SCHEMĂ DE AJUTOR DE MINIMIS din 24 iunie 2022

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 16/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL CULTURII
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 667 bis din 4 iulie 2022
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAORDIN 3081 24/06/2022
ActulREFERIRE LALEGE 136 08/06/2015
ART. 1REFERIRE LALEGE 136 08/06/2015
ART. 2REFERIRE LALEGE 136 08/06/2015
ART. 3REFERIRE LALEGE 136 08/06/2015
ART. 3REFERIRE LALEGE 20 06/03/2015
ART. 3REFERIRE LAOUG 77 03/12/2014
ART. 3REFERIRE LAHG 90 10/02/2010
ART. 3REFERIRE LAOG 51 11/08/1998
ART. 3REFERIRE LALEGE (R) 21 10/04/1996
ART. 7REFERIRE LALEGE 136 08/06/2015
ART. 10REFERIRE LALEGE 136 08/06/2015
ART. 10REFERIRE LALEGE 161 19/04/2003
ART. 11REFERIRE LALEGE 98 19/05/2016 ART. 59
ART. 11REFERIRE LALEGE 98 19/05/2016 ART. 60
ART. 11REFERIRE LALEGE 161 19/04/2003
ART. 15REFERIRE LALEGE 136 08/06/2015
ART. 21REFERIRE LALEGE 544 12/10/2001
ART. 25REFERIRE LALEGE 245 16/05/2001
ART. 25REFERIRE LAOG 51 11/08/1998
ART. 25REFERIRE LAOG 51 11/08/1998 ART. 12
ART. 26REFERIRE LAORDIN 175 20/06/2007
ART. 31REFERIRE LAORDIN 437 21/06/2016
ART. 31REFERIRE LAREGULAMENT 21/06/2016 ART. 29
ART. 32REFERIRE LAOUG 77 03/12/2014
ANEXA 0REFERIRE LALEGE 98 19/05/2016
ANEXA 0REFERIRE LALEGE 98 19/05/2016 ART. 2
ANEXA 0REFERIRE LALEGE 98 19/05/2016 ART. 59
ANEXA 0REFERIRE LALEGE 98 19/05/2016 CAP. 2
ANEXA 0REFERIRE LALEGE 98 19/05/2016 ANEXA 2
ANEXA 0REFERIRE LACODUL PENAL 17/07/2009 ART. 326
ANEXA 0REFERIRE LALEGE (R) 8 14/03/1996
ANEXA 3REFERIRE LALEGE 136 08/06/2015
ANEXA 3REFERIRE LALEGE 136 08/06/2015 ART. 3
ANEXA 3REFERIRE LAHG 90 10/02/2010 ART. 5
ANEXA 3REFERIRE LAHG 90 10/02/2010 ART. 11
ANEXA 3REFERIRE LAOG 51 11/08/1998
ANEXA 6REFERIRE LACODUL PENAL 17/07/2009 ART. 326
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulREFERIT DEORDIN 2719 06/03/2023
ActulREFERIT DENORMA 06/03/2023
ActulAPROBAT DEORDIN 3081 24/06/2022
ActulCONTINUT DEORDIN 3081 24/06/2022
ActulREFERIT DEORDIN 3081 24/06/2022





Notă
Aprobată prin ORDINUL nr. 3.081 din 24 iunie 2022, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 667 din 4 iulie 2021.

SCHEMĂ DE AJUTOR DE MINIMIS

ANEXĂ

pentru susţinerea editării revistelor şi publicaţiilor culturale, altele decât cele propuse de uniunile de creatori din România, membre ale Alianţei Naţionale a Uniunilor de Creatori, conform Legii nr. 136/2015

pentru finanţarea revistelor de cultură reprezentative din România

Capitolul I – Dispoziții generale

Articolul 1

  1. Prezenta procedură instituie o Schemă de ajutor de minimis pentru susţinerea editării revistelor şi publicaţiilor culturale, altele decât cele propuse de uniunile de creatori din România, membre ale Alianţei Naţionale a Uniunilor de Creatori, în conformitate cu prevederile Legii nr. 136/2015 pentru finanţarea revistelor de cultură reprezentative din România, (denumită în continuare schema de ajutor de minimis).

  2. Acordarea ajutorului de minimis în cadrul schemei menționate la alin. (1) se va face cu respectarea criteriilor privind ajutorul de minimis stipulate în Regulamentul UE nr. 1.407/2013 din 18 decembrie 2013 privind aplicarea articolelor 107 și 108 din Tratatul privind funcționarea Uniunii Europene în cazul ajutoarelor de minimis, cu modificările și completările ulterioare.

  3. Prezenta schemă de ajutor de minimis nu intră sub incidența obligației de notificare către Comisia Europeană în conformitate cu prevederile Regulamentului (UE) nr. 1.407/2013 din 18 decembrie 2013 privind aplicarea articolelor 107 și 108 din Tratatul privind funcționarea Uniunii Europene în cazul ajutoarelor de minimis, cu modificările și completările ulterioare.

  4. Ministerul Culturii, prin Direcţia Cultură Scrisă şi Creaţie Contemporană şi Direcţia Economică, este furnizorul și administratorul prezentei scheme de ajutor de minimis.

    Capitolul II – Obiectivul și scopul schemei de ajutor de minimis

    Articolul 2

    Obiectivul prezentei scheme de ajutor de minimis este susţinerea editării revistelor şi publicaţiilor culturale, altele decât cele propuse de uniunile de creatori din România, membre ale Alianţei Naţionale a Uniunilor de Creatori, în conformitate cu prevederile Legii nr. 136/2015 pentru finanţarea revistelor de cultură reprezentative din România, cu modificările şi completările ulterioare.

    Capitolul III – Baza legală

    Articolul 3

    Prezenta schemă de ajutor de minimis se aplică cu luarea în considerare și respectarea dispozițiilor următoarelor reglementări:

    1. Regulamentul (UE) nr. 1.407/2013 din 18 decembrie 2013 privind aplicarea articolelor 107 și 108 din Tratatul privind funcționarea Uniunii Europene în cazul ajutoarelor de minimis, cu modificările și completările ulterioare;

    2. Recomandarea CE nr. 4885 din 14.07.2020 privind condiționarea acordării unui sprijin financiar din partea statului pentru întreprinderile din Uniune de absența legăturilor cu jurisdicțiile necooperante, cu modificările și completările ulterioare;

    3. Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 77/2014 privind procedurile naționale în domeniul ajutorului de stat, precum și pentru modificarea și completarea Legii concurenței nr. 21/1996,

      aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 20/2015, cu modificările și completările ulterioare, denumită în continuare OUG nr. 77/2014;

    4. Legea nr. 136/2015 pentru finanţarea revistelor de cultură reprezentative din România;

    5. Ordonanţa Guvernului nr. 51/1998 privind îmbunătăţirea sistemului de finanţare a

      programelor, proiectelor şi acţiunilor culturale, cu modificările şi completările ulterioare;

    6. Hotărârea Guvernului nr. 90/2010 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Culturii,

      cu modificările şi completările ulterioare.

      Capitolul IV – Domeniul de aplicare Articolul 4

      Prezenta schemă de ajutor de minimis se aplică pe întreg teritoriul României.

      Articolul 5

      image

      1. ajutoarele acordate întreprinderilor care au activitate în sectoarele pescuitului şi acvaculturii, astfel cum sunt reglementate de Regulamentul (CE) nr. 104/2000 al Consiliului din 17 decembrie 1999 privind organizarea comună a pieţelor în sectorul produselor pescăreşti şi de acvacultură;

      2. ajutoarele acordate întreprinderilor care îşi desfăşoară activitatea în domeniul producţiei

        primare de produse agricole;

      3. ajutoarele acordate întreprinderilor care îşi desfăşoară activitatea în sectorul prelucrării şi comercializării produselor agricole, în următoarele cazuri:

        1. atunci când valoarea ajutorului este stabilită pe baza preţului sau a cantităţii unor astfel de produse achiziţionate de la producători primari sau introduse pe piaţă de întreprinderile respective;

        2. atunci când ajutorul este condiţionat de transferarea lui parţială sau integrală către producătorii primari.

      4. ajutoarele destinate activităţilor legate de export către ţări terţe sau către state membre, respectiv ajutoarele legate direct de cantităţile exportate, ajutoarele destinate înfiinţării şi funcţionării unei reţele de distribuţie sau destinate altor cheltuieli curente legate de activitatea de export;

      5. ajutoarele condiţionate de utilizarea preferenţială a produselor naţionale faţă de produsele importate;

      6. ajutoarele pentru achiziţia de vehicule de transport rutier de mărfuri, acordate

      întreprinderilor care efectuează şi transport rutier de mărfuri în contul terţilor sau contra cost.

      Prezenta schemă de ajutor de minimis nu se aplică pentru:

      image

      În cazul în care o întreprindere îşi desfăşoară activitatea atât în sectoarele enumerate mai sus, cât şi în unul sau mai multe sectoare sau domenii de activitate incluse în domeniul de aplicare al prezentei scheme de ajutor de minimis, aceasta se aplică ajutoarelor acordate pentru sectoarele sau activităţile eligibile, cu condiţia ca furnizorul să se asigure, prin mijloace corespunzătoare, precum separarea activităţilor sau o distincţie între costuri, că activităţile desfăşurate în sectoarele excluse din domeniul de aplicare al prezentei scheme de ajutor de minimis nu beneficiază de ajutoare de minimis acordate în conformitate cu aceasta.

      Articolul 6

      Capitolul V- Definiții

      Articolul 7

      În sensul prezentei scheme de ajutor de minimis, următorii termeni se definesc astfel:

      1. ajutor de minimis – ajutor limitat conform normelor Uniunii Europene la un nivel care nu distorsionează concurența și/sau comerțul cu statele membre, respectiv 200.000 euro per întreprindere/întreprindere unică, per trei ani fiscali consecutivi, cu excepția întreprinderilor care efectuează transport rutier de mărfuri în numele unor terți sau

        contra cost pentru care se aplică un plafon de 100.000 euro. În cadrul prezentei scheme, ajutorul de minimis este acordat sub formă de sprijin financiar nerambursabil;

      2. apel de proiecte editoriale – modalitate competitivă de depunere, evaluare și selecție a unor proiecte editoriale ce se înscriu în sesiunea anuală de finanțare nerambursabilă desfăşurată, în baza Legii nr. 136/2015 pentru finanţarea revistelor de cultură reprezentative din România, și care respectă prevederile prezentei scheme de ajutor de minimis şi ale Ghidului privind decontarea sumelor alocate;

      3. autoritate finanţatoare – Ministerul Culturii;

      4. avans – tranșă de plată acordată beneficiarului de ajutor de minimis de către autoritatea finanțatoare, în limita stabilită în contractul de finanțare;

      5. beneficiar de ajutor de minimis – asociaţii/fundaţii/operatori culturali care au ca obiect de activitate editarea de reviste/publicaţii culturale din România, denumite în continuare Beneficiar;

      6. bugetul proiectului editorial – suma costurilor eligibile şi costurilor neeligibile, care vor fi acoperite de aplicant din surse proprii (venituri, credite etc);

      7. categorii de cheltuieli eligibile – categoriile de cheltuielile prevăzute în prezenta schemă, în cadrul Cap. VIII, Articolul 10;

      8. cerere de finanţare – document întocmit de către solicitanţi în vederea obţinerii finanţării unui proiect editorial;

      9. cheltuieli eligibile – cheltuielile efectuate de către beneficiarii de ajutor de minimis, aferente proiectelor editoriale aprobate în cadrul prezentei scheme, care pot fi finanțate din sprijinul financiar nerambursabil potrivit regulilor de eligibilitate a cheltuielilor stabilite în schema de minimis, aceleaşi ca şi cele stabilite în Ghidul privind decontarea sumelor alocate și contractul de finanțare;

