SCHEMA DE AJUTOR DE MINIMIS din 8 septembrie 2010

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 27/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL ECONOMIEI, COMERTULUI SI MEDIULUI DE AFACERI
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 651 din 20 septembrie 2010
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ART. 5REFERIRE LALEGE 324 08/07/2003
ART. 5REFERIRE LAOG 57 16/08/2002 ART. 7
ART. 5REFERIRE LAOG 57 16/08/2002 ART. 8
ART. 11REFERIRE LAORDIN 3345 14/11/2008 ANEXA 1
ART. 17REFERIRE LAORDIN 175 20/06/2007
ART. 19REFERIRE LAORDIN 175 20/06/2007
ART. 19REFERIRE LALEGE 137 17/05/2007
ART. 19REFERIRE LAOUG 117 21/12/2006 ART. 6
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulAPROBAT DEORDIN 1628 08/09/2010
ActulCONTINUT DEORDIN 1628 08/09/2010

pentru sprijinirea proiectelor de cercetare în parteneriat



I. Dispoziţii generale + 
Articolul 1(1) Prezenta reglementare instituie o schemă de ajutor de minimis, denumită "Ajutor de minimis pentru sprijinirea proiectelor de cercetare în parteneriat", aferentă Programului operaţional sectorial "Creşterea competitivităţii economice", axa prioritară 2 "Competitivitate prin cercetare, dezvoltare tehnologică şi inovare", operaţiunea 2.1.1 "Proiecte de cercetare în parteneriat între universităţi/instituţii de cercetare-dezvoltare şi întreprinderi".(2) Acordarea ajutorului de minimis în cadrul acestei scheme se va face numai cu respectarea criteriilor privind ajutorul de minimis stipulate în Regulamentul (CE) nr. 1.998/2006 al Comisiei din 15 decembrie 2006 privind aplicarea articolelor 87 şi 88 din tratat în cazul ajutoarelor de minimis, publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. L 379 din 28 decembrie 2006.(3) Schema se aplică pe întregul teritoriu al României, în toate cele 8 regiuni de dezvoltare.(4) Prezenta schemă de ajutor de minimis nu intră sub incidenţa obligaţiei de notificare către Comisia Europeană în conformitate cu prevederile Regulamentului (CE) nr. 1.998/2006 al Comisiei.(5) Ministerul Economiei, Comerţului şi Mediului de Afaceri Autoritatea de management pentru Programul operaţional sectorial "Creşterea competitivităţii economice" – reprezintă autoritatea publică furnizoare de ajutor de minimis şi Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului – Autoritatea Naţională pentru Cercetare Ştiinţifică – organismul intermediar pentru cercetare – reprezintă administratorul schemei de ajutor de minimis. Plăţile se fac prin Unitatea de plată din cadrul Ministerului Economiei, Comerţului şi Mediului de Afaceri.
II. Obiectivele schemei + 
Articolul 2Prezenta schemă are ca obiective:● încurajarea parteneriatului dintre universităţi/institute de cercetare-dezvoltare şi întreprinderi pentru intensificarea activităţilor de cercetare-dezvoltare în sprijinul întreprinderilor;● generarea de rezultate de interes economic şi stimularea transferului rezultatelor cercetării şi cunoştinţelor ştiinţifice în mediul economic;● stimularea întreprinderilor pentru obţinerea de produse, servicii, tehnologii noi prin valorificarea rezultatelor de cercetaredezvoltare, ca prim factor pentru creşterea competitivităţii lor.
III. Baza legală + 
Articolul 3Prezenta schemă este elaborată în conformitate cu:Regulamentul (CE) nr. 1.998/2006 al Comisiei;● Programul operaţional sectorial "Creşterea competitivităţii economice", aprobat prin Decizia Comisiei nr. 3.472 din 12 iulie 2007.
