SCHEMA DE AJUTOR DE MINIMIS din 4 martie 2008 (*actualizată*)

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 23/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL ECONOMIEI SI FINANTELOR
Publicat în:
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulACTUALIZEAZA PESCHEMA 04/03/2008
ART. 7REFERIRE LATRATAT 25/03/1957 ANEXA 1
ART. 8ARE LEGATURA CUORDIN 2687 30/11/2010 ART. 1
ART. 8REFERIRE LALEGE 346 14/07/2004
ART. 9ARE LEGATURA CUORDIN 2503 30/12/2013 ART. 3
ART. 9ARE LEGATURA CUORDIN 2687 30/11/2010 ART. 1
ART. 9REFERIRE LALEGE 346 14/07/2004
ART. 9REFERIRE LALEGE (R) 31 16/11/1990
ART. 14ARE LEGATURA CUORDIN 2687 30/11/2010 ART. 1
ART. 15ARE LEGATURA CUORDIN 2503 30/12/2013 ART. 3
ART. 17ARE LEGATURA CUORDIN 2503 30/12/2013 ART. 3
ART. 20REFERIRE LALEGE 346 14/07/2004 ANEXA 1
ART. 22REFERIRE LAORDIN 175 20/06/2007
ART. 22REFERIRE LAREGULAMENT 20/06/2007
ART. 24REFERIRE LALEGE 137 17/05/2007
ART. 24REFERIRE LAOUG 117 21/12/2006 ART. 6
 Nu exista acte care fac referire la acest act

pentru sprijinirea întreprinderilor mici şi mijlocii în vederea accesului la broadband şi la serviciile conexe(actualizată până la data de 29 ianuarie 2014*)



––––*) Forma actualizată a acestui act normativ până la data de 29 ianuarie 2014 este realizată de către Departamentul juridic din cadrul S.C. "Centrul Teritorial de Calcul Electronic" S.A. Piatra-Neamţ prin includerea tuturor modificărilor şi completărilor aduse de către ORDINUL nr. 2.687 din 30 noiembrie 2010; ORDINUL nr. 2.503 din 30 decembrie 2013.Conţinutul acestui act nu este un document cu caracter oficial, fiind destinat pentru informarea utilizatorilor + 
Articolul 1Prezenta procedură instituie o schemă transparentă de ajutor de minimis, numită "Ajutor de minimis pentru sprijinirea întreprinderilor mici şi mijlocii în vederea accesului la broadband şi la serviciile conexe", aferentă operaţiunii 3.1.1 "Sprijinirea accesului la broadband şi la serviciile conexe", domeniul major de intervenţie 3.1 "Susţinerea utilizării tehnologiei informaţiei", axa prioritară 3 "Tehnologia informaţiilor şi comunicaţiilor pentru sectoarele privat şi public", din cadrul Programului operaţional sectorial "Creşterea competitivităţii economice".
 + 
Articolul 2(1) Acordarea ajutoarelor de minimis în cadrul prezentei scheme se face numai cu respectarea criteriilor privind ajutorul de minimis, prevăzute de Regulamentul Comisiei Europene (CE) nr. 1.998/2006 pentru aplicarea art. 87 şi 88 din Tratatul CE ajutorului de minimis, publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. L379 din 28 decembrie 2006.(2) Prezenta schemă nu intră sub incidenţa obligaţiei de notificare către Comisia Europeană, în conformitate cu prevederile Regulamentului Comisiei Europene nr. 1.998/2006 pentru aplicarea art. 87 şi 88 din Tratatul CE ajutorului de minimis, publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. L 379/5/28 decembrie 2006.(3) Schema se aplică pe întreg teritoriul României, în toate cele 8 regiuni de dezvoltare.
