privind ADOPTAREA AMENDAMENTELOR la Convenţia internaţională din 1974 pentru ocrotirea vieţii omeneşti pe mare, amendată
Notă …
*) Traducere.Comitetul Securităţii Maritime,amintind art. 28(b) din Convenţia privind crearea Organizaţiei Maritime Internaţionale referitor la funcţiile Comitetului,amintind şi art. VIII(b) din Convenţia internaţională din 1974 pentru ocrotirea vieţii omeneşti pe mare (denumită în continuare Convenţia) referitor la procedura de amendare aplicabilă anexei la Convenţie, cu excepţia prevederilor cap. I al acesteia,luând în considerare, la cea de-a 75-a sesiune a sa, amendamentele la Convenţie, propuse şi difuzate în conformitate cu art. VIII(b)(i) la aceasta,1. adoptă, în conformitate cu art. VIII(b)(iv) din Convenţie, amendamentele la Convenţie, al căror text este dat în anexa la prezenta rezoluţie;2. stabileşte, în conformitate cu art. VIII(b)(vi)(2)(bb) din Convenţie, că amendamentele se vor considera ca fiind acceptate la 1 iulie 2003, cu excepţia cazului în care, înainte de această dată, mai mult de o treime din guvernele contractante la Convenţie sau guvernele contractante ale căror flote comerciale reprezintă în total cel puţin 50% din tonajul brut al flotei comerciale mondiale vor fi notificat obiecţiile lor la aceste amendamente;3. invită guvernele contractante la Convenţie să noteze că, în conformitate cu art. VIII(b)(vii)(2) din Convenţie, amendamentele vor intra în vigoare la 1 ianuarie 2004, după acceptarea lor în conformitate cu paragraful 2 de mai sus;4. solicită secretarului general, în conformitate cu art. VIII(b)(v) din Convenţie, să transmită tuturor guvernelor contractante la Convenţie copii certificate ale prezentei rezoluţii şi ale textului amendamentelor conţinute în anexă;5. solicită în plus secretarului general să transmită copii ale acestei rezoluţii şi ale anexei la aceasta membrilor Organizaţiei care nu sunt guverne contractante la Convenţie. +
Anexă––la Rezoluţia MSC.123 (75)––––––––-AMENDAMENTEla Convenţia internaţională din 1974 pentru ocrotireavieţii omeneşti pe mare, amendată +
Capitolul IVRadiocomunicaţiiREGULA 1Aplicare1. Paragrafele 3, 4, 5, 6 şi 7 se elimină.2. Paragraful 8 existent se renumerotează ca paragraful 3.REGULA 3Scutiri3. Cuvântul "; sau" de la sfârşitul paragrafului 2.1 se înlocuieşte cu punct (.).4. Paragraful 2.3 se elimină.REGULA 4Cerinţe funcţionale5. În paragraful 1.6, referirea la "V/12(g) şi (h)" se înlocuieşte cu "V/19.2.3.2".REGULA 7Echipament radio: Generalităţi6. Paragrafele 2, 3 şi 4 se elimină.7. Paragraful 5 existent se renumerotează ca paragraful 2.REGULA 12Ascultarea8. Paragraful 4 se elimină.REGULA 14Standarde de performanţă9. În paragraful 1, la a doua propoziţie, se elimină cuvintele "Sub rezerva paragrafului 2".10. Paragraful 2 se elimină. +
Capitolul VSiguranţa navigaţieiREGULA 21Codul internaţional de semnale11. Titlul regulii se înlocuieşte cu următorul text:"Codul internaţional de semnale şi Manualul IAMSAR"12. Paragraful existent se numerotează ca paragraful 1.13. Se adaugă un nou paragraf 2:"2. Toate navele trebuie să aibă o copie actualizată a vol. III din Manualul internaţional pentru căutare şi salvare aeronautică şi maritimă (Manualul IAMSAR)." +
