SCHEMĂ DE AJUTOR DE MINIMIS din 11 ianuarie 2023

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 17/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL CULTURII
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 57 din 20 ianuarie 2023
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulARE LEGATURA CUORDIN 3401 21/09/2023
ActulACTUALIZEAZA PESCHEMA 11/01/2023
 Nu exista acte care fac referire la acest act





Notă
Aprobată prin ORDINUL nr. 2.515 din 11 ianuarie 2023, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 57 din 20 ianuarie 2023.
 + 
Capitolul IDispoziții generale + 
Articolul 1(1)Prezenta procedură instituie o schemă de ajutor de minimis pentru sprijinirea inițiativelor culturale de accelerare a digitalizării producției și distribuției de filme, denumită în continuare Schema.(2)Acordarea ajutorului de minimis în cadrul prezentei scheme se va face cu respectarea criteriilor privind ajutorul de minimis stipulate în Regulamentul Comisiei Europene nr. 1.407/2013 privind aplicarea art. 107 și 108 din Tratatul privind funcționarea Uniunii Europene în cazul ajutoarelor de minimis.(3)Schema se aplică pe întreg teritoriul României.(4)Prezenta schemă de ajutor de minimis nu intră sub incidența obligației de notificare către Comisia Europeană în conformitate cu prevederile Regulamentului Comisiei Europene nr. 1.407/2013 privind aplicarea art. 107 și 108 din Tratatul privind funcționarea Uniunii Europene în cazul ajutoarelor de minimis.(5)Ministerul Culturii – Unitatea de Management a Proiectului, în calitate de coordonator de reforme și investiții, este furnizorul și administratorul Schemei de ajutor de minimis pentru sprijinirea inițiativelor culturale de accelerare a digitalizării producției și distribuției de filme.
 + 
Capitolul II Obiectivul schemei + 
Articolul 2Obiectivul general al prezentei scheme este de a consolida capacitatea microîntreprinderilor și a întreprinderilor mici și mijlocii în producția și distribuția de filme și de a accelera tranziția digitală a producătorilor și distribuitorilor de filme din România prin creșterea capacităților de producție digitală, distribuție, marketing și promovare, inclusiv tehnologii de arhivare digitală. + 
Articolul 3Obiectivele specifice ale acestei investiții sunt:a)creșterea competitivității întreprinderilor românești în industria cinematografică, pe piețele naționale, europene și internaționale;b)modernizarea modului actual de producție, distribuție și consum;c)sporirea capacității de a răspunde noilor provocări ale consumatorilor.
 + 
Capitolul IIIBaza legală + 
Articolul 4Prezenta schemă se aplică cu luarea în considerare și respectarea următoarelor reglementări și dispoziții:a)Regulamentul Comisiei Europene nr. 1.407/2013 privind aplicarea art. 107 și 108 din Tratatul privind funcționarea Uniunii Europene în cazul ajutoarelor de minimis, cu modificările și completările ulterioare;b)anexa nr. I la Regulamentul (UE) nr. 651/2014 al Comisiei din 17 iunie 2014 de declarare a anumitor categorii de ajutoare compatibile cu piața internă în aplicarea articolelor 107 și 108 din tratat;c)Regulamentul (UE) 2021/241 al Parlamentului European și al Consiliului din 12 februarie 2021 de instituire a Mecanismului de redresare și reziliență;d)Decizia de punere în aplicare a Consiliului de aprobare a evaluării planului de redresare și reziliență al României din data de 3 noiembrie 2021 (CID);e)Regulamentul nr. 1.046/2018 privind normele financiare aplicabile bugetului general al Uniunii, de modificare a Regulamentelor (UE) nr. 1.296/2013, (UE) nr. 1.301/2013, (UE) nr. 1.303/2013, (UE) nr. 1.304/2013, (UE) nr. 1.309/2013, (UE) nr. 1.316/2013, (UE) nr. 223/2014, (UE) nr. 283/2014 și a Deciziei nr. 541/2014/UE și de abrogare a Regulamentului (UE, Euratom) nr. 966/2012;f)Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 77/2014 privind procedurile naționale în domeniul ajutorului de stat, precum și pentru modificarea și completarea Legii concurenței nr. 21/1996, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 20/2015, cu modificările și completările ulterioare, denumită în continuare OUG nr. 77/2014;g)Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 155/2020 privind unele măsuri pentru elaborarea Planului național de redresare și reziliență necesar României pentru accesarea de fonduri externe rambursabile și nerambursabile în cadrul Mecanismului de redresare și reziliență, aprobată prin Legea nr. 230/2021, cu modificările și completările ulterioare;h)Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 124/2021 privind stabilirea cadrului instituțional și financiar pentru gestionarea fondurilor europene alocate României prin Mecanismul de redresare și reziliență, precum și pentru modificarea și completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 155/2020 privind unele măsuri pentru elaborarea Planului național de redresare și reziliență necesar României pentru accesarea de fonduri externe rambursabile și nerambursabile în cadrul Mecanismului de redresare și reziliență, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 178/2022, cu modificările și completările ulterioare;i)Hotărârea Guvernului nr. 209/2022 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 124/2021 privind stabilirea cadrului instituțional și financiar pentru gestionarea fondurilor europene alocate României prin Mecanismul de redresare și reziliență, precum și pentru modificarea și completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 155/2020 privind unele măsuri pentru elaborarea Planului național de redresare și reziliență necesar României pentru accesarea de fonduri externe rambursabile și nerambursabile în cadrul Mecanismului de redresare și reziliență;j)Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 70/2022 privind prevenirea, verificarea și constatarea neregulilor/dublei finanțări, a neregulilor grave apărute în obținerea și utilizarea fondurilor externe nerambursabile/rambursabile alocate României prin Mecanismul de redresare și reziliență și/sau a fondurilor publice naționale aferente acestora și recuperarea creanțelor rezultate;k)Acordul de finanțare nr. 39.993 din 6.04.2022, încheiat între Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene (MIPE), în calitate de coordonator național pentru Planul național de redresare și reziliență a României (PNRR) și Ministerul Culturii, în calitate de coordonator de reforme și investiții, modificat prin Actul adițional nr. 1/16.12.2022;l)Ordinul ministrului culturii nr. 2.817/2020 pentru aprobarea Regulamentului de organizare și funcționare a Ministerului Culturii, cu modificările ulterioare;m)Ordinul ministrului culturii nr. 2.955/2022 pentru aprobarea Regulamentului de organizare și funcționare a Unității de Management a Proiectului, cu modificările ulterioare;n)Ordinul ministrului culturii nr. 3.503/2022 privind constituirea structurilor de specialitate cu rol de coordonare, respectiv de unitate de implementare a reformelor/investițiilor din cadrul PNRR;o)Avizul favorabil nr. RG/17.085 din 5.12.2022 al Consiliului Concurenței privind Proiectul de ordin pentru aprobarea Schemei de ajutor de minimis pentru sprijinirea inițiativelor culturale de accelerare a digitalizării producției și distribuției de filme asociată Planului național de redresare și reziliență al României, pilonul IV, componenta 11 – Turism și cultură, investiția 7;p)Avizul nr. RG/18.513 din 16.12.2022 al Consiliului Concurenței de îndreptare a erorii materiale cuprinse în Avizul Consiliului Concurenței nr. RG/17.085 din 5.12.2022;q)Avizul nr. 158.685 din 28.12.2022 privind avizarea Schemei de ajutor de minimis pentru sprijinirea inițiativelor culturale de accelerare a digitalizării producției și distribuției de filme asociată Planului național de redresare și reziliență al României, pilonul IV, componenta 11 – Turism și cultură, investiția 7, emis de către Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene;r)instrucțiunile și ordinele emise de către MIPE;s)oricare alte prevederi legale aplicabile.
 + 
Capitolul IV Domeniul de aplicare + 
Articolul 5Prezenta schemă se aplică pe întreg teritoriul României beneficiarilor eligibili, așa cum sunt aceștia definiți la cap. VI. + 
Articolul 6Prezenta schemă nu se aplică pentru:a)ajutoarele acordate întreprinderilor care au activitate în sectoarele pescuitului și acvaculturii, astfel cum sunt reglementate de Regulamentul (CE) nr. 1.379/2013 al Parlamentului European și al Consiliului din 11 decembrie 2013 privind organizarea comună a piețelor în sectorul produselor pescărești și de acvacultură, de modificare a Regulamentelor (CE) nr. 1.184/2006 și (CE) nr. 1.224/2009 ale Consiliului și de abrogare a Regulamentului (CE) nr. 104/2000 al Consiliului, publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene L 354/28.12.2013;b)ajutoarele acordate întreprinderilor care își desfășoară activitatea în domeniul producției primare de produse agricole;c)ajutoarele acordate întreprinderilor care își desfășoară activitatea în sectorul prelucrării și comercializării produselor agricole, în următoarele cazuri:(i)atunci când valoarea ajutorului este stabilită pe baza prețului sau a cantității unor astfel de produse achiziționate de la producători primari sau introduse pe piață de întreprinderile respective;(ii)atunci când ajutorul este condiționat de transferarea lui parțială sau integrală către producătorii primari;d)ajutoarele destinate activităților legate de export către țări terțe sau către state membre, respectiv ajutoarele legate direct de cantitățile exportate, ajutoarele destinate înființării și funcționării unei rețele de distribuție sau destinate altor cheltuieli curente legate de activitatea de export;e)ajutoarele condiționate de utilizarea preferențială a produselor naționale față de produsele importate;f)ajutoarele pentru achiziția de vehicule de transport rutier de mărfuri, acordate întreprinderilor care efectuează și transport rutier de mărfuri în numele terților. + 
Articolul 7În cazul în care o întreprindere își desfășoară activitatea atât în sectoarele enumerate mai sus, cât și în unul sau mai multe sectoare sau domenii de activitate incluse în domeniul de aplicare al prezentei scheme, aceasta se aplică ajutoarelor acordate pentru sectoarele sau activitățile eligibile, cu condiția ca furnizorul să se asigure, prin mijloace corespunzătoare, precum separarea activităților sau o distincție între costuri, că activitățile desfășurate în sectoarele excluse din domeniul de aplicare al prezentei scheme nu beneficiază de ajutoare de minimis acordate în conformitate cu Schema.
