REGULAMENT nr. 16 din 13 decembrie 2018

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 09/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: AUTORITATEA DE SUPRAVEGHERE FINANCIARA
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 1077 din 19 decembrie 2018
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAREGULAMENT 10 09/12/2016
ActulREFERIRE LALEGE 113 23/04/2013
ActulREFERIRE LAOUG 93 18/12/2012 ART. 7
ActulREFERIRE LAOUG 93 18/12/2012 ART. 14
ART. 1ABROGA PEREGULAMENT 10 09/12/2016 ART. 94
ART. 1COMPLETEAZA PEREGULAMENT 10 09/12/2016 ART. 55
ART. 1COMPLETEAZA PEREGULAMENT 10 09/12/2016 ART. 121
ART. 1COMPLETEAZA PEREGULAMENT 10 09/12/2016 ART. 124
ART. 1COMPLETEAZA PEREGULAMENT 10 09/12/2016 ART. 131
ART. 1COMPLETEAZA PEREGULAMENT 10 09/12/2016 ART. 132
ART. 1COMPLETEAZA PEREGULAMENT 10 09/12/2016 ART. 152
ART. 1COMPLETEAZA PEREGULAMENT 10 09/12/2016 ART. 174
ART. 1COMPLETEAZA PEREGULAMENT 10 09/12/2016 ART. 175
ART. 1COMPLETEAZA PEREGULAMENT 10 09/12/2016 ART. 180
ART. 1COMPLETEAZA PEREGULAMENT 10 09/12/2016 ART. 181
ART. 1COMPLETEAZA PEREGULAMENT 10 09/12/2016 ART. 182
ART. 1MODIFICA PEREGULAMENT 10 09/12/2016 ART. 30
ART. 1MODIFICA PEREGULAMENT 10 09/12/2016 ART. 94
ART. 1MODIFICA PEREGULAMENT 10 09/12/2016 ART. 116
ART. 1MODIFICA PEREGULAMENT 10 09/12/2016 ART. 130
ART. 1MODIFICA PEREGULAMENT 10 09/12/2016 ART. 145
ART. 1MODIFICA PEREGULAMENT 10 09/12/2016 ART. 153
ART. 1MODIFICA PEREGULAMENT 10 09/12/2016 ART. 162
ART. 1MODIFICA PEREGULAMENT 10 09/12/2016 ART. 170
ART. 1MODIFICA PEREGULAMENT 10 09/12/2016 ART. 176
ART. 1MODIFICA PEREGULAMENT 10 09/12/2016 CAP. 7
ART. 1MODIFICA PEREGULAMENT 10 09/12/2016 ANEXA 1
ART. 1REFERIRE LAREGULAMENT 10 09/12/2016
 Nu exista acte care fac referire la acest act





În temeiul prevederilor art. 7 alin. (2), art. 14 și art. 15 alin. (2) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 93/2012 privind înființarea, organizarea și funcționarea Autorității de Supraveghere Financiară, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 113/2013, cu modificările și completările ulterioare,potrivit Hotărârii Consiliului Autorității de Supraveghere Financiară nr. 96/2018,în urma deliberărilor Consiliului Autorității de Supraveghere Financiară din cadrul ședinței din data de 12 decembrie 2018,Autoritatea de Supraveghere Financiară emite următorul regulament: + 
Articolul IRegulamentul Autorității de Supraveghere Financiară nr. 10/2016 privind organizarea și funcționarea Autorității de Supraveghere Financiară, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1006 din 15 decembrie 2016, cu modificările și completările ulterioare, se modifică și se completează după cum urmează:1.Articolul 30 se modifică și va avea următorul cuprins: + 
Articolul 30Atribuțiile specifice Serviciului audit intern sunt:1.elaborează Carta auditului intern din cadrul A.S.F., planul multianual și planul anual de audit intern, pe care le supune spre aprobare Consiliului A.S.F.;2.elaborează și/sau actualizează normele metodologice de audit intern specifice activității A.S.F., pe care le înaintează spre avizare către Unitatea Centrală de Armonizare pentru Auditul Public Intern din cadrul Ministerului Finanțelor Publice, denumită în continuare U.C.A.A.P.I.;3.organizează și efectuează misiuni de audit intern, aprobate prin planul de audit intern, prin care evaluează independent și obiectiv sistemul de control intern implementat la nivelul tuturor activităților desfășurate de A.S.F.;4.