REGULAMENT nr. 15 din 7 noiembrie 2024

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 29/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: AUTORITATEA DE SUPRAVEGHERE FINANCIARA
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 1143 din 15 noiembrie 2024
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Actiuni induse de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ART. 1COMPLETEAZA PEREGULAMENT 5 10/05/2018 ART. 1
ART. 1COMPLETEAZA PEREGULAMENT 5 10/05/2018 ART. 175
ART. 1COMPLETEAZA PEREGULAMENT 5 10/05/2018 ART. 223
ART. 1COMPLETEAZA PEREGULAMENT 5 10/05/2018 CAP. 2
ART. 1COMPLETEAZA PEREGULAMENT 5 10/05/2018 CAP. 3
ART. 1MODIFICA PEREGULAMENT 5 10/05/2018 ART. 1
ART. 1MODIFICA PEREGULAMENT 5 10/05/2018 ART. 21
ART. 1MODIFICA PEREGULAMENT 5 10/05/2018 ART. 33
ART. 1MODIFICA PEREGULAMENT 5 10/05/2018 ART. 59
ART. 1MODIFICA PEREGULAMENT 5 10/05/2018 ART. 87
ART. 1MODIFICA PEREGULAMENT 5 10/05/2018 ART. 88
ART. 1MODIFICA PEREGULAMENT 5 10/05/2018 ART. 89
ART. 1MODIFICA PEREGULAMENT 5 10/05/2018 ART. 100
ART. 1MODIFICA PEREGULAMENT 5 10/05/2018 ART. 174
ART. 1MODIFICA PEREGULAMENT 5 10/05/2018 ART. 198
ART. 1MODIFICA PEREGULAMENT 5 10/05/2018 ART. 218
ART. 1MODIFICA PEREGULAMENT 5 10/05/2018 ART. 224
ART. 1MODIFICA PEREGULAMENT 5 10/05/2018 ART. 225
ART. 1MODIFICA PEREGULAMENT 5 10/05/2018 ART. 233
ART. 1MODIFICA PEREGULAMENT 5 10/05/2018 ART. 248
ART. 1MODIFICA PEREGULAMENT 5 10/05/2018 ANEXA 0
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAREGULAMENT 5 10/05/2018
ActulREFERIRE LALEGE (R) 24 21/03/2017
ActulREFERIRE LALEGE 113 23/04/2013
ActulREFERIRE LAOUG 93 18/12/2012 ART. 1
ActulREFERIRE LAOUG 93 18/12/2012 ART. 2
ActulREFERIRE LAOUG 93 18/12/2012 ART. 3
ActulREFERIRE LAOUG 93 18/12/2012 ART. 6
ActulREFERIRE LAOUG 93 18/12/2012 ART. 14
ART. 1REFERIRE LALEGE 233 19/07/2022
ART. 1REFERIRE LALEGE 233 19/07/2022 ART. 33
ART. 1REFERIRE LAREGULAMENT 5 06/06/2019 ART. 60
ART. 1REFERIRE LAREGULAMENT 5 06/06/2019 ART. 61
ART. 1REFERIRE LAREGULAMENT 5 06/06/2019 ART. 62
ART. 1COMPLETEAZA PEREGULAMENT 5 10/05/2018 ART. 1
ART. 1COMPLETEAZA PEREGULAMENT 5 10/05/2018 ART. 175
ART. 1COMPLETEAZA PEREGULAMENT 5 10/05/2018 ART. 223
ART. 1COMPLETEAZA PEREGULAMENT 5 10/05/2018 CAP. 2
ART. 1COMPLETEAZA PEREGULAMENT 5 10/05/2018 CAP. 3
ART. 1MODIFICA PEREGULAMENT 5 10/05/2018 ART. 1
ART. 1MODIFICA PEREGULAMENT 5 10/05/2018 ART. 21
ART. 1MODIFICA PEREGULAMENT 5 10/05/2018 ART. 33
ART. 1MODIFICA PEREGULAMENT 5 10/05/2018 ART. 59
ART. 1MODIFICA PEREGULAMENT 5 10/05/2018 ART. 87
ART. 1MODIFICA PEREGULAMENT 5 10/05/2018 ART. 88
ART. 1MODIFICA PEREGULAMENT 5 10/05/2018 ART. 89
ART. 1MODIFICA PEREGULAMENT 5 10/05/2018 ART. 100
ART. 1MODIFICA PEREGULAMENT 5 10/05/2018 ART. 174
ART. 1MODIFICA PEREGULAMENT 5 10/05/2018 ART. 198
ART. 1MODIFICA PEREGULAMENT 5 10/05/2018 ART. 218
ART. 1MODIFICA PEREGULAMENT 5 10/05/2018 ART. 224
ART. 1MODIFICA PEREGULAMENT 5 10/05/2018 ART. 225
ART. 1MODIFICA PEREGULAMENT 5 10/05/2018 ART. 233
ART. 1MODIFICA PEREGULAMENT 5 10/05/2018 ART. 248
ART. 1MODIFICA PEREGULAMENT 5 10/05/2018 ANEXA 0
ART. 1REFERIRE LAREGULAMENT 5 10/05/2018
ART. 1REFERIRE LALEGE (R) 24 21/03/2017
ART. 1REFERIRE LALEGE (R) 24 21/03/2017 ART. 1
ART. 1REFERIRE LALEGE (R) 24 21/03/2017 ART. 5
ART. 1REFERIRE LALEGE (R) 24 21/03/2017 ART. 71
ART. 1REFERIRE LALEGE (R) 24 21/03/2017 ART. 74
ART. 1REFERIRE LALEGE 312 04/12/2015 ART. 1
ART. 1REFERIRE LALEGE (R) 31 16/11/1990
 Nu exista acte care fac referire la acest act





În temeiul prevederilor art. 1 alin. (2), art. 2 alin. (1) lit. a) și d), art. 3 alin. (1) lit. b), art. 6 alin. (1) și (2) și ale art. 14 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 93/2012 privind înființarea, organizarea și funcționarea Autorității de Supraveghere Financiară, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 113/2013, cu modificările și completările ulterioare, având în vedere prevederile Legii nr. 24/2017 privind emitenții de instrumente financiare și operațiuni de piață, republicată, cu modificările și completările ulterioare,în urma deliberărilor din ședința Consiliului Autorității de Supraveghere Financiară din data de 5 noiembrie 2024, Autoritatea de Supraveghere Financiară emite prezentul regulament. + 
Articolul IRegulamentul Autorității de Supraveghere Financiară nr. 5/2018 privind emitenții de instrumente financiare și operațiuni de piață, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 478 din 11 iunie 2018, cu modificările și completările ulterioare, se modifică și se completează după cum urmează: 1.La articolul 21 alineatul (1), litera o) se modifică și va avea următorul cuprins:o)declarația ofertantului privind prețul cerut în cadrul ofertei, declarația privind criteriile și/sau condițiile pe baza cărora prețul va fi determinat sau valoarea maximă a acestuia, după caz, care vor fi depuse la A.S.F. obligatoriu în plic închis și sigilat, cu excepția cazului în care publicarea prețului se face anterior aprobării unui prospect conform prevederilor legale în vigoare.2.La articolul 21, alineatele (5) și (5^1) se modifică și vor avea următorul cuprins:(5)Prospectul de ofertă și orice alte documente aferente ofertei publice de vânzare, depuse la A.S.F., nu cuprind mențiuni referitoare la preț, spațiul destinat acestor mențiuni fiind completat ulterior aprobării prospectului de ofertă publică, cu excepția cazului în care publicarea prețului se face anterior aprobării unui prospect conform prevederilor legale în vigoare.(5^1)În cazul în care informațiile menționate la alin. (1) lit. o) se modifică față de informațiile depuse anterior, acestea se transmit la A.S.F. obligatoriu în plic închis și sigilat, cu excepția cazului în care publicarea prețului se face anterior aprobării unui prospect conform prevederilor legale în vigoare.3.La articolul 33, alineatul (3) se modifică și va avea următorul cuprins:(3)În sensul alin. (1) lit. b) și d), prin asumarea decontării de către intermediar se înțelege îndeplinirea tuturor formalităților pentru respectarea cerințelor prevăzute de reglementările în vigoare, inclusiv de reglementările depozitarului central referitoare la asigurarea disponibilității, la data decontării, a fondurilor corespunzătoare decontării tranzacțiilor aferente ordinelor. Emiterea declarației prevăzute la alin. (1) lit. b) și d) se poate face numai în condițiile asigurării respectării, la data emiterii acesteia, a prevederilor incidente privind prestarea de servicii și activități de investiții către un client, inclusiv a prevederilor art. 6062 din Regulamentul A.S.F. nr. 5/2019.4.După secțiunea 1 a capitolului III din titlul II – Oferta publică se introduce o nouă secțiune, secțiunea 1^1 „Titluri de datorie emise de autorități ale administrației publice locale“, alcătuită din art. 44^1-44^3, cu următorul cuprins: + 