Capitolul VITransportul de mărfuriREGULA 2Informaţia asupra mărfii14. În paragraful 2.3 existent, cuvintele "regulii VII/2" se înlocuiesc cu cuvintele "Codului IMDG, aşa cum s-a definit în regula VII/1.1".REGULA 5Arimare şi siguranţă15. În paragraful 1 existent, cuvintele "Marfa şi unităţile de marfă" se înlocuiesc cu cuvintele "Marfa, unităţile de marfă şi unităţile de transport marfă".16. În paragraful 2 existent, cuvintele "marfa transportată în unitatea de marfă" se înlocuiesc cu cuvintele "marfa, unităţile de marfă şi unităţile de transport marfă".17. În paragraful 4 existent, cuvintele "unităţile de marfă" se înlocuiesc cu cuvintele "unităţile de marfă şi unităţile de transport marfă" (în două locuri).18. În paragraful 5 existent, cuvântul "Containere" se înlocuieşte cu cuvintele "Containerele de transport" şi la ultimul rând, după "(CSC)", la sfârşitul frazei, se adaugă cuvintele "aşa cum a fost amendată".19. Paragraful 6 existent se înlocuieşte cu următorul text: "Toate mărfurile, altele decât mărfurile solide şi lichide în vrac, unităţile de marfă şi unităţile de transport marfă trebuie să fie încărcate, arimate şi asigurate pe toată durata voiajului, în conformitate cu Manualul de asigurare a mărfii, aprobat de Administraţie. La navele cu încăperi ro-ro, aşa cum au fost definite în regula II-2/3.41, asigurarea tuturor acestor mărfuri, unităţi de marfă şi unităţi de transport marfă, în conformitate cu Manualul de asigurare a mărfii, trebuie să fie efectuată înainte ca nava să părăsească dana. Manualul de asigurare a mărfii trebuie întocmit la un standard cel puţin echivalent cu instrucţiunile relevante elaborate de Organizaţie."REGULA 6Condiţii de acceptare pentru transportul mărfurilor20. În paragraful 3 existent, cuvintele "regulii VII/2" se înlocuiesc cu cuvintele "Codului IMDG, aşa cum s-a definit în regula VII/1.1". +
Capitolul VIITransportul mărfurilor periculoase21. Partea A existentă se înlocuieşte cu următoarea nouă parte A şi partea A-1:"PARTEA ATransportul mărfurilor periculoase sub formă ambalatăREGULA 1DefiniţiiÎn sensul acestui capitol, dacă nu se prevede în mod expres altfel:1. Codul IMDG înseamnă Codul maritim internaţional pentru mărfuri periculoase (IMDG), adoptat de Comitetul Securităţii Maritime al Organizaţiei prin Rezoluţia MSC.122 (75), aşa cum poate fi amendat de Organizaţie, cu condiţia ca aceste amendamente să fie adoptate, să între în vigoare şi să aibă efect conform prevederilor art. VIII din prezenta Convenţie referitor la procedurile de amendare aplicabile anexei, cu excepţia cap. I.2. Mărfuri periculoase înseamnă substanţe, materiale şi produse incluse în Codul IMDG.3. Formă ambalată înseamnă forma de ambalare specificată în Codul IMDG.REGULA 2Aplicare1. Dacă nu se prevede în mod expres altfel, această parte se aplică transportului de mărfuri periculoase sub formă ambalată la bordul tuturor navelor cărora li se aplică prezentele reguli şi la bordul navelor de marfă cu un tonaj brut mai mic de 500.2. Prevederile acestei părţi nu se aplică proviziilor şi echipamentelor navei.3. Transportul mărfurilor periculoase sub formă ambalată este interzis dacă nu se face în conformitate cu prevederile acestui capitol.4. Suplimentar faţă de prevederile acestei părţi, fiecare guvern contractant trebuie să emită sau să determine emiterea instrucţiunilor detaliate privind intervenţia şi primul ajutor medical acordat în caz de urgenţă, cerute în cazul incidentelor care implică mărfuri periculoase sub formă ambalată, ţinându-se seama de instrucţiunile elaborate de Organizaţie.REGULA 3Cerinţe pentru transportul mărfurilor periculoaseTransportul mărfurilor periculoase sub formă ambalată trebuie să corespundă prevederilor relevante ale Codului IMDG.REGULA 4Documente1. În toate documentele privind transportul pe mare al mărfurilor periculoase sub formă ambalată trebuie folosită denumirea tehnică a acestora (nu se vor folosi doar denumirile comerciale) şi descrierea corectă trebuie făcută în conformitate cu clasificarea menţionată în Codul IMDG.2. Documentele de transport întocmite de expeditor trebuie să