Notă …
Conținută de ORDINUL nr. 1.587 din 28 august 2023, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 812 din 8 septembrie 2023.Amendamente la Codul internațional al mijloacelor de salvare (Codul LSA)Comitetul de Siguranță Maritimă,amintind articolul 28(b) din Convenția privind crearea Organizației Maritime Internaționale referitor la funcțiile Comitetului,amintind, de asemenea, Rezoluția MSC.48(66), prin care a adoptat Codul internațional al mijloacelor de salvare („Codul LSA“), care a devenit obligatoriu conform capitolului III din Convenția internațională din 1974 pentru ocrotirea vieții omenești pe mare (SOLAS) („Convenția“),amintind, în plus, articolul VIII(b) și regula III/3.10 din Convenție cu privire la procedura de amendare a Codului LSA,luând în considerare, la cea de-a o sută una sesiune a sa, amendamentele la Codul LSA propuse și difuzate în conformitate cu articolul VIII(b)(i) din Convenție,1adoptă, în conformitate cu articolul VIII(b)(iv) din Convenție, amendamentele la Codul LSA, al căror text este prevăzut în anexa la prezenta rezoluție; … 2stabilește, în conformitate cu articolul VIII(b)(vi)(2)(bb) din Convenție, că amendamentele se vor considera ca fiind acceptate la 1 iulie 2023, în afară de cazul când, înainte de această dată, mai mult de o treime din guvernele contractante la Convenție sau guvernele contractante ale căror flote comerciale însumate reprezintă nu mai puțin de 50% din tonajul brut al flotei comerciale mondiale vor fi notificat obiecțiile lor la amendamente; … 3invită guvernele contractante la Convenție să ia notă de faptul că, în conformitate cu articolul VIII(b)(vii)(2) din Convenție, amendamentele vor intra în vigoare la 1 ianuarie 2024, după acceptarea lor în conformitate cu paragraful 2 de mai sus; … 4invită, de asemenea, guvernele contractante să ia notă de faptul că amendamentul la paragraful 6.1.1.3 din Cod se va aplica bărcilor de urgență instalate la bordul navelor la 1 ianuarie 2024 sau după această dată; … 5solicită secretarului general, în conformitate cu articolul VIII(b)(v) din Convenție, să transmită copii certificate ale prezentei rezoluții și ale textului amendamentelor conținute în anexă tuturor guvernelor contractante la Convenție; … 6solicită, de asemenea, secretarului general să transmită copii ale prezentei rezoluții și ale anexei sale membrilor Organizației care nu sunt guverne contractante la Convenție. … +
ANEXĂla Rezoluția MSC.459(101)
Amendamente la Codul internațional al mijloacelor de salvare (Codul LSA) +
Capitolul IVAmbarcațiuni de salvare4.4Cerințe generale pentru bărci de salvare1Paragraful 4.4.8.1 se înlocuiește cu următorul:.1cu excepția bărcilor de salvare echipate cu două sisteme de propulsie independente constând din două motoare separate, linii de arbore, rezervoare de combustibil, sisteme de conducte și orice alte echipamente auxiliare conexe, precum și a bărcilor de salvare lansate prin cădere liberă, un număr suficient de rame plutitoare pentru deplasare în mare calmă. Pentru fiecare ramă trebuie prevăzute cuie de strapazan, furcheți sau alte mijloace echivalente. Cuiele de strapazan sau furcheții vor fi fixați de barcă cu saule sau cu lanțuri; … … … +
Capitolul VIInstalații de lansare la apă și de îmbarcare6.1Instalații de lansare la apă și de îmbarcare2Următorul text se adaugă la sfârșitul paragrafului 6.1.1.3:Fără a aduce atingere celor de mai sus, la navele de mărfuri echipate cu o barcă de urgență care nu este una dintre ambarcațiunile de salvare ale navei, având o masă de cel mult 700 kg în stare complet echipată, cu motor, dar fără echipaj, nu este necesar ca instalația de lansare la apă a bărcii să fie prevăzută cu energie mecanică acumulată, cu condiția ca:.1ridicarea manuală din poziția de arimare și scoaterea în afara bordului în poziția de îmbarcare să poată fi efectuate de către o singură persoană; … .2forța exercitată asupra manivelei să nu depășească 160 N la raza maximă a manivelei de 350 mm; și … .3sunt prevăzute mijloace care au o rezistență suficientă, cum ar fi parâma de amarare, pentru a aduce barca de urgență lângă bordul navei și a o menține bord la bord, astfel încât persoanele să poată fi îmbarcate în siguranță. … … … ––