IV. Domeniul de aplicare + 
Articolul 4În cadrul prezentei scheme se acordă sprijin financiar beneficiarilor ce activează în toate sectoarele, cu excepţia:a) întreprinderilor care îşi desfăşoară activitatea în sectoarele pescuit şi acvacultură, reglementate de Regulamentul (CE) nr. 104/2000 al Consiliului din 17 decembrie 1999 privind organizarea comună a pieţelor în sectorul produselor pescăreşti şi de acvacultură, publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. L 17 din 21 ianuarie 2000;b) întreprinderilor care îşi desfăşoară activitatea în producţia primară a produselor agricole, aşa cum sunt enumerate în anexa nr. 1 la Tratatul de instituire a Comunităţii Europene (Tratatul CE);c) întreprinderilor care îşi desfăşoară activitatea în transformarea (procesarea) şi comercializarea produselor agricole, aşa cum sunt enumerate în anexa nr. 1 la Tratatul CE, în următoarele cazuri:● când valoarea ajutorului este stabilită pe baza preţului sau a cantităţii produselor în cauză achiziţionate de la producătorii primari ori introduse pe piaţă de întreprinderile în cauză;● când ajutorul este condiţionat de transferarea lui parţială sau integrală către producătorii primari;d) activităţilor legate de export către ţări terţe sau către state membre, şi anume ajutoarele legate direct de cantităţile exportate, ajutoarele destinate înfiinţării şi funcţionării unei reţele de distribuţie sau destinate altor cheltuieli curente legate de activitatea de export;e) activităţilor care favorizează folosirea mărfurilor naţionale în locul celor importate;f) întreprinderilor care îşi desfăşoară activitatea în sectorul cărbunelui, în sensul Regulamentului (CE) nr. 1.407/2002 al Consiliului din 23 iulie 2002 privind ajutorul de stat pentru industria cărbunelui;g) achiziţiei de vehicule de transport rutier de mărfuri de către întreprinderile care efectuează transport rutier de mărfuri în numele terţilor;h) întreprinderilor în dificultate, conform Liniilor directoare privind ajutorul de stat pentru salvarea şi restructurarea întreprinderilor în dificultate, publicate în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. C 244 din 1 octombrie 2004.
V. Definiţii + 
Articolul 5În sensul prezentei scheme, următorii termeni se definesc astfel:a) produse agricole – produsele enumerate în anexa nr. 1 la Tratatul CE, cu excepţia produselor pescăreşti;b) transformarea (procesarea) produselor agricole – o operaţiune asupra produsului agricol în urma căreia rezultă de asemenea un produs agricol, cu excepţia activităţilor agricole necesare preparării unui produs animal sau vegetal pentru prima vânzare;c) comercializarea produselor agricole – deţinerea ori expunerea în vederea vânzării, oferirea spre vânzare, livrarea sau orice alte forme de introducere pe piaţă, cu excepţia primei vânzări de către un producător primar către revânzători sau operatori, a oricărei activităţi constând în prepararea unui produs în vederea primei vânzări; o vânzare de către un producător primar către consumatorii finali este considerată comercializare în cazul în care se desfăşoară în localuri distincte, rezervate acestei activităţi;d) cercetare industrială – cercetare sau investigaţie critică planificată în scopul dobândirii de cunoştinţe şi competenţe noi pentru elaborarea unor noi produse, procese ori servicii sau pentru realizarea unei îmbunătăţiri semnificative a produselor, proceselor ori serviciilor existente; cuprinde crearea de părţi componente pentru sisteme complexe, care este necesară pentru cercetarea industrială, în special pentru validarea tehnologiilor generice, cu excepţia prototipurilor;e) dezvoltare experimentală – dobândirea, combinarea, modelarea şi utilizarea unor cunoştinţe şi competenţe existente de ordin ştiinţific, tehnologic, de afaceri şi din alte domenii relevante, în scopul producerii unor planuri, aranjamente sau proiecte pentru produse, procese ori servicii noi, modificate sau îmbunătăţite. Acestea mai pot include, de exemplu, alte activităţi care vizează definirea conceptuală, planificarea şi documentarea noilor produse, procese sau servicii. Activităţile pot cuprinde elaborarea de schiţe, desene, planuri şi alte documentaţii, numai dacă acestea nu sunt destinate uzului comercial. Dezvoltarea de prototipuri şi proiecte-pilot cărora li se poate da o utilizare comercială este, de asemenea, inclusă, în cazul în care prototipul este în mod obligatoriu produsul comercial final şi fabricarea sa este prea costisitoare pentru ca acesta să fie utilizat