SCHEMA DE AJUTOR DE MINIMIS din 11 februarie 2008

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 23/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL ECONOMIEI SI FINANTELOR
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 151 din 28 februarie 2008
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulARE LEGATURA CUORDIN 843 04/05/2010
ActulACTUALIZEAZA PESCHEMA 11/02/2008
 Nu exista acte care fac referire la acest act





Notă
*) Aprobată prin ORDINUL nr. 387 din 11 februarie 2008, publicat în Monitorul Oficial nr. 151 din 28 februarie 2008.
I.Dispoziții generale + 
Articolul 1(1)Prezenta procedură instituie o schemă de ajutor de minimis denumită "Ajutor de minimis pentru sprijinirea START-UP-urilor și SPIN-OFF-urilor inovative", aferentă Programului operațional sectorial "Creșterea competitivității economice", axa prioritară 2 "Competitivitate prin cercetare, dezvoltare tehnologică și inovare", domeniul major de intervenție 2.3 "Accesul întreprinderilor la activități de cercetare-dezvoltare și inovare", operațiunea 2.3.1 "Sprijin pentru START-UP-urile și SPIN-OFF-urile inovative".(2)Acordarea ajutorului de minimis în cadrul acestei scheme se va face numai cu respectarea criteriilor privind ajutorul de minimis stipulate în Regulamentul Comisiei Europene nr. 1.998/2006 pentru aplicarea art. 87 și 88 din Tratatul privind ajutorul de minimis, publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. L 379 din 28 decembrie 2006.(3)Prezenta schemă se aplică pe întreg teritoriul României, în toate cele 8 regiuni de dezvoltare.(4)Prezenta schemă de ajutor de minimis nu intră sub incidența obligației de notificare către Comisia Europeană în conformitate cu prevederile Regulamentului Comisiei Europene nr. 1.998/2006 pentru aplicarea art. 87 și 88 din Tratatul privind ajutorul de minimis, publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. L 379 din 28 decembrie 2006.
II.Obiectivul și scopul schemei + 
Articolul 2Această schemă are ca obiectiv sprijinirea creării SPIN-OFF-urilor și dezvoltării START-UP-urilor inovative (bazate pe transferul rezultatelor cercetării-dezvoltării obținute în universități sau institute) în vederea realizării de produse și servicii noi. Întreprinderile asistate vor fi atent selecționate pe baza unei analize riguroase a planurilor lor de afaceri. Solicitanții trebuie să demonstreze că au dreptul să utilizeze un rezultat obținut din activitatea de cercetare (know-how, prototip, licență/drept de utilizare, drept de proprietate industrială) sau o idee brevetată pe care să o lanseze pe piață.
III.Baza legală + 
Articolul 3Prezenta schemă este elaborată în conformitate cu:● Regulamentul Comisiei Europene nr. 1998/2006 pentru aplicarea art. 87 și 88 din Tratatul privind ajutorul de minimis, publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. L 379 din 28 decembrie 2006;● Programul operațional sectorial "Creșterea competitivității economice", aprobat prin Decizia Comisiei nr. 3.472 din 12 iulie 2007;Hotărârea Guvernului nr. 759/2007 privind regulile de eligibilitate a cheltuielilor efectuate în cadrul operațiunilor finanțate prin programele operaționale.
IV.Domeniul de aplicare + 
Articolul 4(1)Prezenta schemă se adresează:● SPIN-OFF-urilor, astfel cum sunt definite la art. 6 lit. d);● întreprinderilor START-UP, astfel cum sunt definite la art. 6 lit. e).(2)Ambele categorii de beneficiari nu trebuie să aibă mai mult de 20 de angajați.
