pentru pescuit și afaceri maritime, precum și de stabilire a unor dispoziții generale privind Fondul european de dezvoltare regională, Fondul social european, Fondul de coeziune și Fondul european pentru pescuit și afaceri maritime și de abrogare a Regulamentului (CE) nr. 1.083/2006 al Consiliului, respectiv dobânzile debitoare, achiziționarea de terenuri neconstruite și de terenuri construite, taxa pe valoarea adăugată, cu excepția cazului în care aceasta nu se poate recupera în temeiul legislației naționale privind TVA-ul;e)costurile cu întreținerea, reparațiile și exploatarea investiției realizate;f)costuri privind închirierea de mașini, utilaje, instalații și echipamente;g)costuri operaționale, inclusiv costuri de întreținere și chirie.
 + 
Articolul 9(1)Intensitatea ajutorului se limitează la 100% din cheltuielile eligibile prevăzute la art. 7 alin. (2).(2)Valoarea maximă a ajutorului acordat în cadrul prezentei scheme este 1.500.000 euro/proiect.(3)În conformitate cu art. 45 alin. (4) și art. 63 din Regulamentul (UE) nr. 1.305/2013, beneficiarii sprijinului acordat prin prezenta schemă pot primi, după semnarea contractului, un avans în procent de până la 50% din ajutorul public aferent proiectului, iar plata acestuia se va face după prezentarea unei garanții eliberate de o instituție financiară bancară sau nebancară înscrisă în registrul special al Băncii Naționale a României, reglementat de legislația națională în domeniu, care corespunde procentului de 100% din suma avansului.(4)Garanția prevăzută la alin. (3) poate fi prezentată de beneficiarii privați și sub formă de poliță de asigurare eliberată de o societate de asigurări, autorizată potrivit legislației în vigoare.(5)Valoarea maximă a ajutorului prevăzut la alin. (2) nu poate fi eludată prin divizarea artificială a proiectelor care beneficiază de ajutor.
 + 
Capitolul IVModul de derulare a schemei + 
Articolul 10(1)Beneficiarii menționați la art. 5 alin. (2) care îndeplinesc condițiile de eligibilitate prevăzute la art. 6 depun cereri de finanțare, cereri care se evaluează în conformitate cu Regulamentul de organizare și funcționare al procesului de selecție și al procesului de verificare a contestațiilor pentru proiectele aferente măsurilor din PNDR 2014-2020, aprobat prin ordin al ministrului agriculturii și dezvoltării rurale, în vigoare la data evaluării.(2)Cererea de finanțare este însoțită și de următoarele documente justificative, respectiv:a)declarația pe propria răspundere că beneficiarii prevăzuți la art. 5 alin. (2) lit. a) nu se încadrează în definiția prevăzută la art. 4 pct. 3 – conform modelului anexă la Ghidul solicitantului;b)declarație pe propria răspundere cu privire la respectarea regulii privind cumulul ajutoarelor, în baza celor enunțate la art. 12 – conform modelului anexă la Ghidul solicitantului;c)situațiile financiare aferente ultimului exercițiu financiar încheiat depuse la organele financiare competente, cu excepția întreprinderilor încadrate în categoria start-up, ale beneficiarilor prevăzuți la art. 5 alin. (2) lit. a);d)extrasul de informații de la Oficiul Național al Registrului Comerțului, emis la data cererii de finanțare, și, dacă este cazul, declarația-tip pe propria răspundere depusă la registrul comerțului referitoare la demararea operațiunilor a beneficiarilor prevăzuți la art. 5 alin. (2) lit. a);e)certificatul de atestare fiscală la data acordării finanțării, completat, în cazul întreprinderilor care au obligații fiscale restante/exigibile, la secțiunea D pct. III "Mențiuni relevante pentru situația fiscală a contribuabilului" cu informații solicitate de întreprindere prin cerere referitoare la starea obligațiilor fiscale, cum ar fi: aflate în executare silită, suspendate la executare silită; în cazurile în care certificatul de atestare fiscală cuprinde informații fiscale restante, dar starea acestora nu este detaliată la secțiunea D pct. III din certificat, ci în adrese ale Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF), eligibilitatea se stabilește luând în considerare și aceste adrese, ale beneficiarilor prevăzuți la art. 5 alin. (2) lit. a);f)alte documente și declarații, la cererea AFIR, a căror listă va fi detaliată în Ghidul solicitantului, care va fi publicat înainte de anunțarea fiecărei sesiuni de depunere a proiectelor, pe site-ul oficial al AFIR.(3)Implementarea prezentei scheme se realizează pe baza procedurii AFIR de evaluare, selectare și contractare a proiectelor, aprobată prin ordin al ministrului agriculturii și dezvoltării rurale, prin parcurgerea următoarelor etape:a)lansarea anunțului privind cererea de proiecte finanțate prin schema aferentă sM4.3 – PNDR 2014-2020 de către AFIR, pe site-ul oficial – cu precizări privind perioada de depunere a proiectelor, fondurile disponibile alocate sesiunii de depunere a proiectelor, locul depunerii cererilor de finanțare, alte informații generale;b)evaluarea-selectarea:(i)depunerea cererilor de finanțare on-line – prin intermediul portalului AFIR;(ii)verificarea cererilor de finanțare se face la AFIR;(iii)cererea de finanțare va fi evaluată din punctul de vedere al eligibilității și selecției în condițiile specificate în cadrul național legislativ de implementare;c)contractarea: după aprobarea raportului de selecție în care sunt incluse proiectele aprobate pentru finanțare, Centrul Regional pentru Finanțarea Investițiilor Rurale (CRFIR) notifică solicitantul privind selecția proiectului în vederea contractării. În vederea semnării contractului de finanțare, solicitantul se va prezenta la sediul CRFIR (cu un exemplar original al dosarului cererii de finanțare și al documentelor anexe pe suport hârtie, conform documentației depuse on-line, care va rămâne la CRFIR;d)plata: depunerea dosarului cererii de plată, verificarea cheltuielilor, autorizarea și efectuarea plății se vor realiza conform procedurii AFIR;e)monitorizarea: monitorizarea implementării proiectelor de către AFIR și AM PNDR, raportarea stadiului implementării de către AM PNDR.(4)AFIR, după caz, efectuează verificările necesare pentru a stabili dacă toate categoriile de beneficiari întrunesc condițiile pentru a beneficia de ajutor de stat, pe baza documentelor depuse de aceștia și a declarațiilor pe propria răspundere, astfel cum sunt detaliate în Ghidul solicitantului.
