REZOLUTIE nr. 158(78) din 20 mai 2004

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 25/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: ACT INTERNATIONAL
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 153 din 12 martie 2009
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAREZOLUTIE 134 12/12/2002
ActulREFERIRE LAREZOLUTIE 133 12/12/2002
ActulREFERIRE LACONVENTIE 01/11/1974
ANEXA 1REFERIRE LAREZOLUTIE 133 12/12/2002 ANEXA 1
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulCONTINUT DEORDIN 183 24/02/2009

privind adoptarea amendamentelor la Prevederile tehnice pentru mijloacele de acces pentru inspecţii



Comitetul pentru Siguranţa Maritimă,amintind art. 28(b) al Convenţiei privind crearea Organizaţiei Maritime Internaţionale referitor la funcţiile comitetului,notând Prevederile tehnice pentru mijloacele de acces pentru inspecţii (denumite în continuare Prevederi tehnice), adoptate prin Rezoluţia MSC.133(76), care sunt obligatorii sub Convenţia SOLAS – regula II-1/3-6 – Accesul la şi în spaţiile din zona de marfă a petrolierelor şi vrachierelor, adoptată prin Rezoluţia MSC.134(76),recunoscând preocupările exprimate referitoare la problemele care ar putea apărea la punerea în aplicare a cerinţelor Prevederilor tehnice,notând, de asemenea, amendamentele la regula II-1/3-6 sus-menţionată din Convenţia SOLAS, adoptate prin Rezoluţia MSC.151(78) pentru a răspunde acestor preocupări,luând în considerare, la cea de-a şaptezeci şi opta sesiune a sa, amendamentele la Prevederile tehnice, care au fost pregătite şi difuzate în conformitate cu art. VIII, şi la regula II-1/3-6 din Convenţia SOLAS 1974 (denumită în continuare Convenţia),1. adoptă amendamentele la Prevederile tehnice, al căror text este redat în anexa la prezenta rezoluţie;2. decide, în conformitate cu art. VIII (b) (vi) (2) (bb) din Convenţie, că aceste amendamente vor fi considerate ca fiind acceptate la 1 iulie 2005, cu excepţia cazului în care înainte de această dată mai mult de o treime din numărul guvernelor contractante la Convenţie sau guvernele contractante ale căror flote comerciale reprezintă în total nu mai puţin de 50% din tonajul brut al flotei comerciale mondiale vor fi notificat obiecţiile lor la amendamente;3. invită guvernele contractante la Convenţia SOLAS să noteze că, în conformitate cu art. VIII (b)(vii) (2) din Convenţie, amendamentele intră în vigoare la 1 ianuarie 2006, după acceptarea lor în conformitate cu paragraful 2 de mai sus;4. solicită secretarului general să transmită tuturor guvernelor contractante la Convenţie copii certificate ale prezentei rezoluţii şi ale textului Prevederilor tehnice conţinute în anexă;5. solicită în plus secretarului general să transmită copii ale acestei rezoluţii şi ale anexei sale tuturor membrilor Organizaţiei care nu sunt guverne contractante la Convenţie. + 
Anexa la Rezoluţia MSC. 158(78)AMENDAMENTEla Prevederile tehnice pentru mijloacele de acces pentru inspecţii[Rezoluţia MSC. 133(76)]1. Textul existent al Prevederilor tehnice pentru mijloacele de acces pentru inspecţii este înlocuit cu următorul:"1. Introducere1.1. De mult timp s-a recunoscut faptul că singurul mod de a garanta că starea tehnică a construcţiei navei este menţinută conform cerinţelor aplicabile este acela de a inspecta în mod regulat toate elementele sale pe toată durata lor de exploatare. Acest mod va asigura faptul că aceste elemente nu prezintă deteriorări, cum ar fi fisuri, flambaj sau deformare, datorate coroziunii, supraîncărcării sau şocurilor, şi că reducerea grosimii se află în limitele stabilite. Prevederea mijloacelor de acces corespunzătoare la structura corpului navei în scopul efectuării inspecţiilor generale şi amănunţite şi inspecţiilor de control este esenţială, iar aceste mijloace ar trebui să fie luate în considerare şi prevăzute în stadiul de proiectare a navei.1.2. Navele ar trebui să fie proiectate şi construite ţinându-se seama de modul în care ele vor fi supravegheate de către inspectorii statului pavilionului şi inspectorii societăţii de clasificare în timpul exploatării lor şi de modul în care membrii echipajului vor putea monitoriza starea tehnică a navei. Fără acces adecvat, starea tehnică a structurii navei se poate deteriora fără a se descoperi acest fapt şi pot apărea defecţiuni majore ale structurii. Se cere o abordare globală în ceea ce priveşte proiectarea şi întreţinerea, pentru a acoperi întreaga durată de viaţă proiectată a navei.1.3. Pentru a rezolva această problemă, Organizaţia a elaborat prezentele prevederi tehnice pentru