I. Scopul şi obiectivele schemei de ajutor de minimis + 
Articolul 3În era informaţională, infrastructura de comunicaţii reprezintă într-o mare măsură un element critic al competitivităţii regionale. România prezintă decalaje în ceea ce priveşte infrastructura de broadband, atât din punctul de vedere al distribuţiei, cât şi în ceea ce priveşte tehnologia folosită. Conform Eurostat, la sfârşitul anului 2004, 52% dintre întreprinderile româneşti aveau acces la internet, comparativ cu 89% în UE-25. În ceea ce priveşte procentul întreprinderilor care aveau o pagină web proprie, situaţia este şi mai dramatică, acesta reprezentând doar 19% în România, aproape de 3 ori mai puţin decât în UE-25 (58%), în aceeaşi perioadă de timp. Prin acordarea de sprijin mediului de afaceri pentru conectarea la internet şi realizarea unei pagini proprii de web, i se asigură condiţii pentru sporirea abilităţilor necesare pentru a face faţă noilor provocări, accesul către noi pieţe de desfacere prin intermediul internetului fiind esenţial.
 + 
Articolul 4Scopul prezentei scheme este creşterea competitivităţii întreprinderilor mici şi mijlocii (IMM), inclusiv a microîntreprinderilor, prin facilitarea accesului la tehnologia informaţiei şi comunicaţiilor.
 + 
Articolul 5Obiectivul schemei de ajutor de minimis este facilitarea accesului IMM-urilor, inclusiv al microîntreprinderilor, la internet broadband şi la servicii conexe.
II. Baza legală + 
Articolul 6Prezenta schemă este elaborată în conformitate cu:Regulamentul nr. 1.998/2006 al Comisiei Europene (CE) pentru aplicarea art. 87 şi 88 din Tratatul CE ajutorului de minimis, publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. L379 din 28 decembrie 2006;● Programul operaţional sectorial "Creşterea competitivităţii economice", aprobat prin Decizia Comisiei nr. 3.472 din 12 iulie 2007.
III. Domeniul de aplicare + 
Articolul 7Prezenta schemă se aplică ajutoarelor de minimis acordate întreprinderilor mici şi mijlocii (inclusiv microîntreprinderilor) din toate domeniile de activitate, cu excepţia:a) ajutoarelor acordate întreprinderilor ce desfăşoară activităţi în sectorul pescuitului şi al acvaculturii, aşa cum sunt definite în Regulamentul Consiliului (CE) nr. 104/2000;b) ajutoarelor acordate întreprinderilor ce desfăşoară activităţi în domeniul producţiei primare a produselor agricole enumerate în anexa nr. 1 la Tratatul instituind Comunitatea Europeană;c) ajutoarelor acordate întreprinderilor ce desfăşoară activităţi de procesare şi marketing ale produselor agricole enumerate în anexa nr. 1 la Tratatul instituind Comunitatea Europeană, în următoarele cazuri:– când cuantumul ajutorului este stabilit pe baza preţului sau a cantităţii produselor de acest tip cumpărate de la producătorii primari sau puse pe piaţă de operatorii economici respectivi;– când ajutorul este condiţionat de a fi cedat parţial sau integral producătorilor primari (fermieri);d) ajutoarelor legate de activităţile de export către state terţe sau state membre, mai precis ajutoarele legate în mod direct de cantităţile exportate, de înfiinţarea şi funcţionarea unei reţele de distribuţie sau destinate acoperirii altor cheltuieli curente legate de activitatea de export;e) ajutoarelor care favorizează utilizarea produselor naţionale în detrimentul celor importate;f) ajutoarelor acordate întreprinderilor care desfăşoară activităţi în sectorul carbonifer, aşa cum este definit în Regulamentul CE nr. 1.407/2002;g) ajutoarelor pentru achiziţia de vehicule pentru transport rutier de marfă, acordate întreprinderilor ce efectuează transport rutier de marfă pentru închiriere sau obţinere de profit;h) ajutoarelor acordate întreprinderilor în dificultate în sensul Liniilor directoare comunitare privind ajutorul de stat pentru salvarea şi restructurarea întreprinderilor aflate în dificultate, publicate în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. C 244 din 1 octombrie 2004.