exclusiv în scopuri demonstrative şi de validare. În cazul unei utilizări comerciale ulterioare a proiectelor demonstrative sau proiectelor-pilot, orice venit generat de o astfel de utilizare trebuie dedus din costurile eligibile. Producţia experimentală şi testarea produselor, proceselor şi serviciilor sunt, de asemenea, eligibile, cu condiţia ca aceste produse, procese şi servicii să nu poată fi utilizate sau transformate pentru utilizare în aplicaţii industriale ori în activităţi comerciale. Dezvoltarea experimentală nu include modificările de rutină sau periodice aduse produselor, liniilor de producţie, proceselor de producţie, serviciilor existente şi altor operaţiuni în desfăşurare, chiar dacă astfel de modificări constituie îmbunătăţiri;f) instituţii de cercetare – instituţii de drept public sau privat care au ca obiect principal de activitate cercetarea-dezvoltarea ori care sunt instituţii de învăţământ superior, organizate în conformitate cu art. 7 sau 8 din Ordonanţa Guvernului nr. 57/2002 privind cercetarea ştiinţifică şi dezvoltarea tehnologică, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 324/2003, cu modificările şi completările ulterioare;g) întreprinderi mici şi mijlocii sau IMM – întreprinderile care respectă criteriile prevăzute în anexa I la Regulamentul (CE) nr. 800/2008 al Comisiei din 6 august 2008 de declarare a anumitor categorii de ajutor compatibile cu piaţa comună în aplicarea articolelor 87 şi 88 din tratat (Regulament general de exceptare pe categorii de ajutoare). În prezenta schemă microîntreprinderile sunt încadrate în categoria întreprinderilor mici;h) întreprinderi mari – întreprinderile care nu îndeplinesc criteriile prevăzute în anexa I la Regulamentul (CE) nr. 800/2008 al Comisiei;i) întreprindere aflată în dificultate – în cazul în care beneficiarul este o întreprindere mică sau mijlocie, înseamnă întreprinderea care îndeplineşte următoarele condiţii:1. în cazul unei societăţi cu răspundere limitată, atunci când mai mult de jumătate din capitalul social a dispărut, peste un sfert din acest capital fiind pierdut în ultimele 12 luni; sau2. în cazul unei societăţi în care cel puţin o parte din asociaţi răspunde nelimitat pentru datoriile întreprinderii, atunci când mai mult de jumătate din capitalul propriu a dispărut, aşa cum reiese din contabilitatea societăţii, peste un sfert din acest capital fiind pierdut în ultimele 12 luni; sau3. indiferent de tipul societăţii, când respectiva întreprindere întruneşte condiţiile prevăzute de legislaţia naţională privind procedura insolvenţei;4. o IMM cu o vechime de mai puţin de 3 ani nu se consideră a fi în dificultate în această perioadă în sensul prezentei scheme, cu excepţia cazului în care îndeplineşte condiţiile prevăzute la pct. 3;j) întreprindere aflată în dificultate – în cazul în care beneficiarul este o întreprindere mare, înseamnă întreprinderea care fie se regăseşte în una dintre situaţiile prevăzute la lit. i) pct. 1, 2 sau 3, fie prezintă simultan simptome obişnuite ale unei întreprinderi aflate în dificultate, cum ar fi: creşterea pierderilor, scăderea cifrei de afaceri, creşterea volumului stocurilor, supracapacitate, scăderea fluxului de numerar, îndatorare crescută, creşterea sarcinilor financiare şi scăderea sau dispariţia valorii activului net.
VI. Condiţii de eligibilitate pentru activităţi şi beneficiari + 
Articolul 6(1) Activităţile eligibile în cadrul prezentei scheme de ajutor de minimis sunt:● cercetare industrială;● dezvoltare experimentală;● obţinerea şi validarea drepturilor de proprietate industrială pentru beneficiarii tip "întreprinderi mici şi mijlocii."(2) Proiectele trebuie să vizeze activităţi de cercetare industrială şi/sau de dezvoltare experimentală, efectuate de una sau mai multe instituţii de cercetare, pentru şi în numele beneficiarului prezentei scheme, în vederea realizării unui produs/proces/serviciu nou ori îmbunătăţit. Proiectele nu implică activităţi de cercetare-dezvoltare în colaborare între beneficiarul schemei şi instituţiile de cercetare-dezvoltare.(3) Activităţile de cercetare-dezvoltare din cadrul proiectului vor fi achiziţionate de beneficiarul prezentei scheme în conformitate cu instrucţiunile de achiziţii pentru beneficiarii operatori economici privaţi ai POS-CCE, aprobate de către Autoritatea de Management a POS-CCE.(4) Beneficiarul prezentei scheme va avea dreptul de proprietate asupra rezultatelor proiectului şi va suporta riscul unui eventual eşec al rezultatelor proiectului.
