REZOLUȚIE MSC.444(99) din 24 mai 2018

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 12/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: ORGANIZATIA MARITIMA INTERNATIONALA
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 423 din 21 mai 2020
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAORDIN 283 21/01/2020
ActulREFERIRE LAREZOLUTIE 270 04/12/2008
ActulREFERIRE LAREZOLUTIE 270 04/12/2008 CAP. 1
ActulREFERIRE LAOG 53 19/08/1999 ART. 6
ActulREFERIRE LAOG 53 19/08/1999 ANEXA 4
ActulREFERIRE LACONVENTIE 05/04/1966
ART. 1REFERIRE LAOG 53 19/08/1999 ART. 6
ART. 3REFERIRE LAOG 53 19/08/1999 ART. 6
ART. 3REFERIRE LAOG 53 19/08/1999 ANEXA 4
ART. 4REFERIRE LAOG 53 19/08/1999 ART. 6
ART. 4REFERIRE LAOG 53 19/08/1999 ANEXA 4
ART. 5REFERIRE LAOG 53 19/08/1999 ART. 6
ART. 5REFERIRE LAOG 53 19/08/1999 ANEXA 4
ART. 6REFERIRE LAOG 53 19/08/1999 ANEXA 4
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulCONTINUT DEORDIN 283 21/01/2020
ActulREFERIT DEORDIN 283 21/01/2020





