REZOLUȚIA MEPC.330(76) din 17 iunie 2021

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 16/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: ORGANIZATIA MARITIMA INTERNATIONALA
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 820 din 19 august 2022
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAORDIN 1404 16/08/2022
ActulFA IN LUCRULEGE 6 08/03/1993
ActulREFERIRE LAPROTOCOL 17/02/1978
ActulFA IN LUCRUCONVENTIE 02/11/1973
ActulREFERIRE LACONVENTIE 02/11/1973
ActulREFERIRE LACONVENTIE 02/11/1973 ART. 16
ART. 1REFERIRE LACONVENTIE 02/11/1973
ART. 1REFERIRE LACONVENTIE 02/11/1973 ART. 16
ART. 2REFERIRE LACONVENTIE 02/11/1973 ART. 16
ART. 3REFERIRE LACONVENTIE 02/11/1973 ART. 16
ART. 4REFERIRE LACONVENTIE 02/11/1973
ART. 4REFERIRE LACONVENTIE 02/11/1973 ART. 16
ART. 5REFERIRE LACONVENTIE 02/11/1973
ANEXA 1REFERIRE LAPROTOCOL 17/02/1978
ANEXA 1REFERIRE LACONVENTIE 02/11/1973
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulCONTINUT DEORDIN 1404 16/08/2022
ActulREFERIT DEORDIN 1404 16/08/2022





Notă
Conținută de ORDINUL nr. 1.404 din 16 august 2022, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 820 din 19 august 2022.
Amendamente la anexa Convenției internaționale din 1973 pentru prevenirea poluării de către nave, așa cum a fost modificată prin Protocolul din 1978 referitor la aceastaAmendamente la anexele I și IV la MARPOL(Scutirea barjelor fără echipaj nepropulsate de la anumite cerințe privind inspecția și certificarea)Comitetul pentru protecția mediului marin,amintind articolul 38(a) din Convenția privind crearea Organizației Maritime Internaționale referitor la funcțiile Comitetului pentru protecția mediului marin conferite acestuia prin convențiile internaționale pentru prevenirea și controlul poluării marine de către nave,amintind, de asemenea, articolul 16 din Convenția internațională din 1973 pentru prevenirea poluării de către nave, așa cum a fost modificată prin Protocolul din 1978 referitor la aceasta (MARPOL), care specifică procedura de amendare și conferă organismului corespunzător al Organizației funcția de examinare și adoptare a amendamentelor la aceasta,luând în considerare, la cea de-a șaptezeci și șasea sesiune a sa, amendamentele propuse la anexele I și IV la MARPOL referitoare la scutirea barjelor fără echipaj nepropulsate de la anumite cerințe privind inspecția și certificarea, care au fost difuzate în conformitate cu articolul 16(2)(a) din MARPOL,1adoptă, în conformitate cu articolul 16(2)(d) din MARPOL, amendamentele la anexele I și IV la MARPOL, al căror text este redat în anexa la prezenta rezoluție;2stabilește, în conformitate cu articolul 16(2)(f)(iii) din MARPOL, că amendamentele menționate trebuie să fie considerate ca fiind acceptate la 1 mai 2022, în afara cazului în care, până la această dată, cel puțin o treime din părți sau părțile ale căror flote comerciale combinate reprezintă în total nu mai puțin de 50% din tonajul brut al flotei comerciale mondiale vor fi comunicat Organizației obiecțiile lor cu privire la amendamente;3invită părțile să ia notă de faptul că, în conformitate cu articolul 16(2)(g)(ii) din MARPOL, amendamentele menționate vor intra în vigoare la 1 noiembrie 2022, după acceptarea acestora conform paragrafului 2 de mai sus;4solicită secretarului general, în scopul articolului 16(2)(e) din MARPOL, să transmită copii certificate ale prezentei rezoluții și textului amendamentelor conținute în anexă tuturor părților la MARPOL;5solicită, de asemenea, secretarului general să transmită copii ale prezentei rezoluții și ale anexei sale membrilor Organizației care nu sunt părți la MARPOL. + 
ANEXĂla Rezoluția MEPC.330(76)
AMENDAMENTE LA ANEXA I LA MARPOL
(Scutirea barjelor UNSP de la anumite cerințe privind inspecția și certificarea) + 
Regula 1Definiții1Se adaugă un nou paragraf 40 după cum urmează:40Barjă fără echipaj nepropulsată (UNSP) înseamnă o barjă care:.1nu este propulsată prin mijloace mecanice;.2nu transportă hidrocarburi (așa cum sunt definite în regula 1.1 din prezenta anexă);.3nu are montate echipamente care să poată folosi hidrocarburi sau să genereze reziduuri de hidrocarburi (șlamuri);.4nu are tanc de combustibil lichid, tanc de ulei lubrifiant, tanc de stocare a apei de santină și tanc de stocare a reziduurilor de hidrocarburi (șlamuri); și.5nu are la bord nici persoane, nici animale vii. + 
Regula 3Dispense și scutiri2Paragraful 2 se înlocuiește după cum urmează:2Detaliile unei astfel de scutiri, cu excepția celor prevăzute la paragraful 7 din prezenta regulă, acordate de Administrație trebuie să fie indicate în certificatul menționat la regula 7 din prezenta anexă.3Se adaugă un nou paragraf 7 după cum urmează:7Administrația poate scuti o barjă UNSP* de la respectarea cerințelor din regulile 6.1 și 7.1 din prezenta anexă, printrun certificat internațional de scutire a barjelor fără echipaj nepropulsate de la aplicarea regulilor privind prevenirea poluării cu hidrocarburi, pentru o perioadă care să nu depășească cinci ani, cu condiția ca barja UNSP să fi fost supusă unei inspecții pentru a confirma că sunt îndeplinite condițiile menționate în regulile de la 1.40.1 până la 1.40.5 din prezenta anexă.* Se face referire la Liniile directoare pentru scutirea barjelor fără echipaj nepropulsate de la anumite cerințe privind inspecția și certificarea, prevăzute de Convenția MARPOL (MEPC.1/Circ.892). + 
Regula 8Emiterea sau confirmarea certificatului de către alt guvern4Paragraful 4 se înlocuiește după cum urmează:4Certificatul internațional de prevenire a poluării cu hidrocarburi sau Certificatul de scutire a barjelor UNSP nu trebuie să fie emis unei nave care are dreptul să arboreze pavilionul unui stat care nu este parte.