 + 
Capitolul VDefiniții + 
Articolul 8În sensul prezentei scheme, următorii termeni se definesc astfel:a)activitate economică – orice activitate care constă în furnizarea de bunuri, servicii sau lucrări pe o piață;b)ajutor de minimis – ajutor limitat conform normelor Uniunii Europene la un nivel care nu distorsionează concurența și/sau comerțul cu statele membre, respectiv 200.000 de euro per întreprindere/întreprindere unică, per 3 ani fiscali consecutivi, inclusiv anul curent, cu excepția întreprinderilor care efectuează transport rutier de mărfuri în numele unor terți sau contra cost pentru care se aplică un plafon de 100.000 de euro. În cadrul Schemei de ajutor de minimis pentru sprijinirea inițiativelor culturale de accelerare a digitalizării producției și distribuției de filme, sub incidența căreia se află prezentul apel de proiecte, ajutorul de minimis este acordat sub formă de sprijin financiar nerambursabil (grant);c)ajutor utilizat abuziv – ajutorul utilizat de beneficiarul ajutorului de minimis fără respectarea condițiilor de acordare, prevăzute în Schemă și în contractul de finanțare;d)apel de proiecte – modalitate competitivă de depunere, evaluare și selecție a unor proiecte ce se înscriu în obiectivele investiției 7 și care respectă prevederile prezentei scheme și ale Ghidului solicitantului;e)avantaj – orice beneficiu economic pe care întreprinderea nu l-ar fi putut obține în condiții normale de piață, și anume în absența intervenției statului. Ori de câte ori situația financiară a unei întreprinderi este îmbunătățită ca rezultat al intervenției statului în condiții care diferă de condițiile normale de piață, există un avantaj;f)beneficiar de ajutor de minimis – întreprinderea care, în urma semnării contractului de finanțare, beneficiază de sprijin financiar nerambursabil în cadrul Schemei;g)beneficiar real – orice persoană fizică ce deține sau controlează în cele din urmă clientul și/sau persoana fizică în numele ori în interesul căruia/căreia se realizează, direct sau indirect, o tranzacție, o operațiune sau o activitate, conform prevederilor Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea și combaterea spălării banilor și finanțării terorismului, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative, cu modificările și completările ulterioare;h)cerere de transfer – cererea depusă de către un beneficiar de ajutor de minimis prin care, în baza contractului de finanțare și a documentației justificative stabilite prin Schemă și Ghidul solicitantului, beneficiarul ajutorului de minimis solicită coordonatorului de reforme și investiții virarea sumelor pentru demararea și finanțarea activităților proiectului;i)comercializarea produselor agricole – deținerea sau expunerea unui produs agricol în vederea vânzării, a punerii în vânzare, a livrării sau a oricărei alte forme de introducere pe piață, cu excepția primei vânzări de către un producător primar către revânzători sau prelucrători și a oricărei alte activități de pregătire a produsului pentru această primă vânzare; o vânzare efectuată de către un producător primar către consumatori finali este considerată comercializare în cazul în care se desfășoară în localuri distincte, rezervate acestei activități;j)conflict de interese – are înțelesul prevăzut la art. 61 din Regulamentul (UE, Euratom) 2018/1.046 al Parlamentului European și al Consiliului din 18 iulie 2018, cu modificările și completările ulterioare, și la art. 70 din Legea nr. 161/2003 privind unele măsuri pentru asigurarea transparenței în exercitarea demnităților publice, a funcțiilor publice și în mediul de afaceri, prevenirea și sancționarea corupției, cu modificările și completările ulterioare, precum și la art. 301 din Legea nr. 286/2009 privind Codul penal, cu modificările și completările ulterioare;k)contract de finanțare – act juridic supus regulilor de drept public, cu titlu oneros, de adeziune, comutativ și sinalagmatic, prin care se stabilesc drepturile și obligațiile corelative ale părților în vederea implementării I.7 prevăzute în cadrul PNRR, respectiv Accelerarea digitalizării producției și distribuției de filme, încheiat între coordonatorul de reforme și investiții și beneficiarii de ajutor de minimis, pentru finanțarea implementării proiectului, pe durata stabilită și în conformitate cu obligațiile asumate, cuprinzând informațiile prevăzute în cadrul mecanismului de implementare și control din anexa la Decizia de punere în aplicare a Consiliului din 3 noiembrie 2021 de aprobare a evaluării Planului de redresare și reziliență al României, așa cum acestea sunt menționate în prezenta schemă și în Ghidul solicitantului;l)conținut digital – material audiovizual produs pentru consum online și offline;m)coordonator de reforme și investiții – Ministerul Culturii – Unitatea de Management a Proiectului;n)data acordării ajutorului de minimis – data la care dreptul legal de a primi ajutorul este conferit beneficiarului, în speță, data semnării contractului de finanțare între beneficiarul ajutorului de minimis și coordonatorul de reforme și investiții, în calitatea sa de furnizor/administrator al Schemei;o)distribuitor de filme – persoana fizică sau persoana juridică autorizată ca atare, al cărei obiect de activitate este distribuirea filmelor;p)domeniu de activitate – activitatea desfășurată de beneficiar, corespunzător clasificației activităților din economia națională (codului CAEN). Pentru scopurile Schemei, relevantă este activitatea pentru care se acordă finanțarea;q)dosar de finanțare (proiect) – totalitatea documentelor depuse de solicitant în cadrul apelului de proiecte, conținând cererea de finanțare, documentele obligatorii și alte documente-suport;r)dublă finanțare – constituie neregulă și reprezintă finanțarea acordată cu încălcarea prevederilor art. 9^1) din Regulamentul (UE) 2021/241 al Parlamentului European și al Consiliului din 12 februarie 2021 și art. 191^2) din Regulamentul financiar. Practic, proiectele pot beneficia de sprijin din partea altor programe și instrumente ale Uniunii, cu condiția ca acest sprijin să nu acopere aceleași costuri;^1) Art. 9 – Sprijinul acordat în cadrul mecanismului se adaugă sprijinului furnizat în cadrul altor programe și instrumente ale Uniunii. Reformele și proiectele de investiții pot beneficia de sprijin din partea altor programe și instrumente ale Uniunii, cu condiția ca acest sprijin să nu acopere aceleași costuri.^2) Art. 191(1)Aceleiași acțiuni i se poate acorda un singur grant alocat din buget în favoarea aceluiași beneficiar, cu excepția cazurilor în care actele de bază relevante dispun altfel.Unui beneficiar i se poate acorda din buget un singur grant de funcționare pe exercițiu financiar.O acțiune poate fi finanțată în comun din linii bugetare separate de mai mulți ordonatori de credite competenți.(2)Solicitantul informează de îndată ordonatorii de credite cu privire la cererile și granturile multiple pentru aceeași acțiune sau același program de lucru.(3)Aceleași costuri nu pot fi finanțate în niciun caz de două ori din buget.(4)În ceea ce privește următoarele tipuri de sprijin, alineatele (1) și (2) nu se aplică și, după caz, Comisia poate decide să nu verifice dacă aceleași costuri au fost finanțate de două ori:(a)sprijinul pentru studii, cercetare, formare profesională sau educație plătit persoanelor fizice;(b)sprijinul direct plătit persoanelor fizice aflate în nevoie, cum ar fi șomerii și refugiații.s)furnizor de ajutor de minimis – Ministerul Culturii – Unitatea de Management a Proiectului, coordonator de reforme și investiții în cadrul PNRR;t)Ghidul solicitantului – documentul ce cuprinde informațiile necesare solicitantului pentru pregătirea, depunerea și implementarea proiectului;u)intensitatea ajutorului – valoarea brută a ajutorului exprimată ca procent din costurile eligibile, înainte de deducerea impozitelor sau a altor taxe;v)întreprindere – orice entitate care desfășoară o activitate economică, indiferent de statutul său juridic și de modul în care este finanțată sau de existența unui scop lucrativ al acesteia;w)întreprindere unică – în conformitate cu prevederile art. 2 alin. (2) din Regulamentul (UE) nr. 1.407/2013, include toate întreprinderile între care există cel puțin una dintre relațiile următoare:(i)o întreprindere deține majoritatea drepturilor de vot ale acționarilor sau ale asociaților unei alte întreprinderi;(ii)o întreprindere are dreptul de a numi sau de a revoca majoritatea membrilor organelor de administrare, de conducere sau de supraveghere ale unei alte întreprinderi;(iii)o întreprindere are dreptul de a exercita o influență dominantă asupra altei întreprinderi în temeiul unui contract încheiat cu întreprinderea în cauză sau în temeiul unei prevederi din contractul de societate sau din statutul acesteia;(iv)o întreprindere care este acționar sau asociat al unei alte întreprinderi și care controlează singură, în baza unui acord cu alți acționari ori asociați ai acelei întreprinderi, majoritatea drepturilor de vot ale acționarilor sau asociaților întreprinderii respective.Întreprinderile care întrețin, prin intermediul uneia sau mai multor întreprinderi, oricare dintre relațiile la care se face referire la pct. (i)-(iv) sunt considerate întreprinderi unice. Legătura dintre două întreprinderi realizată prin intermediul unei/unor persoane fizice se va lua în considerare doar dacă respectivele persoane fizice pot fi considerate ele însele întreprinderi. În acest sens, persoana fizică va completa o declarație pe propria răspundere.În cazul în care beneficiarul ajutorului de minimis este o întreprindere unică, plafonul maxim al ajutorului de minimis acordat și cumulul se calculează prin totalizarea valorilor aferente întreprinderilor aflate în cel puțin una dintre relațiile menționate la pct. (i)-(iv);x)manualul de identitate vizuală – MIV – MIV conține un set de instrucțiuni, reguli și recomandări de aplicare și dezvoltare a elementelor vizuale fundamentale ale mecanismului: semnătură vizuală (logo + logotip + slogan), culori acceptate, fonturi, atitudine vizuală și ton. Scopul acestui sistem este acela de a asigura coerența, stabilitatea și dezvoltarea armonioasă în timp a imaginii PNRR – program al UE;y)livrabil – un înscris, produs, bun sau serviciu, după caz, care rezultă din implementarea unei activități;z)nereguli grave – fraudă, corupție și conflicte de interese în legătură cu măsurile sprijinite de Mecanismul de redresare și reziliență al Uniunii Europene sau o încălcare gravă a unei obligații prevăzute în contractul de finanțare;aa)prelucrarea produselor agricole – orice operațiune efectuată asupra unui produs agricol care are drept rezultat un produs care este tot un produs agricol, cu excepția activităților desfășurate în exploatațiile agricole, necesare în vederea pregătirii unui produs de origine animală sau vegetală pentru prima vânzare;bb)produse agricole – produsele enumerate în anexa I la Tratat, cu excepția produselor obținute din pescuit și acvacultură prevăzute în Regulamentul (CE) nr. 1.379/2013 al Parlamentului European și al Consiliului din 11 decembrie 2013 privind organizarea comună a piețelor în sectorul produselor pescărești și de acvacultură, de modificare a Regulamentelor (CE) nr. 1.184/2006 și (CE) nr. 1.224/2009 ale Consiliului și de abrogare a Regulamentului (CE) nr. 104/2000 al Consiliului, publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, seria L, nr. 354 din 28.12.2013;cc)producător de filme – persoana fizică sau persoana juridică autorizată ca atare, care inițiază și susține în nume propriu realizarea unui film, asigurând în acest scop condițiile financiare, organizatorice și tehnice necesare;dd)Schema de ajutor de minimis pentru sprijinirea inițiativelor culturale de accelerare a digitalizării producției și distribuției de filme – procedură de acordare a ajutorului de minimis, aprobată prin ordin al ministrului culturii, sub incidența căreia se implementează prezentul apel de proiecte, denumită în continuare Schema;ee)solicitant – entitate de drept privat, înregistrată în România, care îndeplinește condițiile de eligibilitate ale prezentei scheme și care depune un dosar de finanțare în cadrul apelului de proiecte pentru Sprijinirea inițiativelor culturale de accelerare a digitalizării producției și distribuției de filme, finanțat prin PNRR, pilonul IV, componenta 11 – Turism și cultură, investiția 7;ff)sprijin financiar nerambursabil – ajutorul de minimis acordat în baza contractului de finanțare în vederea implementării proiectului, accesat prin Mecanismul de redresare și reziliență al Uniunii Europene, Planul național de redresare și reziliență al României, componenta 11, investiția 7.