Secţiunea 1^1Titluri de datorie emise de autorități ale administrației publice locale + 
Articolul 44^1(1)În cazul în care o autoritate a administrației publice locale intenționează să realizeze o ofertă publică de titluri de datorie sau intenționează să admită titlurile de datorie pe o piață reglementată, aceasta poate întocmi un prospect care se aprobă de către A.S.F., în conformitate cu art. 5^1 din Legea nr. 24/2017, precum și cu respectarea prevederilor prezentei secțiuni.(2)Oferta publică de titluri de datorie, respectiv admiterea la tranzacționare pe piața reglementată a titlurilor de datorie prevăzută la alin. (1) se realizează cu respectarea corespunzătoare a prevederilor titlurilor II și III din Legea nr. 24/2017, precum și ale prezentului titlu și ale titlului IV.(3)În sensul alin. (2), în cazul ofertei publice de titluri de datorie sau al admiterii titlurilor de datorie pe o piață reglementată se iau în considerare prevederile Regulamentului (UE) 2017/1.129 și ale regulamentelor emise în legătură cu acesta prevăzute la art. 20, care includ dispoziții legate de definiții, de depunerea cererii privind aprobarea prospectului, de verificarea, aprobarea și punerea la dispoziția publicului a prospectului, de comunicatele cu caracter publicitar și difuzarea informațiilor privind oferta publică, de suplimentele la prospecte și posibilitatea investitorilor de a-și retrage acceptul de subscriere sau achiziționare, făcând excepție dispozițiile legate de aspecte transfrontaliere, cum ar fi cele legate de oferte și admitere transfrontalieră pe o piață reglementată și regimul lingvistic, stat membru de origine și stat membru gazdă, ESMA și obligativitatea de punere la dispoziție a informațiilor în punctul unic de acces european. + 
Articolul 44^2(1)În cazul prevăzut la art. 44^1 alin. (1), prospectul se întocmește sub forma unui document unic și este alcătuit din următoarele capitole, prezentate în următoarea ordine:a)coperta prospectului;b)rezumatul prospectului;c)factorii de risc;d)informații privind persoane responsabile, privind emitentul și titlurile de datorie, precum și alte informații suplimentare.(2)Conținutul minim al prospectului precizat la alin. (1) este prevăzut în anexa nr. 4^1.(3)Informațiile sunt prezentate în cadrul prospectului cu respectarea cerințelor privind conținutul prevăzut la alin. (2), precum și cu luarea în considerare a prevederilor legate de modalitatea de întocmire a unui prospect prevăzute de Regulamentul (UE) 2017/1.129 și de regulamentele europene emise în legătură cu Regulamentul (UE) 2017/1.129 prevăzute la art. 20, care includ prevederile art. 6 alin. (1) și (2), art. 7 alin. (1) paragraful 1, alin. (2) și (3), art. 16, 18 și 19 din Regulamentul (UE) 2017/1.129. (4)Emitentul poate decide ordinea în care sunt prezentate în prospect informațiile precizate la alin. (1) lit. d) și, în situația în care ordinea este diferită față de cea prevăzută în anexa nr. 4^1, A.S.F. poate solicita furnizarea unei liste de trimiteri încrucișate care să indice punctele din anexă cărora le corespund informațiile respective. Lista de trimiteri încrucișate precizează orice punct prevăzut în anexa nr. 4^1 care nu a fost inclus în proiectul de prospect din cauza naturii sau tipului emitentului, valorilor mobiliare, ofertei sau admiterii la tranzacționare.
 + 
Articolul 44^3Prospectul, suplimentele la acesta și materialele cu caracter publicitar se întocmesc și se pun la dispoziția publicului în limba română. În cazul în care prospectul include informații prin trimitere, acestea trebuie să fie redactate în limba română.
5.La articolul 59, alineatul (5) se modifică și va avea următorul cuprins:(5)Ofertantul, prin intermediarul său, depune la A.S.F., în termen de maximum 30 de zile de la publicarea anunțului preliminar, o cerere de aprobare a documentului de ofertă, precum și orice modificare a documentelor depuse în conformitate cu alin. (1), cu excepția documentelor prevăzute la art. 57 alin. (1) lit. c) și d), care se redepun în plic închis și sigilat.6.La articolul 87, alineatele (2) și (3) se modifică și vor avea următorul cuprins:(2)Cererea de înregistrare a valorilor mobiliare prevăzută la alin. (1) se depune în termen de maximum 3 zile lucrătoare de la data transmiterii către A.S.F. a notificării privind rezultatele ofertei publice, în cazul în care există condiții de închidere cu succes a ofertei, sau de la publicarea prospectului, în cazul în care nu a fost derulată o ofertă publică. Prin ofertă încheiată cu succes se înțelege oferta în urma căreia sunt îndeplinite condițiile impuse prin prospectul întocmit în vederea admiterii la tranzacționare pe o piață reglementată, referitoare la numărul minim de subscriitori în cadrul ofertei, valoarea totală minimă a subscrierilor realizate în cadrul ofertei, precum și alte asemenea condiții.(3)În cazul în care data expirării termenelor pentru atacare în instanță/opoziție este ulterioară termenului în care trebuie depusă cererea de înregistrare a valorilor mobiliare potrivit alin. (2), această cerere se depune în termen de cel mult două zile lucrătoare de la data expirării termenelor pentru atacare în instanță/opoziție. În acest caz, prin excepție de la termenul de 11 zile lucrătoare prevăzut la art. 100 alin. (3), ofertantul/emitentul are obligația să depună la operatorul pieței reglementate cererea finală pentru admiterea la tranzacționare, însoțită de certificatul de înregistrare la A.S.F. a valorilor mobiliare, în termen de cel mult 5 zile lucrătoare de la data luării la cunoștință a emiterii certificatului de înregistrare a valorilor mobiliare, însă nu mai târziu de 3 zile lucrătoare anterior datei propuse pentru admiterea la tranzacționare.7.La articolul 88, partea introductivă și literele a),e) și i) se modifică și vor avea următorul cuprins: + 
Articolul 88Pentru înregistrarea inițială la A.S.F. a valorilor mobiliare și a altor instrumente financiare, emitenții prezintă o cerere însoțită de următoarele documente: a)formularele prezentate în anexa nr. 16 care să cuprindă datele complete despre valorile mobiliare/alte instrumente financiare și emitent;…………………………e)dovada publicării hotărârii AGEA/organului statutar privind admiterea la tranzacționare a valorilor mobiliare în Monitorul Oficial al României; …………………………i)o copie a certificatului de înregistrare fiscală.