 + 
Articolul 5În cadrul acestei scheme se acordă sprijin financiar operatorilor economici ce activează în toate sectoarele, cu excepția:a)întreprinderilor care își desfășoară activitatea în sectoarele pescuit și acvacultură, reglementate de Regulamentul Consiliului (CE) nr. 104/2000 , publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. L 17 din 21 ianuarie 2000;b)întreprinderilor care își desfășoară activitatea în producția primară a produselor agricole, astfel cum sunt enumerate în anexa 1 la Tratatul instituind Comunitatea Europeană;c)întreprinderilor care își desfășoară activitatea în procesarea și marketingul produselor agricole, astfel cum sunt enumerate în anexa nr. 1 la Tratatul instituind Comunitatea Europeană, în următoarele cazuri:● când cuantumul ajutorului este stabilit pe baza prețului sau a cantității produselor de acest tip cumpărate de la producătorii primari sau puse pe piață de întreprinderile respective;● când ajutorul este condiționat de a fi parțial sau integral cedat producătorilor primari;d)activităților legate de export către state terțe sau state membre, și anume ajutoarele legate direct de cantitățile exportate, de crearea și funcționarea unei rețele de distribuție sau pentru alte cheltuieli curente legate de activitatea de export;e)activităților care favorizează utilizarea produselor naționale în detrimentul celor importate;f)întreprinderilor care activează în sectorul cărbunelui, astfel cum este definit în Regulamentul CE nr. 1.407/2002 ;g)achiziționării vehiculelor de transport rutier de marfă acordat întreprinderilor care au ca obiect de activitate prestarea de servicii de transport marfă contra cost;h)întreprinderilor în dificultate, conform Liniilor directoare privind ajutorul de stat pentru salvarea și restructurarea întreprinderilor în dificultate, publicate în Jurnalul Oficial al Comunității Europene nr. C 244 din 1 octombrie 2004.
V.Definiții + 
Articolul 6În sensul prezentei proceduri următorii termeni se definesc astfel:a)produse agricole – desemnează produsele prevăzute în anexa 1 a Tratatului CE, cu excepția produselor piscicole;b)procesarea produselor agricole – desemnează orice operație asupra unui produs agricol din care rezultă tot un produs agricol, cu excepția activității din ferme necesare pregătirii unui produs animal sau plantă pentru prima vânzare;c)marketingul produselor agricole – desemnează deținerea sau etalarea în vederea vânzării, oferirea spre vânzare, livrarea sau orice altă manieră de plasare pe piață, cu excepția primei vânzări de către producătorul primar către revânzător (intermediar) sau procesator și orice altă activitate de pregătire a unui produs pentru o primă vânzare, o vânzare de către un producător primar către consumatorii finali, dacă se desfășoară în locuri separate, rezervate activității de marketing;d)SPIN-OFF – firme recent înființate sau care urmează să se înființeze pe baza unui rezultat obținut dintr-un proiect de cercetare al unei organizații publice de cercetare sau al unei universități;e)întreprinderi START-UP – în contextul prezentei scheme, desemnează întreprinderile înființate de maximum 3 ani, care implementează un rezultat obținut dintr-un proiect de cercetare sau o idee brevetată;f)rata de actualizare – este rata de referință stabilită de către Comisia Europeană pentru România pe baza unor criterii obiective și publicată în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene și pe internet;
VI.Condiții de eligibilitate pentru activități și beneficiari + 
Articolul 7Activitățile eligibile în cadrul prezentei scheme de ajutor de minimis sunt:● dezvoltarea unui SPIN-OFF independent (înființarea și înregistrarea SPIN-OFF-urilor);● activități de cercetare-dezvoltare;● achiziția de servicii de cercetare, servicii de consultanță pentru inovare și servicii-suport pentru inovare;● achiziția de bunuri intangibile, utilaje și echipamente strict necesare pentru introducerea rezultatelor cercetării în ciclul productiv;● activități necesare pentru dezvoltarea produsului (bun sau serviciu), a procesului de producție a acestuia și/sau a livrării pe piață.