 + 
Capitolul VIBeneficiari eligibili + 
Articolul 9(1)Categoriile de solicitanți eligibili în cadrul prezentei scheme sunt:a)întreprinderi de tip microîntreprinderi, întreprinderi mici și mijlocii^3) – conform prevederilor legale aplicabile, respectiv anexa nr. I la Regulamentul (UE) nr. 651/2014 al Comisiei din 17 iunie 2014 de declarare a anumitor categorii de ajutoare compatibile cu piața internă în aplicarea articolelor 107 și 108 din tratat;^3) Categoria microîntreprinderilor și a întreprinderilor mici și mijlocii („IMM-uri“) este formată din întreprinderi care au mai puțin de 250 de angajați și a căror cifră de afaceri anuală nu depășește 50 de milioane EUR și/sau al căror bilanț anual total nu depășește 43 de milioane EUR. Prevederile sunt aplicabile și asociațiilor și fundațiilor, cooperativelor agricole și societăților agricole care desfășoară activități economice.b)alte persoane juridice care nu se încadrează la lit. a).(2)Solicitanții eligibili menționați la alin. (1) trebuie să îndeplinească cumulativ următoarele condiții:1.Nu au fost subiectul unei decizii emise de către Comisia Europeană/instanțe naționale/alt furnizor de ajutor de stat/Consiliul Concurenței, de recuperare a unui ajutor de stat/ de minimis sau, în cazul în care au făcut obiectul unei astfel de decizii, aceasta a fost deja executată și creanța integral recuperată, cu penalități aferente, după caz.2.Sunt producători sau distribuitori de filme care:a)fiind supuși, conform legii, înregistrării în registrul comerțului, la data depunerii dosarului de finanțare au autorizat, după caz, la sediu, punct de lucru sau la terți, conform legii, cel puțin unul dintre codurile CAEN eligibile, respectiv:(i)CAEN 5911 – Activități de producție cinematografică, video și de programe de televiziune;(ii)CAEN 5912 – Activități de postproducție cinematografică, video și de programe de televiziune;(iii)CAEN 5913 – Activități de distribuție a filmelor cinematografice, video și a programelor de televiziune;b)având statut de asociație/fundație, la data depunerii dosarului de finanțare au scopul și/sau obiectivele, domeniul de activitate, printre altele, în sectorul de producție sau distribuție de film, conform documentelor statutare reflectate în cel mai recent extras din Registrul asociațiilor și fundațiilor.3.Valoarea cumulată a veniturilor totale/cifrei de afaceri ale/a solicitantului din ultimii 3 ani fiscali încheiați reprezintă cel puțin 15% din valoarea proiectului propus.4.Solicitantul a realizat cel puțin un proiect de producție/ distribuție de film în ultimii 5 ani anterior datei lansării prezentului apel de proiecte.5.Proiectul depus de solicitant prevede atingerea valorilor-țintă minime aferente indicatorilor de proiect, prevăzuți la art. 19 alin. (3) din prezenta schemă, în cererea de finanțare sunt descrise activitatea de formare a personalului pentru dobândirea competențelor digitale în editare/postproducție și activitatea de creare și distribuție de conținut digital, iar în bugetul proiectului sunt prevăzute costuri asociate acestor activități.
 + 
Articolul 10Totodată, solicitanții eligibili trebuie să îndeplinească/ respecte, cumulativ, și toate criteriile/cerințele enumerate în Declarația de eligibilitate și angajament, prevăzută în anexa nr. 1 la prezenta schemă, declarație ce constituie și anexă la Ghidul solicitantului. + 
Articolul 11(1)Proiectele în parteneriat nu sunt eligibile în cadrul acestui apel de proiecte.(2)Fiecare solicitant va depune un singur proiect în cadrul apelului de proiecte. În cazul întreprinderii unice, fiecare întreprindere eligibilă, componentă a întreprinderii unice, poate depune câte un proiect, cu condiția ca valoarea cumulată a proiectelor să nu depășească 200.000 de euro, cumulat pe o perioadă de 3 ani fiscali, respectiv anul curent și 2 ani anteriori încheiați, raportat la cursul InforEuro din luna semnării contractului de finanțare. În cazul în care proiectul este respins/ retras, solicitantul nu mai are dreptul să depună același/un nou dosar de finanțare.
 + 
Articolul 12Numărul maxim estimat de beneficiari este de 85.
 + 
Capitolul VIIBugetul și durata Schemei și a proiectelor + 
Articolul 13Bugetul total al Schemei este de 5 milioane EUR, echivalent în lei, la cursul de schimb InforEuro din luna anterioară lansării apelului de proiecte, sumă finanțată din fonduri europene, accesate prin Mecanismul de redresare și reziliență al Uniunii Europene, Planul național de redresare și reziliență al României, componenta 11, investiția 7. + 
Articolul 14Prezenta schemă intră în vigoare de la data publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I, și este valabilă până la epuizarea bugetului alocat, dar nu mai târziu de 31 decembrie 2023, dată până la care vor fi semnate toate contractele de finanțare. Plata ajutorului de minimis se efectuează cel târziu până la data de 31 martie 2025, în limita bugetului alocat prezentei scheme.(la 25-09-2023,
Articolul 14, Capitolul VII a fost modificat de Punctul 1., Articolul I din ORDINUL nr. 3.401 din 21 septembrie 2023, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 864 din 25 septembrie 2023
)
 + 
Articolul 15Proiectele vor avea o durată maximă de 13 luni, cu începere de la data intrării în vigoare a contractului de finanțare. Perioada de implementare a activităților nu poate depăși data de 31 ianuarie 2025. Cursul RON/EUR utilizat la semnarea contractelor de finanțare va fi cursul lnforEuro din luna semnării acestora.(la 25-09-2023,
Articolul 15, Capitolul VII a fost modificat de Punctul 2., Articolul I din ORDINUL nr. 3.401 din 21 septembrie 2023, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 864 din 25 septembrie 2023
)
 + 
Capitolul VIIIModalitatea de acordare și valoarea ajutorului de minimis + 
Articolul 16Ajutoarele de minimis se acordă, în temeiul prezentei scheme, sub formă de sprijin financiar nerambursabil. + 
Articolul 17Intensitatea ajutorului de minimis este de până la 100% din totalul cheltuielilor eligibile ale proiectului. + 
Articolul 18(1)Valoarea sprijinului financiar nerambursabil nu va depăși 100.000 de euro pentru fiecare solicitant, raportat la cursul InforEuro din luna semnării contractului de finanțare.(2)În situația în care se constată că este depășit pragul de 100.000 de euro, furnizorul ajutorului de minimis va solicita revizuirea cererii de finanțare în sensul încadrării sumei ce depășește acest prag în categoria cheltuielilor neeligibile, în bugetul detaliat al proiectului, anterior semnării contractului de finanțare. În cazul în care solicitantul nu este de acord cu revizuirea cererii de finanțare în acest sens, proiectul va fi respins.(3)În cazul în care suma rezultată din conversia lei-euro nu reprezintă un număr întreg, rotunjirea se face la două zecimale, astfel: dacă a treia zecimală este mai mare sau egală cu 5, rotunjirea celei de-a doua zecimale se face în plus (de exemplu, 0,455 devine 0,46), iar dacă a treia zecimală este mai mică de 5, rotunjirea se face în minus, respectiv cea de-a doua zecimală rămâne neschimbată (de exemplu, 0,454 devine 0,45).(4)Ajutorul de minimis acordat în baza prezentei scheme nu va depăși pragul de 200.000 de euro/întreprindere sau întreprindere unică, după caz, cumulat pe o perioadă de 3 ani fiscali, respectiv anul curent și 2 ani anteriori încheiați, raportat la cursul InforEuro din luna semnării contractului de finanțare. Celelalte ajutoare de minimis anterior acordate vor fi considerate la cursul RON/EUR, menționat în fiecare contract în parte.(5)Ajutorul se acordă întreprinderilor sau întreprinderilor unice, după caz, în limita sumei reprezentate de pragul de minimis, astfel:a)valoarea brută totală a ajutoarelor de minimis acordate unei întreprinderi/întreprinderi unice nu poate depăși echivalentul în lei a 200.000 de euro, la data semnării contractului, pe o perioadă de 3 ani fiscali consecutivi – 2 ani fiscali încheiați anteriori și anul fiscal în curs, indiferent dacă ajutorul a fost acordat din surse naționale sau europene;b)pentru întreprinderile ce activează și în sectorul transporturilor de mărfuri în contul terților sau contra cost, valoarea brută totală a ajutoarelor de minimis acordate unei întreprinderi unice nu poate depăși echivalentul în lei a 100.000 de euro, pe o perioadă de 3 ani fiscali consecutivi – 2 ani fiscali încheiați anteriori și anul fiscal în curs, indiferent dacă ajutorul a fost acordat din surse naționale sau europene;c)în cazul în care o întreprindere care efectuează transport rutier de mărfuri în numele unor terți sau contra cost desfășoară și alte activități pentru care se aplică plafonul de 200.000 de euro, în cazul întreprinderii respective se aplică plafonul de 200.000 de euro, echivalent în lei, cu condiția prezentării documentelor contabile care atestă separarea evidenței acestor activități sau distincția între costuri, pentru a dovedi că suma de care beneficiază activitatea de transport rutier de mărfuri nu depășește echivalentul în lei a 100.000 de euro și că ajutoarele de minimis nu se folosesc pentru achiziționarea de vehicule pentru transportul rutier de mărfuri;d)plafonul stabilit va fi exprimat, ca valoare brută, înainte de deducerea unor eventuale taxe sau a altor obligații fiscale.(6)Ajutoarele de minimis se consideră acordate la data semnării contractului de finanțare.(7)Contractul de finanțare, precum și toate drepturile și obligațiile decurgând din executarea acestuia nu pot face obiectul cesiunii totale sau parțiale, novației, subrogației sau al oricărui alt mecanism de transmisiune și/sau transformare a obligațiilor și drepturilor din contract de către beneficiarul ajutorului de minimis.
