SCHEMA DE AJUTOR DE MINIMIS din 20 februarie 2008

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 09/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL ECONOMIEI SI FINANTELOR
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 190 din 12 martie 2008
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulACTUALIZEAZA PESCHEMA 20/02/2008
 Nu exista acte care fac referire la acest act





Notă
*) Aprobată prin ORDINUL nr. 480 din 20 februarie 2008, publicat în Monitorul Oficial nr. 190 din 12 martie 2008.
 + 
Articolul 1Prezenta procedură instituie o schemă transparentă de ajutor de minimis, denumită "Sprijin pentru creșterea competitivității întreprinderilor mici și mijlocii prin servicii de consultanță", aferentă operațiunii b) "Sprijin pentru consultanță acordat IMM-urilor", domeniul major de intervenție 1.3 "Dezvoltarea durabilă a antreprenoriatului", axa prioritară 1 "Un sistem de producție inovativ și ecoeficient", din cadrul Programului operațional sectorial "Creșterea competitivității economice". + 
Articolul 2(1)Acordarea ajutoarelor de minimis în cadrul acestei scheme se va face numai cu respectarea criteriilor privind ajutorul de minimis stipulate în Regulamentul CE nr. 1.998/2006 pentru aplicarea art. 87 și 88 din Tratatul CE ajutorului de minimis, publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. L 379/5 din 28 decembrie 2006.(2)Prezenta schemă nu intră sub incidența obligației de notificare către Comisia Europeană, în conformitate cu prevederile Regulamentului Comisiei Europene nr. 1.998/2006 pentru aplicarea art. 87 și 88 din Tratatul CE ajutorului de minimis, publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. L 379/5 din 28 decembrie 2006.
 + 
Articolul 3Schema se aplică pe întreg teritoriul României, în toate cele 8 regiuni de dezvoltare.
I.Obiectivul și scopul schemei + 
Articolul 4Obiectivul prezentei scheme de ajutor de minimis constă în sprijinirea dezvoltării durabile a întreprinderilor mici și mijlocii, în vederea realizării obiectivului general al Programului operațional sectorial "Creșterea competitivității economice", și anume creșterea productivității întreprinderilor din România în conformitate cu principiile dezvoltării durabile și reducerea decalajelor în comparație cu productivitatea medie a Uniunii Europene. + 
Articolul 5Scopul schemei de finanțare îl constituie creșterea competitivității întreprinderilor mici și mijlocii prin achiziționarea de servicii de consultanță nelegate de activitatea curentă a firmei, în următoarele domenii:* dezvoltarea de strategii bazate pe soluții inovative pentru crearea de noi produse/servicii;* planuri de afaceri, studii de fezabilitate și prefezabilitate privind implementarea de tehnologii ecoeficiente, tehnologii și produse competitive;* management, marketing și activități de promovare;* consultanță financiară specifică;* inovare și drepturi de proprietate intelectuală;* tehnologia informației și e-business;* managementul resurselor umane;* transferul afacerii.
II.Baza legală + 
Articolul 6Prezenta schemă este elaborată în conformitate cu:– Regulamentul CE nr. 1.998/2006 pentru aplicarea art. 87 și 88 din Tratatul CE ajutorului de minimis, publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. L379/5 din 28 decembrie 2006;– Programul operațional sectorial "Creșterea competitivității economice", aprobat prin Decizia Comisiei Europene nr. 3.472 din 12 iulie 2007.