8.La articolul 89, alineatul (3) se modifică și va avea următorul cuprins:(3)Certificatul de înregistrare a valorilor mobiliare/altor instrumente financiare este emis de A.S.F. în termen de 10 zile de la data transmiterii certificatului constatator emis de ORC/documentului similar prevăzut la alin. (2), a dovezii achitării tarifului aferent înregistrării, conform reglementărilor A.S.F., precum și a declarației reprezentantului legal al emitentului sau a reprezentantului desemnat de AGEA/organul statutar al emitentului în care să se precizeze dacă la hotărârea adunării generale a acționarilor/a organului statutar s-a făcut opoziție sau dacă aceasta a făcut obiectul vreunei căi de atac în instanță, dată ulterior expirării termenelor prevăzute de Legea nr. 31/1990 sau de legislația incidentă pentru atacare în instanță/opoziție.9.După articolul 89 se introduce un nou articol, art. 89^1, cu următorul cuprins: + 
Articolul 89^1(1)Prin excepție de la prevederile art. 89, în cazul aplicării instrumentelor, competențelor și mecanismelor de rezoluție menționate în titlul IV din Legea nr. 312/2015 privind redresarea și rezoluția instituțiilor de credit și a firmelor de investiții, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative în domeniul financiar, cu modificările și completările ulterioare, sau în titlul V din Regulamentul (UE) 2021/23 al Parlamentului European și al Consiliului din 16 decembrie 2020 privind un cadru pentru redresarea și rezoluția contrapărților centrale și de modificare a Regulamentelor (UE) nr. 1.095/2010, (UE) nr. 648/2012, (UE) nr. 600/2014, (UE) nr. 806/2014 și (UE) 2015/2.365 și a Directivelor 2002/47/CE, 2004/25/CE, 2007/36/CE, 2014/59/UE și (UE) 2017/1132, procesarea de către depozitarul central a modificărilor caracteristicilor sau numărului de valori mobiliare/alte instrumente financiare dintr-o anumită clasă deja admise la tranzacționare sau deja tranzacționate într-un loc de tranzacționare se realizează în baza deciziei de rezoluție emise de autoritatea de rezoluție.(2)Certificatul de înregistrare a valorilor mobiliare/altor instrumente financiare este emis de A.S.F. pe baza deciziei de rezoluție emise de autoritatea de rezoluție, se transmite depozitarului central și este ridicat de emitent în termen de maximum 5 zile lucrătoare de la data la care emitentul este notificat de către A.S.F. cu privire la emiterea certificatului. (3)Emitentul are obligația să solicite ORC înscrierea de mențiuni conform certificatului emis de A.S.F., în termen de 5 zile de la data ridicării acestuia potrivit alin. (2).(4)Emitentul de valori mobiliare/alte instrumente financiare are obligația să transmită la A.S.F. și depozitarului central certificatul de înregistrare mențiuni emis de ORC sau un document similar, în cazul în care emitentul nu se înregistrează la ORC, din care să rezulte înregistrarea noilor caracteristici ale valorilor mobiliare/altor instrumente financiare și/sau modificarea capitalului social, în termen de două zile lucrătoare de la emitere.
10.La articolul 100, alineatul (3) se modifică și va avea următorul cuprins:(3)În termen de cel mult 11 zile lucrătoare de la data de închidere a ofertei sau, în cazul în care nu a fost derulată o ofertă, de la data aprobării de către A.S.F. a prospectului, însă nu mai târziu de 3 zile lucrătoare anterior datei propuse pentru admiterea la tranzacționare, emitentul/ofertantul (în cazul în care este diferit de emitent) depune la operatorul pieței reglementate cererea finală pentru admiterea la tranzacționare. Admiterea la tranzacționare pe o piață reglementată se realizează de către operatorul pieței respective, ulterior aprobării prospectului de admitere, precum și ulterior înregistrării la A.S.F. a valorilor mobiliare, prin emiterea certificatului de înregistrare de către A.S.F.11.După articolul 115^2 se introduce un nou articol, art. 115^3, cu următorul cuprins: + 
Articolul 115^3Prin excepție de la prevederile art. 115 lit. b) pct. A subpct. (ii), în situația în care evaluatorul autorizat independent stabilește că valoarea de piață rezultată din aplicarea metodelor de evaluare recunoscute de legislația în vigoare, la data evaluării, este 0,00 lei sau negativă, retragerea de la tranzacționare de pe o piață reglementată se poate face fără acordarea dreptului acționarilor de a se retrage din cadrul emitentului. În acest sens, retragerea de la tranzacționare potrivit art. 115 lit. b) pct. A se poate face în condițiile respectării tuturor dispozițiilor art. 115 lit. b) pct. A subpct. (ii), inclusiv a dispozițiilor legate de obligativitatea includerii în convocatorul AGEA, ca punct distinct pe ordinea de zi, a prezentării raportului întocmit de un evaluator autorizat independent cu privire la prețul pe acțiune, excepție făcând dispozițiile legate de retragerea acționarilor, achitarea/plata, respectiv obținerea contravalorii acțiunilor și informarea, prin scrisoare recomandată cu confirmare de primire, a acționarilor înregistrați la data de referință care nu au participat la AGEA în care s-a hotărât retragerea de la tranzacționare cu privire la hotărârea AGEA, inclusiv cu privire la prețul pe acțiune.
12.După articolul 130 se introduce un nou articol, art. 130^1, cu următorul cuprins:  + 
Articolul 130^1(1)În cazul emitenților de obligațiuni garantate, emise potrivit Legii nr. 233/2022 privind obligațiunile garantate, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative în domeniul financiar, denumită în continuare Legea nr. 233/2022, care sunt admise la tranzacționare pe o piață reglementată, emitentul întocmește, pe formatul prevăzut în anexa nr. 12, comunicatul prevăzut la art. 33 alin. (5) din Legea nr. 233/2022, care reprezintă informație reglementată în sensul prezentului titlu.(2)Emitentul transmite comunicatul prevăzut la alin. (1) către A.S.F. și operatorul de piață, la momentul la care este publicat raportul trimestrial potrivit prevederilor art. 33 alin. (1) din Legea nr. 233/2022, respectiv către un mijloc media care asigură difuzarea informațiilor reglementate, astfel încât acestea să poată fi accesibile rapid și în mod nediscriminatoriu către public în întreaga Uniune Europeană, și le face disponibile în vederea stocării în cadrul unui mecanism oficial de stocare, cu respectarea corespunzătoare a dispozițiilor prezentului regulament și ale Legii nr. 24/2017.