      10. contract de finanțare nerambursabilă – contractul încheiat între autoritatea finanțatoare și beneficiarul de ajutor de minimis, care reglementează drepturile și obligațiile aferente implementării unui proiect editorial și prin intermediul căruia este acordat ajutorul de minimis sub formă de sprijin financiar nerambursabil;

      11. data acordării ajutorului de minimis – data la care dreptul legal de a primi ajutorul este conferit beneficiarului, în speță, data semnării contractului de finanțare între beneficiar și autoritatea finanțatoare, în calitatea sa de administrator/furnizor al schemei de ajutor de minimis; ajutoarele de minimis se consideră acordate la data semnării contractului de finanţare;

        image

        dublă finanțare – finanţarea unei activităţi în cadrul unui proiect editorial, de două ori, din două surse diferite;

      12. dosar de finanțare – totalitatea documentelor aferente unui proiect editorial depus în cadrul unui apel de proiecte, conținând cererea de finanțare, documentele obligatorii și alte documente-suport;

      13. image

      14. ghid privind decontarea sumelor alocate – document ce conţine informaţii necesare pentru pregătirea unui decont, parte integrantă a contractului de finanţare;

      15. intreprindere – orice entitate care desfăşoară o activitate economică (oferă servicii, bunuri sau lucrări pe o piaţă);

      16. intreprindere unică – în conformitate cu prevederile art. 2 alin. (2) din Regulamentul (UE) nr. 1.407/2013, cu modificările și completările ulterioare, include toate întreprinderile între care există cel puțin una dintre relațiile următoare:

        1. o întreprindere deține majoritatea drepturilor de vot ale acționarilor sau ale asociaților unei alte întreprinderi;

        2. o întreprindere are dreptul de a numi sau de a revoca majoritatea membrilor organelor de administrare, de conducere sau de supraveghere ale unei alte întreprinderi;

        3. o întreprindere are dreptul de a exercita o influență dominantă asupra altei întreprinderi în temeiul unui contract încheiat cu întreprinderea în cauză sau în temeiul unei prevederi din contractul de societate sau din statutul acesteia;

        4. o întreprindere care este acționar sau asociat al unei alte întreprinderi și care controlează singură, în baza unui acord cu alți acționari ori asociați ai acelei întreprinderi, majoritatea drepturilor de vot ale acționarilor sau asociaților întreprinderii respective.Întreprinderile care întrețin, prin intermediul uneia sau mai multor întreprinderi, oricare dintre relațiile la care se face referire la pct. a) – d) sunt considerate întreprinderi unice. Conceptul de „întreprindere“, respectiv

          „întreprindere unică“ se poate aplica și în cazul persoanelor fizice sau al entităților deținute de aceleași persoane fizice. Cu toate acestea, simpla deținere a unor acțiuni nu înseamnă desfășurarea unei activități economice. Analiza se va face de la caz la caz.În cazul în care beneficiarul ajutorului de minimis este o întreprindere unică, plafonul maxim al ajutorului de minimis acordat și cumulul se calculează prin totalizarea valorilor aferente întreprinderilor aflate în cel puțin una dintre relațiile menționate la pct. a) – d);

      17. proiect editorial – planul sau conceptul editării unei reviste sau publicații culturale ce conține organizarea pe specii sau genuri a articolelor/materialelor conținute în cuprinsul revistei/publicației;

      18. revistă/publicaţie culturală – publicație periodică cuprinzând articole literare, studii,

        image

        recenzii, note și/sau materiale cu caracter cultural-artistic;

      19. solicitant – persoană juridică de drept public sau privat, română, respectiv înfiinţată în condiţiile legii române, care depune un proiect editorial;

      20. sprijin financiar nerambursabil – sumă acordată în baza contractului de finanţare în vederea implementării proiectului editorial;

Capitolul VI – Condiții de eligibilitate pentru proiectele editoriale și beneficiari

Articolul 8

  1. Pentru a fi finanțate în cadrul prezentei scheme de ajutor de minimis, proiectele editoriale

    trebuie să fie în concordanță cu principiile fundamentale ale Ministerului Culturii.

  2. Criteriile şi punctajele aferente, în baza cărora are loc selecţia/finanţarea proiectelor

    editoriale, sunt următoarele:

    Nr. crt.

    Denumire criteriu

    Punctaj maxim

    1.

    Valoarea şi ponderea conținutului cultural al revistei

    30

    Echilibrul dintre expresia textuală şi cea iconografică

    10

    Coerența structurii și calitatea conținutului edițiilor/ numerelor care

    alcătuiesc proiectul editorial propus

    10

    Publicarea de recenzii

    10

    2.

    Notorietatea revistei

    10

    3.

    Originalitatea sau raritatea produsului editorial

    15

    4.

    Continuitatea periodicului și tradiția

    10

    5.

    Tirajul și / sau media vizualizărilor, pe ediție

    10

    Tiraj local/regional

    5

    Tiraj național/internaţional

    5

    6.

    Prestigiul colegiului de redacţie şi al colaboratorilor publicaţiei

    15

    Revista are colegiu de redacţie format din specialişti în domeniul de referinţă

    5

    Revista are şi colaboratori din zona academică

    5

    Revista are şi colaboratori străini

    5

    7.

    Execuţia tehnică şi grafică a revistei sau publicaţiei culturale/modul de prezentare a publicaţiei – policromie, design, inclusiv calitate prezentare web

    10

    Punctaj total/ acordat

    100

  3. În cadrul prezentei scheme de ajutor de minimis nu sunt eligibile următoarele categorii de solicitanți:

    1. solicitantul/operatorul cultural este înfiinţat în anul acordării finanţării;

    2. solicitantul are datorii la bugetul de stat sau bugetele locale;

    3. solicitantul nu a depus întreaga documentaţie prevăzută la alin. (5) – (6).

  4. În conformitate cu Recomandarea CE nr. 4885 din 14.07.2020, beneficiarul de ajutor de minimis nu poate fi rezident în scopuri fiscale, sau înmatriculat în temeiul legilor din jurisdicţiile care figurează pe lista Uniunii Europene a jurisdicţiilor necooperante în scopuri fiscale.

  5. Pentru a fi eligibil, dosarul de finanţare trebuie să conţină următoarele documente:

    1. cererea pentru acordarea finanţării, cuprinzând atributele de identificare ale revistelor sau

      entităţilor beneficiare;

    2. câte 1 exemplar din ultimele trei numere ale revistei/1 exemplar pentru cele cu mai puţin de

      trei numere/ zece articole reprezentative din ultimele trei numere pentru revistele online;

    3. tirajul sau media vizualizărilor;

    4. CV-urile redactorilor şi ale principalilor colaboratori;

    5. proiectul editorial (care trebuie să cuprindă, printre altele, titlul revistei şi Fişa de antecalcul, prevăzută în Anexa nr. 1);

    6. declaraţia întreprinderii/întreprinderii unice privind cumulul ajutoarelor de stat/de minimis,

      prevăzută în Anexa nr. 2.

  6. Documentele prevăzute la alin. (5) se completează cu copii semnate şi certificate „conform cu originalul” după următoarele documente:

    1. actul de înfiinţare sau constitutiv şi statut, acte doveditoare ale sediului, alte acte adiţionale, după caz;

    2. Certificat de atestare fiscală eliberat de ANAF şi Certificat de atestare fiscală eliberat de administraţia publică locală, în termen de valabilitate;

    3. certificatul de înscriere în Registrul asociaţiilor şi fundaţiilor, unde este cazul;

    4. hotărârea judecătorească definitivă de înfiinţare, care să ateste personalitatea juridică, unde

      este cazul;

    5. Codul de identificare fiscală – CIF/CUI

    6. ultimele situaţii financiare anuale depuse la unităţile teritoriale ale Ministerului Finanţelor, în

      conformitate cu prevederile legale în vigoare;

  7. Netransmiterea oricărui document, astfel cum sunt prevăzute la alin. (5) şi (6), atrage

    descalificarea administrativă a solicitantului.

    Capitolul VII – Condiții generale de acordare a ajutorului de minimis

    Articolul 9

    1. Ajutorul se acordă întreprinderilor unice, după caz, în limita sumei reprezentate de

      pragul de minimis, astfel:

      1. Valoarea totală a ajutoarelor de minimis acordate unei intreprinderi unice nu poate depăşi suma de 200.000 euro pe durata ultimelor trei exerciţii financiare (doi ani fiscali încheiaţi anterior şi anul fiscal în curs), indiferent dacă ajutorul a fost acordat din surse naţionale sau europene;

      2. Pentru întreprinderile ce activează şi în sectorul transporturilor de mărfuri în contul terților sau contra cost, valoarea brută totală a ajutoarelor de minimis acordate unei întreprinderi unice nu poate depăşi echivalentul în lei a 100.000 Euro, pe o perioadă de trei ani fiscali consecutivi -2 ani fiscali încheiați anteriori și anul fiscal în curs- indiferent dacă ajutorul a fost acordat din surse naţionale sau europene;

      3. În cazul în care o întreprindere care efectuează transport rutier de mărfuri în numele unor terți sau contra cost desfășoară și alte activități pentru care se aplică plafonul de 200.000 Euro, în cazul întreprinderii respective se aplică plafonul de 200.000 Euro, cu condiția că suma de care beneficiază activitatea de transport rutier de mărfuri nu depășește 100.000 Euro și că ajutoarele de minimis nu se folosesc pentru achiziționarea de vehicule pentru transportul rutier de mărfuri.

Plafonul stabilit va fi exprimat, ca valoare brută, înainte de deducerea unor eventuale taxe sau a altor obligaţii fiscale.

  1. În cazul în care, prin acordarea unor noi ajutoare de minimis, s-ar depăși plafonul relevant prevăzut la alineatul (1), nicio parte a respectivelor ajutoare noi nu pot fi acordate.

  2. În cazul fuziunilor sau al achizițiilor, atunci când se stabilește dacă un nou ajutor de minimis acordat unei întreprinderi noi sau întreprinderii care face achiziția depășește plafonul relevant, se iau în considerare toate ajutoarele de minimis anterioare acordate

    tuturor întreprinderilor care fuzionează. Ajutoarele de minimis acordate legal înainte de fuziune sau achiziție rămân legal acordate.

  3. În cazul în care o întreprindere se împarte în două sau mai multe întreprinderi separate, ajutoarele de minimis acordate înainte de separare se alocă întreprinderii care a beneficiat de acestea, și anume, în principiu, întreprinderii care preia activitățile pentru care au fost utilizate ajutoarele de minimis. În cazul în care o astfel de alocare nu este posibilă, ajutoarele de minimis se alocă proporțional pe baza valorii contabile a capitalului social al noilor întreprinderi la data la care separarea produce efecte.

  4. Finanţarea nerambursabilă se acordă pe bază de contracte încheiate între autoritatea finanțatoare şi solicitantul de ajutor de minimis, în condițiile prevăzute de prezenta schemă de ajutor de minimis şi de modelul-cadru al contractului de finanţare (prevăzut în Anexa nr. 3).

  5. Ajutorul de minimis se poate acorda sub formă de sprijin financiar nerambursabil,

    astfel:

    1. avans de maximum 30% la semnarea contractului de finanțare;

    2. plata soldului final în cuantum de 70%, după transmiterea raportului financiar însoțit

de documente justificative.

