Notă …
Conținută de ORDINUL nr. 1.244 din 5 septembrie 2019, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 776 din 25 septembrie 2019.
Amendamente la Convenția internațională din 1974 pentru ocrotirea vieții omenești pe mare, așa cum a fost amendată
Comitetul de siguranță maritimă amintind articolul 28(b) al Convenției privind crearea Organizației Maritime Internaționale referitor la funcțiile comitetului,amintind, de asemenea, articolul VIII(b) din Convenția internațională din 1974 pentru ocrotirea vieții omenești pe mare, („Convenția“), referitor la procedura de amendare aplicabilă anexei la Convenție, altele decât dispozițiile prevăzute în capitolul 1,luând în considerare, în cadrul celei de-a nouăzeci și șasea sesiuni a sa, amendamentele la Convenție propuse și difuzate în conformitate cu articolul VIII(b)(i) din Convenție,1.adoptă, în conformitate cu articolul VIII(b)(iv) din Convenție, amendamentele la Convenție al căror text este prevăzut în anexa la prezenta rezoluție; … 2.stabilește, în conformitate cu articolul VIII(b)(vi)(2)(bb) din Convenție, că amendamentele menționate se vor considera ca fiind acceptate la 1 iulie 2019, cu excepția cazului în care până la această dată mai mult de o treime din guvernele contractante la Convenție sau guvernele contractante ale căror flote comerciale reprezintă nu mai puțin de 50% din tonajul brut al flotei comerciale mondiale au notificat secretarului general obiecțiile lor la aceste amendamente; … 3.invită guvernele contractante la Convenție să ia notă că, în conformitate cu articolul VIII(b)(vii)(2) din Convenție, amendamentele vor intra în vigoare la 1 ianuarie 2020, după acceptarea lor în conformitate cu paragraful 2 de mai sus; … 4.solicită secretarului general, în conformitate cu articolul VIII(b)(v) din Convenție, să transmită copii certificate ale prezentei rezoluții și ale textului amendamentelor cuprinse în anexă tuturor guvernelor contractante la Convenție; … 5.solicită, de asemenea, secretarului general să transmită copii ale acestei rezoluții și ale anexei sale membrilor Organizației care nu sunt guverne contractante la Convenție. … +
ANEXĂ la Rezoluția MSC.404(96)
Amendamente la Convenția internațională din 1974 pentru ocrotirea vieții omenești pe mare, așa cum a fost amendată +
Capitolul II-2CONSTRUCȚIE – PROTECȚIA CONTRA INCENDIULUI, DETECTAREA ȘI STINGEREA INCENDIULUI +
Partea AGENERALITĂȚI +
Regula 3 – Definiții1.Se adaugă noi paragrafe, după paragraful existent 56:57. Zona de aterizare a elicopterului este o zonă pe o navă destinată aterizării ocazionale sau de urgență a elicopterelor, dar care nu a fost proiectată pentru operațiuni de rutină ale elicopterelor. … 58.Zona de ridicare cu vinciul este o zonă de preluare prevăzută pentru transferul personalului sau al proviziilor cu elicopterul spre sau de pe navă, în timp ce elicopterul este în zbor staționar deasupra punții. … … +
PARTEA D EVACUAREA +
Regula 13 – Mijloace de evacuare2.După paragraful existent 3.2.6.2 se adaugă următoarele noi paragrafe:3.2.7.Analiza evacuării pentru navele de pasageri3.2.7.1.Căile de evacuare trebuie să fie evaluate printr-o analiză privind evacuarea, făcută încă din primele etape de proiectare. Această analiză trebuie să se aplice la:.1navele de pasageri ro-ro construite la sau după 1 iulie 1999; și … .2alte nave de pasageri construite la sau după 1 ianuarie 2020 care transportă mai mult de 36 de pasageri. … … 3.2.7.2.Analiza trebuie să servească la identificarea și eliminarea, pe cât posibil, a aglomerării care se poate produce în timpul unui abandon, datorită deplasării normale a pasagerilor și echipajului de-a lungul căilor de evacuare, incluzând posibilitatea ca echipajul să fie nevoit să se deplaseze de-a lungul acestor căi în direcție opusă deplasării pasagerilor. Suplimentar, analiza trebuie să servească la demonstrarea că măsurile luate în vederea evacuării sunt suficient de flexibile pentru a răspunde situației în care anumite căi de evacuare, posturi de adunare, posturi de îmbarcare sau ambarcațiuni de salvare nu pot fi utilizate ca urmare a unui accident. … … … 3.Paragraful 7.4 se elimină. … +
Partea GCERINȚE SPECIALE +
Regula 18 – Facilități pentru elicopter4.După paragraful existent 2.2 se adaugă un nou paragraf, 2.3, după cum urmează:2.3.Fără a aduce atingere cerințelor de la paragraful 2.2 de mai sus, navele construite la sau după 1 ianuarie 2020, având o zonă de aterizare pentru elicopter, trebuie prevăzute cu dispozitive de stingere a incendiilor cu spumă care respectă dispozițiile relevante ale capitolului 17 din Codul pentru instalațiile de protecție contra incendiului. … și paragrafele următoare se renumerotează în consecință. … 5.Paragraful renumerotat 2.4 se înlocuiește cu următorul text:2.4.Indiferent de cerințele paragrafului 2.2 sau 2.3 de mai sus, navele ro-ro de pasageri fără punți pentru elicoptere trebuie să respecte regula III/28. … … 6.După paragraful existent 5.1.5 se adaugă un nou paragraf, 5.1.6, după cum urmează:5.1.6.în locul cerințelor de la paragrafele 5.1.3 până la 5.1.5, pe navele construite la sau după 1 ianuarie 2020, având punte pentru elicopter, dispozitive de stingere a incendiilor cu spumă care respectă prevederile din Codul pentru instalațiile de protecție contra incendiului. … și paragrafele rămase sunt renumerotate în consecință. … +
