REZOLUTIA MEPC. nr. 115(51) din 1 aprilie 2004

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 19/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: ACT INTERNATIONAL
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 992 din 9 noiembrie 2005
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Actiuni induse de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ActulMODIFICA PEPROTOCOL 17/02/1978
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulCONTINE PEAMENDAMENT 01/04/2004
ActulMODIFICA PEPROTOCOL 17/02/1978
ActulREFERIRE LAPROTOCOL 17/02/1978 ART. 6
ActulREFERIRE LACONVENTIE 02/11/1973
ActulREFERIRE LACONVENTIE 02/11/1973 ART. 16
ActulREFERIRE LACONVENTIE 02/11/1973 ART. 38
CAP. 2REFERIRE LACONVENTIE 02/11/1973
Acte care fac referire la acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulREFERIT DEORDIN 963 11/05/2018
ActulREFERIT DEANEXA 11/05/2018
ActulREFERIT DEORDIN 1056 13/10/2009
ActulACCEPTAT DELEGE 305 25/10/2005
ActulCONTINUT DELEGE 305 25/10/2005
ActulREFERIT DEDECRET 1018 24/10/2005
CAP. 1REFERIT DEANEXA 11/05/2018
CAP. 2REFERIT DEANEXA 11/05/2018
CAP. 3REFERIT DEANEXA 11/05/2018
ANEXA 4REFERIT DEORDIN 963 11/05/2018






AMENDAMENTE LA ANEXA PROTOCOLULUI DIN 1978
REFERITOR LA CONVENȚIA INTERNAȚIONALĂ DIN 1973
PENTRU PREVENIREA POLUĂRII DE CĂTRE NAVE
(Anexa IV revizuită la MARPOL 73/78)*)*) Traducere.Comitetul pentru Protecția Mediului Marin,amintind art. 38 lit. (a) din Convenția privind crearea Organizației Maritime Internaționale (denumită în continuare Organizația) referitor la funcțiile Comitetului pentru Protecția Mediului Marin (denumit în continuare Comitetul) conferite acestuia prin convențiile internaționale pentru prevenirea și controlul poluării marine,notând art. 16 din Convenția internațională din 1973 pentru prevenirea poluării de către nave (denumită în continuare Convenția din 1973) și art. VI din Protocolul din 1978 referitor la Convenția internațională din 1973 pentru prevenirea poluării de către nave (denumit în continuare Protocolul din 1978) care specifică împreună procedura de amendare a Protocolului din 1978 și conferă organului competent al Organizației funcția de examinare și adoptare a amendamentelor la Convenția din 1973, modificată prin Protocolul din 1978 (MARPOL 73/78),având în vedere anexa IV, revizuită, la MARPOL 73/78:1.adoptă, în conformitate cu art. 16(2) d) din Convenția din 1973, anexa IV revizuită la MARPOL 73/78, al cărei text este prezentat în anexa la prezenta rezoluție;2.stabilește, în conformitate cu art. 16(2) f) (iii) din Convenția din 1973, că anexa IV revizuită la MARPOL 73/78 se va considera ca fiind acceptată la data de 1 februarie 2005, cu excepția cazului în care, înainte de această dată, cel puțin o treime din numărul părților sau părțile ale căror flote comerciale reprezintă în total nu mai puțin de 50% din tonajul brut al flotei comerciale mondiale vor fi notificat Organizației obiecțiunile lor la aceste amendamente;3.invită părțile să noteze că, în conformitate cu art. 16(2) g)(îi) din Convenția din 1973, amendamentele vor intra în vigoare la data de 1 august 2005, după acceptarea lor în conformitate cu paragraful 2 de mai sus;4.solicită secretarului general, în conformitate cu art. 16(2) e) din Convenția din 1973, să transmită tuturor părților la MARPOL 73/78 copii certificate ale prezentei rezoluții și textul amendamentelor conținut în anexă;5.solicită în plus secretarului general să transmită tuturor membrilor Organizației care nu sunt părți la MARPOL 73/78 copii certificate ale prezentei rezoluții și ale anexei sale. + 
Anexa IVREVIZUITĂ LA MARPOL 73/78
Reguli pentru prevenirea poluării cu ape uzate de la nave + 
