Informatii Document
Emitent: ACT INTERNATIONAL
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 393 din 10 mai 2005
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act | |
Nu exista actiuni induse de acest act | |
Nu exista acte referite de acest act | |
Acte care fac referire la acest act: | |
privind controlul financiar, recuperarea şi alte măsuri antifraudă
I. Controale şi măsuri antifraudă ale Comisiei1. În conformitate cu Regulamentul (CE, Euratom) nr. 1.605/2002 din 25 iunie 2002 şi Regulamentul (CE, Euratom) nr. 2.342/2002 din 23 decembrie 2002, precum şi cu celelalte reguli la care se face referire în prezentul memorandum de înţelegere, contractele încheiate cu beneficiari ai programelor stabiliţi în România vor conţine prevederi care să permită ca efectuarea controalelor de audit financiar sau de altă natură să se realizeze în orice moment la sediile beneficiarilor şi ale subcontractanţilor lor de către agenţii Comisiei sau de către alte persoane mandatate de către Comisie.2. Agenţii Comisiei sau alte persoane mandatate de către Comisie vor avea acces adecvat la locuri, lucrări şi documente, precum şi la toate informaţiile necesare în scopul efectuării de audituri, inclusiv la cele în formă electronică. Dreptul la acces va fi prevăzut explicit în contractele încheiate pentru implementarea instrumentelor la care se referă prezentul memorandum de înţelegere. Curtea Europeană a Auditorilor va avea aceleaşi drepturi ca şi Comisia.3. În cadrul prezentului memorandum de înţelegere, Comisia/OLAF (Oficiul European Antifraudă) va fi autorizată/autorizat să efectueze controale şi inspecţii inopinate pe teritoriul României, în conformitate cu prevederile procedurale din Regulamentul Consiliului (Euratom, CE) nr. 2.185/96 din 11 noiembrie 1996.Aceste controale şi inspecţii vor fi pregătite şi îndeplinite în strânsă colaborare cu autorităţile competente române desemnate de autorităţile române, care vor fi notificate în timp util cu privire la obiectul, scopul şi baza legală ale controalelor şi inspecţiilor, astfel încât acestea să poată furniza tot sprijinul necesar.În cazul în care autorităţile interesate din România solicită acest lucru, controalele şi inspecţiile inopinate pot fi efectuate în comun.Dacă participanţii la programe refuză un control şi/sau o inspecţie inopinată, autorităţile române, acţionând în conformitate cu regulile naţionale, vor acorda inspectorilor Comisiei/OLAF asistenţa de care au nevoie pentru a le permite să efectueze controlul sau inspecţia inopinată.Comisia/OLAF va raporta cât mai curând posibil autorităţilor române orice faptă sau suspiciune referitoare la vreo neregularitate de care a luat cunoştinţă pe parcursul controlului sau inspecţiei inopinate. În orice caz, Comisia/OLAF va fi obligată/obligat să informeze autoritatea sus-menţionată despre rezultatul unor astfel de controale şi inspecţii.II. Informare şi consultare1. În scopul unei implementări corespunzătoare a prezentei anexe, autorităţile competente din România şi din Comunitate vor face continuu schimb de informaţii şi, la cererea uneia dintre părţi, vor purta consultări.2. Autorităţile competente din România vor informa Comisia fără întârziere despre orice faptă sau suspiciune de care au luat cunoştinţă cu privire la vreo neregularitate săvârşită în legătură cu încheierea şi cu implementarea contractelor încheiate pentru aplicarea instrumentelor la care se referă prezentul memorandum de înţelegere.III. Măsuri administrative şi penalităţiFără a aduce prejudicii aplicării Codului penal român, Comisia poate impune măsuri administrative şi penalităţi în conformitate cu Regulamentul (CE, Euratom) nr. 1.605/2002 din 25 iunie 2002 şi Regulamentul (CE, Euratom) nr. 2.342/2002 din 23 decembrie 2002.IV. RecuperareDeciziile luate de Comisie în conformitate cu prezentul memorandum de înţelegere, prin care se impune o obligaţie pecuniară în sarcina persoanelor, altele decât state, vor fi puse în aplicare şi în România. Punerea în aplicare va fi guvernată de regulile de procedură civilă în vigoare în statul pe al cărui teritoriu este realizată. Ordinul de punere în aplicare va fi anexat la decizie, fără efectuarea vreunei alte formalităţi, cu excepţia verificării autenticităţii deciziei de către autoritatea naţională ce va fi desemnată în acest scop de Guvernul României şi care va fi notificată Comisiei. După îndeplinirea acestor formalităţi la solicitarea Comisiei, aceasta din urmă poate proceda la punerea în aplicare a deciziei în conformitate cu legislaţia naţională, prin aducerea cazului în faţa autorităţii competente. Legalitatea deciziei Comisiei va fi controlată de Curtea de Justiţie a Comunităţilor Europene.Hotărârile judecătoreşti date de Curtea de Justiţie a Comunităţilor Europene în baza unei clauze de arbitraj dintr-un contract încheiat în domeniul de aplicabilitate al prezentului memorandum de înţelegere vor fi puse în aplicare pe baza aceloraşi principii.V. Comunicare directăComisia va comunică direct cu participanţii la cadrul general pentru finanţarea acţiunilor Comunităţii în sprijinul politicii consumatorilor, stabiliţi în România, şi cu subcontractanţii lor. Aceştia pot depune direct la Comisie toate informaţiile şi documentele relevante care trebuie prezentate conform instrumentelor la care se referă prezentul memorandum de înţelegere şi în temeiul contractelor încheiate pentru implementarea acestora.–-