III.Domeniul de aplicare + 
Articolul 7Prezenta schemă de ajutor se adresează microîntreprinderilor, întreprinderilor mici și mijlocii (inclusiv societăților cooperative), care activează în toate sectoarele de activitate, cu excepția celor prezentate mai jos. + 
Articolul 8Prezenta schemă de minimis nu se aplică pentru:a)ajutoarele acordate întreprinderilor care își desfășoară activitatea în sectoarele pescuit și acvacultură, reglementate de Regulamentul CE nr. 104/2000 privind organizarea comună a piețelor în sectorul produselor pescărești și de acvacultură, publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. L 17 din 21 ianuarie 2000;b)ajutoarele acordate întreprinderilor care își desfășoară activitatea în producția primară a produselor agricole, astfel cum sunt enumerate în anexa nr. 1 la Tratatul instituind Comunitatea Europeană;c)ajutoarele acordate întreprinderilor care își desfășoară activitatea în procesarea și comercializarea produselor agricole, prevăzute în anexa nr. 1 la Tratatul instituind Comunitatea Europeană, în următoarele cazuri:– când valoarea ajutorului este stabilită pe baza prețului sau a cantității acestor produse cumpărate de la producătorii primari ori puse pe piață de operatorii economici respectivi;– când ajutorul este condiționat de transferarea lui parțială sau integrală către producători primari;d)ajutoarele în favoarea activităților de export către țări terțe sau statele membre, și anume ajutoarele legate direct de cantitățile exportate, de crearea și funcționarea unei rețele de distribuție sau pentru alte cheltuieli curente legate de activitatea de export;e)ajutoarele care favorizează utilizarea produselor naționale în detrimentul celor importate;f)ajutoarele acordate operatorilor economici care activează în sectorul carbonifer, așa cum este definit în Regulamentul CE nr. 1.407/2002 privind ajutorul de stat pentru industria cărbunelui, publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. L 205 din 02 august 2002;g)ajutoarele pentru achiziționarea vehiculelor de transport rutier de marfă acordat operatorilor economici care au ca obiect de activitate prestarea de servicii de transport rutier de marfă contra cost;h)ajutoarele acordate societăților în dificultate, așa cum sunt acestea definite în Liniile directoare comunitare privind ajutorul de stat pentru salvarea și restructurarea întreprinderilor în dificultate, publicate ]n Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. C 244/2004.
IV.Definiții + 
Articolul 9În sensul prezentei scheme următorii termeni se definesc astfel:a)întreprinderi mici și mijlocii (IMM) – sunt acele întreprinderi care au mai puțin de 250 de angajați și care au o cifră de afaceri anuală netă ce nu depășește echivalentul în lei a 50 milioane euro sau care dețin active totale ce nu depășesc echivalentul în lei a 43 milioane euro. Încadrarea în categoria IMM se va face în funcție de cele 3 tipuri de întreprinderi: autonome, legate și partenere, astfel cum sunt acestea definite în Legea nr. 346/2004 privind stimularea înființării și dezvoltării întreprinderilor mici și mijlocii, cu modificările și completările ulterioare, care a preluat prevederile Recomandării CE nr. 361 din 6 mai 2003 privind definiția microîntreprinderilor, a întreprinderilor mici și mijlocii, publicată în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. L 124 din 20 mai 2003;b)societate cooperativă (conform Legii nr. 1/2005 privind organizarea și funcționarea cooperației) – o asociație autonomă de persoane fizice și/sau juridice, după caz, constituită pe baza consimțământului liber exprimat de acestea, în scopul promovării intereselor economice, sociale și culturale ale membrilor cooperatori, fiind deținută în comun și controlată democratic de către membrii săi, în conformitate cu principiile cooperatiste;c)cheltuieli eligibile – cheltuieli aferente serviciilor de consultanță furnizate de către consultanți externi, servicii care nu constituie o activitate permanentă sau periodică și nu sunt legate de cheltuielile normale de funcționare a întreprinderii;d)societăți în dificultate – întreprinderile definite conform Liniilor directoare comunitare privind ajutorul de stat pentru salvarea și restructurarea întreprinderilor în dificultate (publicate în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. C 244/2004);e)administrator al schemei – Ministerul Economiei prin Autoritatea de management a Programului operațional sectorial «Creșterea competitivității economice»;(la 17-01-2014,
Litera e) din Articolul 9 a fost modificată de Punctul 1, Articolul II din ORDINUL nr. 2.502 din 30 decembrie 2013, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 41 din 17 ianuarie 2014
)
f)furnizor de ajutor de stat – Ministerul Economiei și Finanțelor, prin Autoritatea de management a Programului operațional sectorial "Creșterea competitivității economice".