 + 
Capitolul IXActivități eligibile + 
Articolul 19(1)Activitățile implementate de beneficiarii ajutorului de minimis vor contribui în mod eficace la tranziția digitală prin creșterea capacităților de producție digitală, distribuție, marketing și promovare, inclusiv tehnologii de arhivare digitală.(2)Activitățile excluse de la finanțare privind asigurarea conformității acestora cu principiul de „a nu prejudicia în mod semnificativ“ sunt: activitățile și investițiile privind combustibilii fosili, activitățile și investițiile din cadrul sistemului UE de comercializare a certificatelor de emisii (ETS), care realizează emisii preconizate de gaze cu efect de seră care nu sunt mai mici decât valorile de referință relevante; activități și investiții legate de depozitele de deșeuri, incineratoare și investiții de tratare mecano-biologică, activitățile și investițiile care nu respectă condițiile din anexa III la Orientările tehnice privind DNSH (2021/C58/01) etc.(3)Pentru a fi eligibil, proiectul trebuie să conducă, prin activitățile propuse, la atingerea cumulativă a următorilor indicatori:a)„Număr de angajați cu competențe digitale dobândite pentru editare și postproducție pentru produse digitale“ – valoare-țintă minimă 1^4.^4 Persoana poate fi un angajat deja existent al solicitantului sau o persoană nou-angajată în cadrul proiectului.Solicitanții vor avea în vedere că indicatorul privind persoanele cu competențe digitale dobândite pentru editare și postproducție pentru produse digitale se va raporta defalcat în funcție de gen și vârstă;b)„Conținut digital dezvoltat și distribuit“ – valoare-țintă minimă 1.(4)Pe lângă aceste cursuri de formare pentru editare/ postproducție, dobândirea și a altor competențe/competențe digitale necesare solicitantului pentru îndeplinirea obiectivului proiectului reprezintă activități eligibile. Solicitantul va avea însă în vedere faptul că doar competențele dobândite în cadrul cursurilor de formare pentru editare/postproducție pentru produse digitale contribuie la atingerea indicatorului de proiect „Număr de angajați cu competențe digitale dobândite pentru editare și postproducție pentru produse digitale“.
 + 
Articolul 20Activitățile eligibile ale proiectelor ce vor fi implementate în cadrul investiției 7 – Accelerarea digitalizării producției și distribuției de filme sunt:1.dezvoltarea capacităților de editare/postproducție pentru produsele digitale;2.crearea de microplatforme VoD;3.marketing;4.managementul proiectului;5.digitalizare (achiziționarea de echipamente IT – editare video, subtitrare digitală, arhivare digitală);6.dezvoltarea și distribuirea de conținut cultural audiovizual;7.instruirea personalului pentru a obține abilități digitale;8.producția și distribuția de conținut digital. + 
Articolul 21Fiecare propunere de proiect va conține maximum 5 activități. Fiecare activitate propusă va avea asociat minimum 1 livrabil. Activitățile proiectului nu vor fi structurate pe subactivități. + 
Articolul 22Proiectul trebuie să conțină, în mod obligatoriu, următoarele activități:1.activitatea nr. 1 – Managementul proiectului [include și achizițiile și implementarea activităților de informare, comunicare și publicitate, conform Manualului de identitate vizuală (MIV) pentru PNRR];2.activitatea nr. 2 – Dezvoltarea și distribuția de conținut digital;3.activitatea nr. 3 – Formarea profesională a personalului pentru a obține competențe digitale pentru editare/postproducție pentru produse digitale.
 + 
Capitolul XCheltuieli eligibile + 
Articolul 23(1)Sunt eligibile următoarele categorii de cheltuieli:a)cheltuieli aferente managementului de proiect:1.cheltuieli cu personalul angajat aferent managementului de proiect (cheltuieli salariale);2.cheltuieli pentru consultanță și expertiză aferente managementului de proiect;b)cheltuieli specifice:1.cheltuieli cu personalul necesar implementării activităților specifice (cheltuieli salariale);2.cheltuieli cu deplasarea, care vor respecta prevederile Hotărârii Guvernului nr. 714/2018 privind drepturile și obligațiile personalului autorităților și instituțiilor publice pe perioada delegării și detașării în altă localitate, precum și în cazul deplasării în interesul serviciului, cu modificările și completările ulterioare, precum și pe cele ale Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare;3.cheltuieli cu servicii, inclusiv cheltuielile aferente cursurilor de formare;4.cheltuieli legate de achiziția de materiale consumabile și obiecte de inventar;5.cheltuieli cu achiziția de active corporale și necorporale;6.alte cheltuieli specifice în legătură cu proiectul, care nu au putut fi integrate la celelalte categorii de cheltuieli. La această categorie de cheltuieli pot fi incluse și taxele de participare la cursurile de formare, cheltuieli cu publicarea comunicatelor de presă etc.;c)cheltuieli indirecte, care se referă la plata utilităților: energie termică, energie electrică, apă, canalizare, salubritate, gaze naturale; telefon, fax, servicii poștale, curierat rapid și rețele de comunicații; plata salariilor pentru personalul administrativ (femeie de serviciu, paznic) sau servicii administrative, dacă există un contract încheiat (pază, curățenie); chirie sediu. Cheltuielile indirecte sunt acele costuri eligibile care nu pot fi identificate de către beneficiar ca fiind direct atribuite proiectului, dar care pot fi identificate și justificate prin sistemul contabil ca fiind angajate în legătură directă cu costurile directe eligibile atribuite proiectului. Acestea nu pot include costuri eligibile directe.(2)Toate echipamentele achiziționate prin proiect trebuie să fie noi.(3)Taxa pe valoarea adăugată este eligibilă numai dacă aceasta nu se poate recupera (nedeductibilă potrivit legislației naționale în domeniul fiscal și nerecuperabilă).(4)În cadrul bugetului, taxa pe valoarea adăugată va fi reflectată distinct, astfel:a)în situația în care solicitantul nu este plătitor de TVA (nu recuperează TVA), cheltuiala cu TVA nerecuperabilă este eligibilă în cadrul proiectului;b)în cazul în care solicitantul poate recupera TVA, aceasta este considerată cheltuială neeligibilă în cadrul proiectului;c)în cazul în care TVA poate fi dedusă doar parțial, numai partea care nu poate fi recuperată este eligibilă.(5)În caz de schimbare a statutului de neplătitor de TVA în cursul implementării proiectului, beneficiarul ajutorului de minimis este obligat să atașeze la cererile de transfer Declarația privind eligibilitatea TVA și va respecta noua metodă de calcul.(6)Cheltuielile aferente managementului de proiect sunt eligibile în limita a 10% din totalul cheltuielilor directe eligibile.(7)Cheltuielile directe eligibile reprezintă diferența dintre totalul cheltuielilor eligibile și cheltuielile indirecte.(8)Cheltuielile indirecte reprezintă o rată de maximum 7% din totalul cheltuielilor directe eligibile.(9)Cheltuielile sunt considerate ca fiind efectuate atunci când costul a fost facturat, plătit și obiectul acestora a fost livrat (în cazul bunurilor) sau executat (în cazul serviciilor).(10)Cheltuielile indirecte sunt considerate a fi efectuate în momentul la care sunt înregistrate în contabilitatea beneficiarului de ajutor de minimis.
 + 
Articolul 24(1)Următoarele categorii de cheltuieli sunt neeligibile:a)orice cheltuieli efectuate înainte de intrarea în vigoare a contractului de finanțare pentru activitățile prevăzute în proiect;b)costul de achiziție a echipamentelor secondhand, a bunurilor imobiliare și a terenului neconstruit;c)dobânzi aferente datoriilor, cheltuieli aferente serviciului datoriei și penalități de întârziere;d)cheltuieli legate de tranzacțiile financiare și de alte costuri pur financiare, cu excepția serviciilor financiare prevăzute în contractul de finanțare;e)provizioanele pentru pierderi sau datorii viitoare;f)pierderi din cursul de schimb valutar;g)TVA recuperabilă;h)costuri care sunt acoperite din alte surse;i)amenzi, penalități și cheltuieli de judecată;j)cheltuieli privind realizarea de lucrări de construcție;k)sumele necesare plății sancțiunilor, inclusiv majorările de întârziere ca urmare a imposibilității recuperării, dar și sumele aferente deciziilor de recuperare comunicate de către CE pentru neregulile grave constatate ori pentru neîndeplinirea țintelor/ jaloanelor, potrivit gradului de nerealizare, după caz;l)sumele necesare finalizării proiectului după încheierea perioadei de implementare a proiectului.(2)Prin excepție de la prevederile alin. (1) lit. l), cheltuielile angajate în ultima lună de implementare a proiectului sunt, de asemenea, considerate eligibile, dacă acestea sunt plătite în termen de maximum 5 zile lucrătoare de la data încasării plății de la coordonatorul de reforme și investiții, aferente cererii de transfer.(la 25-09-2023,
Alineatul (2), Articolul 24, Capitolul X a fost modificat de Punctul 3., Articolul I din ORDINUL nr. 3.401 din 21 septembrie 2023, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 864 din 25 septembrie 2023
)
 + 
Articolul 25Cheltuielile efectuate vor fi considerate eligibile dacă sunt îndeplinite cumulativ următoarele condiții:a)sunt efectuate în perioada de implementare a proiectului;b)sunt indicate în bugetul detaliat al proiectului;c)sunt necesare pentru implementarea proiectului;d)pot fi identificate și verificate, în special fiind înregistrate în contabilitatea beneficiarului de ajutor de minimis și stabilite în conformitate cu standardele contabile aplicabile în țara în care este stabilit beneficiarul ajutorului de minimis și cu practicile obișnuite de contabilitate analitică ale beneficiarului ajutorului de minimis;e)respectă dispozițiile legislației fiscale și sociale aplicabile;f)sunt rezonabile și justificate și respectă principiile bunei gestiuni financiare, în special în ceea ce privește economia și eficiența.
