REGULAMENTUL DE ORGANIZARE ŞI FUNCTIONARE din 25 noiembrie 1996

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 18/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: GUVERNUL
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 338 din 11 decembrie 1996
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Actiuni suferite de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEHG 1463 09/09/2004
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ART. 1REFERIRE LALEGE 51 21/06/1996
ART. 28REFERIRE LALEGE 51 21/06/1996
ART. 28REFERIRE LAOG 25 11/08/1995 ART. 21
ART. 36REFERIRE LAOG 15 09/08/1993 ART. 6
ART. 36REFERIRE LAOG 15 09/08/1993 ART. 11
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEHG 1463 09/09/2004
ActulCONTINUT DEHG 1304 25/11/1996

a Institutului Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Textile şi Pielarie – I.N.C.D.T.P. Bucureşti



 + 
Capitolul 1Dispozitii generale + 
Articolul 1Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Textile şi Pielarie – I.N.C.D.T.P. Bucureşti, denumit în continuare institut, este persoana juridica română aflata în coordonarea Ministerului Cercetarii şi Tehnologiei, care funcţionează după modelul regiilor autonome conform Legii nr. 51/1996, şi îşi desfăşoară activitatea pe baza prevederilor legale în vigoare şi a prezentului regulament.
 + 
Articolul 2(1) Institutul are structura organizatorica cuprinsa în anexa nr. 1 la Hotărârea Guvernului nr. 1.304 din 25 noiembrie 1996.(2) În cadrul structurii sale organizatorice, institutul are filiale fără personalitate juridica, necesare realizării obiectului sau de activitate. Acestea sunt:(i) Institutul de Cercetari Pielarie-Încălţăminte, cu sediul în Bucureşti, str. Ion Minulescu nr. 93, sectorul 3;(îi) Centrul de Cercetari Textile – zona Moldova, cu sediul în municipiul Iasi, bd. Mangeron, nr. 53, judeţul Iasi.(3) Institutul poate înfiinţa, în cadrul structurii sale, şi alte subunitati fără personalitate juridica, necesare realizării obiectului sau de activitate. Modalitatea de constituire a acestora şi relatiile lor în cadrul institutului şi cu tertii sunt reglementate prin prezentul regulament de organizare şi functionare.
 + 
Capitolul 2Scopul şi obiectul de activitate + 
Articolul 3Institutul este înfiinţat în scopul desfăşurării activităţii de cercetare stiintifica şi dezvoltare tehnologica în domeniul propriu de activitate, prin participarea la elaborarea strategiei de dezvoltare a industriei textile şi pielariei şi la realizarea, cu prioritate, a obiectivelor stiintifice şi tehnologice ale Programului naţional de cercetare stiintifica şi dezvoltare tehnologica.
 + 
Articolul 4Obiectul de activitate al institutului, în domeniul propriu, cuprinde:A. Activităţi de cercetare-dezvoltare:a) În cadrul Programului naţional de cercetare stiintifica şi dezvoltare tehnologica, cu pondere majoritara, din totalul de activitate:– cercetare fundamentala de baza şi orientata, realizata în scopul cresterii şi adincirii nivelului cunoştinţelor tehnico-stiintifice despre procesele fundamentale de prelucrare textila (filare, tesere, finisare chimica, tricotare, netesute etc.) şi pielarie;– cercetari aplicative, de tip precompetitiv, pentru proiectarea, modernizarea şi realizarea de modele experimentale de aparate de laborator, standuri de probe, utilaje, instalaţii şi linii tehnologice pentru industria textila şi pielarie;– cercetari aplicative pentru elaborarea şi realizarea de tehnologii generice cu rol de suport pentru cercetari aplicative în domeniul chimiei, pentru obtinerea de noi fibre, fire chimice textile, coloranti, produse auxiliare chimice şi inlocuitori din piele cu proprietăţi performante; în domeniul produselor de filtrare pentru cresterea randamentelor unor procese industriale şi/sau reducerea poluarii mediului înconjurător; în realizarea de echipamente de protecţie individuala pentru domenii de activitate industriale, civile şi militare, cu grad ridicat de periclitate; în domeniul agriculturii, pentru ameliorarea genetica a unor soiuri de plante tehnice şi de rase de animale ca surse de materii prime textile şi pentru pielarie;– cercetari aplicative în domeniul dezvoltării şi realizării de textile tesute şi netesute, piei şi inlocuitori din piele de utilizare tehnica, pentru constructii civile şi industriale, agricultura, transporturi şi mijloace de transport, chimie, metalurgie, petrochimie, industria extractiva etc;– cercetari aplicative în domeniul realizării de articole medicale, implantabile la om, din materiale textile, colagen, plastice şi compozite, în vederea îmbunătăţirii actului medical chirurgical şi terapeutic;– cercetari aplicative privind proiectarea şi realizarea unor sisteme şi echipamente pentru apararea naţionala: parasute pentru desant