 + 
Articolul 7Criteriile de eligibilitate pentru beneficiarii prezentei scheme sunt următoarele:● beneficiarii sunt întreprinderi mari sau întreprinderi mici şi mijlocii, în conformitate cu definiţiile prevăzute la art. 5 lit. g) şi h), cu ori fără activitate de cercetare-dezvoltare menţionată în statut, dar activitatea principală nu este activitate de cercetaredezvoltare. Este considerată întreprindere orice entitate care desfăşoară o activitate economică, indiferent de forma juridică a acesteia;● beneficiarii trebuie să fie înregistraţi şi să desfăşoare activităţi în România, să nu fie în stare de faliment ori lichidare, să nu aibă afacerile administrate de un judecător-sindic sau activităţile sale comerciale să fie suspendate ori să facă obiectul unui aranjament cu creditorii sau să fie într-o situaţie similară cu cele anterioare, reglementată prin lege;● beneficiarii nu sunt obiect al unui ordin de recuperare în urma unei decizii anterioare a Comisiei Europene privind declararea unui ajutor de stat ca fiind ilegal şi incompatibil cu piaţa comună sau, în cazul în care au făcut obiectul unei astfel de decizii, aceasta a fost deja executată şi ajutorul a fost integral recuperat, inclusiv dobânda de recuperare aferentă;● beneficiarii nu sunt "întreprinderi aflate în dificultate" în conformitate cu definiţia prevăzută la art. 5 lit. i) şi j);● valoarea totală a ajutoarelor de minimis acordate aceleiaşi întreprinderi pe o perioadă de 3 ani consecutivi, respectiv 2 ani fiscali precedenţi şi anul fiscal în curs, cumulată cu valoarea alocării financiare acordate în conformitate cu prevederile prezentei scheme, nu depăşeşte echivalentul în lei a 200.000 euro (echivalentul în lei a 100.000 euro în cazul întreprinderilor care activează în sectorul transportului rutier);● beneficiarii îndeplinesc şi alte condiţii specificate în cererea de propuneri de proiecte (apel) şi Ghidul solicitantului, fără a aduce atingere prevederilor în materie de ajutor de minimis.
VII. Modalitatea de acordare a ajutorului de minimis + 
Articolul 8(1) Măsurile de sprijin de care vor beneficia întreprinderile se acordă în baza unei cereri de finanţare, însoţită de documentele solicitate în cererea de propuneri de proiecte şi în Ghidul solicitantului.(2) Măsurile de sprijin acordate în cadrul prezentei scheme constau în alocări financiare nerambursabile din fonduri structurale (Fondul European de Dezvoltare Regională) şi naţionale.(3) Administratorul prezentei scheme de ajutor de minimis va informa în scris întreprinderile beneficiare cu privire la cuantumul ajutorului acordat în baza prezentei scheme şi caracterul de minimis al acestuia.(4) Valoarea totală*1) a ajutorului de minimis acordat unui beneficiar în baza acestei scheme nu poate depăşi la data semnării contractului de finanţare echivalentul în lei a 200.000 euro.––-*1) Plafoanele ajutorului de minimis sunt exprimate ca subvenţie în numerar. Cifrele folosite exprimă valori brute, adică înainte de deducerea oricărui impozit sau a altei taxe.(5) Valoarea totală a ajutorului de minimis acordat în baza prezentei scheme unui beneficiar care îşi desfăşoară activitatea în sectorul transportului rutier nu poate depăşi la data semnării contractului de finanţare echivalentul în lei a 100.000 euro.
 + 
Articolul 9Ajutorul de minimis va reprezenta maximum 90% din valoarea totală a cheltuielilor eligibile ale proiectului. Restul de minimum 10% din cheltuielile eligibile ale proiectului va fi susţinut din fondurile proprii ale beneficiarului.