 + 
Capitolul XIEvaluarea, selecția și contractarea proiectelor + 
Articolul 26(1)Ministerul Culturii – Unitatea de Management a Proiectului, în calitate de furnizor și administrator de ajutor de minimis și coordonator de reforme și investiții, este responsabil pentru evaluarea proiectelor și acordarea sprijinului financiar nerambursabil, conform prevederilor din prezenta schemă și din Ghidul solicitantului.(2)Dosarele de finanțare vor fi evaluate în ordinea cronologică a depunerii acestora în platforma informatică MIPE (https://proiecte.pnrr.gov.ro) până la epuizarea bugetului alocat prezentului apel de proiecte.(3)Dosarele de finanțare depuse prin intermediul platformei electronice MIPE (https://proiecte.pnrr.gov.ro) sunt supuse unui proces de evaluare și selecție, conform criteriilor din prezenta schemă și din Ghidul solicitantului, criterii ce vor fi incluse în Grila de evaluare și selecție, anexă la Ghidul solicitantului.(4)În procesul de evaluare și selecție se va asigura aplicarea unitară și imparțială a modului de verificare a criteriilor de evaluare și selecție.(5)Ministerul Culturii – Unitatea de Management a Proiectului, în calitate de furnizor și administrator de ajutor de minimis și coordonator de reforme și investiții, va proceda la verificarea primelor 50 de dosare de finanțare depuse. În cazul în care o parte dintre acestea sunt respinse sau bugetul nu a fost alocat integral, coordonatorul de reforme și investiții va continua verificarea următoarelor dosare de finanțare, până la epuizarea bugetului alocat prin PNRR.
 + 
Capitolul XIIEfecte + 
Articolul 27Proiectele finanțate în cadrul Planului național de redresare și reziliență al României, pilonul IV, componenta 11 – Turism și cultură, investiția 7, urmăresc creșterea competitivității întreprinderilor românești în industria cinematografică, pe piețele naționale, europene și internaționale, modernizarea modului actual de producție, distribuție și consum, precum și sporirea capacității de a răspunde noilor provocări ale consumatorilor. + 
Articolul 28La finalizarea proiectelor finanțate în cadrul Planului național de redresare și reziliență al României, pilonul IV, componenta 11 – Turism și cultură, investiția 7, vor fi cel puțin 40 de producători și distribuitori de filme care au dezvoltat conținut digital și au dobândit competențe digitale pentru editare și postproducție pentru produse digitale.
 + 
Capitolul XIIIReguli privind cumulul ajutoarelor de minimis + 
Articolul 29(1)Pentru a beneficia de sprijin financiar nerambursabil în cadrul acestei scheme, solicitantul, la momentul semnării contractului de finanțare, va da o declarație pe propria răspundere privind ajutoarele de minimis/de stat primite în anul în curs și în ultimii 2 ani fiscali încheiați anteriori – Declarația întreprinderii/întreprinderii unice privind cumulul ajutoarelor de stat/de minimis prevăzută în anexa nr. 2 la prezenta schemă, declarație ce constituie și anexă la Ghidul solicitantului.(2)În etapa de contractare, furnizorul va acorda ajutorul de minimis sub forma sprijinului financiar nerambursabil după ce va verifica, inclusiv prin introducerea informațiilor din declarația pe propria răspundere a beneficiarului în sistemul RegAS, dacă suma totală a ajutoarelor de minimis primite de aceasta pe parcursul unei perioade de 3 ani fiscali – 2 ani fiscali încheiați anteriori și anul fiscal în curs – nu depășește pragul de 200.000 de euro, respectiv 100.000 de euro pentru întreprinderile care activează și în domeniul transporturilor de mărfuri în contul terților sau contra cost, echivalent în lei.(3)În cazul în care valoarea totală a ajutoarelor de minimis acordate unei întreprinderi pe o perioadă de 3 ani consecutivi – valoarea pe 2 ani fiscali încheiați anteriori și anul fiscal în curs, cumulată cu valoarea alocării financiare acordate în conformitate cu prevederile prezentei scheme – depășește pragul de 200.000 de euro, respectiv 100.000 de euro pentru întreprinderile care activează și în domeniul transporturilor de mărfuri în contul terților sau contra cost, echivalent în lei, beneficiarul nu poate beneficia de prevederile Schemei.(4)În cazul în care prin acordarea unor noi ajutoare de minimis s-ar depăși plafonul maxim menționat la alin. (3), întreprinderea poate beneficia, dacă solicită acest lucru, de prevederile prezentei scheme doar pentru acea fracțiune din ajutor care, cumulată cu restul ajutoarelor de minimis primite anterior, nu depășește plafonul menționat la alin. (3).(5)Beneficiarul de ajutor de minimis poate prezenta și dovezi conform cărora a fost rambursat un ajutor de minimis primit anterior sau o parte din acesta, astfel încât prin noul ajutor solicitat să nu se depășească plafonul menționat la alin. (3).(6)Ajutoarele de minimis acordate în cadrul prezentei scheme nu se vor cumula cu alte ajutoare de stat acordate pentru aceleași costuri eligibile sau cu ajutoarele de stat acordate pentru aceeași măsură de finanțare pentru capital de risc, dacă un astfel de cumul ar depăși intensitatea sau valoarea maximă relevantă a ajutorului de stat stabilită pentru condițiile specifice ale fiecărui caz de un regulament sau o decizie de exceptare pe categorii adoptată de Comisia Europeană.(7)Ajutoarele de minimis care nu se acordă pentru costuri eligibile specifice sau nu sunt legate de aceste costuri pot fi cumulate cu alte ajutoare de stat acordate în temeiul unui regulament de exceptare pe categorii sau al unei decizii adoptate de Comisia Europeană.(8)Ajutoarele de minimis acordate în conformitate cu Regulamentul (UE) nr. 1.407/2013 pot fi cumulate cu ajutoarele de minimis acordate în conformitate cu Regulamentul (UE) nr. 360/2012, în limita plafonului de 500.000 de euro.(9)Ajutoarele de minimis acordate în conformitate cu prezenta schemă pot fi cumulate cu ajutoarele de minimis acordate în conformitate cu alte regulamente de minimis în limita plafonului de 200.000 de euro pe durata a 3 ani fiscali – 2 ani fiscali încheiați anteriori și anul fiscal în curs -, respectiv 100.000 de euro pentru întreprinderile care activează și în domeniul transporturilor de mărfuri în contul terților sau contra cost.(10)Respectarea plafonului de minimis are în vedere o întreprindere/întreprindere unică. Astfel, dacă între întreprinderile care beneficiază de sprijinul prezentei scheme există cel puțin una dintre relațiile menționate la definiția întreprinderii unice de la art. 8 lit. w) al prezentei scheme, respectivele structuri vor fi tratate ca o singură „întreprindere unică“, iar valoarea ajutorului de minimis acordat tuturor structurilor constituente, cumulat pe o perioadă de 3 ani fiscali, respectiv anul curent și 2 ani anteriori încheiați, împreună cu suma solicitată, nu va depăși suma de 200.000 de euro, respectiv 100.000 de euro pentru întreprinderile care efectuează transport de mărfuri în contul terților sau contra cost.(11)În cazul fuziunilor sau al achizițiilor, atunci când se stabilește dacă un nou ajutor de minimis acordat unei întreprinderi noi sau întreprinderii care face achiziția depășește plafonul relevant, se iau în considerare toate ajutoarele de minimis anterioare acordate tuturor întreprinderilor care fuzionează. Ajutoarele de minimis acordate legal înainte de fuziune sau achiziție rămân legal acordate.(12)În cazul în care o întreprindere se împarte în două sau mai multe întreprinderi separate, ajutoarele de minimis acordate înainte de separare se alocă întreprinderii care a beneficiat de acestea, și anume, în principiu, întreprinderii care preia activitățile pentru care au fost utilizate ajutoarele de minimis. În cazul în care o astfel de alocare nu este posibilă, ajutoarele de minimis se alocă proporțional pe baza valorii contabile a capitalului social al noilor întreprinderi la data la care separarea produce efecte.
