REZOLUȚIA MSC.506(105) din 28 aprilie 2022

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 27/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: ORGANIZATIA MARITIMA INTERNATIONALA
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 950 din 20 octombrie 2023
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAORDIN 1864 13/10/2023
ActulREFERIRE LAREZOLUŢIE 1023 02/12/2009
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulCONTINUT DEORDIN 1864 13/10/2023
ActulREFERIT DEORDIN 1864 13/10/2023





Notă
Conținută de ORDINUL nr. 1.864 din 13 octombrie 2023, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 950 din 20 octombrie 2023.
ANEXA 13Comitetul de siguranță maritimă,amintind articolul 28(b) din Convenția privind Organizația Maritimă Internațională referitor la funcțiile Comitetului,amintind, de asemenea, că Adunarea, atunci când a adoptat Rezoluția A.1023(26) privind Codul din 2009 pentru construcția și echipamentul unităților mobile de foraj marin (Codul MODU 2009), a autorizat Comitetul să modifice codul, atunci când este cazul, ținând cont de evoluțiile din domeniul proiectării și tehnologiei, în urma consultărilor cu organizațiile competente,luând notă de amendamentele aduse Convenției internaționale pentru ocrotirea vieții omenești pe mare, 1974, adoptate prin Rezoluția MSC.496(105),ținând seama, în continuare, la cea de-a 105-a sesiune, de amendamentele ulterioare la Codul MODU din 2009,1adoptă amendamentele la Codul MODU 2009, al căror text este prevăzut în anexa la prezenta rezoluție;2invită toate guvernele interesate să ia măsurile adecvate pentru a pune în aplicare amendamentele la Codul MODU 2009 anexate, începând cu 1 ianuarie 2024. + 
ANEXĂla Rezoluția MSC.506(105) + 
Capitolul 10Mijloace și dispozitive de salvare1Paragrafele 10.14, 10.14.1 și 10.14.2 se înlocuiesc cu următoarele:10.14[Rezervat*]* Prevederile referitoare la dispozitivele de salvare radio au fost relocate la capitolul 11 [a se vedea rezoluția MSC.506(105)]. Paragraful 10.14 a fost lăsat necompletat în mod intenționat pentru a evita renumerotarea paragrafelor existente. + 
Capitolul 11Radiocomunicațiile și navigația2Textul capitolului 11 se înlocuiește cu următorul text:11.1GeneralitățiScopul prezentului capitol este de a prevedea cerințe minime pentru echipamentele de navigație și pentru radiocomunicațiile de sinistru și de siguranță dintre unități mobile de foraj marin și stațiile de coastă, navele și aeronavele de sprijin.11.2PregătirePersonalului responsabil cu radiocomunicațiile trebuie să i se ofere o pregătire privind utilizarea Frazelor standardizate OMI pentru comunicații maritime.^1^1 Se face referire la Frazele standardizate OMI pentru comunicații maritime, adoptate de Organizație prin Rezoluția A.918(22).11.3Unități autopropulsateOrice unitate trebuie să îndeplinească cerințele aplicabile privind stațiile radio pentru nave de marfă, prevăzute în capitolul IV din SOLAS.^2^2 Toate cerințele capitolului IV din SOLAS, care conțin expresia «din postul din care se efectuează în mod normal navigația navei», trebuie să fie aplicate considerând că expresia are înțelesul de «din postul din care se efectuează în mod normal navigația MODU». 11.4.Unități nepropulsate, remorcate11.4.1Cerințele pentru unitățile nepropulsate, remorcate, având personal la bord, depind de instalațiile radio existente pe nava remorcher, menționate în paragrafele 11.4.2 și 11.4.3.11.4.2În cazul când nava remorcher îndeplinește pe deplin toate cerințele aplicabile privind comunicațiile radio pentru nave, menționate în capitolul IV din SOLAS, unitatea remorcată, având personal la bord, trebuie:.1să fie echipată cu instalații în VHF, conform regulilor IV/7.1.10^3 și 7.1.2 din SOLAS și cu instalații MF, conform regulilor IV/9.1.1 și 9.1.2;.2să fie echipată cu EPIRB, în