în afara misiunilor de audit intern prevăzute la pct. 3 organizează și efectuează misiuni de audit, cel puțin o dată la 3 ani, și asupra următoarelor activități:a)activități financiare sau cu implicații financiare desfășurate de A.S.F. din momentul constituirii angajamentelor până la utilizarea fondurilor de către beneficiarii finali, inclusiv a fondurilor provenite din finanțare externă;b)plățile asumate prin angajamente bugetare și legale, inclusiv din fondurile comunitare;c)administrarea patrimoniului, precum și vânzarea, gajarea, concesionarea sau închirierea de bunuri din domeniul privat al statului ori al unităților administrativ-teritoriale;d)concesionarea sau închirierea de bunuri din domeniul public al statului ori al unităților administrativ-teritoriale;e)constituirea veniturilor publice, respectiv modul de autorizare și stabilire a titlurilor de creanță, precum și a facilităților acordate la încasarea acestora;f)alocarea creditelor bugetare;g)sistemul contabil și fiabilitatea acestuia;h)sistemul de luare a deciziilor;i)sistemele de conducere și control, precum și riscurile asociate unor astfel de sisteme;j)sistemele informatice;5.desfășoară, la dispoziția președintelui A.S.F., misiuni de audit ad-hoc, considerate misiuni de audit intern cu caracter excepțional, necuprinse în planul anual;6.raportează Consiliului A.S.F. și informează Serviciul control intern, integritate și protecția informațiilor, în cazul identificării unor neregularități sau posibile prejudicii;7.elaborează rapoarte de audit, în urma misiunilor de audit efectuate, prin care informează președintele și/sau Consiliul A.S.F. cu privire la aspectele constatate și recomandările de remediere și îmbunătățire formulate;8.evaluează și monitorizează permanent modul de implementare a recomandărilor pe care le formulează și informează periodic președintele și/sau Consiliul A.S.F. asupra stadiului implementării acestor recomandări;9.informează U.C.A.A.P.I despre recomandările neînsușite de către conducătorul entității publice auditate, precum și despre consecințele acestora;10.elaborează raportul anual al activității de audit public intern și îl transmite către U.C.A.A.P.I. și Curtea de Conturi a României;11.îndeplinește orice alte atribuții cu caracter specific domeniului de activitate, prevăzute de reglementările în vigoare sau dispuse de conducerea ierarhică.
2.La articolul 55 se introduce un nou alineat, alineatul (2), cu următorul cuprins:(2)Șeful Cancelariei președintelui A.S.F. poate îndeplini calitatea de ordonator delegat de credite, în limitele aprobate de către președintele A.S.F.3.La articolul 94, punctele 13 se modifică și vor avea următorul cuprins:1.evaluează planurile de redresare primite de A.S.F. de la asigurători/firme de investiții care au o pondere semnificativă și poate face recomandări pentru modificarea acestora către Direcția supraveghere și control;2.elaborează și propune spre aprobare un plan de rezoluție pentru fiecare asigurător/firmă de investiții care are o pondere semnificativă, cu precizarea instrumentelor de rezoluție ce pot fi aplicate, cu consultarea Direcției supraveghere și control și a asigurătorului/firmei de investiții, după caz;3.reevaluează și, dacă este cazul, actualizează planurile de rezoluție, pe baza informațiilor primite de la direcțiile de supraveghere și control, după caz;4.La articolul 94, punctele 1215 se abrogă.5.Articolul 116 se modifică și va avea următorul cuprins: + 
Articolul 116Direcția reglementare-autorizare din cadrul sectorului instrumentelor și investițiilor financiare desfășoară atribuții specifice de autorizare și reglementare a activității Fondului de compensare a investitorilor, intermediarilor, societăților de administrare a investițiilor, societăților de administrare a fondurilor de investiții alternative, organismelor de plasament colectiv, depozitarilor, distribuitorilor, operatorilor de piață, operatorilor de sistem, piețelor reglementate, sistemelor alternative de tranzacționare, sistemelor de compensare-decontare, traderilor, consultanților de investiții, a altor instituții de piață prevăzute în reglementările europene sau în legislația națională, denumite în continuare entități reglementate, precum și cu privire la reglementarea emitenților de valori mobiliare și a operațiunilor desfășurate de aceștia.