 + 
Capitolul XIVReguli privind raportarea și monitorizarea ajutorului de minimis + 
Articolul 30(1)Raportarea și monitorizarea ajutoarelor acordate în baza prezentei scheme se fac în conformitate cu prevederile legislației naționale și europene în vigoare.(2)Ministerul Culturii – Unitatea de Management a Proiectului, în calitate de furnizor și administrator de ajutor de minimis și coordonator de reformă și investiție, are obligația să publice pe site-ul instituției textul integral al Schemei.(3)Ministerul Culturii – Unitatea de Management a Proiectului, în calitate de furnizor și administrator de ajutor de minimis și coordonator de reformă și investiție, trebuie să păstreze înregistrări detaliate referitoare la toate ajutoarele acordate în cadrul Schemei. Aceste înregistrări conțin toate informațiile necesare pentru a stabili dacă sunt respectate criteriile din reglementările europene în domeniu și trebuie păstrate timp de 10 ani fiscali de la data acordării ultimului ajutor în cadrul Schemei.(4)Beneficiarii ajutorului de minimis acordat în baza prezentei scheme trebuie să păstreze toate documentele aferente acestuia timp de 10 ani fiscali și sunt obligați să le pună la dispoziția Consiliului Concurenței ori de câte ori le sunt solicitate. Această evidență trebuie să conțină informațiile necesare pentru a demonstra respectarea tuturor condițiilor impuse prin actul de acordare, cum sunt: datele de identificare a beneficiarului, durata, valoarea, momentul și modalitatea acordării ajutorului, originea acestuia, metoda de calcul al ajutoarelor acordate.(5)Beneficiarii de ajutoare de minimis au obligația de a pune la dispoziția furnizorului schemei, în formatul și în termenul solicitate de acesta, toate datele și informațiile necesare în vederea îndeplinirii procedurilor de raportare și monitorizare ce cad în sarcina furnizorului.(6)Ministerul Culturii – Unitatea de Management a Proiectului, în calitate de furnizor și administrator de ajutor de minimis, are obligația de a transmite Consiliului Concurenței toate datele și informațiile necesare pentru monitorizarea ajutoarelor de stat/de minimis la nivel național, în formatul și în termenul prevăzute de Regulamentul privind procedurile de monitorizare a ajutoarelor de stat și de minimis, pus în aplicare prin Ordinul președintelui Consiliului Concurenței nr. 441/2022, precum și datele și informațiile necesare pentru întocmirea inventarului ajutoarelor de stat/de minimis și a rapoartelor și informărilor necesare îndeplinirii obligațiilor României în calitate de stat membru al Uniunii Europene.(7)Ministerul Culturii – Unitatea de Management a Proiectului, în calitate de furnizor de ajutor de minimis, are obligația încărcării în Registrul general al ajutoarelor de stat acordate în România – RegAS a prezentei scheme, precum și a plăților efectuate și a eventualelor recuperări, în conformitate cu prevederile Ordinului președintelui Consiliului Concurenței nr. 437/2016 pentru punerea în aplicare a Regulamentului privind Registrul ajutoarelor de stat.(8)Ministerul Culturii – Unitatea de Management a Proiectului, în calitate de furnizor și administrator de ajutor de minimis, publică informațiile relevante cu privire la fiecare ajutor individual acordat în temeiul prezentei scheme pe site-ul web al instituției și asigură furnizarea informațiilor către Consiliul Concurenței în vederea publicării pe site-ul dedicat ajutoarelor de stat, în termen de 12 luni de la data acordării.(9)Ministerul Culturii – Unitatea de Management a Proiectului, în calitate de furnizor și administrator de ajutor de minimis și coordonator de reformă și investiție, transmite Consiliului Concurenței informațiile necesare pentru întocmirea rapoartelor anuale, pe care acesta le prezintă Comisiei Europene.(10)Furnizorul ajutoarelor de minimis monitorizează respectarea condițiilor de eligibilitate pe toată durata de derulare a Schemei, iar în situația în care constată nerespectarea acestora, întreprinde toate demersurile necesare pentru recuperarea ajutorului acordat, inclusiv a dobânzilor aferente, calculate conform prevederilor legislației în vigoare. Recuperarea ajutorului de minimis se va efectua potrivit prevederilor Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 77/2014 privind procedurile naționale în domeniul ajutorului de stat, precum și pentru modificarea și completarea Legii concurenței nr. 21/1996, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 20/2015, cu modificările și completările ulterioare, și ale normelor metodologice privind recuperarea/stoparea ajutorului de minimis, emise de furnizorul ajutorului de minimis. Normele metodologice privind recuperarea/stoparea ajutorului de minimis emise de furnizor vor fi transmise, spre informare, Consiliului Concurenței, în termen de 5 zile lucrătoare de la momentul adoptării acestora.(11)Ajutorul de minimis care trebuie recuperat include și dobânda aferentă, datorată de la data plății până la data rambursării sau recuperării integrale. Rata dobânzii aplicabile este cea stabilită potrivit prevederilor din Regulamentul (UE) 2015/1.589 al Consiliului din 13 iulie 2015 de stabilire a normelor de aplicare a articolului 108 din Tratatul privind funcționarea Uniunii Europene și din Regulamentul (CE) nr. 794/2004 al Comisiei din 21 aprilie 2004 de punere în aplicare a Regulamentului (CE) nr. 659/1999 al Consiliului de stabilire a normelor de aplicare a articolului 93 din Tratatul CE.(12)Ajutorul de minimis se recuperează în integralitate în situațiile în care se constată că beneficiarii ajutorului de minimis nu au respectat prevederile prezentei scheme, inclusiv faptul că:a)se află în situația unei nereguli grave sau a unei nereguli pentru care contractul de finanțare prevede sancțiunea rezilierii și recuperării integrale a ajutorului de minimis acordat;b)se află în situația dublei finanțări, care afectează întreaga valoare a ajutorului de minimis acordat;c)au făcut declarații incomplete sau neconforme cu realitatea pentru a obține ajutorul de minimis;d)ulterior încheierii contractului de finanțare se constată neconcordanțe între starea de fapt și cele declarate de către beneficiarul ajutorului de minimis în dosarul de finanțare, inclusiv, dar fără a se limita la, neîndeplinirea condițiilor de eligibilitate a beneficiarului ajutorului de minimis și a proiectului/ activităților;e)este încălcată interdicția privind cesiunea contractului de finanțare.(13)Furnizorul poate decide recuperarea parțială a ajutorului de minimis, în limita sumei utilizate abuziv, dacă în urma analizei efectuate constată că au fost încălcate alte condiții decât cele prevăzute la alin. (12). Deciziile furnizorului de recuperare a ajutorului de minimis se transmit Consiliului Concurenței, spre informare, în termen de 5 zile de la data adoptării.
 + 
Capitolul XVPrevenirea neregulilor grave, a dublei finanțări + 
Articolul 31(1)Pe parcursul întregului proces de depunere, evaluare a dosarului de finanțare, respectiv de contractare și implementare a proiectului, solicitantul/beneficiarul ajutorului de minimis are obligația de a se abține de la orice act/fapt care ar putea cauza apariția unei situații de fraudă, corupție, conflict de interese și/sau dublă finanțare, după caz.(2)Solicitantul/Beneficiarul ajutorului de minimis are obligația de a informa imediat coordonatorul de reforme și investiții/ furnizorul ajutorului de minimis despre apariția unei situații de dublă finanțare sau a unei situații de conflict de interese.
 + 
Articolul 32(1)În implementarea proiectelor, beneficiarul ajutorului de minimis va aplica următoarele principii:a)buna gestiune financiară bazată pe aplicarea principiilor economicității, eficacității și eficienței;b)respectarea principiilor de liberă concurență și de tratament egal și nediscriminatoriu;c)transparența;d)prevenirea apariției oricăror nereguli grave și/sau a situațiilor de dublă finanțare.(2)Coordonatorul de reforme și investiții/Furnizorul ajutorului de minimis are obligația luării tuturor măsurilor necesare prevenirii neregulilor și fraudelor, inclusiv prin activități ce constau în informarea corectă și la timp a beneficiarilor ajutorului de minimis asupra riscului producerii de nereguli și fraude, în special asupra indicatorilor de fraudă.
 + 
Articolul 33Coordonatorul de reforme și investiții/Furnizorul ajutorului de minimis verifică documentele aferente contractelor de finanțare încheiate, conform prevederilor legale și anexei nr. 1 la Instrucțiunea nr. 7*) privind lista de verificare a neregulilor grave și a dublei finanțări din cadrul PNRR, emisă de către MIPE.*) Instrucțiunea nr. 7, emisă de către MIPE, nu a fost publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I.
 + 
Capitolul XVIBeneficiarul real/Destinatarii finali + 
Articolul 34(1)Destinatarii finali ai fondurilor/Contractanții au obligația de a transmite datele și informațiile cu privire la beneficiarii reali ai fondurilor alocate din PNRR, conform prevederilor Regulamentului (UE) 2021/241 al Parlamentului European și al Consiliului de instituire a Mecanismului de redresare și reziliență și ale Directivei (UE) 2015/849 a Parlamentului European și a Consiliului din 20 mai 2015 privind prevenirea utilizării sistemului financiar în scopul spălării banilor sau finanțării terorismului, de modificare a Regulamentului (UE) nr. 648/2012 al Parlamentului European și al Consiliului și de abrogare a Directivei 2005/60/CE a Parlamentului European și a Consiliului și a Directivei 2006/70/CE a Comisiei, în etapa depunerii dosarelor de finanțare, în cea a implementării proiectelor, precum și înaintea încheierii contractelor de achiziție și a contractelor comerciale.(2)Destinatarii finali ai fondurilor/Contractanții au obligația actualizării informațiilor cu privire la beneficiarii reali ai fondurilor alocate din PNRR de fiecare dată când are loc o modificare a acestora, sub rezerva aplicării sancțiunilor contravenționale și a dizolvării societății, în conformitate cu prevederile art. 56 și 57 din Legea nr. 129/2019 pentru prevenirea și combaterea spălării banilor și finanțării terorismului, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative, cu modificările și completările ulterioare.(3)În acest sens, solicitanții/beneficiarii ajutorului de minimis completează declarația privind beneficiarul real conform legii, precum și declarația privind realizarea de modificări pe parcursul procesului de evaluare și selecție, anexă la Ghidul solicitantului. + 
Articolul 35Furnizarea datelor și informațiilor privind beneficiarii reali de către destinatarii finali ai fondurilor/contractorilor se realizează de către aceștia din urmă prin transmiterea acestor informații către Oficiul Național al Registrului Comerțului (ONRC) sau către Ministerul Justiției, după caz. Destinatarii finali/contractanții au obligația de a informa în paralel atât coordonatorul de reforme și investiții/ furnizorul, cât și ONRC sau Ministerul Justiției, după caz, de fiecare dată când are loc o modificare a informațiilor privind beneficiarul real, pe durata angajamentelor legale încheiate în cadrul PNRR. + 
Articolul 36(1)În etapa de contractare, coordonatorul de reforme și investiții/furnizorul ajutorului de minimis va efectua verificări în ceea ce privește declararea beneficiarilor reali de către solicitanții obligați, conform legii. În cazul în care se constată diferențe între evidențele ONRC sau ale Ministerului Justiției, după caz, și declarația depusă, iar solicitantul nu transmite dovada înregistrării declarației actualizate, coordonatorul de reforme și investiții are dreptul de a refuza încheierea contractului de finanțare.(2)Verificarea procedurilor de achiziții se realizează în conformitate cu obligațiile prevăzute în contractul de finanțare și îndrumarul metodologic, elaborat de MIPE (mfe.gov.ro).