personal, sisteme de parasuta cu platforma amortizoare pentru desantarea tehnicii militare, parasute de siguranţă, mijloace şi sisteme de salvare, supravietuire şi camuflare etc.;– elaborarea de studii şi cercetari aplicative în vederea restructurarii, retehnologizarii şi modernizarii sectorului şi întreprinderilor textile, pielarie şi încălţăminte prin elaborarea de noi tehnologii performante şi perfectionarea celor existente, cresterea gradului de automatizare şi informatizare a proceselor tehnologice şi a activităţilor tehnico-productive, folosirea rationala a resurselor materiale, energetice şi umane, implementarea sistemelor moderne de asigurare a calităţii materialelor textile şi din piele;– elaborarea de strategii, studii de diagnoza şi prognoza privind dezvoltarea industriei textile-pielarie, în contextul tendintelor pe plan mondial, evolutia şi dezvoltarea bazei de materii prime, piaţa de produse textile şi piele, tendinte şi realizari în domeniul tehnologiilor de prelucrare, a utilajelor, masinilor şi instalaţiilor pentru industria textila şi de pielarie;– studii şi cercetari aplicative în vederea recuperării, reciclarii şi valorificarii deseurilor textile, de piele şi inlocuitori, prin obtinerea unor produse intermediare sau finale;– elaborari şi revizuiri de standarde pentru sectorul industriei textile, tricotaje, confectii, piele, încălţăminte, cauciuc etc. şi amortizarea reglementarilor legislative tehnice în vederea implementarii cerințelor esentiale din Directivele europene.b) În afara Programului naţional de cercetare şi dezvoltare tehnologica:– cercetare aplicativa şi/sau dezvoltare tehnologica pentru solutionarea unor probleme tehnico-economice concrete din domeniul textile-pielarie şi cu aplicaţii în constructii, industria de autoturisme, transport, medicina, protectia mediului etc.B. Activităţi conexe activităţii de cercetare-dezvoltare:– asistenţa tehnica specializata şi consulting privind modernizarea întreprinderilor şi analiza tehnico-economica a investitiilor, analiza şi evaluarea costurilor de productie şi a competitivitatii productiei întreprinderilor textile şi de pielarie, perfectionarea tehnologiilor specifice, realizarea şi controlul de calitate al productiei de textile filate, tesute, tricotate, netesute, piele, încălţăminte şi inlocuitori, cit şi în domeniul finisarii chimice textile: pregatire-albire, vopsire, imprimare, apretare, finisaje speciale etc;– crearea şi furnizarea de sisteme informatice de proiectare a structurilor de materiale textile, piele şi inlocuitori, a desenelor de imprimare, modele, tipare de încălţăminte, de urmărire şi programare a productiei etc.;– furnizarea de servicii stiintifice şi tehnologice întreprinderilor textile şi de pielarie sau oricăror beneficiari interesati, prin punerea la dispoziţie a unor bănci de date specifice industriei textile şi de pielarie pentru materii prime, coloranti, produse auxiliare, accesorii, masini şi utilaje, tehnologii, consumuri energetice, deseuri textile şi de piele şi diversi elastomeri etc.;– furnizarea de informaţii şi date tehnice, economice şi de marketing pentru domeniul textile-pielarie şi activităţile conexe, obtinute prin reteaua INTERNET;– consultanţă şi asistenţa tehnica pentru dotarea laboratoarelor de control al calităţii şi pentru organizarea activităţii conform conceptului de asigurare a calităţii, potrivit cerințelor standardelor ISO 9000 şi EN 45000;– testarea şi certificarea calităţii produselor textile şi de pielarie-încălţăminte fabricate în tara, exportate, cit şi a celor importate, în conformitate cu documentele tehnice normative româneşti, obligatorii, cu standardele româneşti, internationale, europene, cit şi cu reglementari, norme sau normative tehnice aprobate de organisme abilitate ale statului;– editarea de reviste, cărţi tehnice, prospecte, buletine informative etc.C. Formare şi specializare de cadre tehnice şi de cercetatori în domeniul textile şi pielarie, prin organizarea de cursuri de perfectionare şi stagii de specializare, inclusiv prin burse, seminarii, conferinte, simpozioane etc.D. Execuţie de unicate şi serii mici de articole cu destinatii speciale, echipamente şi sisteme de parasutare pentru personal şi desantare de tehnica militara, articole tehnice tesute şi netesute pentru diverse sectoare industriale şi civile, inclusiv pentru epurarea apelor şi protectia mediului, articole medicale implantabile la om, echipamente de protecţie individuala, piese componente şi încălţăminte sanogenetica, biomateriale pentru farmacie şi cosmetica, produse auxiliare pentru industria pielariei şi semifabricate de piei cu finisaje speciale, aparate de laborator pentru testarea şi controlul calităţii materialelor textile, conform cerințelor standardelor internationale etc.
