REGULAMENT nr. 25 din 13 noiembrie 2020

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 13/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: AUTORITATEA DE SUPRAVEGHERE FINANCIARA
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 1169 din 3 decembrie 2020
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Actiuni induse de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ART. 23ABROGA PEORDIN 70 16/12/2009
ART. 23ABROGA PEHOTARARE 14 06/05/2009
ART. 23ABROGA PEORDIN 13 30/07/2009
ART. 23ABROGA PENORMA 11 06/05/2009
ART. 23ABROGA PENORMA 30/07/2009
CAP. 4ABROGA PEREGULAMENT 9 16/12/2009
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LALEGE 1 06/01/2020
ActulREFERIRE LALEGE 243 20/12/2019
ActulREFERIRE LALEGE 236 05/10/2018
ActulREFERIRE LALEGE 126 11/06/2018
ActulREFERIRE LALEGE 237 19/10/2015
ActulREFERIRE LALEGE 74 14/04/2015
ActulREFERIRE LALEGE 10 08/01/2015
ActulREFERIRE LALEGE 113 23/04/2013
ActulREFERIRE LAOUG 93 18/12/2012 ART. 3
ActulREFERIRE LAOUG 93 18/12/2012 ART. 6
ActulREFERIRE LAOUG 32 27/06/2012
ActulREFERIRE LALEGE 217 02/06/2009
ActulREFERIRE LAOUG 202 04/12/2008 ART. 17
ActulREFERIRE LAOUG 202 04/12/2008 ART. 18
ActulREFERIRE LALEGE 204 22/05/2006
ActulREFERIRE LALEGE (R) 411 18/10/2004
ActulREFERIRE LALEGE 297 28/06/2004
ART. 1REFERIRE LALEGE 129 11/07/2019
ART. 1REFERIRE LALEGE 217 02/06/2009
ART. 1REFERIRE LAOUG 202 04/12/2008
ART. 2REFERIRE LALEGE 129 11/07/2019
ART. 2REFERIRE LAOUG 202 04/12/2008
ART. 6REFERIRE LAOUG 202 04/12/2008
ART. 7REFERIRE LAOUG 202 04/12/2008
ART. 7REFERIRE LAOUG 202 04/12/2008 ART. 12
ART. 9REFERIRE LAOUG 202 04/12/2008
ART. 10REFERIRE LAOUG 202 04/12/2008 ART. 7
ART. 10REFERIRE LAOUG 202 04/12/2008 ART. 12
ART. 11REFERIRE LAREGULAMENT 13 28/11/2019
ART. 11REFERIRE LAOUG 202 04/12/2008
ART. 12REFERIRE LAOUG 202 04/12/2008
ART. 12REFERIRE LAOUG 202 04/12/2008 ART. 12
ART. 12REFERIRE LAOUG 202 04/12/2008 ART. 18
ART. 13REFERIRE LADECIZIE 1426 10/11/2011
ART. 13REFERIRE LADECIZIE 1426 10/11/2011 ANEXA 2
ART. 13REFERIRE LANORMA 10/11/2011
ART. 13REFERIRE LAOUG 202 04/12/2008
ART. 13REFERIRE LAOUG 202 04/12/2008 ART. 18
ART. 14REFERIRE LAOUG 202 04/12/2008 ART. 10
ART. 15REFERIRE LAOUG 202 04/12/2008 ART. 8
ART. 15REFERIRE LAOUG 202 04/12/2008 ART. 12
ART. 16REFERIRE LAOUG 202 04/12/2008 ART. 12
ART. 16REFERIRE LAOUG 202 04/12/2008 ART. 22
ART. 17REFERIRE LAOUG 202 04/12/2008 ART. 9
ART. 17REFERIRE LALEGE 554 02/12/2004
ART. 19REFERIRE LAOUG 202 04/12/2008
ART. 19REFERIRE LAOUG 202 04/12/2008 ART. 26
ART. 20REFERIRE LAOUG 202 04/12/2008
ART. 23ABROGA PEORDIN 70 16/12/2009
ART. 23ABROGA PEHOTARARE 14 06/05/2009
ART. 23ABROGA PEORDIN 13 30/07/2009
ART. 23ABROGA PENORMA 11 06/05/2009
ART. 23ABROGA PENORMA 30/07/2009
CAP. 4ABROGA PEREGULAMENT 9 16/12/2009
 Nu exista acte care fac referire la acest act





În temeiul dispozițiilor art. 3 alin. (1) lit. b) și art. 6 alin. (2) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 93/2012 privind înființarea, organizarea și funcționarea Autorității de Supraveghere Financiară, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 113/2013, cu modificările și completările ulterioare,având în vedere prevederile:– Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 32/2012 privind organismele de plasament colectiv în valori mobiliare și societățile de administrare a investițiilor, precum și pentru modificarea și completarea Legii nr. 297/2004 privind piața de capital, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 10/2015, cu modificările și completările ulterioare;– Legii nr. 126/2018 privind piețele de instrumente financiare, cu modificările și completările ulterioare;– Legii nr. 74/2015 privind administratorii de fonduri de investiții alternative, cu modificările și completările ulterioare;– Legii nr. 243/2019 privind reglementarea fondurilor