IV. Definiţii + 
Articolul 8În sensul prezentei proceduri următorii termeni se definesc astfel:a) conexiunea broadband – acea conexiune la internet care respectă următoarele condiţii:(i) capacitatea minimă de transmisie – 4096 kbps negarantat;(îi) pierderi de pachete în 24 de ore – maximum 0,5%;(iii) disponibilitatea serviciului – minimum 99% lunar;–––Lit. a) a art. 8 din schemă a fost modificată de pct. 1 al art. I din ORDINUL nr. 2.687 din 30 noiembrie 2010, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 846 din 16 decembrie 2010.b) administrator al schemei de ajutor de minimis – Ministerul Comunicaţiilor şi Tehnologiei Informaţiei, prin organismul intermediar pentru promovarea societăţii informaţionale;c) furnizor de ajutor de minimis – Ministerul Economiei şi Finanţelor, prin Autoritatea de management pentru Programul operaţional sectorial "Creşterea competitivităţii economice";d) întreprinderi mici şi mijlocii (inclusiv microîntreprinderile) – întreprinderile definite potrivit Recomandării Comisiei Europene nr. 361/2003, publicată în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. 124 din 20 mai 2003 şi preluată în legislaţia românească de Legea nr. 346/2004 privind stimularea înfiinţării şi dezvoltării întreprinderilor mici şi mijlocii, cu modificările şi completările ulterioare;e) rata de actualizare – rata de referinţă stabilită de Comisia Europeană pentru România pe baza unor criterii obiective şi publicată în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene şi pe internet.f) cheltuieli de conectare la internet broadband – acele cheltuieli care au ca scop conectarea la internet broadband, cu respectarea cerinţelor prevăzute la lit. a), sau upgradarea conexiunii existente la internet broadband;–––Lit. f) a art. 8 din schemă a fost introdusă de pct. 2 al art. I din ORDINUL nr. 2.687 din 30 noiembrie 2010, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 846 din 16 decembrie 2010.g) upgradarea conexiunii la internet broadband – creşterea ratei de transfer al unei conexiuni la internet broadband existente la un nivel superior.–––Lit. g) a art. 8 din schemă a fost introdusă de pct. 2 al art. I din ORDINUL nr. 2.687 din 30 noiembrie 2010, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 846 din 16 decembrie 2010.
V. Condiţii de eligibilitate pentru solicitanţii ajutorului de minimis + 
Articolul 9(1) Pot beneficia de măsurile de ajutor de minimis prevăzute în prezenta schemă operatorii economici care îndeplinesc următoarele condiţii:a) solicitantul este întreprindere mică, mijlocie sau microîntreprindere, definită în conformitate cu Legea nr. 346/2004, cu modificările şi completările ulterioare;b) solicitantul nu a beneficiat în ultimii 2 ani fiscali şi în anul fiscal în curs de ajutor de minimis care, cumulat cu suma pe care o solicită, să depăşească echivalentul în lei a 200.000 euro. În cazul operatorilor economici din domeniul transportului rutier, cuantumul maxim al ajutorului de minimis care poate fi acordat beneficiarului pe o perioadă de 3 ani fiscali este de 100.000 euro (echivalent în lei). Aceste plafoane se aplică indiferent de forma ajutorului de minimis sau de obiectivul urmărit şi indiferent dacă ajutorul este finanţat din surse naţionale sau comunitare;c) solicitantul este înregistrat la registrul comerţului ca societate comercială sau societate cooperativă, conform prevederilor legale;d) solicitantul îşi desfăşoară activitatea pe teritoriul României;e) solicitantul nu se află în situaţia de insolvenţă sau lichidare, afacerea sa nu este condusă de un administrator judiciar, nu are restricţii asupra