REZOLUȚIA MEPC.291(71) din 7 iulie 2017

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 17/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL TRANSPORTURILOR SI INFRASTRUCTURII
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 1188 din 12 decembrie 2022
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Actiuni induse de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ActulINLOCUIESTE PEREZOLUTIE 198 15/07/2011
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAORDIN 2357 25/11/2022
ActulINLOCUIESTE PEREZOLUTIE 198 15/07/2011
ActulREFERIRE LAREZOLUTIE 198 15/07/2011
ActulREFERIRE LACONVENTIE 02/11/1973
ART. 3REFERIRE LACONVENTIE 02/11/1973
ART. 5REFERIRE LAREZOLUŢIE 260 15/05/2015
ART. 5REFERIRE LAREZOLUTIE 198 15/07/2011
ANEXA 1REFERIRE LACONVENTIE 02/11/1973
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulACCEPTAT DEORDIN 2357 25/11/2022
ActulCONTINUT DEORDIN 2357 25/11/2022
ActulREFERIT DEORDIN 2357 25/11/2022
ActulFA IN LUCRUREZOLUTIE 313 17/05/2019
ActulREFERIT DEREZOLUTIE 313 17/05/2019





Notă
Acceptată prin ORDINUL nr. 2.357 din 25 noiembrie 2022, publicat în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 1188 din 12 decembrie 2022.
Linii directoare din 2017 referitoare la aspecte suplimentare ale Codului tehnic NO_x 2008 privind cerințele specifice ale motoarelor diesel navale prevăzute cu dispozitive de reducere catalitică selectivă (SCR), adoptate de Organizația Maritimă Internațională prin Rezoluția MEPC.291(71) a Comitetului pentru protecția mediului marin din 7 iulie 2017Comitetul pentru protecția mediului marin,amintind articolul 38(a) al Convenției privind crearea Organizației Maritime Internaționale referitor la funcțiile Comitetului pentru protecția mediului marin conferite acestuia prin convențiile internaționale pentru prevenirea și controlul poluării marine,amintind, de asemenea, că la cea de-a cincizeci și opta sesiunea a sa, a adoptat, prin Rezoluția MEPC.176(58), o versiune revizuită a anexei VI la MARPOL (denumită în continuare anexa VI la MARPOL) și, prin Rezoluția MEPC.177(58), un cod tehnic revizuit privind controlul emisiilor de oxizi de azot de la motoarele diesel navale (denumit în continuare Codul tehnic NO_x 2008),luând notă de regula 13 a anexei VI la MARPOL ce face obligatoriu Codul tehnic NO_x 2008 în virtutea acestei anexe,luând notă, de asemenea, de faptul că utilizarea dispozitivelor de reducere a NO_x este prevăzută în Codul tehnic NO_x 2008 și că dispozitivele de reducere catalitică selectivă (denumite în continuare sisteme SCR) sunt dispozitive de reducere a NO_x de acest tip care pot îndeplini nivelul III al limitelor emisiilor de NO_x,luând în considerare, în continuare, că la cea de-a șaizeci și doua sesiune a sa a adoptat, prin Rezoluția MEPC.198(62), Liniile directoare din 2011 referitoare la aspecte suplimentare ale Codului tehnic NO_x 2008 privind cerințele specifice ale motoarelor diesel navale prevăzute cu dispozitive de reducere catalitică selectivă (SCR) (denumite în continuare Linii directoare 2011) și, la cea de-a șaizeci și opta sesiune a sa, a adoptat, prin rezoluția MEPC.260(68), amendamentele la aceasta,recunoscând nevoia de a actualiza Liniile directoare din 2011 în conformitate cu cele mai recente progrese,luând în considerare, la cea de-a șaptezeci și una sesiune, un proiect de revizuire a liniilor directoare din 2011, pregătit de Subcomitetul pentru prevenirea și combaterea poluării, la cea de-a patra sesiune a sa,1.adoptă liniile directoare din 2017 referitoare la aspecte suplimentare ale Codului tehnic NO_x 2008 privind cerințele specifice ale motoarelor diesel navale prevăzute cu dispozitive de reducere catalitică selectivă (SCR), al căror text este prezentat în anexa la prezenta rezoluție;2.invită administrațiile să ia în considerare liniile directoare anexate atunci când emit certificate motoarelor prevăzute cu dispozitive de reducere catalitică selectivă SCR;3.solicită părților la anexa VI la MARPOL și altor guverne membre să aducă liniile directoare anexate referitoare la Codul tehnic NO_x în atenția proprietarilor de nave, operatorilor de nave, constructorilor de nave, producătorilor de motoare diesel navale, precum și oricăror alte grupuri interesate;4.decide să mențină aceste linii directoare în studiu, cu scopul de a ține cont de experiența acumulată în aplicarea acestora;5.înlocuiește liniile directoare din 2011, adoptate prin Rezoluția MEPC.198(62) și amendate de Rezoluția MEPC.260(68). + 
ANEXĂ
Linii directoare din 2017 referitoare la aspecte suplimentare ale
Codului tehnic NO_x 2008 privind cerințele specifice ale motoarelor diesel
navale prevăzute cu dispozitive de reducere catalitică selectivă (SCR) + 
Cuprins1.Introducere2.Dispoziții generale2.1.Scop2.2.Aplicare2.3.Definiții3.Procedura de precertificare3.1.Dispoziții generale3.2.Dosarul tehnic și procedurile de verificare a NO_x la bordul navei3.3.Măsuri pentru prevenirea pierderii agentului de reducere3.4.Procedura de precertificare3.5.Certificatul EIAPP4.Conceptele de familie și de grup pentru sistemele de motoare prevăzute cu un dispozitiv de reducere catalitică selectivă (SCR)5.Metode de încercare care se aplică în cadrul procedurii A5.1.Dispoziții generale5.2.Calcularea emisiilor gazoase6.Metode de încercare care se aplică în cadrul procedurii B6.1.Dispoziții generale6.2.Proceduri pentru încercarea de verificare a unui motor6.3.Proceduri pentru încercarea camerelor de reducere catalitică selectivă (SCR)6.4.Calcularea emisiilor specifice6.5.Raportul încercării care trebuie transmis Administrației7.Încercarea de confirmare la bordul navei în cadrul procedurii B