mijloacele de acces pentru inspecţii (denumite în continuare Prevederi tehnice), destinate facilitării inspecţiilor amănunţite şi efectuării măsurătorilor de grosime la structura navei menţionate în regula II-1/3-6 din Convenţia SOLAS cu privire la accesul la şi în interiorul spaţiilor din zona de marfă a petrolierelor şi vrachierelor, precum şi în prova acestor spaţii. Prevederile tehnice nu se aplică tancurilor de marfă ale navelor-cisternă pentru transportul combinat al hidrocarburilor/produselor chimice, care se conformează prevederilor Codului IBC.1.4. Se preferă mijloacele de acces permanente, care sunt proiectate a fi părţi integrante ale structurii navei; administraţiile pot permite abateri rezonabile pentru a facilita astfel de proiecte.2. DefiniţiiÎn scopul prezentelor prevederi tehnice, următoarele definiţii se aplică suplimentar faţă de cele prevăzute în Convenţia SOLAS 1974, aşa cum a fost amendată, şi în Rezoluţia A.744(18), aşa cum a fost amendată:.1 treaptă de scară verticală înseamnă treapta unei scări verticale sau o treaptă pe o suprafaţă verticală;.2 treaptă de scară înclinată înseamnă treapta unei scări înclinate sau o treaptă pentru o deschidere a unui acces vertical;.3 lungimea unei scări înclinate înseamnă lungimea reală a vangurilor unei scări înclinate. Pentru scările verticale aceasta înseamnă distanţa dintre platforme;.4 stringher înseamnă:.1 cadrul unei scări; sau.2 un element de osatură întărită sub formă de placă orizontală fixată pe bordaj, pe pereţii transversali şi/sau pereţii longitudinali ai spaţiului. Pentru tancurile de balast cu o lăţime mai mică de 5 m, care constituie spaţiile din dublu bordaj, placa orizontală este considerată stringher şi un mijloc de acces permanent longitudinal, dacă aceasta asigură o trecere continuă cu o lăţime de 600 mm sau mai mult în lungul coastelor sau întăriturilor de pe bordaj ori de pe peretele longitudinal. Deschiderile practicate în stringherul care serveşte drept mijloc de acces permanent trebuie să fie prevăzute cu bare de protecţie sau capace de tip grilaj, pentru a se asigura trecerea în siguranţă pe stringher sau accesul în siguranţă la fiecare coastă întărită;.5 scară verticală înseamnă o scară al cărei unghi de înclinare este cuprins între 70° şi 90°. O scară verticală nu trebuie să fie deplasată cu mai mult de 2° faţă de unghiul său de înclinare;.6 obstacole la plafon înseamnă structura punţii sau a stringherului, care cuprinde întăriturile de deasupra mijloacelor de acces;.7 distanţa sub învelişul punţii înseamnă distanţa sub tabla punţii;.8 puntea transversală înseamnă zona transversală a punţii principale, situată spre interior, care se află între ramele gurilor de magazie.3. Prevederi tehnice3.1. Elementele structurale care fac obiectul inspecţiilor amănunţite şi al măsurătorilor de grosime ale structurii navei, menţionate în regula II-1/3-6 din Convenţia SOLAS, cu excepţia celor din spaţiile dublu fundului, trebuie să fie prevăzute cu mijloace de acces permanente în volumul specificat în tabelele 1 şi 2, după caz. Pentru petroliere şi tancurile de balast laterale ale mineralierelor, se pot utiliza metode alternative aprobate în combinaţie cu mijloacele de acces permanente instalate, cu condiţia ca structura să permită utilizarea lor eficientă şi în siguranţă.3.2. Mijloacele de acces permanente ar trebui, în măsura în care este posibil, să facă parte integrantă din structura navei, fapt ce va garanta robusteţea lor şi, în acelaşi timp, va contribui la rezistenţa generală a structurii navei.3.3. Dacă sunt instalate coridoare de trecere situate la înălţime, care formează tronsoane ale mijloacelor de acces permanente, atunci acestea trebuie să aibă o lăţime liberă minimă de 600 mm, cu excepţia zonelor din dreptul coastelor întărite, unde lăţimea liberă minimă poate fi redusă până la 450 mm, şi trebuie să fie prevăzute, pe partea lor deschisă, cu balustrade pe toată lungimea acestora. Structurile înclinate ale navei, care fac parte din mijlocul de acces, trebuie să fie antiderapante. Balustradele trebuie să aibă o înălţime de 1.000 mm, să se compună dintr-o mână curentă şi o bară intermediară la înălţimea de 500 mm şi să fie o construcţie solidă. Bastoanele de balustradă trebuie să se afle la o distanţă de cel mult 3 m unele faţă de altele.3.4. Accesul la mijloacele de acces permanente şi la deschiderile verticale care pornesc de la fundul navei trebuie să se asigure prin mijloace uşor accesibile, precum: coridoare, scări sau trepte de scară înclinată. Treptele de scară înclinată trebuie să fie prevăzute cu