 + 
Articolul 10În cazul în care valoarea totală a ajutoarelor de minimis acordate unui beneficiar pe o perioadă de 3 ani fiscali consecutivi (indiferent de forma ajutorului de minimis sau de obiectivul urmărit şi indiferent dacă ajutorul a fost acordat din surse naţionale ori comunitare), cumulată cu valoarea alocării financiare acordate în conformitate cu prevederile prezentei scheme, depăşeşte pragul de minimis menţionat la art. 8, solicitantul nu poate beneficia de prevederile schemei, nici chiar pentru acea fracţie din ajutor care nu depăşeşte aceste plafoane.
VIII. Cheltuieli eligibile + 
Articolul 11Cheltuielile eligibile în cadrul prezentei schemei sunt cele prevăzute în anexa nr. 1 la Ordinul ministrului economiei şi finanţelor nr. 3.345/2008 pentru aprobarea listelor de cheltuieli eligibile pentru proiectele finanţate în cadrul operaţiunilor 2.1.1 „Proiecte de cercetare în parteneriat între universităţi/instituţii de cercetare-dezvoltare şi întreprinderi”, 2.1.2. „Proiecte CD de înalt nivel ştiinţific la care vor participa specialişti din străinătate” şi 2.3.3 „Promovarea inovării în cadrul întreprinderilor” ale axei prioritare 2 „Competitivitate prin cercetare, dezvoltare tehnologică şi inovare” din cadrul Programului operaţional sectorial „Creşterea competitivităţii economice” 2007-2013, cu modificările şi completările ulterioare, respectiv:– Cheltuieli pentru activităţile de cercetare industrială/ dezvoltare experimentală;– Cheltuieli pentru obţinerea şi validarea drepturilor de proprietate industrială (cu excepţia întreprinderilor mari).
IX. Durata schemei + 
Articolul 12Prezenta schemă se aplică de la data publicării ei în Monitorul Oficial al României, Partea I, până la data de 31 decembrie 2013.
X. Bugetul schemei + 
Articolul 13Bugetul prezentei scheme este de maximum 100 milioane lei, defalcat estimativ, după cum urmează:

An 2010 2011 2012 2013 TOTAL
Lei 20.000.000 40.000.000 30.000.000 10.000.000 100.000.000

 + 
Articolul 14Numărul estimat de beneficiari de ajutor de minimis este de maximum 200.
XI. Modalitatea de implementare a schemei + 
Articolul 15(1) Fiecare solicitant care depune o cerere de finanţare în cadrul prezentei scheme trebuie obligatoriu să se înscrie în prealabil în Registrul potenţialilor contractori, care se accesează pe pagina www.rpc.ancs.ro(2) Solicitantul va da o declaraţie pe propria răspundere privind ajutoarele de minimis de care a beneficiat pe parcursul precedenţilor 2 ani fiscali, precum şi în anul fiscal în curs.(3) Solicitantul va da o declaraţie pe propria răspundere că nu a beneficiat de ajutoare din alte surse publice pentru aceleaşi costuri eligibile.(4) Administratorul schemei de minimis verifică validitatea datelor înscrise în Registrul potenţialilor contractori, concordanţa acestora cu declaraţiile date de beneficiar şi îndeplinirea tuturor condiţiilor impuse prin efectul prezentei scheme (domeniul de aplicare, eligibilitatea activităţilor, cheltuielilor, beneficiarilor, condiţiile de acordare a ajutorului), precum şi a celorlalte criterii de eligibilitate pentru beneficiar şi proiect prevăzute în Ghidul solicitantului.(5) Evaluarea propunerilor de proiecte se face în concordanţă cu criteriile prevăzute în cererea de propuneri de proiecte (apel). Criteriile de evaluare pentru proiectele finanţate prin prezenta schemă vizează: relevanţa ştiinţifică şi impactul economic al proiectului; calitatea şi maturitatea proiectului; sustenabilitatea şi capacitatea de operare.(6) Administratorul schemei de ajutor de minimis va încheia contracte de finanţare doar cu solicitanţii care au obţinut la evaluare un punctaj peste pragul de calitate stabilit în cererea de propuneri de proiecte.(7) Administratorul schemei de minimis va acorda ajutorul de minimis după ce va verifica, pe baza declaraţiei pe propria răspundere a solicitantului, că prin acordarea finanţării nerambursabile în cadrul prezentei scheme nu se depăşeşte pragul de minimis.(8) Detalierea modalităţii de derulare a prezentei scheme se găseşte în Ghidul solicitantului aferent operaţiunii 2.1.1 "Proiecte de cercetare în parteneriat între universităţi/instituţii de cercetare-dezvoltare şi întreprinderi", acesta fiind publicat pe site-ul www.ancs.ro