V.Condiții de eligibilitate pentru solicitanți + 
Articolul 10Pot beneficia de măsurile de ajutor de minimis, prevăzute în prezenta schemă, operatorii economici care îndeplinesc următoarele condiții:– sunt microîntreprinderi, întreprinderi mici sau mijlocii (inclusiv societăți cooperative);– sunt întreprinderi înregistrate la registrul comerțului ca societăți comerciale sau societăți cooperative și își desfășoară activitatea în România;– întreprinderea nu este în stare de insolvență, nu are afacerile administrate de un judecător-sindic, nu are nicio restricție asupra activității comerciale, nu este subiectul unor aranjamente între creditori sau nu se află într-o altă situație similară cu cele menționate anterior, reglementate prin lege;– nu înregistrează obligații bugetare nete (diferența dintre obligațiile de plată restante la buget și sumele de recuperat de la buget) mai mari de 1/12 din obligațiile datorate de solicitant în ultimele 12 luni, în cazul certificatului de atestare fiscală emis de Agenția Națională de Administrare Fiscală, sau de 1/6 din totalul obligațiilor datorate în ultimul semestru, în cazul certificatului de atestare fiscală emis de autoritățile publice locale;(la 08-07-2009,
A patra liniuță din Articolul 10 a fost modificată de Punctul 1, Articolul I din ORDINUL nr. 1.192 din 12 iunie 2009, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 470 din 08 iulie 2009
)
– reprezentantul legal al solicitantului nu a fost supus unei condamnări în ultimii 3 ani de către nicio instanță de judecată, din motive profesionale sau de etică profesională;– întreprinderile nu sunt societăți în dificultate, conform Liniilor directoare comunitare privind ajutorul de stat pentru salvarea și restructurarea întreprinderilor în dificultate (publicate în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. C 244 din 1 octombrie 2004);– solicitantul demonstrează că deține resursele financiare necesare pentru cofinanțarea proiectului;– nu au fost subiectul unei decizii a Comisiei Europene de recuperare a unui ajutor de stat sau în cazul în care au făcut obiectul unei astfel de decizii, aceasta a fost deja executată și creanța integral recuperată;– valoarea totală a ajutoarelor de minimis acordate operatorului economic pe o perioadă de 3 ani consecutivi (2 ani fiscali precedenți și anul fiscal în curs), cumulată cu valoarea alocării financiare acordate în conformitate cu prevederile prezentei scheme, nu depășește echivalentul în lei a 200.000 euro (100.000 euro în cazul operatorilor economici care activează în sectorul transporturilor);– pentru cheltuielile eligibile pentru finanțare în cadrul prezentei scheme, solicitantul nu a mai beneficiat de alocări financiare nerambursabile provenite din surse publice;– solicitantul îndeplinește și alte condiții specificate în apelul de proiecte și în Ghidul solicitantului, fără a aduce atingere prevederilor în materie de ajutor de stat.
 + 
Articolul 11Verificarea condițiilor de eligibilitate prevăzute mai sus se realizează de către Autoritatea de management pentru Programul operațional sectorial «Creșterea competitivității economice»/Organismul intermediar (AM POS CCE/OI), înainte de acordarea ajutorului. AM POS CCE/OI vor asigura publicitatea, sub orice formă, a listei documentelor ce dovedesc îndeplinirea condițiilor de eligibilitate și a altor condiții specifice.(la 17-01-2014,
Articolul 11 a fost modificat de Punctul 2, Articolul II din ORDINUL nr. 2.502 din 30 decembrie 2013, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 41 din 17 ianuarie 2014
)
VI.Criterii de eligibilitate a proiectelor + 
Articolul 12Pentru a fi eligibil în cadrul acestei scheme un proiect trebuie să îndeplinească următoarele criterii:– să fie în conformitate cu obiectivele specifice ale axei prioritare și ale domeniului major de intervenție;– să fie implementat pe teritoriul României;– dimensiunea finanțării solicitate trebuie să se încadreze în limita a maximum 70% din totalul cheltuielilor eligibile;– să se încadreze în limitele de timp specificate în contractul de finanțare;– să conțină în total sau în parte activitățile și cheltuielile eligibile definite în Ghidul solicitantului.