limitator lateral pentru picioare. Dacă treptele de scară verticală sunt instalate pe o suprafaţă verticală, distanţa dintre centrul treptei până la această suprafaţă trebuie să fie de cel puţin 150 mm. Dacă sunt prevăzute guri de vizitare verticale amplasate la o înălţime mai mare de 600 mm peste nivelul de trecere, atunci accesul la acestea trebuie să fie facilitat cu ajutorul unor trepte de scară înclinată, mânere şi platforme în ambele părţi.3.5. Scările permanente înclinate trebuie să fie înclinate la un unghi mai mic de 70°. Nu trebuie să existe niciun obstacol pe o distanţă de 750 mm de la faţa scării înclinate, cu excepţia faptului că în dreptul unei deschideri această distanţă poate fi redusă până la 600 mm. Trebuie să fie prevăzute platforme de repaus cu dimensiuni adecvate, situate în mod normal la o înălţime maximă de 6 m. Scările şi mâinile curente trebuie să fie construite din oţel sau dintr-un material echivalent cu o rezistenţă şi rigiditate adecvate şi să fie fixate în mod sigur de structura tancului cu ajutorul montanţilor. Metoda de fixare şi lungimea montantului trebuie să fie alese astfel încât vibraţiile să fie reduse la minimum posibil. Scările din magaziile de marfă trebuie să fie proiectate şi dispuse astfel încât să nu se complice manipularea încărcăturii şi să fie redus la minimum riscul de avariere a acestora de către mijloacele de manipulare a încărcăturii.3.6. Lăţimea între vangurile scărilor înclinate nu trebuie să fie mai mică de 400 mm. Treptele de scară înclinată trebuie să fie egal distanţate între ele, iar spaţiul dintre acestea, măsurat pe verticală, trebuie să fie cuprins între 200 mm şi 300 mm. Atunci când se utilizează oţelul, treptele de scară înclinată trebuie să fie formate din două bare cu secţiune pătrată, care nu este mai mică de 22×22 mm, fixate astfel încât să formeze o treaptă orizontală, iar marginile barelor să fie îndreptate în sus. Treptele de scară înclinată trebuie să treacă prin vangurile scării şi să fie fixate de acestea prin sudură continuă pe ambele părţi. Toate scările înclinate trebuie să fie prevăzute pe ambele părţi cu mâini curente dintr-o construcţie solidă, instalate la o distanţă convenabilă deasupra treptelor.3.7. Pentru scările verticale sau scările în spirală, lăţimea şi modul de construcţie ar trebui să fie în conformitate cu standardele internaţionale sau naţionale, acceptate de Administraţie.3.8. Scările portabile, care nu se fixează, nu trebuie să aibă o lungime mai mare de 5 m.3.9. Mijloacele de acces alternative includ următoarele dispozitive, fără a se limita însă la acestea:.1 braţ hidraulic prevăzut cu o bază stabilă;.2 platformă de ridicare cu cablu;.3 eşafodaje;.4 plute pneumatice;.5 un braţ robotizat sau un vehicul telecomandat (ROV);.6 scări portabile cu o lungime mai mare de 5 m, care se pot utiliza numai dacă sunt prevăzute cu un dispozitiv mecanic pentru fixarea capătului superior al scării;.7 alte mijloace de acces, aprobate şi considerate acceptabile de către Administraţie.Mijloacele pentru utilizarea în siguranţă şi instalarea unor astfel de echipamente în spaţiile de la bordul navei, precum şi pentru introducerea şi scoaterea acestora trebuie să fie descrise clar în Manualul privind accesul la structura navei.3.10. Pentru accesul prin deschiderile orizontale, guri de magazii sau guri de vizitare, deschiderea liberă minimă nu trebuie să fie mai mică de 600 mm x 600 mm. Dacă accesul la o magazie de marfă se efectuează prin gura de magazie pentru marfă, partea de sus a scării trebuie să fie amplasată cât se poate de aproape de rama gurii de magazie. Ramele gurii de magazie pe unde se face accesul, care au o înălţime mai mare de 900 mm, trebuie, de asemenea, să aibă trepte pe partea exterioară, în dreptul scării.3.11. Pentru accesul prin deschiderile verticale sau prin gurile de vizitare practicate prin pereţii de ruliu, varange, carlingi şi coaste întărite, care asigură traversarea spaţiilor pe toată lungimea şi pe toată lăţimea lor, deschiderea minimă nu trebuie să fie mai mică de 600 mm x 800 mm şi trebuie să fie situată la o înălţime de cel mult 600 mm, pornind de la nivelul de trecere, excepţie făcând cazurile în care sunt prevăzute grilaje sau alte puncte de sprijin pentru picioare.3.12. În cazul petrolierelor al căror deadweight este mai mic de 5.000 tone, Administraţia poate aproba, în circumstanţe speciale, dimensiuni mai mici pentru deschiderile prevăzute la alin. 3.10 şi 3.11, dacă se poate demonstra, spre convingerea Administraţiei, că este posibil să se treacă prin aceste deschideri