13.La articolul 174 alineatul (1), partea introductivă se modifică și va avea următorul cuprins: + 
Articolul 174(1)Numărul de acțiuni ce urmează a fi emise în cazul majorărilor de capital social cu aport în numerar, respectiv al majorărilor de capital social prin conversia unor datorii certe, lichide și exigibile, realizate cu ridicarea dreptului de preferință, sau în cazul majorărilor de capital social cu aport în natură se determină de către consiliul de administrație al emitentului și este egal cu raportul dintre valoarea aportului, reprezentând suma ce urmează a fi efectiv plătită/valoarea ce va fi efectiv adusă în societate, stabilită cu respectarea prevederilor incidente, și cea mai mare dintre următoarele valori:
14.La articolul 175, după primul alineat, care devine alineatul (1), se introduce un nou alineat, alin. (2), cu următorul cuprins:(2)În cazul majorării capitalului social prin conversia datoriilor certe, lichide și exigibile, hotărârea adunării generale a acționarilor/consiliului de administrație a/al unui emitent va include și informațiile prevăzute la alin. (1), precum și informații cu privire la individualizarea datoriei care se compensează, izvorul acesteia și data la care a devenit exigibilă.15.La articolul 198, alineatul (2) se modifică și va avea următorul cuprins:(2)Dreptul de a pune întrebări și obligația de a răspunde pot fi condiționate de măsurile pe care societățile le pot lua pentru a asigura identificarea acționarilor, buna desfășurare și pregătire a adunărilor generale, precum și protejarea confidențialității și a intereselor comerciale ale societăților. Societățile pot formula un răspuns general pentru întrebările cu același conținut. În situația în care informația pertinentă este disponibilă pe pagina de internet a societății, în format întrebare-răspuns, se consideră că un răspuns este dat dacă societatea indică acționarului locul unde poate găsi pe pagina de internet respectivul răspuns.16.Articolul 218 se modifică și va avea următorul cuprins: + 
Articolul 218Valorile mobiliare admise la tranzacționare sau tranzacționate, cu acordul emitentului, în cadrul unui sistem multilateral de tranzacționare sau al unui sistem organizat de tranzacționare sunt retrase de la tranzacționare în condițiile art. 115, 115^1, 115^2 și 115^3, care se aplică în mod corespunzător.
17.La articolul 223, după litera B se introduce o nouă literă, lit. B^1, cu următorul cuprins:B^1.Comunicate privind publicarea unor rapoarte trimestriale, în cazul emitenților de obligațiuni garantate(1)În cazul emitenților de obligațiuni garantate emise potrivit Legii nr. 233/2022, care sunt admise la tranzacționare sau tranzacționate, cu acordul emitentului, în cadrul unui sistem multilateral de tranzacționare sau al unui sistem organizat de tranzacționare, emitentul întocmește comunicatul prevăzut la art. 33 alin. (5) din aceeași lege, în formatul prevăzut în anexa nr. 12.(2)Emitentul transmite comunicatul prevăzut la alin. (1) către A.S.F. și operatorul de piață, la momentul la care este publicat raportul trimestrial, potrivit prevederilor art. 33 alin. (1) din Legea nr. 233/2022, cu respectarea corespunzătoare a dispozițiilor prezentului regulament.18.La articolul 224, alineatul (2) se modifică și va avea următorul cuprins:(2)Emitenții au obligația de a întocmi și publica/aduce la cunoștința publicului rapoartele, respectiv documentele și informațiile prevăzute sau la care se face referire în prezentul capitol în limba română. În cazul în care notificarea prevăzută la art. 71 din Legea nr. 24/2017 este făcută către emitent într-o limbă de circulație în domeniul financiar internațional, potrivit art. 74 din aceeași lege, emitentul furnizează și o traducere în limba română.19.La articolul 225, alineatul (1) se modifică și va avea următorul cuprins: + 
Articolul 225(1)Prevederile art. 173-182, 184, 185-209 și art. 210 alin. (2) se aplică în mod corespunzător și în cazul emitenților ale căror valori mobiliare se tranzacționează în cadrul unui sistem multilateral de tranzacționare sau al unui sistem organizat de tranzacționare, cu respectarea prevederilor art. 95 și 211.
20.La articolul 233, alineatul (1) se modifică și va avea următorul cuprins: + 
Articolul 233(1)În sensul art. 16 alin. (2) din Regulamentul (UE) nr. 596/2014, obligația de creare și menținere de modalități, sisteme și proceduri de detectare și raportare a ordinelor și tranzacțiilor suspecte este incidentă persoanelor care prin profesia lor pregătesc sau efectuează tranzacții, inclusiv persoanelor care prestează servicii de investiții și entităților care realizează administrarea de investiții (administratorii fondurilor de investiții alternative și/sau societăți de administrare a investițiilor), precum și firmelor de investiții care furnizează servicii de acces electronic direct, în ceea ce privește activitatea clienților lor care primesc accesul electronic direct.
21.La articolul 248, alineatul (1) se modifică și va avea următorul cuprins: + 
Articolul 248(1)În sensul art. 19 alin. (11) din Regulamentul (UE) nr. 596/2014, prin anunțarea unui raport financiar intermediar sau a unui raport financiar de sfârșit de an se înțelege comunicarea publică prin care emitentul anunță informația inclusă într-un raport financiar interimar sau de sfârșit de an pe care emitentul are obligația să îl publice în conformitate cu normele locului de tranzacționare în care acțiunile emitentului sunt admise la tranzacționare sau în conformitate cu Legea nr. 24/2017 și prezentul regulament. Perioada închisă începe cu 30 de zile înainte de ziua publicării raportului financiar intermediar sau de sfârșit de an și se încheie la momentul publicării respectivului raport. Modalitatea de stabilire a datei de început a perioadei închise se aplică chiar dacă este o zi nelucrătoare.
22.După articolul 262 se introduce un nou titlu, titlul VI^1 „Măsuri în aplicarea Regulamentului (UE) 2023/2.631 al Parlamentului European și al Consiliului privind obligațiunile verzi europene și publicarea opțională de informații referitoare la obligațiunile comercializate ca fiind durabile din punctul de vedere al mediului și obligațiunile legate de durabilitate“, alcătuit din art. 262^1 și art. 262^2, cu următorul cuprins: + 
Titlul VI^1Măsuri în aplicarea Regulamentului (UE) 2023/2.631 al Parlamentului European și al Consiliului privind obligațiunile verzi europene și publicarea opțională de informații referitoare la obligațiunile comercializate ca fiind durabile din punctul de vedere al mediului și obligațiunile legate de durabilitate + 
Articolul 262^1Prezentul titlu stabilește cadrul juridic referitor la aplicarea unor prevederi ale Regulamentului (UE) 2023/2.631 al Parlamentului European și al Consiliului privind obligațiunile verzi europene și publicarea opțională de informații referitoare la obligațiunile comercializate ca fiind durabile din punctul de vedere al mediului și obligațiunile legate de durabilitate, denumit în continuare Regulamentul (UE) 2023/2.631, cu respectarea corespunzătoare a titlului V^1 «Măsuri în aplicarea Regulamentului (UE) 2023/2.631 al Parlamentului European și al Consiliului privind obligațiunile verzi europene și publicarea opțională de informații referitoare la obligațiunile comercializate ca fiind durabile din punctul de vedere al mediului și obligațiunile legate de durabilitate» din Legea nr. 24/2017. + 
Articolul 262^2Limba, conform art. 15 alin. (2) din Regulamentul (UE) 2023/2.631, este limba română.