 + 
Articolul 8Beneficiarii trebuie să respecte următoarele criterii de eligibilitate:● sunt SPIN-OFF-uri sau START-UP-uri, astfel cum sunt definite la art. 6 lit. d) și e);● ambele categorii de beneficiari nu trebuie să aibă mai mult de 20 de angajați;● operatorul economic aplicant să fie înregistrat și să desfășoare activități în România;● operatorul economic aplicant să nu se afle în niciuna dintre următoarele situații:(i)în stare de faliment ori lichidare, să aibă afacerile administrate de un judecător-sindic sau activitățile sale comerciale să fie suspendate ori să facă obiectul unui aranjament cu creditorii sau să fie într-o situație similară cu cele anterioare, reglementată prin lege;(ii)nu și-a îndeplinit obligațiile de plată a impozitelor, taxelor și contribuțiilor de asigurări sociale către bugetele componente ale bugetului general consolidat (buget de stat, bugete speciale, bugete locale), în conformitate cu prevederile legale în vigoare;(iii)să fi fost subiectul unei decizii a Comisiei Europene de recuperare a unui ajutor de stat și decizia să nu fi fost deja executată și creanța să nu fi fost integral recuperată;(iv)reprezentantul legal a fost condamnat în ultimii 3 ani, prin hotărâre definitivă a unei instanțe judecătorești, pentru o faptă care a adus atingere eticii profesionale sau pentru comiterea unei greșeli în materie profesională;(v)prezintă informații false sau nu prezintă informațiile cerute mai sus;(vi)în dificultate, în sensul Liniilor directoare privind ajutorul de stat pentru salvarea și restructurarea întreprinderilor în dificultate*1);● solicitantul îndeplinește și alte condiții specificate în apelul de proiecte și în Ghidul solicitantului, fără a aduce atingere prevederilor în materie de ajutor de stat.*1) Publicate în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. C 244 din 1 octombrie 2004.
 + 
Articolul 9Numărul estimat de beneficiari de ajutor de minimis este de maximum 150.
VII.Condiții de acordare a ajutorului de minimis + 
Articolul 10Sprijinul financiar în cadrul acestei scheme se acordă operatorilor economici sub formă de granturi directe, în limita sumei reprezentate de pragul de minimis, astfel:● valoarea brută totală*2) a ajutoarelor de minimis acordate unei întreprinderi nu poate depăși echivalentul în lei*3) a 200.000 euro, pe o perioadă de 3 ani fiscali consecutivi, indiferent dacă ajutorul a fost acordat din surse naționale sau comunitare.● pentru operatorii economici din sectorul transporturilor valoarea brută totală a ajutoarelor de minimis acordate unei întreprinderi nu poate depăși echivalentul în lei a 100.000 euro, pe o perioadă de 3 ani fiscali consecutivi, indiferent dacă ajutorul a fost acordat din surse naționale sau comunitare.*2) Plafoanele ajutorului de minimis sunt exprimate sub formă de granturi, în valori brute, adică înainte de orice deducere de impozite și taxe.*3) La data semnării contractului de finanțare.
 + 
Articolul 11Ajutorul de minimis va reprezenta maximum 90% din valoarea totală a cheltuielilor eligibile ale proiectului. Restul de minimum 10% din cheltuielile eligibile ale proiectului vor fi susținute din fondurile proprii ale beneficiarului. + 
Articolul 12Ajutorul se acordă sub formă de granturi nerambursabile în una sau mai multe tranșe. Tranșele se actualizează la valoarea de la momentul acordării ajutorului. Rata de actualizare va fi rata de referință aplicată la momentul acordării ajutorului. + 
Articolul 13În cazul în care valoarea totală a ajutoarelor de minimis acordate unui operator economic pe o perioadă de 3 ani fiscali consecutivi, cumulată cu valoarea alocării financiare acordate în conformitate cu prevederile prezentei scheme, depășește pragul de minimis menționat de art. 10, aplicantul nu poate beneficia de prevederile schemei, nici chiar pentru acea fracție din ajutor care nu depășește aceste plafoane.