Capitolul VIII – Cheltuieli eligibile Articolul 10

  1. Din finanţarea nerambursabilă acordată în conformitate cu Legea nr. 136/2015, se pot

    acoperi următoarele categorii de cheltuieli:

    1. cheltuieli directe ce cuprind drepturi de autor, costuri materiale şi servicii, cheltuieli pentru tipărire şi difuzare;

    2. cheltuieli de regie ce cuprind cheltuieli de personal şi cheltuieli administrative (cheltuielile de personal şi cheltuielile administrative se acoperă cumulat în limita unui procent de maximum 70% din totalul finanţării nerambursabile acordate);

      image

      (2)

    3. premii decernate de reviste/publicaţii culturale.

Cheltuielile de personal şi cheltuielile administrative cumulate se decontează în limita unui procent de maximum 70% din totalul finanţării nerambursabile acordate, cu respectarea prevederilor prezentei schemei de ajutor de minimis.

  1. Decontarea cheltuielilor realizate se face de către autoritatea finanțatoare pe baza documentelor justificative şi a unui raport financiar (prevăzut în Anexa nr. 5), întocmit de către beneficiarul de ajutor de minimis.

  2. Beneficiarul de ajutor de minimis prezintă împreună cu documentele justificative şi raportul

    financiar, următoarele documente:

    1. declaraţie pe propria răspundere că documentele justificative prezentate la decont la Ministerul Culturii nu au fost sau nu vor fi decontate de către Administraţia Fondului Cultural Naţional (A.F.C.N.) sau din alte fonduri publice sau private;

    2. 1 exemplar al revistei/ publicaţiei culturale finanţate sau articole reprezentative din numerele

      finanţate pentru revistele online;

    3. Fişa postcalcul (prevăzută în Anexa nr. 4) întocmită pentru fiecare revistă/ publicaţie culturală.

  3. Decontarea finanţării nerambursabile se realizează pe baza Fişei de postcalcul întocmită pentru fiecare revistă/publicaţie culturală în parte.

  4. Documentele prevăzute la alin. (4) se vor depune la Direcţia Cultură Scrisă şi Creaţie Contemporană din cadrul Ministerului Culturii.

Capitolul IX- Reguli privind cumulul ajutoarelor de minimis Articolul 11

  1. Pentru a beneficia de sprijin financiar nerambursabil în cadrul prezentei scheme de ajutor de minimis, solicitantul va da, înainte de semnarea contractului de finanțare (prevăzut în Anexa nr. 3), o declarație pe propria răspundere privind ajutoarele de minimis primite în anul în curs și în ultimii 2 ani fiscali anteriori încheiați.

  2. În etapa de contractare, autoritatea finanțatoare va acorda ajutorul de minimis sub forma sprijinului financiar nerambursabil după ce va verifica, inclusiv prin introducerea informațiilor din declarația pe propria răspundere a solicitantului în sistemul RegAS, dacă suma totală a ajutoarelor de minimis primite de aceasta pe parcursul unei perioade de 3 ani fiscali – 2 ani fiscali încheiați anteriori și anul fiscal în curs – nu depășește pragul de 200.000 euro.

  3. În cazul în care valoarea totală a ajutoarelor de minimis acordate unei întreprinderi/întreprinderi unice pe o perioadă de 3 ani consecutivi – valoarea cumulată pe 2 ani anteriori încheiați și anul în curs, inclusiv valoarea acordată în conformitate cu prevederile prezentei scheme de ajutor de minimis în anul în curs – depășește pragul de 200.000 euro, solicitantul nu poate beneficia de prevederile schemei de ajutor de minimis, nici chiar pentru acea fracțiune din ajutor care nu depășește acest plafon.

Articolul 12

  1. Ajutoarele de minimis acordate în cadrul prezentei scheme de ajutor de minimis nu se vor cumula cu alte ajutoare de stat acordate pentru aceleași costuri eligibile sau cu ajutoare de stat acordate pentru aceeași măsură de finanțare pentru capital de risc, dacă un astfel de cumul ar depăși intensitatea sau valoarea maximă relevantă a ajutorului de stat stabilită pentru condițiile specifice ale fiecărui caz de un regulament sau o decizie de exceptare pe categorii adoptată de Comisie.

  2. Ajutoarele de minimis care nu se acordă pentru costuri eligibile specifice sau nu sunt legate de aceste costuri pot fi cumulate cu alte ajutoare de stat acordate în temeiul unui regulament de exceptare pe categorii sau al unei decizii adoptate de Comisie.

  3. Ajutoarele de minimis acordate în conformitate cu Regulamentul (UE) nr. 1.407/2013, cu modificările și completările ulterioare, pot fi cumulate cu ajutoarele de minimis acordate în conformitate cu Regulamentul (UE) nr. 360/2012 al Comisiei din 25 aprilie 2012 privind aplicarea articolelor 107 și 108 din Tratatul privind funcționarea Uniunii Europene în cazul ajutoarelor de minimis acordate întreprinderilor care prestează servicii de interes economic general în limita plafonului de 500.000 euro.

  4. Ajutoarele de minimis acordate în conformitate cu prezenta schemă de ajutor de minimis pot fi cumulate cu ajutoarele de minimis acordate în conformitate cu alte regulamente de minimis în limita plafonului de 200.000 euro pe durata a 3 ani fiscali (2 ani fiscali încheiați anteriori și anul fiscal în curs).

Articolul 13

  1. Respectarea plafonului de minimis are în vedere o întreprindere/întreprindere unică.

  2. Sprijinul financiar nerambursabil acordat în cadrul prezentei scheme de ajutor de minimis nu este transmisibil și nici nu poate fi transferat de la un solicitant la altul, sau de la un proiect editorial la altul.

Capitolul X Durata schemei Articolul 14

  1. Perioada de valabilitate a schemei de ajutor de minimis, în care vor fi acordate ajutoare de minimis, este de la data intrării în vigoare a ordinului ministrului culturii de aprobare a prezentei scheme până la data de 31 decembrie 2023.

  2. Plățile ajutorului de minimis se vor efectua ulterior intrării în vigoare a schemei, începând cu data solicitării avansului de către beneficiari în baza contractelor de finanțare, fără a depăși data de 31 decembrie 2024.

    Capitolul XI – Bugetul schemei Articolul 15

    1. Finanțarea în cadrul prezentei scheme de ajutor de minimis se efectuează din fonduri

      de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Culturii.

    2. În conformitate cu Legea nr. 136/2015, bugetul total al schemei este de 2.250.000 lei,

      defalcat pe ani după cum urmează:

      buget

      2022

      2023

      1.125.000 lei

      1.125.000 lei

    3. Intensitatea maximă a ajutorului care va fi acordat fiecărui beneficiar este de 100%.

    4. Numărul maxim estimat de beneficiari ai prezentei scheme de minimis este de 40.

Capitolul XII – Valoare sprijin financiar nerambursabil Articolul 16

  1. Valoarea sprijinului financiar nerambursabil acordat se va încadra în următoarele limite:

    1. suma minimă este de 10.000 lei pentru fiecare proiect editorial;

    2. suma maximă este de 100.000 lei pentru fiecare proiect editorial.

  2. Fişa de antecalcul se întocmește în lei.

  3. Ajutorul de minimis acordat în baza prezentei scheme nu va fi mai mic de 10.000 lei și nu va depăși pragul de 100.000 lei.

  4. Un beneficiar de ajutor de minimis nu poate solicita o sumă cu titlu de sprijin financiar nerambursabil care să depășească pragul de 200.000 euro, raportat la cursul InforEuro din luna semnării contractului de finanțare.

Capitolul XIII – Efecte Articolul 17

  1. Prin prezenta schemă Ministerul Culturii susţine editarea revistelor şi publicaţiilor culturale, altele decât cele propuse de uniunile de creatori din România, membre ale Alianţei Naţionale a Uniunilor de Creatori. Promovarea și susținerea celor mai reprezentative reviste și publicații culturale reprezintă un obiectiv prioritar, fiind în concordanță cu strategia și principiile fundamentale ale Ministerului Culturii.

  2. Sprijinul financiar nerambursabil acordat operatorilor culturali care editează reviste și publicații de specialitate are drept scop creșterea calității conținutului publicațiilor de cultură dar și a nivelului cultural, în general, în România.

  3. Totodată, se urmărește promovarea și susținerea valorilor culturale contemporane românești, într-un peisaj cultural tot mai divers și mai interconectat la valorile culturale universale.

  4. Prin intermediul apelurilor de proiecte vizate de schema de ajutor de minimis se

urmărește punerea în valoare și conștientizarea valorilor și tradițiilor culturale ale

minorităților naționale, ale dialogului intercultural, precum și creșterea nivelului de

accesibilitate a publicului larg la aceste reviste/publicații și la viața culturală în general.

Capitolul XIV – Modalitatea de implementare a schemei Articolul 18

  1. Pentru a beneficia de prevederile prezentei scheme de ajutor de minimis, solicitanții trebuie să înainteze un dosar de finanțare către autoritatea finanţatoare, conținând cererea de finanțare și alte documente detaliate în Anunţul lansării apelului de proiecte editoriale.

  2. Dosarele de finanțare se depun în cadrul apelului de proiecte editoriale organizat, ce va fi

    anunțat pe pagina de internet a Ministerului Culturii.

  3. Suma solicitată de către solicitant trebuie să se încadreze în plafonul relevant prevăzut la

    art. 9, alin. (1), respectiv suma de 200.000 euro pe durata a trei exerciții financiare.

  4. Calendarul etapelor de derulare a sesiunii de finanțare a revistelor şi publicaţiilor culturale, altele decât cele propuse de uniunile de creatori din România, membre ale ANUC, va fi publicat pe site-ul Ministerului Culturii, împreună cu Anunțul lansării apelului de proiecte editoriale. Termenele în care se anunţă rezultatele preliminare, depunerea contestaţiilor şi rezultatele finale sunt prevăzute în Anunţul lansării apelului şi în calendarul etapelor de derulare a sesiunii de finanțare a revistelor şi publicaţiilor culturale.

  5. După publicarea pe site-ul Ministerului Culturii a rezultatelor finale, contractele între autoritatea finanţatoare şi beneficiar se încheie în termen de până la maximum 20 de zile lucrătoare.

Capitolul XV – Evaluarea, selecția și contractarea proiectelor editoriale Articolul 19

  1. Autoritatea finanţatoare este responsabilă pentru evaluarea proiectelor editoriale inclusiv în baza criteriilor de ajutor de minimis și acordarea sprijinului financiar nerambursabil. În procesul de evaluare, selecție și contractare se aplică principiile bunei guvernări, transparenței, egalității, eficienței și toleranței zero față de corupție.

  2. Proiectele editoriale vor fi selectate în maximum 30 de zile lucrătoare, urmând procedura de evaluare și selecție prevăzută în prezentul capitol.

Articolul 20

  1. Pentru efectuarea proiectelor editoriale, altele decât cele propuse de uniunile de creatori, ce urmează să primească finanţare, se constituie Comisia de selecţie, denumită în continuare Comisia, reprezentând organismul de specialitate, fără personalitate juridică, care funcţionează sub autoritatea Ministerului Culturii.

  2. Comisia are rolul de a analiza şi evalua dosarele depuse şi de a selecta proiectele editoriale, ce urmează a primi finanţare.

  3. Comisia are următoarele atribuţii principale:

    1. analizează şi evaluează solicitările depuse, în conformitate cu grila de evaluare prevăzută la art. 8 alin. (2);

    2. stabileşte şi acordă punctaje proiectelor editoriale analizate conform grilei de evaluare;

    3. selectează proiectele editoriale ce urmează să primească finanţare;

    4. stabileşte cuantumul sumelor ce urmează a fi acordate, în funcţie de punctajul obţinut

      de fiecare proiect editorial.