23.După anexa nr. 4 se introduce o nouă anexă, anexa nr. 4^1, cu următorul cuprins: + 
Anexa nr. 4^1
Conținutul prospectului pentru oferta publică de titluri
de datorie sau pentru admiterea la tranzacționare a titlurilor
de datorie emise de autoritățile administrației publice locale
I.Coperta prospectului va cuprinde cel puțin următoarele mențiuni:Denumirea emitentului: …(Se va preciza denumirea autorității administrației publice locale.)….Prospect pentru oferta publică de vânzare/admiterea la tranzacționare a titlurilor de datorie emise de ……..Perioada de derulare a ofertei: ….(Se va completa la data aprobării de către A.S.F.)…..Aprobat de către A.S.F. prin Decizia nr. …….. din data de ….(Se va completa la data aprobării de către A.S.F.)…..Intermediarul: ……………………Citiți prospectul de ofertă cu atenție înainte de a subscrie!Aprobarea prospectului nu are valoare de garanție și nici nu reprezintă o altă formă de apreciere a A.S.F. cu privire la oportunitatea, avantajele sau dezavantajele, profitul ori riscurile pe care le-ar putea prezenta tranzacțiile de încheiat prin acceptarea ofertei publice obiect al deciziei de aprobare. Decizia de aprobare certifică numai regularitatea prospectului în privința exigențelor legii și ale normelor adoptate în aplicarea acesteia.II.Cuprinsul prospectuluiIII.Rezumatul prospectuluiRezumatul conține următoarele secțiuni:1.Aspecte generale, precum și atenționări pentru investitori:1.1.Denumirea și datele de contact ale emitentului, inclusiv identificatorul entității juridice (LEI)1.2.Numărul internațional de identificare al titlurilor de datorie oferite/care se admit la tranzacționare pe o piață reglementată (ISIN)1.3.Data aprobării prospectului de către A.S.F.1.4.Următoarele atenționări către investitori:a)rezumatul trebuie să fie citit ca introducere la prospect; b)orice decizie de investiție în valorile mobiliare respective trebuie să se bazeze pe o examinare a întregului prospect de către investitor; c)după caz, investitorul ar putea să piardă întregul capital investit sau o parte a acestuia și, acolo unde răspunderea investitorului nu se limitează la valoarea investiției, o atenționare privind faptul că investitorul ar putea să piardă mai mult decât capitalul investit, precum și privind amploarea acestei pierderi potențiale; d)răspunderea civilă revine doar persoanelor care au prezentat rezumatul, inclusiv orice traducere a acestuia, dar doar atunci când acesta este înșelător, inexact sau contradictoriu în raport cu celelalte părți ale prospectului sau atunci când acesta nu furnizează, în raport cu celelalte părți ale prospectului, informațiile esențiale pentru a ajuta investitorii să decidă dacă să investească în astfel de valori mobiliare.2.Informații esențiale privind emitentul2.1.În cadrul unei secțiuni denumite «Cine este emitentul titlurilor de datorie?», o scurtă descriere a autorității administrației publice locale, care să includă cel puțin următoarele:2.1.1.Denumirea, sediul, codul fiscal și o scurtă descriere a cadrului legal de funcționare a emitentului2.1.2.Informații demografice: număr de locuitori, ponderea populației active2.1.3.O descriere generală a sistemului de guvernare și politic al emitentului, respectiv informații referitoare la structura administrativă a emitentului, cu precizarea autorităților administrației publice locale cu puteri deliberative și executive și a componenței acestora, inclusiv numărul consilierilor și durata mandatului acestora2.1.4.Programul de investiții publice2.2.În cadrul unei secțiuni denumite «Care sunt informațiile financiare esențiale referitoare la emitent?» se prezintă o selecție a celor mai relevante informații prezentate în prospect, după cum urmează:– o selecție a informațiilor esențiale din bugetul anual și indicatorii de execuție bugetară;– o selecție de informații financiare esențiale istorice, prezentate pentru fiecare exercițiu financiar din perioada acoperită de informațiile financiare istorice și pentru orice perioadă financiară intermediară ulterioară, însoțite de date comparative din aceeași perioadă a exercițiului financiar precedent. Cerința referitoare la informațiile comparative din bilanț se îndeplinește prin prezentarea informațiilor din bilanțul de la sfârșitul exercițiului. O scurtă descriere sintetizată a constatărilor rezultate în urma acțiunii de audit public extern a Curții de Conturi referitoare la informațiile financiare istorice;– datoria publică brută, inclusiv o prezentare sintetică a datoriei, a structurii scadențelor pentru toate datoriile nerambursate și a istoricului de plată a datoriilor;– orice eveniment recent relevant pentru evaluarea solvabilității emitentului.2.3În cadrul unei secțiuni denumite «Care sunt principalele riscuri specifice emitentului?», o scurtă descriere a celor mai importanți factori de risc specifici emitentului, prezentați în cadrul prospectului.3.Informații esențiale privind titlurile de datorie3.1.În cadrul unei secțiuni denumite «Care sunt principalele caracteristici ale titlurilor de datorie?», o scurtă descriere a titlurilor de datorie oferite și/sau admise la tranzacționare pe o piață reglementată, inclusiv:a)tipul lor și codul ISIN, moneda de emisiune, valoarea nominală unitară a acestora, numărul de titluri de datorie emise și scadența acestora;b)drepturile aferente titlurilor de datorie; informații privind dobânda titlurilor de datorie;c)rangul relativ al titlurilor de datorie în caz de criză financiară sau insolvență, respectiv nivelul de subordonare al titlurilor de datorie, dacă este cazul;d)eventualele restricții impuse asupra liberei transferabilități a titlurilor de datorie.3.2.În cadrul unei secțiuni denumite «Unde vor fi tranzacționate titlurile de datorie?», se indică dacă titlurile de datorie fac sau vor face obiectul unei cereri de admitere la tranzacționare pe o piață reglementată sau în cadrul unui sistem multilateral de tranzacționare, precum și identitatea tuturor locurilor de tranzacționare pe care valorile mobiliare sunt sau urmează să fie tranzacționate.3.3.În cazul în care există o garanție aferentă titlurilor de datorie, într-o secțiune denumită «Există vreo garanție aferentă titlurilor de datorie?» se include o scurtă descriere a naturii și a domeniului de aplicare a garanției.3.4.În cadrul unei secțiuni denumite «Care sunt principalele riscuri specifice titlurilor de datorie?», o scurtă descriere a celor mai importanți factori de risc specifici titlurilor de datorie, prezentați în cadrul prospectului.4.Informații esențiale privind oferta publică de valori mobiliare și/sau admiterea la tranzacționare pe o piață reglementată4.1.În cadrul unei secțiuni denumite «Care sunt condițiile și perioada de derulare a ofertei de titluri de datorie» se vor prezenta clauzele generale, condițiile și perioada de derulare a ofertei, inclusiv orice intenție de modificare a acesteia, precizări privind admiterea la tranzacționare pe o piață reglementată sau alt loc de tranzacționare, o estimare a costului total al ofertei, inclusiv costurile estimate percepute de la investitor de către emitent, dacă este cazul.4.2.