de investiții alternative și pentru modificarea și completarea unor acte normative;– Legii nr. 411/2004 privind fondurile de pensii administrate privat, republicată, cu modificările și completările ulterioare;– Legii nr. 204/2006 privind pensiile facultative, cu modificările și completările ulterioare;– Legii nr. 1/2020 privind pensiile ocupaționale, cu completările ulterioare;– Legii nr. 237/2015 privind autorizarea și supravegherea activității de asigurare și reasigurare, cu modificările și completările ulterioare;– Legii nr. 236/2018 privind distribuția de asigurări, cu completările ulterioare,în baza prevederilor art. 17 alin. (6) și ale art. 18 alin. (3) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 202/2008 privind punerea în aplicare a sancțiunilor internaționale, aprobată cu modificări prin Legea nr. 217/2009, cu modificările și completările ulterioare,în urma deliberărilor Consiliului Autorității de Supraveghere Financiară din cadrul ședinței din data de 11.11.2020,Autoritatea de Supraveghere Financiară emite prezentul regulament. + 
Capitolul IDispoziții generale + 
Articolul 1(1)Prezentul regulament reglementează punerea în aplicare a sancțiunilor internaționale, conform dispozițiilor instituite prin Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 202/2008 privind punerea în aplicare a sancțiunilor internaționale, aprobată cu modificări prin Legea nr. 217/2009, cu modificările și completările ulterioare, denumită în continuare O.U.G. nr. 202/2008.(2)Prevederile prezentului regulament se aplică entităților reglementate, autorizate și supravegheate de Autoritatea de Supraveghere Financiară, denumită în continuare A.S.F., care intră sub incidența Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea și combaterea spălării banilor și finanțării terorismului, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative, cu modificările și completările ulterioare, denumită în continuare Legea nr. 129/2019.
 + 
Articolul 2Termenii, abrevierile și expresiile utilizate în prezentul regulament au semnificațiile prevăzute în O.U.G. nr. 202/2008, Legea nr. 129/2019 și în legislația specifică sectoarelor de supraveghere financiară. + 
Articolul 3A.S.F. asigură publicitatea actelor normative naționale și a normelor Uniunii Europene cu aplicare directă prin care se instituie sancțiuni internaționale, prin afișarea pe pagina proprie de internet, în cadrul unui spațiu special dedicat în acest sens, a referințelor și trimiterilor la paginile de internet ale autorităților, instituțiilor sau organizațiilor emitente. + 
Articolul 4(1)A.S.F. urmărește respectarea regulilor privind punerea în aplicare a sancțiunilor internaționale de către entitățile autorizate, reglementate și supravegheate menționate la art. 1 alin. (2), denumite în continuare entități reglementate.(2)În procesul de supraveghere și control, A.S.F. poate solicita entităților reglementate informații sau documente pe care le consideră relevante.
 + 
Articolul 5A.S.F. organizează o evidență proprie cu privire la punerea în aplicare a sancțiunilor internaționale pe piețele financiare nebancare și transmite aceste informații, la cerere, Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) sau Oficiului Național de Prevenire și Combatere a Spălării Banilor (ONPCSB). + 
Articolul 6(1)A.S.F. desemnează reprezentanți în cadrul consiliului interinstituțional constituit potrivit O.U.G. nr. 202/2008, care are ca obiectiv principal asigurarea unui cadru general de cooperare în domeniul punerii în aplicare în România a sancțiunilor internaționale.(2)A.S.F. cooperează cu alte autorități și instituții publice din România și din alte state care au atribuții de punere în aplicare a sancțiunilor internaționale, inclusiv prin schimb de date și informații transmise în condițiile prevăzute de legislația în domeniu.