 + 
Capitolul 3Patrimoniul + 
Articolul 5Conform bilantului contabil incheiat la data de 30 iunie 1996, institutul are un patrimoniu propriu în valoare de 13.392.275 mii lei, ce include şi valoarea terenurilor aferente, din care: imobilizari corporale şi necorporale 11.337.104 mii lei, imobilizari financiare 18.904 mii lei şi active circulante 2.036.267 mii lei.
 + 
Articolul 6(1) Institutul administreaza, cu diligenta unui bun proprietar, bunuri proprietate publică, precum şi alte bunuri dobindite, în condiţiile legii. Bunurile proprietate publică, precum şi cele dobindite sunt în administrarea institutului şi se evidentiaza distinct în patrimoniul acestuia.(2) Rezultatele cercetarilor concretizate în active corporale şi necorporale, efectuate şi finalizate din fonduri publice sau din alte fonduri, sunt bunuri dobindite, dacă prin contract nu se prevede altfel, şi se înregistrează în evidenţa contabilă a institutului.(3) În exercitarea drepturilor sale, institutul poseda şi foloseşte bunurile aflate în patrimoniul sau şi, după caz, dispune de acestea în condiţiile legii, în scopul realizării obiectului sau de activitate, beneficiind de rezultatele utilizarii acestora.(4) Concesionarea unor subunitati, servicii sau activităţi se poate face numai în scopul stimularii transferului rezultatelor activităţii de cercetare-dezvoltare, în condiţiile prevederilor legale corespunzătoare şi cu aprobarea Ministerului Cercetarii şi Tehnologiei.(5) Patrimoniul institutului poate fi modificat conform prevederilor legale în vigoare.
 + 
Capitolul 4Structura organizatorica şi functionala + 
Articolul 7(1) Institutul poate avea în structura subunitati, sectii, laboratoare şi alte structuri organizatorice necesare realizării obiectului sau de activitate.(2) În functie de specificul activităţii, se pot organiza colective specializate sau colective interdisciplinare.
 + 
Articolul 8Directorul general stabileste relatiile dintre subunitatile aflate în structura institutului, precum şi relatiile acestora cu tertii şi le poate acorda imputerniciri de reprezentare în numele institutului, cu avizul consiliului de administratie.
 + 
Articolul 9Subunitatile din structura institutului raspund în faţa consiliului de administratie şi a directorului general de indeplinirea tuturor atribuţiilor, responsabilitatilor şi competentelor încredinţate de acestia.
 + 
Capitolul 5Organele de conducere + 
Articolul 10(1) Conducerea institutului este asigurata de către:– consiliul de administratie;– comitetul de direcţie;– directorul general.(2) Orientarea şi coordonarea activităţii tehnico-stiintifice din institut sunt asigurate de consiliul ştiinţific.
 + 
Articolul 11(1) Consiliul de administratie este format din 7 membri, numiti pentru un mandat de 4 ani, care poate fi reinnoit.(2) Structura consiliului de administratie este alcatuita din:– 1 presedinte;– 1 vicepresedinte;– 5 membri.