În cadrul unei secțiuni denumite «De ce a fost elaborat acest prospect?» o scurtă descriere a motivelor ofertei sau ale admiterii la tranzacționare pe o piață reglementată, precum și, după caz:a)utilizarea și cuantumul net estimat al veniturilor;b)indicația dacă oferta face obiectul unui acord privind un angajament ferm de subscriere, precizând dacă există vreo parte neacoperită;c)o indicație a celor mai importante conflicte de interese referitoare la ofertă sau la admiterea la tranzacționare.În cadrul rezumatului, emitentul poate adăuga și alte subrubrici și informații, atunci când consideră că acestea sunt necesare. Rezumatul nu conține trimiteri încrucișate la alte părți ale prospectului și nu include informații prin trimiteri.IV.Factorii de risc specifici emitentului și titlurilor de datorie1.Factori de risc specifici emitentuluiÎn cadrul unei secțiuni intitulate «Factorii de risc specifici emitentului», se va realiza o descriere, pe categorii de riscuri, a riscurilor care sunt specifice emitentului și care pot afecta capacitatea emitentului de a-și îndeplini obligațiile față de investitori, ce rezultă din emiterea titlurilor de datorie. Ținând seama de impactul negativ asupra emitentului și de probabilitatea apariției acestora, în cadrul fiecărei categorii, se stabilesc mai întâi riscurile cele mai semnificative potrivit evaluării făcute de emitent.2.Factori de risc specifici titlurilor de datorieÎn cadrul unei secțiuni denumite «Factori de risc specifici titlurilor de datorie», se va realiza o descriere, pe categorii de riscuri, a riscurilor semnificative care sunt specifice titlurilor de datorie oferite și/sau care vor fi admise la tranzacționare. Riscurile prezentate trebuie să includă factorii determinați, după caz, de gradul de subordonare al titlurilor de datorie și de impactul asupra dimensiunii preconizate sau asupra calendarului preconizat al plăților către deținătorii de valori mobiliare, în caz de criză financiară sau insolvență.Ținând seama de impactul negativ asupra emitentului și a titlurilor de datorie și de probabilitatea apariției riscurilor, în cadrul fiecărei categorii de riscuri se stabilesc mai întâi riscurile cele mai semnificative potrivit evaluării realizate de emitent.Riscurile descrise sunt corelate cu informațiile prezentate în cadrul prospectului.V.Informații privind persoane responsabile, privind emitentul și titlurile de datorie, precum și alte informații suplimentareV.1.Persoane responsabile, informații privind terții, rapoarte ale experților și aprobarea de către A.S.F.1.Numele și funcția persoanelor fizice sau denumirea și sediul persoanelor juridice responsabile pentru informațiile incluse în prospect sau în anumite părți ale acestuia, caz în care se vor preciza respectivele părți ale prospectului. 2.Declarații ale persoanelor responsabile menționate la pct. 1 din care să reiasă că informațiile incluse în prospect sunt, după cunoștințele lor, în conformitate cu realitatea și prospectul nu conține omisiuni de natură să afecteze semnificația acestuia, respectiv nu conține omisiuni care să afecteze prezentarea unei imagini reale și complete cu privire la emitent și la titlurile de datorie emise, care să permită unui investitor să ia o decizie de investiție în cunoștință de cauză.3.Atunci când o declarație sau un raport atribuit unui expert este inclus în prospect se vor furniza numele acestuia, adresa locului de muncă, precum și calificările sale profesionale. În situația în care declarația sau raportul a fost realizat la cererea emitentului, se va preciza faptul că raportul sau declarația a fost inclusă în prospect cu consimțământul respectivei persoane care a autorizat conținutul acestei părți din prospect. În măsura în care sunt cunoscute de emitent, se prezintă informații legate de orice interes care ar putea afecta independența expertului în elaborarea raportului său.În cazul în care informațiile provin de la o terță parte se furnizează o confirmare a faptului că informațiile în cauză au fost reproduse cu acuratețe și că, după cunoștințele emitentului și în măsura în care acesta poate să confirme având în vedere datele publicate de terța parte în cauză, nu au fost omise fapte care ar face ca informațiile reproduse să fie incorecte sau să inducă în eroare. Se menționează, de asemenea, sursa (sursele) informațiilor în cauză.4.Precizarea următoarelor:– prospectul a fost aprobat de către A.S.F., în calitate de autoritate competentă potrivit Legii nr. 24/2017 privind emitenții de instrumente financiare și operațiuni de piață, republicată, cu modificările și completările ulterioare;– A.S.F. a aprobat prospectul doar din punctul de vedere al îndeplinirii standardelor privind caracterul exhaustiv, inteligibil și coerent; – aprobarea prospectului de către A.S.F. nu reprezintă o aprobare a emitentului și nici a calității titlurilor de datorie care fac obiectul prospectului;– investitorii ar trebui să evalueze ei înșiși în ce măsură investiția în titlurile de datorie este adecvată.V.2.Informații privind emitentul (autoritatea administrației publice locale)1.Informații despre emitent1.1.Denumirea, sediul, codul fiscal, forma juridică a emitentului, o scurtă descriere a poziției sale în cadrul administrației naționale1.2.Numărul de telefon și site-ul emitentului, dacă este cazul, precum și o declarație de declinare a responsabilității potrivit căreia informațiile de pe site nu fac parte din prospect, cu excepția cazului în care aceste informații sunt incluse în prospect prin trimiteri1.3.Informații generale1.3.1.Istoricul și evoluția emitentului1.3.2.Informații demografice: numărul de locuitori, ponderea populației active1.4.O descriere a cadrului legal de funcționare a emitentului1.5.O descriere generală a sistemului de guvernare și politic al emitentului, respectiv informații referitoare la structura administrativă a emitentului1.5.1.Organele administrației publice locale cu puteri deliberative și executive 1.5.2.Modalitatea de alegere, frecvența alegerilor 1.5.3.Modalitatea de adoptare a deciziilor de către organele administrației publice locale menționate la subpct. 1.5.1, puterile și atribuțiile acestora1.5.4.Componența organelor administrației publice locale, menționându-se inclusiv numărul consilierilor, durata mandatului și apartenența politică 1.5.5.Competența profesională a membrilor organelor administrației publice locale, funcțiile deținute anterior, experiența în administrația publică, cu următoarele precizări: a)calificarea profesională; b)alte activități pe care le desfășoară în afară de cea de membru în cadrul organelor administrației publice locale; c)eventuale relații contractuale cu emitentul sau autoritățile administrației publice locale: contracte de împrumut, asocieri în participațiune, închirieri, coparticipări la capitalul social al unor societăți comerciale, precum și orice situație care ar putea genera un conflict de interese 1.5.6.Organigrama aparatului propriu al emitentului 1.6.O descriere a programului de investiții publice, respectiv a proiectelor, inclusiv a proiectelor cu finanțare externă, dacă este cazul1.7.Informații despre persoanele juridice în care emitentul deține o cotă de participare mai mare de 10% din capitalul social1.8.Relațiile dintre emitent și alte organisme administrative1.9.Eventualele ratinguri de credit pentru emitent, atribuite la solicitarea