1.Introducere1.1.Utilizarea dispozitivelor de reducere a NO_x este prevăzută în secțiunea 2.2.5 a Codului tehnic NO_x 2008 (NTC 2008) și unul dintre aceste dispozitive este un sistem de reducere catalitică selectivă (SCR).1.2.Codul tehnic NO_x 2008 prevede două moduri de precertificare a sistemelor motor prevăzute cu dispozitive de reducere a NO_x:.1motor prevăzut cu un dispozitiv de reducere catalitică selectivă: aprobare în conformitate cu paragraful 2.2.5.1 și încercarea efectuată în conformitate cu capitolul 5 din Codul tehnic NO_x 2008; și.2metoda de măsurare simplificată în conformitate cu secțiunea 6.3 din Codul tehnic NO_x 2008, astfel cum este reglementată în paragraful 2.2.5.2 (în caz de nerespectare) din cod.1.3.În conformitate cu paragraful 2.2.5.1 din Codul tehnic NO_x 2008, în cazul în care un dispozitiv de reducere a emisiilor de NO_x urmează să fie inclus în certificarea EIAPP, acesta trebuie să fie recunoscut ca o componentă a motorului, iar prezența acestuia trebuie să fie înregistrată în dosarul tehnic al motorului. Motorul trebuie să fie încercat cu dispozitivul de reducere a emisiilor de NO_x montat, cu excepția cazului în care, datorită motivelor tehnice și practice, încercarea combinată nu este adecvată și procedurile specificate în paragraful 2.2.4.1 din Codul tehnic NO_x 2008 nu pot fi aplicate, fiind supuse aprobării Administrației. În cel din urmă caz, ar trebui aplicate prevederile din cadrul procedurii B, astfel cum sunt stabilite în prezentele linii directoare.1.4.Administrațiile sunt invitate să țină cont de prezentele linii directoare atunci când certifică motoarele prevăzute cu un dispozitiv de reducere catalitică selectivă (SCR).2.Dispoziții generale2.1.ScopPrezentele linii directoare sunt menite să ofere recomandări suplimentare care completează cerințele prevăzute în Codul tehnic NO_x 2008, aplicabile la proiectarea, încercarea, inspecțiile și certificarea motoarelor diesel navale prevăzute cu un sistem de reducere catalitică selectivă, pentru a asigura faptul că acestea îndeplinesc cerințele regulii 13 din anexa VI la MARPOL.2.2.AplicarePrezentele linii directoare se aplică motoarelor diesel navale prevăzute cu un dispozitiv de reducere catalitică selectivă în vederea respectării regulii 13 din anexa VI la MARPOL.2.3.DefinițiiCu excepția cazului în care se prevede altfel, termenii din aceste linii directoare au același înțeles ca și cei definiți în regula 2 din anexa VI la MARPOL și cu cei prevăzuți în secțiunea 1.3 din Codul tehnic NO_x 2008.2.3.1.Sistem motor prevăzut cu un dispozitiv de reducere catalitică selectivă înseamnă un sistem care este alcătuit dintrun motor diesel naval, o cameră de reducere catalitică selectivă și un sistem de injecție al agentului de reducere. Atunci când un dispozitiv de control de reducere efectivă a emisiilor de NO_x este instalat, acesta este, de asemenea, considerat ca parte a sistemului.2.3.2.Bloc catalitic înseamnă un bloc de o anumită dimensiune, prin care trec gazele arse de evacuare și a cărui suprafață internă este acoperită cu un catalizator, pentru a reduce NO_x din gazele arse de evacuare.2.3.3.Cameră de reducere catalitică selectivă înseamnă o unitate integrată, care conține blocul catalitic (blocurile catalitice) și prin care trec gazele arse de evacuare și agentul de reducere.2.3.4.Sistem de injecție al agentului de reducere înseamnă un sistem, compus din una sau mai multe pompe care alimentează unul sau mai multe injectoare de agent de reducere, din unul sau mai multe injectoare care difuzează agentul de reducere în fluxul de gaze arse de evacuare și unul sau mai multe dispozitive de reglare a difuziei.2.3.5.Valoare AV (viteză superficială) înseamnă o valoare a raportului dintre debitul de gaze arse de evacuare care trece prin blocurile catalitice (mc/h) și suprafața totală activă a blocurilor catalitice situate în camera de reducere catalitică selectivă (mp). Prin urmare, valoarea AV este exprimată în metri pe oră (m/h). Volumul fluxului gazelor arse de evacuare este volumul calculat la 0°C și 101,3 kPa.2.3.6.Valoarea SV (viteză spațială) înseamnă o valoare a raportului dintre debitul de gaze arse de evacuare care trec prin blocul (blocurile) catalitic (catalitice) (mc/h) și volumul total al blocului (blocurilor) catalitic (catalitice) situat(e) în camera de reducere catalitică selectivă (mc). Prin urmare, valoarea SV este exprimată în litri pe oră (1/h). Volumul fluxului gazelor arse de evacuare este volumul calculat la 0°C și 101,3 kPa.2.3.7.Volumul total al blocului catalitic înseamnă volumul (m^3) calculat pe baza dimensiunilor exterioare ale blocului catalitic.2.3.8.Valoarea LV (viteză liniară) înseamnă valoarea raportului dintre debitului gazelor arse de evacuare care trece prin blocurile catalitice (mc/h) și secțiunea blocului catalitic (mp) în direcția normală a fluxului gazelor de evacuare. Prin urmare, valoarea LV este exprimată în metri pe oră (m/h). Volumul fluxului gazelor arse de evacuare este volumul calculat la 0°C și 101,3 kPa.2.3.9.Secțiunea blocului catalitic înseamnă suprafața secțiunii transversale (mp) a blocului catalitic calculată la dimensiunile