REZOLUŢIA nr. MSC. 290(87) din 21 mai 2010

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 29/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: ORGANIZATIA MARITIMA INTERNATIONALA
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 810 din 16 noiembrie 2011
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Actiuni induse de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ANEXA 1COMPLETEAZA PECONVENTIE 01/11/1974
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulCONTINE PEAMENDAMENT 21/05/2010
ActulREFERIRE LACONVENTIE 01/11/1974 ART. 8
ANEXA 1COMPLETEAZA PECONVENTIE 01/11/1974
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulREFERIT DEREZOLUTIE 1140 04/12/2019
ActulCONTINUT DEORDIN 849 28/10/2011

Adoptarea de amendamente la Convenţia internaţională din 1974 pentru ocrotirea vieţii omeneşti pe mare, aşa cum a fost amendată



Comitetul Securităţii Maritime,amintind art. 28 b) din Convenţie privind crearea Organizaţiei Maritime Internaţionale referitor la funcţiile Comitetului,amintind, de asemenea, art. VIII b) din Convenţia internaţională din 1974 pentru ocrotirea vieţii omeneşti pe mare (SOLAS), (denumită în continuare Convenţie), referitor la procedura de amendare a anexei la Convenţie, cu excepţia cap. I,amintind în continuare că printre direcţiile strategice ale Organizaţiei cu privire la dezvoltarea şi menţinerea unui cadru corespunzător privind siguranţa, securitatea şi eficienţa unui transport maritim ecologic este stabilirea unor standarde de proiectare şi construcţie de nave noi bazate pe obiective aplicabile,având în vedere că navele ar trebui să fie proiectate şi construite pentru o durată de viaţă prevăzută determinată, în condiţii de siguranţă şi de respectare a mediului astfel încât, dacă sunt corect exploatate şi întreţinute în conformitate cu condiţiile de exploatare şi mediul determinate, ele pot rămâne în siguranţă pe tot parcursul vieţii lor,luând în considerare, în cadrul celei de-a optzeci şi şaptea sesiuni, amendamentele la Convenţie, propuse şi difuzate în conformitate cu art. VIII b) i) al acesteia,1. adoptă, în conformitate cu art. VIII b) iv) al Convenţiei, amendamentele la Convenţie, astfel cum sunt prevăzute în anexa la prezenta rezoluţie;2. hotărăşte că, în conformitate cu art. VIII b) vi)2)bb) al Convenţiei, amendamentele menţionate vor fi considerate acceptate la 1 iulie 2011, cu excepţia cazului în care, înainte de această dată, peste o treime din guvernele contractante la Convenţie sau guvernele contractante ale căror flote comerciale reprezintă cel puţin 50% din tonajul brut al flotei comerciale mondiale de nave au notificat obiecţiile lor faţă de aceste amendamente;3. invită guvernele contractante la Convenţie să ia notă că, în conformitate cu art. VIII b) vii) 2) al Convenţiei, amendamentele intră în vigoare la 1 ianuarie 2012, după acceptarea lor în conformitate cu pct. 2 de mai sus;4. solicită secretarului general să transmită, în conformitate cu art. VIII b) v) din Convenţie, copii certificate ale prezentei rezoluţii şi textul amendamentelor conţinute în anexă tuturor guvernelor contractante la Convenţie;5. solicită, în plus, secretarului general să transmită copii ale acestei rezoluţii şi ale anexei sale membrilor Organizaţiei care nu sunt guverne contractante la Convenţie;6. decide că în anul 2014 va analiza progresele care au fost realizate în vederea punerii în aplicare a Regulii II-1/3-10 din Convenţia SOLAS şi, dacă este necesar, va modifica datele prevăzute în paragraful 1 din această regulă. + 
Anexa ─────la Rezoluţia MSC.290(87)────────────────────────AMENDAMENTEla Convenţia internaţională din 1974 pentru ocrotirea vieţii omeneştipe mare, aşa cum a fost amendată + 
Capitolul II-1CONSTRUCŢIE – STRUCTURĂ, COMPARTIMENTARE ŞI STABILITATE, MAŞINI ŞI INSTALAŢII ELECTRICE
 + 
