REZOLUTIA MSC.282(86) din 5 iunie 2009

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 27/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: ORGANIZATIA MARITIMA INTERNATIONALA
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 628 din 7 septembrie 2010
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Actiuni induse de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ANEXA 1COMPLETEAZA PECONVENTIE 01/11/1974
ANEXA 1COMPLETEAZA PECONVENTIE 01/11/1974 CAP. 2
ANEXA 1COMPLETEAZA PECONVENTIE 01/11/1974 CAP. 5
ANEXA 1COMPLETEAZA PECONVENTIE 01/11/1974 CAP. 6
ANEXA 1MODIFICA PECONVENTIE 01/11/1974
ANEXA 1MODIFICA PECONVENTIE 01/11/1974 CAP. 2
ANEXA 1MODIFICA PECONVENTIE 01/11/1974 CAP. 5
ANEXA 1MODIFICA PECONVENTIE 01/11/1974 CAP. 6
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulCONTINE PEAMENDAMENT 05/06/2009
ActulREFERIRE LACONVENTIE 01/11/1974 ART. 8
ActulREFERIRE LACONVENTIE 01/11/1974 ART. 28
ANEXA 1COMPLETEAZA PECONVENTIE 01/11/1974
ANEXA 1COMPLETEAZA PECONVENTIE 01/11/1974 CAP. 2
ANEXA 1COMPLETEAZA PECONVENTIE 01/11/1974 CAP. 5
ANEXA 1COMPLETEAZA PECONVENTIE 01/11/1974 CAP. 6
ANEXA 1MODIFICA PECONVENTIE 01/11/1974
ANEXA 1MODIFICA PECONVENTIE 01/11/1974 CAP. 2
ANEXA 1MODIFICA PECONVENTIE 01/11/1974 CAP. 5
ANEXA 1MODIFICA PECONVENTIE 01/11/1974 CAP. 6
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulREFERIT DEREZOLUTIE 292 07/07/2017
ActulCONTINUT DEORDIN 677 31/08/2010

la adoptarea amendamentelor la Convenţia internaţională din 1974 pentru ocrotirea vieţii omeneşti pe mare, aşa cum a fost amendată



Comitetul Securităţii Maritime,amintind art. 28(b) din Convenţia privind crearea Organizaţiei Maritime Internaţionale referitor la funcţiile Comitetului,amintind, de asemenea, art. VIII(b) din Convenţia internaţională din 1974 pentru ocrotirea vieţii omeneşti pe mare (SOLAS) (denumită în continuare Convenţia), cu privire la procedura de amendare aplicabilă anexei la Convenţie, cu excepţia prevederilor cap. I din aceasta,luând în considerare, la cea de-a optzeci şi şasea sesiune a sa, amendamentele la Convenţie, propuse şi difuzate în conformitate cu art. VIII(b)(i) din aceasta:1. adoptă, în conformitate cu art. VIII(b)(iv) din Convenţie, amendamentele la Convenţie, al căror text este redat în anexa la prezenta rezoluţie;2. stabileşte, în conformitate cu art. VIII(b)(vi)(2)(bb) din Convenţie, că amendamentele menţionate se vor considera ca fiind acceptate la 1 iulie 2010, cu excepţia cazului în care înainte de această dată mai mult de o treime din guvernele contractante la Convenţie sau guvernele contractante ale căror flote comerciale reprezintă în total cel puţin 50% din tonajul brut al flotei comerciale mondiale vor fi notificat obiecţiile lor la aceste amendamente;3. invită guvernele contractante la Convenţie să noteze că, în conformitate cu art. VIII(b)(vii)(2) din Convenţie, amendamentele vor intra în vigoare la 1 ianuarie 2011, după acceptarea lor în conformitate cu paragraful 2 de mai sus;4. solicită secretarului general, în conformitate cu art. VIII(b)(v) din Convenţie, să transmită tuturor guvernelor contractante la Convenţie copii certificate ale prezentei rezoluţii şi ale textului amendamentelor prevăzute în anexă;5. solicită, în plus, secretarului general să transmită copii ale acestei rezoluţii şi ale anexei sale membrilor Organizaţiei care nu sunt guverne contractante la Convenţie. + 
Anexa la Rezoluţia MSC.282(86)Amendamente la Convenţia internaţională din 1974pentru ocrotirea vieţii omeneşti pe mare, aşa cum a fost amendată + 
Capitolul II-1Construcţie – structură, compartimentare şi stabilitate, maşini şi instalaţii electricePartea A-1Structura navelorRegula 3-5 – Instalarea de materiale ce conţin azbest1. Textul existent al paragrafului 2 se înlocuieşte după cum urmează:"Începând cu 1 ianuarie 2011, pentru toate navele se interzice instalarea de materiale noi ce conţin azbest."Partea CInstalaţii de maşiniRegula 35-1 – Instalaţii de santină2. Următorul nou paragraf 2.6.3 se adaugă după paragraful 2.6.2 existent:"2.6.3 Mijloacele prevăzute pentru drenarea încăperilor închise pentru vehicule şi a încăperilor ro-ro închise, precum şi a încăperilor de categorie specială trebuie să respecte de asemenea regulile II-2/20.6.1.4 şi II-2/20.6.1.5."