sale exterioare.2.3.10.Rata de reducere η a NO_x înseamnă o valoare care este obținută prin următoarea formulă. Unitatea lui η se exprimă în procente (%):unde: c_intrare este concentrația de NO_x (ppm) măsurată la intrarea în camera de reducere catalitică selectivă;c_ieșire este concentrația de NO_x (ppm) măsurată la ieșirea din camera de reducere catalitică selectivă.2.3.11.Carcasă a blocului catalitic sau cadru al blocului catalitic înseamnă carcasa sau cadrul unui ansamblu (modul) de mai multe blocuri catalitice.3.Procedura de precertificare3.1.Dispoziții generale3.1.1.Motoarele prevăzute cu un dispozitiv de reducere catalitică selectivă ar trebui să fie certificate conform capitolului 2 din Codul tehnic NO_x 2008. În cazurile în care sistemele combinate motor/dispozitiv de reducere catalitică selectivă nu pot fi încercate pe un stand de încercare din motive tehnice și practice, nicio încercare la bord nu poate fi efectuată pe deplin în conformitate cu dispozițiile prevăzute în capitolul 5 din Codul tehnic NO_x 2008 și prin urmare, ar trebui să fie aplicate metodele prevăzute în cadrul procedurii B din prezentele linii directoare.3.1.2.Solicitantul unui certificat ar trebui să fie entitatea responsabilă pentru întregul sistem motor prevăzut cu un dispozitiv de reducere catalitică selectivă (SCR).3.1.3.Solicitantul ar trebui să furnizeze toată documentația necesară, inclusiv dosarul tehnic privind întregul sistem, o descriere a procedurii de verificare a NO_x necesară la bordul navei și, după caz, descrierea procedurii de încercare de confirmare.3.2.Dosarul tehnic și procedurile de verificare a NO_x la bordul naveiSuplimentar informațiilor prevăzute în paragraful 3.1.3 din prezentele linii directoare și în articolele menționate în secțiunea 2.4 din Codul tehnic NO_x 2008, dosarul tehnic al sistemelor motor prevăzute cu un dispozitiv de reducere catalitică selectivă (SCR) ar trebui să includă următoarele informații:.1agentul de reducere: componente/tip și concentrație;.2sistemul de injecție al agentului de reducere, inclusiv dimensiunile critice și volumul de alimentare;.3caracteristicile de proiectare ale componentelor specifice dispozitivului de reducere catalitică selectivă situat în conducta de evacuare, de la colectorul de evacuare al motorului la camera de reducere catalitică selectivă. Caracteristicile de proiectare urmează să fie specificate de către solicitant și pot include, dar nu se limitează la:.1orice restricții specificate de solicitant referitoare la configurația/concepția conductei gazelor de evacuare, inclusiv poziția și numărul de coturi ale conductei gazelor arse de evacuare, împreună cu orientarea și geometria, modificările diametrului conductei gazelor arse de evacuare și modul de dispunere a conductelor adaptate pentru a manipula fluxul gazelor arse de evacuare, după caz;.2distanța minimă dintre punctul (punctele) de injecție al (ale) agentului de reducere în camera de reducere catalitică selectivă;.3poziția echipamentului de injecție a agentului de reducere în cadrul conductei și direcția de injecție a agentului de reducere, de exemplu, fluxul invers sau fluxul paralel;.4modul de dispunere a conductelor pentru amestecarea componentelor agentului de reducere;.5lăncile de pulverizare, duzele de pulverizare, modul de dispunere a duzelor de atomizare;.6proiectul planului de admisie, admisia superioară sau admisia inferioară;.7identificarea supapei by-pass și a dispozitivului său de control în cazul în care solicitantul prevede un mod de dispunere a conductelor by-pass în cadrul dispozitivului de reducere catalitică selectivă, specificații tehnice de control; și.8parametrii unei astfel de unități care pot afecta emisiile de NO_x, în cazul în care un dispozitiv integrat de injecție al agentului de reducere și modul acestuia de dispunere în camera de reducere catalitică selectivă sunt furnizate ca articole ambalate, pentru a fi instalate într-o conductă de evacuare;.4specificațiile și dispunerea blocului catalitic în camera de reducere catalitică selectivă. Detaliile specificațiilor referitoare la blocul catalitic și modul de dispunere a blocurilor catalitice în camera de reducere catalitică selectivă pot include, dar nu se limitează la:.1instalarea blocurilor catalitice în camera de reducere catalitică selectivă, inclusiv numărul de blocuri catalitice, numărul de straturi și carcasa camerei de reducere catalitică selectivă (SCR) și cadrul acesteia, pentru a preveni scurgerile gazelor de evacuare;.2geometria blocului catalitic;.3caracteristici limitative, cum ar fi CPSI (celule pe inch pătrat) și intervalele pentru parametrii fizici, precum: viteza spațială (SV), viteza superficială (AV) și viteza liniară (LV) sau un număr de piesă sau un număr de specificație menționat de către solicitant pe blocul catalitic;.4materialul catalitic: acesta poate fi identificat prin intermediul unui număr de piesă sau al unui număr care descrie specificațiile tehnice. Mijloacele care asigură instalarea corectă a unui bloc catalitic la bordul unei nave, care nu sunt în conformitate cu dosarul tehnic, în care un număr de piesă sau un număr care detaliază specificațiile tehnice inscripționate de solicitant pe carcasa sau pe cadrul unui bloc catalitic sunt acceptabile;.5dispunerea echipamentului de suflare a funinginei;.6dispunerea mijloacelor care asigură inspecția și accesul. Inspecția camerei