  4. Comisia este alcătuită din trei membri, specialişti în domeniu, experţi independenţi. Pentru

fiecare membru al Comisiei se numeşte un membru supleant, specialist în domeniu, expert

independent, care înlocuieşte membrul titular în situaţia în care acesta nu poate sau nu are dreptul să participe la lucrările Comisiei.

Articolul 21

  1. Şedinţele Comisiei sunt conduse de un preşedinte ales dintre membrii acesteia prin vot deschis, în cadrul primei întâlniri de lucru.

  2. Membrii Comisiei şi supleanţii acestora sunt numiţi prin ordin al ministrului culturii, la propunerea Direcției Cultură Scrisă și Creație Contemporană.

  3. Componenţa nominală a Comisiei va fi adusă la cunoştinţa publică numai după încheierea sesiunii de selecţie.

  4. Preşedintele Comisiei are următoarele atribuţii:

    1. stabileşte data, ordinea de zi şi locul de desfăşurare a şedinţelor;

    2. conduce şedinţele Comisiei;

    3. constată întrunirea condiţiilor pentru desfăşurarea şedinţei;

    4. certifică şi semnează documentele rezultate din activitatea Comisiei;

    5. reprezintă Comisia în comunicările publice legate de activitatea acesteia.

  5. Nu pot fi membri ai Comisiei ori membri supleanți, după caz, persoanele care fac parte din colegiile redacţionale ale revistelor ori publicațiilor culturale care participă la selecție şi rudele ori afinii până la gradul al II-lea inclusiv ai acestora.

  6. Sub sancţiunea prevederilor legale referitoare la falsul în declaraţii, cel târziu până la data convocării primei şedinţe a Comisiei, preşedintele şi membrii Comisiei sunt obligaţi să dea o declaraţie privind confidenţialitatea şi imparţialitatea (prevăzută în Anexa nr.6).

Articolul 22

  1. Atribuţiile de natură administrativă ale Comisiei sunt îndeplinite de Secretariatul Tehnic al Comisiei, care este asigurat de către Direcţia Cultură Scrisă şi Creaţie Contemporană din cadrul Ministerului Culturii.

  2. Secretariatul Tehnic are următoarele atribuţii:

    1. asigură întocmirea bazei de date privind dosarele depuse;

    2. întocmește şi trimite convocatorul către membrii Comisiei;

    3. asigură condiţiile necesare organizării şi desfăşurării şedinţelor Comisiei;

    4. participă la şedinţele Comisiei şi întocmește procesele-verbale de şedinţă, asigurând semnarea acestora de către toţi membrii Comisiei;

    5. verifică notele de prezenţă pe baza cărora se efectuează plăţile către membrii Comisiei;

    6. ţine evidenţa declaraţiilor privind confidenţialitatea şi imparţialitatea membrilor Comisiei, asigură confidenţialitatea şi securitatea documentelor, precum şi confidenţialitatea privind procesul de analiză şi evaluare din cadrul şedinţelor;

    7. centralizează rezultatele evaluării.

  3. Pe parcursul desfăşurării procesului de selecţie, preşedintele, membrii Comisiei sau, după caz, membrii supleanţi, precum şi membrii Secretariatului Tehnic, au obligaţia de a păstra

    confidenţialitatea asupra oricăror informaţii prezentate de către operatorii culturali, a căror dezvăluire ar putea aduce atingere dreptului acestora de a-şi proteja proprietatea intelectuală sau secretele comerciale, cu excepţia datelor şi documentelor care potrivit legii, constituie informaţii de interes public.

  4. În cazul în care preşedintele ori unul dintre membri constată că se află în stare de incompatibilitate, acesta are obligaţia de a informa Secretariatul Tehnic şi de a se recuza.

  5. În situaţia în care Secretariatul Tehnic constată faptul că preşedintele sau unul dintre membrii comisiei se află în situaţie de incompatibilitate şi acesta nu a semnalat acest aspect, propune ministrului culturii înlocuirea acestuia din cadrul Comisiei.

Articolul 23

  1. Comisia îşi desfăşoară activitatea în şedinţe, una sau mai multe, în funcţie de numărul de solicitări de analizat.

  2. Membrii Comisiei sunt convocaţi individual, prin grija Secretariatului Tehnic.

  3. Data, ordinea de zi şi locul de desfăşurare, stabilite de preşedintele Comisiei, sunt comunicate de către Secretariatul Tehnic al Comisiei cu cel puţin trei zile calendaristice înainte de desfăşurarea şedinţelor.

  4. Şedinţa este legal constituită în prezenţa tuturor membrilor Comisiei.

  5. Membrii Comisiei evaluează individual solicitările depuse, pe baza grilei de evaluare, prevăzută la Art. 8 alin. (2), pusă la dispoziția membrilor Comisiei prin grija Secretariatului Tehnic.

  6. Punctajul aferent fiecărei reviste şi publicații culturale se stabilește calculând media aritmetică a punctajului acordat de fiecare membru al Comisiei.

  7. Punctajul minim necesar în vederea obţinerii finanţării este de 50 de puncte.

  8. Tabelul centralizator al punctajelor obținute de revistele şi publicațiile culturale se întocmește de Secretariatul tehnic şi se publică pe site-ul Ministerului Culturii sub semnătura președintelui Comisiei.

  9. Pentru activitatea desfăşurată, membrii Comisiei de selecţie şi, după caz, membrii supleanţi, sunt remuneraţi în baza unor contracte civile încheiate în condiţiile legii.

Articolul 24

  1. Sprijinul financiar nerambursabil va fi acordat în baza clasamentului, în limita bugetului

    alocat apelului de proiecte editoriale.

  2. Finanţarea se acordă în ordinea descrescătoare a punctajelor obţinute după contestații, fără ca suma acordată să depăşească valoarea solicitată, până la epuizarea sumei totale alocate.

Articolul 25

  1. Solicitanţii au dreptul să formuleze contestaţii asupra modului de respectare a procedurii privind organizarea şi desfăşurarea sesiunii de selecţie, conform dispoziţiilor Ordonanţei Guvernului nr. 51/1998 privind îmbunătăţirea sistemului de finanţare a programelor, proiectelor şi acţiunilor culturale, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 245/2001, cu modificările şi completările ulterioare. Contestaţiile se depun la sediul Ministerului Culturii, în

    termen de maxim trei zile lucrătoare de la data aducerii la cunoştinţa publică a rezultatului selecţiei.

  2. Contestaţiile se soluţionează în termen de 3 (trei) zile lucrătoare de la data expirării termenului pentru depunerea contestaţiilor.

  3. În vederea soluţionării contestaţiilor depuse de solicitanţi, la nivelul Ministerului Culturii se înfiinţează o Comisie de soluţionare a contestaţiilor, constituită în conformitate cu art. 12 din Ordonanţa Guvernului nr. 51/1998, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 245/2001, cu modificările şi completările ulterioare, constituită din trei experţi independenţi.

  4. În componenţa comisiei de soluţionare a contestaţiilor nu pot fi numiţi membri care au făcut parte din comisia de selecţie.

  5. În cazul în care contestatarul este nemulţumit de răspunsul primit, acesta se poate adresa instanţei de contencios administrativ, în condiţiile legii.

  6. Operatorii culturali pot solicita grilele de evaluare aferente ofertei culturale proprii depuse în cadrul sesiunii de finanţare respective.

  7. În cazul în care în oricare etapă a procesului de evaluare și selecție sau în etapa de contractare se identifică o situație de dublă finanțare, proiectul editorial va fi exclus de la finanțare.

Capitolul XVI – Reguli privind raportarea și monitorizarea ajutorului de minimis

Articolul 26

Raportarea și monitorizarea ajutoarelor de minimis acordate în baza prezentei scheme se fac în conformitate cu legislația Uniunii Europene și cu prevederile Ordinului Preşedintelui Consiliului Concurenţei nr. 175, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 436 din data de 28.06.2007.

Articolul 27

Autoritatea finanţatoare și beneficiarul de ajutor de minimis păstrează evidența detaliată a ajutoarelor acordate în baza prezentei scheme pe o durată de 10 ani de la data la care ultima alocare specifică a fost acordată în baza schemei. Această evidență trebuie să conțină toate informațiile necesare pentru a demonstra respectarea condițiilor impuse de legislația europeană în domeniul ajutorului de stat.

Articolul 28

  1. Autoritatea finanţatoare are obligația de a supraveghea permanent ajutoarele de minimis acordate, aflate în derulare, și de a dispune măsurile care se impun în cazul încălcării condițiilor impuse prin prezenta schemă de ajutor de minimis.

  2. Autoritatea finanţatoare are obligația de a transmite Consiliului Concurenței, în formatul și în termenul prevăzute de Regulamentul privind procedurile de monitorizare a ajutoarelor de stat, toate datele și informațiile necesare pentru monitorizarea ajutoarelor de minimis la nivel național.

  3. În cazul în care există îndoieli serioase cu privire la datele transmise de către furnizor, Consiliul Concurenței poate să solicite date și informații suplimentare și, după caz, să facă verificări la fața locului.

  4. În cazul în care autoritatea finanţatoare nu are date definitive privind valoarea ajutorului de minimis, acesta va transmite valori estimative.

  5. Erorile constatate de autoritatea finanţatoare și corecțiile legale, anulările, recalculările, recuperările, rambursările etc. se raportează până la data de 31 martie a anului următor anului de raportare.

Articolul 29

Pe baza unei cereri scrise, autoritatea finanţatoare va transmite Comisiei Europene, prin intermediul Consiliului Concurenței, în 20 de zile lucrătoare sau în termenul fixat în cerere, toate informațiile pe care Comisia Europeană le consideră necesare pentru evaluarea respectării condițiilor acestei scheme de ajutor de minimis.

Articolul 30

Autoritatea finanţatoare va transmite spre informare Consiliului Concurenţei prezenta schemă în termen de 15 zile de la data adoptării acesteia.

Articolul 31

  1. Autoritatea finanţatoare/administratorul ajutorului de minimis are obligaţia, conform prevederilor art 29 din Regulamentul privind Registrul ajutoarelor de stat, pus în aplicare prin Ordinul Preşedintelui Consiliului Concurenţei nr. 437/2016, de a încărca în Registrul electronic al ajutoarelor de stat acordate În România (RegAS) datele şi informaţiile referitoare la prezenta procedură de minimis într-un termen de maximum 5 (cinci) zile lucrătoare de la data intrării în vigoare a acesteia.

  2. Contractul de finanţare, actul de acordare a ajutorului, plăţile, obligaţiile de recuperare a ajutorului şi rambursarea efectivă a respectivelor obligaţii, aferente acestei proceduri, se vor încărca în RegAS în termen de maximum 7(şapte) zile lucrătoare de la data semnării contractului/ actului sau a publicării acestora în Monitorul Oficial al României, după caz, respectiv de la data instituirii plăţilor, a obligaţiilor de recuperare sau a rambursării efective a respectivelor obligaţii.

    Capitolul XVII – Recuperarea ajutorului de minimis Articolul 32

    1. Stoparea și recuperarea ajutoarelor acordate se realizează de către autoritatea finanţatoare, conform prevederilor Ordonanţei de Urgenţă nr. 77/2014.

    2. Ajutorul de minimis se va recupera integral, adaugându-se dobânzile aferente:

    1. în cazul în care sunt încălcate regulile, criteriile sau condițiile specifice legislației de minimis prevăzute de Regulamentul (UE) nr. 1.407/2013, cu modificările și completările ulterioare;

    2. în cazul în care, ulterior încheierii contractului de finanțare, se constată neconcordanțe între starea de fapt și cele declarate de către beneficiar în dosarul de finanțare.