Notă
Conținută de ORDINUL nr. 283 din 21 ianuarie 2020, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 423 din 21 mai 2020.
Amendamente la partea A din Codul internațional din 2008 privind stabilitatea navei în starea intactă (Codul IS din 2008)Comitetul de siguranță maritimă,amintind articolul 28(b) al Convenției privind crearea Organizației Maritime Internaționale, referitor la funcțiile Comitetului,amintind, de asemenea, Rezoluția MSC.267(85) prin care a adoptat Codul internațional din 2008 privind stabilitatea navei în starea intactă („Codul IS din 2008“),amintind în plus Rezoluția MSC.414(97) prin care a adoptat amendamente la introducere și la partea A din Codul IS din 2008,luând notă de prevederile referitoare la procedura pentru amendamente la introducere și la partea A din Codul IS din 2008, menționate în paragraful (16).1 din regula I/3 din Protocolul din 1988 privind Convenția internațională din 1966 asupra liniilor de încărcare („Protocolul din 1988 asupra liniilor de încărcare“), așa cum a fost modificat prin Rezoluția MSC.270(85),recunoscând necesitatea includerii în Codul IS din 2008 a unor prevederi referitoare la nave care efectuează operațiuni de manevrare a ancorei, de ridicare și de remorcare, inclusiv remorcare de escortare,luând în considerare, la cea de-a nouăzeci și noua sesiune a sa, amendamentele la partea A din Codul IS din 2008, propuse și difuzate în conformitate cu paragraful 2(a) al articolului VI din Protocolul din 1988 asupra liniilor de încărcare,1adoptă, în conformitate cu paragraful 2(d) al articolului VI din Protocolul din 1988 asupra liniilor de încărcare, amendamentele la partea A din Codul IS din 2008, așa cum a fost amendat prin Rezoluția MSC.414(97), al căror text este prezentat în anexa la prezenta rezoluție;2este de acord că prezenta rezoluție și Rezoluția MSC.414(97) trebuie citite și interpretate împreună ca un singur instrument;3stabilește, în conformitate cu paragraful 2(f)(ii)(bb) al articolului VI din Protocolul din 1988 asupra liniilor de încărcare, că amendamentele menționate se vor considera ca fiind acceptate la 1 iulie 2019, cu excepția situației în care, înainte de această dată, mai mult de o treime din părțile la Protocolul din 1988 asupra liniilor de încărcare sau părțile ale căror flote comerciale reprezintă în total nu mai puțin decât 50% din totalul flotelor comerciale ale tuturor părților au notificat secretarului general al Organizației obiecțiile lor cu privire la amendamente;4invită părțile la Protocolul din 1988 asupra liniilor de încărcare să ia notă de faptul că, în conformitate cu paragraful 2(g)(ii) al articolului VI din Protocolul din 1988 asupra liniilor de încărcare, amendamentele vor intra în vigoare la 1 ianuarie 2020, după acceptarea lor în conformitate cu paragraful 3 de mai sus;5solicită secretarului general al Organizației, în aplicarea paragrafului 2(e) al articolului VI din Protocolul din 1988 asupra liniilor de încărcare, să transmită copii certificate ale prezentei rezoluții și ale textului amendamentelor conținut în anexă tuturor părților la Protocolul din 1988 asupra liniilor de încărcare;6solicită, de asemenea, secretarului general al Organizației să transmită copii ale acestei rezoluții și ale anexei sale membrilor Organizației care nu sunt părți la Protocolul din 1988 asupra liniilor de încărcare;7solicită în plus secretarului general să pregătească un text consolidat al amendamentelor adoptate prin prezenta rezoluție și Rezoluția MSC.414(97). + 
ANEXĂ
Amendamente la Codul internațional din 2008 privind stabilitatea navei în starea intactă (Codul IS din 2008)
[textul consolidat al amendamentelor adoptate prin rezoluțiile MSC.414(97) și MSC.444(99)]
 + 
INTRODUCERE
1Scop1Partea introductivă a paragrafului 1.2 este înlocuită cu următoarea:1.2Cu excepția cazului în care se specifică altfel, prezentul cod conține criteriile de stabilitate în stare intactă aplicabile navelor și altor vehicule marine cu lungimea mai mare sau egală cu 24 m, menționate mai jos. Codul oferă, de asemenea, criteriile de stabilitate în stare intactă aplicabile acelorași nave și vehicule marine atunci când efectuează anumite operațiuni:2În paragraful 1.2, după subparagraful .6 existent se introduc următoarele noi subparagrafe de la .7 la .9:.7nave care efectuează operațiuni de manevrare a ancorei;.8nave care efectuează operațiuni de remorcare portuară, costieră sau în larg, precum și operațiuni de escortare;.9.9 nave care efectuează operațiuni de ridicare;și subparagrafele rămase se renumerotează în consecință.2Definiții3După paragraful 2.26 existent se introduc următoarele paragrafe noi de la 2.27 la 2.31:2.27Navă care efectuează operațiuni de manevrare a ancorei înseamnă o navă care efectuează operațiuni de lansare, recuperare și repoziționare a ancorelor și parâmelor de acostare conexe ale platformelor sau ale altor nave. Forțele care intervin în manevrarea ancorei sunt în general asociate cu forța de tracțiune exercitată de vinci asupra cablului și pot include forțe verticale, transversale și longitudinale aplicate în punctul de remorcare și pe rola de ghidare pupa.2.28Navă care efectuează operațiuni de remorcare portuară înseamnă o navă care efectuează o operațiune destinată asistării navelor sau altor structuri plutitoare în ape adăpostite, în mod normal în timpul intrării în port sau părăsirii acestuia și pe durata operațiunilor de acostare sau plecare de la dană.2.29Navă care efectuează operațiuni de remorcare costieră sau în larg înseamnă o navă care efectuează o operațiune destinată asistării navelor sau altor structuri plutitoare, în afara apelor adăpostite, în care forțele asociate remorcajului sunt adesea o funcție de forța de tracțiune la punct fix a navei.*2.30Navă care efectuează operațiuni de ridicare înseamnă o navă care efectuează o operațiune care implică ridicarea sau coborârea obiectelor folosind forțe verticale cu ajutorul vinciurilor, al macaralelor, al cadrelor-A sau al altor dispozitive de ridicat. Navele de pescuit nu trebuie să fie incluse în această definiție.2.31Navă care efectuează operațiuni de escortare înseamnă o navă angajată în mod specific în guvernarea, oprirea sau controlarea în orice alt mod a navei asistate, pe durata unei manevre obișnuite sau a unei manevre de urgență, în timpul căreia forțele necesare guvernării sau opririi sunt generate de forțele hidrodinamice ce acționează asupra corpului navei și apendicelor sale și de forțele de împingere exercitate de unitățile de propulsie (a se vedea și figura 2.8-1).NOTE DE SUBSOL4Nota de subsol existentă la paragraful 2.29 se renumerotează ca nota de subsol 3, iar notele de subsol rămase se renumerotează în consecință*.* Aceste note de subsol sunt destinate doar ca referință și nu fac parte din amendamentele adoptate.

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x