Partea AGeneralităţiRegula 2 – Definiţii1. Se adaugă un nou paragraf 28 de mai jos, după paragraful existent 27:"28 Standardele pentru construcţia navelor bazate pe obiective aplicabile vrachierelor şi petrolierelor sunt Standardele internaţionale pentru construcţia navelor bazate pe obiective aplicabile vrachierelor şi petrolierelor, adoptate de către Comitetul Securităţii Maritime prin rezoluţia MSC.287(87), aşa cum poate fi amendată de Organizaţie, cu condiţia că aceste amendamente vor fi adoptate, vor intra în vigoare şi vor produce efecte în conformitate cu dispoziţiile art. VIII al prezentei convenţii cu privire la procedura de modificare a anexei, cu excepţia cap. I."
 + 
Partea A – 1Structura navelor2. Se adaugă o regulă nouă, 3-10, după regula existentă, 3-9:"Regula 3-10Standarde pentru construcţia navelor bazate pe obiective aplicabile vrachierelor şi petrolierelor1. Prezenta regulă se aplică petrolierelor cu o lungime egală sau mai mare de 150 m şi vrachierelor a căror lungime este egală sau mai mare de 150 m, construite cu o singură punte, cu tancuri laterale superioare şi tancuri de gurnă în zona spaţiilor de marfă, exceptând mineralierele şi navele pentru transport combinat, şi:.1 al căror contract de construcţie este încheiat la 1 iulie 2016 sau după această dată;.2 în absenţa unui contract de construcţie, ale căror chile au fost puse sau sunt într-un stadiu similar de construcţie la 1 iulie 2017 sau după această dată; sau.3 a căror livrare este la 1 iulie 2020 sau după această dată.2. Navele trebuie să fie proiectate şi construite pentru o durată de viaţă specificată în proiect, pentru a fi sigure şi ecologice în stare intactă şi de avarie specifică atunci când sunt exploatate şi întreţinute corect în condiţii de operare şi mediu, pe toată durata de viaţă.2.1. Prin sigur şi ecologic se înţelege că nava are o rezistenţă, integritate şi stabilitate suficiente pentru reducerea la minim a riscului de pierdere a navei sau de poluare a mediului marin, din cauza unor avarii structurale, inclusiv colaps, ducând la inundare sau la pierderea etanşeităţii.2.2. Prin ecologic se înţelege, de asemenea, că nava este construită cu materiale care pot fi reciclate într-un mod ecologic acceptabil pentru mediu.2.3. Siguranţa implică, de asemenea, faptul că structura, echipamentul şi amenajarea navei oferă căi sigure de acces, evacuare şi inspecţii, permiţând întreţinerea corespunzătoare şi facilitarea funcţionării în condiţii de siguranţă.2.4. Condiţiile de operare şi mediu determinat sunt determinate de zona de operare a navei pe tot parcursul vieţii sale şi acoperă inclusiv condiţiile intermediare rezultate din operaţiunile legate de marfă şi balast în porturi, căi navigabile şi mare.2.5. Durata de viaţă specificată în proiect este perioada nominală în care se presupune că nava va fi exploatată şi/sau în condiţii de mediu corosiv şi este utilizată pentru selectarea parametrilor corespunzători de proiectare ai navei. Cu toate acestea, durata efectivă de exploatare a navei poate să fie mai lungă sau mai scurtă, în funcţie de condiţiile reale de funcţionare şi întreţinere ale navei pe toată durata sa de viaţă.3. Condiţiile prevăzute la paragrafele 2-2.5 trebuie să fie îndeplinite prin satisfacerea cerinţelor structurale aplicabile ale unei organizaţii recunoscute de Administraţie potrivit dispoziţiilor Regulii XI-1/1 sau normelor naţionale ale Administraţiei, care trebuie să fie în conformitate cu cerinţele de performanţă ale Standardelor pentru construcţia navelor bazate pe obiective aplicabile vrachierelor şi petrolierelor.4. Un dosar privind construcţia navei cu informaţii specifice referitoare la modul de aplicare a cerinţelor de performanţă din Standardele pentru construcţia navelor bazate pe obiective aplicabile vrachierelor şi petrolierelor în proiectarea şi construcţia navelor trebuie să fie întocmit până la livrarea navei, păstrat la bord şi/sau uscat şi actualizat, în mod corespunzător, pe toată perioada de viaţă a navei. Conţinutul dosarului de construcţie a navei trebuie să fie, cel puţin, conform liniilor directoare elaborate de către Organizaţie.*1)_________*1) Se referă la Liniile directoare privind informaţiile care vor fi incluse în dosarul de construcţie al navei (MSC.1/Circ.1343).___________

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x