Notă …
Conținută de ORDINUL nr. 979 din 16 aprilie 2024, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 400 din 29 aprilie 2024.
ANEXA 4[Instalații de recepție regionale în apele arctice, informații care trebuie incluse în nota de livrare a buncărului (BDN) și informații care trebuie să fie transmise către baza de date a Organizației Maritime Internaționale privind consumul de combustibil lichid al navelor]Comitetul pentru protecția mediului marin,amintind art. 38 (a) al Convenției privind crearea Organizației Maritime Internaționale referitor la funcțiile Comitetului pentru protecția mediului marin (Comitetul) conferite acestuia prin convențiile internaționale pentru prevenirea și controlul poluării marine,amintind, de asemenea, art. 16 alConvenției internaționale din 1973 pentru prevenirea poluării de către nave, așa cum a fost modificată prin Protocolul din 1978 și 1997 referitoare la aceasta (MARPOL), care specifică procedura de amendare și conferă organului competent al Organizației funcția de examinare a amendamentelor la aceasta în vederea adoptării de către părți,luând în considerare, la cea de-a șaptezeci și noua sesiune a sa, amendamentele propuse la anexa nr. VI la MARPOL cu privire la Instalațiile de recepție regionale în apele arctice, informații care trebuie incluse în nota de livrare a buncărului (BDN) și informațiile care trebuie să fie transmise către baza de date a Organizației Maritime Internaționale (OMI) privind consumul de combustibil lichid al navelor, care au fost difuzate în conformitate cu art. 16(2)(a) al MARPOL,1adoptă, în conformitate cu art. 16(2)(d) al MARPOL, amendamente la anexa nr. VI la MARPOL, al căror text este redat în anexa la prezenta rezoluție; … 2stabilește, în conformitate cu art. 16(2)(f)(iii) al MARPOL, că amendamentele trebuie considerate ca fiind acceptate la 1 noiembrie 2023, în afara cazului în care, până la această dată, cel puțin o treime din părți sau părțile ale căror flote comerciale combinate reprezintă în total nu mai puțin de 50% din tonajul brut al flotei comerciale mondiale vor fi comunicat Organizației obiecțiile lor cu privire la amendamente; … 3invită părțile să ia notă de faptul că, în conformitate cu art. 16(2)(g)(ii) al MARPOL, amendamentele menționate la anexa nr. VI la MARPOL vor intra în vigoare la 1 mai 2024, după acceptarea acestora conform paragrafului 2 de mai sus; … 4invită, de asemenea, părțile să ia în considerare aplicarea timpurie a amendamentelor la apendicele IX referitor la informațiile care trebuie să fie înaintate către baza de date a OMI privind consumul de combustibil al navelor începând cu 1 ianuarie 2024; … 5solicită secretarului general, în scopul art. 16(2)(e) al MARPOL, să transmită copii certificate ale prezentei rezoluții și ale textului amendamentelor la anexa nr. VI la MARPOL conținute în anexă tuturor părților la MARPOL; … 6solicită, de asemenea, secretarului general să transmită copii ale acestei rezoluții și ale anexei sale membrilor Organizației care nu sunt părți la MARPOL. … +
ANEXĂla Rezoluția MEPC.362(79)
AMENDAMENTELE LA ANEXA VI LA MARPOL
[Instalații de recepție regionale în apele arctice, informații care trebuie incluse în nota de livrare a buncărului (BDN)
și informații care trebuie să fie transmise către baza de date
a Organizației Maritime Internaționale privind consumul de combustibil lichid al navelor] +