de reducere catalitică selectivă ar trebui să fie limitată astfel încât, în timpul asamblării camerei de reducere catalitică selectivă (SCR), să fie asigurată instalarea corectă a blocurilor catalitice și în același timp să fie efectuată într-un mod în care inspecția blocurilor catalitice de rezervă să poată fi acceptată, pentru a fi demonstrată totodată conformitatea verificărilor, altele decât cele efectuate la asamblarea inițială a camerei de reducere catalitică selectivă (SCR); și.7orice plăci deflectoare sau alte dispozitive instalate în camera de reducere catalitică selectivă (SCR) în procesul de distribuție a gazelor de evacuare și a fluxului agentului de reducere;.5parametrii de intrare, inclusiv temperatura de intrare admisibilă a gazelor arse de evacuare (maximă și minimă) la intrarea în camera de reducere catalitică selectivă (SCR);.6parametrii interni: pierderea admisibilă a presiunii (Δp) între intrarea și ieșirea din camera de reducere catalitică selectivă (SCR) și în conducta de evacuare cauzată de componentele de reducere catalitică selectivă. În cazul în care există orice element al sistemului de reducere catalitică selectivă situat în amonte și/sau în aval față de camera de reducere catalitică selectivă (SCR) care afectează pierderea admisibilă a presiunii, atunci această pierdere admisibilă a presiunii (Δp) trebuie să se bazeze pe întregul sistem de reducere catalitică selectivă;.7aspectele legate de calitatea combustibilului care determină respectarea continuă a cerințelor referitoare la performanța motorului în raport cu limita aplicabilă a emisiilor de NO_x, cu scopul de a asigura o reducere continuă a NO_x, pot include, dar nu se limitează la:.1conținutul maxim admis de sulf din combustibilul care poate fi ars, asigurând în același timp respectarea cerințelor; și.2liniile directoare referitoare la compoziția combustibilului și a contaminanților din combustibili, aplicabile în condiții de funcționare;.8factorii referitori la rata de diminuare a randamentului dispozitivului de reducere catalitică selectivă (SCR), de exemplu, condițiile de înlocuire a blocurilor de reducere catalitică selectivă și intervalul de schimb al blocurilor de reducere catalitică selectivă recomandat:.1în cazul în care o strategie de control al emisiilor de NO_x pentru întreținerea anterioară sau întreținerea anticipată a agentului de reducere este încorporată într-un dispozitiv de măsurare a NO_x, aceasta este acceptabilă ca un mijloc de monitorizare a stării/degradării blocului de reducere catalitică selectivă. Criteriile de schimb referitoare la blocurile de reducere catalitică selectivă în raport cu citirea dispozitivului de măsurare a NO_x trebuie să fie specificate de către solicitant, precum și cerințele de întreținere, service și calibrare aferente dispozitivului de măsurare a NO_x;.2în cazul în care o strategie de control al emisiilor de NO_x pentru întreținerea anticipată a agentului de reducere este adoptată, fără a se utiliza un dispozitiv de măsurare a NO_x, solicitantul trebuie să furnizeze detalii referitoare la:.1curba de deteriorare așteptată în condițiile de funcționare sau durata de viață așteptată a blocului de reducere catalitică selectivă în condiții de funcționare;.2factorii care pot influența eficiența reducerii NO_x în prezența blocului de reducere catalitică selectivă; și.3îndrumări privind modul de evaluare a eficienței reducerii NO_x în prezența blocului de reducere catalitică selectivă, bazate pe controalele periodice sau pe baza monitorizării, conform specificațiilor solicitantului, dacă este cazul; înregistrările urmează să fie păstrate pentru inspecție în timpul controalelor anuale, intermediare și de reînnoire. Frecvența controalelor periodice la fața locului trebuie să fie definită de solicitant, ținând cont de starea de deteriorare preconizată a blocului de reducere catalitică selectivă. Frecvența controalelor la fața locului ar trebui să aibă loc cel puțin după instalare și o dată la 12 luni; și.3alte strategii de monitorizare a stării/degradării blocului de reducere catalitică selectivă, în conformitate cu cerințele Administrației;.9măsuri de control și setările dispozitivului de reducere catalitică selectivă, de exemplu, modelul și specificația unității de control. Acesta trebuie să includă, dar fără a se limita la:.1strategia de control al sistemului de injecție cu agent de reducere, care poate fi un control al întreținerii anticipate a sistemului de injecție cu agent de reducere sau o strategie de control a întreținerii anterioare a agentului de reducere;.2instrumentele și senzorii care fac parte din setările de control ale dispozitivului de reducere catalitică selectivă (SCR), după caz;.3instrucțiunile acordate echipajului cu privire la ajustarea admisă a parametrilor de control, inclusiv detaliile cu privire la modul de prevenire a modificării neautorizate a parametrilor de configurare ai sistemului, a datelor controlerului logic programabil (PLC) și a unităților centrale de procesare (CPU), după caz;.4în cazul în care se utilizează un dispozitiv de măsurare a NO_x, trebuie să fie incluse următoarele detalii:.1tipul/modelul (numărul de identificare);.2procedurile de calibrare, procedurile de verificare ale intervalului de timp și periodicitatea acestor verificări, dacă este cazul;.3gazele de calibrare care trebuie să fie transportate la bordul navei, dacă