activităţilor sale comerciale, iar acestea nu sunt puse la dispoziţia creditorilor;f) solicitantul nu înregistrează obligaţii bugetare nete (diferenţa dintre obligaţiile de plată restante la buget şi sumele de recuperat de la buget) mai mari de 1/12 din obligaţiile datorate de solicitant în ultimele 12 luni, în cazul certificatului de atestare fiscală emis de Agenţia Naţională de Administrare Fiscală, sau de 1/6 din totalul obligaţiilor datorate în ultimul semestru, în cazul certificatului de atestare fiscală emis de autorităţile publice locale;g) solicitantul nu este întreprindere în dificultate, în sensul Liniilor directoare comunitare privind ajutorul de stat pentru salvarea şi restructurarea întreprinderilor aflate în dificultate, publicate în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. C 244 din 1 octombrie 2004;h) solicitantul nu înregistrează pierderi în ultimul exerciţiu financiar sau, în cazul întreprinderilor nou-înfiinţate, în perioada anterioară depunerii cererii de finanţare;i) reprezentantul legal al solicitantului nu a fost supus unei condamnări în ultimele 36 de luni de către nicio instanţă judecătorească, din motive profesionale sau de etică profesională;j) reprezentantul legal al solicitantului nu a fost condamnat pentru fraudă, corupţie, implicare în organizaţii criminale sau în alte activităţi ilegale, în detrimentul intereselor financiare ale Comunităţii Europene;k) reprezentantul legal al solicitantului nu furnizează informaţii false;l) solicitantul este direct responsabil de pregătirea şi implementarea proiectului şi nu acţionează ca intermediar pentru proiectul propus a fi finanţat;m) solicitantul demonstrează că deţine resursele financiare necesare pentru cofinanţarea proiectului;n) solicitantul nu a fost subiectul unei decizii a Comisiei Europene de recuperare a unui ajutor de stat sau, în cazul în care a făcut obiectul unei astfel de decizii, aceasta a fost deja executată şi creanţa integral recuperată;o) solicitantul îndeplineşte şi alte condiţii specificate în apelul de proiecte şi în Ghidul solicitantului, fără a aduce atingere prevederilor în materie de ajutor de stat.(2) Îndeplinirea condiţiei prevăzute la alin. (1) lit. f) se va realiza prin prezentarea de către solicitant:a) a unei declaraţii pe propria răspundere, la data semnării actului juridic de acordare a ajutorului; şib) a documentelor emise de autorităţile competente, în cel mult 30 de zile calendaristice de la data semnării actului juridic de acordare a ajutorului.–––Alin. (2) al art. 9 din schemă a fost introdus de pct. 1 al art. III din ORDINUL nr. 2.503 din 30 decembrie 2013, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 73 din 29 ianuarie 2014.–––Art. 9 din schemă a fost modificat de pct. 3 al art. I din ORDINUL nr. 2.687 din 30 noiembrie 2010, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 846 din 16 decembrie 2010.
 + 
Articolul 10Verificarea condiţiilor prevăzute mai sus se realizează de către administratorul schemei de ajutor de minimis, înainte de acordarea facilităţii. Administratorul asigură, sub orice formă, publicitatea listei documentelor ce dovedesc îndeplinirea condiţiilor de eligibilitate şi a altor condiţii specifice.
VI. Criterii de selecţie a proiectelor + 
Articolul 11Selecţia şi evaluarea proiectelor se efectuează de către administratorul schemei de ajutor de minimis în baza unor criterii ce vizează, în principal, relevanţa, calitatea, coerenţa, sustenabilitatea proiectului, precum şi capacitatea de implementare a proiectului de către solicitant. Aceste criterii vor fi detaliate în Ghidul solicitantului.