Capitolul 1Generalități + 
REGULA 1DefinițiiÎn sensul prezentei anexe:1.Navă nouă înseamnă o navă:1.pentru care s-a încheiat contractul de construcție sau, în lipsa unui contract de construcție, a cărei chilă a fost pusă ori care se află într-un stadiu de construcție echivalent la data intrării în vigoare a prezentei anexe sau după această dată; ori2.a cărei livrare are loc la 3 ani sau mai mult de la data intrării în vigoare a prezentei anexe.2.Navă existentă înseamnă o navă care nu este o navă nouă.3.Ape uzate înseamnă:1.ape și alte deșeuri provenind de la orice tip de closete și pișoare;2.ape provenind de la lavoare, căzi de spălat și guri de scurgere situate în spațiile rezervate pentru îngrijire medicală (dispensare, infirmerii etc.);3.ape provenind din spații utilizate pentru transportul animalelor vii; sau4.alte ape reziduale, când sunt amestecate cu scurgerile definite mai sus.4.Tanc de colectare înseamnă un tanc folosit pentru colectarea și depozitarea apelor uzate.5.Uscatul cel mai apropiat. Expresia "de la uscatul cel mai apropiat" se referă la porțiunea de la linia de bază care servește la delimitarea mării teritoriale a teritoriului respectiv în conformitate cu dreptul internațional; totuși, în sensul prezentei convenții, expresia "de la uscatul cel mai apropiat" pe coasta nord-estică a Australiei înseamnă de la o linie trasă dintr-un punct al coastei Australiei cu:latitudinea 11°00'S, longitudinea 142°08'Epână la punctul cu latitudinea 10°35'S, longitudinea 141°55'E și apoi între următoarele puncte:latitudine 10°00'S, longitudine 142°00'Elatitudine 9°10'S, longitudine 143°52'Elatitudine 9°00'S, longitudine 144°30'Elatitudine 10°41'S, longitudine 145°00'Elatitudine 13°00'S, longitudine 145°00'Elatitudine 15°00'S, longitudine 146°00'Elatitudine 17°30'S, longitudine 147°00'Elatitudine 21°00'S, longitudine 152°55'Elatitudine 24°30'S, longitudine 154°00'Eși apoi până la punctul delatitudine 24°42'S, longitudine 153°15'E pe coasta Australiei.6.Voiaj internațional înseamnă un voiaj dintr-o țară în care prezenta convenție se aplică până la un port din afara acestei țări sau invers.7.Persoană înseamnă membrul unui echipaj și pasagerii.8.Dată de aniversare înseamnă ziua și luna fiecărui an care vor corespunde datei de expirare a Certificatului internațional de prevenire a poluării cu ape uzate. + 
REGULA 2Aplicare1.Prevederile prezentei anexe se aplică următoarelor nave care efectuează voiaje internaționale:1.navelor noi cu un tonaj brut mai mare sau egal cu 400; și2.navelor noi care au un tonaj brut mai mic de 400, care sunt autorizate să transporte mai mult de 15 persoane; și3.navelor existente cu un tonaj brut mai mare sau egal cu 400, după 5 ani de la intrarea în vigoare a prezentei anexe; și4.navelor existente cu un tonaj brut mai mic de 400, care sunt autorizate să transporte mai mult de 15 persoane, după 5 ani de la intrarea în vigoare a prezentei anexe.2.Administrația se va asigura că navele existente menționate în alin. 1.3 și 1.4 din prezenta regulă, ale căror chile au fost puse sau sunt într-un stadiu similar de construcție, înainte de data de 2 octombrie 1983, vor fi echipate, pe cât posibil, pentru descărcarea apelor uzate în conformitate cu cerințele regulii 11 din prezenta anexă. + 
REGULA 3Excepții1.Regula 11 din prezenta anexă nu se aplică la:1.descărcarea apelor uzate dintr-o navă, necesară pentru siguranța navei și a persoanelor aflate la bord sau pentru salvarea vieții omenești pe mare; sau2.deversarea apelor uzate ca urmare a unei avarii a navei sau a echipamentului acesteia dacă s-au luat toate măsurile raționale înainte și după producerea avariei, cu scopul de a preveni sau reduce la minimum deversarea.