  3. Autoritatea finanţatoare poate decide recuperarea parțială a ajutorului de minimis, în limita sumei utilizate abuziv, dacă, în urma analizei efectuate, constată că au fost încălcate alte condiții decât cele prevăzute la alin. (2), şi anume:

    1. în cazul în care, ulterior încheierii contractului de finanțare, se constată că beneficiarul de ajutor de minimis comunică date, informaţii sau înscrisuri false ori eronate cu privire la cheltuielile efectuate în cadrul proiectului editorial;

    2. în cazul neîndeplinirii sau îndeplinirii necorespunzătoare a părţii de contract pentru care s-a acordat avans, recuperarea sumelor realizându-se cu perceperea dobânzilor şi penalităţilor de întârziere existente pentru creanţele bugetare, calculate pentru perioada de când s-a acordat avansul şi până în momentul recuperării.

  4. Ajutorul de minimis care trebuie recuperat include și dobânda aferentă, datorată de la data plății ajutorului până la data recuperării sau a rambursării integrale a acestuia.

  5. Rata dobânzii aplicabile este cea stabilită prin Regulamentul (UE) 2015/1.589 al Consiliului din 13 iulie 2015 de stabilire a normelor de aplicare a art. 108 din Tratatul privind funcționarea Uniunii Europene, respectiv rata dobânzii publicată de Comisia Europeană în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene și, cu titlu de informare, pe pagina de internet a Direcției generale concurență a Comisiei Europene, în vigoare la data la care ajutorul care trebuie rambursat sau recuperat a fost pus la dispoziția beneficiarului pentru prima dată, la care se adaugă 100 de puncte de bază.

  6. Rata dobânzii aplicabile este rata în vigoare la data la care ajutorul de minimis utilizat abuziv a fost pus la dispoziția beneficiarului – data efectuării plății avansului și/sau prefinanțărilor. Rata dobânzii se aplică de-a lungul întregii perioade până la data recuperării sau rambursării integrale. În cazul în care trec mai mult de 12 luni de la data la care ajutorul în cauză a fost pus la dispoziția beneficiarului pentru prima dată și până la data recuperării sau rambursării acestuia, rata dobânzii se recalculează la intervale de 12 luni, având ca bază rata în vigoare în momentul recalculării.

  7. Rata dobânzii prevăzută la alin. (6) se aplică pe o bază compusă până la data recuperării sau rambursării ajutorului. Dobânzile acumulate pe parcursul anului precedent produc dobânzi în fiecare an următor.

  8. Această dobândă va fi calculată începând cu data efectuării plății avansului sau prefinanțărilor, după caz, până la data recuperării integrale a fracției de sumă/sumei totale utilizate abuziv. În cazul în care dobânda nu a putut fi recuperată în anul anterior, aceasta va fi purtătoare de dobândă, fiind aplicabil principiul capitalizării.

  9. Autoritatea finanţatoare emite decizii prin care se dispune stoparea sau recuperarea ajutoarelor de minimis acordate. Aceste decizii au caracter de titlu executoriu.

Capitolul XVIII – Reguli privind transparența

Articolul 33

Prezenta schemă de ajutor de minimis va fi publicată integral pe pagina de internet a

Ministerului Culturii.

Articolul 34

În cazul în care solicitantul este eligibil pentru a primi finanțare în cadrul prezentei scheme de ajutor de minimis și este selectat pentru finanțare în urma procesului de evaluare, autoritatea finanţatoare comunică în scris beneficiarului de ajutor de minimis cuantumul maxim al ajutorului ce poate fi acordat și caracterul acestuia, făcând referire expresă la Regulamentul (UE) nr. 1.407/2013, cu modificările și completările ulterioare.

Articolul 35

Anexele nr. 1 – 6 fac parte integrantă din prezenta schemă de ajutor de minimis.

Anexa nr. 1

REVISTA/PUBLICAŢIA CULTURALĂ

……………………………………………………………………………………………….

FIŞĂ DE ANTECALCUL

TITLUL REVISTEI / PUBLICAŢIEI …………………………………………………

  1. Cheltuieli directe totale lei

    • drept autor. lei

    • costuri materiale şi servicii lei

    • cheltuieli pentru difuzare şi tipărire lei

  2. Cheltuieli de regie lei

    • cheltuieli de personal*…………..……………… .…lei

    • cheltuieli administrative* lei

      (*cheltuielile de personal şi cheltuielile administrative se acoperă cumulat în limita unui procent

      de maximum 70% din totalul finanţării nerambursabile acordate)

  3. Premii decernate de reviste. lei

  4. Costuri totale( 1+2+3) lei

  5. Sprijin financiar acordat lei

    ( pct. 5 = pct. 4 )

  6. Date tehnice : – format………………..…..

    • număr pagini…………….

    • hârtie…………………….

    • tiraj …………………………..

  7. Semnături ………………………………………………………………….

Director revistă/publicaţie Redactor şef Director economic

Anexa nr. 2

DECLARAȚIA

întreprinderii/intreprinderii unice privind cumulul ajutoarelor de stat/de minimis

Subsemnatul (numele reprezentantului legal/persoanei împuternicite astfel cum acesta apare în BI/CI) , posesor al BI/CI seria nr. , eliberat(ă) de , CNP

, având (funcția) în cadrul (denumirea organizației), în calitate de solicitant al proiectului (titlu proiect) , cunoscând că falsul în declarații este pedepsit de legea penală, declar pe propria răspundere următoarele:

(Denumirea organizației) este întreprindere unică:

DA [ ]NU [ ]

Dacă DA, bifați relația/relațiile în care se încadrează:

[ ] o întreprindere deține majoritatea drepturilor de vot ale acționarilor sau ale asociaților celeilalte întreprinderi;

[ ] o întreprindere are dreptul de a numi sau de a revoca majoritatea membrilor consiliului de administrație, de conducere ori de supraveghere al celeilalte întreprinderi;

[ ] o întreprindere are dreptul de a exercita o influență dominantă asupra celeilalte întreprinderi, în temeiul unui contract încheiat cu această întreprindere sau al unei clauze din statutul acesteia;

[ ] o întreprindere este acționară sau asociată a celeilalte întreprinderi și deține singură, în baza unui acord cu alți acționari ori asociați ai acelei întreprinderi, majoritatea drepturilor de vot ale acționarilor sau asociaților întreprinderii respective.

Întreprinderile care întrețin, prin intermediul uneia sau mai multor întreprinderi, oricare dintre relațiile menționate mai sus sunt considerate întreprinderi unice. Dacă se bifează cel puțin una dintre relațiile de mai sus, menționați denumirile entităților care constituie întreprinderea unică:

…………………………………………………………………………………………………………………………………..

…………………………………………………………………………………………………………………………………..

………………………………………………………………………………………………………………

Activitățile pentru care solicit finanțarea fac obiectul altui ajutor de minimis/de stat în cadrul altor programe/subprograme cu finanțare publică nerambursabilă.

DA [ ]NU [ ]

Dacă se bifează DA, detaliați:

…………………………………………………………………………………………………………………………………..

…………………………………………………………………………………………………………………………………..

………………………………………………………………………………………………………………

În ultimii 3 (trei) ani fiscali, inclusiv anul în curs, am beneficiat de ajutoare de minimis sau de stat, individual sau cumulativ cu celelalte întreprinderi împreună cu care constituim o întreprindere unică în conformitate cu definiția din schemă.

DA [ ] NU [ ]

Dacă se bifează DA, completați tabelul de mai jos^1:

^1 Se va completa în mod obligatoriu, chiar dacă organizația nu este întreprindere unică și nu se încadrează la niciuna dintre cele patru relații care definesc întreprinderea unică, dacă organizația solicitantă a beneficiat de ajutor de stat/de minimis în ultimii 3 ani fiscali, inclusiv anul în curs.

Nr. crt.

Beneficiarul ajutorului de minimis sau de stat (pentru toate întreprinderile care constituie

întreprindere unică)

Tip ajutor (de minimis/ de stat)

Tip ajutor de minimis primit (pentru aceleaşi costuri eligibile)

Anul acordării ajutorului

Furnizorul de ajutor

Programul prin care s- a beneficiat de finanțare

Cuantumul ajutorului acordat (euro)

Denumire

CUI/CIF

1

2

3

Declar pe propria răspundere că toate informațiile furnizate și consemnate în prezenta declarație sunt corecte și complete și înțeleg că orice omisiune sau incorectitudine în prezentarea informațiilor în scopul de a obține avantaje pecuniare este pedepsită conform legii.

Semnătură reprezentant legal

…………………………………….

Data ……………………………….

Anexa nr. 3

CONTRACT

Nr. .………… din ………………………

În baza prevederilor art. 3 alin (2) din Legea nr. 136 din 8 iunie 2015 pentru finanţarea revistelor de cultură reprezentative din România;

În conformitate cu prevederile Ordonanţei Guvernului nr. 51 din 11 august 1998 privind îmbunătăţirea sistemului de finanţare a programelor, proiectelor şi acţiunilor culturale, cu modificările şi completările ulterioare;

În conformitate cu prevederile Schemei de Ajutor de minimis pentru susţinerea editării revistelor şi publicaţiilor culturale, altele decât cele propuse de uniunile de creatori din România, membre ale Alianţei Naţionale a Uniunilor de Creatori, conform Legii nr. 136 din 8 iunie 2015 pentru finanţarea revistelor de cultură reprezentative din România, aprobată prin Ordinul Ministrului Culturii nr………………

În temeiul prevederilor art. 5 alin. (1) punctul 3 şi art. 11 alin. (1), alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 90 din 10 februarie 2010 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Culturii, cu modificările şi completările ulterioare,

Între

Ministerul Culturii, cu sediul în Bucureşti, Bd. Unirii nr. 22, sector 3, Oficiul Poştal 4, cod fiscal 4192812, contul nr. RO33TREZ23A675000203030X deschis la Activitatea de Trezorerie şi Contabilitate Publică a Municipiului Bucureşti, reprezentat prin domnul…………., Ministrul Culturii, şi doamna…………….., Director al Direcţiei Economice, denumit în continuare FINANŢATOR

şi

……………………, cu sediul în………………………….., cod fiscal…………………….., având

contul…………………. deschis la…………………………., reprezentată prin , denumit

în continuare BENEFICIAR, a intervenit prezentul contract

Cap. I. Obiectul contractului

Art. 1. Finanţarea Revistei ,,……”/ Publicaţiei Culturale ,,……………..”, aferentă apariţiilor din perioada executării contractului.

Cap. II. Durata contractului

Art. 2. Durata contractului este cuprinsă între data semnării lui de către părţile contractante şi data prezentării de către beneficiar a documentelor justificative în condiţiile prevăzute de art. 8, din prezentul contract.

Cap. III. Valoarea contractului

Art. 3. Valoarea contractului este de………… lei, potrivit Listei aprobate prin ordin al

ministrului culturii privind finantarea revistelor şi publicaţiilor culturale, altele decât cele

propuse de uniunile de creatori din România, membre ale Alianţei Naţionale a Uniunilor de Creatori, conform fişei de antecalcul, anexată prezentului contract (Anexa nr. 1 la Contract).

Art. 4. Suma reprezentând finanţarea va fi virată din contul Finanţatorului cu nr. RO 33TREZ23A675000203030X deschis la A.T.C.P.M.B. în contul Beneficiarului cu nr………………………………deschis la , potrivit legii.