este cazul; și.4cerințele referitoare la întreținere și/sau schimb;.5în cazul în care sistemul motor prevăzut cu un dispozitiv de reducere catalitică selectivă (SCR) are moduri de funcționare diferite (de exemplu, moduri care respectă dispozițiile nivelului II și nivelului III ale limitelor emisiilor de NO_x, în mod individual), detalii privind filosofia de control în ceea ce privește selectarea diferitelor moduri de funcționare și înregistrarea modului de funcționare, împreună cu mijloacele de preschimbare între moduri; și.6dispozitivele auxiliare de control, astfel cum se specifică în regula 13.9 și sunt definite respectiv, în regula 2.4 din anexa VI la MARPOL, se pot utiliza pe sistemele motor prevăzute cu un dispozitiv de reducere catalitică selectivă (SCR), incluzând pornirea și oprirea, funcționarea cu sarcină redusă și funcționarea inversă, în conformitate cu cerințele Administrației;.10măsuri care vizează reducerea la minimum a pierderii agentului de reducere. Reducerea la minimum a pierderii agentului de reducere poate fi specificată de solicitant. Informațiile justificative, inclusiv randamentele referitoare la injectarea agentului de reducere în funcție de anumite sarcini ale motorului, temperatura blocului catalitic sau temperatura gazelor de evacuare, atunci când se realizează procesul de injectare cu agent de reducere etc., pot fi incluse, avându-se în vedere prevenirea pierderii agentului de reducere peste nivelul maxim specificat. Monitorizarea pierderii agentului de reducere în conducta de evacuare situată în aval față de dispozitivul de reducere catalitică selectivă sau într-un mijloc echivalent poate fi acceptată, fiind considerată un mijloc de reducere la minimum a pierderii agentului de reducere. Alternativ, mijloacele de atenuare a pierderii agentului de reducere (de exemplu, prin utilizarea unui bloc catalitic de prevenire a pierderii amoniacului sau a unui proces termic de absorbție a complexului catalitic activ) pot fi acceptate ca mijloace de reducere la minimum a pierderii agentului de reducere;.11metoda de control al parametrilor ca procedură de verificare: în ceea ce privește aplicarea metodei de control al parametrilor, prevederile stabilite în paragraful 2.3.6 și îndrumarea prevăzută în paragraful 2 al apendicelui VII din Codul tehnic NO_x 2008 ar trebui să fie luate în considerare în vederea evaluării adecvate a procedurii propuse, folosind analizoarele ale căror specificații îndeplinesc cerințele prevăzute în apendicele III din Codul tehnic NO_x 2008 sau chiar cerințe mai stricte; și.12orice alt (alți) parametru (parametrii) specificat (specificați) de către solicitant.3.3.Măsuri pentru prevenirea pierderii agentului de reducereAtunci când ureea soluție, amoniacul soluție sau amoniacul gaz este folosit ca agent de reducere pentru reducerea catalitică selectivă, ar trebui să fie prevăzute măsuri de prevenire a pierderii agentului de reducere, pentru a evita injectarea în sistem a unor cantități excesive de agent de reducere. Sistemul de injecție al agentului de reducere trebuie să fie conceput astfel încât să se prevină emisiile oricăror substanțe dăunătoare din sistem.3.4.Procedura de precertificareÎncercarea și precertificarea unui sistem motor prevăzut cu un dispozitiv de reducere catalitică selectivă ar trebui să fie efectuate fie prin aplicarea procedurii A (așa cum este descrisă în secțiunea 5 din prezentele linii directoare), fie prin aplicarea procedurii B (așa cum este descrisă în secțiunile 6 și 7 din aceste linii directoare), după caz.3.5.Certificatul EIAPP3.5.1.Administrația ar trebui să emită un certificat internațional de prevenire a poluării atmosferei de către motoare (certificat EIAPP) (a se vedea apendicele I din Codul tehnic NO_x 2008), după aprobarea dosarului tehnic.3.5.2.Atunci când un solicitant alege pentru precertificare procedura B, inspecția inițială IAPP nu ar trebui să fie finalizată până când rezultatele încercării de confirmare inițială la bordul navei nu sunt satisfăcătoare. Solicitantul rămâne în continuare entitatea responsabilă, până la acceptarea finală a dispozitivului.3.5.3.Atunci când motorul urmează să fie certificat pentru a fi validat atât pentru nivelul II, cât și pentru nivelul III al limitelor emisiilor de NO_x, certificatul EIAPP trebuie să fie completat atât pentru nivelul II, cât și pentru nivelul III al limitelor emisiilor de NO_x, pe baza unui singur dosar tehnic, care acoperă ambele moduri nivel.4.Conceptele de familie și de grup pentru sistemele de motoare prevăzute cu un dispozitiv de reducere catalitică selectivă (SCR)4.1.Prevederile capitolului 4 din Codul tehnic NO_x 2008 se aplică în aceeași măsură și sistemelor de motoare prevăzute cu un dispozitiv de reducere catalitică selectivă (SCR).4.2.Motorul prototip trebuie să fie sistemul motor prevăzut cu un dispozitiv de reducere catalitică selectivă, cu cea mai ridicată valoare a emisiei de NO_x din cadrul grupului/familiei de motoare, așa cum se specifică în paragrafele 4.3.9.1 și 4.4.8.1 din Codul tehnic NO_x 2008. În cazurile în care în cadrul unei familii de motoare sau al unui grup de motoare există mai mult de un sistem combinat motor/dispozitiv de reducere catalitică selectivă (SCR) care are aceeași valoare maximă a emisiilor de NO_x exprimată cu două zecimale (valoarea ciclului în g/kWh), motorul prototip trebuie să fie considerat sistemul cu cel mai