 + 
Capitolul 2Inspecții și certificare + 
REGULA 4Inspecții1.Fiecare navă căreia, conform regulii 2, i se cere să corespundă prevederilor prezentei anexe trebuie să fie supusă inspecțiilor specificate mai jos:1.o inspecție inițială înainte ca nava să între în serviciu sau înainte de eliberarea pentru prima dată a certificatului cerut de regula 5 a prezentei anexe, ce va include o inspecție completă a structurii navei, echipamentului, sistemelor, instalațiilor, amenajărilor și materialelor sale în măsura în care nava face obiectul prezentei anexe. Această inspecție trebuie să fie astfel efectuată încât să asigure că structura navei, echipamentul, sistemele, instalațiile, amenajările și materialele sale corespund în întregime cerințelor aplicabile ale prezentei anexe;2.o inspecție de reînnoire la intervalele specificate de către Administrație, dar fără să depășească 5 ani, cu excepția cazului în care se aplică prevederile regulii 8.2, 8.5, 8.6 sau 8.7 din prezenta anexă. Inspecția de reînnoire trebuie să fie efectuată astfel încât să asigure că structura navei, echipamentul, sistemele, instalațiile, amenajările și materialele sale corespund în întregime cerințelor aplicabile ale prezentei anexe;3.o inspecție suplimentară, generală sau parțială, după caz, trebuie să fie efectuată după o reparație care rezultă din investigațiile prevăzute de paragraful 4 al prezentei reguli sau ori de câte ori se fac orice reparații sau înlocuiri importante. Această inspecție va fi efectuată astfel încât să se asigure că reparațiile sau înlocuirile necesare au fost efectiv realizate, că materialul și calitatea acestor reparații sau înlocuiri sunt în toate privințele satisfăcătoare și că nava corespunde în toate privințele cerințelor prezentei anexe.2.Administrația trebuie să stabilească măsurile corespunzătoare pentru navele care nu fac obiectul prevederilor paragrafului 1 din prezenta regulă în vederea asigurării că prevederile aplicabile ale prezentei reguli sunt respectate.3.Inspecțiile navelor, în ceea ce privește aplicarea prevederilor prezentei anexe, trebuie să fie efectuate de către inspectori ai administrației. Totuși, administrația poate încredința efectuarea inspecțiilor fie inspectorilor numiți în acest scop, fie organizațiilor recunoscute de ea.4.O administrație care numește inspectori sau care recunoaște organizații pentru a efectua inspecțiile, așa cum sunt stabilite în paragraful 3 din prezenta regulă, trebuie cel puțin să împuternicească orice inspector numit sau organizație recunoscută:1.să solicite reparații la navă; și2.să efectueze inspecții, dacă sunt cerute de autoritățile corespunzătoare ale statului portului.Administrația trebuie să notifice Organizației responsabilitățile specifice și condițiile autorității acordate inspectorilor numiți sau organizațiilor recunoscute în vederea transmiterii părților prezentei Convenții spre informarea inspectorilor lor.5.Dacă un inspector numit sau organizația recunoscută stabilește că starea navei și a echipamentului său nu corespunde de fapt caracteristicilor din Certificatul internațional de prevenire a poluării cu ape uzate sau se prezintă astfel încât nava nu este efectiv aptă pentru a ieși în mare fără a prezenta o posibilă amenințare de a produce daune mediului marin, inspectorul sau organizația respectivă trebuie să se asigure imediat că se iau măsuri de remediere și trebuie să informeze Administrația în timp util. Dacă nu se iau măsuri de remediere, certificatul respectiv trebuie să fie retras și Administrația trebuie să fie informată imediat și, dacă nava se află în portul unei alte părți, autoritățile corespunzătoare ale statului portului trebuie, de asemenea, informate imediat. Dacă un inspector al Administrației, un inspector numit sau organizația recunoscută a informat autoritățile competente ale statului portului, guvernul statului portului interesat trebuie să acorde orice sprijin necesar acelui inspector al Administrației, acelui inspector numit sau acelei organizații pentru a-și îndeplini obligațiile în conformitate cu această regulă. Dacă este cazul, guvernul statului portului interesat va acționa astfel încât să se asigure că nava nu va ieși în mare până când aceasta nu este aptă să iasă în mare sau nu va părăsi portul pentru a se îndrepta spre cel mai apropiat șantier de reparații decât în cazul în care aceasta nu prezintă o posibilă amenințare de a produce daune mediului marin.6.