VII. Modalitatea de acordare a ajutorului de minimis + 
Articolul 12Ajutoarele de minimis în cadrul prezentei scheme constau în alocări financiare nerambursabile din fonduri comunitare, acordate IMM-urilor, inclusiv microîntrepriderilor, pentru conectarea la internet prin conexiuni broadband (de bandă largă) şi la servicii conexe, precum şi achiziţionarea de hardware şi software corespunzătoare.
 + 
Articolul 13Ajutoarele plătibile în mai multe tranşe vor fi actualizate la valoarea de la data acordării lor. Rata de actualizare este rata de referinţă aplicabilă la data acordării.
 + 
Articolul 14(1) Ajutorul de minimis acordat unui beneficiar în baza prezentei scheme nu poate depăşi 90% din cheltuielile eligibile ale proiectului, reprezentând maximum 25.000 euro (echivalent în lei). Diferenţa de 10% va fi acoperită din resursele proprii sau atrase ale beneficiarului, într-o formă liberă de ajutor de stat.–––Alin. (1) al art. 14 din schemă a fost modificat de pct. 4 al art. I din ORDINUL nr. 2.687 din 30 noiembrie 2010, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 846 din 16 decembrie 2010.(2) Detalierea modalităţii de acordare a ajutorului de minimis se regăseşte în Ghidul solicitantului, acesta fiind publicat pe site-ul www.mcti.ro şi pe site-ul Ministerului Economiei şi Finanţelor www.minind.ro.
VIII. Durata de aplicare a schemei de ajutor de minimis + 
Articolul 15Prezenta schemă se aplică de la data publicării ei în Monitorul Oficial al României, Partea I, până la 30 iunie 2014, în limita bugetului alocat.–––Art. 15 din schemă a fost modificat de pct. 2 al art. III din ORDINUL nr. 2.503 din 30 decembrie 2013, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 73 din 29 ianuarie 2014.
IX. Bugetul schemei + 
Articolul 16Bugetul total estimat al schemei de minimis pentru perioada 2008-2013 este de maximum 48 milioane euro (echivalent în lei) din fonduri comunitare (FEDR):    ┌────────────────┬────────────────────────┐    │ Anul │ Euro (milioane) │    ├────────────────┼────────────────────────┤    │ 2008 │ 10 │    ├────────────────┼────────────────────────┤    │ 2009 │ 9 │    ├────────────────┼────────────────────────┤    │ 2010 │ 8 │    ├────────────────┼────────────────────────┤    │ 2011 │ 8 │    ├────────────────┼────────────────────────┤    │ 2012 │ 7 │    ├────────────────┼────────────────────────┤    │ 2013 │ 6 │    └────────────────┴────────────────────────┘
 + 
Articolul 17Numărul maxim estimat al operatorilor economici ce pot beneficia de sprijin în cadrul prezentei scheme este de 1.400.–––Art. 17 din schemă a fost modificat de pct. 3 al art. III din ORDINUL nr. 2.503 din 30 decembrie 2013, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 73 din 29 ianuarie 2014.
X. Cheltuieli eligibile + 
Articolul 18Sunt considerate cheltuieli eligibile următoarele categorii de cheltuieli:● cheltuieli de conectare la internet broadband;● cheltuieli cu abonamentul pentru accesul la internet broadband pe o perioadă de maximum 12 luni consecutive de la data conectării;● cheltuieli pentru achiziţionarea de echipamente TIC (server, calculatoare personale de tip desktop/portabile, monitoare, echipamente de reţea, echipamente periferice etc.);● cheltuieli pentru realizarea reţelei LAN, necesară pentru implementarea proiectului;● cheltuieli pentru achiziţionarea licenţelor software pentru server, licenţe necesare operării calculatoarelor personale tip desktop/portabile, licenţe software antivirus, precum şi pachete software tip office;● cheltuieli pentru achiziţionarea unui website;● cheltuieli pentru achiziţionarea unui nume de domeniu nou ".ro" direct de la furnizorul naţional de domenii ".ro";● cheltuieli privind achiziţionarea soluţiei de semnătură electronică;● cheltuieli privind achiziţionarea de aplicaţii informatice specifice pentru persoanele cu dizabilităţi;● cheltuieli de informare şi publicitate pentru proiect.