conformitate cu regula IV/7.1.5 din SOLAS; și.3să fie echipată cu receptor (receptoare) capabil(e) să recepționeze informațiile privind MSI și SAR pe întreaga perioadă a voiajului în care este angajată unitatea în conformitate cu regula SOLAS IV/7.1.4.11.4.3În cazurile în care nava remorcher nu îndeplinește în totalitate prevederile aplicabile referitoare la radiocomunicațiile pentru nave, prevăzute în capitolul IV din SOLAS, unitățile mobile de foraj marin remorcate și având personal la bord trebuie să îndeplinească toate prevederile aplicabile privind radiocomunicațiile, prevăzute în capitolul IV din SOLAS.^3^3 Toate cerințele capitolului IV din SOLAS, care conțin expresia «din postul din care se efectuează în mod normal navigația navei», trebuie să fie aplicate considerând că expresia are înțelesul de «dintr-un post care este în permanență cu echipaj și din care MODU este controlată atunci când este remorcată».11.5Unități staționare pe locație sau efectuând operațiuni de foraj11.5.1Fiecare unitate, în timp ce este staționară pe locație, inclusiv atunci când efectuează operațiuni de foraj, trebuie să fie conformă cu toate cerințele prevăzute în capitolul IV din SOLAS care sunt aplicabile navelor care navighează în aceeași zonă.^4 Atunci când sosește pe locație, fiecare unitate trebuie, de asemenea, să raporteze poziția ei către coordonatorul corespunzător zonei NAVAREA a Serviciului de Avertizare în Navigație la Nivel Mondial (WWNWS), astfel încât să poată fi difuzat un avertisment de navigație.^5 Suplimentar, atunci când părăsește locația, unitatea trebuie să informeze coordonatorul NAVAREA pentru a fi încheiată difuzarea.^4 Toate prevederile capitolului IV din SOLAS care conțin referința «din rolul de comandă din care se efectuează în mod normal navigația navei», trebuie să fie aplicate considerând că aceasta are înțelesul de «din rolul sau din rolurile care să aibă prevăzute în permanență la bord echipaj minim de siguranță și care controlează MODU atunci când nava se află într-o poziție de operare staționară incluzând operațiunile sale de foraj (de exemplu, în mod normal, camera de comandă)».^5 Se face referire la Serviciul de Avertizare în Navigație la Nivel Mondial [Rezoluția A.706(17), așa cum a fost amendată].11.5.2La bordul unităților care nu au o punte de navigație trebuie să fie posibilă inițierea transmiterii alertelor în caz de sinistru prin instalațiile radio specificate în regulile IV/10.1.1, 10.1.2 și 10.1.4 din SOLAS, după caz, dintr-un loc situat într-o zonă accesibilă și protejată pe care Administrația o consideră ca fiind acceptabilă.11.5.3Dacă nivelul de zgomot într-o încăpere în care sunt montate comenzile operative pentru echipamentul radio este atât de ridicat sau poate fi atât de ridicat, în timpul unor condiții speciale de exploatare, încât să deranjeze sau să împiedice folosirea corectă a echipamentului radio, atunci se vor prevedea mijloace adecvate pentru protecția împotriva zgomotului, mecanice sau de altă natură, corelate cu comenzile operative pentru echipamentul radio.11.6Instalații de salvare radio + 
Instalații radiotelefonice de emisie-recepție în VHF11.6.1Toate bărcile de salvare trebuie să dețină o instalație radiotelefonică de emisie-recepție în VHF.11.6.2Cel puțin două transpondere radar pentru căutare și salvare (radare SART) trebuie să fie disponibile pe MODU, depozitate în așa fel încât ele să poată fi plasate rapid în oricare plută de salvare.^6 Toate aparatele radiotelefonice de emisie-recepție în VHF trebuie să fie în conformitate cu standarde de funcționare care să nu fie inferioare celor adoptate de Organizație.^6 Aparatul radiotelefonic de emisie-recepție VHF prevăzut în conformitate cu paragraful 11.6.2 poate îndeplini sau îndeplinește parțial prevederile regulilor SOLAS IV/7.2, 7.3 sau 7.4, după caz.