ridicat nivel brut de NO_x emis de motor.4.3.Motorul prototip care îndeplinește prevederile nivelului II al limitelor emisiilor de NO_x nu este neapărat motorul prototip al sistemului combinat motor/dispozitiv de reducere catalitică selectivă (SCR) ce îndeplinește prevederile nivelului III al limitelor emisiilor de NO_x.5.Metode de încercare care se aplică în cadrul procedurii A5.1.Dispoziții generale5.1.1.O încercare a unui sistem mixt compus dintr-un motor prevăzut cu un dispozitiv de reducere catalitică selectivă (SCR), așa cum se specifică în procedura A, este menită să asigure respectarea limitelor aplicabile ale emisiilor de NO_x, astfel cum sunt descrise în anexa VI la MARPOL. Procedurile de măsurare la standul de încercare ar trebui să se aplice în conformitate cu capitolul 5 din Codul tehnic NO_x 2008.5.1.2.Fără a aduce atingere paragrafului 5.1.1, solicitantul poate alege să încerce sistemul mixt compus dintr-un motor prevăzut cu un dispozitiv de reducere catalitică selectivă (SCR) care are în componența sa și un aranjament de conducte bypass, decuplând aceste conducte by-bass și îndeplinind în acest sens procedurile de măsurare la standul de încercare. Solicitantul trebuie să notifice orice rezultat al încercării care afectează dinamica fluidului sau distribuția agentului de reducere datorat decuplării sistemului de la un astfel de aranjament de conducte by-pass.5.2.Calcularea emisiilor gazoase5.2.1.Metoda de calcul descrisă în secțiunea 5.12 din Codul tehnic NO_x 2008 se aplică de asemenea sistemelor motor prevăzute cu un dispozitiv de reducere catalitică selectivă (SCR). Indiferent de soluția utilizată ca agent de reducere care se injectează în fluxul gazelor arse de evacuare, efectul acesteia asupra determinării debitului masic al gazelor arse de evacuare (apendicele VI) sau asupra factorului de corecție în fază uscată/umedă [ecuația (11), paragraful 5.12.3.2.2 din Codul tehnic NO_x 2008] nu trebuie să fie luat în considerare. Factorul de corecție NO_x pentru umiditate și temperatură [ecuațiile (16) sau (17), respectiv paragrafele 5.12.4.5 și 5.12.4.6 din Codul tehnic NO_x 2008] nu ar trebui să fie aplicabil.5.2.2.În cazul unui sistem motor prevăzut cu un dispozitiv de reducere catalitică selectivă (SCR), următorii parametri ar trebui să fie măsurați și înregistrați în raportul de încercare al motorului, în conformitate cu secțiunea 5.10 din Codul tehnic NO_x 2008:.1rata de injectare a agentului de reducere la fiecare punct de încărcare (kg/h);.2temperatura gazelor arse de evacuare (°C) la intrarea și la ieșirea din camera de reducere catalitică selectivă (SCR);.3pierderea de presiune (kPa): măsurarea presiunii la intrarea și la ieșirea din camera de reducere catalitică selectivă (SCR) și calcularea pierderii de presiune Δp sunt necesare. Ar fi de asemenea admisibil ca pierderea de presiune Δp din camera de reducere catalitică selectivă (SCR) să fie măsurată cu ajutorul unui senzor de presiune diferențial. Limita admisibilă Δp ar trebui să fie confirmată; și.4 alt parametru/alți parametri, astfel cum sunt specificați de către Administrație.6.Metode de încercare care se aplică în cadrul procedurii B6.1.Dispoziții generale6.1.1.O încercare a unui sistem motor prevăzut cu un dispozitiv de reducere catalitică selectivă (SCR) care se aplică în cadrul procedurii B trebuie să asigure respectarea cerințelor aplicabile limitelor NO_x, astfel cum sunt prevăzute în anexa VI la MARPOL. Metodele de încercare care se aplică în cadrul procedurii B sunt următoarele:.1un motor este încercat pentru a determina valoarea emisiei de NO_x (g/kWh) în conformitate cu paragraful 6.2.1 din prezentele linii directoare;.2rata de reducere a emisiilor de NO_x obținută de dispozitivul de reducere catalitică selectivă (SCR) poate fi calculată pe baza instrumentelor de încercare bazate pe modele, luând în considerare condițiile de referință geometrice, modelele de conversie chimică a NO_x, precum și alți parametri care urmează să fie luați în calcul;.3în cazul fiecărui tip de element catalitic, o cameră de reducere catalitică selectivă (SCR), care nu este necesar să fie la scară naturală, trebuie să fie încercată în conformitate cu secțiunea 6.3 a prezentelor linii directoare, pentru a genera datele pentru modelul de calcul, precum este cea utilizată în paragraful 6.1.1.2 al acestor linii directoare;.4volumul emisiilor de NO_x ale sistemului motor prevăzut cu dispozitivul de reducere catalitică selectivă (SCR), care este calculat în conformitate cu secțiunea 6.4 din prezentele linii directoare, trebuie să fie verificat, utilizând valoarea emisiei de NO_x provenită de la motor și rata de reducere a NO_x din camera de reducere catalitică selectivă (SCR). În acest stadiu, dosarul tehnic este complet și valorile emisiilor de NO_x vor fi înregistrate în suplimentul certificatului EIAPP; și.5performanța emisiilor de NO_x ale motorului la care este atașat dispozitivul de reducere catalitică selectivă (SCR) este verificată printr-o încercare de confirmare, conform procedurii indicate în paragraful 7.5 din prezentele linii directoare.6.1.2.Calculul emisiilor gazoase prevăzute în paragraful 6.1.1.1 din aceste linii directoare trebuie să fie efectuat în conformitate cu paragraful 5.2.1 din aceste linii directoare.6.2.Proceduri pentru încercarea de verificare a unui motor6.2.1.Scopul încercării unui motor este de a determina