 + 
Capitolul IIObligațiile entităților reglementate + 
Articolul 7(1)În scopul asigurării desfășurării activității în conformitate cu cerințele O.U.G. nr. 202/2008, entitățile reglementate adoptă politici, proceduri și mecanisme interne pentru punerea în aplicare a sancțiunilor internaționale, care includ cel puțin următoarele elemente:a)depistarea persoanelor sau entităților desemnate și a operațiunilor în care sunt implicate bunuri, aplicabile potențialilor clienți și solicitanților de tranzacții ocazionale;b)acceptarea în calitate de client, inclusiv în cazul tranzacțiilor ocazionale, pentru persoanele sau entitățile desemnate ori pentru persoanele sau entitățile care solicită efectuarea de operațiuni în care sunt implicate bunuri;c)depistarea persoanelor sau entităților desemnate și a operațiunilor în care sunt implicate bunuri, aplicabile clientelei existente în contextul modificării și/sau completării regimurilor sancționatorii internaționale;d)regimul aplicabil pentru clienții care au fost depistați ca persoane sau entități desemnate, începând cu data la care aceștia nu mai intră sub incidența sancțiunilor internaționale, precum și regimul aplicabil persoanelor sau entităților care au solicitat efectuarea de operațiuni în care sunt implicate bunuri;e)modalitățile de întocmire și păstrare a evidențelor privind persoanele sau entitățile desemnate și persoanele ori entitățile care au solicitat efectuarea de operațiuni în care sunt implicate bunuri;f)standardele pentru angajare și verificările efectuate în acest sens, precum și programele de pregătire a personalului cu atribuții în domeniul sancțiunilor internaționale și de instruire și evaluare periodică a angajaților;g)accesul persoanelor cu atribuții în domeniu la evidențele entității reglementate pentru a examina operațiunile derulate în trecut cu persoane ori entități depistate ca persoane sau entități desemnate;h)competențele persoanelor cu responsabilități în implementarea normelor interne pentru punerea în aplicare a sancțiunilor internaționale, desemnate potrivit art. 9;i)măsurile aplicabile în materie de control intern, evaluare și gestionare a riscurilor, managementul de conformitate și comunicare;j)obligațiile ce revin entității reglementate din perspectiva blocării bunului aparținând persoanei sau entității desemnate;k)regimul aplicabil persoanelor sau entităților care au solicitat efectuarea de operațiuni în care sunt implicate bunuri potrivit O.U.G. nr. 202/2008;l)procedurile de raportare, internă și către A.S.F. și, respectiv, către autoritățile competente desemnate potrivit art. 12 din O.U.G. nr. 202/2008, precum și de furnizare promptă a datelor la solicitarea acestora, în formatul și metodologia stabilite de autorități.(2)Politicile, procedurile și mecanismele interne prevăzute la alin. (1) avizate de persoana care exercită funcția de conformitate/control intern, conform legislației specifice, sunt:a)aprobate la nivelul structurii de conducere și sunt supuse revizuirii, ori de câte ori este necesar;b)cunoscute de întreg personalul entității reglementate cu responsabilități în domeniu;c)disponibile pentru verificare, la solicitarea A.S.F., ori de câte ori este necesar. + 
Articolul 8(1)Entitățile reglementate au obligația să păstreze toate informațiile pe care le dețin privind modul de aplicare a regimului de sancțiuni internaționale, în condițiile legii, pe o perioadă de minimum 5 ani de la data încetării aplicării respectivelor sancțiuni internaționale. (2)Entitățile reglementate instituie sisteme care să le permită să răspundă în mod complet, de îndată și direct, prin canale securizate puse la dispoziție de A.S.F., care să garanteze confidențialitatea deplină a cererilor de informații. (3)Contractele de confidențialitate și prevederile privind secretul profesional din legislația specifică entităților reglementate nu pot fi invocate pentru a restricționa capacitatea de raportare a entităților reglementate.(4)În situația în care se impune extinderea perioadei de păstrare a informațiilor pe care le dețin privind modul de aplicare a regimului de sancțiuni internaționale, entitățile reglementate prelungesc termenul de 5 ani prevăzut la alin. (1) cu perioada indicată de autoritățile competente.