XII. Reguli privind raportarea şi monitorizarea ajutorului de minimis + 
Articolul 16(1) Administratorul prezentei scheme de minimis va informa în scris beneficiarii schemei cu privire la cuantumul ajutorului acordat în baza prezentei scheme şi caracterul de minimis al acestuia*2).––-*2) Aşa cum este prevăzut la art. 3 din Regulamentul CE nr. 1.998/2006 al Comisiei din 15 decembrie 2006.(2) Schema de ajutor de minimis va fi publicată integral pe pagina Ministerului Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului – Autoritatea Naţională pentru Cercetare Ştiinţifică Organismul intermediar pentru cercetare, la adresa www.ancs.ro, şi pe pagina Ministerului Economiei, Comerţului şi Mediului de Afaceri la adresa www.minind.ro
 + 
Articolul 17Raportarea şi monitorizarea ajutoarelor de minimis acordate în baza prezentei scheme se fac în conformitate cu legislaţia comunitară şi cu prevederile Regulamentului privind procedurile de monitorizare a ajutoarelor de stat pus în aplicare prin Ordinul preşedintelui Consiliului Concurenţei nr. 175/2007.
 + 
Articolul 18Furnizorul de ajutor de minimis păstrează evidenţa detaliată a ajutoarelor acordate în baza prezentei scheme pe o durată de 10 ani de la data la care ultima alocare specifică a fost acordată în baza prezentei scheme. Această evidenţă trebuie să conţină toate informaţiile necesare pentru a demonstra respectarea condiţiilor impuse de legislaţia comunitară în domeniul ajutorului de minimis.
 + 
Articolul 19(1) Furnizorul are obligaţia de a supraveghea permanent ajutoarele de minimis acordate, aflate în derulare, şi de a dispune măsurile care se impun în cazul încălcării condiţiilor impuse prin prezenta schemă ori prin legislaţia naţională sau europeană aplicabilă la momentul respectiv.(2) Furnizorul are obligaţia de a transmite Consiliului Concurenţei, în formatul şi în termenul prevăzute de Regulamentul pus în aplicare prin Ordinul preşedintelui Consiliului Concurenţei nr. 175/2007, toate datele şi informaţiile necesare pentru monitorizarea ajutoarelor de minimis la nivel naţional.(3) În cazul în care există îndoieli serioase cu privire la datele transmise de către furnizor, Consiliul Concurenţei poate să solicite date şi informaţii suplimentare şi, după caz, să facă verificări la faţa locului.(4) În cazul în care furnizorul nu are date definitive privind valoarea ajutorului de minimis, acesta va transmite valori estimative.(5) Erorile constatate de furnizor şi corecţiile legale, anulări, recalculări, recuperări, rambursări se raportează până la data de 31 martie a anului următor anului de raportare.(6) Furnizorul va transmite spre informare Consiliului Concurenţei prezenta schemă în termen de 15 zile de la data adoptării acesteia, conform art. 6 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 117/2006 privind procedurile naţionale în domeniul ajutorului de stat, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 137/2007, cu modificările şi completările ulterioare.
 + 
Articolul 20Pe baza unei cereri scrise, furnizorul va transmite Comisiei Europene, prin intermediul Consiliului Concurenţei, în termen de 20 de zile lucrătoare sau într-un termen mai lung stabilit în cerere, toate informaţiile pe care Comisia le consideră necesare pentru a evalua dacă au fost respectate condiţiile prevăzute în Regulamentul (CE) nr. 1.998/2006 al Comisiei, în special valoarea totală a ajutorului de minimis primit de o întreprindere.
 + 
Articolul 21Administratorul prezentei scheme are obligaţia de a pune la dispoziţia furnizorului de ajutor de minimis, în formatul şi în termenul solicitate de către acesta, toate datele şi informaţiile necesare în vederea îndeplinirii procedurilor de raportare şi monitorizare ce cad în sarcina furnizorului conform art. 17-20.––-

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x