6.La articolul 121, după punctul 10 se introduc două noi puncte, punctele 10^1 și 10^2, cu următorul cuprins:10^1.propune Consiliului A.S.F. avizarea instrucțiunilor și procedurilor emise de Fondul de compensare a investitorilor;10^2.elaborează și propune spre aprobare Consiliului A.S.F. reglementări privind organizarea și funcționarea Fondului de compensare a investitorilor în conformitate cu prevederile legale incidente;7.La articolul 124, după punctul 2 se introduc două noi puncte, punctele 2^1 și 2^2, cu următorul cuprins:2^1.verifică și analizează îndeplinirea condițiilor prevăzute de lege/statutul Fondului de compensare a investitorilor pentru membrii Consiliului de administrație/directorul general al Fondului de compensare a investitorilor și supune Consiliului A.S.F. avizarea/aprobarea acestora;2^2.analizează și supune spre aprobare Consiliului A.S.F. statutul Fondului de compensare al investitorilor;8.La articolul 130, punctul 1 se modifică și va avea următorul cuprins:1.supraveghează respectarea cerințelor legale în vigoare referitoare la regulile de conduită și transparență aplicabile intermediarilor (inclusiv sucursalelor firmelor de investiții și ale instituțiilor de credit din țările membre/nemembre), SAI/AFIA, OPC/FIA și instituțiilor pieței, respectiv operatori de piață/sistem, piețe reglementate/sisteme alternative de tranzacționare, depozitari centrali, contrapărți centrale, sisteme de compensare-decontare, Fondul de compensare a investitorilor, traderi, consultanți de investiții, după caz, în calitatea acestora de entități reglementate;9.La articolul 131, după punctul 2 se introduce un nou punct, punctul 2^1, cu următorul cuprins:2^1.supraveghează respectarea cerințelor legale prudențiale în vigoare referitoare la resursele financiare și modul de investire a acestora aplicabile Fondului de compensare a investitorilor;10.La articolul 132, după punctul 1 se introduce un nou punct, punctul 1^1, cu următorul cuprins:1^1.exercită atribuții de control asupra modului în care Fondul de compensare a investitorilor își desfășoară activitatea și propune luarea măsurilor și aplicarea sancțiunilor necesare, în conformitate cu prevederile legale;11.La articolul 145, punctul 4 se modifică și va avea următorul cuprins:4.Direcția supraveghere și control intermediari, conduită și scheme de garantare;12.La articolul 152, după punctul 11^1 se introduc două noi puncte, punctele 11^2 și 11^3, cu următorul cuprins:11^2.propune Consiliului A.S.F. avizarea instrucțiunilor și procedurilor emise de Fondul de garantare a asiguraților;11^3.elaborează și propune spre aprobare Consiliului A.S.F. reglementări privind organizarea și funcționarea Fondului de garantare a asiguraților, în conformitate cu prevederile legale incidente;13.La articolul 153, punctele 17^1 și 17^2 se modifică și vor avea următorul cuprins:17^1.verifică îndeplinirea condițiilor prevăzute de lege pentru membrii Consiliului de administrație/Consiliului director al Biroului Asigurătorilor de Autovehicule din România și al Fondului de garantare a asiguraților și propune avizarea/ aprobarea acestora, conform prevederilor legale;17^2.analizează cererile și documentațiile necesare în vederea aprobării documentelor referitoare la organizarea/ funcționarea/activitatea Biroului Asigurătorilor de Autovehicule din România și a Fondului de garantare a asiguraților, conform prevederilor legale;14.La capitolul VII, titlul secțiunii a 5-a se modifică și va avea următorul cuprins:  + 
Secţiunea a 5-aDirecția supraveghere și control intermediari, conduită și scheme de garantare
15.Articolul 162^2 se modifică și va avea următorul cuprins: + 
Articolul 162^2Direcția supraveghere și control intermediari, conduită și scheme de garantare asigură realizarea obiectivelor A.S.F. privind supravegherea și controlul intermediarilor principali și secundari în asigurări, a activității desfășurate de aceștia în relația cu clienții de produse de asigurare și cu societățile de asigurare și/sau de reasigurare, supravegherea și controlul respectării regulilor de conduită ale societăților de asigurare și/sau de reasigurare și intermediarilor principali și secundari, în conformitate cu legislația în domeniul distribuției de asigurări, precum și activitatea desfășurată de Biroul Asigurătorilor de Autovehicule din România, denumit în continuare B.A.A.R., și de Fondul de garantare a asiguraților, denumit în continuare F.G.A.