 + 
Articolul 37(1)Pe tot parcursul derulării contractului de finanțare, beneficiarul ajutorului de minimis are obligația de a colecta și transmite coordonatorului de reforme și investiții/furnizorului ajutorului de minimis următoarele categorii de date standardizate și de a asigura accesul la acestea:(i)numele destinatarului final al fondurilor;(ii)numele contractantului și al subcontractantului, în cazul în care destinatarul final al fondurilor este o autoritate contractantă în conformitate cu dreptul Uniunii sau cu dreptul intern privind achizițiile;(iii)prenumele, numele și data nașterii beneficiarului real al destinatarului fondurilor sau al contractantului, în înțelesul articolului 3 punctul 6 din Directiva (UE) 2015/849 a Parlamentului European și a Consiliului din 20 mai 2015.(2)Prin contractele încheiate de către beneficiari pe parcursul derulării contractelor de finanțare, aceștia sunt obligați să introducă clauze prin care autorizează în mod expres Comisia Europeană, Oficiul European de Luptă Antifraudă (OLAF), Curtea de Conturi și, dacă este cazul, Parchetul European (EPPO) să își exercite drepturile prevăzute la art. 129 alin. (1) din Regulamentul financiar UE nr. 1.046/2018 și să impună obligații tuturor destinatarilor finali ai fondurilor plătite pentru măsurile de implementare a reformelor și a proiectelor de investiții incluse în Planul de redresare și reziliență sau tuturor celorlalte persoane sau entități implicate în implementarea acestora, de a autoriza în mod expres Comisia Europeană, OLAF, Curtea de Conturi și, dacă este cazul, EPPO să își exercite drepturile prevăzute la art. 129 alin. (1) din Regulamentul financiar și să impună obligații similare tuturor beneficiarilor finali ai fondurilor plătite.
 + 
Capitolul XVIIRespectarea principiului de „a nu prejudicia în mod semnificativ“ (DNSH) + 
Articolul 38Solicitantul va declara respectarea obligațiilor prevăzute în PNRR pentru implementarea principiului „Do No Significant Harm“ (DNSH) („A nu prejudicia în mod semnificativ“), astfel cum este prevăzut la art. 17 din Regulamentul (UE) 2020/852 privind instituirea unui cadru care să faciliteze investițiile durabile, pe toată perioada de implementare a proiectului.
 + 
Anexa nr. 1la schemă
DECLARAȚIE
de eligibilitate și angajament
Subsemnatul, ………………………., posesor al CI seria …. nr. …………, eliberată de ………., CNP/pașaport nr. ………, eliberat de …………, în calitate de reprezentant legal/persoană împuternicită al/a ……………….. (completați cu denumirea solicitantului), solicitant de finanțare pentru ……………………………….. (completați cu titlul proiectului), depus în cadrul apelului de proiecte PNRR/2022/C11/MC/I.7, cunoscând că declararea necorespunzătoare a adevărului, inclusiv prin omisiune, constituie infracțiune și este pedepsită de legea penală, declar pe propria răspundere că:1.am luat cunoștință de faptul că prezenta declarație este parte integrantă din dosarul de finanțare;2.…………………………………………………….. (completați cu denumirea solicitantului):a)îndeplinește condițiile de eligibilitate prevăzute în Ghidul Solicitantului și Schema de ajutor de minimis, aprobate prin ordin al ministrului culturii;b)îndeplinește criteriile generale de eligibilitate în raport cu prevederile art. 136 alin. (1) ale Regulamentului financiar^1;^1 Regulamentul nr. 1.046/2018 privind normele financiare aplicabile bugetului general al Uniunii, de modificare a Regulamentelor (UE) nr. 1.296/2013, (UE) nr. 1.301/2013,(UE) nr. 1.303/2013,(UE) nr. 1.304/2013,(UE) nr. 1.309/2013, (UE) nr. 1.316/2013, (UE) nr. 223/2014, (UE) nr. 283/2014 și a Deciziei nr. 541/2014/UE și de abrogare a Regulamentului (UE, Euratom) nr. 966/2012.c)a luat măsurile de remediere menționate la art. 136 alin. (6) primul paragraf litera (a) din Regulamentul financiar, dacă este cazul;d)are capacitatea de a implementa proiectul, în special în ceea ce privește respectarea cerințelor de management și control reglementate la nivel european și național, îndeosebi prevederile Regulamentului (UE) 2021/241 al Parlamentului European și al Consiliului din 12 februarie 2021 de instituire a Mecanismului de redresare și reziliență, Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 124/2021 privind stabilirea cadrului instituțional și financiar pentru gestionarea fondurilor europene alocate României prin Mecanismul de redresare și reziliență, precum și pentru modificarea și completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 155/2020 privind unele măsuri pentru elaborarea Planului național de redresare și reziliență necesar României pentru accesarea de fonduri externe rambursabile și nerambursabile în cadrul Mecanismului de redresare și reziliență, aprobată cu modificări si completări prin Legea nr. 178/2022, și ale Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 70/2022 privind prevenirea, verificarea și constatarea neregulilor/dublei finanțări, a neregulilor grave apărute în obținerea și utilizarea fondurilor externe nerambursabile/rambursabile alocate României prin Mecanismul de redresare și reziliență și/sau a fondurilor publice naționale aferente acestora și recuperarea creanțelor rezultate, în particular prevederile privind prevenția, detectarea și corectarea conflictului de interese, fraudei, corupției și dublei finanțări, corectitudinea achizițiilor, precum și evaluările de mediu, în special analiza DNSH, tranziția digitală și activitățile de comunicare, informare și arhivare aferente PNRR;e)este dispus să aplice principiul transparenței, în special în ceea ce privește identificarea beneficiarilor reali/destinatarilor finali ai fondurilor primite din PNRR, conform prevederilor legale aplicabile și instrucțiunilor MIPE;f)dispune de resurse financiare suficiente și stabile, precum și de competențele profesionale și calificările necesare pentru implementarea proiectului și asigurarea sustenabilității acestuia;g)dispune de resursele necesare pentru finanțarea tuturor costurilor neeligibile, inclusiv a costurilor conexe, aferente proiectului, precum și pentru acoperirea eventualelor creanțe bugetare rezultate din nereguli/nereguli grave identificate pe parcursul implementării proiectului, dacă este cazul;h)nu este rezident în scopuri fiscale sau înmatriculat în temeiul legilor din jurisdicțiile care figurează pe lista Uniunii Europene a jurisdicțiilor necooperante în scopuri fiscale (https://ec.europa.eu/taxation_customs/tax-common-eu-list_en#heading_3);i)nu este controlat, direct sau indirect, de către acționarii din jurisdicțiile care figurează pe lista Uniunii Europene a jurisdicțiilor necooperante, în funcție de beneficiarul real, astfel cum este definită în art. 3 pct. 6 din Directiva (UE) 2015/849 a Parlamentului European și a Consiliului din 20 mai 2015 privind prevenirea utilizării sistemului financiar în scopul spălării banilor sau finanțării terorismului, de modificare a Regulamentului (UE) nr. 648/2012 al Parlamentului European și al Consiliului și de abrogare a Directivei 2005/60/CE a Parlamentului European și a Consiliului și a Directivei 2006/70/CE a Comisiei;j)nu controlează, direct sau indirect, filialele sau nu deține unități permanente proprii în jurisdicțiile care figurează pe lista Uniunii Europene a jurisdicțiilor necooperante în scopuri fiscale;k)nu împarte dreptul de proprietate cu întreprinderile din jurisdicțiile care figurează pe lista Uniunii Europene a jurisdicțiilor necooperante în scopuri fiscale;3.următoarele persoane sau entități nu se află în una dintre situațiile de excludere menționate la art. 136 alin. (1) lit. (c)-(h) din Regulamentul financiar:a)persoanele fizice sau juridice care sunt membre ale organului administrativ, de conducere ori de supraveghere al ………………………………. (completați cu denumirea solicitantului) sau care dețin competențe de reprezentare, de decizie ori de control în ceea ce privește ……………………………… (completați cu denumirea solicitantului);b)beneficiarii reali ai ……………………….. (completați cu denumirea solicitantului), astfel cum sunt definiți la art. 3 pct. 6 din Directiva (UE) 2015/849;4.înțeleg că orice situație, eveniment ori modificare care afectează sau ar putea afecta respectarea condițiilor de eligibilitate aplicabile, menționate inclusiv în Ghidul solicitantului, vor fi aduse la cunoștința coordonatorului de reforme și investiții în termen de cel mult 5 zile lucrătoare de la luarea la cunoștință a situației respective;5.înțeleg că, ulterior contractării proiectului, modificarea condițiilor de eligibilitate este permisă numai în condițiile stricte ale prevederilor contractuale, cu respectarea legislației în vigoare;6.voi informa fără întârziere Coordonatorul de reforme și investiții cu privire la orice schimbări în privința situațiilor declarate.În sensul prevederilor art. 136 alin. (1) din Regulamentul financiar: Ordonatorul de credite competent exclude o persoană sau o entitate menționată la articolul 135 alineatul (2) de la participarea la procedurile de atribuire reglementate de prezentul regulament sau de la selectarea pentru execuția de fonduri ale Uniunii atunci când persoana sau entitatea respectivă se află în una sau mai multe din următoarele situații de excludere:(a)persoana sau entitatea este în stare de faliment, în situație de insolvență sau de lichidare, activele sale sunt administrate de un lichidator sau de o instanță, se află în stare de concordat preventiv, de suspendare a activității sau în orice altă situație similară care rezultă în urma unei proceduri similare prevăzute în dreptul Uniunii sau în dreptul intern;(b)printr-o hotărâre judecătorească definitivă sau printr-o decizie administrativă definitivă s-a stabilit că persoana sau entitatea și-a încălcat obligațiile privind plata impozitelor sau a contribuțiilor la asigurările sociale prevăzute în legislația aplicabilă;(c)printr-o hotărâre judecătorească definitivă sau printr-o decizie administrativă definitivă s-a stabilit că persoana sau entitatea se face vinovată de abatere profesională gravă deoarece a încălcat actele cu putere de lege și normele administrative sau standardele etice aplicabile sectorului profesional din care face parte persoana sau entitatea ori deoarece se face vinovată de o conduită abuzivă care îi afectează credibilitatea profesională, atunci când o astfel de conduită trădează o intenție frauduloasă sau o neglijență gravă, inclusiv, în special, oricare dintre următoarele:(i)falsificarea cu intenția de a frauda sau din neglijență a informațiilor necesare pentru verificarea absenței motivelor de excludere sau a îndeplinirii criteriilor de eligibilitate ori de selecție sau în executarea unui angajament juridic;(ii)încheierea unui acord cu alte persoane sau entități în vederea denaturării concurenței;(iii)încălcarea drepturilor de proprietate intelectuală;(iv)tentativa de a influența procesul decizional al ordonatorului de credite competent în cursul procedurii de atribuire;(v)tentativa de a obține informații confidențiale care i-ar putea conferi avantaje necuvenite în cadrul procedurii de atribuire;(d)printr-o hotărâre judecătorească definitivă s-a stabilit că persoana sau entitatea se face vinovată de oricare dintre următoarele:(i)fraudă, în sensul articolului 3 din Directiva (UE) 2017/1371 a Parlamentului European și a Consiliului^(44) și al articolului 1 din Convenția privind protejarea intereselor financiare ale Comunităților Europene, redactată în baza Actului Consiliului din 26 iulie 1995^(45);^(44) Directiva (UE) 2017/1371 a Parlamentului European și a Consiliului din 5 iulie 2017 privind combaterea fraudelor îndreptate împotriva intereselor financiare ale Uniunii prin mijloace de drept penal (JO L 198, 28.7.2017, p. 29).