În fiecare caz, Administrația interesată trebuie să garanteze efectuarea completă și eficiența inspecției și trebuie să se angajeze să asigure măsurile necesare pentru a îndeplini această obligație.7.Starea navei și a echipamentului său trebuie să fie menținută conform prevederilor prezentei Convenții, pentru a asigura că nava va rămâne aptă din toate punctele de vedere pentru a ieși în mare fără a prezenta o posibilă amenințare de a produce daune mediului marin.8.După terminarea oricărei inspecții a unei nave, conform paragrafului 1 al prezentei reguli, nu trebuie să se facă nici o modificare a structurii navei, echipamentului, instalațiilor, amenajărilor sau materialului care fac obiectul inspecției fără aprobarea Administrației, cu excepția simplei înlocuiri a unor astfel de echipamente sau instalații.9.Ori de câte ori se produce un accident la o navă sau se descoperă o defecțiune ce afectează în mod substanțial rezistența navei ori eficiența sau integritatea echipamentului său prevăzute în prezenta anexă, comandantul ori armatorul navei va raporta cu prima ocazie Administrației, organizației recunoscute sau inspectorului numit responsabil cu eliberarea certificatului corespunzător, care va stabili începerea investigațiilor pentru a stabili dacă este necesară efectuarea unei inspecții conform paragrafului 1 al prezentei reguli. De asemenea, dacă nava se află într-un port al altei părți, comandantul sau armatorul va raporta imediat autorităților corespunzătoare ale statului portului și inspectorul numit sau organizația recunoscută se va asigura că acest raport a fost făcut. + 
REGULA 5Eliberarea sau avizarea certificatului1.Se va elibera un Certificat internațional pentru prevenirea poluării cu ape uzate, după o inspecție inițială sau de reînnoire conform prevederilor regulii 4 din prezenta anexă, oricărei nave care efectuează voiaje către porturile sau terminalele situate în limitele jurisdicției altor părți la Convenție. În cazul navelor existente, această cerință se aplică după 5 ani de la data intrării în vigoare a prezentei anexe.2.Certificatul prevăzut la paragraful 1 se va elibera sau se va aviza fie de către Administrație, fie de către orice persoane sau organizații recunoscute*), autorizate legal de către aceasta. În fiecare caz, Administrația își asumă întreaga responsabilitate pentru Certificat.*) Se referă la Liniile directoare pentru autorizarea organizațiilor care acționează în numele administrațiilor, adoptate de Organizație prin Rezoluția A.739(18), și la Specificațiile privind funcțiile de inspecție și certificare ale organizațiilor recunoscute care acționează în numele Administrației, adoptate de Organizație prin Rezoluția A.789(19). + 
REGULA 6Eliberarea sau avizarea unui certificat de către alt guvern1.Guvernul unei părți la Convenție poate dispune, la cererea Administrației, inspectarea unei nave și, dacă consideră că prevederile prezentei anexe sunt îndeplinite, eliberează navei sau autorizează eliberarea unui Certificat internațional pentru prevenirea poluării cu ape uzate și, după caz, avizează ori autorizează avizarea acestui certificat în conformitate cu prezenta anexă.2.O copie a certificatului prevăzut la paragraful 1 și o copie a raportului de inspecție vor fi transmise cât mai curând posibil Administrației care a solicitat inspecția.3.Un certificat astfel emis va conține o declarație care atestă că a fost eliberat la cererea Administrației și că va avea aceeași valoare și va fi recunoscut ca și certificatul emis conform regulii 5 din prezenta anexă.4.Nu se va elibera un Certificat internațional de prevenire a poluării cu ape uzate unei nave care este autorizată să arboreze pavilionul unui stat ce nu este parte la Convenția din 1973. + 
REGULA 7Forma certificatuluiCertificatul internațional de prevenire a poluării cu ape uzate va fi redactat în forma corespunzătoare modelului prevăzut în apendicele la prezenta anexă și va fi cel puțin în limba engleză, franceză sau spaniolă. Dacă se utilizează și limba oficială a țării emitente, aceasta va prevala în cazul unei dispute sau contradicții.