VII.Criterii de selecție a proiectelor + 
Articolul 13Evaluarea și selecția proiectelor se vor efectua de către organismul intermediar, în conformitate cu următoarele criterii: relevanța, calitatea și coerența proiectului. Acestea vor fi detaliate în Ghidul solicitantului.VIII.Modalitatea de acordare a ajutorului de minimis
 + 
Articolul 14(1)Măsurile de sprijin de care vor beneficia microîntreprinderile, întreprinderile mici și mijlocii (inclusiv societăți cooperative) se acordă în baza unei cereri de finanțare, însoțită de documentele solicitate în apelul de proiecte și în Ghidul solicitantului.(2)Măsurile de sprijin acordate în cadrul prezentei scheme constau în alocări financiare nerambursabile din fonduri comunitare și naționale.(3)Administratorul prezentei scheme de minimis va informa în scris operatorii economici beneficiari cu privire la cuantumul ajutorului acordat în baza prezentei scheme și la caracterul de minimis al acestuia *1).───────────*1) Așa cum este prevăzut la art. 3 din Regulamentul CE nr. 1.998/2006 din 15 decembrie 2006 pentru aplicarea art. 87 și 88 din Tratatul CE ajutorului de minimis. + 
Articolul 15(1)În cadrul schemei pot fi finanțate exclusiv proiectele prin care se solicită sprijin financiar pentru serviciile de consultanță pentru IMM.(2)În sensul prezentei scheme sunt considerați furnizori de servicii de consultanță numai operatorii economici care au ca obiect de activitate înregistrat la registrul comerțului activități de consultanță
 + 
Articolul 16(1)Intensitatea maximă a ajutorului de minimis acordat în cadrul acestei scheme este de 70% din totalul cheltuielilor eligibile ale proiectului.(2)Valoarea maximă a ajutorului de minimis acordat pentru un proiect în cadrul prezentei scheme nu poate depăși echivalentul în lei a 40.000 euro.(la 08-07-2009,
Alineatul (2) din Articolul 16 a fost modificat de Punctul 2, Articolul I din ORDINUL nr. 1.192 din 12 iunie 2009, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 470 din 08 iulie 2009
)
 + 
Articolul 17Beneficiarul de ajutor de minimis în cadrul acestei scheme trebuie să facă dovada unei contribuții de minimum 30% din cheltuielile eligibile ale proiectului, contribuție asigurată de solicitant fie din resurse proprii, fie prin finanțare externă (de exemplu credit bancar), într-o formă liberă de orice ajutor de stat. + 
Articolul 18(1)Activitățile eligibile ce fac obiectul prezentei scheme de ajutor de minimis vor fi finanțate numai dacă au fost inițiate după semnarea contractului de finanțare dintre organismul intermediar și beneficiar.(2)Finanțarea nerambursabilă va fi acordată într-o singură tranșă. Ajutorul de minimis va fi acordat după ce beneficiarul a depus cererea de rambursare, însoțită de documentele justificative prevăzute în Ghidul solicitantului.