^(45) JO C 316, 27.11.1995, p. 48.(ii)corupție, astfel cum este definită la articolul 4 alineatul (2) din Directiva (UE) 2017/1371, sau corupție activă, în sensul articolului 3 din Convenția privind lupta împotriva corupției care implică funcționari ai Comunităților Europene sau funcționari ai statelor membre ale Uniunii Europene, elaborată în temeiul Actului Consiliului din 26 mai 1997^(46), sau acte menționate la articolul 2 alineatul (1) din Decizia-cadru 2003/568/JAI a Consiliului^(47), sau corupție, astfel cum este definită în alte legi aplicabile;^(46) JO C 195, 25.6.1997, p. 1.^(47) Decizia-cadru 2003/568/JAI a Consiliului din 22 iulie 2003 privind combaterea corupției în sectorul privat (JO L 192, 31.7.2003, p. 54).(iii)comportament legat de o organizație criminală, astfel cum este menționat la articolul 2 din Decizia-cadru 2008/841/JAI a Consiliului^(48);^(48) Decizia-cadru 2008/841/JAI a Consiliului din 24 octombrie 2008 privind lupta împotriva crimei organizate (JO L 300, 11.11.2008, p. 42).(iv)spălare de bani sau finanțarea terorismului în sensul articolului 1 alineatele (3), (4) și (5) din Directiva (UE) 2015/849 a Parlamentului European și a Consiliului^(49);^(49) Directiva (UE) 2015/849 a Parlamentului European și a Consiliului din 20 mai 2015 privind prevenirea utilizării sistemului financiar în scopul spălării banilor sau finanțării terorismului, de modificare a Regulamentului (UE) nr. 648/2012 al Parlamentului European și al Consiliului și de abrogare a Directivei 2005/60/CE a Parlamentului European și a Consiliului și a Directivei 2006/70/CE a Comisiei (JO L 141, 5.6.2015, p. 73).(v)infracțiuni teroriste sau infracțiuni în legătură cu activitățile teroriste, astfel cum sunt definite la articolele 1 și 3 din Decizia-cadru 2002/475/JAI a Consiliului^(50), sau de instigare, complicitate sau tentativă de a săvârși astfel de infracțiuni, în sensul articolului 4 din respectiva decizie;^(50) Decizia-cadru 2002/475/JAI a Consiliului din 13 iunie 2002 privind combaterea terorismului (JO L 164, 22.6.2002, p. 3).(vi)exploatarea prin muncă a copiilor sau alte infracțiuni privind traficul de persoane, astfel cum sunt menționate la articolul 2 din Directiva 2011/36/UE a Parlamentului European și a Consiliului^(51);^(51) Directiva 2011/36/UE a Parlamentului European și a Consiliului din 5 aprilie 2011 privind prevenirea și combaterea traficului de persoane și protejarea victimelor acestuia, precum și de înlocuire a Deciziei-cadru 2002/629/JAI a Consiliului (JO L 101, 15.4.2011, p. 1).(e)s-au constatat deficiențe semnificative în ceea ce privește respectarea de către persoana sau entitatea în cauză a principalelor obligații de executare a unui angajament juridic finanțat din buget, fapt care:(i)a dus la rezilierea anticipată a unui angajament juridic;(ii)a dus la aplicarea de clauze penale sau alte sancțiuni contractuale; sau(iii)a fost descoperit de un ordonator de credite, de OLAF sau de Curtea de Conturi în urma unor verificări, audituri sau investigații;(f)printr-o hotărâre judecătorească definitivă sau printr-o decizie administrativă definitivă s-a stabilit că persoana sau entitatea a comis o abatere în sensul articolului 1 alineatul (2) din Regulamentul (CE, Euratom) nr. 2988/95 al Consiliului^(52);^(52) Regulamentul (CE, Euratom) nr. 2988/95 al Consiliului din 18 decembrie 1995 privind protecția intereselor financiare ale Comunităților Europene (JO L 312, 23.12.1995, p. 1).(g)printr-o hotărâre judecătorească definitivă sau printr-o decizie administrativă definitivă s-a stabilit că persoana sau entitatea a creat o entitate într-o altă jurisdicție cu intenția de a se sustrage obligațiilor fiscale, sociale sau oricăror alte obligații legale în jurisdicția în care aceasta își are sediul social, sediul central sau locul principal de desfășurare a activității;(h)printr-o hotărâre judecătorească definitivă sau printr-o decizie administrativă definitivă s-a stabilit că a fost creată o entitate cu intenția menționată la litera (g).În sensul prevederilor art. 136 alin. (6) primul paragraf litera (a) din Regulamentul financiar: Ordonatorul de credite competent, ținând cont, după caz, de recomandarea comitetului menționat la articolul 143, nu exclude o persoană sau o entitate menționată la articolul 135 alineatul (2) de la participarea la o procedură de atribuire sau de la selectarea pentru execuția unor fonduri ale Uniunii în cazul în care:(a)persoana sau entitatea a luat măsurile de remediere astfel cum se menționează la alineatul (7) de la prezentul articol într-o măsură suficientă pentru a-i demonstra fiabilitatea. Prezenta dispoziție nu se aplică în cazul menționat la prezentul articol alineatul (1) litera (d).
Data (obligatorie):
Numele, prenumele (obligatoriu):
Semnătura reprezentantului legal al solicitantului/persoanei împuternicite (obligatoriu):
 + 
Anexa nr. 2la schemă
DECLARAȚIA
întreprinderii/întreprinderii unice privind cumulul ajutoarelor de stat/de minimis
Subsemnatul, ………………………….. (numele reprezentantului legal/persoanei împuternicite, astfel cum acesta apare în BI/CI), posesor al BI/CI seria …… nr. …………, eliberat(ă) de …………… (funcția), CNP …………………., având …………….. în cadrul ……………………………………….. (denumirea organizației), în calitate de solicitant al proiectului ……………… (titlu proiect), cunoscând că falsul în declarații este pedepsit de legea penală, declar pe propria răspundere următoarele:………………………………………….. (denumirea organizației) este întreprindere unică:DA [ ]NU [ ]Dacă DA, bifați relația/relațiile în care se încadrează:[ ] o întreprindere deține majoritatea drepturilor de vot ale acționarilor sau ale asociaților celeilalte întreprinderi;[ ] o întreprindere are dreptul de a numi sau de a revoca majoritatea membrilor consiliului de administrație, de conducere ori de supraveghere al celeilalte întreprinderi;[ ] o întreprindere are dreptul de a exercita o influență dominantă asupra celeilalte întreprinderi, în temeiul unui contract încheiat cu această întreprindere sau al unei clauze din statutul acesteia;[ ] o întreprindere este acționară sau asociată a celeilalte întreprinderi și deține singură, în baza unui acord cu alți acționari ori asociați ai acelei întreprinderi, majoritatea drepturilor de vot ale acționarilor sau asociaților întreprinderii respective.Întreprinderile care întrețin, prin intermediul uneia sau mai multor întreprinderi, oricare dintre relațiile menționate mai sus sunt considerate întreprinderi unice.Dacă se bifează cel puțin una dintre relațiile de mai sus, menționați denumirile entităților care constituie întreprinderea unică:………………………………………………………………………………………………………………………………………Activitățile pentru care solicit finanțarea fac obiectul altui ajutor de minimis/de stat în cadrul altor programe/subprograme cu finanțare publică nerambursabilă.DA [ ]NU [ ]Dacă se bifează DA, detaliați:………………………………………………………………………………………………………………………………………În ultimii 3 (trei) ani fiscali, inclusiv anul în curs, am beneficiat de ajutoare de minimis sau de stat, individual sau cumulativ cu celelalte întreprinderi împreună cu care constituim o întreprindere unică în conformitate cu definiția din schemă.DA [ ]NU [ ]Dacă se bifează DA, completați tabelul de mai jos^1:^1 Se va completa în mod obligatoriu, chiar dacă organizația nu este întreprindere unică și nu se încadrează la niciuna dintre cele patru relații care definesc întreprinderea unică, dacă organizația solicitantă a beneficiat de ajutor de stat/de minimis în ultimii trei ani fiscali, inclusiv anul în curs.

Nr. crt. Beneficiarul ajutorului de minimis sau de stat (pentru toate întreprinderile care constituie întreprindere unică) Tip ajutor (de minimis/ de stat) Costurile eligibile care au făcut obiectul ajutorului de minimis/de stat Anul acordării ajutorului Furnizorul de ajutor Programul prin care s-a beneficiat de finanțare Cuantumul ajutorului acordat (euro)
Denumire C.U.I./CIF
1
2
3

Declar pe propria răspundere că toate informațiile furnizate și consemnate în prezenta declarație sunt corecte și complete și înțeleg că orice omisiune sau incorectitudine în prezentarea informațiilor în scopul de a obține avantaje pecuniare este pedepsită conform legii.


Data (obligatorie):
Numele, prenumele (obligatoriu):
Semnătura reprezentantului legal al solicitantului/persoanei împuternicite (obligatoriu):
Subsemnatul ………………………. (numele, prenumele) (astfel cum acesta apare în BI/CI), posesor al BI/CI seria …… nr. ………., eliberat(ă) de ……………, CNP …………, având …………………… (calitatea/funcția) în cadrul …………………. (denumirea organizației) și …………………. (calitatea/funcția) în cadrul …………………. (denumirea organizației) cunoscând că falsul în declarații este pedepsit de legea penală, declar pe propria răspundere că, în calitate de persoană fizică, nu desfășor activitate economică, așa cum aceasta este definită în Schema de ajutor de minimis pentru sprijinirea inițiativelor culturale de accelerare a digitalizării producției și distribuției de filme asociată Planului național de redresare și reziliență al României, pilonul IV, componenta 11 – Turism și cultură, investiția 7.
Data (obligatorie):
Numele, prenumele (obligatoriu):
Semnătura

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x