REGULAMENT nr. 966 din 27 iunie 2018

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 08/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: COMISIA DE DISCIPLINA PENTRU ÎNALTII FUNCTIONARI PUBLICI
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 656 din 27 iulie 2018
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAHG 1344 31/10/2007 ART. 26
ART. 3REFERIRE LAHG 1344 31/10/2007 ART. 22
ART. 3REFERIRE LAHG 1344 31/10/2007 ART. 23
ART. 10REFERIRE LAHG 1344 31/10/2007 ART. 31
ART. 12REFERIRE LAHG 1344 31/10/2007
ART. 13REFERIRE LAHG 1344 31/10/2007 ART. 14
ART. 13REFERIRE LAHG 1344 31/10/2007 ART. 19
ART. 13REFERIRE LAHG 1344 31/10/2007
ART. 14REFERIRE LAHG 1344 31/10/2007 ART. 4
ART. 14REFERIRE LAHG 1344 31/10/2007 ART. 20
 Nu exista acte care fac referire la acest act





În temeiul art. 26 din Hotărârea Guvernului nr. 1.344/2007 privind normele de organizare și funcționare a comisiilor de disciplină, cu modificările și completările ulterioare,Comisia de disciplină pentru înalții funcționari publici emite prezentul regulament. + 
Capitolul IDispoziții generale + 
Articolul 1Prezentul regulament reglementează normele de organizare și funcționare a Comisiei de disciplină pentru înalții funcționari publici. + 
Articolul 2Comisia de disciplină pentru înalții funcționari publici este constituită la nivel național pentru analizarea și propunerea modului de soluționare a sesizărilor cu privire la faptele înalților funcționari publici ca abateri disciplinare și pentru a propune modul de soluționare, prin individualizarea sancțiunii disciplinare aplicabile sau clasarea sesizării, după caz.
 + 
Capitolul IINorme privind organizarea și funcționarea Comisiei de disciplină pentru înalții funcționari publici + 
Secţiunea 1Atribuțiile membrilor și ale secretariatului tehnic al Comisiei de disciplină pentru înalții funcționari publici + 
Articolul 3Comisia de disciplină pentru înalții funcționari publici, denumită în continuare Comisia, îndeplinește atribuțiile administrative și funcționale prevăzute la art. 22 și 23 din Hotărârea Guvernului nr. 1.344/2007 privind normele de organizare și funcționare a comisiilor de disciplină, cu modificările și completările ulterioare. + 
Articolul 4Comisia de disciplină pentru înalții funcționari publici elaborează formatul standard al adreselor Comisiei către instituțiile publice și/sau private și către reprezentanții acestora, precum și către persoane fizice sau juridice cu care Comisia schimbă corespondență, valabilă în Anul Centenarului, prevăzut în anexa la prezentul regulament. + 
Articolul 5(1)Activitatea Comisiei este condusă de președintele acesteia.(2)Președintele Comisiei este desemnat dintre membrii acesteia, prin vot secret, pe baza a cel puțin două propuneri formulate de către membrii Comisiei.
 + 
Articolul 6(1)Președintele Comisiei are următoarele atribuții principale:a)primește sesizările și toate documentele care îi sunt adresate, după ce au fost înregistrate de secretarul Comisiei;b)stabilește locul, data și ora ședințelor Comisiei;c)înainte de începerea fiecărei întruniri reamintește celor prezenți prevederile referitoare la conflictul de interese aplicabil membrilor Comisiei și secretarului acesteia;d)deschide, conduce și închide ședințele Comisiei;e)coordonează activitatea Comisiei și a secretarului acesteia;f)semnează, alături de ceilalți membri ai Comisiei și de secretarul acesteia, documentele rezultate din activitatea sa;g)întocmește recomandări cu caracter general la finalizarea procedurilor de cercetare administrativă;h)întocmește rapoarte de activitate semestriale cu privire la activitatea Comisiei, pe care le înaintează prim-ministrului.(2)În exercitarea atribuțiilor sale, președintele Comisiei are dreptul la un singur vot în procesul de luare a deciziilor în cadrul acesteia.