 + 
Regula 9Forma certificatului5Paragraful existent se numerotează ca paragraful 1 și se adaugă un nou paragraf 2 după cum urmează:2Certificatul internațional de scutire a barjelor fără echipaj nepropulsate de la aplicarea regulilor privind prevenirea poluării cu hidrocarburi trebuie să fie întocmit în forma corespunzătoare modelului dat în apendicele IV la prezenta anexă și este cel puțin în limba engleză, franceză sau spaniolă. Dacă se utilizează și o limbă oficială a statului care emite certificatul, aceasta trebuie să prevaleze în cazul unui litigiu sau al unui dezacord.6Se adaugă un nou apendice IV după cum urmează: + 
Apendice IV
Model de Certificat de scutire a barjelor UNSP
CERTIFICAT INTERNAȚIONAL DE SCUTIRE A BARJELOR FĂRĂ ECHIPAJ NEPROPULSATE (UNSP) DE LA APLICAREA REGULILOR PRIVIND PREVENIREA POLUĂRII CU HIDROCARBURIEmis în conformitate cu prevederile Convenției internaționale din 1973 pentru prevenirea poluării de către nave, așa cum a fost modificată prin Protocolul din 1978, așa cum a fost amendat, referitor la aceasta (denumită în continuare „Convenția“) sub autoritatea Guvernului:………………………………………………..(denumirea oficială completă a țării)de către ………………… (titlul oficial complet al persoanei competente sau al organizației autorizate în conformitate cu prevederile Convenției)……..Caracteristicile navei* * Caracteristicile navei pot fi, de asemenea, prezentate orizontal în casete.Numele navei …………………………………………………………………………………………………………………………………………………..Numărul sau literele distinctive ……………………………………………………………………………………………………………………………Portul de înmatriculare ………………………………………………………………………………………………………………………………………..Tonajul brut ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………SE CERTIFICĂ PRIN PREZENTUL:1că barja UNSP a fost inspectată în conformitate cu regula 3.7 din anexa I la Convenție;2că în urma inspecției s-a constatat că barja UNSP:.1nu este propulsată prin mijloace mecanice;.2nu transportă hidrocarburi (așa cum sunt definite în regula 1.1 din anexa I la Convenție);.3nu are montate echipamente care să poată folosi hidrocarburi sau să genereze reziduuri de hidrocarburi (șlamuri);.4nu are tanc de combustibil lichid, tanc de ulei lubrifiant, tanc de stocare a apei de santină și tanc de stocare a reziduurilor de hidrocarburi (șlamuri); și.5nu are la bord nici persoane, nici animale vii; și3că barja UNSP este scutită, în temeiul regulii 3.7 din anexa I la Convenție, de la cerințele de certificare și inspecție aferente, prevăzute în regulile 6.1 și 7.1 din anexa I la Convenție.Prezentul certificat este valabil până la ………..(zz/ll/aaaa)………….., sub rezerva menținerii condițiilor de scutire.Data finalizării inspecției pe care se bazează acest certificat: ………(zz/ll/aaaa)……….Emis la ………………………(locul emiterii certificatului)……………………..……….(data emiterii) (zz/ll/aaaa)…………..……………………………………………………………………………..(semnătura persoanei oficiale autorizate în mod corespunzător să emită certificatul) ………………..…………………………………..(sigiliul sau ștampila, după caz, a autorității)

AMENDAMENTE LA ANEXA IV LA MARPOL
(Scutirea barjelor UNSP de la anumite cerințe privind inspecția și certificarea) + 
Regula 1Definiții1Se adaugă un nou paragraf 16 după cum urmează:16Barjă fără echipaj nepropulsată (UNSP) înseamnă o barjă care:.1nu este propulsată prin mijloace mecanice;.2nu are la bord nici persoane, nici animale vii;.3nu este utilizată pentru stocarea apelor uzate în timpul transportului; și.4nu are amenajări care să poată genera ape uzate, așa cum sunt definite în regula 1.3 din prezenta anexă.