Capitolul IIIMIJLOACE ȘI DISPOZITIVE DE SALVARE +
PARTEA A GENERALITĂȚI +
Regula 3 – Definiții7.După paragraful existent 24 se adaugă un nou paragraf, 25, după cum urmează:25.Cerințe pentru întreținerea, examinarea amănunțită, încercarea operațională, revizia generală și reparația înseamnă Cerințele pentru întreținerea, examinarea amănunțită, încercarea operațională, revizia generală și reparația bărcilor de salvare și a bărcilor de urgență, a instalațiilor de lansare la apă și a mecanismului de declanșare, adoptate de către Comitetul de siguranță maritimă al Organizației prin Rezoluția MSC.402(96), așa cum poate fi amendată de către Organizație, cu condiția ca aceste amendamente să fie adoptate, să fie puse în aplicare și să intre în vigoare în conformitate cu prevederile articolului VIII al prezentei convenții privind procedurile de amendare aplicabile anexei, altele decât capitolul I. … … +
PARTEA B CERINȚE APLICABILE NAVELOR ȘI MIJLOACELOR DE SALVARE +
Regula 20 – Pregătirea pentru funcționare, întreținere și inspecții8.Paragraful 3.1 existent se înlocuiește cu următorul text:3.1.Întreținerea, încercarea și inspecția mijloacelor de salvare trebuie să fie realizate într-un mod care să se acorde atenția cuvenită asigurării fiabilității acestor mijloace. … … 9.Paragraful 11 existent se înlocuiește cu următorul text:11.Întreținere, examinare amănunțită, încercare operațională, revizie generală și reparația bărcii de salvare, bărcii de urgență și bărcii rapide de urgență, instalațiilor de lansare la apă și a mecanismului de declanșare11.1Instalațiile de lansare la apă trebuie:.1să fie supuse unei examinări amănunțite la inspecțiile anuale cerute de regulile I/7 sau I/8, după caz; și … .2la încheierea examinării prevăzute la paragraful 11.1.1, să fie supuse unei încercări dinamice pentru verificarea frânei vinciului la viteza maximă de coborâre. Sarcina care trebuie aplicată trebuie să fie greutatea ambarcațiunii de salvare sau a bărcii de urgență fără persoanele aflate la bord, cu excepția faptului că, la intervale de cel puțin o dată la cinci ani, încercarea se efectuează cu o sarcină de probă egală cu de 1,1 ori greutatea ambarcațiunii de salvare sau a bărcii de urgență și cu efectivul complet de persoane și echipament. … … 11.2Mecanismul de declanșare a bărcii de salvare și a bărcii de urgență, inclusiv mecanismul de declanșare a bărcii de urgență rapide și dispozitivele de decuplare a bărcii de salvare lansate la apă prin cădere liberă:.1trebuie să fie supuse unei examinări amănunțite și unei încercări operaționale pe timpul inspecțiilor anuale cerute de regulile I/7 și I/8; … .2în cazul mecanismului de declanșare sub sarcină, trebuie să fie încercate operațional sub o sarcină de 1,1 ori greutatea totală a bărcii atunci când este încărcată cu efectivul complet de persoane și echipament, ori de câte ori mecanismul de declanșare este supus reviziei generale. O astfel de revizie generală și încercare operațională trebuie efectuată cel puțin o dată la cinci ani; și … .3prin derogare de la paragraful 11.2.2, încercările operaționale ale dispozitivelor de decuplare a bărcii de salvare lansate la apă prin cădere liberă trebuie să fie realizate fie prin lansare prin cădere liberă, numai cu echipajul de operare la bord, sau printr-un test, fără lansarea bărcii de salvare, efectuat pe baza Cerințelor pentru întreținere, examinare amănunțită, încercare operațională, revizie generală și reparație. … … 11.3Cârligele cu decuplare automată ale plutei de salvare lansate din grui trebuie să fie:.1supuse unei examinări amănunțite și unei încercări operaționale pe timpul inspecțiilor anuale cerute de regulile I/7 și I/8; și … .2încercate operațional sub o sarcină de 1,1 ori greutatea totală a plutei de salvare atunci când este încărcată cu efectivul complet de persoane și echipament, ori de câte ori cârligul cu decuplare automată este supus reviziei generale. O astfel de revizie generală și încercare operațională trebuie efectuată cel puțin o dată la cinci ani. … … 11.4Bărcile de salvare și bărcile de urgență, inclusiv bărcile rapide de urgență, trebuie să fie supuse unei examinări amănunțite și unei încercări operaționale pe timpul inspecțiilor anuale cerute de regulile I/7 și I/8. … 11.5Examinarea amănunțită, încercarea operațională și revizia generală cerute de paragrafele 11.1-11.4 și întreținerea și reparația echipamentelor menționate la paragrafele 11.1-11.4 trebuie să fie în conformitate cu Cerințele pentru întreținere, examinare amănunțită, încercare operațională, revizie generală și reparație, precum și cu instrucțiunile pentru întreținerea la bord, așa cum se cere prin regula 36. … … … ->