 + 
Capitolul VSiguranţa navigaţieiRegula 19 – Cerinţe de dotare a navelor cu sisteme şi echipamente de navigaţie3. La paragraful 2.1 se înlocuieşte alineatul .4 existent, după cum urmează:".4 hărţi maritime şi publicaţii nautice care permit planificarea şi afişarea drumului navei pentru voiajul prevăzut, indicarea şi monitorizarea poziţiilor pe durata întregului voiaj. Un sistem de vizualizare a hărţilor electronice şi de informaţii (ECDIS) este de asemenea acceptat ca îndeplinind cerinţele acestui paragraf privind dotarea cu hărţi. Navele cărora li se aplică paragraful 2.10 trebuie să respecte cerinţele specificate în acesta privind dotarea cu ECDIS;".4. La paragraful 2.2, după alineatul .2 existent se adaugă noile alineate .3 şi .4, după cum urmează:".3 un sistem de alarmă de cart pe puntea de navigaţie (BNWAS) după cum urmează:.1 navele de marfă cu un tonaj brut mai mare sau egal cu 150 şi navele de pasageri, indiferent de mărime, construite la 1 iulie 2011 sau după această dată;.2 navele de pasageri, indiferent de mărime, construite înainte de 1 iulie 2011, nu mai târziu de prima inspecţie*) efectuată după 1 iulie 2012;–––* Se face referire la interpretarea uniformă a expresiei «prima inspecţie» menţionată în regulile Convenţiei SOLAS (MSC.1/Circ.1290).".3 navele de marfă cu un tonaj brut mai mare sau egal cu 3.000, construite înainte de 1 iulie 2011, nu mai târziu de prima inspecţie*) efectuată după 1 iulie 2012;–––* Se face referire la interpretarea uniformă a expresiei «prima inspecţie» menţionată în regulile Convenţiei SOLAS (MSC.1/Circ.1290).".4 navele de marfă cu un tonaj brut mai mare sau egal cu 500, dar mai mic de 3.000, construite înainte de 1 iulie 2011, nu mai târziu de prima inspecţie*) efectuată după 1 iulie 2013; şi–––* Se face referire la interpretarea uniformă a expresiei «prima inspecţie» menţionată în regulile Convenţiei SOLAS (MSC.1/Circ.1290).".5 navele de marfă cu un tonaj brut mai mare sau egal cu 150, dar mai mic de 500, construite înainte de 1 iulie 2011, nu mai târziu de prima inspecţie*) efectuată după 1 iulie 2014.–––* Se face referire la interpretarea uniformă a expresiei «prima inspecţie» menţionată în regulile Convenţiei SOLAS (MSC.1/Circ.1290)."Sistemul de alarmă de cart pe puntea de navigaţie trebuie să fie în funcţiune atât timp cât nava navighează pe mare;.4 un sistem de alarmă de cart pe puntea de navigaţie (BNWAS) instalat înainte de 1 iulie 2011 poate ulterior să fie scutit de respectarea deplină a standardelor adoptate de Organizaţie, după cum consideră Administraţia.5. După paragraful 2.9 existent se adaugă noile paragrafe 2.10 şi 2.11, după cum urmează:"2.10 Navele care efectuează voiaje internaţionale trebuie să fie echipate cu un sistem de vizualizare a hărţilor electronice şi de informaţii (ECDIS) după cum urmează:.1 navele de pasageri cu un tonaj brut mai mare sau egal cu 500, construite la 1 iulie 2012 sau după această dată;.2 navele cisternă cu un tonaj brut mai mare sau egal cu 3.000, construite la 1 iulie 2012 sau după această dată;.3 navele de marfă, altele decât navele cisternă, cu un tonaj brut mai mare sau egal cu 10.000, construite la 1 iulie 2013 sau după această dată;.4 navele de marfă, altele decât navele cisternă, cu un tonaj brut mai mare sau egal cu 3.000, dar mai mic de 10.000, construite la 1 iulie 2014 sau după această dată;.5 navele de pasageri cu un tonaj brut mai mare sau egal cu 500, construite înainte de 1 iulie 2012, nu mai târziu de prima inspecţie*) efectuată la 1 iulie 2014 sau după această dată;––––* Se face referire la interpretarea uniformă a expresiei «prima inspecţie» menţionată în regulile Convenţiei SOLAS (MSC.1/Circ.1290).".6 navele cisternă cu un tonaj brut mai mare sau egal cu 3.000, construite înainte de 1 iulie 2012, nu mai târziu de prima inspecţie*) efectuată la 1 iulie 2015 sau după această dată;––––* Se face referire la interpretarea uniformă a expresiei «prima inspecţie» menţionată în regulile Convenţiei SOLAS (MSC.1/Circ.1290).".7 navele de marfă, altele decât navele cisternă, cu un tonaj brut mai mare sau egal cu 50.000, construite înainte de 1 iulie 2013, nu mai târziu de prima inspecţie*) efectuată