valorile emisiilor pentru utilizarea lor în secțiunea 6.4 din prezentele linii directoare. Aceste măsurători ar trebui să fie în conformitate cu dispozițiile capitolului 5 din Codul tehnic NO_x 2008.6.2.2.Paragraful 5.9.8.1 din Codul tehnic NO_x 2008 prevede faptul că, în cazul unui sistem motor, toate condițiile de funcționare ale motorului trebuie să fie măsurate pentru fiecare mod. Acesta se aplică în mod echivalent și în cazul unui motor prevăzut cu un dispozitiv de reducere catalitică selectivă (SCR). În plus, trebuie să se determine temperatura gazelor arse de evacuare la intrarea prevăzută a camerei de reducere catalitică selectivă și să fie înregistrată în raportul de încercare, specificat în secțiunea 5.10 din Codul tehnic NO_x 2008.6.3.Proceduri pentru încercarea camerelor de reducere catalitică selectivă (SCR)6.3.1.Dispoziții generale6.3.1.1.Pentru încercarea de validare, camera de reducere catalitică selectivă (SCR) poate să fie o cameră la scară naturală sau o versiune la scară redusă. O cameră de reducere catalitică selectivă (SCR) ar trebui să demonstreze reducerea așteptată a concentrațiilor de NO_x (ppm) în gazele arse de evacuare, măsurate în secțiunea 6.2 a prezentelor linii directoare. Prin urmare, rata de reducere a NO_x a camerei de reducere catalitică selectivă (SCR) ar trebui să fie determinată pentru fiecare punct de mod, individual. În cazul în care măsurătorile se efectuează pe o versiune la scară a camerei de reducere catalitică selectivă (SCR), procesul de reducere la scară ar trebui să fie validat, în conformitate cu cerințele specificate de către Administrație.6.3.1.2.Procesul de reducere la scară trebuie să corespundă instrumentelor de încercare bazate pe modele, în conformitate cu paragraful 6.1.1.2 din prezentele linii directoare, și să ia în considerare condițiile de referință geometrice și modelele de conversie chimică ale NO_x, precum și alți parametri care au influență asupra ratei de conversie a instrumentelor de încercare bazate pe modele. Dacă procesul de reducere la scară nu poate fi validat satisfăcător prin analize teoretice sau calcule, având în vedere condițiile de funcționare complexe din camera de reducere catalitică selectivă (SCR), precum uniformitatea vitezei gazului, a agentului de reducere, atunci ar trebui să fie întreprinsă o validare a încercării motorului combinat cu sistem de reducere catalitică selectivă (SCR), în concordanță cu prevederile descrise în cadrul procedurii A.6.3.1.3.Instrumentul de încercare bazat pe modele, prevăzut în paragraful 6.1.1.2 al prezentelor linii directoare, este acceptabil pentru a fi utilizat în alte grupuri de motoare care funcționează în aceleași condiții limitative.6.3.2.Condiții de încercare la fiecare punct de modGazele arse de evacuare, catalizatorul, agentul de reducere și sistemul de injecție ar trebui să îndeplinească următoarele condiții la fiecare punct de mod:.1Flux de gaze arse de evacuareÎn timpul încercării, debitul de gaze arse de evacuare trebuie să fie redus la scară pentru a ține cont de dimensiunea modelului catalizatorului..2Componența gazelor de evacuareÎn timpul încercării, gazele arse de evacuare trebuie să fie gaze arse de evacuare provenite fie de la motoarele diesel, fie gaze simulate.În cazul în care sunt utilizate gaze arse de evacuare provenite de la motoarele diesel, acestea ar trebui să corespundă, din punctul de vedere al concentrațiilor acestora, gazelor arse de evacuare descrise în secțiunea 6.2 a prezentelor linii directoare în privința NO_x, O_2, CO_2, H_2O și SO_2 (±5% din concentrația necesară pentru fiecare tip de emisie).În cazul în care sunt utilizate gaze simulate, acestea ar trebui să corespundă, din punctul de vedere al concentrațiilor acestora, gazelor arse de evacuare descrise în secțiunea 6.2 a prezentelor linii directoare în privința NO, NO_2, O_2, CO_2, H_2O și SO_2 (±5% din concentrația necesară pentru fiecare tip de emisie), plus N_2.O excepție referitoare la cerințele privind concentrația unuia sau mai multor compuși din categoriile menționate mai sus poate fi permisă, cu condiția ca o încercare demonstrativă, pentru a dovedi că gazul sau gazele nu afectează rata de reducere a NO_x cu mai mult de 2%, să poată fi efectuată..3Temperatura gazelor arse de evacuareTemperatura gazelor arse de evacuare utilizate pentru încercare trebuie să corespundă temperaturilor obținute în cursul încercării descrise în secțiunea 6.2 a prezentelor linii directoare, asigurându-se că, la fiecare punct de încărcare, altul decât cel prevăzut în paragraful 3.1.4 din Codul tehnic NO_x 2008, camera de reducere catalitică selectivă (SCR) este activată și nu a avut loc nicio formare de bisulfat de amoniac sau pierdere a agentului de reducere..4Blocurile catalitice și valorile AV, SVBlocurile catalitice utilizate în cadrul încercării ar trebui să fie exponentele blocurilor catalizatoare care urmează a fi utilizate în camerele de reducere catalitică selectivă (SCR) în funcțiune. Valorile AV, SV sau LV ar trebui, în cazul încercărilor la scară naturală, să aibă valoarea de -5% sau mai mult față de valoarea cerută, astfel cum a fost obținută din încercarea descrisă în secțiunea 6.2 a prezentelor linii directoare. În cazul încercărilor la scară maximă, valorile ar trebui să corespundă cu cele menționate mai sus..5Agentul de reducereConcentrația agentului de reducere de pe suprafața