REZOLUȚIE MSC.403(96) din 19 mai 2016

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 10/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL TRANSPORTURILOR
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 758 din 18 septembrie 2019
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAORDIN 1243 05/09/2019
ActulFA IN LUCRULEGE 624 19/11/2002
ActulFA IN LUCRUCODUL FTP 05/12/2000
ActulREFERIRE LACODUL FTP 05/12/2000
ActulREFERIRE LACONVENTIE 01/11/1974
ActulREFERIRE LACONVENTIE 01/11/1974 ART. 8
ActulREFERIRE LACONVENTIE 06/03/1948 ART. 28
ART. 1REFERIRE LACODUL FTP 05/12/2000
ART. 1REFERIRE LACONVENTIE 01/11/1974 ART. 8
ART. 2REFERIRE LACONVENTIE 01/11/1974 ART. 8
ART. 3REFERIRE LACONVENTIE 01/11/1974 ART. 8
ART. 4REFERIRE LACONVENTIE 01/11/1974
ART. 4REFERIRE LACONVENTIE 01/11/1974 ART. 8
CAP. 17REFERIRE LACONVENTIE 01/11/1974
ANEXA 1REFERIRE LACODUL FTP 05/12/2000
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulCONTINUT DEORDIN 1243 05/09/2019
ActulREFERIT DEORDIN 1243 05/09/2019
ActulREFERIT DEREZOLUTIE 410 25/11/2016





Notă
Conținută de ORDINUL nr. 1.243 din 5 septembrie 2019, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 758 din 18 septembrie 2019.
Comitetul de siguranță maritimă,amintind articolul 28(b) din Convenția privind crearea Organizației Maritime Internaționale referitor la funcțiile Comitetului,luând notă de Rezoluția MSC.98(73), prin care a adoptat Codul internațional pentru instalațiile de protecție contra incendiului („Codul FSS“), care a devenit obligatoriu conform capitolului II-2 din Convenția internațională din 1974 pentru ocrotirea vieții omenești pe mare („Convenția“),luând notă, de asemenea, de articolul VIII(b) și regula II-2/3.22 din Convenție cu privire la procedura de amendare a Codului FSS,luând în considerare, la cea de-a nouăzeci și șasea sesiune a sa, amendamentele la Codul FSS propuse și circulate în conformitate cu articolul VIII(b)(i) din Convenție,1adoptă, în conformitate cu articolul VIII(b)(iv) din Convenție, amendamentele la Codul FSS, al căror text este prevăzut în anexa la prezenta rezoluție;2stabilește, în conformitate cu articolul VIII(b)(vi)(2)(bb) din Convenție, că aceste amendamente se vor considera ca fiind acceptate la 1 iulie 2019, în afară de cazul când, înainte de acea dată, mai mult de o treime din guvernele contractante la Convenție sau guvernele contractante ale căror flote comerciale însumate reprezintă nu mai puțin de 50% din tonajul brut al flotei comerciale mondiale vor fi notificat secretarului general obiecțiile lor la amendamente;3invită guvernele contractante la Convenție să ia notă de faptul că, în conformitate cu articolul VIII(b)(vii)(2) din Convenție, amendamentele vor intra în vigoare la 1 ianuarie 2020, după acceptarea lor în conformitate cu paragraful 2 de mai sus;4solicită secretarului general, în aplicarea articolului VIII(b)(v) din Convenție, să transmită copii certificate ale prezentei rezoluții și ale textului amendamentelor conținute în anexă tuturor guvernelor contractante la Convenție;5solicită, de asemenea, secretarului general să transmită copii ale acestei rezoluții și ale anexei sale membrilor Organizației care nu sunt guverne contractante la Convenție. + 
ANEXĂla Rezoluția MSC.403(96)
Amendamente la Codul internațional pentru instalațiile de protecție contra incendiului (Codul FSS)
 + 
Capitolul 8 Instalații automate de stingere a incendiului cu sprinklere, de detectare și de alarmă în caz de incendiu1Textul paragrafului 2.4.1 existent se înlocuiește după cum urmează:2.4.1 Generalități2.4.1.1 Toate părțile instalației care ar putea să înghețe în timpul funcționării trebuie protejate corespunzător împotriva înghețului.2.4.1.2 Trebuie acordată o atenție specială specificațiilor privind calitatea apei furnizate de către producătorul instalației pentru a preveni ca sprinklerele să se corodeze la interior și să se înfunde sau să se blocheze din cauza unor produse de coroziune ori a unor minerale care se depun.