16.Articolul 162^3 se modifică și va avea următorul cuprins: + 
Articolul 162^3Obiectivele Direcției supraveghere și control intermediari, conduită și scheme de garantare sunt:1.desfășurarea activității distribuitorilor de asigurări și/sau de reasigurări în conformitate cu prevederile legale, prin monitorizarea, supravegherea continuă și controlul activității de distribuție de asigurări și/sau de reasigurări a acestora, în scopul respectării drepturilor clienților de produse de asigurare și asigurării unui tratament corect al acestora;2.asigurarea unui tratament corect și protejarea drepturilor clienților de produse de asigurare, prin supravegherea și controlul respectării regulilor de conduită, a prevenirii conflictelor de interese, respectarea cerințelor privind cunoștințele și abilitățile în domeniu, a comunicării și transparenței în relația cu clienții de produse de asigurare și aplicarea celor mai bune practici în activitatea de distribuție și în furnizarea serviciilor de consultanță de către societățile de asigurare și/sau reasigurare, intermediarii principali și intermediarii secundari, inclusiv de către distribuitorii care desfășoară activitatea de asigurare-reasigurare pe baza dreptului de stabilire și a libertății de a presta servicii, așa cum rezultă din legislația în domeniul distribuției în asigurări;3.gestionarea corectă a riscurilor operaționale de către distribuitorii de asigurări și/sau reasigurări, din perspectiva afectării drepturilor clienților de produse de asigurare, la nivel de procese, sisteme, personal și interacțiunea cu mediul extern;4.desfășurarea activității B.A.A.R. și F.G.A., în conformitate cu prevederile legale în vigoare.
17.Articolul 162^5 se modifică și va avea următorul cuprins: + 
Articolul 162^5Direcției supraveghere și control intermediari, conduită și scheme de garantare are în componență următoarele servicii:1.Serviciul supraveghere, control intermediari și canale alternative de distribuție;2.Serviciul supraveghere și control conduită și scheme de garantare.
18.Articolul 162^6 se modifică și va avea următorul cuprins: + 
Articolul 162^6Atribuțiile specifice Serviciului supraveghere, control intermediari și canale alternative de distribuție sunt:1.supraveghează respectarea cerințelor privind desfășurarea activității, a cerințelor organizatorice și de raportare a intermediarilor principali, prevăzute de legislația privind distribuția de asigurări;2.efectuează procesul de monitorizare și/sau supraveghere sau control permanent asupra intermediarilor principali, atât de la sediul A.S.F., cât și controale periodice sau inopinate la sediile acestora, în conformitate cu legislația în vigoare;3.monitorizează activitatea intermediarilor secundari înregistrați, care acționează sub răspunderea intermediarilor principali, supraveghează respectarea condițiilor care au stat la baza acordării autorizației sau avizului intermediarilor principali și poate solicita documente și informații necesare derulării procesului de monitorizare și supraveghere;4.verifică respectarea de către intermediarii principali a prevederilor legale privind înscrierea informațiilor obligatorii în registrele menținute de A.S.F.;5.supraveghează situația financiară a intermediarilor principali, prin analizarea și evaluarea informațiilor cuprinse în rapoartele și informările periodice, precum și a altor documente și informații solicitate de A.S.F. în cadrul procesului de supraveghere;6.realizează analiza modurilor și canalelor de distribuție a produselor de asigurări, inclusiv analiza tendințelor și vulnerabilităților potențiale ca efect al soluțiilor de distribuție adoptate;7.verifică respectarea de către intermediarii principali a cerințelor de informare și consultanță prevăzute de legislația în domeniul distribuției în asigurări, inclusiv cerințele suplimentare privind produsele de investiții bazate pe asigurări (PRIIPs);8.verifică respectarea de către intermediarii principali, atât în calitate de creatori, cât și de distribuitori de produse de asigurare, a cerințelor legale privind procesul de supraveghere și guvernanță a produselor de asigurare;9.analizează politicile de remunerare ale intermediarilor principali din perspectiva compatibilității metodelor de remunerare și de evaluare a performanțelor intermediarilor secundari cu care aceștia colaborează și propriilor angajați, cu cele mai bune interese ale clienților de produse de asigurare, potrivit dispozițiilor legale în vigoare;10.analizează politicile în materie de conflicte de interese ale intermediarilor principali, din perspectiva