Cap. IV. Modalităţi de plată. Decontări

Art. 5. (1) Suma prevăzută la art. 3 se acordă prin virament bancar astfel:

  1. avans de maximum 30% la semnarea contractului de finanțare, în termen de maximum 30 de zile calendaristice de la data prezentării de către Beneficiar a unei facturi;

  2. plata soldului final în cuantum de 70%, în termen de maximum 30 de zile calendaristice de la data prezentării de către Beneficiar a unei facturi, dar numai după justificarea avansului şi transmiterea raportului financiar.

(2) În situaţia în care Beneficiarul nu solicită avans, acesta are obligaţia de a depune fişa de postcalcul, documentele justificative şi raportul financiar în termenul prevăzut la art. 8, cu respectarea condiţiilor prevăzute la alin. (1).

Art. 6. Valorile fiecărei categorii de cheltuieli cuprinse în Fişa de antecalcul sunt estimative, în consecinţă se pot deconta sume în plus/în minus faţă de cele prevăzute pentru fiecare categorie, cu condiţia ca totalul cheltuielilor să se încadreze în valoarea contractului, cu respectarea prevederilor legale în materie.

Art. 7. Vor fi acceptate spre decontare numai cheltuielile eligibile efectuate de către beneficiar în perioada executării contractului, prevăzute în Schema de Ajutor de minimis pentru susţinerea editării revistelor şi publicaţiilor culturale, altele decât cele propuse de uniunile de creatori din România, membre ale Alianţei Naţionale a Uniunilor de Creatori, conform Legii nr. 136 din 8 iunie 2015 pentru finanţarea revistelor de cultură reprezentative din România, aprobată prin ordin al ministrului culturii şi în conformitate cu prevederile Ghidului privind decontarea sumelor alocate, prevăzute în Anexa nr. 3 la prezentul contract.

Art. 8. Fişa de postcalcul, documentele justificative aferente ultimei tranşe şi Raportul financiar se vor transmite Finanţatorului până la data de 5 decembrie a anului în curs.

Art. 9. Documentele justificative (în copie), Raportul financiar (în original), fişele de antecalcul şi postcalcul, în original, se vor transmite la Direcţia Economică din cadrul Ministerului Culturii, în vederea decontării finanţării.

Cap. V. Drepturile şi obligaţiile părţilor

Art. 10. Drepturile şi obligaţiile FINANŢATORULUI:

  1. Are dreptul să modifice cuantumul finanţării alocate sau să rezilieze prezentul contract dacă Beneficiarul comunică date, informaţii sau înscrisuri false ori eronate, precum şi în cazul neîndeplinirii sau îndeplinirii necorespunzătoare a obligaţiilor contractuale asumate de către Beneficiar;

  2. Are dreptul de a recupera de la Beneficiar avansul acordat şi nejustificat, în cazul

    neîndeplinirii sau îndeplinirii necorespunzătoare a părţii de contract pentru care s-a acordat

    avans, recuperarea sumelor se face cu perceperea dobânzilor şi penalităţilor de întârziere existente pentru creanţele bugetare, calculate pentru perioada de când s-a acordat avansul şi până în momentul recuperării;

  3. Îşi rezervă dreptul de a deconta doar suma considerată a fi corespunzătoare

    documentelor justificative prezentate conform prevederilor legale în materie;

  4. Se obligă să respecte prevederile Legii nr. 161/2003 privind unele măsuri pentru asigurarea transparenței în exercitarea demnităților publice, a funcțiilor publice și în mediul de afaceri, prevenirea și sancționarea corupției, cu modificările și completările ulterioare.

Art. 11. Drepturile şi obligaţiile BENEFICIARULUI:

  1. Să contracteze şi să efectueze plata tuturor cheltuielilor aferente realizării obiectului contractului, cu respectarea prevederilor legale în vigoare;

  2. Să prezinte Finanţatorului documentele justificative, Raportul financiar şi Fişa de

    postcalcul în termenul prevăzut la art. 8;

  3. Se obligă să utilizeze finanţarea numai în scopul editării revistei care face obiectul prezentului contract şi să nu utilizeze finanţarea nerambursabilă pentru activităţi generatoare de profit;

  4. Se obligă să întocmească exact şi corect toate documentele privind utilizarea finanţării;

  5. Se obligă ca toate documentele să fie semnate de reprezentantul legal;

  6. Se obligă să accepte controlul şi verificările Finanţatorului şi al altor autorităţi cu atribuţii în domeniul controlului financiar-fiscal, în legătură cu modul de utilizare a fondurilor ce constituie finanţarea primită;

  7. Se obligă ca toate cheltuielile ce urmează a fi decontate de Ministerul Culturii în temeiul prezentului contract, să nu mai fi fost sau să nu urmeze a fi decontate la Administraţia Fondului Cultural Naţional, Centrul Naţional al Cinematografiei sau la orice altă instituţie publică/ organizaţie neguvernamentală/fonduri publice sau private.

  8. Se obligă să transmită completările solicitate de Finanţator, privind documentele prezentate spre decontare, în termen de 5 zile lucrătoare de la data solicitării, în caz contrar decontarea se va efectua în limita sumelor aferente documentelor corect întocmite, prezentate iniţial la decont;

  9. Se obligă să respecte prevederile Legii nr. 161/2003 privind unele măsuri pentru asigurarea transparenței în exercitarea demnităților publice, a funcțiilor publice și în mediul de afaceri, prevenirea și sancționarea corupției, cu modificările și completările ulterioare.

  10. Se obligă să se asigure că niciuna dintre persoanele implicate din partea beneficiarului, direct sau indirect, în derularea prezentului contract, nu se află sub incidența conflictului de interese, așa cum este reglementat prin prevederile art. 59 și art. 60 din Legea nr. 98/2016 privind achizițiile publice;

  11. Se obligă să specifice pe fiecare revistă/ publicaţie culturală menţiunea „Revistă/

    publicaţie culturală finanţată cu sprijinul Ministerului Culturii“.

  12. Se obligă să ţină o evidenţă contabilă separată pentru sprijinul financiar acordat prin

prezentul contract.

Cap. VI. Modificarea, rezilierea şi încetarea contractului

Art. 12. Modificarea contractului

  1. Prezentul contract poate fi modificat numai în cazuri temeinic justificate, cu acordul ambelor părţi, consemnat în scris prin act adiţional.

  2. Schimbarea adresei, modificarea contului bancar pot face obiectul unei simple notificări, cu toate că acest lucru nu va afecta opţiunea Finanţatorului de a se opune alegerii făcute de Beneficiar în privinţa contului bancar.

    Art. 13. Rezilierea contractului

    1. Prezentul contract poate fi reziliat de plin drept, fără a fi necesară intervenţia instanţei de judecată, în termen de 3 zile calendaristice de la data primirii notificării prin care părţii în culpă i s-a adus la cunoştinţă că nu şi-a îndeplinit obligaţiile contractuale.

    2. Notificarea va putea fi comunicată în termen de 10 zile calendaristice de la data constatării neîndeplinirii sau îndeplinirii necorespunzătoare a uneia sau a mai multor obligaţii contractuale.

    3. În ipoteza nerespectării obligaţiilor prevăzute de art. 11 lit. b), j), k) şi l) contractul se consideră reziliat de plin drept, fără a fi necesară emiterea unei notificări şi finanţarea nu se mai acordă.

      Art. 14. Încetarea contractului

      Prezentul contract încetează să producă efecte:

      1. La data rezilierii acestuia, potrivit clauzelor contractuale.

        image

      2. La data îndeplinirii tuturor obligațiilor prevăzute în prezentul contract;

      3. Prin acordul părţilor, consemnat în scris;

      4. În alte situaţii prevăzute de legislaţia în vigoare.

Cap. VII. Clauza penală

Art. 15. Încălcarea de către beneficiar a obligaţiei prevăzute la art. 11, lit. g) din prezentul contract atrage după sine aplicarea clauzei penale, constând în restituirea de către beneficiar către Ministerul Culturii a unei sume al cărei cuantum va fi stabilit potrivit următorului algoritm: suma decontată de Ministerul Culturii şi decontată/transmisă spre decontare la Administaţia Fondului Cultural Naţional sau din alte fonduri publice sau private x 2.

Cap. VIII. Forţa majoră

Art. 16. Forţa majoră exonerează de răspundere părţile, în cazul neexecutării parţiale sau totale a obligaţiilor asumate prin prezentul contract. Prin forţă majoră se înţelege un eveniment independent de voinţa părţilor, imprevizibil şi insurmontabil, apărut după încheierea contractului şi care împiedică părţile să execute total sau parţial obligaţiile asumate.

Art. 17. Partea care invocă forţa majoră are obligaţia să o aducă la cunoştinţa celeilalte părţi, în scris, în maximum 5 zile calendaristice de la apariţie, iar dovada forţei majore se va comunica în maximum 15 zile calendaristice de la producerea evenimentului.

Art. 18. Data de referinţă este ştampila poştei de expediere. Dovada va fi certificată de partea căreia i se opune cazul de forţă majoră.

Cap. IX. Clauze speciale

Art. 19. Prevederile prezentului contract se completează cu dispoziţiile legale în materie, aflate în vigoare.

Cap. X. Litigii Art. 20.

  1. Părţile vor acţiona pentru rezolvarea pe cale amiabilă a neînţelegerilor ce pot apărea pe parcursul derulării prezentului contract;

  2. În caz de nesoluţionare, litigiile vor fi supuse spre rezolvare instanţei competente de

la sediul Finanţatorului.

Cap. XI. Transparență

Art. 21. Contractul de finanțare, inclusiv anexele sale, precum și informațiile și documentele vizând executarea acestora constituie informații de interes public în condițiile prevederilor Legii nr. 544 din 2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public, cu modificările și completările ulterioare, cu respectarea excepțiilor prevăzute de aceasta și a celor stabilite prin prezentul contract.

Art. 22. Următoarele elemente, așa cum rezultă acestea din contractul de finanțare și anexele acestuia, inclusiv, dacă e cazul, din actele adiționale prin care se aduc modificări contractului sau anexelor sale, nu pot avea caracter confidențial:

  1. denumirea revistei/ publicaţiei culturale, denumirea completă a beneficiarului și, dacă aceștia există, a partenerilor, date de contact – minimum o adresă de email și număr de telefon – funcționale pentru redacţia revistei/ publicaţiei culturale;

  2. valoarea totală a finanţării nerambursabile acordate, exprimată atât ca sumă concretă, cât și ca procent din totalul cheltuielilor eligibile ale revistei/ publicaţiei culturale, precum și valoarea plăților efectuate;

  3. dimensiunea și caracteristicile grupului țintă și, după caz, beneficiarii finali ai finanţării

    respective;

  4. informații privind resursele umane din cadrul colectivului redacţional al revistei: nume,

    denumirea postului, timpul de lucru;

  5. rezultatele estimate și cele realizate ale colectivului redacţional, atât cele corespunzătoare obiectivelor, cât și cele corespunzătoare activităților, cu referire la indicatorii stabiliți;

  6. denumirea furnizorilor de produse, prestatorilor de servicii/ executanților de lucrări contractați în cadrul activităţilor de redactare/ editare, precum și obiectul contractului, valoarea acestuia și plățile efectuate;

  7. elemente de sustenabilitate a rezultatelor activităţii colectivului redacţional al revistei/ publicaţiei culturale.

    Cap. XII. Protecția datelor cu caracter personal

    Art. 23. Datele cu caracter personal, așa cum sunt acestea definite în Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecţia persoanelor în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi libera circulaţie a acestor date şi de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecţia datelor), colectate în cadrul proiectului sunt folosite în scopul îndeplinirii obiectivelor proiectului, în scop statistic, cu respectarea prevederilor legale în vigoare.