acestuia sau cu cooperarea acestuia în procesul de atribuire a ratingului2.Finanțe publice și comerț. Informații aferente ultimelor două exerciții bugetare anterioare datei prospectului, precum și, dacă sunt disponibile, pentru exercițiul bugetar în curs, cuprinzând următoarele:2.1.Se prezintă sistemul fiscal și bugetar, bugetul anual și indicatorii de execuție bugetară, conturile anuale de execuție a bugetelor, respectiv situațiile financiare anuale și, în măsura în care au fost întocmite, situațiile financiare interimare (de exemplu, trimestriale), precum și informații din anexele acestora. Se prezintă inclusiv balanța comercială și balanța de plăți, rezerve valutare, inclusiv sarcinile care le-ar greva, precum și contractele forward sau instrumentele financiare derivate, poziția și resursele financiare, inclusiv depozitele lichide disponibile în moneda națională și/sau în valută, precum și veniturile și cheltuielile.2.2.Datoria publică brută, inclusiv o prezentare sintetică a datoriei, cu precizarea inclusiv a obligațiilor financiare care rezultă din împrumuturi și din garanțiile acordate pentru astfel de obligații, a structurii scadențelor pentru toate datoriile nerambursate (indicând în special datoriile cu o scadență reziduală mai mică de un an) și a istoricului de plată a datoriilor, precum și a părților din datorie exprimate în moneda națională a emitentului și în devize2.3.Încadrarea împrumutului obligatar în prevederile legale2.4.Orice eveniment recent relevant pentru evaluarea solvabilității emitentului2.5.O descriere a oricărei proceduri de audit și de verificare externă independentă a conturilor emitentului, precum și o descriere sintetizată a constatărilor rezultate în urma acțiunii de audit din raportul de audit financiar al Curții de Conturi referitoare la informațiile financiare istorice sau, după caz, linkul de trimitere către rapoartele de audit în format electronic, în cazul în care acestea pot fi accesate public de pe website-ul emitentului3.Modificări semnificativeDetalii cu privire la orice modificări semnificative ale informațiilor furnizate în conformitate cu pct. 2 care s-au produs de la sfârșitul perioadei pentru care au fost prezentate în prospect ultimele date (anuale sau, după caz, interimare). În caz contrar, se va preciza acest fapt. 4.Proceduri judiciare sau de arbitraj 4.1.Informații cu privire la orice procedură judiciară, guvernamentală sau arbitrală (incluzând orice astfel de procedură care este în derulare sau potențială și de care emitentul are cunoștință) din ultimele 12 luni, cel puțin, care poate avea sau a avut în trecutul recent efecte semnificative asupra poziției financiare a emitentului. În caz contrar, se va face mențiune de acest fapt.4.2.Informații cu privire la orice imunitate a emitentului cu privire la anumite proceduri judiciare 5.Documente puse la dispoziția investitorilor Precizarea faptului că pe perioada valabilității prospectului pot fi consultate de către orice potențial investitor următoarele documente (sau copii ale acestora): a)rapoarte financiare și de audit ale emitentului pentru ultimele două exerciții bugetare și bugetul exercițiului în curs; b)toate rapoartele, corespondența și alte documente, evaluările și declarațiile făcute de un expert la cererea emitentului, ale căror diferite părți sunt incluse sau la care se face referire în prospect. Indicarea site-ului pe care pot fi consultate documentele, precum și indicarea locurilor unde documentele pot fi consultate pe format hârtie. V.3.Informații privind titlurile de datorie emise de autoritatea administrației publice locale1.Informații esențiale1.1.Interesele persoanelor fizice și juridice implicate în emisiune/oferta de titluri de datorie emise de autoritatea administrației publice localeSe va realiza, cu indicarea fiecăreia dintre persoanele implicate și a naturii intereselor, o descriere a tuturor intereselor, inclusiv a conflictelor de interese, care ar putea influența semnificativ emisiunea/oferta.1.2.Motivele ofertei și modul de utilizare a veniturilor obținute din ofertăSe precizează motivele care stau la baza ofertei publice sau a admiterii la tranzacționare, menționându-se modul în care urmează să fie utilizate veniturile obținute din ofertă. După caz, se menționează costul total estimat al emisiunii/ofertei și cuantumul net estimat al veniturilor obținute. Costul și veniturile obținute sunt prezentate în funcție de principalele utilizări prevăzute, în ordinea descrescătoare a priorității.Se indică sursa și valoarea fondurilor suplimentare necesare, în situația în care emitentul preconizează că veniturile estimate care se obțin din emisiunea de titluri de datorie nu vor fi suficiente pentru finanțarea tuturor obiectivelor avute în vedere.2.Informații privind titlurile de datorie care urmează să fie oferite publicului și admise la tranzacționare2.1.Descrierea tipului titlurilor de datorie care fac obiectul ofertei publice și/sau care urmează să fie admise la tranzacționare pe piața reglementată2.2.Numărul internațional de identificare a valorilor mobiliare («ISIN») pentru titlurile de datorie 2.3.Legislația în baza căreia se emit titlurile de datorie2.4.Moneda emisiunii de titluri de datorie, valoarea nominală unitară a acestora și numărul titlurilor de datorie emise2.5.Denumirea și adresa depozitarului central la care urmează să fie înregistrate titlurile de datorie2.6.Volumul (numărul) total al titlurilor de datorie oferite publicului și/sau care urmează să fie admise la tranzacționare pe piața reglementată. În situația în care volumul total al valorilor mobiliare nu este fix, se indică volumul maxim al titlurilor de valoare care urmează să fie oferite (dacă este disponibil) și o descriere a modalităților și a termenului pentru anunțarea publică a valorii finale a ofertei.În cazul în care volumul maxim al valorilor mobiliare care urmează să fie oferite nu poate fi furnizat în prospect, acesta trebuie să specifice că acceptarea achiziției sau a subscrierii valorilor mobiliare poate fi retrasă într-un termen de două zile lucrătoare de la data la care volumul valorilor mobiliare oferite publicului a devenit disponibil.2.7.Rangul relativ al titlurilor de datorie în caz de criză financiară sau insolvență, respectiv nivelul de subordonare al titlurilor de datorie, dacă este cazul2.8.Se va realiza o descriere a drepturilor aferente titlurilor de datorie și a modalităților de exercitare a acestor drepturi, cu menționarea, dacă este cazul, a oricărei restricții care este aplicabilă titlurilor de datorie. În cazul în care există o garanție aferentă titlurilor de datorie se include o descriere a naturii și a domeniului de aplicare a garanției.2.9.Informații referitoare la dobândă2.9.1.Rata nominală a dobânzii2.9.2.Dispozițiile privind dobânzile datorate2.9.3.Data de la care dobânda devine exigibilă2.9.4.Data scadenței dobânzilor2.9.5.Termenul de prescriere a dobânzilor și a capitalului2.9.6.