identificării, prevenirii, controlului, informării și respectării cerințelor legale privind gestionarea conflictelor de interese;11.poate exercita atribuțiile prevăzute la pct. 1, 2, 8 și 9 și asupra intermediarilor secundari care acționează sub răspunderea intermediarilor principali, în situația în care se constată că aceștia nu întreprind măsurile necesare și suficiente care să asigure funcționarea intermediarilor secundari în conformitate cu prevederile legislației în domeniul distribuției de asigurări;12.verifică respectarea cerințelor legale privind dezvoltarea și pregătirea profesională continuă pentru intermediarii principali și/sau secundari cu care aceștia colaborează și pentru personalul acestora care activează în distribuția produselor de asigurare, inclusiv politicile privind competența profesională și probitatea morală a angajaților proprii și a intermediarilor secundari;13.analizează practicile comerciale dintre societățile de asigurare-reasigurare și intermediari, precum și dintre aceștia și asigurați în vederea respectării prevederilor legale incidente;14.identifică profilele de risc și vulnerabilitățile la nivelul intermediarilor principali;15.verifică și analizează evoluția indicatorilor privind activitatea intermediarilor principali și întocmește note de informare către vicepreședintele sectorului asigurări-reasigurări/președintele A.S.F./Consiliul A.S.F.;16.organizează desfășurarea acțiunilor de control la sediul intermediarilor principali și/sau secundari cu care aceștia colaborează, conform reglementărilor interne și legislației în vigoare, și întocmește procese-verbale de control, respectiv note de informare către vicepreședintele sectorului asigurări-reasigurări/Consiliul A.S.F.;17.exercită activități de monitorizare, supraveghere și control asupra entităților care organizează cursuri de pregătire profesională inițială și continuă, precum și de perfecționare profesională a distribuitorilor de asigurări și reasigurări;18.propune vicepreședintelui sectorului asigurări-reasigurări/Consiliului A.S.F. adoptarea de măsuri preventive și/sau corective și/sau sancțiuni administrative și/sau recomandări intermediarilor principali; propune radierea intermediarilor secundari;19.sesizează, cu aprobarea Consiliului A.S.F., alte organe și instituții ale statului, în cazul în care apreciază incidența competenței acestora;20.întocmește informări către vicepreședintele sectorului asigurări-reasigurări/Consiliul A.S.F. privind modul de implementare de către intermediarii principali a măsurilor și recomandărilor dispuse/emise de A.S.F.;21.raportează vicepreședintelui sectorului asigurări-reasigurări/Consiliului A.S.F. rezultatele acțiunilor de control desfășurate la intermediarii principali și/sau secundari cu care aceștia colaborează și propune sancțiuni/măsuri/recomandări în vederea remedierii situațiilor constatate ca urmare a controalelor efectuate;22.înregistrează și ține evidența măsurilor dispuse în urma activității desfășurate de serviciu;23.contribuie și transmite propuneri pentru întocmirea planului anual de control și supraveghere întocmit la nivel de direcție;24.transmite informații și contribuie la întocmirea rapoartelor de control și supraveghere semestriale ale direcției, pe grupe de entități supravegheate, cu identificarea profilelor de risc și a potențialelor vulnerabilități;25.colectează date și actualizează fișa intermediarilor principali privind orice informații referitoare la societățile supravegheate și/sau grupurile din care acestea fac parte, din rapoarte anuale, raportări etc.;26.îndeplinește atribuții specifice privind identificarea, prevenirea și reducerea impactului potențial negativ al riscurilor operaționale generate de utilizarea de către intermediarii principali a tehnologiei informației și comunicațiilor, potrivit prevederilor legale incidente;27.asigură actualizarea bazei de date din aplicația «Bază SAR.exe» conform deciziilor emise de serviciu pentru intermediari;28.colaborează cu Direcția relații cu publicul, petiții și educație financiară, în vederea soluționării cu celeritate a petițiilor care necesită suport de specialitate;29.propune, în colaborare cu alte structuri organizatorice, limitarea, suspendarea sau încetarea activității la cererea intermediarilor principali, după verificarea situației financiare a acestora;30.formulează propuneri cu privire la modificarea/ completarea cadrului de reglementare din domeniul asigurărilor;31.îndeplinește orice alte atribuții cu caracter specific domeniului de activitate, prevăzute de reglementările în vigoare sau dispuse de conducerea ierarhică.