sau să fie evacuată o persoană rănită.3.13. În cazul vrachierelor, scările de acces la magaziile de marfă şi la alte spaţii trebuie să fie astfel:.1 Dacă distanţa măsurată pe verticală între suprafaţa superioară a punţilor adiacente sau între punte şi fundul spaţiului de marfă nu este mai mare de 6 m, fie o scară verticală, fie o scară înclinată..2 Dacă distanţa măsurată pe verticală între suprafaţa superioară a punţilor adiacente sau între punte şi fundul spaţiului de marfă este mai mare de 6 m, o scară înclinată ori o serie de scări înclinate la o extremitate a magaziei, cu excepţia porţiunii celei mai de sus de 2,5 m a spaţiului de marfă, măsurată sub obstacolele la plafon, şi a porţiunii celei mai de jos de 6 m, care pot avea scări verticale, cu condiţia ca partea verticală a scării/scărilor înclinate care se conectează cu scările verticale să nu fie mai mică de 2,5 m.Al doilea mijloc de acces de la cealaltă extremitate a magaziei de marfă poate fi format dintr-o serie de scări verticale decalate, care ar trebui să cuprindă una sau mai multe platforme, care fac legătura între scările verticale, aflate una faţă de alta la o distanţă măsurată pe verticală nu mai mare de 6 m şi amplasate pe o parte a scării. Tronsoanele adiacente ale scării ar trebui să fie decalate în lateral unele faţă de altele, pe o distanţă cel puţin egală cu lăţimea scării. Tronsonul de intrare cel mai de sus al scării, care dă direct pe o magazie de marfă, ar trebui să fie vertical pe o distanţă de 2,5 m, măsurată sub obstacolele la plafon, şi să fie conectat la platforma de legătură cu scara..3 O scară verticală poate fi utilizată ca un mijloc de acces la tancurile din partea de sus, dacă distanţa, măsurată pe verticală, între punte şi mijlocul de acces longitudinal în tanc sau stringher ori fundul spaţiului aflat imediat sub intrare este mai mică sau egală cu 6 m. Tronsonul cel mai de sus, de intrare de pe punte, al scării verticale a tancului ar trebui să fie vertical pe o distanţă de 2,5 m, măsurată sub obstacolele la plafon, şi să cuprindă o platformă de legătură cu scara, în afară de cazul în care punctul său inferior se găseşte la nivelul mijlocului de acces longitudinal, al stringherului sau fundului, în limitele distanţei verticale, situaţie în care acesta ar trebui să fie decalat în raport cu scara verticală..4 Cu excepţia cazurilor considerate admisibile în alin. 3 de mai sus, o scară înclinată sau o combinaţie de scări ar trebui să se utilizeze pentru accesul într-un tanc sau într-un spaţiu, dacă distanţa măsurată pe verticală este mai mare de 6 m între punte şi un stringher situat imediat sub intrare, între stringheri sau între punte ori un stringher şi fundul spaţiului situat imediat sub intrare..5 În cazul alin. 4 de mai sus, tronsonul cel mai de sus, de intrare de pe punte, al scării ar trebui să fie vertical, pe o distanţă de 2,5 m sub obstacolele la plafon, şi să fie conectat la o platformă de repaus şi continuat cu o scară înclinată. Lungimea unei scări înclinate ar trebui să nu fie mai mare de 9 m, iar înălţimea măsurată pe verticală ar trebui, în mod normal, să nu fie mai mare de 6 m. Tronsonul din partea cea mai de jos a scărilor poate fi vertical pe o distanţă care să nu fie mai mică de 2,5 m..6 În spaţiile din dublu bordaj cu o lăţime mai mică de 2,5 m, accesul poate fi făcut prin intermediul scărilor verticale care cuprind una sau mai multe platforme de legătură cu scara, aflate la o distanţă una faţă de alta, măsurată pe verticală, nu mai mare de 6 m şi amplasate pe o parte a scării. Tronsoanele adiacente ale scării ar trebui să fie decalate în lateral unele faţă de altele, la o distanţă egală cel puţin cu lăţimea scării..7 O scară în formă de spirală este considerată acceptabilă ca o alternativă pentru scările înclinate. În această privinţă, partea cea mai de sus, cu o lungime de 2,5 m, poate continua să fie cuprinsă în scara în formă de spirală şi nu este necesar să fie schimbată în scară verticală.3.14. Tronsonul cel mai de sus, de intrare de pe punte, al unei scări verticale care asigură accesul într-un tanc ar trebui să fie vertical pe o distanţă de 2,5 m, măsurată sub obstacolele la plafon, şi trebuie să cuprindă o platformă de legătură cu scara, amplasată pe o parte a scării verticale. Scara verticală poate fi amplasată la o distanţă cuprinsă între 1,6 şi 3 m sub structura punţii, dacă punctul inferior al acesteia se află la nivelul unui mijloc de acces permanent longitudinal sau transversal.Tabelul 1 – Mijloace de acces pentru tancurile de balast şi de marfă ale petrolierelor