 + 
Articolul 19(1)Pentru a beneficia de finanțare nerambursabilă în cadrul acestei scheme, beneficiarul va da o declarație privind ajutoarele de minimis primite în acel an fiscal și alte ajutoare de minimis primite în ultimii 2 ani fiscali (fie din surse ale statului sau ale autorităților locale, fie din surse comunitare).(2)Organismul intermediar va acorda un ajutor de minimis după ce va verifica, pe baza declarației pe propria răspundere a operatorului economic, faptul că suma totală a ajutoarelor de minimis primite pe parcursul unei perioade de 3 ani fiscali, inclusiv anul fiscal în curs, fie din surse ale statului sau ale autorităților locale, fie din surse comunitare, nu depășește pragul de 200.000 euro (100.000 euro pentru operatorii economici care activează în domeniul transporturilor), echivalent în lei.(3)În cazul în care valoarea totală a ajutoarelor de minimis acordate unui operator economic pe o perioadă de 3 ani consecutivi, cumulată cu valoarea alocării financiare acordate în conformitate cu prevederile prezentei scheme, depășește pragul de 200.000 euro (100.000 euro pentru operatorii economici care activează în domeniul transporturilor), echivalent în lei, solicitantul nu poate beneficia de prevederile schemei, nici chiar pentru acea fracție din ajutor care nu depășește acest plafon.(4)Organismul intermediar va verifica dacă solicitantul a mai beneficiat de alte ajutoare de stat sau de minimis pentru aceleași cheltuieli eligibile.
IX.Cheltuielile eligibile + 
Articolul 20(1)În cadrul acestei scheme se acordă finanțare nerambursabilă pentru cheltuielile cu achiziția de servicii de consultanță, cu condiția ca serviciul de consultanță respectiv să nu se constituie într-o activitate continuă sau periodică și să nu fie legat de cheltuielile curente de funcționare a activității beneficiarului.(2)Sunt eligibile pentru finanțare cheltuielile generate de următoarele activități:– elaborarea de strategii pentru soluții inovative și crearea de noi produse și/sau servicii și tehnologii;– elaborarea planului de afaceri, studiilor de prefezabilitate și/sau fezabilitate pentru implementarea de tehnologii ecoeficiente și competitive, precum și pentru crearea de produse competitive;– elaborarea de studii și strategii de management, marketing și/sau analize financiare pentru implementarea unui anumit proiect;– elaborarea de strategii de mediatizare și planuri de promovare pentru un anumit proiect;– elaborarea de strategii și planuri de dezvoltare și de stimulare a resurselor umane în vederea extinderii afacerii sau implementării unui anumit proiect;– elaborarea de studii asupra protecției proprietății intelectuale într-o țară străină;– elaborarea de studii comparative pentru utilizarea unor instrumente și soluții informatice ori pentru un domeniu precizat sau e-business;– elaborarea de studii de evaluare și diagnostic pentru transferul afacerii.(3)Toate cheltuielile aferente serviciilor de consultanță vor fi considerate fără TVA.
X.Durata de aplicare a schemei + 
Articolul 21Prezenta schemă se aplică de la data publicării ei în Monitorul Oficial al României, Partea I, până la data de 30 iunie 2014, în limita bugetului alocat.(la 17-01-2014,
Articolul 21 a fost modificat de Punctul 3, Articolul II din ORDINUL nr. 2.502 din 30 decembrie 2013, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 41 din 17 ianuarie 2014
)
XI.Bugetul schemei + 
Articolul 22Bugetul total estimat al schemei pentru perioada 2008-2013 este de 65 milioane euro (echivalent în lei), din care 53,77 milioane euro reprezintă fonduri europene nerambursabile asigurate prin Fondul European de Dezvoltare Regională și 11,23 milioane euro de la bugetul național, defalcat pe ani astfel:– milioane euro ────────────────────────────────────────────────────────                Total,        Fonduri       FonduriAnul            din care:    comunitare     publice                                           naționale────────────────────────────────────────────────────────2008             11,34          9,36          1,98────────────────────────────────────────────────────────2009              8,78          7,28          1,5────────────────────────────────────────────────────────2010             11,95          9,88          2,07────────────────────────────────────────────────────────2011             12,45          10,3          2,15────────────────────────────────────────────────────────2012             10,55          8,75           1,8────────────────────────────────────────────────────────2013              9,93          8,2           1,73────────────────────────────────────────────────────────Total 2008-2013     65         53,77         11,23────────────────────────────────────────────────────────
 + 
Articolul 23Numărul maxim estimat al beneficiarilor acestei scheme este de 8.000.