 + 
Articolul 12(1) Din consiliul de administratie fac parte, în mod obligatoriu:– directorul general al institutului – presedinte;– un reprezentant al Ministerului Cercetarii şi Tehnologiei;– un reprezentant al Ministerului Finanţelor;– un reprezentant al Ministerului Muncii şi Protectiei Sociale;– preşedintele consiliului ştiinţific.(2) Ceilalti membri ai consiliului de administratie pot fi ingineri, economisti, juristi, alti specialisti din institut, precum şi reprezentanti ai agentilor economici de profil.(3) Consiliul de administratie îşi desemneaza vicepresedintele.(4) Numirea membrilor consiliului de administratie se face prin ordin al ministrului cercetării şi tehnologiei, la propunerea directorului general.(5) Revocarea membrilor consiliului de administratie pentru abateri grave sau pentru lipsa de activitate în executarea mandatului se face de acelasi organ care a facut numirea.
 + 
Articolul 13Membrii consiliului de administratie sunt cetăţeni români şi:a) îşi păstrează calitatea de angajaţi la institutia sau la unitatea de la care provin şi toate drepturile şi oblibaţiile derivind din aceasta calitate;b) sunt platiti pentru activitatea desfăşurată în aceasta calitate cu o indemnizatie lunara stabilita de consiliul de administratie;c) nu pot face parte din mai mult de doua consilii de administratie sau participa, în aceeasi calitate, la societăţile comerciale cu care institutul are relatii contractuale sau interese contrare;d) sunt incompatibili cu calitatea de membru al consiliului de administratie cei care, personal ori sotul, sotia, copiii sau rudele până la gradul al doilea inclusiv, sunt, în acelasi timp, patroni sau asociaţi la societăţi comerciale cu capital privat cu acelasi profil sau cu care institutul se afla în relatii comerciale directe.
 + 
Articolul 14Consiliul de administratie îşi desfăşoară activitatea în baza regulamentului propriu de functionare şi cu respectarea legislaţiei în vigoare. El hotaraste în problemele privind activitatea institutului, cu excepţia celor care, potrivit legii, sunt date în competenţa altor organe.
 + 
Articolul 15(1) Consiliul de administratie se intruneste o dată pe luna sau ori de cite ori interesele institutului o cer, convocarea acestuia facindu-se de către presedinte sau la solicitarea a cel puţin unei treimi din numărul membrilor consiliului.(2) Dezbaterile consiliului de administratie sunt conduse de preşedintele consiliului, iar în lipsa acestuia, de către vicepresedinte.
 + 
Articolul 16(1) Consiliul de administratie îşi desfăşoară activitatea în prezenta a două treimi din numărul membrilor săi. Dacă nu este indeplinita aceasta condiţie, sedinta consiliului de administratie se poate reprograma într-un interval de cel mult 15 zile, având aceeasi ordine de zi.(2) Hotărârile consiliului de administratie se iau cu majoritatea voturilor membrilor prezenţi, dar nu mai puţin de jumătate plus unul din numărul total al membrilor.
 + 
Articolul 17La sedintele consiliului de administratie este invitat şi reprezentantul sindicatului.
 + 
Articolul 18Pentru luarea unor decizii complexe, consiliul de administratie poate atrage în activitatea de analiza consilieri şi consultanti din diferite sectoare. Activitatea acestora va fi compensata material, conform prevederilor legale.
 + 
Articolul 19(1) Membrii consiliului de administratie sunt raspunzatori, în condiţiile legii, pentru indeplinirea tuturor atribuţiilor ce le revin.(2) Membrii consiliului de administratie care s-au impotrivit luării unei decizii ce s-a dovedit pagubitoare pentru institut nu raspund, dacă au consemnat expres punctul lor de vedere în registrul de şedinţe al consiliului de administratie şi au anuntat în scris, despre aceasta, organul coordonator.(3) Membrii consiliului de administratie care nu au respectat prevederile art. 13 lit. c) raspund pentru daunele cauzate institutului ca urmare a acestui fapt.