catalizatorului încercat trebuie să fie reprezentativă pentru concentrația utilizată a agentului de reducere de pe suprafața catalizatorului, atunci când motorul este în funcționare. Soluția de amoniac gaz poate fi utilizată ca agent de reducere pentru încercarea camerei de reducere catalitică selectivă (SCR), cu condiția ca aceasta să rezulte într-o concentrație echivalentă pe suprafața catalizatorului.6.3.3.Stabilitatea măsurătorilorToate măsurătorile ar trebui să fie înregistrate după ce s-au stabilizat.6.3.4.Lista parametrilor care urmează a fi obținuți din model6.3.4.1.Datele de operare care trebuie să fie înscrise în dosarul tehnic ar trebui să fie obținute din procesul de efectuare a încercărilor bazate pe modele sau, în caz contrar, acestea ar trebui să fie justificate.6.3.4.2.Analizoarele gazelor arse de evacuare ar trebui să fie în conformitate cu apendicele III și apendicele IV din Codul tehnic NO_x 2008.6.3.5.Raportul încercării privind camera de reducere catalitică selectivă (SCR)Valorile înregistrate în conformitate cu paragraful 6.3.1.1 din prezentele linii directoare ar trebui să fie înregistrate în raportul de încercare, așa cum se prevede în secțiunea 5.10 din Codul tehnic NO_x 2008.6.4.Calcularea emisiilor specifice6.4.1.Valoarea emisiilor NO_x provenite de la un sistem motor prevăzut cu camera de reducere catalitică selectivă (SCR) ar trebui să fie calculată, după cum urmează:unde: η_i = rata de reducere a NO_x (%) obținută în conformitate cu secțiunea 6.3 din prezentele linii directoare;q_mgasi = debitul masic al NO_x în fază gazoasă măsurată în conformitate cu secțiunea 6.2 din prezentele linii directoare;W_Fi = factor de ponderare;P_i = presiunea măsurată la punctele de mod individuale în conformitate cu secțiunea 6.2 din prezentele linii directoare.Factorii de ponderare și numărul de moduri (n) utilizate în calculele de mai sus ar trebui să fie în concordanță cu prevederile secțiunii 3.2 din Codul tehnic NO_x 2008.6.4.2.Valoarea emisiilor de NO_x (g/kWh) calculată în conformitate cu paragraful 6.4.1 din prezentele linii directoare ar trebui să fie comparată cu valoarea emisiilor-limită aplicabile. Această valoare a emisiilor este introdusă în secțiunea 1.9.6 din Suplimentul la certificatul EIAPP (apendicele I din Codul tehnic NO_x 2008).6.5.Raportul încercării care trebuie să fie transmis AdministrațieiRaportul încercării la care se face referire în paragrafele 6.2.2 și 6.3.5 din prezentele linii directoare, împreună cu datele indicate în secțiunea 6.4 din cadrul prezentelor linii directoare ar trebui să fie incluse în documentația generală care urmează să fie transmisă Administrației.7.Încercarea de confirmare la bordul navei în cadrul procedurii B7.1.După instalarea la bordul navei a unui sistem motor prevăzut cu un dispozitiv de reducere catalitică selectivă (SCR) și înainte de intrarea acestuia în funcțiune, ar trebui să fie efectuată la bord o încercare de confirmare inițială.7.2.Sistemul motor prevăzut cu un dispozitiv de reducere catalitică selectivă (SCR) ar trebui să fie verificat în conformitate cu descrierea prezentată în dosarul tehnic.7.3.Încercarea de confirmare ar trebui să fie efectuată cât mai aproape posibil de 25%, 50% și 75% din puterea nominală, indiferent de ciclul de încercare.7.4.Pentru fiecare punct de mod de încercare de confirmare ar trebui să fie verificate valorile de exploatare, astfel cum sunt indicate în dosarul tehnic.7.5.Concentrațiile emisiilor de NO_x ar trebui să fie măsurate la intrarea și la ieșirea din camera de reducere catalitică selectivă (SCR). Rata de reducere a NO_x ar trebui să fie calculată. Ambele valori ar trebui să fie calculate fie pentru faza uscată, fie pentru faza umedă. Valoarea obținută a ratei de reducere NO_x ar trebui să fie comparată cu valoarea cerută în încercarea de confirmare inițială la fiecare punct de mod, indicat în dosarul tehnic. Valorile care indică eficacitatea reducerii obținute, la fiecare punct de încercare, ar trebui să nu fie mai mici decât cu cel mult 5% față de valorile corespunzătoare care figurează în dosarul tehnic.7.6.Analizorul de NO_x ar trebui să îndeplinească cerințele capitolului 5 din Codul tehnic NO_x 2008.7.7.Atunci când un sistem motor prevăzut cu un dispozitiv de reducere catalitică selectivă (SCR) aparține unui grup predefinit în capitolul 4 al prezentelor linii directoare, încercarea de confirmare trebuie să fie efectuată numai pe motorul prototip al grupului. Când sistemul motorului prototip al grupului nu este primul care a efectuat încercarea de confirmare la bord, astfel cum se indică în capitolul 7 al acestor linii directoare, încercarea de confirmare la bord trebuie să fie efectuată de toate sistemele de motoare din cadrul aceluiași grup, cu excepția cazului în care acesta este un motor membru cu specificații de NO_x identice sau sistemul motorului prototip a fost instalat și încercat cu succes. În cazul în care sistemul motorului prototip nu este disponibil pentru a fi instalat la bord, se poate alege primul sistem motor membru instalat din cadrul grupului de motoare și poate fi ajustat, pentru a prevede cel mai pesimist scenariu în ceea ce privește limitele emisiilor de NO_x, pentru încercarea de confirmare la bord. Rezultatele încercării ar trebui să fie verificate, în conformitate cu cele descrise în dosarul tehnic.
––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x