 + 
Regula 3Excepții2Titlul regulii se înlocuiește după cum urmează:Excepții și scutiri3Se adaugă un nou paragraf 2 după cum urmează:2.Administrația poate scuti o barjă fără echipaj nepropulsată (UNSP)* de la respectarea cerințelor din regulile 4.1 și 5.1 din prezenta anexă, printr-un Certificat internațional de scutire a barjelor fără echipaj nepropulsate (UNSP) de la aplicarea regulilor privind prevenirea poluării cu ape uzate, pentru o perioadă care să nu depășească 5 ani, cu condiția ca barja să fi fost supusă unei inspecții pentru a confirma că sunt îndeplinite condițiile menționate în regulile de la 1.16.1 până la 1.16.4 din prezenta anexă.* Se face referire la Liniile directoare pentru scutirea barjelor fără echipaj nepropulsate de la anumite cerințe privind inspecția și certificarea, prevăzute de Convenția MARPOL (MEPC.1/Circ.892). + 
Regula 6Eliberarea sau avizarea unui certificat de către alt guvern4Paragraful 4 se înlocuiește după cum urmează:4Certificatul internațional de prevenire a poluării cu ape uzate sau Certificatul de scutire a barjelor UNSP nu trebuie să fie emis unei nave care are dreptul să arboreze pavilionul unui stat care nu este parte.
 + 
Regula 7Forma certificatului5Paragraful existent se numerotează ca paragraful 1, iar referința la „apendice“ se înlocuiește cu „apendice I“.6Se adaugă un nou paragraf 2 după cum urmează:2Certificatul internațional de scutire a barjelor fără echipaj nepropulsate (UNSP) de la aplicarea regulilor privind prevenirea poluării cu ape uzate trebuie să fie întocmit în forma corespunzătoare modelului dat în apendicele II la prezenta anexă și este cel puțin în limba engleză, spaniolă sau franceză. Dacă se utilizează și o limbă oficială a statului care emite certificatul, aceasta trebuie să prevaleze în cazul unui litigiu sau al unui dezacord. + 
Apendice7Apendicele existent se numerotează ca apendicele I și se adaugă un nou apendice II după cum urmează: + 
Apendice II
Model de Certificat de scutire a barjelor UNSP
CERTIFICAT INTERNAȚIONAL DE SCUTIRE A BARJELOR FĂRĂ ECHIPAJ NEPROPULSATE (UNSP) DE LA APLICAREA REGULILOR PRIVIND PREVENIREA POLUĂRII CU APE UZATEEmis în conformitate cu prevederile Convenției internaționale din 1973 pentru prevenirea poluării de către nave, așa cum a fost modificată prin Protocolul din 1978, așa cum a fost amendat, referitor la aceasta (denumită în continuare „Convenția“) sub autoritatea Guvernului:……………..(denumirea oficială completă a țării)……….de către ………(titlul oficial complet al persoanei competente sau al organizației autorizate în conformitate cu prevederile Convenției)……..Caracteristicile navei** Caracteristicile navei pot fi, de asemenea, prezentate orizontal în casete.Numele navei ……………………………………………………………..Numărul sau literele distinctive ………………………………………Portul de înmatriculare ………………………………………………….Tonajul brut …………………………………………………………….SE CERTIFICĂ PRIN PREZENTUL:1că barja fără echipaj nepropulsată (UNSP) a fost inspectată în conformitate cu regula 3.2 din anexa IV la Convenție;2că inspecția arată că barja fără echipaj nepropulsată (UNSP):.1nu este propulsată prin mijloace mecanice;.2nu are la bord nici persoane, nici animale vii;.3nu este utilizată pentru stocarea apelor uzate în timpul transportului; și.4nu are amenajări care să poată genera ape uzate, așa cum sunt definite în regula 1.3 din anexa IV la Convenție; și3că barja UNSP este scutită, în temeiul regulii 3.2 din anexa IV la Convenție, de la cerințele de certificare și inspecție aferente, prevăzute în regulile 4.1 și 5.1 din anexa IV la Convenție.Prezentul certificat este valabil până la ……. (zz/ll/aaaa)….., sub rezerva menținerii condițiilor de scutire.Data finalizării inspecției pe care se bazează acest certificat ………. (zz/ll/aaaa)………Emis la ………….(locul emiterii certificatului)………………………………………………………………..(data emiterii) (zz/ll/aaaa)……………………………………………………………………………..(semnătura persoanei oficiale autorizate în mod corespunzător să emită certificatul) ………………..…………………………………..(sigiliul sau ștampila, după caz, a autorității)

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x