    Art. 24. Datele cu caracter personal ale grupului țintă și, după caz, ale beneficiarilor finali ai revistei/ publicaţiei culturale nu pot fi prelucrate și publicate, pentru informarea publicului, decât cu informarea prealabilă a acestora asupra scopului prelucrării sau publicării și obținerea consimțământului acestora, în condițiile legii.

    Cap. XIII. Publicarea datelor

    Art. 25. Beneficiarul este de acord ca documentele și informațiile menționate la cap. XI art. 22 referitor la transparență să fie publicate de către autoritatea contractantă.

    Cap. XIV. Clauze finale

    Art. 26. Prezentul contract intră în vigoare la data semnării sale.

    Art. 27. Responsabilii cu urmărirea derulării prezentului contract, prin intermediul cărora cele două părţi vor ţine legătura permanent, sunt:

    • din partea FINANŢATORULUI: ……………………………..

    • din partea BENEFICIARULUI:……………………………….

    Art. 28. Prezentul contract s-a încheiat în 2 exemplare cu valoare de original, câte unul pentru fiecare parte contractantă.

    Finanţator, Beneficiar

    Ministerul Culturii …………………………………………

    …………………………….. …………………………

    Ministrul Culturii Preşedinte

    ………………………

    Secretar general

    ………………………

    Director ……………………………..

    Direcţia Economică Contabil

    …………………………

    Serviciul Juridic, Contencios

    ………………………….

    Director

    Direcţia Cultură Scrisă şi Creaţie Contemporană

    Întocmit,

    ……………………………………………..

    Anexa 1 la Contract

    REVISTA/PUBLICAŢIA CULTURALĂ

    ……………………………………………………………………………………………….

    FIŞĂ DE ANTECALCUL

    TITLUL REVISTEI / PUBLICAŢIEI …………………………………………………

    1. Cheltuieli directe totale lei

      • drept autor. lei

      • costuri materiale şi servicii lei

      • cheltuieli pentru difuzare şi tipărire lei

    2. Cheltuieli de regie lei

      • cheltuieli de personal*…………..……………… .…lei

      • cheltuieli administrative* lei

        (*cheltuielile de personal şi cheltuielile administrative se acoperă cumulat în limita unui procent de maximum 70% din totalul finanţării nerambursabile acordate)

    3. Premii decernate de reviste. lei

    4. Costuri totale( 1+2+3) lei

    5. Sprijin financiar acordat lei

      ( pct. 5 = pct. 4 )

    6. Date tehnice : – format………………..…..

      • număr pagini…………….

      • hârtie…………………….

      • tiraj …………………………..

    7. Semnături ………………………………………………………………….

Director revistă/publicaţie ……. Redactor şef Director economic

Anexa nr. 2 la Contract

Beneficiar                     

DECLARAŢIE

Subsemnatul(a),………………………………. în calitate de președinte/director/manager al

……………………………………………………., beneficiar al contractului de finanțare nerambursabilă nr…………… pentru proiectul editorial ……………………, declar pe proprie răspundere că achiziționarea serviciilor/produselor necesare derulării proiectului editorial s-a efectuat cu stricta respectare a regulilor de evitare a conflictului de interese, prevăzute de art. 59-60 din Legea nr. 98/2016 privind achizitiile publice, cu modificările și completările ulterioare.

Subsemnatul(a) declar că informaţiile furnizate sunt complete şi corecte în fiecare detaliu şi înţeleg că Ministerul Culturii are dreptul de a solicita, în scopul verificării şi confirmării declaraţiilor, orice documente doveditoare de care dispun.

Înţeleg că în cazul în care această declaraţie nu este conformă cu realitatea sunt pasibil(a) de

încălcarea prevederilor legislaţiei penale privind falsul în declaraţii.

…………………….

(data și semnătura)

Anexa nr. 3 la Contract

GHID PRIVIND DECONTAREA SUMELOR ALOCATE

  1. Condiţii necesare efectuării plăţilor

    Plata sumelor reprezentând finanţare nerambursabilă se efectuează prin virament bancar, din bugetul Ministerului Culturii (MC), în contul bancar al beneficiarului ajutorului de minimis, în baza facturii emise de beneficiarul ajutorului de minimis.

    Factura va conţine următoarele informaţii: Seria si numărul facturii; Data emiterii; Datele de identificare ale beneficiarului ajutorului de minimis (denumire, adresă, cod de identificare fiscală, numărul din Registrul Comerţului sau similar, contul bancar IBAN şi banca la care este deschis acesta); Datele de identificare ale finanţatorului, respectiv Ministerul Culturii: Cod fiscal 4192812, Cont RO33TREZ23A675000203030X, deschis la A.T.C.P.M.B; Denumirea serviciului:contravaloare finanţare nerambursabilă acordată pentru ………., tranșa ………., Contract de finanţare nr……..din data de… ; Valoarea (în LEI); Delegatul, în persoana reprezentantului legal al beneficiarului ajutorului

    de minimis; Semnătura beneficiarului ajutorului de minimis.

    Factura emisă de beneficiarul ajutorului de minimis trebuie transmisă către MC în original, semnată de către reprezentantul legal al beneficiarului ajutorului de minimis.

  2. Justificarea cheltuielilor efectuate

    Pentru a fi acceptate ca şi cheltuieli eligibile, documentele prezentate în dosarul de decont trebuie să facă dovada legăturii directe dintre cheltuielile efectuate şi activităţile desfăşurate în cadrul proiectului editorial.

    Toate cheltuielile vor fi efectuate în perioada cuprinsă între data semnării contractului şi în timpul

    proiectului editorial, şi în scopul exclusiv al acestuia.

    Acceptarea cheltuielilor este condiţionată în mod obligatoriu de îndeplinirea următoarelor criterii:

    • Declaţie pe proprie răspundere, conform art. 11 lit. g) din contract, prin care se obligă ca toate cheltuielile ce urmează a fi decontate de Ministerul Culturii, în temeiul contractului, să nu mai fi fost sau să nu urmeze a fi decontate la Administraţia Fondului Cultural Naţional, Centrul Naţional al Cinematografiei sau la orice altă instituţie publică/ organizaţie neguvernamentală/fonduri publice sau private.

    • Documentele justificative (facturi, chitanţe, avize etc.) primite de la furnizorii de servicii/ produse/

      lucrări trebuie să fie emise pe numele beneficiarului ajutorului de minimis;

    • Documentele justificative trebuie să fie înscrise cu toate informaţiile necesare din punct de vedere al formei, respectiv seria şi numărul documentului, data emiterii şi cea a scadenţei, emitentul documentului cu toate datele de identificare, codul de identificare fiscală, conturile bancare şi banca unde sunt deschise acestea şi să fie semnate;

    • Angajamentele legale şi documentele justificative trebuie sa aibă înscrisă denumirea exactă şi detaliată a produselor sau serviciilor achiziţionate în vederea implementării activităţilor proiectului editorial;

    • Documentele justificative trebuie sa fie însoţite obligatoriu de documente care atestă efectuarea plăţii.

    • Documentele justificative emise de furnizorii bunurilor şi serviciilor din afara graniţelor României, pe numele beneficiarului ajutorului de minimis, vor fi prezentate în dosarul de decont împreună cu dovada plaţii lor, însoţite de traducerea în limba română şi semnate;

    • Achiziţia produselor, serviciilor şi lucrărilor necesare implementării ofertelor editoriale de către beneficiari se realizează cu respectarea prevederilor Legii nr. 98/2016 privind achiziţiile publice, cu modificările şi completările ulterioare.

      Ţinând cont de faptul că procesul de achiziţie a bunurilor şi serviciilor din fonduri publice pentru beneficiarii finanţărilor acordate de către Ministerul Culturii se încadrează înanexa nr. 2 din Legea nr. 98/2016, cu completările şi modificările ulterioare, acest proces se desfăşoară după o procedurăproprie, beneficiarii finanţărilor nerambursabile având obligația respectării principiilor prevăzute la art.

      2 alin. (2) din legea invocată mai sus, respectiv: a) nediscriminarea; b) tratamentul egal; c)

      recunoașterea reciprocă; d) transparența; e) proporționalitatea; f) asumarea răspunderii.

      În cazul achizițiilor a căror valoare estimată este egală sau mai mare decât suma de 3.636.150 lei, beneficiarii finanţărilor nerambursabile au următoarele obligații suplimentare:a) de a-și face cunoscută intenția de a achiziționa respectivele servicii fie prin publicarea unui anunț de participare, fie prin intermediul unui anunț de intenție valabil în mod continuu; b) de a publica un anunț de atribuire a contractului.

      Precizăm că indiferent de modalitatea de realizare a achiziției publice, beneficiarii finanţărilor nerambursabile vor justifica estimarea valorii achiziției în funcție de necesitatea obiectivă a acestora, elaborând în acest sens un document justificativ. Nerespectarea legislaţiei referitoare la achiziţiile publice va determina stabilirea ca neeligibilă a respectivei cheltuieli.

      ●Respectarea regulilor privind evitarea conflictului de interese, respectiv Cap. II, Secțiunea a 4-a din Legea nr. 98/2016 privind achiziţiile publice, unde este definit „conflictul de interese” și sunt reglementate cu titlu exemplificativ situații potențial generatoare de conflict de interese.

      Nerespectarea legislaţiei referitoare la achiziţiile publice va determina stabilirea ca neeligibilă a

      respectivei cheltuieli.

      În ipoteza în care beneficiarii finali (revistele şi publicaţiile culturale) ai finanţării au personalitate juridicăproprie,documentele justificative (facturi, chitanţe, avize etc) primite de la furnizorii de servicii/produse/lucrări trebuie să fie emise pe numele beneficiarilor finali ai finanţării, care sunt revistele şi publicaţiile culturale.

      În ipoteza în care beneficiarii finali (revistele şi publicaţiile culturale) ai finanţării nu au personalitatejuridică  proprie,documentele justificative (facturi, chitanţe, avize etc) primite de la furnizorii de servicii/produse/lucrări trebuie să fie emise pe numele beneficiarilor finanţării, care sunt uniunile de creatori.

  3. Prezentarea dosarelor de decontare de către beneficiarii ajutorului de minimis

    Beneficiarii ajutorului de minimis vor depune documentele justificative la termenele convenite în contract, îndosariate  în  bibliorafturi,  în  ordinea  stabilită  în  Devizul  anexat  la  contractul  definanţare. În aceeaşi ordine vor fi înscrise şi în Raportul financiar .

    Dosarele de decont vor conţine, în mod obligatoriu, elementele de identificare ale proiectului editorial, respectiv denumirea beneficiarului ajutorului de minimis, denumirea (titlul) revistei/publicației, numărul contractului de finanţare.

    Dosarele de decont vor conţine un OPIS al documentelor depuse, semnat de către beneficiarul ajutorului de minimis. În conţinutul său va fi obligatorie păstrarea ordinii în care sunt aşezate documentele în dosar;

    Documentele justificative din cadrul dosarului de decont vor fi prezentate în copie  lizibilăcumenţiunea „conform cu originalul” şi semnate de către beneficiarul ajutorului de minimis, pefiecare pagină.

    Factura emisă de beneficiarul ajutorului de minimis, necesară pentru decontare, va fi inclusă în dosarul

    de decont;

  4. Modul de ordonare şi aranjare a documentelor în dosarul de decont.

Documentele vor avea următoarea ordine:

  1. OPIS-ul documentelor justificative anexate.

  2. Declaratia pe propria răspundere conform art. 11, lit.g din contract

  3. Documentele justificative, separate pe categorii de cheltuieli eligibile, conform fişei de postcalcul.

  4. Raportul financiar va fi întocmit în format Excel şi va fi transmis asumat şi electronic la adresa de email a persoanei responsabile cu verificarea decontului de cheltuieli.