 + 
Capitolul VDurata schemei și bugetul aferent acesteia + 
Articolul 11(1)Schema se aplică până la data de 31 decembrie 2023.(la 22-12-2020,
Alineatul (1) din Articolul 11 , Capitolul V a fost modificat de Articolul I din ORDINUL nr. 349 din 16 decembrie 2020, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 1274 din 22 decembrie 2020
)
(2)Bugetul maxim estimat al prezentei scheme este de 100.000.000 euro, din care 85% contribuția comunitară prin FEADR și 15% contribuția națională de la bugetul de stat.
 + 
Capitolul VIRespectarea regulii privind cumulul ajutoarelor + 
Articolul 12(1)Ajutorul acordat se cumulează cu plățile menționate la art. 81 alin. (2) și la art. 82 din Regulamentul (UE) nr. 1.305/2013, în ceea ce privește aceleași costuri eligibile, în cazul în care un astfel de cumul ar avea ca rezultat o valoare a ajutorului care depășește cele menționate la art. 9 alin. (2).(2)Ajutorul acordat se cumulează cu orice ajutor de minimis în privința acelorași costuri eligibile în cazul în care un astfel de cumul ar avea ca rezultat o valoare a ajutorului care depășește cele menționate la art. 9 alin. (2).
 + 
Capitolul VIIPublicarea și raportarea beneficiarilor de ajutor de stat + 
Articolul 13(1)Publicarea beneficiarilor prezentei scheme care depășesc 500.000 euro/proiect se realizează în conformitate cu prevederile art. 111, 112 și 113 din Regulamentul UE nr. 1.306/2013 al Parlamentului European și al Consiliului din 17 decembrie 2013 privind funcționarea, gestionarea și monitorizarea politicii agricole comune și de abrogare a Regulamentelor (CEE) nr. 352/78, (CE) nr. 165/94, (CE) nr. 2.799/98, (CE) nr. 814/2000, (CE) nr. 1.290/2005 și (CE) nr. 485/2008 ale Consiliului.(2)Informațiile menționate la alin (1) se publică pe pagina web a AFIR, la adresa www.afir.info.
 + 
Articolul 14(1)MADR, prin Direcția generală afaceri europene și relații internaționale (DGAERI), pe baza informațiilor primite din partea AM PNDR – AFIR, transmite Comisiei, în format electronic, un raport anual, conform celor menționate în cap. III din Regulamentul (CE) nr. 794/2004 al Comisiei din 21 aprilie 2004 de punere în aplicare a Regulamentului (UE) 2015/1.589 al Consiliului de stabilire a normelor de aplicare a articolului 108 din Tratatul privind funcționarea Uniunii Europene.(2)AM PNDR și AFIR țin evidențe detaliate privind informațiile și documentele justificative necesare pentru a se demonstra că sunt îndeplinite toate condițiile prevăzute de Regulamentul (UE) nr. 702/2014 aplicabile prezentei scheme.(3)De monitorizarea ajutoarelor de stat acordate prin prezenta schemă se ocupă AM PNDR și AFIR. Acestea pot să realizeze, cu respectarea prevederilor legale în vigoare, controale la fața locului și sunt obligate să verifice respectarea condițiilor de acordare a ajutoarelor și să dispună măsurile ce se impun în situația în care aceste condiții nu au fost respectate.(4)Beneficiarii prevăzuți la art. 5 alin. (1) au obligația să transmită AM PNDR și AFIR, după caz, raportări periodice și alte informații cu privire la ajutorul primit.(5)În aplicarea prevederilor alin. (3), AM PNDR și AFIR, după caz, emit decizii prin care se dispune stoparea sau recuperarea ajutoarelor de stat acordate. Aceste decizii au caracter de titlu executoriu.(6)Recuperarea ajutorului de stat se realizează conform prevederilor Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 66/2011 privind prevenirea, constatarea și sancționarea neregulilor apărute în obținerea și utilizarea fondurilor europene și/sau a fondurilor publice naționale aferente acestora, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 142/2012, cu modificările și completările ulterioare.(7)Evidențele menționate la alin. (1) se păstrează timp de 10 ani de la data la care a fost acordat ultimul ajutor în cadrul prezentei scheme. + 
Articolul 15AM PNDR – AFIR prin DGAERI transmite Comisiei Europene, în termen de 20 de zile lucrătoare sau într-un termen mai îndelungat, care poate fi stabilit în cerere, toate informațiile și documentele justificative pe care Comisia le consideră necesare pentru a monitoriza aplicarea prezentei scheme.

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x