Informatii Document
Emitent: COMISIA NATIONALA A VALORILOR MOBILIARE
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 534 din 2 noiembrie 1999
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Actiuni suferite de acest act: | |
Nu exista actiuni induse de acest act | |
Acte referite de acest act: | |
Acte care fac referire la acest act: | |
privind organizarea şi funcţionarea Organismului posttranzactionare
+
Articolul 1Organismul posttranzactionare este acea entitate recunoscută şi autorizata de Comisia Naţionala a Valorilor Mobiliare (C.N.V.M.) căreia îi pot fi delegate, în temeiul prevederilor art. 13 şi 14 din Legea nr. 52/1994 şi ale Regulamentului C.N.V.M. nr. 6/1998, anumite competente de reglementare şi supraveghere a pieţei de capital. +
Articolul 2Organismului posttranzactionare îi vor fi delegate competente de reglementare şi supraveghere numai dacă acesta se angajează să respecte legea şi reglementările C.N.V.M., dacă este organizat şi condus potrivit prevederilor prezentului regulament şi dacă respecta următoarele principii:a) reprezentarea tuturor participanţilor la piaţa de capital; … b) tratamentul nediscriminatoriu al participanţilor la piaţa de capital, prin reprezentarea în diverse structuri organizatorice şi de conducere ale Organismului posttranzactionare; … c) functionalitatea pieţei de capital în condiţiile unor costuri minime şi păstrarea unui nivel ridicat de siguranţă; … d) protecţia investitorilor prin creşterea gradului de transparenta a pieţei de capital; … e) asigurarea confidenţialităţii, integrităţii şi păstrarea în siguranţa a informaţiilor confidenţiale şi privilegiate; … f) autonomia structurilor tehnice (departamente, oficii, sisteme de tranzactionare) şi stimularea autocontrolului sistemului; … g) evitarea conflictelor de interese prin organizare şi autonomie în activitatea societăţilor de compensare, decontare, depozitare a valorilor mobiliare, registrelor independente şi structurilor sale organizatorice; … h) coordonarea activităţilor pieţei reglementate în cadrul unei conduceri reprezentative. … +
Articolul 3Organismul posttranzactionare cuprinde societăţile de compensare, decontare şi depozitare a valorilor mobiliare şi societăţile de registru independent privat autorizate de către C.N.V.M. +
Articolul 4Structurile organizatorice ale personalului angajat vor fi specializate pe diverse domenii, reprezentate de comisiile de specialitate ale instituţiilor care formează Organismul posttranzactionare. +
Articolul 5Fiecare instituţie din cadrul Organismului posttranzactionare va beneficia de o reprezentare justa în organele de conducere ale acestuia. +
Articolul 6Conducerea Organismului posttranzactionare va fi asigurata de Consiliul de coordonare al Organismului posttranzactionare (C.C.O.P.), care îşi va desfăşura activitatea pe baza unui regulament autorizat de către C.N.V.M.În acest scop el va coordona activitatea unor structuri independente, alcătuite din specialişti care vor asigura elaborarea de regulamente şi proceduri, supravegherea şi impunerea respectării acestor reglementări.Regulamentele şi procedurile Organismului posttranzactionare vor fi supuse spre aprobare C.N.V.M. şi vor intra în vigoare numai după obţinerea aprobării. De asemenea, orice modificare a acestora va fi supusă aprobării C.N.V.M. +
Articolul 7C.C.O.P. va promova principiile asigurării protecţiei investitorilor, transparenţei şi respectării legii şi reglementărilor în vigoare. +
Articolul 8C.C.O.P. va cuprinde un număr impar de membri, inclusiv preşedintele. +
Articolul 9Preşedintele C.C.O.P. va fi o persoană independenta. Ceilalţi membri ai C.C.O.P. pot fi şi persoane independente, dar numai în calitate de membri ai consiliilor de administraţie ale Societăţii Naţionale de Compensare, Decontare şi Depozitare pentru Valori Mobiliare (S.N.C.D.D.), societăţilor de registru independent privat, Asociaţiei Naţionale a Societăţilor de Valori Mobiliare (A.N.S.V.M.) şi Bursei de Valori Bucureşti, fiind desemnaţi astfel: S.N.C.D.D. – 3 persoane, registrele independente – 2 persoane, Bursa de Valori Bucureşti – 2 persoane, A.N.S.V.M. – 2 persoane. +
Articolul 10Hotărârile sunt adoptate cu votul majorităţii membrilor. În caz de balotaj, votul preşedintelui C.C.O.P. este decisiv. +
Articolul 11Membrii C.C.O.P., inclusiv preşedintele, îşi vor declara în scris valorile mobiliare pe care le deţin. Declaraţiile au caracter confidenţial. +
Articolul 12Membrii C.C.O.P. vor fi validati individual de către C.N.V.M., în condiţiile legii şi ale prezentului regulament, durata unui mandat fiind de 5 ani. +
Articolul 13Condiţiile pe care trebuie să le îndeplinească o persoană pentru a putea fi aleasă în C.C.O.P. sunt următoarele:– studii superioare;– experienta de minimum 5 ani în domeniile financiar, juridic sau al afacerilor;– sa nu fi fost condamnata pentru fapte prevăzute de legea penală şi sa nu fi fost implicata în scandaluri publice;– sa nu fi fost sancţionată de C.N.V.M. sau de Banca Naţionala a României. +
Articolul 14Preşedintele C.C.O.P. este reprezentantul instituţiei în relaţiile cu C.N.V.M. +
Articolul 15C.C.O.P. va elabora un plan de afaceri al instituţiei, urmărind minimizarea costului total al pieţei, şi va face propuneri pentru reglementarea nivelului taxelor şi al comisioanelor percepute de diverse organisme ale pieţei de capital. +
Articolul 16Fiecare instituţie din componenta Organismului posttranzactionare îşi va stabili bugetul de venituri şi cheltuieli pe baza planului de afaceri al acestuia, urmărind minimizarea eforturilor financiare ale participanţilor la piaţa de capital. +
Articolul 17În termen de 30 de zile de la publicarea în Monitorul Oficial al României a prezentului regulament preşedintele C.C.O.P. va prezenta C.N.V.M. spre autorizare regulamentul şi structura organizatorică ale Organismului posttranzactionare.–––