 + 
Articolul 9(1)Corespunzător naturii și dimensiunii activității desfășurate, entitățile reglementate desemnează cel puțin o persoană din cadrul personalului propriu care să aibă responsabilități în coordonarea implementării procedurilor interne pentru punerea în aplicare a sancțiunilor internaționale, inclusiv în ceea ce privește actualizarea permanentă a informațiilor deținute de entitate referitoare la regimurile sancționatorii internaționale în vigoare, administrarea alertelor primite de la A.S.F. sau cu privire la actualizarea informațiilor făcute publice pe pagina de internet a A.S.F., Ministerului Afacerilor Externe, ANAF și îndeplinirea obligațiilor de raportare, denumită în continuare persoană desemnată cu aplicarea regimului de sancțiuni internaționale (PDSI).(2)Numele, funcția și responsabilitățile stabilite pentru persoana/persoanele prevăzută/prevăzute la alin. (1) și datele de contact ale acesteia/acestora sunt notificate A.S.F. cu cel puțin 15 zile lucrătoare înainte de începerea exercitării atribuțiilor. (3)Entitățile reglementate au obligația de a notifica A.S.F. cu privire la înlocuirea persoanei/persoanelor prevăzute la alin. (1), în termen de maximum 5 zile de la data respectivei înlocuiri, cu respectarea prevederilor alin. (2). (4)Entitatea reglementată se asigură că persoana/persoanele nominalizată/nominalizate conform alin. (1) are/au cunoștințe și competențe pentru îndeplinirea responsabilităților prevăzute de O.U.G. nr. 202/2008 și de prezentul regulament și îndeplinește/îndeplinesc condițiile de adecvare pentru această funcție. Dovada evaluării interne se pune la dispoziția A.S.F., la cerere.(5)Entitățile reglementate asigură permanent instruirea personalului în domeniul aplicării sancțiunilor internaționale, ori de câte ori este nevoie, însă nu mai târziu de un interval de 2 ani. + 
Articolul 10(1)În aplicarea art. 7 alin. (1) și art. 12 alin. (1) din O.U.G. nr. 202/2008, orice entitate reglementată care are date și informații despre persoane ori entități desemnate, care deține sau are sub control bunuri ori care are date și informații despre acestea, despre tranzacții legate de bunuri sau în care sunt implicate persoane ori entități desemnate, inclusiv cu privire la alte circumstanțe legate de acestea sau cu privire la persoanele care, în orice mod, au legătură cu aceste bunuri, are obligația de a înștiința de îndată A.S.F. și ANAF sau ONPCSB, după caz, din momentul în care ia cunoștință despre existența situației care impune înștiințarea. (2)Dispozițiile alin. (1) se aplică și personalului angajat al entităților reglementate, acționarilor, membrilor structurii de conducere, auditorilor interni/statutari și altor persoane care prin natura activității lor intră în posesia datelor și informațiilor prevăzute la alin. (1).(3)Informațiile deținute în legătură cu persoanele sau entitățile desemnate pot fi transmise numai în condițiile prevăzute de lege. (4)Persoana care face raportarea, persoana/persoanele subiect al informării sau raportării, precum și informațiile primite prin acest mecanism de informare sau de raportare beneficiază de un regim strict de confidențialitate, identitatea persoanelor și informațiile comunicate putând fi dezvăluite doar în cazurile și condițiile expres prevăzute de lege.
 + 
Articolul 11Entitățile reglementate examinează regimul sancțiunilor internaționale cu ocazia măsurilor de cunoaștere a clientelei prevăzute în Regulamentul Autorității de Supraveghere Financiară nr. 13/2019 privind instituirea măsurilor de prevenire și combatere a spălării banilor și a finanțării terorismului prin intermediul sectoarelor financiare supravegheate de Autoritatea de Supraveghere Financiară, cu modificările ulterioare, pentru a stabili dacă sunt incidente restricțiile referitoare la persoane sau entități desemnate ori dacă operațiunile derulate cu acestea implică bunuri în sensul O.U.G. nr. 202/2008. + 
Articolul 12(1)Entitățile reglementate care intră într-un raport juridic sau se află într-o stare de fapt față de orice bun care face obiectul unei sancțiuni internaționale și care află despre existența situațiilor care impun înștiințarea sau raportarea potrivit art. 7, respectiv art. 18 din O.U.G. nr. 202/2008 au obligația, fără întârziere, anterior notificării autorităților competente conform art. 10 din prezentul regulament, de a nu îndeplini nicio operațiune față de bunul respectiv, în sensul O.U.G. nr. 202/2008.(2)În aplicarea art. 12 alin. (1) lit. b) din O.U.G. nr. 202/2008, entitățile reglementate au obligația de a înștiința de îndată A.S.F. în cazul celorlalte tipuri de sancțiuni internaționale.