În cazul în care rata dobânzii nu este fixă:2.9.6.1.o declarație care să precizeze tipul ratei de referință pe baza căreia se calculează rata dobânzii;2.9.6.2.o descriere a instrumentului financiar-suport/rata de referință pe baza căruia se calculează rata dobânzii;2.9.6.3.metoda utilizată pentru a corela rata dobânzii cu instrumentul financiar-suport/rata de referință;2.9.6.4.indicarea sursei de informații privind performanțele anterioare și viitoare ale instrumentului financiar-suport/ratei de referință și volatilitatea acestora accesibile prin mijloace electronice și a posibilității ca informațiile să fie obținute gratuit;2.9.6.5.o descriere a oricărui eveniment de perturbare a pieței sau a decontării care influențează instrumentul financiar-suport/rata de referință;2.9.6.6.normele de ajustare aplicabile în cazul evenimentelor referitoare la instrumentul financiar-suport/rata de referință;2.9.6.7.numele agentului de calcul.2.10.Data scadenței împrumutului realizat prin emiterea și oferirea titlurilor de datorie. Descrierea modalităților de amortizare a împrumutului, inclusiv procedurile de rambursare. În condițiile în care se are în vedere o amortizare anticipată, la inițiativa emitentului sau a deținătorului, se descrie amortizarea anticipată, precizând termenii și condițiile acesteia.2.11.Indicarea randamentului. Descrierea sintetică a metodei prin care urmează să fie calculat randamentul2.12.Precizarea hotărârilor și aprobărilor în baza cărora sunt emise, oferite și/sau admise la tranzacționare pe o piață reglementată titlurile de datorie2.13.O descriere a tuturor restricțiilor impuse asupra transferabilității valorilor mobiliare2.14.Un avertisment conform căruia legislația fiscală a statului membru/statului investitorului și cea din România ar putea avea un impact asupra venitului obținut din titlurile de datorieInformații privind tratamentul fiscal al titlurilor de datorie în cazul în care investiția propusă atrage un regim fiscal specific tipului de investiție respectiv3.Termenii și condițiile ofertei publice de titluri de datorie3.1.Condițiile care reglementează oferta3.2.Perioada de derulare a ofertei, inclusiv orice intenție de modificare a acesteia, cu respectarea prevederilor legale în vigoare3.3.O descriere a procedurilor de subscriere în cadrul ofertei, inclusiv a locurilor și modalității în care se poate realiza subscrierea3.4.Detalii privind volumul minim și/sau maxim al unei subscrieri (exprimat în număr de valori mobiliare/valoarea totală a investiției)3.5.O descriere a posibilităților de reducere a subscrierii și a modului de rambursare a sumelor excedentare plătite de subscriitori3.6.Dacă este cazul, prezentarea diferitelor categorii de investitori potențiali cărora le sunt oferite titlurile de datorie și tranșele din ofertă care se oferă acestor categorii3.7.Metoda și datele-limită pentru plata aferentă subscrierii realizate de către un investitor. O descriere a modalității de alocare a titlurilor de datorie subscrise în cadrul ofertei. Procedura de notificare a subscriitorilor cu privire la cuantumul care le-a fost alocat3.8.Prețul în cadrul ofertei:a)prețul la care sunt oferite titlurile de datorie;b)în cazul în care nu se poate indica prețul preconizat, se include o descriere a metodei de determinare a prețului, cu luarea în considerare a cerințelor prevăzute la art. 17 din Regulamentul (UE) 2017/1.129, și a procesului de publicare a acestuia;c)se indică valoarea cheltuielilor și a oricăror taxe percepute de la subscriitor.3.9.Numele și adresa intermediarului/intermediarilor din sindicatul de intermediere prin care se face oferta. Se indică valoarea totală a comisionului intermediarului/intermediarilor din sindicatul de intermediere și cotele ce revin fiecăruia dintre membrii sindicatului de intermediere.Denumirea și adresa entităților care și-au asumat un angajament ferm de a subscrie emisiunea. Momentul în care acordul de subscriere a fost sau va fi încheiat și valoarea totală a comisionului de subscriere în baza unui angajament fermSe indică trăsăturile semnificative ale acordurilor de intermediere, ale acordurilor la nivelul sindicatului de intermediere, ale acordului privind angajamentul ferm de a subscrie, încheiate, inclusiv cotele. În situația în care există încheiat un acord/acorduri privind angajamentul ferm de a subscrie, se include o declarație privind partea emisiunii care nu este acoperită de angajament. 3.10.Numele și adresa agentului/agenților de plată și ale depozitarului titlurilor de datorie3.11.Modalitatea și data la care investitorul va intra în posesia titlurilor de datorie alocate acestuia în urma ofertei3.12.O descriere detaliată a modalităților de publicare a rezultatelor ofertei și data publicării acestora4.Admiterea la tranzacționare a titlurilor de datorie și modalitățile de tranzacționare4.1.Se precizează dacă titlurile de datorie oferite fac sau vor face obiectul unei cereri de admitere la tranzacționare pe o piață reglementată sau pe un sistem multilateral de tranzacționare, menționându-se piața/sistemul respectiv. Informațiile se precizează fără a se lăsa impresia că admiterea va fi în mod obligatoriu aprobată.Se precizează, dacă este cunoscută, data la care se va realiza admiterea la tranzacționare.4.2.Se indică, dacă este cazul, orice alt loc de tranzacționare pe care sunt sau se intenționează admiterea la tranzacționare a titlurilor de datorie.4.3.În cazul admiterii la tranzacționare pe o piață reglementată, denumirea și adresa entităților care și-au asumat un angajament ferm de a acționa ca intermediari pe piețele secundare și de a garanta lichiditatea titlurilor de datorie prin cotații de vânzare și cumpărare, precum și o descriere a principalilor termeni ai angajamentului asumat.4.4.Prețul de emisiune al titlurilor de datorieV.4.Alte informații1.În măsura în care în prospect sunt precizate persoane care au acordat consultanță care au legătură cu emisiunea, precizări privind calitatea în care au acționat acestea.2.Se vor indica orice alte informații din prospect care au fost verificate sau examinate de către auditori. Dacă aceștia au elaborat un raport, acesta se va prezenta în întregime sau cel puțin un rezumat al acestuia.3.Ratingurile de credit atribuite titlurilor de credit la cererea sau cu cooperarea emitentului. O scurtă explicație a semnificației ratingurilor.
24.La anexa nr. 16, la formularul nr. 4, tabelul aferent structurii de dețineri se modifică și va avea următorul cuprins:

Deținători ce dețin individual cel puțin 10% din numărul total de obligațiuni Dețineri
Nr. de obligațiuni Pondere (%)
1. ………………………………………………………………………………………………… ……………… ………………
(denumirea/numele și prenumele)
…………………………………………………………………………………………………….
(adresa, codul unic de identificare/CNP)
2. ………………………………………………………………………………………………… ……………… ………………
…………………………………………………………………………………………………….
3. ………………………………………………………………………………………………… ……………… ………………
…………………………………………………………………………………………………….
4. ………………………………………………………………………………………………… ……………… ………………
…………………………………………………………………………………………………….
5. ………………………………………………………………………………………………… ……………… ………………
……………………………………………………………………………………………………

 + 
Articolul IIPrezentul regulament se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, și intră în vigoare la data publicării, cu excepția dispozițiilor art. I pct. 22, care intră în vigoare la 21 decembrie 2024.

p. Președintele Autorității de Supraveghere Financiară,
Gabriel-Ioan Avrămescu
București, 7 noiembrie 2024.Nr. 15.

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x