REZOLUTIA A. 747(18) din 4 noiembrie 1993

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 18/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: ACT INTERNATIONAL
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 412 din 30 august 2000
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ANEXA 1REFERIRE LAPROTOCOL 17/02/1978
ANEXA 1REFERIRE LACONVENŢIE 23/06/1969
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulREFERIT DEOUG 82 24/06/2008
ActulACCEPTAT DEOG 76 24/08/2000
ActulCONTINUT DEOG 76 24/08/2000

privind aplicarea masurarii tonajului tancurilor de balast separat la navele petroliere*)



––––Notă *) Traducere.Adunarea,invocand art. 15(j) din Convenţia Organizaţiei Maritime Internationale în legătură cu functiile Adunarii privind reglementarile şi liniile directoare referitoare la siguranţa maritima, prevenirea şi controlul poluarii de către nave,invocand, de asemenea, Rezolutia 9 a Conferintei internationale a poluarii marine, 1973, referitoare la masurarea tonajului tancurilor de balast separat al navelor petroliere,invocand în plus Rezolutia A.722(17) prin care guvernele sunt invitate să aplice recomandarea referitoare la masurarea tonajului spatiilor de balast la navele cu tancuri de balast separat, stabilita în anexa la aceasta rezolutie,înţelegand nevoia urgenta pentru stabilirea principiilor privind tratamentul corespunzător al tonajului rezultat al tancurilor de balast separat al navelor petroliere care deţin Certificat international de tonaj (1969),înţelegand, de asemenea, nevoia urgenta pentru aplicarea unificata a masurarii tonajului pentru spatiile de balast separat la navele petroliere,înţelegand în plus necesitatea privind promovarea folosirii navelor petroliere care indeplinesc cerinţele regulii 13F din anexa nr. I la MARPOL 73/78, astfel cum a fost amendata, ca nave petroliere cu tancuri de balast separat,observand obiectul limitat al Rezolutiei A.722(17) şi considerandu-l corespunzător în cazul în care autorităţile de pilotaj sunt incluse în obiectul rezolutiei, chiar dacă este folosita alta baza pentru stabilirea tarifelor de pilotaj,considerand recomandarile facute de Comitetul securitatii maritime la a 62-a sesiune şi de Comitetul de protecţie a mediului marin la a 34-a sesiune,1. Adopta recomandarea cu privire la masurarea tonajului tancurilor de balast separat la navele petroliere, precizata în anexa la prezenta rezolutie.2. Invita guvernele sa recomande autorităţilor portuare să aplice aceasta recomandare atunci când stabilesc tarifele bazate pe tonajul brut redus pentru toate navele petroliere cu tancuri de balast separat, în conformitate cu regula 13 din anexa nr. I la MARPOL 73/78.3. Invita, de asemenea, guvernele sa recomande autorităţilor de pilotaj sa ia măsuri în conformitate cu aceasta recomandare.4. Cere secretarului general sa invite toate guvernele interesate sa furnizeze informaţii cu privire la experienta castigata din implementarea acestei rezolutii.5. Revoca Rezolutia A.722(17). + 
Anexa 1––-la Rezolutia A.747(18)–––––––-RECOMANDAREcu privire la masurarea tonajului tancurilor de balast separat la navele petrolierePentru a favoriza introducerea unei baze uniforme privind aplicarea masurarii tonajului tancurilor de balast separat se recomanda administratiilor sa accepte urmatoarele principii:1. Nava este certificata ca petrolier cu tancuri de balast separat, astfel cum se menţionează în paragraful 5 al suplimentului la certificatul international de prevenire a poluarii cu hidrocarburi, amplasarea acestor tancuri fiind indicată în paragraful 5.2 al acestui supliment.2. Tancurile de balast separat sunt acele tancuri utilizate exclusiv pentru transportul balastului separat, astfel cum este definit în regula 1(17) a anexei nr. I la MARPOL 73/78. Tancurile de balast separat trebuie să aibă un circuit separat de pompare şi tubulaturi amenajate astfel încât să fie admisa numai apa de mare, iar balastul să fie evacuat numai în mare. Nu trebuie să existe nici o racordare între tancurile de balast separat şi circuitul de apa dulce. Nici un tanc de balast separat nu trebuie să fie utilizat pentru transportul marfurilor sau pentru depozitarea proviziilor şi materialelor de la bord.3. În Certificatul international de tonaj (1969), la rubrica "Observatii" se va face urmatoarea menţiune privind tonajul tancurilor de balast separat al navelor petroliere:"Tancurile de balast separat corespund prevederilor regulii 13 din anexa nr. I la Convenţia internationala pentru prevenirea poluarii de către nave, astfel cum a fost modificata prin Protocolul din 1978 referitor la aceasta, iar tonajul total al tancurilor care sunt destinate exclusiv transportului de balast separat este de ……… .Tonajul brut redus care trebuie utilizat pentru calculul tarifelor bazate pe tonaj este de …………. ."4. Tonajul total al tancurilor de balast separat, mentionat mai sus, trebuie să fie calculat cu ajutorul urmatoarei formule:K1 x Vb,în care:K1 = 0,2 + 0,02 x log10 V (K1 poate fi obţinut, de asemenea, cu ajutorul tabelului prevăzut în anexa nr. II la Convenţia internationala asupra masurarii tonajului navelor, 1969);V = volumul total al tuturor spatiilor închise ale navei, exprimat în metri cubi, conform definitiei date de regula 3 din Convenţia internationala asupra masurarii tonajului navelor, 1969;Vb = volumul total al tancurilor de balast separat, calculat în metri cubi, conform regulii 6 din Convenţia internationala asupra masurarii tonajului navelor, 1969.–––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x