 + 
Articolul 7În exercitarea atribuției prevăzute la art. 6 alin. (1) lit. d), președintele:a)face prezența membrilor Comisiei și apelul părților citate, dacă este cazul, la începutul fiecărei ședințe. Prezența se consemnează în procesul-verbal de ședință;b)conduce dezbaterile, dă cuvântul părților, precum și celorlalți membri ai Comisiei;c)asigură disciplina ședinței.
 + 
Articolul 8(1)Președintele Comisiei organizează evidența și circuitul documentelor gestionate de aceasta.(2)Documentele primite, întocmite pentru uz intern, precum și cele expediate de Comisie se înregistrează într-un registru de evidență a documentelor.(3)Documentele deținute, create sau primite de Comisie se păstrează în dosare organizate pentru fiecare cauză primită pentru soluționare, precum și pentru fiecare problematică stabilită de către aceasta. + 
Articolul 9(1)Persoanele care asigură secretariatul tehnic al Comisiei au următoarele atribuții:a)primesc și înregistrează documentele adresate Comisiei în registrul de evidență a documentelor;b)convoacă membrii Comisiei, precum și orice altă persoană, la solicitarea președintelui acesteia;c)redactează și semnează toate documentele emise de Comisie, alături de membrii acesteia, și țin evidența acestor documente;d)primesc și transmit corespondența Comisiei;e)păstrează arhiva Comisiei;f)efectuează alte lucrări necesare desfășurării activității Comisiei, din dispoziția președintelui acesteia.(2)Registrul de evidență a documentelor prevăzut la art. 8 alin. (2) va fi conceput și completat astfel încât să reflecte, pentru fiecare document înregistrat, numărul curent și data intrării-ieșirii la/de la Comisie, expeditorul sau destinatarul, numărul de înregistrare acordat de expeditor, după caz, conținutul pe scurt, precum și alte elemente considerate necesare.(3)Secretarul Comisiei nu are drept de vot. + 
Articolul 10(1)Lucrările fiecărei ședințe a Comisiei se consemnează într-un proces-verbal distinct și pot fi înregistrate și pe suport audiovideo, la solicitarea oricărei persoane participante la ședință, cu acordul celorlalte persoane prezente, consemnat în scris.(2)Procesul-verbal de ședință se redactează în timpul ședinței și se semnează la final de toți membrii prezenți și de secretar.(3)Audierea se consemnează într-un proces-verbal distinct, care conține întrebările formulate de membrii Comisiei sau de persoanele desemnate să efectueze cercetarea administrativă în condițiile prevăzute la art. 31 din Hotărârea Guvernului nr. 1.344/2007 privind normele de organizare și funcționare a comisiilor de disciplină, cu modificările și completările ulterioare, precum și răspunsurile persoanei audiate.(4)Procesele-verbale de audiere se semnează pe fiecare pagină de toate persoanele prezente la audieri.
 + 
Secţiunea a 2-aDrepturile și obligațiile membrilor și ale secretariatului tehnic al Comisiei + 
Articolul 11În desfășurarea activității și îndeplinirea atribuțiilor, membrii Comisiei de disciplină, precum și persoanele din cadrul secretariatului tehnic au dreptul de acces la informațiile și datele necesare soluționării sesizărilor adresate Comisiei. + 
Articolul 12(1)Membrii Comisiei, persoanele din cadrul secretariatului tehnic, precum și celelalte persoane care efectuează procedura de cercetare administrativă sunt remunerate pentru activitatea lor, în condițiile prevăzute de Hotărârea Guvernului nr. 1.344/2007 privind normele de organizare și funcționare a comisiilor de disciplină, cu modificările și completările ulterioare.(2)Sediul și logistica necesare pentru desfășurarea activității Comisiei și a secretariatului tehnic al acesteia sunt asigurate de către Agenția Națională a Funcționarilor Publici.(3)Cheltuielile legate de citarea părților prin scrisoare recomandată cu confirmare de primire, precum și alte cheltuieli care au legătură cu îndeplinirea atribuțiilor secretariatului tehnic al Comisiei, în vederea desfășurării activității acesteia, se suportă din bugetul Agenției Naționale a Funcționarilor Publici. + 