la 1 iulie 2016 sau după această dată;––––* Se face referire la interpretarea uniformă a expresiei «prima inspecţie» menţionată în regulile Convenţiei SOLAS (MSC.1/Circ.1290).".8 navele de marfă, altele decât navele cisternă, cu un tonaj brut mai mare sau egal cu 20.000, dar mai mic de 50.000, construite înainte de 1 iulie 2013, nu mai târziu de prima inspecţie*) efectuată la 1 iulie 2017 sau după această dată; şi––––* Se face referire la interpretarea uniformă a expresiei «prima inspecţie» menţionată în regulile Convenţiei SOLAS (MSC.1/Circ.1290).".9 navele de marfă, altele decât navele cisternă, cu un tonaj brut mai mare sau egal cu 10.000, dar mai mic de 20.000, construite înainte de 1 iulie 2013, nu mai târziu de prima inspecţie*) efectuată la 1 iulie 2018 sau după această dată.––––* Se face referire la interpretarea uniformă a expresiei «prima inspecţie» menţionată în regulile Convenţiei SOLAS (MSC.1/Circ.1290)."2.11 Administraţiile pot acorda derogare navelor de la aplicarea cerinţelor paragrafului 2.10 atunci când aceste nave vor fi scoase complet din exploatare în decurs de 2 ani după data de implementare specificată la alineatele .5 până la .9 din paragraful 2.10.
 + 
Capitolul VITransportul de mărfuri6. Titlul capitolului VI se înlocuieşte cu următorul:"Transportul de mărfuri şi combustibili lichizi" Regula 1 – Aplicare7. La începutul paragrafului 1 se adaugă cuvintele "Dacă nu se prevede în mod expres altfel," iar cuvântul existent "Prezentul" se înlocuieşte cu cuvântul "prezentul".Regula 5-1 – Formulare de date privind siguranţa materialului8. Textul existent al regulii se înlocuieşte după cum urmează:"Navelor care transportă hidrocarburi sau combustibil lichid, aşa cum s-a definit în regula 1 din anexa I la Convenţia internaţională din 1973 pentru prevenirea poluării de către nave, aşa cum s-a modificat prin Protocolul din 1978 referitor la aceasta, trebuie să li se furnizeze formulare de date privind siguranţa materialului, stabilite pe baza recomandărilor elaborate de către Organizaţie*), înaintea începerii încărcării acestora ca mărfuri în vrac sau înainte de aprovizionarea cu combustibil lichid.–––* Se face referire la Recomandarea pentru formularele de date privind siguranţa materialului (MSDS) pentru încărcăturile de hidrocarburi şi de combustibili lichizi prevăzute în anexa I la Convenţia MARPOL, adoptate de Organizaţie prin Rezoluţia MSC.286(86), aşa cum poate fi amendată." + 
Apendice
CertificateLista echipamentului pentru Certificatul de siguranţă pentru nava de pasageri (Formular P)9. În Lista echipamentului pentru Certificatul de siguranţă pentru nava de pasageri (Formular P), la secţiunea 5, se introduce un nou punct, punctul 14, după cum urmează:"14. Sistem de alarmă de cart pe puntea de navigaţie (BNWAS)".Lista echipamentului pentru Certificatul de siguranţă a echipamentului pentru nava de marfă (Formular E)10. În Lista echipamentului pentru Certificatul de siguranţă a echipamentului pentru nava de marfă (Formular E), la secţiunea 3, se introduce un nou punct, punctul 14, după cum urmează:"14. Sistem de alarmă de cart pe puntea de navigaţie (BNWAS)".Lista echipamentului pentru Certificatul de siguranţă pentru nava nucleară de pasageri (Formular PNUC)11. În Lista echipamentului pentru Certificatul de siguranţă pentru nava nucleară de pasageri (Formular PNUC), la secţiunea 5, se introduce un nou punct, punctul 15, după cum urmează:"15. Sistem de alarmă de cart pe puntea de navigaţie (BNWAS)".Lista echipamentului pentru Certificatul de siguranţă pentru nava nucleară de marfă (Formular CNUC)12. În Lista echipamentului pentru Certificatul de siguranţă pentru nava nucleară de marfă (Formular CNUC), la secţiunea 5, se introduce un nou punct, punctul 14, după cum urmează:"14. Sistem de alarmă de cart pe puntea de navigaţie (BNWAS)".***Notă de subsol ce trebuie adăugată la regula V/18 din Convenţia SOLASLa nota de subsol existentă la paragraful 2, după ultima referire se adaugă următoarea:"Standarde de funcţionare pentru un sistem de alarmă de cart pe puntea de navigaţie (BNWAS) [Rezoluţia MSC.128(75)]".–––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x