Notă …
Conținută de ORDINUL nr. 2.093 din 7 decembrie 2023, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1.140 din 18 decembrie 2023.Comitetul de siguranță maritimă,amintind articolul 28(b) al Convenției privind crearea Organizației Maritime Internaționale referitor la funcțiile Comitetului,amintind, de asemenea, articolul VIII(b) al Convenției internaționale pentru ocrotirea vieții omenești pe mare, 1974 („Convenția“), privind procedura de modificare aplicabilă anexei la Convenție, cu excepția prevederilor stipulate în capitolului I,luând în considerare la cea de-a o sută treia sesiune a sa amendamentele la Convenție propuse și distribuite în conformitate cu articolul VIII(b)(i) din Convenție,1.adoptă, în conformitate cu articolul VIII(b)(iv) al Convenției, amendamentele la Convenție al căror text este prevăzut în anexa la prezenta rezoluție; … 2.stabilește, în conformitate cu articolul VIII(b)(vi)(2)(aa) din Convenție, că amendamentele menționate se vor considera ca fiind acceptate la 1 iulie 2023, cu excepția cazului în care, înainte de această dată, mai mult de o treime din guvernele contractante la Convenție sau guvernele contractante ale căror flote comerciale combinate constituie nu mai puțin de 50% din tonajul brut al flotei comerciale mondiale au notificat secretarului general obiecțiile lor față de amendamente; … 3.invită guvernele contractante la Convenție să ia notă că, în conformitate cu articolul VIII(b)(vii)(2) din Convenție, amendamentele vor intra în vigoare la 1 ianuarie 2024, după acceptarea acestora în conformitate cu paragraful 2 de mai sus; … 4.solicită secretarului general, în sensul articolului VIII(b)(v) din Convenție, să transmită tuturor guvernelor contractante la Convenție copii certificate ale prezentei rezoluții și textul amendamentelor cuprinse în anexă tuturor guvernelor statelor contractante; … 5.solicită, de asemenea secretarului general să transmită copii ale prezentei rezoluții și ale anexei acesteia membrilor Organizației care nu sunt guverne contractante la Convenție. … +
ANEXĂla Rezoluția MSC. 482/103
Amendamente la convenția internațională pentru
ocrotirea vieții omenești pe mare, 1974 (SOLAS 1974) +
Capitolul II-1Construcție – structură, compartimentare și stabilitate, mașini și instalații electrice
Partea B-4 Managementul stabilității1După regula 25 existentă se adaugă următoarea nouă regulă 25-1: … +
Regula 25-1Detectoarele de nivel al apei pentru navele de marfă cu compartimente de încărcare multiplă, altele decât vrachierele și navele-cisternă1Navele de marfă cu compartimente de încărcare multiplă, altele decât vrachierele și navele-cisternă construite la sau după 1 ianuarie 2024, trebuie să fie echipate cu detectoare de nivel al apei în fiecare cală destinată mărfurilor uscate. Detectoarele de nivel al apei nu sunt necesare pentru calele de marfă situate în întregime deasupra punții de bord liber. … 2Detectoarele de nivel al apei prevăzute la paragraful 1 trebuie: … 3.1să fie echipate cu alarme sonore și vizuale pe puntea de navigație, una fiind prevăzută pentru situația în care nivelul apei s-ar situa deasupra fundului calei de marfă și ar atinge o înălțime de cel puțin 0,3 m, iar alta să fie poziționată la o înălțime de cel puțin 15% din adâncimea calei de marfă, dar nu la mai mult de 2 m; și … .2să fie montate în partea din spate a calelor de marfă. Pentru calele de marfă care sunt utilizate ocazional în apa de balast pot fi instalate dispozitive de anulare a alarmei. Alarmele vizuale trebuie să facă o distincție clară între cele două niveluri diferite ale apei detectate în fiecare cală. … … 4Ca o alternativă la detectorul de nivel al apei, situat la o înălțime de cel puțin 0,3 m, conform subparagrafului 2.1, un senzor de debit pentru pompele de santină, care deservește instalațiile de pompare a santinei, prevăzute în conformitate cu regula 35-1 și instalate în puțurile de santină din cala de marfă sau în alte locații adecvate, este considerat ca fiind acceptabil, sub rezerva:.1montării senzorului de debit pentru pompele de santină la o înălțime de cel puțin 0,3 m la în partea din spate a calelor de marfă; și … .2senzorului de debit pentru pompele de santină care asigură alarma sonoră și vizuală pe puntea de navigație, care este în mod clar diferit, față de alarma instalată pe celălalt detector de nivel al apei, instalat în cala de marfă. … … +
Capitolul IIIMijloace și dispozitive de salvare
Partea B
Cerințe referitoare la nave și mijloace de salvare +
Regula 33 – Îmbarcarea în mijloacele de salvare și dispozitive de lansare la apă1Paragraful 33.2 se înlocuiește după cum urmează: … 2Pe navele de marfă cu un tonaj brut de 20.000 și mai mult, bărcile de salvare lansate cu ajutorul gruielor trebuie să poată pluti, utilizând babale acolo unde este necesar, atunci când nava este în marș cu o viteză de 5 noduri în apă calmă. …