 + 
Dispozitiv de localizare pentru căutare și salvare11.6.3Toate bărcile de salvare trebuie să fie dotate cu un dispozitiv radar SART sau AIS-SART.11.6.4Cel puțin două dispozitive de localizare pentru căutare și salvare trebuie să fie disponibile pe MODU și trebuie să fie depozitate în așa fel încât ele să poată fi plasate rapid în oricare plută de salvare.^7 Toate dispozitivele de localizare pentru căutare și salvare trebuie să fie în conformitate cu standarde de operare, care să nu fie inferioare celor adoptate de Organizație.^7 Radarele SART sau AIS-SART prevăzute în paragraful 11.6.4 pot îndeplini prevederile SOLAS, regulile IV/7.1.3, 7.2, 7.3 sau 7.5, după caz.
11.7Comunicații efectuate prin intermediul elicopterelorPentru asigurarea comunicațiilor efectuate prin intermediul elicopterelor, unitățile mobile de foraj marin trebuie să aibă la bord o stație radiotelefonică în VHF din serviciul mobil aeronautic care să îndeplinească prevederile corespunzătoare ale Convenției privind aviația civilă internațională ICAO I^8 și care să fie adecvată pentru comunicațiile efectuate prin intermediul elicopterelor în zona sa de exploatare.^8 Se face referire la Volumul 3, Partea II din Anexa 10 și Partea III, secțiunea II din Anexa 6 la Convenția OACI.11.8Comunicații interneToate tipurile de MODU trebuie să fie prevăzute cu mijloace eficiente de comunicații între camera de comandă, puntea de navigație (dacă există) și orice loc sau locurile unde se află instalațiile pentru operarea echipamentelor radio. 11.9Standarde de performanțăÎntregul echipament radio trebuie să fie în conformitate cu categoria aprobată de Administrația care emite licența. Acest echipament trebuie să fie în concordanță cu standardele adecvate de funcționare, care să nu fie inferioare celor adoptate de Organizație.^9^9 Se face referire la următoarele standarde de funcționare adoptate de către Organizație: + 
Prevederi generale.1Rezoluția A.694(17): Prevederi generale privind echipamentul radio de la bordul navelor, care face parte din Sistemul mondial pentru caz de sinistru și siguranța navigației pe mare (GMDSS) și pentru echipamentele electronice de navigație [Rezoluția A.694(17)];.2Standarde de performanță pentru prezentarea informațiilor referitoare la navigație și la afișajul de la bordul navei [Rezoluția MSC.191(79), astfel cum a fost modificată];.3Standarde de performanță pentru gestionarea sistemelor de alertă pe puntea de navigație [Rezoluția MSC.302(87)];
 + 
Instalații VHF.4Standarde de performanță pentru instalațiile radio VHF de la bord capabile de comunicații voce și apeluri selective digitale [Rezoluția MSC.511(105)];.5Standarde de performanță pentru instalațiile radiotelefonice de emisie-recepție în VHF pentru transpondere radar pentru căutare și salvare (radar SART) depozitate în ambarcațiunile de supraviețuire [Rezoluția MSC.515(105)];.6Standarde de funcționare pentru instalațiile radiotelefonice portabile de emisie-recepție în VHF (frecvența aeronautică) pentru comunicații la fața locului [anexa 1 la Rezoluția MSC.80(70), astfel cum a fost modificată];
 + 
Instalații radio MF și HF.7Standard de performanță privind sistemul pentru promulgarea și coordonarea siguranței maritime, informații privind echipamentele telegrafice de bandă îngustă cu tipărire directă pentru recepția informațiilor meteorologice și de navigație (NAVTEX) [Rezoluția MSC.507(105)];.8Standarde de performanță pentru instalațiile radio MF și MF/HF de la bord capabile de comunicare vocală, apelare selectivă digitală și recepție de informații privind siguranța maritimă și informații legate de căutare și salvare [Rezoluția MSC.512(105)];.9Standarde de performanță pentru primirea informațiilor privind siguranța maritimă și căutarea și informații referitoare la căutare și salvare prin MF (NAVTEX) și HF [Rezoluția MSC.508(105)];