 + 
Articolul 20Consiliul de administratie are, în principal, urmatoarele atribuţii:a) avizeaza modificarea structurii organizatorice şi functionale a institutului, înfiinţarea, desfiintarea şi comasarea de subunitati din structura acestuia;b) aproba, la propunerea consiliului ştiinţific, strategia şi programele concrete de dezvoltare a institutului, de introducere a unor tehnologii de virf şi de modernizare a celor existente în concordanta cu strategia generală a domeniului propriu;c) propune programul anual de cercetare-dezvoltare, pe care îl inainteaza Colegiului Consultativ pentru Cercetare Stiintifica şi Dezvoltare Tehnologica;d) analizeaza şi avizeaza proiectul bugetului de venituri şi cheltuieli, pe care îl depune la organul coordonator în vederea aprobării prin hotărâre a Guvernului;e) analizeaza şi avizeaza bilantul contabil şi contul de profit şi pierderi, pe care le supune aprobării Ministerului Finanţelor, şi aproba raportul de gestiune asupra activităţii desfăşurate de institut în anul precedent;f) analizeaza raportarea trimestriala privind activitatea realizata de institut, aproba măsuri pentru desfăşurarea acesteia în condiţii de echilibru al bugetului de venituri şi cheltuieli;g) analizeaza, aproba sau, după caz, propune spre aprobare, potrivit prevederilor legale, investiţiile care urmeaza a fi realizate de institut;h) propune spre aprobare, în condiţiile legii, majorarea sau diminuarea patrimoniului, concesionarea, inchirierea sau locatia de gestiune a unor bunuri, servicii, subunitati de productie din patrimoniul institutului;i) aproba asocierea institutului cu terte persoane juridice, în vederea realizării de activităţi comune care prezinta interes pentru asociaţi şi care se încadrează în obiectul de activitate al institutului, cu respectarea prevederilor legale;j) aproba valorificarea bunurilor dobindite, cu respectarea prevederilor legale;k) fundamentează şi prezinta organului coordonator propuneri pentru asigurarea de fonduri, prin bugetul de venituri şi cheltuieli al acestuia, pentru finantarea obiectivelor de interes public specifice activităţii institutului;l) aproba volumul creditelor bancare prevăzute la art. 35 şi stabileste modul de rambursare a acestora;m) aproba utilizarea disponibilitatilor în valută;n) aproba contractul colectiv de muncă;o) executa orice alte atribuţii stabilite, potrivit prevederilor legale.
 + 
Articolul 21În primul trimestru al fiecarui an, consiliul de administratie prezinta organului coordonator un raport asupra activităţii desfăşurate în anul precedent şi asupra programului de activitate pentru anul în curs.
 + 
Articolul 22Secretariatul consiliului de administratie este asigurat de institut; atribuţiile secretariatului sunt prevăzute în regulamentul de functionare al consiliului de administratie.
 + 
Articolul 23Conducerea operativa a institutului este asigurata de un comitet de direcţie, compus din directorul general şi directorii din structura organizatorica a institutului.
 + 
Articolul 24Comitetul de direcţie stabileste actiunile concrete necesare pentru realizarea obiectivelor rezultate din:– strategia programelor de dezvoltare a institutului;– programul anual de cercetare-dezvoltare;– bugetul de venituri şi cheltuieli;– programul de investitii;– sistemul de asigurare a calităţii;– alte obligaţii.
 + 
Articolul 25Comitetul de direcţie se intruneste decadal sau ori de cite ori interesele institutului o impun.
 + 
Articolul 26(1) La nivelul subunitatilor din institut se organizeaza şi funcţionează comitetul de conducere, care îşi desfăşoară activitatea în conformitate cu propriul regulament de organizare şi functionare, aprobat de consiliul de administratie al institutului, şi este prezidat de directorul subunitatii respective.(2) Comitetul de conducere exercita atribuţii şi are raspunderi în limita competentelor stabilite de directorul general al institutului şi aprobate de consiliul de administratie.
 + 
Articolul 27Activitatea curenta a institutului este condusa de directorul general, numit prin ordin al ministrului cercetării şi tehnologiei, la propunerea Colegiului Consultativ pentru Cercetare Stiintifica şi Dezvoltare Tehnologica, dintre cercetatorii stiintifici principali care lucreaza în domeniu şi au pregatire manageriala.