VIII.Cheltuieli eligibile + 
Articolul 14Cheltuielile eligibile în cadrul schemei sunt:● cheltuieli pentru înființare și înregistrare SPIN-OFF;● cheltuieli de personal pentru activități de cercetare (pe durata proiectului de cercetare);● cheltuieli pentru dotări care pot intră în categoria mijloacelor fixe sau a obiectelor de inventar:– echipamente IT și pentru comunicații;– utilaje și echipamente pentru introducerea rezultatelor cercetării în producție;(la 12-05-2010,
Al treilea marcator din Articolul 14 a fost modificat de Articolul I din ORDINUL nr. 843 din 4 mai 2010, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 310 din 12 mai 2010
)
● cheltuieli pentru achiziția de servicii pentru cercetare-dezvoltare-inovare:– servicii de cercetare;– servicii de consultanță pentru inovare (management; asistență tehnologică; transfer tehnologic; instruire; achiziția, protecția și comercializarea drepturilor de proprietate industrială; utilizarea standardelor);– servicii-suport pentru inovare (servicii de cercetare de piață; încercări și testări în laboratoare de specialitate; certificarea, testarea și marcarea calității);● cheltuieli pentru achiziția de active fixe necorporale (necesare pentru introducerea rezultatelor cercetării în producție):– aplicații informatice;– licențe, drepturi de utilizare;– brevete;– mărci;– know-how, cunoștințe tehnice nebrevetate;● cheltuieli cu achiziționarea de publicații, abonamente și cotizații:– taxe de acces la baze de date;– abonamente la biblioteci de specialitate;– abonamente la publicații științifice;● cheltuieli pentru informare și publicitate pentru proiect;● cheltuieli pentru procurarea unor materiale și materii prime necesare realizării proiectului;● cheltuieli generale de administrație:– servicii de comunicații (comunicații electronice, servicii poștale și de curierat);– întreținere și reparații de spații, echipamente, utilaje, instalații;– plata utilităților (energia electrică, apă, canalizare, salubritate, energie termică, gaze naturale);– închirieri spații (numai pentru închirierea sediului beneficiarului de proiect);– cheltuieli salariale pentru personalul administrativ.
IX.Durata schemei + 
Articolul 15Prezenta schemă se aplică de la data publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I, până la 31 decembrie 2013, în limita bugetului alocat. Plățile se efectuează până în 2015.
X.Bugetul schemei + 
Articolul 16(1)Sursa de finanțare pentru prezenta schemă este parte din fondurile alocate Programului operațional sectorial "Creșterea competitivității economice", pentru operațiunea 2.3.1 "Sprijin pentru START-UP-urile și SPIN-OFF-urile inovative".(2)Valoarea totală estimată a ajutorului de minimis care va fi acordat în cadrul prezentei scheme, pe întreaga durată de aplicare a acesteia, este de 18.500.000 euro (echivalent în lei), defalcată după cum urmează:

An 2008 2009 2010 2011 2012 2013 TOTAL
Euro 4.000.000 3.000.000 3.000.000 3.000.000 3.000.000 2.500.000 18.500.000

XI.Modalitatea de implementare a schemei + 
Articolul 17(1)Ministerul Economiei și Finanțelor – Autoritatea de Management pentru Programul operațional sectorial "Creșterea competitivității economice" – reprezintă autoritatea publică furnizoare și Ministerul Educației, Cercetării și Tineretului – Autoritatea Națională pentru Cercetare Științifică – organismul intermediar pentru cercetare – reprezintă administratorul schemei de ajutor de minimis. Plățile se fac prin unitatea de plată din cadrul Ministerul Economiei și Finanțelor.(2)Prezenta schemă de ajutor de minimis se aplică întreprinderilor cu care Ministerul Educației, Cercetării și Tineretului – Autoritatea Națională pentru Cercetare Științifică – organismul intermediar pentru cercetare – a încheiat un contract de finanțare în cadrul Programului operațional sectorial "Creșterea competitivității economice", axa prioritară 2 "Competitivitate prin cercetare, dezvoltare tehnologică și inovare", domeniul major de intervenție 2.3 "Accesul întreprinderilor la activități de cercetare-dezvoltare și inovare", operațiunea 2.3.1 "Sprijin pentru START-UP-urile și SPIN-OFF-urile inovative".(3)Operatorii economici care doresc să depună propuneri de proiecte trebuie să se înregistreze în Registrul potențialilor contractori*4) înainte de depunerea cererii de finanțare.*4) Înscrierea în Registrul potențialilor contractori se face conform regulamentului aprobat prin Decizia ANCS nr. 9.031 din 2 februarie 2007, afișat pe pagina Autorității Naționale pentru Cercetare Științifică www.mct.ro.