19.La capitolul VII secțiunea a 5-a, titlul subsecțiunii 5.2 se modifică și va avea următorul cuprins:20.Articolul 162^7 se modifică și va avea următorul cuprins: + 
Articolul 162^7Atribuțiile specifice Serviciului supraveghere și control conduită și scheme de garantare sunt:1.participă la elaborarea strategiei A.S.F. în domeniul protecției clienților de produse de asigurare și verifică implementarea acesteia, elaborează și verifică aplicarea recomandărilor și ghidurilor de conduită pentru societățile de asigurare și/sau reasigurare și intermediar;2.monitorizează piața produselor de asigurare comercializate, distribuite sau vândute în și din România;3.efectuează procesul de monitorizare și supraveghere sau control permanent asupra societăților de asigurare și/sau de reasigurare în ceea ce privește desfășurarea activității de distribuție, atât de la sediul A.S.F., cât și controale periodice și inopinate la sediile acestora, în conformitate cu legislația în domeniul distribuției în asigurări, inclusiv activități de supraveghere a conduitei pentru societățile care desfășoară activități de asigurare și/sau de reasigurare în România pe baza dreptului de stabilire și a libertății de a presta servicii;4.verifică respectarea de către distribuitorii de tipul societăților de asigurare și/sau de reasigurare a cerințelor privind informarea clienților de produse de asigurare și consultanța prevăzute de legislația în domeniul distribuției în asigurări, inclusiv cerințele suplimentare privind produsele de investiții bazate pe asigurări (PRIIPs);5.verifică respectarea de către societățile de asigurare și/sau reasigurare, în calitate de creatori și distribuitori de produse de asigurare a cerințelor legale privind procesul de supraveghere și guvernanță a produselor de asigurare;6.analizează politicile de remunerare ale societăților de asigurare și/sau reasigurare, din perspectiva compatibilității metodelor de remunerare și de evaluare a performanțelor intermediarilor secundari cu care acestea colaborează și propriilor angajați, cu cele mai bune interese ale clienților de produse de asigurare, potrivit dispozițiilor legale în vigoare;7.analizează politicile societăților de asigurare și/sau reasigurare în materie de conflicte de interese, din perspectiva identificării, prevenirii, controlului, informării și respectării cerințelor legale privind gestionarea conflictelor de interese;8.verifică respectarea cerințelor legale privind dezvoltarea și pregătirea profesională continuă pentru personalul societăților de asigurare și/sau reasigurare care desfășoară activități de distribuție și pentru intermediarii secundari cu care colaborează, inclusiv politicile și procedurile privind competența profesională și probitatea morală a acestora;9.exercită activități de monitorizare, supraveghere și control asupra entităților care organizează cursuri de pregătire profesională inițială și continuă pentru personalul propriu;10.poate exercita atribuțiile prevăzute la pct. 3, 4, 5 și 7 și asupra intermediarilor secundari care acționează sub răspunderea societăților de asigurare și/sau reasigurare, în situația în care se constată că societățile respective nu întreprind măsurile necesare și suficiente care să asigure funcționarea intermediarilor secundari în conformitate cu prevederile legislației în domeniul distribuției de asigurări;11.elaborează și implementează în scopul supravegherii, controlului și monitorizării un sistem de indicatori de conduită a societăților de asigurare-reasigurare și a intermediarilor de asigurări;12.monitorizează posibilitatea apariției și derulării de potențiale practici incorecte sau frauduloase, potențiale clauze contractuale care pot avea un caracter abuziv, furnizarea de informații neconforme sau incomplete, publicitate înșelătoare;13.monitorizează implementarea de către societățile de asigurare și/sau reasigurare a celor mai bune practici și a procedurilor aferente managementului riscurilor operaționale la nivel de procese, sisteme, personal, relația cu mediul extern, incluzând riscurile generate de utilizarea tehnologiei informației și a inovației în acest domeniu, riscurile cibernetice, riscul