 + 
REGULA 8Durata și valabilitatea certificatului1.Certificatul internațional pentru prevenirea poluării cu ape uzate va fi eliberat pe o perioadă specificată de Administrație, care nu va depăși 5 ani.2.1.În pofida cerințelor paragrafului 1 al prezentei reguli, dacă inspecția de reînnoire este finalizată în decurs de 3 luni înaintea datei de expirare a certificatului existent, noul certificat va fi valabil de la data finalizării inspecției de reînnoire până la o dată care nu va depăși 5 ani de la data de expirare a certificatului existent.2.2.Dacă inspecția de reînnoire este finalizată după data de expirare a certificatului existent, noul certificat va fi valabil de la data finalizării inspecției de reînnoire până la o dată care nu va depăși 5 ani de la data de expirare a certificatului existent.2.3.Dacă inspecția de reînnoire este finalizată cu mai mult de 3 luni înainte de data de expirare a certificatului existent, noul certificat va fi valabil de la data finalizării inspecției de reînnoire până la o dată care nu va depăși 5 ani de la data finalizării inspecției de reînnoire.3.Dacă un certificat este eliberat pe o perioadă mai mică de 5 ani, Administrația poate prelungi valabilitatea acestuia dincolo de data de expirare până la perioada maximă specificată în paragraful 1 al prezentei reguli.4.Dacă o inspecție de reînnoire a fost finalizată și nu se poate elibera sau pune la dispoziție la bordul navei un nou certificat înaintea datei de expirare a certificatului existent, persoana sau organizația autorizată de Administrație poate aviza certificatul existent și acest certificat va fi acceptat ca valabil pe o perioadă următoare care nu va depăși 5 luni de la data de expirare.5.Dacă în momentul expirării certificatului o navă nu se află într-un port în care urmează să fie inspectată, Administrația poate extinde perioada de valabilitate a certificatului, dar această prelungire va fi acordată numai în scopul de a permite navei să își încheie voiajul spre portul în care va fi inspectată și numai în cazurile în care acest lucru se consideră corespunzător și posibil. Nici un certificat nu trebuie să fie prelungit pe o perioadă mai mare de 3 luni și, la sosirea în portul în care urmează a fi inspectată, o navă căreia i s-a acordat o prelungire nu va fi autorizată ca, în virtutea acestei prelungiri, să părăsească portul fără a avea un nou certificat. Atunci când inspecția de reînnoire este finalizată, noul certificat va fi valabil până la o dată care nu depășește 5 ani de la data de expirare a certificatului existent înainte de acordarea prelungirii sale.6.Un certificat eliberat unei nave angajate în voiaje scurte, care nu a fost prelungit conform prevederilor paragrafelor anterioare din prezenta regulă, poate fi prelungit de Administrație pentru o perioadă de grație de până la o lună de la data de expirare indicată în acest certificat. Dacă inspecția de reînnoire este finalizată, noul certificat va fi valabil până la o dată care nu va depăși 5 ani de la data de expirare a certificatului existent înainte de acordarea prelungirii sale.7.În cazuri speciale, stabilite de către Administrație, un certificat nou nu trebuie să fie datat de la data de expirare a certificatului existent conform paragrafului 2.2, 5 sau 6 din prezenta regulă. În aceste cazuri speciale, noul certificat va fi valabil până la o dată care nu va depăși 5 ani de la data finalizării inspecției de reînnoire.8.Un certificat eliberat conform regulii 5 sau 6 din prezenta anexă încetează a mai fi valabil în unul dintre următoarele cazuri:1.dacă inspecțiile corespunzătoare nu sunt finalizate în decursul perioadelor specificate conform regulii 4.1 din prezenta anexă; sau2.la transferarea unei nave sub pavilionul altui stat. Un