  5. LISTA DOCUMENTELOR JUSTIFICATIVE CE VOR FI ANEXATE IN DOSARUL DE DECONT

    Aceste documente justificative ale cheltuielilor de implementare reprezintă cerinţe obligatorii pentru stabilirea eligibilității cheltuielilor, în vederea decontării

    33

    acestora.

    Tip cheltuială

    Document justificativ

    Documentul care atestă

    efectuarea plăţii

    Onorarii (drepturi

    de autor/conexe)

    Copie dupa CI,

    -extras de cont din care sã

    rezulte viramentele;

    – stat de plată asumat care să conţină semnătura titularului dreptului de autor, pentru confirmarea primirii banilor.

    • contractul de drept autor/drepturi conexe cu respectarea prevederilor legale, încheiat în baza Legii nr. 8/1996, cu modificările şi completările ulterioare, în care se menţionează clar obiectul contractului, valoarea contractului, modalitatea de plată, perioada de valabilitate a contractului şi termenele de predare;

    • statul de plată a onorariilor, cu înscrierea în clar a sumelor reţinute la sursă, (semnat de titularul dreptului de autor/drepturi conexe – în cazul plăţilor în numerar), semnat de beneficiarul finanţării nerambursabile, reprezentant legal şi responsabil financiar-contabil;

    • dovada achitării sumelor reţinute la sursă, potrivit legislaţiei în vigoare;

    • raport de activitate vizat de beneficiar/ proces verbal de recepţie a lucrării, semnat de preşedinte/director, în care se specifică îndeplinirea obiectului contractului pentru fiecare articol în parte/publicaţie;

    • dovada plăţii către beneficiarul de contract

    • ordin de plată – pentru onorarii, contribuţii şi impozite;

    • dispozitia de plată semnată de reprezentantul financiar-contabil şi avizată de conducătorul unităţii (în cazul plătilor în numerar), copie după fila de CEC + extras de cont din care să rezulte sumele intrate în registrul de casă, care au stat la baza efectuării plăţilor prin casierie şi Registru de casă asumat;

    Costuri materiale și servicii

    image

    Alte servicii:

    -extras de cont din care să

    rezulte viramentele.

    – pentru plăţile în numerar

    • Materiale consumabile aferente costurilor pe care le implică realizarea revistei/publicației

    • referat de necesitate;

    • fundamentări pentru prețurile transmise (solicitări de oferte extrase de pe site-uri sau catalogul SICAP, după caz), cu respectarea Legii nr. 98/2016, cu modificările şi completările ulterioare;

    • contract de prestări servicii sau comandă;

    • aviz de însoţire a mărfii şi/sau proces verbal de predare-primire;

    • factură, cu detalierea serviciilor prestate;

    • note intrare recepţie (N.I.R);

    • bon consum pentru materialele achiziţionate şi consumabile;

    • nu se decontează dotări (echipamente de birotică, IT, tipografie etc);

    • referat de necesitate;

    • contractele de prestări servicii încheiate, în baza Codului Civil, cu respectarea prevederilor legale, pe perioada derularării proiectului finanţat de Ministerul Culturii, în care se vor menţiona obligatoriu obiectul şi valoarea contractului, tipul activităţii, perioada de valabilitate a contractului şi termenele de finalizare;

    • statul de plată, cu înscrierea în clar a sumelor reţinute la sursă, (semnat de colaborator – în cazul plăţilor în numerar), semnat de beneficiarul finanţării;

    • dovada achitării sumelor reţinute la sursă, potrivit legislatiei in vigoare;

    • dovada plaţii către beneficiarul de contract;

    • raport, proces verbal de recepţie a serviciului, aprobat de comisia de recepţie, în care se specifică îndeplinirea obiectului contractului.

    • fundamentări pentru prețurile transmise (solicitări de oferte extrase de pe site-uri sau catalogul SICAP, după caz), cu respectarea Legii nr. 98/2016, cu modificările şi completările ulterioare;

    • contract de prestări servicii sau comandă;

    • factură, cu detalierea serviciilor prestate;

    • proces-verbal de recepţie a serviciilor (acolo unde este cazul);

    • ordin de plată – pentru remuneraţii, sumelor reţinute la sursă (contribuţii şi impozite)/extras de cont;

    • dispozitia de plată şi Registru de casă asumat (în cazul plăţilor în numerar), copie după fila de CEC/extras de cont;

    • stat de plată semnat de persoana responsabilă, care să conţină semnătura prestatorului, pentru confirmarea primirii banilor;

    • ordin de plată – pentru valoarea achitată/ extras de cont

    • chitanţă/ bon fiscal, dispoziţia de plată semnată de persoana responsabilă

    • Registru de casă asumat

    34

    etc).

    Premii

    – ordin de plată – pentru onorarii, contribuţii şi impozite/extras de cont;

    – dispozitia de plată şi Registru de casă asumat (în cazul plăţilor în numerar);

    – copie după fila de CEC/extras de cont din care să rezulte sumele intrate în registrul de casă, care au stat la baza efectuării plăţilor prin casierie

    -extras de cont din care să

    rezulte viramentele;

    Cheltuieli tipărire difuzare

    de

    și

    cont;

    -extras de cont din care să

    rezulte viramentele/Registrul de

    • alte documente, după caz (aviz de expediţie, notă de intrare-recepţie, bon de consum

    • dovada plăţii;

    • regulament de premiere care trebuie să conţină criteriile de jurizare şi suma premiilor;

    • proces verbal de jurizare

    • stat de plată cu înscrierea în clar a sumelor reţinute la sursă, (semnat de titularul dreptului de autor/drepturi conexe – în cazul plăţilor în numerar), semnat de beneficiar, reprezentat legal şi responsabil financiar-contabil;

    • copia actului de identitate a titulararilor premiilor;

    • dovada achitării sumelor nete şi a sumelor reţinute la sursă, potrivit legislaţiei în vigoare

    • fundamentări pentru prețurile transmise (solicitări de oferte extrase de pe site-uri sau catalogul SICAP, după caz), cu respectarea Legii nr. 98/2016, cu modificările şi completările ulterioare;

    • referat de necesitate;

    • contract de prestări servicii sau comandă;

    • aviz de însoţire a mărfii şi/sau proces verbal de predare-primire, cu număr şi dată, tiraj ;

    • factură, cu detalierea serviciilor prestate, tiraj; preț/exemplar

    • note intrare recepţie (N.I.R);

    • bon consum, pentru materiale achiziţionate şi consumate;

    • 1 exemplar din fiecare material tipărit;

    • ordin de plată/extras de

    • chitanta, bon fiscal, dispozitia de plată (în cazul plăţilor în numerar);

    35

    modificările şi completările ulterioare.

    casă şi copie după fila de CEC/extras de cont din care să rezulte sumele intrate în registrul de casă, care au stat la baza efectuării plăţilor prin casierie

    Cheltuieli de personal

    – ordin de plată/extras de

    cont;

    – extras de cont din care să rezulte viramentele/Registrul de casă şi copie fila CEC

    /extras cont;

    Cheltuieli administrative

    Utilităţi: apă, chirie, căldură, curent electric, telefonie etc.

    ordin de plată/extras de

    cont;

    – extras de cont din care să rezulte viramentele/Registrul de casă;

    • Cheltuieli poștale;

    • Decont de cheltuieli în cazul difuzării prin mijloace proprii (bon decontare combustibil, ordin de deplasare, distanţa parcursă, consum calculat, conform legislaţiei în vigoare);

    • Servicii de difuzare prin firme specializate, cu respectarea Legii nr. 98/2016, cu

    • Contracte individuale de muncă şi actele adiţionale, după caz, din care să rezulte venitul brut lunar şi nr. de ore lucrate/zi;

    • Pontaj asumat;

    • Statul de plată asumat;

    • Dovada achitării sumelor reținute la sursă și a contribuțiilor angajatorului, potrivit legislației în vigoare;

    • Dovada plății sumelor nete către angajat.

    36

    Anexa nr. 4

    REVISTA/PUBLICAŢIA CULTURALĂ

    ……………………………………………………………………………………………….

    FIŞĂ POSTCALCUL

    TITLUL REVISTEI / PUBLICAŢIEI …………………………………………………

    1. Cheltuieli directe totale lei

      • drept autor. lei

      • costuri materiale şi servicii lei

      • cheltuieli pentru difuzare şi tipărire lei

    2. Cheltuieli de regie lei

      • cheltuieli de personal*. lei

      • cheltuieli administrative* lei

        (*cheltuielile de personal şi cheltuielile administrative se acoperă cumulat în limita unui procent de maximum 70% din totalul finanţării nerambursabile acordate)

    3. Premii decernate de reviste. lei

    4. Costuri totale( 1+2+3) lei

    5. Sprijin financiar acordat lei

      ( pct. 5 = pct. 4 )

    6. Date tehnice : – format………………..…..

      • număr pagini…………….

      • hârtie…………………….

      • tiraj ……………………….

    7. Semnături …………………………………………………………………….

Director revistă/publicaţie Redactor şef Director economic

RAPORT FINANCIAR

Întocmit astăzi…..

Contract nr. ……………………………………………………………………………………………………………..

Data încheierii contractului ………………………………………………………………………………………..

Uniunea…………………………………………………………………………………………………….

  • adresa: ………………………………………………………………………………………………………………..

  • telefon/fax: …………………………………………………………………………………………………………….

Denumirea revistei/publicaţiei ……………………………………………………………………………………………….

Data înaintării raportului ……………………………………………………………………………………………

  1. Date despre finanţare:

    • valoarea finanţării în conformitate cu contractul încheiat: ………………………………………….

    • valoarea altor finanţări: …………………………………………………………………………………………

      Decont cheltuieli:

      Anexa nr. 5

      Categoria de cheltuieli

      Numărul

      documentului justificativ

      Unitatea care a

      emis documentul

      Data

      Suma

      Ce reprezintă

      Documente

      care atestă

      plata

      Total (lei):

      38

  2. Declarăm pe propria răspundere că toate informaţiile cuprinse în prezentul Raport financiar sunt reale, corecte şi

    complete.

  3. Cunoscând pedeapsa prevăzută de art. 326 din Codul penal pentru infracţiunea de fals în declaraţii, am verificat datele

din prezentul Raport, care este complet şi corect.

Semnătura (reprezentantul revistei/publicaţiei)

39

………………………………….

Anexa nr. 6

Declarație

privind confidențialitatea și imparţialitatea

Subsemnatul(a)                                                           membru în Comisia de evaluare a revistelor şi publicaţiilor culturale altele decât cele propuse de uniunile de creatori din România, declar pe proprie răspundere, sub sancţiunea falsului în declaraţii, prevăzut de art. 326 din Codul Penal, următoarele:

  1. nu am calitatea de soț, rudă sau afin, până la gradul al II-lea inclusiv, cu persoanele care au competența legală de a numi membri în comisia de evaluare, cu ceilalți membri ai comisiei sau cu membrii colegiilor redacţionale ale revistelor ori cu reprezentanţii legali ai revistei sau publicaţiei evaluate;

  2. mă angajez să păstrez confidențialitatea informaţiilor de care iau cunoştinţă pe durata evaluării, potrivit legii.

Confirm că, în situaţia în care aş descoperi, pe durata exercitării mandatului, că mă aflu în una din situațiile menţionate anterior sau în afara angajamentelor de mai sus, voi informa autoritatea imediat cu privire la această situație şi mă voi retrage din Comisie.

Data

Semnătura

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x