Articolul 13În desfășurarea activității și îndeplinirea atribuțiilor, membrii Comisiei și persoanele din cadrul secretariatului tehnic au următoarele obligații:a)de a efectua cercetarea administrativă numai în baza unei sesizări formulate în scris, în limitele și raportat la obiectul acesteia;b)de a respecta principiile independenței, stabilității în cadrul Comisiei, integrității, obiectivității și imparțialității în analizarea faptelor și luarea deciziilor;c)de a respecta și aplica legislația în vigoare, principiile prevăzute la art. 19 alin. (1) din Hotărârea Guvernului nr. 1.344/2007 privind normele de organizare și funcționare a comisiilor de disciplină, cu modificările și completările ulterioare, precum și procedura disciplinară prevăzută în capitolul III din hotărârea Guvernului sus-menționată;d)de a respecta regimul incompatibilităților și al conflictului de interese și de a aplica prevederile legale privind modalitățile de evitare a conflictului de interese;e)de a depune la prima ședință a Comisiei pentru analizarea oricărei sesizări adresate acesteia o declarație pe propria răspundere că nu se află în niciunul dintre cazurile de conflict de interese prevăzute la art. 14 alin. (1) din Hotărârea Guvernului nr. 1.344/2007 privind normele de organizare și funcționare a comisiilor de disciplină, cu modificările și completările ulterioare;f)de a actualiza declarația pe propria răspundere prevăzută la lit. e) potrivit prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 1.344/2007 privind normele de organizare și funcționare a comisiilor de disciplină, cu modificările și completările ulterioare;g)de a participa la ședințele de lucru ale Comisiei;h)de a respecta confidențialitatea deliberărilor și a datelor cu caracter personal, în condițiile legii;i)de a nu își exprima public opiniile cu privire la procedurile aflate în derulare;j)de a evita, pe durata procedurii de cercetare administrativă, orice contact privat cu persoana care a formulat sesizarea și funcționarul public a cărui faptă a fost sesizată ca abatere disciplinară;k)de a aduce la cunoștința președintelui Comisiei de disciplină orice ingerință în activitatea lor din partea unor persoane fizice sau juridice ori a unui grup de interese care ar putea să le afecteze independența sau imparțialitatea ori ar putea crea suspiciuni cu privire la acestea.
 + 
Articolul 14(1)Prezența membrilor Comisiei la locul, data și ora stabilite pentru fiecare ședință de lucru a acesteia este obligatorie.(2)Fiecărui membru titular al Comisiei îi corespunde un membru supleant, în ordinea desemnării acestora prin decizia prim-ministrului privind numirea Comisiei de disciplină pentru înalții funcționari publici. Membrul supleant își desfășoară activitatea în absența membrului titular corespunzător din Comisia de disciplină, în condițiile art. 4 alin. (2) și art. 20 alin. (2) din Hotărârea Guvernului nr. 1.344/2007 privind normele de organizare și funcționare a comisiilor de disciplină, cu modificările și completările ulterioare.(3)Membrii Comisiei au obligația informării președintelui acesteia cu privire la absența din motive obiective de la ședințele de lucru. Informarea se depune în scris cu cel puțin două zile înaintea ședinței la secretariatul tehnic al Comisiei.(4)În cazul în care membrul Comisiei care absentează din motive obiective nu depune informarea în termenul prevăzut la alin. (3), ședința Comisiei se amână pentru o altă dată și oră care vor fi stabilite și comunicate conform prevederilor legale în vigoare și ale prezentului regulament.
 + 
Articolul 15(1)Membrii Comisiei au obligația de a-și exprima opinia prin vot în cadrul activităților Comisiei, atunci când deciziile se iau prin vot.(2)Membrii Comisiei au obligația de a participa la procesul decizional.(3)Opiniile separate exprimate de membrii Comisiei sunt redactate și semnate de către aceștia, cu prezentarea considerentelor pe care acestea se sprijină. + 
Articolul 16În cadrul ședințelor Comisiei, persoanele participante au obligația de:a)a respecta disciplina ședințelor și de a lua cuvântul numai în ordinea stabilită de președintele Comisiei;b)a evita folosirea unor expresii jignitoare și calomnioase, precum și dezvăluirea unor aspecte ale vieții private.
 + 
Capitolul IIIDispoziții finale + 
Articolul 17Prezentul regulament se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Președintele Comisiei de disciplină pentru înalții funcționari publici,
Georgeta Gavrilă
București, 27 iunie 2018.Nr. 966. + 
ANEXĂla regulament
––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x