juridic, care pot afecta drepturile clienților de produse de asigurare;14.efectuează monitorizări din surse de informații publice sau private cu privire la activitatea de distribuție, vânzări combinate, conflicte de interese, modalitatea de transmitere a informațiilor, lipsa de transparență sau practici neautorizate;15.coordonează activitatea InsurTech HUB înființat la nivelul A.S.F., colectează și analizează date și informații despre produsele, serviciile și furnizorii de pe piața asigurărilor și reasigurărilor, efectele inovației financiare pe plan european și național, despre activități, tendințe, programe și alte aspecte relevante domeniului protecției clienților de produse de asigurare;16.analizează în colaborare cu alte direcții de specialitate din cadrul A.S.F. procedurile și alte elemente emise de Biroul Asigurătorilor de Autovehicule din România, prevăzute de legislația în vigoare, și le propune spre aprobare Consiliului A.S.F.;17.exercită atribuții de supraveghere și control asupra modului în care B.A.A.R și F.G.A. își desfășoară activitatea conform prevederilor legale și propune Consiliului A.S.F. luarea măsurilor și aplicarea sancțiunilor necesare, atunci când este cazul;18.analizează propunerile B.A.A.R. privind nivelurile cotizațiilor, contribuțiilor pentru fond și ale taxei de administrare a bazei de date stabilite de către B.A.A.R. și face propuneri Consiliului A.S.F. spre aprobare;19.urmărește transmiterea de către B.A.A.R. a bugetului de venituri și cheltuieli și elaborează nota în vederea aprobării acestuia de către Consiliul A.S.F.;20.monitorizează modul în care entitățile supravegheate se conformează recomandărilor și remediază deficiențele care au determinat impunerea de măsuri și sancțiuni, întocmește informări către vicepreședintele din sectorul asigurări-reasigurări/președinte/Consiliul A.S.F. cu privire la acestea;21.analizează, în colaborare cu structurile specializate ale A.S.F., și înaintează spre aprobare Consiliului A.S.F. cererile de emitere a avizului A.S.F. în procedura de faliment a societăților de asigurare/reasigurare potrivit Legii nr. 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolvenței și de insolvență, cu modificările și completările ulterioare;22.colaborează cu structurile de specialitate din cadrul A.S.F., precum și cu entitățile reglementate, autorizate și supravegheate de A.S.F., în cadrul întâlnirilor organizate, în vederea identificării, implementării și uniformizării celor mai bune practici în activitatea de asigurare;23.propune vicepreședintelui sectorului asigurări-reasigurări/ președintelui/Consiliului A.S.F. adoptarea de recomandări, măsuri și sancțiuni prevăzute de prevederile legale aplicabile;24.elaborează și transmite, cu aprobarea vicepreședintelui din sectorul asigurări-reasigurări/președintelui/Consiliului A.S.F., informări/adrese/sesizări către alte instituții și autorități competente cu privire la aspecte care excedează atribuțiilor A.S.F.;25.sesizează autoritatea competentă din statul membru de origine, cu aprobarea Consiliului A.S.F., cu privire la încălcarea regulilor de conduită în cazul societăților care desfășoară activitate de asigurare-reasigurare pe baza dreptului de stabilire și a libertății de a presta servicii;26.transmite celorlalte servicii cu atribuții de supraveghere și control prudențial din cadrul sectorului asigurări-reasigurări aspectele sesizate în cadrul desfășurării activității de supraveghere și control a activității de distribuție a asiguratorilor, care necesită a fi verificate în cadrul activităților de control prudențial aferente stabilității financiare;27.contribuie și transmite propuneri pentru întocmirea planului anual de control și supraveghere întocmit la nivel de direcție;28.colaborează cu celelalte direcții de specialitate din cadrul A.S.F. în vederea soluționării cu celeritate a sesizărilor care necesită suport de specialitate;29.formulează propuneri cu privire la modificarea/ completarea cadrului de reglementare din domeniul asigurărilor;30.îndeplinește orice alte atribuții cu caracter specific domeniului de activitate, prevăzute de reglementările în vigoare sau dispuse de conducerea ierarhică.