XI. Reguli privind cumulul ajutoarelor de minimis + 
Articolul 19(1) Ajutoarele de minimis acordate în cadrul prezentei scheme nu se vor cumula cu alte ajutoare de stat, în sensul art. 87 alin. (1) din Tratatul CE, acordate pentru aceleaşi costuri eligibile, dacă un astfel de cumul generează o intensitate a ajutorului de stat care depăşeşte intensitatea maximă stabilită în fiecare caz în parte printr-un regulament privind exceptările în bloc sau printr-o decizie adoptată de Comisia Europeană.(2) Administratorul schemei trebuie ca, înainte de acordarea ajutorului, să verifice că ajutorul acordat în baza prezentei scheme, cumulat cu alte ajutoare de minimis primite în ultimii 2 ani fiscali şi în anul fiscal în curs (fie din surse ale statului şi/sau autorităţilor locale, fie din surse comunitare) nu depăşeşte echivalentul în lei a 200.000 euro (pentru operatorii economici din domeniul transportului rutier – echivalentul în lei a 100.000 euro).(3) În cazul în care valoarea totală a ajutoarelor de minimis acordate unui operator economic pe o perioadă de 3 ani consecutivi, cumulată cu valoarea alocării financiare acordate în conformitate cu prevederile prezentei scheme, depăşeşte pragul de 200.000 euro (100.000 euro pentru operatorii economici care activează în domeniul transporturilor), echivalent în lei, solicitantul nu poate beneficia de prevederile schemei, nici chiar pentru acea fracţie din ajutor care nu depăşeşte acest plafon.
XII. Modalitatea de derulare a schemei de ajutor de minimis + 
Articolul 20(1) Pentru a beneficia de facilităţile prevăzute de prezenta schemă de ajutor de minimis, operatorii economici trebuie să înainteze o cerere de finanţare administratorului schemei de ajutor de minimis. Acesta analizează dacă operatorul economic respectiv întruneşte condiţiile prevăzute în prezenta schemă de ajutor de minimis.(2) Cererea de finanţare va fi însoţită de o declaraţie pe propria răspundere prin care beneficiarul certifică faptul că nu este îndeplinită nicio condiţie pentru a fi considerat societate în dificultate, conform Liniilor directoare comunitare privind ajutorul de stat pentru salvarea şi restructurarea întreprinderilor aflate în dificultate, publicate în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. C244/2004.(3) Pentru a demonstra calitatea de IMM sau de microîntreprindere, solicitanţii trebuie să completeze modelul de declaraţie cuprinzând informaţii cu privire la calificarea unei întreprinderi ca IMM, prevăzut în anexa nr. 1 la Legea nr. 346/2004, cu modificările şi completările ulterioare.(4) Înainte de acordarea ajutorului, administratorul schemei de ajutor de minimis trebuie să obţină de la operatorul economic beneficiar o declaraţie pe propria răspundere cu privire la ajutoarele de stat primite pentru aceleaşi cheltuieli eligibile, precum şi cu privire la ajutoarele de minimis primite în cursul anului fiscal curent şi al celor 2 ani fiscali anteriori.(5) În cazul în care operatorul economic este eligibil pentru a primi o alocare specifică în cadrul prezentei scheme de ajutor de minimis şi este selectat pentru finanţare în urma procesului de evaluare şi selecţie, administratorul schemei de ajutor de minimis îi comunică în scris cuantumul maxim al ajutorului ce poate fi acordat în baza schemei şi caracterul acestuia de ajutor de minimis, făcând referire expresă la Regulamentul CE nr. 1.998/2006, prin menţionarea titlului acestuia şi a numărului de publicare în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene.(6) Operatorul economic încheie cu administratorul schemei de ajutor de minimis un contract de finanţare.(7) În cazul în care operatorul economic nu este eligibil să primească o alocare specifică în cadrul prezentei scheme de ajutor de minimis, administratorul schemei de ajutor de minimis îi comunică în scris acest lucru.(8) Detalierea modalităţii de derulare a prezentei scheme de ajutor de minimis se regăseşte în Ghidul solicitantului, acesta fiind publicat pe site-ul www.mcti.ro şi pe site-ul Ministerului Economiei şi Finanţelor www.minind.ro.