XII.Modalitatea de derulare a schemei + 
Articolul 24AM POS CCE este autoritatea responsabilă de administrarea prezentei scheme și furnizor de ajutor de minimis, în calitate de autoritate de management, urmând să asigure derularea acesteia și fiind răspunzător pentru buna ei desfășurare.(la 17-01-2014,
Articolul 24 a fost modificat de Punctul 4, Articolul II din ORDINUL nr. 2.502 din 30 decembrie 2013, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 41 din 17 ianuarie 2014
)
 + 
Articolul 25Procedura de implementare și derulare a schemei se desfășoară după cum urmează:a)lansarea apelului de proiecte;b)primirea și înregistrarea cererilor de finanțare;c)verificarea conformității administrative (verificarea conformității cererilor și a documentelor însoțitoare);(la 08-07-2009,
Litera c) din Articolul 25 a fost modificată de Punctul 3, Articolul I din ORDINUL nr. 1.192 din 12 iunie 2009, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 470 din 08 iulie 2009
)
d)verificarea eligibilității beneficiarilor – numai proiectele care trec de această etapă vor putea face obiectul etapei următoare;e)verificarea eligibilității proiectelor – numai proiectele care trec de această etapă vor putea face obiectul etapei următoare;f)selecția proiectelor;g)întocmirea și semnarea contractului de finanțare;h)depunerea cererii de rambursare, însoțită de documentele justificative;i)rambursarea cheltuielilor se efectuează de către Unitatea de plată a Programului operațional sectorial «Creșterea competitivității economice», pe bază de documente justificative; în cazul în care beneficiarul optează pentru prefinanțare, aceasta se acordă și se recuperează în conformitate cu prevederile legale.(la 08-07-2009,
Litera i) din Articolul 25 a fost modificată de Punctul 3, Articolul I din ORDINUL nr. 1.192 din 12 iunie 2009, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 470 din 08 iulie 2009
)
j)monitorizarea implementării proiectelor conform prevederilor contractuale.
 + 
Articolul 26Pentru a beneficia de ajutorul acordat prin prezenta schemă, solicitantul va depune la Ministerul Economiei AM POS CCE o cerere de finanțare, însoțită de documentele solicitate în Ghidul solicitantului.(la 17-01-2014,
Articolul 26 a fost modificat de Punctul 5, Articolul II din ORDINUL nr. 2.502 din 30 decembrie 2013, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 41 din 17 ianuarie 2014
)
 + 
Articolul 27(1)Cererea de finanțare va fi însoțită de o declarație pe propria răspundere prin care beneficiarul certifică faptul că nu este îndeplinită nicio condiție pentru a fi considerat societate în dificultate, conform Liniilor directoare comunitare cu privire la ajutorul de stat pentru salvarea și restructurarea întreprinderilor în dificultate (publicate în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. C 244 din 1 octombrie 2004).(2)Pentru a demonstra calitatea de IMM, solicitanții trebuie să completeze modelul declarației cuprinzând informații cu privire la calificarea unei întreprinderi ca IMM, prevăzut în anexa nr. 1 la Legea nr. 346/2004 privind stimularea înființării și dezvoltării întreprinderilor mici și mijlocii, cu modificările și completările ulterioare.(3)Solicitantul va depune, de asemenea, o declarație pe propria răspundere, referitoare la alte ajutoare de stat sau de minimis acordate pentru aceleași costuri eligibile. Administratorul schemei are obligația de a verifica respectarea regulii de minimis.(4)Administratorul schemei are obligația de a verifica îndeplinirea tuturor condițiilor de eligibilitate, atât cele referitoare la solicitant, cât și cele referitoare la proiectul de consultanță finanțat.