 + 
Instalații privind stațiile terestre și echipamentele pentru apeluri de grup îmbunătățite (EGC).10Standarde de performanță pentru stațiile terestre ale navelor Inmarsat-C capabile să transmită și să primească comunicațiile prin imprimare directă [Rezoluția MSC.513(105)];.11Standarde de performanță revizuite pentru instalațiile referitoare la apelurile de grup îmbunătățite (EGC) [Rezoluția MSC.306(87), astfel cum a fost amendată];.12Standarde de performanță pentru o stație cu utilizare de la navă la stația terestră în GMDSS [Rezoluția MSC.434(98)];
 + 
Sisteme de radiocomunicații integrate.13Standarde de performanță pentru un sistem de comunicații integrat la bord (ICS) când este utilizat în Sistemul Global de Distress și Siguranță Maritimă (GMDSS) [Rezoluția MSC.517(105)];
 + 
Stații radiofar indicatoare a poziției în situații de urgență.14Standarde de performanță pentru instalațiile de eliberare și activare, cu plutire liberă, pentru echipamentele radio destinate situațiilor de urgență [Rezoluția A.662(16)];.15Standarde de performanță pentru radiobalizele de semnalizare a poziției de urgență fără plutire (EPIRB) care funcționează pe 406 MHz [Rezoluția MSC.471(101)]; + 
Transmițătoare și transpondere de căutare și salvare.16Standarde de performanță pentru transponderele radar de căutare și salvare [Rezoluția MSC.510(105)]; și.17Standarde de performanță pentru transmițătoare de căutare și salvare AIS (AIS-SART) depozitate pentru plasarea rapidă în ambarcațiunile de supraviețuire [Rezoluția MSC.246(83)].
11.10Inspecția la stația radio11.10.1Stația radio a unei unități trebuie să fie supusă inspecțiilor specificate mai jos:.1o inspecție efectuată de către Administrația care a emis licența sau de către reprezentanții săi autorizați, înainte de punerea în funcțiune a stației radio;.2când unitatea este mutată și trece sub controlul administrativ al altui stat costier poate fi efectuată o inspecție de către acel stat sau de către reprezentanții autorizați ai acesteia;.3în termen de trei luni înainte de sau după data aniversară a certificatului prevăzut în Codul MODU, o inspecție periodică efectuată de către un funcționar al Administrației și/sau statului costier sau de către respectivii reprezentanți autorizați ai acestora.11.10.2Radiobalizele EPIRB prin satelit trebuie să facă obiectul unei întrețineri la intervale care să nu depășească 5 ani, efectuate într-un centru aprobat de întreținere la țărm.11.10.3Administrația poate recunoaște statul costier ca fiind reprezentantul său autorizat.11.10.4De fiecare dată când un reprezentant autorizat al statului costier efectuează o inspecție trebuie să fie emis un raport care va fi păstrat împreună cu documentele radio și, în cazul în care se solicită acest lucru, o copie a acestui raport trebuie să fie transmisă Administrației.11.11Echipamente de navigație11.11.1Toate unitățile trebuie să respecte prevederile capitolului V din SOLAS.11.11.2Administrațiile pot excepta unitățile de la cerințele privind dotarea cu echipamente de navigație, în conformitate cu regula V/3 din SOLAS.
–-

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x