XIII. Transparenţa + 
Articolul 21Prezenta schemă de ajutor de minimis şi Ghidul solicitantului vor fi publicate integral pe site-ul Ministerului Comunicaţiilor şi Tehnologiei Informaţiei – secţiunea Fonduri structurale, la adresa http://www.mcti.ro, şi pe site-ul Ministerului Economiei şi Finanţelor, www.minind.ro.
XIV. Procedura de raportare şi monitorizare a ajutoarelor de minimis + 
Articolul 22Raportarea şi monitorizarea ajutoarelor de minimis acordate în baza prezentei scheme se fac în conformitate cu legislaţia comunitară şi cu prevederile Regulamentului privind procedurile de monitorizare a ajutoarelor de stat, pus în aplicare prin Ordinul preşedintelui Consiliului Concurenţei nr. 175/2007.
 + 
Articolul 23Furnizorul de ajutor de stat păstrează evidenţa detaliată a ajutoarelor de minimis acordate în baza prezentei scheme pe o durată de 10 ani de la data la care ultima alocare specifică a fost acordată în baza schemei. Această evidenţă trebuie să conţină toate informaţiile necesare pentru a stabili că au fost respectate criteriile prevăzute de Regulamentul CE nr. 1.998/2006.
 + 
Articolul 24(1) Furnizorul are obligaţia de a supraveghea permanent ajutoarele de minimis acordate, aflate în derulare, şi de a dispune măsurile care se impun.(2) Furnizorul are obligaţia de a transmite Consiliului Concurenţei, până la data de 31 martie a anului următor acordării ajutorului, în formatul prevăzut de Regulamentul privind procedurile de monitorizare a ajutoarelor de stat, toate datele şi informaţiile necesare pentru monitorizarea ajutoarelor de stat la nivel naţional.(3) În cazul în care există îndoieli serioase cu privire la datele transmise de către furnizor, Consiliul Concurenţei poate să solicite date şi informaţii suplimentare şi, după caz, să facă verificări la faţa locului.(4) În cazul în care furnizorul nu are date definitive privind valoarea ajutorului de stat, acesta va transmite valori estimative.(5) Erorile constatate de furnizor şi corecţiile legale, anulări, recalculări, recuperări, rambursări, se raportează la termenul prevăzut la alin. (2).(6) Furnizorul va transmite spre informare Consiliului Concurenţei prezenta schemă în termen de 15 zile de la data adoptării acesteia, conform art. 6 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 117/2006 privind procedurile naţionale în domeniul ajutorului de stat, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 137/2007, referitoare la procedura de pregătire a notificării şi informării.
 + 
Articolul 25Pe baza unei cereri scrise, furnizorul va furniza Comisiei Europene, prin intermediul Consiliului Concurenţei, în 20 de zile lucrătoare sau în termenul fixat în cerere, toate informaţiile pe care Comisia Europeană le consideră necesare pentru evaluarea respectării condiţiilor acestei scheme de ajutor de minimis.
 + 
Articolul 26Administratorul prezentei scheme are obligaţia de a pune la dispoziţia furnizorului de ajutor de minimis, în formatul şi în termenul solicitate de către acesta, toate datele şi informaţiile necesare în vederea îndeplinirii procedurilor de raportare şi monitorizare ce cad în sarcina furnizorului conform art. 23, 24 şi 25._________

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x