certificat nou va fi eliberat numai dacă guvernul care emite noul certificat consideră că nava corespunde pe deplin cerințelor regulilor 4.7 și 4.8 din prezenta anexă. În cazul unui transfer de pavilion între părți, dacă s-a cerut în decurs de 3 luni după efectuarea transferului, guvernul părții al cărui pavilion nava a fost oficial autorizată să îl arboreze va transmite Administrației, cât mai curând posibil, copiile certificatului existente la bordul navei înaintea transferului și, dacă este posibil, copiile rapoartelor de inspecție corespunzătoare. + 
Capitolul 3Echipament și controlul descărcării + 
REGULA 9Sisteme de ape uzate1.Fiecare navă căreia i se cere ca în conformitate cu regula 2 să corespundă prevederilor prezentei anexe trebuie să fie echipată cu unul dintre următoarele sisteme pentru ape uzate:1.o instalație de tratare a apelor uzate care va fi de un tip aprobat de către Administrație, ținând seama de standardele și metodele de încercare elaborate de Organizație*); sau*) Se referă la Recomandarea privind Standardele internaționale referitoare la efluenți și Liniile directoare pentru testele de performanță pentru instalațiile de tratare a apelor uzate, adoptate de Organizație prin Rezoluția MEPC.2(VI). Pentru navele existente sunt acceptate specificațiile naționale.2.un sistem pentru malaxare și dezinfectare aprobat de către Administrație. Acest sistem va fi prevăzut cu mijloacele considerate satisfăcătoare de către Administrație, pentru depozitarea temporară a apelor uzate atunci când nava se află la o distanță mai mică de 3 mile marine față de cel mai apropiat uscat; sau3.un tanc de colectare a cărui capacitate trebuie să fie suficientă, după aprecierea Administrației, pentru a colecta toate apele uzate, ținând seama de condițiile de exploatare, numărul de persoane de la bord și alți factori semnificativi. Tancul de colectare trebuie să fie construit astfel încât să îndeplinească cerințele Administrației și trebuie să aibă un dispozitiv care să indice vizual cantitatea conținută. + 
REGULA 10Racorduri standard de descărcare1.Pentru a permite racordarea tubulaturilor instalațiilor de primire cu tubulaturile de descărcare ale navei, amândouă tubulaturile trebuie prevăzute cu un racord de descărcare standard în conformitate cu următorul tabel:Dimensiuni standard ale flanșelor pentru racordurile de descărcare

Descriere Dimensiune
Diametrul exterior 210 mm
Diametrul interior Corespunzător diametrului exterior al tubulaturii
Diametrul cercului buloanelor 170 mm
Fante în flanșă 4 găuri echidistante cu diametrul de 18 mm amplasate pe cercul buloanelor cu diametrul de mai sus și cu fante la periferia flanșei; lățimea crestăturii 18 mm
Grosimea flanșei 16 mm
Buloane și piulițe: număr și diametru 4, fiecare cu diametrul de 16 mm și de lungime corespunzătoare
Flanșa este proiectată pentru țevi cu un diametru interior de maximum 100 mm și trebuie să fie din oțel sau alt material echivalent având suprafața plană. Această flanșă, împreună cu o garnitură adecvată, trebuie să fie corespunzătoare pentru o presiune de lucru de 600 kPa
Pentru navele cu o înălțime de construcție mai mică sau egală cu 5 m, diametrul interior al racordului de descărcare poate fi de 38 mm.2.La navele care efectuează transporturi speciale, de exemplu feriboturile de pasageri, ca alternativă, tubulaturile de descărcare ale navei pot fi prevăzute cu un racord de descărcare care poate fi acceptat de către Administrație, cum ar fi cuplajele de racordare rapidă. + 