*Font 9*
 
1. Tancuri de apă de balast, cu excepţia
celor care sunt descrise în coloana din
dreapta, şi tancuri de hidrocarburi marfă

2. Tancuri laterale de apă de balast cu o
lăţime mai mică de 5 m, care formează spa-
ţiile din dublu bordaj şi secţiunile lor de
gurnă
Accesul la structurile de sub punte şi la structurile verticale
1.1. La tancurile la care înălţimea este
mai mare sau egală cu 6 m şi care conţin
structuri interne trebuie să fie prevăzute
mijloace de acces permanente în conformi-
tate cu alin. .1-.6 de mai jos:
.1 mijloace de acces permanente transver-
sale dintr-un bord în celălalt, continue,
amenajate la fiecare perete transversal,
pe partea suprafeţei cu întărituri,
amplasate la o distanţă minimă de 1,6 m şi
maximă de 3 m sub învelişul punţii;
.2 cel puţin un mijloc de acces permanent
longitudinal pe fiecare parte a tancului.
Unul dintre aceste mijloace de acces
trebuie să fie amplasat la o distanţă
minimă de 1,6 m şi maximă de 6 m sub
învelişul punţii, iar celălalt trebuie să
fie amplasat la o distanţă minimă de 1,6m
şi maximă de 3 m sub învelişul punţii;
.3 acces între mijloacele de acces speci-
ficate la alin. .1 şi .2 şi de la puntea
principală la accesul specificat la alin.
.1 sau .2;
.4 trebuie să fie prevăzute mijloace de
acces permanente longitudinale continue,
care sunt integrate în elementul de
structură de pe suprafaţa cu întărituri a
unui perete longitudinal şi aliniate, în
măsura în care este posibil, cu traversele
orizontale ale pereţilor transversali,
pentru a accede la coastele întărite, în
afară de cazul în care pe platforma cea
mai de sus sunt montate elemente permanen-
te pentru a servi ca mijloace alternative,
astfel cum sunt definite la alin. 3.9 din
Prevederile tehnice, pentru efectuarea
inspecţiilor la înălţimi intermediare;
.5 la navele care au antretoaze situate la
o distanţă mai mare sau egală cu 6 m
deasupra fundului tancului, un mijloc de
acces transversal permanent amplasat pe
aceste antretoaze, care permite inspecta-
rea guseelor antiflambaj pe ambele laturi
ale tancului, cu acces de pe unul dintre
mijloacele de acces permanente longitudi-
nale, prevăzute la alin. 4; şi
.6 la navele de mici dimensiuni pot fi
prevăzute mijloace alternative, astfel
cum sunt definite la alin. 3.9 din
Prevederile tehnice,care să le înlocuiască
pe cele care sunt prevăzute la alin. 4
pentru tancurile de hidrocarburi marfă,
a căror înălţime este mai mică de 17 m.
2.1. La spaţiile din dublu bordaj situate
deasupra punctului de racordare superior al
secţiunilor de gurnă trebuie să fie prevă-
zute mijloace de acces permanente,în confor-
mitate cu alin. .1-.3 de mai jos:
.1 dacă distanţa măsurată pe verticală
dintre stringherul orizontal cel mai de sus
şi învelişul punţii este mai mare sau egală
cu 6 m, atunci trebuie să fie prevăzut un
mijloc de acces permanent longitudinal,
continuu, pe toată lungimea tancului, care
permite trecerea prin coastele întărite,
amplasat la o distanţă minimă de 1,6 m şi
maximă de 3 m sub învelişul punţii, cu o
scară verticală de acces la fiecare extre-
mitate a tancului;
.2 mijloace de acces permanente longitudi-
nale, continue, care sunt integrate în
structură, la o distanţă măsurată pe
verticală maximă de 6 m unele faţă de
altele;
.3 stringherii trebuie, în măsura în care
este posibil, să fie în aliniament cu
traversele orizontale ale pereţilor
transversali.