(4)Operatorul economic va da o declarație pe propria răspundere privind ajutoarele de minimis de care a beneficiat pe parcursul precedenților 2 ani fiscali, precum și în anul fiscal în curs.(5)Operatorul economic va da o declarație pe propria răspundere că nu a beneficiat de ajutoare din alte surse publice pentru aceleași costuri eligibile.(6)Reprezentantul unui potențial SPIN-OFF poate depune aplicația înainte de înființarea firmei, însă dacă aplicația este selectată, trebuie să prezinte la contractare actele privind înființarea și înregistrarea SPIN-OFF-ului pentru a putea încheia contractul cu administratorul schemei de ajutor de minimis.(7)SPIN-OFF-urile înființate după selectarea aplicației vor prezenta aceste declarații la contractare.(8)Administratorul schemei de minimis verifică validitatea datelor înscrise în Registrul potențialilor contractori și concordanța acestora cu declarațiile date de beneficiar și îndeplinirea tuturor condițiilor impuse prin efectul prezentei scheme (domeniul de aplicare, eligibilitatea activităților, cheltuielilor, beneficiarilor și a proiectelor).(9)Administratorul schemei de minimis va acorda ajutorul de minimis după ce va verifica, pe baza declarației pe propria răspundere a operatorului economic, că prin acordarea finanțării nerambursabile în cadrul prezentei scheme nu se depășește pragul de minimis.(10)Evaluarea propunerilor de proiecte se face în concordanță cu criteriile prevăzute în apel.(11)Detalierea modalității de derulare a prezentei scheme se găsește în Ghidul solicitantului, acesta fiind publicat pe site-ul www.mct.ro. + 
Articolul 18Criteriile de eligibilitate a propunerilor de proiecte sunt următoarele:● scopul și obiectivele propunerii să fie în conformitate cu obiectivele specifice ale axei prioritare, precum și cu unul sau mai multe din obiectivele operațiunii, astfel cum sunt descrise în cererea de proiecte;● proiectul să fie derulat în România;● dimensiunea grantului solicitat să se încadreze în limitele menționate în cererea de proiecte;● să conțină una sau mai multe activități eligibile definite pentru operațiune în cererea de proiecte;● durata să se încadreze în limitele menționate în cererea de proiecte;● operatorul economic face dovada deținerii unui rezultat obținut din activitatea de cercetare (know-how, prototip, licență/drept de utilizare, drept de proprietate industrială) sau o idee brevetată pe care să o lanseze pe piață;● activitățile nu sunt și nu au mai fost finanțate din alte surse publice.
 + 
Articolul 19(1)Tipul cererii de propuneri de proiecte este "Cerere deschisă de proiecte cu depunere continuă".(2)Se verifică de către reprezentantul Organismului intermediar pentru cercetare, desemnat pentru aceasta, îndeplinirea condițiilor de eligibilitate în Registrul potențialilor contractori.
 + 
Articolul 20(1)Criteriile de evaluare a proiectelor sunt următoarele:● relevanța proiectului (conformitatea cu obiectivele operațiunii, caracterul inovativ al propunerii, viabilitatea implementării, impactul socioeconomic etc.);● calitate și maturitate (coerență și fezabilitate, capacitatea de a implementa proiectul etc.);● sustenabilitatea proiectului (capacitatea firmelor de a continua să opereze după finalizarea proiectului, suportul tehnic și administrativ etc.).(2)Evaluarea propunerilor se face de către Comitetul de evaluare și selecție, numit în acest scop prin decizie a președintelui Autorității Naționale pentru Cercetare Științifică, cu aprobarea Autorității de management pentru Programul operațional sectorial "Creșterea competitivității economice", din cadrul Ministerul Economiei și Finanțelor.(3)Administratorul schemei de ajutor de minimis va încheia contracte de finanțare doar cu operatorii economici care au obținut la evaluare un punctaj peste pragul de calitate stabilit în cererea de propuneri de proiecte.
XII.Efecte și beneficii + 
Articolul 21Prin aplicarea prezentei scheme se vor obține următoarele efecte și beneficii:● va crește numărul întreprinderilor care pot prelua rezultate ale cercetării și pot transforma aceste rezultate în produse oferite pe piață;● va crește numărul întreprinderilor care își desfășoară activitatea în domenii de vârf;● va crește numărul locurilor de muncă pentru cercetători;● va crește calitatea produselor și a indicelui de productivitate.