REGULA 11Descărcarea apelor uzate1.Conform prevederilor regulii 3 din prezenta anexă, descărcarea apelor uzate în mare este interzisă, cu excepția următoarelor cazuri:1.nava descarcă ape uzate după malaxare și dezinfectare folosind un sistem aprobat de Administrație în conformitate cu regula 9.1.2 din prezenta anexă la o distanță mai mare de 3 mile marine de la uscatul cel mai apropiat sau ape uzate care nu sunt malaxate ori dezinfectate la o distanță mai mare de 12 mile marine de la uscatul cel mai apropiat, cu condiția ca, în oricare caz, apele uzate depozitate în tancuri de colectare să nu fie descărcate dintr-o dată, ci cu un debit moderat, cu nava în marș cu o viteză de cel puțin 4 noduri; debitul de descărcare trebuie să fie aprobat de Administrație pe baza normelor elaborate de Organizație; sau2.nava are în exploatare o stație de tratare autorizată care a fost certificată de Administrație să îndeplinească cerințele de exploatare menționate în regula 9.1.1 din prezenta anexă și:1.rezultatele încercărilor instalației sunt înscrise în Certificatul internațional de prevenire a poluării cu ape uzate; și2.în afară de aceasta, efluentul nu lasă materii solide plutitoare vizibile pe apa din jur și nici nu produce decolorarea acesteia.2.Prevederile paragrafului 1 nu se vor aplica navelor exploatate în apele aflate sub jurisdicția unui stat și nici navelor care fac escală venind din alte state în momentul în care se află în aceste ape și descarcă ape uzate în conformitate cu cerințe mai puțin riguroase impuse de acest stat.3.Când apele uzate sunt amestecate cu deșeuri sau cu deșeuri din apă prevăzute în alte anexe ale MARPOL 73/78, cerințele acelor anexe trebuie să fie îndeplinite, în mod suplimentar, și în prezenta anexă. + 
Capitolul 4Instalații de primire + 
REGULA 12Instalații de primire1.Guvernul fiecărei părți la Convenție, care solicită navelor exploatate în apele aflate sub jurisdicția sa și navelor care traversează apele sale să se conformeze cerințelor regulii 11.1, se angajează să asigure dotarea porturilor și terminalelor cu instalații de primire a apelor uzate, pentru a satisface necesitățile navelor care le folosesc și fără a provoca întârzieri excesive acestora.2.Guvernul fiecărei părți va comunică Organizației pentru a transmite guvernelor contractante interesate toate cazurile în care instalațiile puse la dispoziție în conformitate cu prezenta regulă sunt considerate ca fiind neadecvate.
 + 
Apendice
MODEL DE CERTIFICAT
CERTIFICAT INTERNAȚIONAL PENTRU PREVENIREA POLUĂRII CU APE UZATEEliberat în conformitate cu prevederile Convenției internaționale din 1973 pentru prevenirea poluării de către nave, astfel cum a fost modificată prin Protocolul încheiat la Londra la data de 17 februarie 1978 și astfel cum a fost amendată prin Rezoluția MEPC 115(51), denumită în continuare Convenția, sub autoritatea Guvernului ................ (denumirea oficială completă a țării) ............... de către ........................... (denumirea oficială completă a persoanei competente sau a organizației recunoscute conform prevederilor Convenției) ...................Caracteristicile navei*1)Numele navei ....................................................Numărul sau literele distinctive ………………………….Portul de înregistrare ............................................Tonajul brut ……………………………………….Numărul de persoane pe care nava este certificată să le transporte .........................Număr IMO*2) ……………………………….Navă nouă/existentă*)Data la care a fost pusă chila sau la care nava se afla într-un stadiu similar de construcție ori, după caz, data la care au început lucrările de transformare sau modificare cu caracter major ……………………………………………………………………..*1) Ca alternativă, caracteristicile navei pot fi înscrise orizontal în căsuțe.*2) Se face referire la Schema numărului IMO de identificare a navei adoptată de către Organizație prin Rezoluția A.600(15).