21.Articolul 170 se modifică și va avea următorul cuprins: + 
Articolul 170Direcția reglementare-autorizare asigură realizarea activităților de reglementare a entităților din cadrul sistemului de pensii private, a activităților de autorizare, avizare și evidență a entităților din cadrul sistemului de pensii private, precum și de reglementare/autorizare a activității Fondului de garantare a drepturilor în sistemul de pensii private potrivit prevederilor legale.
22.La articolul 174, după punctul 10 se introduc două noi puncte, punctele 10^1 și 10^2, cu următorul cuprins:10^1.propune Consiliului A.S.F aprobarea normelor și instrucțiunilor/procedurilor emise de Fondul de garantare a drepturilor în sistemul de pensii private;10^2.elaborează și propune spre aprobare Consiliului A.S.F. reglementări și proceduri privind organizarea și funcționarea Fondului de garantare a drepturilor în sistemul de pensii private, conform prevederilor legale;23.La articolul 175, după punctul 10 se introduc două noi puncte, punctele 10^1 și 10^2, cu următorul cuprins:10^1.verifică îndeplinirea condițiilor prevăzute de lege pentru membrii Consiliului de administrație al Fondului de garantare a drepturilor în sistemul de pensii private conform prevederilor legale;10^2.analizează cererile și documentele necesare în vederea aprobării actelor/documentelor referitoare la statutul, organizarea și funcționarea Fondului de garantare a drepturilor în sistemul de pensii private, conform prevederilor legale;24.Articolul 176 se modifică și va avea următorul cuprins: + 
Articolul 176Direcția supraveghere și control asigură realizarea activităților de supraveghere și control atât al entităților din cadrul sistemului de pensii private, cât și asupra activității Fondului de garantare a drepturilor în sistemul de pensii private, potrivit legii, în vederea prevenirii și/sau sancționării, după caz, a eventualelor abateri comise în legătură cu activitățile specifice desfășurate de acestea în domeniul pensiilor private.
25.La articolul 180, după punctul 8 se introduc două noi puncte, punctele 8^1 și 8^2, cu următorul cuprins:8^1.exercită atribuții de supraveghere asupra modului în care Fondul de garantare a drepturilor în sistemul de pensii private își desfășoară activitatea și propune luarea măsurilor și aplicarea sancțiunilor necesare, în conformitate cu prevederile legale;8^2.monitorizează, respectiv primește, centralizează și verifică toate raportările Fondului de garantare a drepturilor din sistemul de pensii private, conform legislației în vigoare;26.La articolul 181, după punctul 7 se introduc două noi puncte, punctele 7^1 și 7^2, cu următorul cuprins:7^1.analizează raportul Fondului de garantare a drepturilor din sistemul de pensii private privind contribuția anuală a administratorilor fondurilor de pensii private;7^2.calculează, analizează și formulează opinia de specialitate asupra valorii minime a necesarului Fondului de garantare a drepturilor din sistemul de pensii private și a contribuțiilor anuale minime ale administratorilor fondurilor de pensii private;27.La articolul 182, după punctul 2 se introduce un nou punct, punctul 2^1, cu următorul cuprins:2^1.exercită atribuții de control asupra modului în care Fondul de garantare a drepturilor în sistemul de pensii private își desfășoară activitatea, inclusiv audierea persoanelor, și propune luarea măsurilor și aplicarea sancțiunilor necesare, în conformitate cu prevederile legale;28.Anexa se modifică și se înlocuiește cu anexa care face parte integrantă din prezentul regulament.
 + 
Articolul IIPrezentul regulament se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, și intră în vigoare la data de 1 ianuarie 2019.

Președintele Autorității de Supraveghere Financiară,
Leonardo Badea
București, 13 decembrie 2018.Nr. 16. + 
ANEXĂ*)*) Anexa este reprodusă în facsimil.(Anexa la regulament)
ORGANIGRAMA
Autorității de Supraveghere Financiară
––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x