 + 
Articolul 28Directorul general are, în principal, urmatoarele atribuţii şi responsabilităţii:a) reprezinta, personal sau prin delegat, interesele institutului în relatiile cu celelalte organe, organizaţii şi agenti economici, precum şi cu persoane fizice din tara şi din strainatate;b) stabileste atribuţiile, competentele şi relatiile compartimentelor de la toate nivelurile organizatorice ale institutului, precum şi relatiile acestora cu tertii;c) propune modificarea structurii organizatorice şi functionale a institutului;d) asigura negocierea contractului colectiv de muncă la nivelul institutului şi a salariilor personalului din institut, prin comitetul de direcţie; aproba salariile rezultate din negocierea directa;e) numeste şi revoca pe conducătorii compartimentelor de muncă din aparatul propriu şi pe directorii din structura organizatorica a institutului, cu avizul consiliului de administratie;f) angajează şi concediaza personalul propriu al institutului;g) aproba comisiile de concurs şi rezultatele concursului pentru promovarea în functiile de cercetator ştiinţific principal gradul I, II şi III şi cercetator ştiinţific, la propunerea consiliului ştiinţific;h) are atribuţii şi raspunderi similare unui ordonator de credite pentru sumele alocate institutului de la bugetul de stat, în condiţiile art. 21 alin. (1) din Ordonanţa Guvernului nr. 25/1995, aprobata şi modificata prin Legea nr. 51/1996;i) raspunde de administrarea intregului patrimoniu, cu respectarea prevederilor legale;j) adopta măsuri şi urmareste realizarea operaţiunilor de comert exterior, prin compartimentele proprii specializate;k) exercita atribuţiile şi are raspunderile care îi revin din prevederile legale, aproba şi ia măsuri privind activitatea institutului cu excepţia celor date, potrivit reglementarilor legale, în competenţa altor organe;l) exercita orice alte atribuţii ce-i sunt delegate de consiliul de administratie;m) poate delega, în condiţiile legii, parte din atribuţiile sale celorlalte persoane din conducerea institutului.
 + 
Articolul 29(1) Consiliul ştiinţific este format din 19 membri reprezentind toate departamentele stiintifice din cadrul institutului.(2) Consiliul ştiinţific este alcătuit din cercetatori cu realizari deosebite, cu capacitate de sinteza şi de prospectare în domeniu, cadre didactice din invatamintul superior, salariati ai institutului sau din afara acestuia, aleşi prin vot secret de către cadrele cu studii superioare din institut.(3) Consiliul ştiinţific este condus de un presedinte şi un vicepresedinte, aleşi pe timp de 2 ani, prin vot secret, de către membrii consiliului. Din consiliul ştiinţific fac parte, de drept, directorul general şi directorul ştiinţific al institutului.(4) Consiliul ştiinţific se organizeaza şi funcţionează în conformitate cu regulamentul propriu.
 + 
Articolul 30Atribuţiile principale ale consiliului ştiinţific sunt urmatoarele:a) participa la elaborarea strategiei de dezvoltare a activităţii de cercetare-dezvoltare şi la elaborarea Programului naţional de cercetare stiintifica şi dezvoltare tehnologica în domeniul propriu de activitate;b) contribuie la realizarea obiectivelor stiintifice şi tehnologice ale Programului naţional de cercetare stiintifica şi dezvoltare tehnologica;c) examineaza şi avizeaza proiectele de cercetare stiintifica, precum şi realizarea acestora;d) avizeaza hotărârile care implica politica de cercetare a institutului şi a ramurii;e) propune măsuri pentru perfectionarea profesionala şi pentru incadrarea personalului de cercetare în grade profesionale;f) face propuneri privind modul de organizare a concursurilor de încadrare şi promovare a personalului de cercetare;g) propune comisiile de concurs pentru promovarea în functiile atestabile şi confirma rezultatele concursului pentru functiile de cercetator ştiinţific principal gradul I, II, III şi cercetator ştiinţific;h) organizeaza şi coordonează desfăşurarea acţiunilor cu caracter ştiinţific;i) avizeaza actiunile de cooperare, interne şi internationale, cu scop ştiinţific;j) avizeaza acordarea de burse de studii şi stagii de perfectionare în strainatate.
 + 
Capitolul 6Bugetul de venituri şi cheltuieli şi administrarea acestuia. Relatii financiare + 
Articolul 31(1) Institutul întocmeşte anual bugetul de venituri şi cheltuieli, bilantul contabil şi contul de profit şi pierderi, potrivit normelor metodologice elaborate de Ministerul Finanţelor.(2) Bilantul contabil anual se supune spre aprobare Ministerului Finanţelor şi se publică în Monitorul Oficial al României, Partea a IV-a.