 + 
Articolul 28Detalierea modalității de derulare a prezentei scheme se regăsește în Ghidul solicitantului, acesta fiind publicat pe site-ul Ministerului Economiei, la adresa http://amposcce.minind.ro.(la 17-01-2014,
Articolul 28 a fost modificat de Punctul 6, Articolul II din ORDINUL nr. 2.502 din 30 decembrie 2013, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 41 din 17 ianuarie 2014
)
 + 
Articolul 29Data de la care se pot depune cererile de finanțare și documentele justificative la Ministerul Economiei va fi anunțată înainte de lansarea apelului de proiecte, pe pagina www.minind.ro.(la 17-01-2014,
Articolul 29 a fost modificat de Punctul 7, Articolul II din ORDINUL nr. 2.502 din 30 decembrie 2013, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 41 din 17 ianuarie 2014
)
XIII.Reguli privind raportarea și monitorizarea ajutoarelor + 
Articolul 30Schema de ajutor de minimis va fi publicată integral pe site-ul Ministerului Economiei la adresa http://amposcce.minind.ro.(la 17-01-2014,
Articolul 30 a fost modificat de Punctul 8, Articolul II din ORDINUL nr. 2.502 din 30 decembrie 2013, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 41 din 17 ianuarie 2014
)
 + 
Articolul 31Raportarea și monitorizarea ajutoarelor acordate în baza prezentei scheme se fac în conformitate cu legislația comunitară și cu prevederile Regulamentului privind procedurile de monitorizare a ajutoarelor de stat, pus în aplicare prin Ordinul președintelui Consiliului Concurenței nr. 175/2007, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 436 din 28 iunie 2007. + 
Articolul 32Furnizorul de ajutor de stat păstrează evidența detaliată a ajutoarelor acordate în baza prezentei scheme pe o durată de 10 ani de la data la care ultima alocare specifică a fost acordată în baza prezentei scheme. Această evidență trebuie să conțină toate informațiile necesare pentru a demonstra respectarea condițiilor impuse de legislația comunitară în domeniul ajutorului de stat. + 
Articolul 33(1)Furnizorul are obligația de a supraveghea permanent ajutoarele acordate, aflate în derulare, și de a dispune măsurile care se impun în cazul încălcării condițiilor impuse prin prezenta schemă sau prin legislația națională ori europeană aplicabilă la momentul respectiv.(2)Furnizorul are obligația de a transmite Consiliului Concurenței, în formatul și în termenul prevăzute de Regulamentul privind procedurile de monitorizare a ajutoarelor de stat *2), toate datele și informațiile necesare pentru monitorizarea ajutoarelor de stat la nivel național.──────────*2) Regulamentul privind procedurile de monitorizare a ajutoarelor de stat, pus în aplicare prin Ordinul președintelui Consiliului Concurenței nr. 175/2007, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 436 din 28 iunie 2007.(3)În cazul în care există îndoieli serioase cu privire la datele transmise de către furnizor, Consiliul Concurenței poate să solicite date și informații suplimentare și, după caz, să facă verificări la fața locului.(4)În cazul în care furnizorul nu are date definitive privind valoarea ajutorului, acesta va transmite valori estimative.(5)Erorile constatate de furnizor și corecțiile legale, anulări, recalculări, recuperări, rambursări, se raportează până la data de 31 martie a anului următor anului de raportare.(6)Furnizorul va transmite spre informare Consiliului Concurenței prezenta schemă în termen de 15 zile de la data adoptării acesteia, conform art. 6 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 117/2006 privind procedurile naționale în domeniul ajutorului de stat, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 137/2007.
 + 
Articolul 34Pe baza unei cereri scrise, furnizorul va transmite Comisiei Europene, prin intermediul Consiliului Concurenței, în 20 de zile lucrătoare sau în termenul fixat în cerere, toate informațiile pe care Comisia Europeană le consideră necesare pentru evaluarea respectării condițiilor acestei scheme de ajutor de minimis. + 
Articolul 35Administratorul prezentei scheme are obligația de a pune la dispoziția furnizorului de ajutor de stat, în formatul și în termenul solicitate de către acesta, toate datele și informațiile necesare în vederea îndeplinirii procedurilor de raportare și monitorizare ce cad în sarcina furnizorului conform art. 31, 32, 33 și 34.

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x