1.2. La tancurile a căror înălţime este mai
mică de 6 m, se pot utiliza, în locul
mijloacelor de acces permanente, mijloace
de acces alternative, aşa cum sunt definite
la alin. 3.9 din Prevederile tehnice, sau
mijloace portabile.

2.2. Pentru secţiunile de gurnă a căror
înălţime măsurată de la fundul tancului până
la punctul de racordare superior este mai
mare sau egală cu 6 m, trebuie să fie pre-
văzut un mijloc de acces permanent longitu-
dinal, continuu, pe toată lungimea tancului.
Acesta trebuie să fie accesibil prin inter-
mediul unor mijloace de acces pe verticală
permanente, situate la fiecare extremitate a
tancului.
2.2.1. Mijloacele de acces permanente
longitudinale, continue, pot fi instalate la
o distanţă minimă de 1,6 m şi maximă de 3 m
faţă de partea superioară a secţiunii de
gurnă. În acest caz, poate fi utilizată o
platformă care să prelungească mijlocul de
acces permanent longitudinal, continuu, în
dreptul coastei întărite, pentru a permite
accesul la zonele critice de structură
identificate.
2.2.2. Alternativ, pot fi instalate mijloa-
ce de acces permanente longitudinale,
continue, la o distanţă minimă de 1,2 m sub
partea superioară a spaţiului liber al
coastei întărite, permiţând, de asemenea,
utilizarea de mijloace de acces portabile
pentru a atinge zonele critice de structură
identificate.
Tancurile din picul prova
1.3. La tancurile din picul prova care au o
adâncime, la planul diametral al peretelui
de coliziune, mai mare sau egală cu 6 m,
trebuie să fie prevăzut un mijloc de acces
corespunzător pentru accesul în zonele
critice, cum ar fi structura de sub punte,
stringherii, peretele de coliziune şi
structura bordajului.
1.3.1. Stringherii amplasaţi la o distanţă
măsurată pe verticală mai mică de 6 m faţă
de învelişul punţii sau un stringher ampla-
sat imediat deasupra sunt consideraţi că
asigură un acces corespunzător în combi-
naţie cu mijloacele de acces portabile.
1.3.2. Dacă distanţa măsurată pe verticală
între învelişul punţii şi stringheri,
stringheri sau stringherul cel mai de jos
şi fundul tancului este mai mare sau egală
cu 6 m, atunci trebuie să fie prevăzute
mijloace de acces alternative, astfel cum
sunt definite în alin. 3.9 din Prevederile
tehnice.
2.3. Dacă înălţimea, menţionată la alin.
2.2, este mai mică de 6 m, pot fi utilizate
în locul mijloacelor de acces permanente
mijloace alternative, astfel cum sunt defi-
nite la alin. 3.9 din Prevederile tehnice,
sau mijloace de acces portabile. Pentru a
facilita utilizarea mijloacelor de acces
alternative, ar trebui să fie practicate
deschideri aliniate prin stringherii
orizontali.
Deschiderile trebuie să aibă un diametru
adecvat şi să fie prevăzute cu grilaje de
protecţie corespunzătoare.

Tabelul 2 – Mijloace de acces pentru vrachiere*)__________Notă *) La mineraliere, mijloacele permanente de acces trebuie să fie prevăzute în conformitate cu secţiunile aplicabile din tabelele 1 şi 2.