*) Se elimină, după caz.Se certifică prin prezentul că:1.Nava este echipată cu o instalație de tratare a apelor uzate/malaxor/tanc de colectare*), și cu o tubulatură de descărcare în conformitate cu regulile 9 și 10 din anexa IV la Convenție, după cum urmează:1.1.*) Descrierea instalației de tratare a apelor uzate:Tipul instalației de tratare a apelor uzate …………………………………………Numele producătorului ......................................................................Instalația de tratare a apelor uzate este certificată de Administrație ca îndeplinind următoarele standarde referitoare la efluent conform Rezoluției MEPC.2(VI)1.2.*) Descrierea malaxorului:Tipul malaxorului ………………………………………………………………..Numele producătorului ......................................................................Calitatea apelor uzate după dezinfectare ……………………………………………1.3.*) Descrierea tancului de colectare:Capacitatea totală a tancului de colectare ………………………………………. mcAmplasamentul ..............................................................................*) Se elimină, după caz.1.4.O tubulatură de descărcare a apelor uzate la o instalație de primire, prevăzută cu un racord standard de legătură cu uscatul.2.Nava a fost inspectată în conformitate cu regula 4 din anexa IV la Convenție.3.Inspecția arată că structura, echipamentul, sistemele, instalațiile, amenajările și materialele navei și starea acestora sunt satisfăcătoare în toate privințele și că nava corespunde cerințelor aplicabile din anexa IV la Convenție.Prezentul certificat este valabil până la .....................*3) și este supus inspecțiilor efectuate, în concordanță cu regula 4 din anexa IV la Convenție.*3) Se inserează data de expirare, astfel cum se specifică de către Administrație în conformitate cu regula 8.1 din anexa IV la Convenție. Ziua și luna acestei date corespund datei de aniversare, astfel cum s-a definit la regula 1.8 din anexa IV la Convenție.Data finalizării inspecției pe care se bazează acest certificat: ........................... (zi/lună/an)Eliberat la …………………………………………………………………….. (locul eliberării certificatului)
……………………………….(data eliberării) ……………………………………………………………..(semnărura persoanei oficiale autorizate care eliberează certificatul)(sigiliul sau ștampila autorității, după caz)


AVIZ PENTRU EXTINDEREA VALABILITĂȚII CERTIFICATULUI, DACĂ ACESTA ESTE VALABIL
MAI PUȚIN DE CINCI ANI, CÂND SE APLICĂ REGULA 8.3Nava îndeplinește prevederile relevante ale Convenției, în conformitate cu regula 8.3 din anexa IV la Convenție, iar prezentul certificat se va accepta ca fiind valabil până la ........
Semnat ……….. (semnătura persoanei oficiale autorizate)…………
Locul ............................................
Data ……..(sigiliul sau ștampila autorității, după caz)………
EXTINDEREA VALABILITĂȚII CERTIFICATULUI CÂND S-A EFECTUAT INSPECȚIA DE
REÎNNOIRE ȘI CÂND SE APLICĂ REGULA 8.4Nava îndeplinește prevederile relevante ale Convenției, în conformitate cu regula 8.4 din anexa IV la Convenție, iar prezentul certificat se va accepta ca fiind valabil până la ........
Semnat ……..(semnătura persoanei oficiale autorizate)…….
Locul ............................................
Data ……..(sigiliul sau ștampila autorității, după caz)……..
AVIZ PENTRU EXTINDEREA VALABILITĂȚII CERTIFICATULUI PÂNĂ CÂND NAVA AJUNGE ÎN PORTUL DE
INSPECȚIE SAU PENTRU O PERIOADĂ DE GRAȚIE CÂND SE APLICĂ REGULA 8.5 SAU REGULA 8.6Prezentul certificat, în conformitate cu regula 8.5 sau regula 8.6*) din anexa IV la Convenție, se va accepta ca fiind valabil până la .............................................
Semnat ………(semnătura persoanei oficiale autorizate)…………
Locul ............................................
Data ………(sigiliul sau ștampila autorității, după caz)………*) Se elimină, după caz.
-

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x