Regula 17Instalații de primire1Paragraful 2 se înlocuiește după cum urmează:2Următoarele state pot îndeplini cerințele din paragraful 1 din prezenta regulă prin aranjamente regionale atunci când, datorită circumstanțelor unice ale acelor state, astfel de aranjamente sunt singurele mijloace practice pentru îndeplinirea acestor cerințe:.1statele insulare mici în curs de dezvoltare; și … .2statele ale căror coaste se învecinează cu apele arctice, cu condiția ca acordurile regionale să acopere numai porturile din apele arctice ale acestor state.Părțile care participă la un aranjament regional trebuie să elaboreze un plan regional pentru instalații de primire, cu luarea în considerare a liniilor directoare elaborate de către Organizație*.Guvernul fiecărei părți care participă la aranjament trebuie să se consulte cu Organizația, pentru ca aceasta să difuzeze părților la prezenta convenție:.1modul în care Planul regional pentru instalații de primire ia în considerare liniile directoare elaborate de Organizație*; … .2detalii cu privire la centrele regionale identificate de primire a deșeurilor provenite de la nave, luând în considerare liniile directoare elaborate de Organizație*; și … .3detalii ale acelor porturi care au numai instalații limitate. … * A se consulta Liniile directoare din 2012 pentru elaborarea unui plan regional pentru instalațiile de primire [Rezoluția MEPC.221(63), așa cum a fost amendată prin Rezoluția MEPC.363(79)]. … … … +
Apendicele VInformații care trebuie să fie incluse în nota de livrare a buncherului (Regula 18.5)2Următorul nou punct 9 și nota de subsol asociată se adaugă listei, sub punctul 8, după cum urmează:Conținutul de sulf (% m/m):Punctul de inflamabilitate (°C) specificat în conformitate cu standardele acceptabile pentru Organizație* sau o declarație care să ateste că punctul de inflamabilitate a fost măsurat la sau peste 70ºC;* ISO 2719: 2016, Determinarea punctului de aprindere cu cupă închisă Pensky-Martens, Procedura A (pentru combustibilii distilați) sau Procedura B (pentru combustibilii reziduali). … 3Punctul 9 existent se renumerotează cu noul punct 10 din listă. … +
Apendicele IXInformațiile care trebuie transmise către baza de date a OMI privind consumul de combustibil lichid al navelor (regula 27)4Apendicele IX se înlocuiește după cum urmează:
APENDICELE IX
Informațiile care trebuie să fie transmise către baza de date a OMI privind consumul de combustibil lichid al navelor (regula 27)Identitatea naveiNumărul OMI ……………………………………………………Perioada din anul calendaristic pentru care sunt transmise dateleData de începere (zz/ll/aaaa) ……………………………………………….Data de finalizare (zz/ll/aaaa) ………………………………………………Caracteristicile tehnice ale naveiAnul livrării …………………………………………….Tipul navei, astfel cum este definit în regula 2 din prezenta anexă sau altul (a se specifica) ………………………………………….Tonajul brut (TB)^2 ………………………………………………………………………………………………………………………………………………Tonajul net (TN)^3 ……………………………………………………………………………………………………………………………………………….Deadweight (TDW)^4 …………………………………………………………………………………………………………………………………………..Puterea nominală de ieșire (puterea nominală)^5 a motorului principal și a motoarelor auxiliare alternative cu combustie internă, cu o putere mai mare 130 kW (a se indica în kW) ………………………………………EEDI obținut^6 (dacă este aplicabil) …………………………………………………………………………………………………………………………EEXI obținut^7 (dacă este aplicabil) ………………………………………………………………………………………………………………………..Clasa de gheață^8 …………………………………………………………………………………………………………………………………………………Consumul de combustibil lichid, în funcție de tipul de combustibil lichid, în tone, și metodele utilizate pentru colectarea datelor referitoare la consumul de combustibil lichid ………………………………………..Distanța parcursă ………………………………………………………………………………………………………………………………………………..Orele în care nava a fost în marș ……………………………………………………………………………………………………………………………Pentru navele cărora li se aplică regula 28 din anexa VI la MARPOL:Aplicabil CII^9: [ ] AER [ ] cgDISTOperațional anual necesar CII^10 …………………………………………………………………………………………………………………………..CII operaționale anuale obținute înainte de orice corecție^11 …………………………………………………………………………………….CII operațional anual obținut^12 ………………………… Calificativul operațional al intensității carbonului^13:[ ] A [ ] B [ ] C [ ] D [ ] ECII având ca scop încercarea (niciuna, una sau mai multe pe bază voluntară)^14:[ ] EEPI (gCO_2/t•nm): ……………………[ ] cbDIST (gCO_2/berth•nm): …………………[ ] clDIST (gCO_2/m•nm): …………………[ ] EEOI (gCO_2/t•nm sau altele)^15: ………………….