2După capitolul 16 existent se adaugă un nou capitol, 17, după cum urmează: + 
Capitolul 17 Instalații pentru stingerea incendiului cu spumă destinate amenajărilor pentru elicoptere1AplicarePrezentul capitol detaliază specificațiile pentru instalațiile pentru stingerea incendiului cu spumă destinate să protejeze platformele pentru elicoptere și zonele pentru aterizarea elicopterelor conform cerințelor capitolului II-2 al Convenției.2Definiții2.1Valoarea lui D înseamnă dimensiunea maximă a elicopterului, atunci când rotoarele sale se învârtesc, utilizată pentru evaluarea platformei pentru elicoptere. Ea determină aria care trebuie acoperită de spuma aplicată.2.2Pulverizatoare de spumă integrate în punte sunt pulverizatoare de spumă încastrate în platforma pentru elicoptere sau montate la marginea acesteia.2.3Lansatoare de spumă sunt pulverizatoare care aspiră aerul, în formă de tub, care servesc la producerea și debitarea spumei, în general numai în jet drept.2.4Zona pentru aterizarea elicopterelor are sensul definit la regula II-2/3.57 din SOLAS.2.5Platforma pentru elicoptere are sensul definit la regula II-2/3.26 din SOLAS.2.6Unitate de spumare cu tambur cu furtun este un tambur cu furtun echipat cu un lansator de spumă și un furtun semirigid, împreună cu un dozator de spumă fix și un rezervor fix de substanță spumogenă lichidă, care sunt montate pe același cadru.2.7Unitate de tun cu spumă este un tun cu spumă, fie cu evacuare automată, fie echipat cu un dozator de spumă fix, separat, și un rezervor fix de substanță spumogenă lichidă, care sunt montate pe același cadru.2.8Zona degajată de obstacole este zona de decolare și de apropiere care include în întregime zona de aterizare sigură și se extinde pe un sector de cel puțin 210°, în care sunt permise numai obstacole specificate.2.9Sector cu obstacole limitate este un sector de 150° situat în exteriorul zonei de decolare și de apropiere, care se extinde spre exteriorul unei platforme pentru elicoptere, în care sunt permise obstacole cu o înălțime limitată.3Specificații tehnice aplicabile platformelor pentru elicoptere și zonelor pentru aterizarea elicopterelor3.1Instalația trebuie să poată fi declanșată manual și poate fi configurată astfel încât să se declanșeze automat.3.2Pentru platformele pentru elicoptere, instalația cu spumă trebuie să conțină cel puțin două tunuri cu spumă fixe sau pulverizatoare de spumă integrate în punte. În plus, trebuie să fie prevăzuți cel puțin doi tamburi cu furtun echipați cu un lansator de spumă și un furtun semirigid, suficient pentru a permite să se atingă orice parte a platformei pentru elicoptere. Debitul minim al instalației cu spumă se determină multiplicând valoarea lui D cu 6 l/min./m^2. Debitul minim al instalației cu spumă pentru pulverizatoarele de spumă integrate în punte se determină multiplicând suprafața totală a platformei pentru elicoptere cu 6 l/min./m^2. Fiecare tun trebuie să fie capabil să furnizeze cel puțin 50% din debitul minim al instalației cu spumă, dar nu mai puțin de 500 l/min. Debitul minim al fiecărui tambur cu furtun trebuie să fie de cel puțin 400 l/min. Cantitatea de substanță spumogenă trebuie să fie suficientă pentru ca toate dispozitivele de descărcare racordate să poată funcționa timp de cel puțin 5 minute. 3.3Acolo unde sunt instalate tunuri cu spumă, distanța de la tun la extremitatea cea mai îndepărtată a zonei protejate nu trebuie să depășească 75% din distanța la care tunul aruncă jetul de spumă în condiții de aer calm.3.4Pentru zonele pentru aterizarea elicopterelor trebuie să fie prevăzute cel puțin două generatoare de spumă portabile sau două unități de spumare cu tambur cu furtun, fiecare fiind capabilă să debiteze soluția de spumă la debitul minim indicat în tabelul următor:

Categoria Lungimea totală a elicopterului (valoarea lui D) Debitul minim al soluției de spumă (l/min.)