 + 
Articolul 32(1) Veniturile şi cheltuielile institutului se stabilesc prin buget pentru fiecare exercitiu financiar.(2) Bugetul de venituri şi cheltuieli se aproba de către Guvern, la propunerea Ministerului Cercetarii şi Tehnologiei, cu avizul Ministerului Finanţelor şi al Ministerului Muncii şi Protectiei Sociale.
 + 
Articolul 33Corelat cu contractele incheiate pentru activitatea programata, institutul determina anual volumul de venituri de realizat şi cheltuielile totale de efectuat.
 + 
Articolul 34Salariile individuale ale personalului se stabilesc prin negociere, conform reglementarilor cuprinse în contractele colective de muncă, în limita fondului total destinat platii salariilor.
 + 
Articolul 35(1) Pentru acoperirea cheltuielilor curente, în situaţia în care, în cursul unui an, resursele financiare ale institutului nu sunt suficiente, acesta poate contracta credite cu societăţile comerciale bancare, în valoare de cel mult 20% din veniturile brute, în termeni reali, realizate în anul precedent.(2) Contractarea de credite peste plafonul stabilit se face cu aprobarea Ministerului Finanţelor.
 + 
Articolul 36(1) Institutul hotaraste cu privire la investiţiile ce urmeaza a fi realizate, potrivit obiectului sau de activitate, finantarea efectuindu-se din surse proprii şi din credite bancare, cu excepţia investitiilor care intra sub incidenţa prevederilor art. 6 şi 11 din Ordonanţa Guvernului nr. 15/1993.(2) În cazul investitiilor, altele decit cele prevăzute la art. 6 din Ordonanţa Guvernului nr. 15/1993, finantate integral sau parţial de la bugetul de stat, limita de finanţare se aproba o dată cu legile de adoptare a acestora, iar institutul are obligaţia ca în execuţia bugetului de venituri şi cheltuieli să se incadreze în alocatiile bugetare aprobate.(3) Execuţia investitiilor prevăzute la alin. (1) şi (2) se adjudeca pe bază de licitaţie publică, potrivit legislaţiei privind achiziţiile publice.(4) Contractarea de credite mai mari de 500 milioane lei la nivelul anului anterior, în vederea realizării de investitii de natura celor prevăzute la alin. (1) şi (2), se efectueaza cu aprobarea Ministerului Cercetarii şi Tehnologiei, pe baza avizului prealabil al Ministerului Finanţelor.
 + 
Articolul 37(1) Operaţiunile de încasări şi plati ale institutului se efectueaza prin conturi deschise la bănci comerciale cu sediul în România.(2) Institutul poate efectua operaţiuni de încasări şi plati în lei şi în valută prin casieria proprie, cu respectarea nivelului plafonului de casa şi a normativelor de disciplina financiar-valutara stabilite prin actele normative în vigoare.(3) Institutul poate efectua operaţiuni de comert exterior potrivit legii. Operaţiunile de încasări şi plati cu strainatatea se vor efectua prin conturi bancare deschise la unitatile bancare specializate, cu sediul în România.
 + 
Articolul 38Institutul îşi va organiza controlul financiar preventiv şi controlul financiar de gestiune, potrivit legii.
 + 
Capitolul 7Reglementarea litigiilor + 
Articolul 39Litigiile institutului cu persoane fizice sau juridice, nesolutionate pe cale amiabila, sunt supuse spre rezolvare instanţelor de judecată române competente, în conformitate cu prevederile legale.
 + 
Capitolul 8Dispozitii finale + 
Articolul 40(1) Prezentul regulament de organizare şi functionare se completeaza cu celelalte reglementari legale care se referă la activitatea institutelor de cercetare-dezvoltare.(2) Modificările şi completările regulamentului de organizare şi functionare se pot face la propunerea consiliului de administratie, cu respectarea actelor normative în vigoare, cu aprobarea Ministerului Cercetarii şi Tehnologiei.
 + 
Articolul 41Pentru toate aspectele nereglementate prin prezentul regulament se aplică prevederile care, potrivit dispoziţiilor legale, sunt aplicabile regiilor autonome.
 + 
Articolul 42Statutul de institut naţional de cercetare-dezvoltare se reinnoieste prin reacreditare, care are loc într-un interval de maximum 5 ani.–––––-

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x