 + 
Articolul 13(1)Entitățile reglementate raportează A.S.F. și ANAF sau, după caz, ONPCSB de îndată ce iau cunoștință despre fondurile și resursele economice care fac obiectul sancțiunilor internaționale.(2)Raportarea prevăzută la alin. (1) include date privind persoanele, contractele și conturile implicate, precum și descrierea și valoarea totală a bunurilor și se transmite prin completarea formularului prevăzut în anexa nr. 2 la Decizia Plenului Oficiului Național de Prevenire și Combatere a Spălării Banilor nr. 1.426/2011 pentru aprobarea Normelor privind mecanismul de transmitere către Oficiul Național de Prevenire și Combatere a Spălării Banilor a rapoartelor prevăzute la art. 18 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 202/2008 privind punerea în aplicare a sancțiunilor internaționale, precum și a Formularului pentru raportarea persoanelor, entităților desemnate și a operațiunilor care implică bunuri în sensul Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 202/2008 privind punerea în aplicare a sancțiunilor internaționale.(3)Raportarea către A.S.F. menționată la alin. (1) se realizează în format electronic prin canalul de comunicare stabilit de A.S.F. și notificat în acest sens. + 
Articolul 14În aplicarea prevederilor art. 10 alin. (1) din O.U.G. nr. 202/2008, entitățile pot sesiza în scris A.S.F. și ANAF sau ONPCSB, după caz, pentru a semnala orice eroare de identificare privind persoane sau entități desemnate, precum și bunuri. + 
Articolul 15În aplicarea prevederilor art. 8 alin. (1) și ale art. 12 alin. (1) lit. b) din O.U.G. nr. 202/2008, orice persoană poate adresa A.S.F., în scris, o cerere pentru obținerea unei derogări de la aplicarea sancțiunilor internaționale, care va fi însoțită de toate documentele relevante. + 
Articolul 16(1)În aplicarea prevederilor art. 22 și ale art. 12 alin. (1) lit. b) din O.U.G. nr. 202/2008, persoanele care au un drept asupra bunurilor în sensul O.U.G. nr. 202/2008, precum și creditorii persoanelor și entităților desemnate pot solicita, potrivit art. 15, o autorizație pentru utilizarea bunurilor care fac obiectul sancțiunilor internaționale în vederea stingerii obligației respective.(2)Persoanele menționate la alin. (1), în justificarea pretențiilor lor față de utilizarea bunurilor, depun documentele din care să rezulte existența obligației pe care o sting prin autorizarea de către A.S.F. a tranzacției.
 + 
Capitolul IIIDispoziții privind competențele A.S.F. + 
Articolul 17(1)A.S.F. soluționează înștiințările sau cererile formulate de entitățile reglementate, în termen de maximum 15 zile de la primirea întregii documentații, cu excepția situațiilor umanitare, când termenul de răspuns este de maximum 5 zile de la data primirii cererii.(2)A.S.F. ia în considerare numai acele înștiințări care cuprind date minime care să permită identificarea și contactarea autorului acestora.(3)În situația în care se constată că înștiințarea primită nu face obiectul domeniului său de competență, A.S.F. transmite în termen de 24 de ore înștiințarea către autoritatea competentă. Dacă autoritatea competentă nu poate fi identificată, înștiințarea se transmite Ministerului Afacerilor Externe, în calitatea sa de coordonator al consiliului interinstituțional.(4)Conform prevederilor art. 9 alin. (3) din O.U.G. nr. 202/2008, decizia A.S.F. poate fi contestată potrivit dispozițiilor Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările și completările ulterioare.