XIII.Reguli privind raportarea și monitorizarea ajutorului de minimis + 
Articolul 22(1)Administratorul prezentei scheme de minimis va informa în scris operatorii economici beneficiari cu privire la cuantumul ajutorului acordat în baza prezentei scheme și caracterul de minimis al acestuia*5).*5) Astfel cum este prevăzut la art. 3 din Regulamentul CE nr. 1.998/2006 din 15 decembrie 2006 pentru aplicarea art. 87 și 88 din Tratatul privind ajutorul de minimis.(2)Schema de ajutor de minimis va fi publicată integral pe site-ul Ministerului Educației, Cercetării și Tineretului – Autoritatea Națională pentru Cercetare Științifică – Organismul intermediar pentru cercetare, la adresa http://www.mct.ro, și pe site-ul Ministerului Economiei și Finanțelor, la adresa http://www.minind.ro.
 + 
Articolul 23Raportarea și monitorizarea ajutoarelor de minimis acordate în baza prezentei scheme se fac în conformitate cu legislația comunitară și cu prevederile Regulamentului privind procedurile de monitorizare a ajutoarelor de stat, pus în aplicare prin Ordinul președintelui Consiliului Concurenței nr. 175/2007, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 436 din 28 iunie 2007. + 
Articolul 24Furnizorul de ajutor de minimis păstrează evidența detaliată a ajutoarelor acordate în baza prezentei scheme pe o durată de 10 ani de la data la care ultima alocare specifică a fost acordată în baza schemei. Această evidență trebuie să conțină toate informațiile necesare pentru a demonstra respectarea condițiilor impuse de legislația comunitară în domeniul ajutorului de stat. + 
Articolul 25(1)Furnizorul are obligația de a supraveghea permanent ajutoarele de minimis acordate, aflate în derulare, și de a dispune măsurile care se impun în cazul încălcării condițiilor impuse prin prezenta schemă sau prin legislația națională ori europeană aplicabilă la momentul respectiv.(2)Furnizorul are obligația de a transmite Consiliului Concurenței, în formatul și în termenul prevăzut de Regulamentul privind procedurile de monitorizare a ajutoarelor de stat*6), toate datele și informațiile necesare pentru monitorizarea ajutoarelor de minimis la nivel național.––––*6) Regulamentul privind procedurile de monitorizare a ajutoarelor de stat, pus în aplicare prin Ordinul președintelui Consiliului Concurenței nr. 175/2007, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 436 din 28 iunie 2007.(3)În cazul în care există îndoieli serioase cu privire la datele transmise de către furnizor, Consiliul Concurenței poate să solicite date și informații suplimentare și, după caz, să facă verificări la fața locului.(4)În cazul în care furnizorul nu are date definitive privind valoarea ajutorului de minimis, acesta va transmite valori estimative.(5)Erorile constatate de furnizor și corecțiile legale, anulări, recalculări, recuperări, rambursări, se raportează până la data de 31 martie a anului următor anului de raportare.(6)Furnizorul va transmite spre informare Consiliului Concurenței prezenta schemă în termen de 15 zile de la data adoptării acesteia, conform art. 6 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 117/2006 privind procedurile naționale în domeniul ajutorului de stat, aprobată cu modificări prin Legea nr. 137/2007.
 + 
Articolul 26Pe baza unei cereri scrise, furnizorul va transmite Comisiei Europene, prin intermediul Consiliului Concurenței, în termen de 20 de zile lucrătoare sau în termenul fixat în cerere, toate informațiile pe care Comisia Europeană le consideră necesare pentru evaluarea respectării condițiilor acestei scheme de ajutor de minimis. + 
Articolul 27Administratorul prezentei scheme are obligația de a pune la dispoziția furnizorului de ajutor de minimis, în formatul și în termenul solicitat de acesta, toate datele și informațiile necesare în vederea îndeplinirii procedurilor de raportare și monitorizare ce cad în sarcina furnizorului conform art. 23, 24, 25 și 26.

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x