*Font 9*
 
1. Magazii de marfă 2. Tancuri de balast
Accesul la structura de sub punte
1.1. Trebuie să fie instalate mijloace de
acces permanente pentru a asigura accesul
la structura plafonului la ambele părţi ale
punţii transversale şi în vecinătatea
planului diametral. Fiecare mijloc de acces
trebuie să fie accesibil de la accesul în
magazia de marfă sau direct de pe puntea
principală şi să fie amplasat la o distanţă
minimă de 1,6 m şi maximă de 3 m sub punte.
1.2. Un mijloc de acces permanent transver-
sal, dintr-un bord în altul, instalat pe
peretele transversal la o distanţă minimă
de 1,6 m şi maximă de 3 m sub învelişul
punţii transversale, este acceptat ca
echivalent pentru mijloacele de acces
prevăzute la alin. 1.1.
1.3. Accesul la mijloacele de acces perma-
nente, la structura plafonului punţii
transversale se poate face, de asemenea,
prin chesonul superior.
1.4. La navele care au pereţi transversali
cu chesoane superioare, la care se accede
de pe puntea principală şi care permit
inspectarea prin interior a tuturor coas-
telor şi tablelor, nu este necesar să se
prevadă un mijloc de acces permanent la
puntea transversală.

Tancuri superioare laterale
2.1. La fiecare tanc lateral superior a
cărui înălţime este mai mare sau egală cu 6
m trebuie să fie prevăzut un mijloc de acces
permanent longitudinal, continuu, pe toată
lungimea osaturii bordajului, amplasat la o
distanţă minimă de 1,6 m şi maximă de 3 m
sub punte, cu o scară verticală de acces în
vecinătatea fiecărui acces la acest tanc.
2.2. Dacă nicio gură de vizitare nu este
prevăzută prin traversa coastei-cadru la o
distanţă de cel mult 600 mm faţă de baza
tancului şi coastele-cadru au o înălţime mai
mare de 1 m în dreptul învelişului de bordaj
şi peretelui înclinat, atunci trebuie să fie
prevăzute trepte/mânere în scopul asigurării
accesului în deplină siguranţă pe deasupra
fiecărui cadru al osaturii întărite
transversale.
2.3. Trebuie să fie prevăzute 3 mijloace de
acces permanente, instalate în traveea din
extremitate şi în traveea mediană ale
fiecărui tanc; aceste mijloace de acces
trebuie să se întindă baza tancului până la
intersecţia peretelui înclinat cu grinda
gurii de magazie. Structura longitudinală
existentă, dacă este fixată pe peretele
înclinat al spaţiului, poate fi utilizată ca
parte a acestui mijloc de acces.
2.4. La tancurile superioare a căror înălţi-
me este mai mică de 6 m se pot utiliza, în
locul mijloacelor de acces permanente,
mijloace alternative, astfel cum sunt defi-
nite la alin. 3.9 din Prevederile tehnice,
sau mijloace portabile.
1.5. Alternativ, pot fi utilizate mijloa-
cele de acces mobile pentru accesul la
structura plafonului punţii transversale,
dacă distanţa măsurată pe verticală
deasupra plafonului tancului este mai mică
sau egală cu 17 m.
Accesul la structurile verticale Tancuri de gurnă
1.6. Trebuie să fie prevăzute mijloace de
acces pe verticală permanente în toate
magaziile de marfă şi să fie incluse în
structură pentru a permite inspectarea a
cel puţin 25% din numărul total de coaste
din magazie din babord şi tribord; aceste
mijloace de acces trebuie să fie distri-
buite în mod egal în magazie, inclusiv în
fiecare extremitate din dreptul pereţilor
transversali. Dar, în niciun caz, această
dispunere nu va conţine mai puţin de 3
mijloace de acces pe verticală permanente,
instalate în fiecare bord (extremităţile
prova şi pupa ale magaziei şi mijlocul
magaziei). Mijloacele de acces pe verticală
permanente, instalate între două coaste de
magazie adiacente, se iau în calcul în ceea
ce priveşte accesul la inspecţia ambelor
coaste de magazie. Un mijloc de acces
portabil poate fi utilizat pentru a avea
acces deasupra tablei înclinate a tancu-
rilor de balast de gurnă inferioare.
1.7. Suplimentar, trebuie să fie utilizate
mijloace de acces portabile sau mobile în
scopul accesului la celelalte coaste din
magazie până la guseele lor superioare şi
la pereţii transversali.
1.8. Pot fi utilizate, în locul mijloacelor
permanente cerute la alin. 1.6, mijloace de
acces portabile sau mobile, pentru a avea
acces la coastele din magazie până la
guseele lor superioare. Aceste mijloace de
acces trebuie să existe la bordul navei şi
trebuie să fie oricând gata pentru a fi
utilizate.
1.9. Scările verticale care permit accesul
la coastele de magazie trebuie să aibă o
lăţime de cel puţin 300 mm, măsurată între
vanguri.
1.10. În cazul construcţiei cu simplu bor-
daj, pentru inspecţia coastelor laterale,
se permite o singură scară verticală, cu o
lungime mai mare de 6 m.
1.11. În cazul construcţiei cu dublu bor-
daj, nu este necesar să se prevadă scări
verticale pentru inspectarea suprafeţei
magaziilor de marfă. Inspecţia acestor
structuri ar trebui să se facă din interi-
orul spaţiului de dublu corp.