H1 până la 15 m exclusiv 250
H2 de la 15 m la 24 m exclusiv 500
H3 de la 24 m la 35 m exclusiv 800

Cantitatea de substanță spumogenă trebuie să fie suficientă pentru ca toate dispozitivele de descărcare racordate să poată funcționa timp de cel puțin 10 minute. Pentru navele-cisternă prevăzute cu o instalație de stingere a incendiului cu spumă situată pe punte, Administrația poate lua în considerare un aranjament alternativ, ținând cont de tipul de substanță spumogenă ce trebuie utilizată.3.5Unități cu declanșare manuală capabile să pornească pompele necesare și să deschidă valvulele cerute, inclusiv sistemul principal de tubulaturi de incendiu, dacă servește la alimentarea cu apă, trebuie să fie situate pe fiecare tun și pe fiecare tambur pentru furtun. În plus, trebuie prevăzută o unitate centrală pentru declanșare manuală într-un loc protejat. Instalația cu spumă trebuie astfel concepută încât să debiteze spuma la debitul nominal și la presiunea nominală de la oricare dispozitiv de descărcare racordat în maximum 30 de secunde de la activare.3.6Activarea oricărei unități prin declanșare manuală trebuie să inițieze scurgerea substanței spumogene către toți tamburii cu furtun, toate tunurile și pulverizatoarele de spumă integrate în punte care sunt racordate.3.7Instalația și elementele sale trebuie să fie proiectate astfel încât să poată rezista la variații de temperatură ambiantă, vibrații, umiditate, impacturi și coroziune care se produc în mod normal pe puntea deschisă și trebuie să fie fabricate și încercate de o manieră considerată satisfăcătoare de către Administrație.3.8Trebuie să se asigure o distanță minimă de pulverizare de cel puțin 15 m cu toți tamburii cu furtun și toate tunurile debitând spumă simultan. Presiunea de debitare, debitul și configurația debitării pulverizatoarelor de spumă integrate în punte trebuie să fie considerate satisfăcătoare de către Administrație, pe baza încercărilor care demonstrează că duza este capabilă să stingă incendiile care implică cea mai mare dimensiune a elicopterului pentru care este proiectată platforma pentru elicoptere.3.9Tunurile, lansatoarele de spumă, pulverizatoarele de spumă integrate în punte și racordurile trebuie fabricate din alamă, bronz sau oțel inoxidabil. Tubulatura, armăturile și elementele conexe, cu excepția garniturilor, trebuie proiectate astfel încât să reziste la temperaturi de până la 925°C.3.10Trebuie demonstrat faptul că substanța spumogenă este capabilă să stingă incendiile care rezultă din scurgeri ale carburantului pentru avioane și aceasta trebuie să corespundă unor standarde de performanță care să nu fie inferioare acelora considerate acceptabile de către Organizație. Dacă rezervorul de substanță spumogenă se află pe puntea deschisă, trebuie folosite substanțe spumogene protejate la îngheț, dacă este cazul, pentru zona de operare.3.11Niciun echipament al instalației cu spumă instalat în zona de decolare și de apropiere degajată de obstacole nu trebuie să aibă o înălțime mai mare de 0,25 m. Niciun echipament al instalației cu spumă instalat în sectorul cu obstacole limitate nu trebuie să depășească înălțimea permisă pentru obiectele din această zonă.3.12Toate unitățile cu declanșare manuală, unitățile de tun cu spumă, unitățile de spumare cu tambur cu furtun, tamburii pentru furtun și tunurile trebuie să permită un acces ușor care să nu oblige la traversarea platformei pentru elicoptere sau a zonei pentru aterizarea elicopterelor.3.13Tunurile oscilante, dacă sunt folosite, trebuie să permită reglarea modalității de pulverizare a spumei și să fie prevăzute cu un mijloc pentru deblocarea mecanismului lor de oscilare care să permită trecerea rapidă la modul manual de operare.3.14Dacă este instalat un tun pentru spumă al cărui debit este de până la 1.000 l/min., acesta trebuie echipat cu o duză de aspirație a aerului. Dacă este instalat un pulverizator de spumă integrat în punte, atunci tamburul cu furtun suplimentar instalat trebuie să fie echipat cu un pulverizator care aspiră aerul, manevrabil manual (lansatoare de spumă). Utilizarea unor pulverizatoare de spumă care nu aspiră aerul (atât pentru tunuri, cât și pentru tamburul cu furtun suplimentar) este permisă doar dacă sunt instalate tunuri de spumă cu un debit mai mare de 1.000 l/min. Dacă sunt prevăzute doar generatoare de spumă portabile sau unități cu tambur cu furtun, acestea trebuie echipate cu un pulverizator care aspiră aerul, manevrabil manual (lansatoare de spumă).––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x