Informatii Document
Emitent: ORGANIZATIA MARITIMA INTERNATIONALA
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 224 bis din 2 aprilie 2015
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act | |
Nu exista actiuni induse de acest act | |
Acte referite de acest act: | |
Acte care fac referire la acest act: | |
Notă …
*) Aprobată de Legea nr. 17 din 3 martie 2015 publicată în Monitorul Oficial al României nr. 224 din 02 aprilie 2015.ADUNAREA,AMINTIND articolul 15(j) al Convenției privind crearea Organizației Maritime Internaționale referitor la funcțiile Adunării în legătură cu regulile și liniile directoare privind siguranța maritimă,NOTÂND faptul că unitățile mobile de foraj marin continuă să fie deplasate și operate la nivel internațional,RECUNOSCÂND faptul că criteriile de proiectare pentru astfel de unități sunt adesea destul de diferite față de cele ale navelor clasice și că, în virtutea acestui lucru, convențiile internaționale (cum ar fi Convenția internațională din 1974 pentru ocrotirea vieții omenești pe mare, așa cum a fost amendată, și Convenția internațională din 1966 asupra liniilor de încărcare, așa cum a fost amendată) nu pot fi aplicate în cazul unităților mobile de foraj marin,AMINTIND ÎN PLUS că, atunci când Codul pentru construcția și echipamentul unităților mobile de foraj marin (Codul MODU) a fost adoptat în 1979 prin rezoluția A.414(XI), s-a recunoscut faptul că tehnologiile de proiectare a unităților de foraj marin au evoluat rapid și că au fost introduse noi caracteristice ale unităților de foraj marin cu scopul de a îmbunătăți standardele tehnice și de siguranță,AMINTIND, DE ASEMENEA, adoptarea Codului din 1989 pentru construcția și echipamentul unităților mobile de foraj marin (Codul MODU), care înlocuiește Codul MODU 1979, prin rezoluția A.649(16), ca urmare a producerii unor incidente tragice în care au fost implicate MODU care au scos în evidență necesitatea unei revizuiri a standardelor internaționale privind siguranța elaborate de către Organizație,NOTÂND faptul că, după adoptarea Codului MODU 1989, OACI a adoptat amendamente la Convenția privind Aviația Civilă Internațională, care au impact asupra prevederilor din Codul MODU 1989 privind instalațiile pentru elicoptere; și că Organizația a adoptat de atunci o serie de amendamente la regulile SOLAS, la care se face trimitere în Codul MODU 1989,ȚINÂND SEAMA de recomandarea făcută de Comitetul de siguranță maritimă la cea de-a optzeci și șasea sesiune a sa,1.ADOPTĂ Codul din 2009 pentru construcția și echipamentul unităților mobile de foraj marin (Codul MODU 2009), prezentat în anexa la prezenta rezoluție, care înlocuiește Codul MODU 1989 existent adoptat prin rezoluția A.649(16), în cazul unităților mobile de foraj marin a căror chilă s-a pus sau care au fost într-un stadiu echivalent de construcție la 1 ianuarie 2012 sau după această dată; … 2.INVITĂ Guvernele interesate să:(a)ia măsurile adecvate pentru a pune în aplicare Codul MODU 2009; … (b)considere Codul ca fiind un echivalent, în scopul aplicării la unitățile mobile de foraj marin, la cerințele tehnice ale convențiilor specificate în alineatul al treilea din preambul; și … … (c)să informeze Organizația cu privire la măsurile luate în acest sens;3.AUTORIZEAZĂ Comitetul de siguranță maritimă să modifice Codul MODU 2009 dacă este necesar, ținând cont de inovațiile în domeniul proiectării și tehnologiei, în consultare cu organizațiile competente. … … +
Anexa 1CODUL MODUpentru construcția și echipamentul unităților mobile de foraj marin