2.5. La fiecare tanc de gurnă a cărui
înălţime este mai mare sau egală cu 6 m
trebuie să fie prevăzut un mijloc de acces
permanent longitudinal continuu pe toată
lungimea osaturii întărite a bordajului,
care este instalat la o distanţă minimă de
1,2 m sub partea de sus a deschiderii libere
a cadrului coastei întărite, şi o scară de
acces pe verticală, în apropierea fiecărui
acces la tanc.
2.5.1. La fiecare extremitate a tancului
trebuie să fie prevăzută o scară de acces
între mijlocul de acces permanent longitudi-
nal continuu şi fundul spaţiului.
2.5.2. Alternativ, mijlocul de acces perma-
nent longitudinal continuu poate fi amplasat
prin placa superioară a coastei întărite
deasupra deschiderii libere a cadrului
coastei întărite, la o distanţă minimă de
1,6 m sub învelişul punţii, dacă acest
amplasament favorizează o inspecţie mai
convenabilă a zonelor critice de structură.
Se poate folosi un cadru longitudinal drept
extensie a căii de acces.
2.5.3. Pentru vrachierele cu dublu bordaj,
mijloacele de acces permanente longitudina-
le, continue, pot fi instalate la o distanţă
de cel mult 6 m faţă de punctul de racordare
al gurnei, dacă acestea sunt utilizate în
combinaţie cu metode alternative care permit
accesul la punctul de racordare.
2.6. Dacă nu este prevăzută nicio gură de
vizitare prin traversa coastei-cadru la o
distanţă de cel mult 600 mm faţă de baza
tancului şi dacă inimile coastei-cadru au o
înălţime mai mare de 1 m în dreptul înveli-
şului de bordaj şi al peretelui înclinat,
atunci trebuie să fie prevăzute trepte/
mânere în scopul asigurării accesului în
deplină siguranţă pe deasupra fiecărui
cadru al osaturii transversale întărite.
2.7. Pentru tancurile de gurnă a căror înăl-
ţime este mai mică de 6 m, în locul mijloa-
celor de acces permanente se pot utiliza
mijloace alternative, astfel cum sunt defi-
nite la alin. 3.9 din Prevederile tehnice,
sau mijloace portabile. Trebuie să se
demonstreze că astfel de mijloace de acces
pot fi desfăşurate şi pot fi disponibile
imediat în zonele în care sunt necesare.
Tancuri din dublu bordaj
2.8. Trebuie să fie prevăzute mijloace de
acces permanente în conformitate cu secţiu-
nile aplicabile din tabelul 1.
Tancuri din picul prova
2.9. La tancurile din picul prova cu o
adâncime la planul diametral al peretelui de
de coliziune mai mare sau egală cu 6 m tre-
buie să fie prevăzut un mijloc de acces
corespunzător pentru accesul la zonele cri-
tice,precum osatura punţii,stringherii, pe-
retele de coliziune şi structura bordajului.
2.9.1. Stringherii care sunt situaţi la o
distanţă măsurată pe verticală mai mică de
6 m de la învelişul punţii sau un stringher
situat imediat deasupra sunt consideraţi că
permit un acces corespunzător în combinaţie
cu mijloace de acces portabile.
2.9.2. În cazul în care distanţa măsurată pe
verticală între învelişul punţii şi strin-
gheri, stringheri sau cel mai de jos strin-
gher şi fundul tancului este mai mare sau
egală cu 6 m, trebuie să fie prevăzute mij-
loace de acces alternative, astfel cum sunt
definite la alin. 3.9 din Prevederile
tehnice."

–-

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x