includă sau să fie însoţite de un certificat sau o declaraţie semnate care să ateste că marfa de expediat este corect ambalată, marcată, etichetată sau are afişe aplicate corect, după caz, şi că ea corespunde condiţiilor cerute pentru transport.3. Persoana/persoanele responsabilă/responsabile cu ambalarea/încărcarea mărfurilor periculoase într-o unitate de transport marfă trebuie să dea un certificat de ambalare semnat pentru container/vehicul, în care se menţionează că marfa a fost corect ambalată şi asigurată în unitate şi că s-au respectat toate cerinţele aplicabile pentru acest transport. Acest certificat poate face parte din documentul menţionat la paragraful 2.4. În cazul în care există un motiv de a suspecta faptul că o unitate de transport marfă, în care sunt ambalate mărfuri periculoase, nu respectă cerinţele paragrafului 2 sau 3 ori în cazul în care nu se prezintă un certificat de ambalare pentru container/vehicul, unitatea de transport marfă nu se acceptă pentru îmbarcare.5. Fiecare navă care transportă mărfuri periculoase sub formă ambalată trebuie să aibă o listă specială sau un manifest de mărfuri care, în conformitate cu clasificarea menţionată în Codul IMDG, să cuprindă mărfurile periculoase aflate la bord şi amplasarea lor. În locul acestei liste speciale sau manifest se poate utiliza un plan detaliat de încărcare, care identifică după clase şi indică locul de amplasare a tuturor mărfurilor periculoase la bord. Înaintea plecării, o copie a unuia dintre aceste documente se va prezenta persoanei sau organizaţiei desemnate de autoritatea statului portului.REGULA 5Manualul de asigurare a mărfiiMarfa, unităţile de marfă şi unităţile de transport marfă trebuie să fie încărcate, arimate şi asigurate pe toată durata voiajului, în conformitate cu Manualul de asigurare a mărfii, aprobat de Administraţie. Manualul de asigurare a mărfii trebuie să fie întocmit la un standard cel puţin echivalent cu instrucţiunile elaborate de Organizaţie.REGULA 6Raportarea incidentelor care implică mărfuri periculoase1. Când are loc un incident care implică sau riscă să implice pierderea peste bord a unor mărfuri periculoase sub formă ambalată, comandantul sau altă persoană responsabilă pentru navă trebuie să raporteze imediat particularităţile acestui incident şi cât mai pe larg posibil autorităţii celui mai apropiat stat riveran. Raportul va fi întocmit pe baza principiilor generale şi a instrucţiunilor elaborate de Organizaţie.2. În cazul în care o navă aflată în situaţia din paragraful 1 este abandonată sau în cazul în care raportul privind o astfel de navă este incomplet sau imposibil de obţinut, compania, aşa cum s-a definit în regula IX/1.2, trebuie să-şi asume cât se poate mai mult din obligaţiile ce revin comandantului prin această regulă. +
Partea A-1Transportul mărfurilor periculoase solide în vracREGULA 7DefiniţiiMărfuri periculoase solide în vrac înseamnă orice materiale, altele decât cele lichide sau gazoase, care se compun dintr-o combinaţie de particule, granule sau orice bucăţi mai mari de material, având în general o compoziţie uniformă, care sunt incluse în Codul IMDG şi încărcate direct în spaţiile de marfă ale unei nave fără intermediul vreunei forme de ambalare şi care includ astfel de materiale încărcate într-o barjă de pe o navă port-barjă.REGULA 7-1Aplicare1. Dacă nu se prevede în mod expres altfel, această parte se aplică transportului de mărfuri periculoase solide în vrac de la bordul tuturor navelor cărora li se aplică prezentele reguli şi de la bordul navelor de marfă cu un tonaj brut mai mic de 500.2. Transportul mărfurilor periculoase solide în vrac este interzis dacă