 + 
Articolul 18În cadrul procesului de supraveghere și control al modului de punere în aplicare a sancțiunilor internaționale, A.S.F. poate dispune următoarele măsuri specifice:a)solicitări cu privire la completarea, modificarea sau punerea în aplicare a politicilor, normelor interne, mecanismelor de control intern care să acopere eficient întregul sistem al entității de administrare a riscului aferent administrării sancțiunilor internaționale;b)plan de măsuri pentru remedierea sau înlăturarea deficiențelor constatate sau pentru reducerea riscurilor aferente administrării sancțiunilor internaționale;c)înlocuirea persoanei/persoanelor desemnate cu responsabilități în aplicarea și respectarea sancțiunilor internaționale, notificate conform art. 9.
 + 
Articolul 19(1)În cazul în care, în cadrul activității de supraveghere și control, A.S.F., prin structurile de specialitate, constată încălcări ale obligațiilor privind sancțiunile internaționale din prezentul regulament sau O.U.G. nr. 202/2008 de către entitățile prevăzute la art. 1 alin. (2) sau de către persoanele prevăzute la art. 9, A.S.F. aplică sancțiuni potrivit legislației specifice aplicabile entității reglementate sau sesizează organele de urmărire penală, după caz.(2)Prevederile alin. (1) se aplică în mod corespunzător pentru încălcarea obligațiilor prevăzute în O.U.G. nr. 202/2008 și se sancționează conform art. 26 din aceeași ordonanță de urgență sau se sesizează organele de urmărire penală de către A.S.F., după caz.(3)Măsurile stabilite la art. 18 pot fi aplicate separat sau concomitent cu sancțiunile prevăzute la alin. (1) și (2).
 + 
Capitolul IVDispoziții tranzitorii și finale + 
Articolul 20(1)În scopul asigurării unui canal de comunicare direct, A.S.F. publică pe site-ul propriu instrucțiuni cu privire la formatul și modalitatea de comunicare a informațiilor sau documentelor prevăzute de prezentul regulament. Până la data operaționalizării canalului electronic de comunicare, entitățile transmit A.S.F. sesizările și rapoartele prevăzute de O.U.G. nr. 202/2008 și de prezentul regulament atât pe suport hârtie, cât și în format electronic, cu semnătură electronică extinsă.(2)Persoanele desemnate cu responsabilități în aplicarea și respectarea sancțiunilor internaționale, notificate A.S.F. anterior intrării în vigoare a prezentului regulament, în conformitate cu prevederile actelor normative menționate la art. 23, sunt considerate persoane desemnate în sensul art. 9 din prezentul regulament, cu excepția situației în care entitatea reglementată decide înlocuirea acestora și notifică în acest sens A.S.F., în termen de maximum 30 de zile de la intrarea în vigoare a prezentului regulament.
 + 
Articolul 21Prezentul regulament se completează cu prevederile legale incidente punerii în aplicare la nivel național a sancțiunilor internaționale emise de autoritățile competente, potrivit legii. + 
Articolul 22Prezentul regulament se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, și intră în vigoare în termen de 30 de zile de la publicare. + 
Articolul 23(1)La data intrării în vigoare a prezentului regulament se abrogă următoarele acte normative:a)Ordinul președintelui Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor nr. 13/2009 pentru punerea în aplicare a Normelor privind procedura de supraveghere, în domeniul asigurărilor, a aplicării sancțiunilor internaționale, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 555 din 10 august 2009;b)Ordinul Comisiei Naționale a Valorilor Mobiliare nr. 70/2009 pentru aprobarea Regulamentului nr. 9/2009 privind supravegherea punerii în aplicare a sancțiunilor internaționale pe piața de capital, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 916 din 28 decembrie 2009;c)Hotărârea Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private nr. 14/2009 pentru aprobarea Normei nr. 11/2009 privind procedura de supraveghere a punerii în aplicare a sancțiunilor internaționale în sistemul pensiilor private, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 328 din 18 mai 2009, cu completările ulterioare.(2)Ori de câte ori prin acte normative se face trimitere la prevederile abrogate conform alin. (1), trimiterea se consideră a fi făcută la prevederile prezentului regulament.

p. Președintele Autorității de Supraveghere Financiară,
Elena-Doina Dascălu
București, 13 noiembrie 2020.Nr. 25.

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x