^2 Tonajul brut ar trebui să fie calculat în conformitate cu Convenția internațională din 1969 asupra măsurării tonajului navelor.^3 Tonajul net ar trebui să fie calculat în conformitate cu Convenția internațională din 1969 asupra măsurării tonajului navelor. În cazul în care nu se aplică, se menționează «N/A».^4 TDW înseamnă diferența, exprimată în tone, dintre deplasamentul unei nave în apă a densității relative de 1,025 kg/m^3 la pescajul liniei de încărcare de vară și deplasamentul navei neîncărcate. Pescajul liniei de încărcare de vară ar trebui să fie considerat ca fiind pescajul liniei de încărcare de vară maxim care este indicat în manualul de stabilitate aprobat de către Administrație sau de către o organizație recunoscută de către aceasta. În cazul în care nu se aplică, se menționează «N/A».^5 Puterea nominală reprezintă puterea nominală maximă continuă specificată pe plăcuța de identificare a motorului. ^6 Se face referire la Liniile directoare din 2018 referitoare la metoda de calcul al indicelui nominal al randamentului energetic (EEDI) obținut pentru navele noi [Rezoluția MEPC.308(73), astfel cum este amendată de Rezoluția MEPC.322(74) și prin Rezoluția MEPC.332(76), astfel cum poate fi amendată ulterior].^7 Se face referire la Liniile directoare din 2022 privind metoda de calcul al indicelui de eficiență energetică al navelor existente (EEXI) obținut [Rezoluția MEPC.350(78)].^8 Clasa de gheață trebuie să fie în concordanță cu definiția stabilită în Codul internațional pentru nave care operează în ape polare (Codul polar) [rezoluțiile MEPC.264(68) și MSC.385(94)]. În cazul în care nu se aplică, se menționează «N/A».^9 Se face referire la Liniile directoare din 2022 privind indicatorii de intensitate a carbonului operațional și metodele de calcul (Liniile directoare privind CII, G1) [Rezoluția MEPC.352(78)].^10 Se face referire la Liniile directoare din 2022 privind liniile de referință asociate cu indicatorii de intensitate a carbonului operațional (Linii directoare privind liniile de referință CII, G2) [Rezoluția MEPC.353(78)] și la Liniile directoare din 2021 privind factorii de reducere a intensității carbonului operațional în raport cu liniile de referință (Linii directoare privind factorii de reducere CII, G3) [Rezoluția MEPC.338(76)].^11 Astfel cum sunt calculate în conformitate cu Liniile directoare din 2022 privind indicatorii de intensitate a carbonului operațional și metodele de calcul (Linii directoare privind CII, G1) [Rezoluția MEPC.352(78)].^12 Liniile directoare din 2021 privind indicatorii de intensitate a carbonului operațional și metodele de calcul (Linii directoare privind CII, G1) [Rezoluția MEPC.352(78)].^13 Se face referire la Linii directoare din 2022 privind clasificarea intensității carbonului operațional a navelor (Linii directoare privind clasificarea CII, G4) [Rezoluția MEPC.352(78)].^14 Se face referire la Liniile directoare din 2022 privind indicatorii de intensitate a carbonului operațional și metodele de calcul (Linii directoare privind CII, G1) [Rezoluția MEPC.352(78)].^15 Se face referire la Liniile directoare pentru utilizarea voluntară a indicatorului operațional de eficiență energetică (EEOI) (MEPC.1/Circ.684). … ––