nu se face în conformitate cu prevederile acestei părţi.3. Suplimentar faţă de prevederile acestei părţi, fiecare guvern contractant trebuie să emită sau să determine emiterea instrucţiunilor detaliate privind transportul în siguranţă al mărfurilor periculoase solide în vrac, care trebuie să includă instrucţiunile cu privire la intervenţia şi primul ajutor medical acordat în caz de urgenţă, cerute în cazul incidentelor care implică mărfuri periculoase în vrac, ţinându-se seama de instrucţiunile elaborate de Organizaţie.REGULA 7-2Documente1. În toate documentele referitoare la transportul pe mare al mărfurilor periculoase solide în vrac trebuie folosită denumirea tehnică a acestora (nu se vor folosi doar denumirile comerciale).2. Fiecare navă care transportă mărfuri periculoase solide în vrac trebuie să aibă o listă specială sau un manifest de mărfuri care să cuprindă mărfurile periculoase aflate la bord şi locul lor de amplasare. În locul acestei liste speciale sau manifest se poate utiliza un plan detaliat de încărcare, care identifică după clase şi indică locul de amplasare a tuturor mărfurilor periculoase la bord. Înaintea plecării, o copie a unuia dintre aceste documente se va prezenta persoanei sau organizaţiei desemnate de autoritatea statului portului.REGULA 7-3Cerinţe de arimare şi separare a mărfii1. Mărfurile periculoase solide în vrac trebuie să fie încărcate şi arimate în mod corespunzător şi în siguranţă, ţinându-se seama de natura mărfurilor. Mărfurile incompatibile trebuie să fie separate unele de altele.2. Mărfurile periculoase solide în vrac susceptibile de încălzire sau combustie spontană nu trebuie să fie transportate, în afară de cazul în care au fost luate măsurile adecvate pentru reducerea la minim a posibilităţii de izbucnire a incendiului.3. Mărfurile periculoase solide în vrac care emană vapori periculoşi trebuie să fie depozitate într-o încăpere de marfă bine ventilată.REGULA 7-4Raportarea incidentelor care implică mărfuri periculoase1. Când are loc un incident care implică sau riscă să implice pierderea peste bord a unor mărfuri periculoase solide în vrac, comandantul sau altă persoană responsabilă pentru navă trebuie să raporteze particularităţile acestui incident imediat şi cât mai pe larg posibil autorităţii celui mai apropiat stat riveran. Raportul va fi întocmit pe baza principiilor generale şi a instrucţiunilor elaborate de Organizaţie.2. În cazul în care o navă aflată în situaţia menţionată la paragraful 1 este abandonată sau în cazul în care raportul privind o astfel de navă este incomplet sau imposibil de obţinut, compania, aşa cum s-a definit în regula IX/1.2, trebuie să-şi asume cât se poate mai mult din obligaţiile ce îi revin comandantului prin prezenta regulă." +
Partea DCerinţe speciale pentru transportul sub formă ambalată la bordul navelor a combustibilului nuclear iradiat, plutoniului şi deşeurilor cu un înalt grad de radioactivitateREGULA 14Definiţii22. Paragraful 2 existent se înlocuieşte cu următorul text:"2. Marfă INF înseamnă combustibil nuclear iradiat, plutoniu şi deşeuri cu un înalt grad de radioactivitate, transportate sub formă ambalată ca mărfuri, în conformitate cu clasa 7 din Codul IMDG."23. Paragraful 6 existent se elimină. +
ApendiceCertificate– Lista echipamentului pentru Certificatul de siguranţă pentru nava de pasageri (formular P)24. În secţiunea 3, punctele 7 şi 8 împreună cu notele de subsol aferente se elimină.– Lista echipamentului pentru Certificatul de siguranţă radio pentru nava de marfă (formular R)25. În secţiunea 2, punctele 7 şi 8 împreună cu notele de subsol aferente se elimină.26. Secţiunea 4 se elimină.–––-